Pages

Friday, January 10, 2014

★ ဘုရားပြင့္ခဲ႔တာ မွန္ ပါတယ္ ★

 _________________________________
★   ဘုရားပြင့္ခဲ႔တာ မွန္ ပါတယ္ ★
_________________________________





ယခု ႏွစ္ဦးပိုင္းကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ သည္ အလုပ္ကိစၥ အတြက္ ခရီးထြက္ေနရေလရာ စာလည္းမေရးႏိုင္။
ေရာက္ေလရာ ေဒသ၊ၿမိဳ႕ရြာ တို႔တြင္လည္း လည္ပတ္ၾကည့္ရႈစရာမည္သည့္ေနရာကိုမွ သြားေရာက္လည္ပတ္ခ်င္စိတ္လည္း မရွိ။

ထို႔ေၾကာင့္ လမ္းခရီးမွာ ကားစီးရင္း၊ ေခတၱ နားရင္းအခ်ိန္မ်ိဳးမ်ား တြင္ ပါလာသည့္ စာအုပ္မ်ားထုတ္၍ စာဖတ္လို႔သာေနရသည္။ စာဖတ္ရတာ ၿငီးေငြ႕လာျပန္ေတာ့ ေတာင္ေတြး၊ ေျမာက္ေတြး ႏွင့္ အခ်ိန္ကိုကုန္လြန္ေစရျပန္သည္။ ထိုသို႔ ေတြးမိရင္း ငယ္စဥ္က အေတြးေခါင္ခဲ႔တာေလးတစ္ခုကို အမွတ္မထင္ ေခါင္းထဲ၀င္လာခဲ႔ပါ၏။

ေတြးမိတာ က "လြန္ေလၿပီးေသာ ႏွစ္ေပါင္း-၂၅၀၀ေက်ာ္ တုန္းက မဇိ်ၥမေဒသ၌ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ထင္ရွားပြင့္ထြန္းေတာ္ မူခဲ႔ေၾကာင္း ဘာ ႏွင့္ သက္ေသထူမည္နည္း?" ဟူေသာ ေမးခြန္းတစ္ခု။ 

 ငယ္စဥ္ က ထို ေမးခြန္းကို အခု အခ်ိန္မွ ျပန္သတိထားမိေလေသာအခါ လန္႔သြားတာေရာ၊ အံ့အားသင့္သြားတာေရာ ဘယ္သင္း က ပိုသလဲေတာင္အေျပာရခက္သည္။ ဒီေထာင့္ကို တစ္ခါမွ်တြက္မထားခဲ႔မိ။

စကားရွည္သည္ဟု မထင္ေစခ်င္ပါ။ ဒီလိုမွ "ေျခဆင္း" မခံလိုက္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ေရးမည့္စာ ကို နားလည္ႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။

ေတြးခဲ႔မိသည့္ ေမးခြန္း ျဖင့္ ျပန္စလိုက္ပါဦးမည္။

"လြန္ေလၿပီးေသာ ႏွစ္ေပါင္း-၂၅၀၀ေက်ာ္ တုန္းက မဇိ်ၥမေဒသ၌ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ထင္ရွားပြင့္ထြန္းေတာ္ မူခဲ႔ေၾကာင္း ဘာ ႏွင့္ သက္ေသထူမည္နည္း?"

ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ အတုမရွိေသာ ကိုယ္ေတာ္အား ေတေဇာဓာတ္ ေလာင္ကၽြမ္းခဲ႔၏။ ေတာေဇာမီးလွ်ံမ်ား ၿငိမ္းသြားေသာအခါ ကိုယ္ခႏၶာ အစိတ္အပိုင္းဟူ၍ လံုး၀မက်န္ရစ္ခဲ႔ေတာ့ဘဲ ဓာတ္ေတာ္ခ်ည္းသာျဖစ္ေနေတာ့၏။ ထို ဓာတ္ေတာ္ တို႔သည္ ပထမဦးစြာ ကိုးကြယ္ထားေသာ ေစတီေတာ္(၈)ဆူ တို႔မွ တစ္ဆင့္ ကမာၻ႕ေနရာအႏွံ႕အျပားသို႔ ျပန္႕ပြားစံေတာ္မူၾကသည္ဟု ဆိုပါသည္။

အကယ္၍ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ပါက တစ္ေနရာရာမွ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ဖူးျမင္ကာ ထို ဓာတ္ေတာ္မ်ား မွတစ္ဆင့္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ရုပ္သဏၭာန္ေတာ္ ကို ဖူးေျမာ္၍ ရႏိုင္ပါလိမ္႔မည္။

