Pages

Thursday, January 2, 2014

"မိန္းမသားမို႔ အားႏြဲ႕ စရာလား"

 

 ျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္ တုန္းက ေသာမာဆုိတဲ့ အမ်ဳိးသမီး ေကာင္းတစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။ ေသာမာဆုိတာက ပါဠိလိုပါ။ ျမန္မာ လုိဆိုရင္ေတာ့ “မလွေအး”ေပါ့။
မလွေအးက လမင္းေလးလုိ လွပ တင့္တယ္ ေအးခ်မ္းလွပါတယ္။

မလွေအး အရြယ္ေရာက္ခ်ိန္၊ မင္းလမ္းမႀကီးမွာ ျမတ္စြာဘုရား ရွင္က နာဠာဂီရိဆင္ႀကီးကို ယဥ္ ေက်းသိမ္ေမြ႕သြားေအာင္ ဆံုးမ ေခ်ခၽြတ္ေတာ္မူတာကို ဖူးျမင္လုိက္ ရလုိ႔ ရတနာသံုးပါးကို ယံုယံု ၾကည္ၾကည္ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္တဲ့ ဥပါသိကာမေလးအျဖစ္ ခံယူလုိက္ပါ တယ္။

အဲဒီေနာက္ လူ႔ေဘာင္လူ႔ ေလာကမွာ အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ႕ႀကံဳေနရ တဲ့ ဆင္းရဲဒုက္ၡေတြကို သံေ၀ဂယူ ကာ ဘိက္ၡဴနီမျပဳလုိက္ပါတယ္။ ေသာမာေထရီ ၀ိပႆနာတရား ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္လုိက္ တာ ပဋိသမ္ၻိဒါၪာဏ္ေလးပါးနဲ႔အတူ အရဟတ္ၱဖိုလ္ကို ရရွိသြားပါတယ္။


ရဟႏ္ၲာျဖစ္သြားတဲ့ ေသာမာ ေထရီဟာ ေန႔သန္႔ရန္ အလို႔ငွာ အႏ္ၶ၀န္ေတာထဲကို ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာ မာရ္နတ္က ကာမဂုဏ္မွ ကင္းဆိတ္စြာေနထုိင္တဲ့ ေသာမာ ေထရီကို ဖ်က္ဆီးလုိစိတ္နဲ႔ ကိုယ္ ထင္မျပဘဲ စကားဆိုလုိက္ပါတယ္။

““ဘုရား ရဟႏ္ၲာပညာရွိေတြ သာရႏိုင္တဲ့ ရဖို႔ရာအလြန္ခဲယဥ္း တဲ့အရဟတ္ၱဖိုလ္ဆိုတာ အသိၪာဏ္ ဟာ လက္ႏွစ္ဖက္သာသာရွိတဲ့ မိန္းမသားေတြနဲ႔ လားလားမွ မအပ္ စပ္၊ တရားနဲ႔မိန္းမ ဘာမွမဆိုင္ဘူး။ မတန္ဘူး””


ဒီစကားကို ၾကားလိုက္ရတာနဲ႔ မာရ္နတ္ဆိုတာ ေသာမာေထရီ အျပတ္သိလုိက္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဘာမွ ေထြေထြထူးထူးေမးမေနေတာ့ဘဲ မာရ္နတ္ရဲ႕စကားကို ျပန္ေခ်ပလိုက္ ပါတယ္။

““အရဟတ္ၱမဂ္၊ အရဟတ္ၱဖိုလ္ ကိုလည္း ရၿပီ။ စိတ္ဓာတ္ေတြလည္း ေကာင္းမြန္ ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီ။

 အမွန္ တရားကိုလည္း ထုိးထြင္းသိျမင္ၿပီ။ ဒီေတာ့ မိန္းမျဖစ္ေတာ့လည္း ဘာမ်ားမျပည့္စံုတာ ရွိေသးလုိ႔လဲ ကြယ္””တဲ့။
မာရ္နတ္ကလည္း ဒီစကား ၾကားရတာနဲ႔ အေျခအေနမဟန္ ေတာ့လို႔ တစ္ခါတည္း ထြက္ေျပး သြားပါသတဲ့။


သာသနာေတာ္မွာ တည္ရွိေန တဲ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဆိုတဲ့ သိက္ၡာသံုးပါး က်င့္စဥ္ေတြဟာ ေယာက်္ားက်င့္ဖို႔ရယ္၊ မိန္းမက်င့္ဖို႔ ရယ္လုိ႔ ခြဲျခားသတ္မွတ္ထားတာမ်ိဳး မရွိပါဘူး။ ေယာက်္ားေရာ၊ မိန္းမ ေရာ အားလံုးတန္းတူညီမွ် က်င့္ သံုးႏုိင္ၿပီး သိက္ၡာသံုးပါးရဲ႕ အက်ဳိး တရားကိုလည္း က်င့္သံုးသူတုိင္း ခံစားခြင့္ရွိပါတယ္။


ယုတ္ညံ့တယ္၊ ျမင့္ျမတ္တယ္ ဆိုတာ မိန္းမ၊ ေယာက်္ားဆိုတဲ့ ေလာကေ၀ါဟာရ၊ သမုတိ ပညတ္နဲ႔ ဆံုးျဖတ္သတ္မွတ္လုိ႔မရပါဘူး။ စိတ္ထားေကာင္းျခင္း၊ မေကာင္း ျခင္းနဲ႔ပဲ ဆုံးျဖတ္သတ္မွတ္လုိ႔ ရတာ ပါ။

ေယာက်္ားျဖစ္ေပမဲ့ စိတ္ထား ယုတ္ညံ့ရင္ ေယာက်္ားယုတ္ပါ။ စိတ္ထား ျမင့္ျမတ္ရင္ေတာ့ ေယာက်္ားျမတ္ေပါ့။
မိန္းမျဖစ္ေနေပမဲ့လည္း စိတ္ ထားျမင့္ျမတ္ရင္ ျမတ္ပါတယ္။

ျခေသၤ့ဆီဆိုတာ သိဂႌေရႊခြက္နဲ႔ ပဲ ထိုက္တန္ပါတယ္။

 အဲဒီလုိပဲ၊ အလြန္မြန္ျမတ္လြန္းတဲ့ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ေတြဟာ လည္း ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ၿပီး စိတ္ေကာင္း ရွိသူေတြနဲ႔ပဲ ထုိက္တန္ပါတယ္။
မိန္းမသားျဖစ္ေနေပမဲ့ မိမိမွာ စိတ္ေကာင္းရွိတယ္။ စိတ္ကေလး က ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ေနတယ္ဆိုရင္ ဘာလုိေသးလဲ။ 

မိန္းမသား ျဖစ္ ေတာ့ေရာ ဘာျဖစ္ေသးလဲ။ တရားနဲ႔ ထုိက္တန္ၿပီေလ။ သဒ္ၶါ,၀ီရိယစတဲ့ စိတ္စြမ္းအားေတြနဲ႔ ႀကိဳးစား က်င့္ သံုးလုိက္႐ံုပါပဲ။ ဒီေတာ့မွ တရား ရဲ႕စြမ္းရည္ထူးေတြကို ခံစားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကဲ...မိန္းမသားမို႔ အားႏြဲ႕ စရာလုိေသးလား။


ေယာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ေယာက်္ားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မိန္းမသား ျဖစ္ျဖစ္ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ အဖိုးတန္ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ ျပည့္စံုရန္လုိ အပ္တဲ့ လူ႔ဘ၀ဂုဏ္ (၆) ခုကို ေအာက္ပါအတိုင္း မိန္႔ေတာ္မူထား ပါတယ္။

““(၁) တရားရတနာေၾကာနဲ႔ ေတြ႕ႀကံဳရမွ လူရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို စိတ္ႀကိဳက္သံုးခြင့္ရၿပီး လူရဲ႕ခံစား ခြင့္ကိုလည္း အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ခံစား ႏုိင္တာျဖစ္လုိ႔ ဘုရားသာသနာနဲ႔ ေတြ႕ႀကံဳရတာဟာ တကယ္စိတ္ ေအးစရာေကာင္းလွတဲ့ လူ႔ဘ၀ဂုဏ္ ရည္ပါ။ သာသနာရွိတဲ့ ေခတ္အခါ မွာ လူျဖစ္ရတာဟာ သက္တမ္း ဘယ္ေလာက္ တိုတယ္ေျပာေျပာ၊ လူ႔စြမ္းရည္ကို အကုန္ညႇစ္ထုတ္ၿပီး သံုးႏုိင္တာျဖစ္လုိ႔ အားရွိစရာ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါတယ္။