ကၽြန္ေတာ္႔လို သာမာန္လူသားမ်ားအဖို႔မွာမူ "ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ဓာတ္ေတာ္မ်ားေပတကား" ဟု ၾကည္ညိဳဦးခိုက္ရံုထက္ ပိုႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ လူသားတို႔ရုပ္ၾကြင္းမ်ားကိုေလ့လာကာ ထိုသူတို႔၏သက္ရွိ ထင္ရွားရွိစဥ္က အေျခအေနမ်ားကို ေလ့လာရေသာ မႏုႆေဗဒပညာရွင္မ်ားအေနႏွင့္ မည္သို႔မွ် ေ၀ဖန္ဆံုးျဖတ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။

ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ ၀င္စံေတာ္မူၿပီးေနာက္"သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီး"(အေသာက ေခတ္)တိုင္ေအာင္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ၏ ရုပ္တုေတာ္ကို ထုလုပ္, ကိုးကြယ္ျခင္းမျပဳၾကေသးပါ။ အတုမရွိ ျမင့္ျမတ္လွစြာေသာ ရုပ္သြင္ေတာ္ကို မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် တူေအာင္ ျပဳလုပ္၍မရႏိုင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါ၏။

ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ထိုေခတ္ က ထုလုပ္ထားေသာ "ဗုဒၶ၀င္ေက်ာက္တေမာ"့ လက္ရာမ်ား၌ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ရွိေတာ္မူေနရသည့္ေနရာ ကို ကြက္လပ္ ထား၍လည္းေကာင္း၊ တရားစၾကာဘီး ျဖင့္ ကိုယ္စားျပဳ၍ လည္းေကာင္း၊ထုလုပ္ထားၾကရ၏။ ထို႔ေနာက္မွ က်မ္းဂန္ထြက္ "မဟာပုရိသလကၡဏာေတာ္"မ်ားကို ေပၚလြင္ႏိုင္သမွ်ေပၚလြင္ေအာင္ ႀကိဳးစားကာ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ား ထုလုပ္ကိုးကြယ္လာၾကရ၏။ သို႔ျဖစ္၍ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ရာႏႈန္းျပည့္တူညီေသာ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ဟူ၍ မရွိႏိုင္ပါ။

ထို႔ျပင္ မဇၥ်ိမ ေဒသ ၌ အစဥ္အဆက္ေနထိုင္လာခဲ႔သူမ်ားက ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ အမွတ္တရထားရွိလာခဲ႔ၾကေသာ ေနရာ႒ာနမ်ားကို သူတို႔ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာ ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အမည္မ်ားမွည့္ေခၚထားၾကသည္ဟု စာအုပ္တစ္အုပ္တြင္ဖတ္ဖူးရ၏။ သို႔ျဖစ္၍ ထိုေနရာ႒ာနမ်ားကို သက္ေသထူကာ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားကပါ မျငင္းႏိုင္ေအာင္ ေျပာႏိုင္ဖို႔ကလည္း ခပ္ခက္ခက္ ျဖစ္ေနပါ၏။

သို႔ျဖစ္လွ်င္ "ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာသည့္ "ပိဋကတ္သံုးပံု"တို႔ကို သက္ေသထူပါေတာ့လား" ဆိုေတာ့လည္း ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္တုန္းက စာေပအကၡရာ ,အေရးအသားျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္ထားျခင္း မရွိခဲ႔ပါ။ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေရႊႏႈတ္ေတာ္ထြက္ ေဒသနာေတာ္မ်ားကို တပည့္သာ၀က မ်ားက "နား" ျဖင့္သာ ခံယူလာခဲ႔ၾက၏။

မိမိ တို႔မွတစ္ဆင့္ ပို႔ခ်ေပးေသာ အခါမွာလည္း ထိုနည္းအတိုင္းသာျဖစ္၏။ ႏႈတ္တိုက္,သင္ယူ,မွတ္သား၍လာခဲ႔ရေသာ ေဒသနာေတာ္မ်ားကိုပင္ "သံုးႀကိမ္သံုးခါ"  သဂၤါယနာတင္ကာ "စတုတၳ သဂၤါယနာ" မွသာ ေပထက္ အကၡရာ တင္ခဲ႔ၾကရပါ၏။ သို႔ျဖစ္၍ သာသနာေတာ္ကို မယံုၾကည္ႏိုင္သူတို႔က"သူတို႔ဟာက ပါးစပ္ရာဇ၀င္ေတြပါ။ ဘာမွ အခိုင္အမာ မရွိပါဘူး"ဟု ဆိုႏိုင္စရာမ်ား ရွိေနပါ၏။

လြန္ေလေသာ ႏွစ္ေပါင္း(၂၀၀၀)ေက်ာ္ က"မိလိႏၵမင္းႀကီး" က အထက္ပါ ကဲ႔သို႔ေသာ "အေတြးေခါင္သူ ငတိတစ္ေကာင္ ေပၚလာလတၱံ" ဟု ႀကိဳတင္ေတြးျမင္ထားခဲ႔ေလေရာ့သလားမသိပါေခ်။

"ေနာင္လာ ေနာင္သားတို႔ လက္ထက္၌ ဤကဲ႔သို႔ေသာ ျပႆနာမ်ားေပၚေပါက္လာပါက မည္သို႔ ေျဖရွင္းၾကရမည္နည္း"ဟူ၍ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾက ျဖစ္ခဲ႔ရသည္ ထင္ပါ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေနေသာ "အရွင္နာဂေသန" ထံ ခ်ဥ္းကပ္ကာ ဤသို႔ ေလွ်ာက္ထားခဲ႔ပါ၏။

"အရွင္ နာဂေသန ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားသည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးျမင္ဖူးပါသေလာ"

"မင္းႀကီး၊မဖူးျမင္ရဖူးေပ"
"အရွင္ဘုရား၊ အရွင္ဘုရား၏ ဆရာတို႕ေကာ  ဖူးျမင္ရဖူးပါသေလာ"

"မင္းႀကီး၊ငါတို႔ဆရာသမား မ်ားလည္း မဖူးျမင္ရဖူးပါ"

"အရွင္ဘုရား ၊ ထိုသို႔ျဖစ္လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူခဲ႔တာမဟုတ္ ဟူ၍သာ ဆိုထုိက္ပါေတာ့သည္"

ဤသို႔ေသာ္ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္"အရွင္နာဂေသန" ကလည္း တံု႕ျပန္၍ ေမးခြန္းထုတ္ေတာ္မူရေပသည္။


"မင္းႀကီး၊ သင္ မင္းႀကီး၏ အမ်ိဳးအႏြယ္ထဲတြင္ ေရွးဦးဆံုး မင္း တို႔ ရွိပါသေလာ"

"အရွင္ဘုရား၊ရွိခဲ႔ၾကပါကုန္၏"

"မင္းႀကီး၊ ထို ေရွးဦးဆံုး မင္း တို႔ကို သင္ မင္းႀကီး ျမင္ဖူးပါသေလာ"

"အရွင္ဘုရား၊ မျမင္ဖူးပါ"

"မင္းႀကီး၊ သင္ မင္းႀကီး ကို သြန္သင္ဆံုးမခဲ႔ၾကေသာ ပုေရာဟိတ္၊စစ္သူႀကီး ႏွင့္တရားသူႀကီး တို႔ေကာ ျမင္ဖူးပါသေလာ"

"အရွင္ဘုရား၊သူတို႔လည္း မျမင္ဖူးၾကပါ"

"မင္းႀကီး၊ ထိုသို႔ျဖစ္လွ်င္ ေရွးဦးဆံုး မင္းတို႔ ရွိခဲ႔တာမဟုတ္ဟူ၍သာ ဆိုထိုက္ပါေတာ့သည္"

"အရွင္ဘုရား၊ ေရွးဦးဆံုး မင္း တို႔ကို မျမင္ဖူးေသာ္ျငားလည္း ထို မင္းတို႔၏ အသံုးအေဆာင္ တို႔ကား ယခုထက္တိုင္ ထင္ရွားရွိေနၾကပါကုန္၏။

ထို မင္းတို႔၏ ထီးျဖဴေတာ္၊မကိုဋ္သင္းက်စ္၊ ေျခနင္း၊ စာမရီသားၿမီးယပ္၊သန္လ်က္ ႏွင့္ သလြန္ေညာင္ေစာင္း တို႔ကိုေတြ႔ျမင္ႏိုင္ၾကပါကုန္၏။ ထို အသံုးအေဆာင္တို႔ေၾကာင့္ ေရွးဦးမင္းတို႔ ရွိခဲ႔သည္ ဟု သိႏိုင္ပါသည္"