(၂) ပုထုဇဥ္ဆိုတာ အ၀ိဇ္ၨာ၊ တဏွာႀကိဳးႏွစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ လည္ခဲ့ တာလည္းျဖစ္တယ္။ ဆင္းရဲမ်ဳိးစံုနဲ႔ လံုးေထြးခဲ့ရတာလည္း ျဖစ္လုိ႔ တရားနဲ႔ဆက္သြယ္ေရးျပတ္သြားတတ္ ပါတယ္။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အေပၚကို လည္း မတတ္နုိင္၊ ေရွ႕ကိုလည္း မသြားတတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေၾကာင္းက်ဳိးျပၿပီး တရားနဲ႔ ဆက္ သြယ္ေပးတတ္တဲ့ မိဘဆရာသမား ေကာင္းစတဲ့ ဆက္သြယ္ေရး တာ၀န္ ခံေတြနဲ႔ ေတြ႕ႀကံဳခြင့္ရဖို႔ အေရးႀကီး ပါတယ္။ ပုထုဇဥ္ဟာ ကိုယ့္ကုိယ္ ကိုယ္ မႏုိင္ေသးသမွ် ကိုယ့္အေပၚ ၾသဇာေညာင္းတဲ့ အထိန္း၊ လမ္း ၫႊန္၊ တြန္းအား အၿမဲရွိရပါတယ္။ အမွီေကာင္းရင္ လမ္းေျဖာင့္သြား တတ္တာမို႔ အမွီေကာင္းကို ရရွိျခင္း ဟာလည္း တကယ့္အားရွိစရာ ေကာင္းတဲ့ လူ႔ဘ၀ဂုဏ္ရည္ပါ။

(၃) တရားရွိတဲ့ ေနရာ၊ ဘယ္ ကုသိုလ္မဆို အခ်ိန္မေရြး လုပ္ခြင့္ရွိ တဲ့ ေနရာမွာ ေနရတာလည္း ဂုဏ္ ယူဖို႔ေကာင္းတဲ့ လူ႔ဂုဏ္ရည္တစ္ခု ပါ။ ကမၻာ႕အလယ္မွာ ျမန္မာျပည္ ေနရတာ ေပ်ာ္ဖို႔ေကာင္းတယ္ ဆိုတာ အဲဒီ တတိယလူ႔ဘ၀ဂုဏ္ ေၾကာင့္ပါ။ ဘ၀အသံုးခ်ပညာ၊ ဘ၀ေနနည္းပညာမ်ားကို သင္ယူ နာၾကားေလ့လာခြင့္ရတယ္။ လူ႔ အသိကို တစ္ဘ၀နဲ႔ေဘာင္မခတ္ ထားဘဲ သံသရာေနာင္ေရး၊ ဘ၀ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ပါ တြက္ ခ်က္ေမွ်ာ္ေခၚေအာင္ သင္ေပးတတ္ တယ္။

(၄) မ်က္စိ၊ နားစတဲ့ အဂၤါႀကီး ငယ္ျပည့္စံုတဲ့၊ က်န္းမာသန္စြမ္းတဲ့ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ခႏ္ၶာတည္ေဆာက္မႈ နဲ႔လည္း ျပည့္စံုရမယ္။ ပုထုဇဥ္ ဟာ သုတမပါဘဲ အသိထူးကို မရ ႏုိင္တာျဖစ္လုိ႔ အထူးအားျဖင့္ သုတ ဆက္သြယ္ေရးတပ္ဆင္ႏုိင္ေအာင္ မ်က္စိ, နားေကာင္းမြန္ဖို႔ လိုအပ္ပါ တယ္။