"မင္းႀကီး၊ ထို႔အတူသာပင္ ပူေဇာ္အထူးကိုခံယူေတာ္မူထိုက္၍ သစၥာေလးတန္ တရားမွန္ကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထိုးထြင္း၍ သိျမင္ေတာ္မူခဲ႔ေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို မဖူးျမင္ရဖူးေသာ္ျငားလည္း ထို ျမတ္စြာဘုရား သံုးေဆာင္ေတာ္မူခဲ႔ေသာ တရားတို႔ကား အထင္အရွား ရွိၾကပါကုန္၏။

ထို ဘုရားရွင္၏ သတိပ႒ာန္ေလးပါး၊သမၼပၸဓာန္ေလးပါး၊ဣဒၶိပါဒ္ ေလးပါး၊ဗိုလ္ငါးပါး၊ဣေျႏၵငါးပါး၊ေဗာဇၥ်င္ ခုႏွစ္ပါး၊ အရိယမဂၢင္ရွစ္ပါး၊ဟူေသာ အသံုးအေဆာင္တို႔ ထင္ရွားရွိေနၾကပါကုန္၏။ 

ထို အသံုးအေဆာင္တို႔ေၾကာင့္ နတ္ ႏွင့္တကြေသာ ဤ ေလာကသည္ ျမတ္စြာဘုရား ထင္ရွားပြင့္ခဲ႔သည္ကို သိႏိုင္ပါေပ၏"ဟု သက္ေသထူခဲ႔သည္။

ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ သံုးေဆာင္ေတာ္မူခဲ႔ေသာ တရားတို႔မွာ"ေဗာဓိပကၡိယတရား (၃၇) ပါး"တို႔ပင္ ျဖစ္၏။
ထို "ေဗာဓိပကၡိယတရား (၃၇) ပါး" တို႔၌ ပထမဦးစြာ ေဖာ္ျပထားေသာ "သတိပ႒ာန္(၄)ပါး" တို႔တြင္ မိမိဉာဏ္ အဆင့္ ႏွင့္သင့္ေလ်ာ္ရာ သတိပ႒ာန္တစ္ပါးပါးကို "သမၼပၸဓာန္(၄)ပါး" တို႔ျဖင့္ ႀကိဳးစား ပြားမ်ား အားထုတ္ ၾကပါလွ်င္(၈)ပါးေသာ မဂၢင္ဉာဏ္ အျမင္ကို ရရွိၾကမည္ျဖစ္၏။

ထိုအခါ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ သံုးေဆာင္ေတာ္မူခဲ႔ေသာ "ေဗာဓိပကၡိယ"အသံုးအေဆာင္တို႔ကို မိမိ ကိုယ္တိုင္ သံုးေဆာင္ခံစားကာ ထို အသံုးအေဆာင္တို႔ကို ဦးစြာပထမ သံုးေဆာင္ခံစားေတာ္မူခဲ႔ေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကို ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ဖူးျမင္ႏိုင္ၾကေတာ့မည္ျဖစ္၏။

ထိုအခါတြင္ အျပင္အပ က မည္သည့္အေထာက္အထားကိုမွ် ရွာေဖြေနရန္ မလိုအပ္ေတာ့ဘဲ မိမိ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ျဖင့္ သက္ေသထူကာ"ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ခဲ႔တာ ဧကန္မွန္တယ္" ဟု ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ႀကီး ၀န္ခံခ်က္ေပးႏိုင္ၾကပါလိမ္႔မည္။

ထို႔ၾကာင့္ပင္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ က "တရား ကိုျမင္ပါက ငါဘုရားကိုလည္း ဖူးျမင္ၿပီး ျဖစ္ေတာ့သည္ "ဟု"အရွင္၀ကၠလိ"အား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔သည္ မဟုတ္ပါကလား။

မလႊဲသာလို႔သာ ျပန္လည္တင္ျပလိုက္ရေသာ္လည္း ေၾကာင္စီစီ အေတြး မုိ႔ ခပ္ရွက္ရွက္ပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္ သည္ေန႔ မနက္ "အရွင္နာဂေသန" မေထရ္ ျမတ္ႀကီး ႏွင့္ "မိလိႏၵမင္းႀကီး" ကို လြမ္းအူေပါက္ေနမိပါသည္။






ေရးသားၿပီးစီး။    ။ ၁၃၇၅ခုႏွစ္၊ျပာသို လဆန္း(၉) ရက္ ၊(9th-January,2014)၊ၾကာသပေတးေန႔- (နံနက္-၁၀း ၅၁)

ခ်မ္းသာပါေစ၊ေအးၿငိမ္းပါေစ၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
သင့္
ကလ်ာဏ မိတၱ
(ကိုညီညီတင္)
nyinyitindrums@gmail.com
(09-445108754)
                                                                                               http://www.facebook.com/konyinyi.tin

★ ဘုရားပြင့္ခဲ႔တာ မွန္ ပါတယ္ ★
 

ယခု ႏွစ္ဦးပိုင္းကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ သည္ အလုပ္ကိစၥ အတြက္ ခရီးထြက္ေနရေလရာ စာလည္းမေရးႏိုင္။
ေရာက္ေလရာ ေဒသ၊ၿမိဳ႕ရြာ တို႔တြင္လည္း

လည္ပတ္ၾကည့္ရႈစရာမည္သည့္ေနရာကိုမွ သြားေရာက္လည္ပတ္ခ်င္စိတ္လည္း မရွိ။

ထို႔ေၾကာင့္ လမ္းခရီးမွာ ကားစီးရင္း၊ ေခတၱ နားရင္းအခ်ိန္မ်ိဳးမ်ား တြင္ ပါလာသည့္ စာအုပ္မ်ားထုတ္၍ စာဖတ္လို႔သာေနရသည္။ စာဖတ္ရတာ ၿငီးေငြ႕လာျပန္ေတာ့ ေတာင္ေတြး၊ ေျမာက္ေတြး ႏွင့္ အခ်ိန္ကိုကုန္လြန္ေစရျပန္သည္။ ထိုသို႔ ေတြးမိရင္း ငယ္စဥ္က အေတြးေခါင္ခဲ႔တာေလးတစ္ခုကို အမွတ္မထင္ ေခါင္းထဲ၀င္လာခဲ႔ပါ၏။


ေတြးမိတာ က "လြန္ေလၿပီးေသာ ႏွစ္ေပါင္း-၂၅၀၀ေက်ာ္ တုန္းက မဇိ်ၥမေဒသ၌ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ထင္ရွားပြင့္ထြန္းေတာ္ မူခဲ႔ေၾကာင္း ဘာ ႏွင့္ သက္ေသထူမည္နည္း?" ဟူေသာ ေမးခြန္းတစ္ခု။


ငယ္စဥ္ က ထို ေမးခြန္းကို အခု အခ်ိန္မွ ျပန္သတိထားမိေလေသာအခါ လန္႔သြားတာေရာ၊ အံ့အားသင့္သြားတာေရာ ဘယ္သင္း က ပိုသလဲေတာင္အေျပာရခက္သည္။ ဒီေထာင့္ကို တစ္ခါမွ်တြက္မထားခဲ႔မိ။


စကားရွည္သည္ဟု မထင္ေစခ်င္ပါ။ ဒီလိုမွ "ေျခဆင္း" မခံလိုက္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ေရးမည့္စာ ကို နားလည္ႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။


ေတြးခဲ႔မိသည့္ ေမးခြန္း ျဖင့္ ျပန္စလိုက္ပါဦးမည္။


"လြန္ေလၿပီးေသာ ႏွစ္ေပါင္း-၂၅၀၀ေက်ာ္ တုန္းက မဇိ်ၥမေဒသ၌ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ထင္ရွားပြင့္ထြန္းေတာ္ မူခဲ႔ေၾကာင္း ဘာ ႏွင့္ သက္ေသထူမည္နည္း?"


ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ အတုမရွိေသာ ကိုယ္ေတာ္အား ေတေဇာဓာတ္ ေလာင္ကၽြမ္းခဲ႔၏။ ေတာေဇာမီးလွ်ံမ်ား ၿငိမ္းသြားေသာအခါ ကိုယ္ခႏၶာ အစိတ္အပိုင္းဟူ၍ လံုး၀မက်န္ရစ္ခဲ႔ေတာ့ဘဲ ဓာတ္ေတာ္ခ်ည္းသာျဖစ္ေနေတာ့၏။ ထို ဓာတ္ေတာ္ တို႔သည္ ပထမဦးစြာ ကိုးကြယ္ထားေသာ ေစတီေတာ္(၈)ဆူ တို႔မွ တစ္ဆင့္ ကမာၻ႕ေနရာအႏွံ႕အျပားသို႔ ျပန္႕ပြားစံေတာ္မူၾကသည္ဟု ဆိုပါသည္။


အကယ္၍ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ပါက တစ္ေနရာရာမွ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ဖူးျမင္ကာ ထို ဓာတ္ေတာ္မ်ား မွတစ္ဆင့္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ရုပ္သဏၭာန္ေတာ္ ကို ဖူးေျမာ္၍ ရႏိုင္ပါလိမ္႔မည္။