(၅) တရားကိုအျပည့္ လက္ခံ ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ လိမ္ၼာသြက္ လက္ ထက္ျမက္ထူးခၽြန္တဲ့ စိတ္ပိုင္း ဆုိင္ရာ ခႏ္ၶာကိုယ္တည္ေဆာက္ ျပည့္စံုဖုိ႔လည္း အထူးလုိအပ္ပါ တယ္။ သဒ္ၶါ၊ သတိ၊ ၀ီရိယ၊ ပညာ စတဲ့စြမ္းအားမ်ားနဲ႔ ျပည့္စံုမွလည္း စိတ္စြမ္းအားကို ျမႇင့္တင္အသံုးခ် ခြင့္ရႏုိင္မွာပါ။ 
 စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ စြမ္း အားနဲ႔ထိန္းမေပးႏုိင္ရင္ ႐ုပ္ပိုင္း ဆိုင္ရာခႏ္ၶာကိုယ္တည္ေဆာက္မႈနဲ႔ ႐ုပ္၀တ္ၳဳျပည့္စံုမႈ အားလံုးဟာ ေပ်ာ္ ရႊင္ခ်မ္းသာေအာင္ အာမခံႏိုင္စြမ္း မရွိေတာ့ဘဲ အခ်ိန္မေရြး မီးထ ေတာက္ ျပာက်သြားႏုိင္ပါတယ္။

(၆) လူဆိုတာ ကုသိုလ္ကံ အရင္းခံ စြမ္းအားနဲ႔ လာခဲ့ရတာ ျဖစ္လုိ႔ ကုသိုလ္နဲ႔အဆက္ျပတ္ ခံလုိ႔မရပါ။ 

ကုသိုလ္ဆုိတာ ကိုယ့္ စိတ္ကိုႏုိင္မွ ရႏိုင္တဲ့ လူ႔တန္းအစစ္ ပါ။ လူျဖစ္လ်က္နဲ႔ ကုသိုလ္စိ္တ္ မထားရင္ လူ႔ေနရာလူ႔လမ္းေၾကာင္း ေပၚက ျပန္ဆင္းေပးရမွာ ဧကန္ပါ။
အပူထုပ္ႀကီးမ်ားျဖစ္တဲ့ စား ၀တ္ေနေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး ကိစ္ၥအားလံုးဟာ ကုသိုလ္တန္ခုိး နဲ႔ထိန္းေပးႏုိင္မွ ၿငိမ္းေအးမွာပါ။ 


ကံေထာက္ေပးမွလည္း ႀက့ံခိုင္မွာပါ။ အာ႐ုံဖိစီးမႈဒုက္ၡ သက္သာၿပီး ခုေရာ ေနာင္ပါ စိတ္ေအးရမွာပါ။ ဒါဟာ လူ႔ဘ၀ဂုဏ္ရည္ (၆)ခ်က္ပါ။
ဒီလူ႔ဘ၀ဂုဏ္ရည္ (၆)ခ်က္နဲ႔ ျပည့္စံုေအာင္ေနထုိင္တဲ့ မိန္းမသား မ်ား အားႏြဲ႕စရာလိုေသးလား။


အဆင္းလည္းလွတယ္။ ခြန္ အားလည္းႀကီးမားတယ္။ လ်င္ျမန္ သြက္လက္မႈလည္းရွိတယ္။ အဲဒီလို ျမင္းကသာ မင္းအသံုးအေဆာင္ ျဖစ္ပါတယ္။


ဒီ့အတူ ေယာက်္ားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မိန္းမပဲျဖစ္ျဖစ္ အက်င့္သီလရွိ တယ္။ အကုသိုလ္ပယ္ဖုိ႔အတြက္ လံု႔လ၀ီရိယလည္း ရွိတယ္။ 

ဆင္းရဲ၊ ဆင္းရဲျခင္းအေၾကာင္း၊ လြတ္ ေျမာက္ရာ၊ လြတ္ေျမာက္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းစတာေတြကို သိကာ က်င့္သံုးႏိုင္ျခင္းလည္း ရွိရတယ္။ ဒါ ဆုိရင္ သာသနာေတာ္အတြက္ အသံုး၀င္တဲ့လူ၊ သာသနာေတာ္မွာ တန္ဖိုးရွိတဲ့လူ ျဖစ္သြားပါၿပီ။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာသနာ ေတာ္မွာက....
ခႏ္ၶာကိုယ္ အခ်ဳိးအစား မက်၊ မလွပလုိ႔လည္း အားငယ္စရာ မလုိ ပါ။ ျမတ္ဘုရားရွင္ အလုိေတာ္က် အဆင္းတန္ဆာ လွပျခင္းဆုိတာ အက်င့္သီလရွိဖို႔ပါပဲ။
ကိုယ္ခႏ္ၶာ ေတာင့္တင္းႀက့ံခိုင္မႈ မရွိလို႔လည္း အားငယ္စရာ မလုိပါ ဘူး။ အကုသိုလ္ပယ္ဖို႔ ၀ီရိယရွိေန တာက သာသနာေတာ္အတြက္ ခြန္အားပါ။