ကၽြန္ေတာ္႔လို သာမာန္လူသားမ်ားအဖို႔မွာမူ "ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ဓာတ္ေတာ္မ်ားေပတကား" ဟု ၾကည္ညိဳဦးခိုက္ရံုထက္ ပိုႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ လူသားတို႔ရုပ္ၾကြင္းမ်ားကိုေလ့လာကာ ထိုသူတို႔၏သက္ရွိ ထင္ရွားရွိစဥ္က အေျခအေနမ်ားကို ေလ့လာရေသာ မႏုႆေဗဒပညာရွင္မ်ားအေနႏွင့္ မည္သို႔မွ် ေ၀ဖန္ဆံုးျဖတ္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။


ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ ၀င္စံေတာ္မူၿပီးေနာက္"သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီး"(အေသာက ေခတ္)တိုင္ေအာင္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ၏ ရုပ္တုေတာ္ကို ထုလုပ္, ကိုးကြယ္ျခင္းမျပဳၾကေသးပါ။ အတုမရွိ ျမင့္ျမတ္လွစြာေသာ ရုပ္သြင္ေတာ္ကို မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် တူေအာင္ ျပဳလုပ္၍မရႏိုင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါ၏။


ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ထိုေခတ္ က ထုလုပ္ထားေသာ "ဗုဒၶ၀င္ေက်ာက္တေမာ"့ လက္ရာမ်ား၌ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ရွိေတာ္မူေနရသည့္ေနရာ ကို ကြက္လပ္ ထား၍လည္းေကာင္း၊ တရားစၾကာဘီး ျဖင့္ ကိုယ္စားျပဳ၍ လည္းေကာင္း၊ထုလုပ္ထားၾကရ၏။ ထို႔ေနာက္မွ က်မ္းဂန္ထြက္ "မဟာပုရိသလကၡဏာေတာ္"မ်ားကို ေပၚလြင္ႏိုင္သမွ်ေပၚလြင္ေအာင္ ႀကိဳးစားကာ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ား ထုလုပ္ကိုးကြယ္လာၾကရ၏။ သို႔ျဖစ္၍ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ရာႏႈန္းျပည့္တူညီေသာ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ဟူ၍ မရွိႏိုင္ပါ။


ထို႔ျပင္ မဇၥ်ိမ ေဒသ ၌ အစဥ္အဆက္ေနထိုင္လာခဲ႔သူမ်ားက ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ အမွတ္တရထားရွိလာခဲ႔ၾကေသာ ေနရာ႒ာနမ်ားကို သူတို႔ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာ ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အမည္မ်ားမွည့္ေခၚထားၾကသည္ဟု စာအုပ္တစ္အုပ္တြင္ဖတ္ဖူးရ၏။ သို႔ျဖစ္၍ ထိုေနရာ႒ာနမ်ားကို သက္ေသထူကာ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားကပါ မျငင္းႏိုင္ေအာင္ ေျပာႏိုင္ဖို႔ကလည္း ခပ္ခက္ခက္ ျဖစ္ေနပါ၏။


သို႔ျဖစ္လွ်င္ "ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာသည့္ "ပိဋကတ္သံုးပံု"တို႔ကို သက္ေသထူပါေတာ့လား" ဆိုေတာ့လည္း ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္တုန္းက စာေပအကၡရာ ,အေရးအသားျဖင့္ မွတ္တမ္းတင္ထားျခင္း မရွိခဲ႔ပါ။ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေရႊႏႈတ္ေတာ္ထြက္ ေဒသနာေတာ္မ်ားကို တပည့္သာ၀က မ်ားက "နား" ျဖင့္သာ ခံယူလာခဲ႔ၾက၏။


မိမိ တို႔မွတစ္ဆင့္ ပို႔ခ်ေပးေသာ အခါမွာလည္း ထိုနည္းအတိုင္းသာျဖစ္၏။ ႏႈတ္တိုက္,သင္ယူ,မွတ္သား၍

လာခဲ႔ရေသာ ေဒသနာေတာ္မ်ားကိုပင္ "သံုးႀကိမ္သံုးခါ" သဂၤါယနာတင္ကာ "စတုတၳ သဂၤါယနာ" မွသာ ေပထက္ အကၡရာ တင္ခဲ႔ၾကရပါ၏။ သို႔ျဖစ္၍ သာသနာေတာ္ကို မယံုၾကည္ႏိုင္သူတို႔က"သူတို႔ဟာက ပါးစပ္ရာဇ၀င္ေတြပါ။ ဘာမွ အခိုင္အမာ မရွိပါဘူး"ဟု ဆိုႏိုင္စရာမ်ား ရွိေနပါ၏။

လြန္ေလေသာ ႏွစ္ေပါင္း(၂၀၀၀)ေက်ာ္ က"မိလိႏၵမင္းႀကီး" က အထက္ပါ ကဲ႔သို႔ေသာ "အေတြးေခါင္သူ ငတိတစ္ေကာင္ ေပၚလာလတၱံ" ဟု ႀကိဳတင္ေတြးျမင္ထားခဲ႔ေလေရာ့သလားမသိပါေခ်။


"ေနာင္လာ ေနာင္သားတို႔ လက္ထက္၌ ဤကဲ႔သို႔ေသာ ျပႆနာမ်ားေပၚေပါက္လာပါက မည္သို႔ ေျဖရွင္းၾကရမည္နည္း"ဟူ၍ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾက ျဖစ္ခဲ႔ရသည္ ထင္ပါ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေနေသာ "အရွင္နာဂေသန" ထံ ခ်ဥ္းကပ္ကာ ဤသို႔ ေလွ်ာက္ထားခဲ႔ပါ၏။


"အရွင္ နာဂေသန ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားသည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ဖူးျမင္ဖူးပါသေလာ"


"မင္းႀကီး၊မဖူးျမင္ရဖူးေပ"

"အရွင္ဘုရား၊ အရွင္ဘုရား၏ ဆရာတို႕ေကာ ဖူးျမင္ရဖူးပါသေလာ"

"မင္းႀကီး၊ငါတို႔ဆရာသမား မ်ားလည္း မဖူးျမင္ရဖူးပါ"


"အရွင္ဘုရား ၊ ထိုသို႔ျဖစ္လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူခဲ႔တာမဟုတ္ ဟူ၍သာ ဆိုထုိက္ပါေတာ့သည္"


ဤသို႔ေသာ္ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္"အရွင္နာဂေသန" ကလည္း တံု႕ျပန္၍ ေမးခြန္းထုတ္ေတာ္မူရေပသည္။



"မင္းႀကီး၊ သင္ မင္းႀကီး၏ အမ်ိဳးအႏြယ္ထဲတြင္ ေရွးဦးဆံုး မင္း တို႔ ရွိပါသေလာ"


"အရွင္ဘုရား၊ရွိခဲ႔ၾကပါကုန္၏"


"မင္းႀကီး၊ ထို ေရွးဦးဆံုး မင္း တို႔ကို သင္ မင္းႀကီး ျမင္ဖူးပါသေလာ"


"အရွင္ဘုရား၊ မျမင္ဖူးပါ"


"မင္းႀကီး၊ သင္ မင္းႀကီး ကို သြန္သင္ဆံုးမခဲ႔ၾကေသာ ပုေရာဟိတ္၊စစ္သူႀကီး ႏွင့္တရားသူႀကီး တို႔ေကာ ျမင္ဖူးပါသေလာ"


"အရွင္ဘုရား၊သူတို႔လည္း မျမင္ဖူးၾကပါ"


"မင္းႀကီး၊ ထိုသို႔ျဖစ္လွ်င္ ေရွးဦးဆံုး မင္းတို႔ ရွိခဲ႔တာမဟုတ္ဟူ၍သာ ဆိုထိုက္ပါေတာ့သည္"


"အရွင္ဘုရား၊ ေရွးဦးဆံုး မင္း တို႔ကို မျမင္ဖူးေသာ္ျငားလည္း ထို မင္းတို႔၏ အသံုးအေဆာင္ တို႔ကား ယခုထက္တိုင္ ထင္ရွားရွိေနၾကပါကုန္၏။


ထို မင္းတို႔၏ ထီးျဖဴေတာ္၊မကိုဋ္သင္းက်စ္၊ ေျခနင္း၊ စာမရီသားၿမီးယပ္၊သန္လ်က္ ႏွင့္ သလြန္ေညာင္ေစာင္း တို႔ကိုေတြ႔ျမင္ႏိုင္ၾကပါကုန္၏။ ထို အသံုးအေဆာင္တို႔ေၾကာင့္ ေရွးဦးမင္းတို႔ ရွိခဲ႔သည္ ဟု သိႏိုင္ပါသည္"


"မင္းႀကီး၊ ထို႔အတူသာပင္ ပူေဇာ္အထူးကိုခံယူေတာ္မူထိုက္၍ သစၥာေလးတန္ တရားမွန္ကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ထိုးထြင္း၍ သိျမင္ေတာ္မူခဲ႔ေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို မဖူးျမင္ရဖူးေသာ္ျငားလည္း ထို ျမတ္စြာဘုရား သံုးေဆာင္ေတာ္မူခဲ႔ေသာ တရားတို႔ကား အထင္အရွား ရွိၾကပါကုန္၏။