ဥာဏ္ပညာထက္ျမက္မႈက ေတာ့ သာသနာေတာ္အတြက္ သြက္ လက္ခ်က္ခ်ာျခင္းပါ။
မိန္းမသားလည္း အက်င့္သီလ ရွိတယ္။ 


အကုသိုလ္လည္း ပယ္ဖို႔ လံု႔လ၀ီရိယရွိတယ္။ တရားထူး တရားျမတ္ကို ထုိးထြင္းသိႏိုင္မယ့္ ၪာဏ္ပညာနဲ႔ ျပည့္စံုတယ္ဆိုရင္ ဘုရားရွင္နဲ႔ ရဟႏ္ၲာသာ၀ကႀကီးေတြ မ်က္ေမွာက္ျပဳ စံ၀င္သြားတဲ့ နိဗ္ၺာန္ ကို ေရာက္ရွိမွာပဲေလ။ ေရွ႕က ေရာက္ရွိသြားၾကတဲ့ မိန္းမသား ေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိခဲ့ၿပီပဲ။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ ထင္ရွားရွိစဥ္ကာလကတည္းက မိန္းမသားေတြဟာ ေယာက်္ားသား ေတြနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္း တရားအား ထုတ္ခဲ့ၾကလို႔ ရဟႏ္ၲာျဖစ္သြားတဲ့ ဘိက္ၡဳနီမေတြ မေရတြက္ႏိုင္သလို ဧတဒဂ္ရသြားတဲ့ ဘိက္ၡဳနီမေတြ လည္း မ်ားစြာပါပဲ။

အခုေခတ္မွာေတာ့ ဘာသာ ေရးဘက္မွာသာမက စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ႏိုင္ငံေရးေတြမွာေတာင္ အမ်ဳိးသမီးေတြက အမ်ဳိးသားေတြ ကို ရင္ေဘာင္တန္းလာၾကပါၿပီ။

ႏုိင္ငံေရးမွာ အမ်ဳိးသမီးသမၼတ ေတြ မ်ားစြာေပၚထြက္လာပါတယ္။

စီးပြားေရးမွာလည္း ထိပ္တန္း ေရာက္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ လူမႈေရးမွာလည္း အမ်ိဳးသမီးေတြ ဦးေဆာင္လုပ္ေနပါ တယ္။

အားလံုးဟာ ကိုယ္အဂၤါႀကီး ငယ္နဲ႔လည္း ျပည့္စံုပါတယ္။

 အမွား အမွန္ အေၾကာင္းအက်ဳိးကို ခြဲျခား သိျမင္တတ္တဲ့၊ တရားေတာ္ေတြကို ထိုးထြင္းသိျမင္ႏုိင္တဲ့ ၪာဏ္လည္း ရွိတယ္။ ၀ီရိယစြမ္းအား၊ စိတ္စြမ္း အားေတြနဲ႔ မိမိတို႔အလုိရွိရာကို ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါတယ္။ မိန္းမသားေတြမွာ ခ်ဳိ႕တဲ့တာ ဘာမွ မရွိပါ။

 ဒါေပမဲ့ ဘာမွမလုပ္ရင္ေတာ့ ဗလာနဲ႔ပဲ တစ္ဘ၀အဆံုးသတ္သြား လိမ့္မယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ေမ့ထားလို႔ မရပါဘူး။ သီလ၊ ၀ီရိယ၊ ပညာေတြ နဲ႔ ဘ၀ကို အႏွစ္ရွိေအာင္ တည္ ေဆာက္ထားရမွာပါ။
ဒီေတာ့ မိန္းမသားမို႔ အားႏြဲ႕ စရာမလုိပါ။


မွွီခိုက်မ္းကိုး-
-ဆရာေတာ္ သက်ႏြယ္(ေရႊပင္လယ္)၏"မိန္းမသားမို႔ အားႏြဲ႕ စရာလား"ေဆာင္းပါး မွ ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပသည္။
ႏွလံုး၊စိတ္၀မ္း-ၿငိမ္းခ်မ္းၾကပါေစ။

No comments:

Post a Comment