ထို ဘုရားရွင္၏ သတိပ႒ာန္ေလးပါး၊သမၼပၸဓာန္ေလးပါး၊ဣဒၶိပါဒ္ ေလးပါး၊

ဗိုလ္ငါးပါး၊ဣေျႏၵငါးပါး၊ေဗာဇၥ်င္ ခုႏွစ္ပါး၊ အရိယမဂၢင္ရွစ္ပါး၊ဟူေသာ အသံုးအေဆာင္တို႔ ထင္ရွားရွိေနၾကပါကုန္၏။

ထို အသံုးအေဆာင္တို႔ေၾကာင့္ နတ္ ႏွင့္တကြေသာ ဤ ေလာကသည္ ျမတ္စြာဘုရား ထင္ရွားပြင့္ခဲ႔သည္ကို သိႏိုင္ပါေပ၏"ဟု သက္ေသထူခဲ႔သည္။


ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ သံုးေဆာင္ေတာ္မူခဲ႔ေသာ တရားတို႔မွာ"ေဗာဓိပကၡိယတရား (၃၇) ပါး"တို႔ပင္ ျဖစ္၏။

ထို "ေဗာဓိပကၡိယတရား (၃၇) ပါး" တို႔၌ ပထမဦးစြာ ေဖာ္ျပထားေသာ "သတိပ႒ာန္(၄)ပါး" တို႔တြင္ မိမိဉာဏ္ အဆင့္ ႏွင့္သင့္ေလ်ာ္ရာ သတိပ႒ာန္တစ္ပါးပါးကို "သမၼပၸဓာန္(၄)ပါး" တို႔ျဖင့္ ႀကိဳးစား ပြားမ်ား အားထုတ္ ၾကပါလွ်င္(၈)ပါးေသာ မဂၢင္ဉာဏ္ အျမင္ကို ရရွိၾကမည္ျဖစ္၏။

ထိုအခါ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ သံုးေဆာင္ေတာ္မူခဲ႔ေသာ "ေဗာဓိပကၡိယ"အသံုးအေဆာင္တို႔ကို မိမိ ကိုယ္တိုင္ သံုးေဆာင္ခံစားကာ ထို အသံုးအေဆာင္တို႔ကို ဦးစြာပထမ သံုးေဆာင္ခံစားေတာ္မူခဲ႔ေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကို ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ဖူးျမင္ႏိုင္ၾကေတာ့မည္ျဖစ္၏။


ထိုအခါတြင္ အျပင္အပ က မည္သည့္အေထာက္အထားကိုမွ် ရွာေဖြေနရန္ မလိုအပ္ေတာ့ဘဲ မိမိ ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ျဖင့္ သက္ေသထူကာ"ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ခဲ႔တာ ဧကန္မွန္တယ္" ဟု ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ႀကီး ၀န္ခံခ်က္ေပးႏိုင္ၾကပါလိမ္႔မည္။


ထို႔ၾကာင့္ပင္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ က "တရား ကိုျမင္ပါက ငါဘုရားကိုလည္း ဖူးျမင္ၿပီး ျဖစ္ေတာ့သည္ "ဟု"အရွင္၀ကၠလိ"အား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႔သည္ မဟုတ္ပါကလား။


မလႊဲသာလို႔သာ ျပန္လည္တင္ျပလိုက္ရေသာ္လည္း ေၾကာင္စီစီ အေတြး မုိ႔ ခပ္ရွက္ရွက္ပါပဲ။

ကၽြန္ေတာ္ သည္ေန႔ မနက္ "အရွင္နာဂေသန" မေထရ္ ျမတ္ႀကီး ႏွင့္ "မိလိႏၵမင္းႀကီး" ကို လြမ္းအူေပါက္ေနမိပါသည္။
 

ေရးသားၿပီးစီး။ ။ ၁၃၇၅ခုႏွစ္၊ျပာသို လဆန္း(၉) ရက္ ၊(9th-January,2014)၊ၾကာသပေတးေန႔- (နံနက္-၁၀း ၅၁)

ခ်မ္းသာပါေစ၊ေအးၿငိမ္းပါေစ၊

သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။
ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
ကလ်ာဏ မိတၱ
(ကိုညီညီတင္)ေရးသားေသာပို့မွ ျပန္လည္မွ်ေ၀သည္။

No comments:

Post a Comment