အက်ိဳးဆိုတာ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ ရဖို႔ကို ဆိုလိုတယ္။ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာရဖို႔
အခ်က္ (၄) ခ်က္နဲ႔
ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္စြမ္းအားေတြကို ေလ့က်င့္ေပးရမယ္။
(၁) “ငါ့သႏ ၱာန္မွာ ကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ေစရမယ္”
ဒီဘဝရလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကုသိုလ္စိတ္ေတြ မ်ားမ်ားျဖစ္ေစရမယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ကုသိုလ္
စိတ္မ်ားမ်ား
ျဖစ္ေစရမွာလဲဆိုရင္ ကုသိုလ္ဆိုတာ အဆိုးတရားေတြ ဖယ္ရွားၿပီး အ ေကာင္းတရားေတြကို
ေဖာ္
ေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ့ တရားမ်ဳိး ျဖစ္တယ္။
(၂) အေလ့အက်င့္ လိုအပ္တယ္။
ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ “ သမုဒါစာရ ” အေလ့အက်င့္ လိုအပ္တယ္။ ဆိုပါစို႔ -
မနက္အိပ္ရာထရင္
မ်က္ႏွာသစ္မယ္၊ ဘုရားရွိခိုးမယ္ဆိုတဲ့ အေလ့အက်င့္ လုပ္ထားရမယ္၊
ဘုရားရွိခိုးလို႔ၿပီးမွ မနက္စာ စားမယ္၊ ဘုရားမရွိခိုးဘဲနဲ႔ နံနက္စာ မစားဘူးလို႔ ဒီလို အေလ့အက်င့္တစ္ခု ထားရမယ္။
ေနာက္
ေမတၱာပို႔မယ္ေပါ့၊ ကိုယ့္ရဲ႕ အိမ္သူအိမ္သား ေတြကေန စၿပီးေတာ့ သတၱဝါေတြ
က်န္းမာၾကပါေစ ဆိုၿပီး
ေမတၱာပို႔မယ္ေပါ့ေနာ္။ ကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားရတယ္ ………
(၃) ေကာင္းတဲ့ ဘက္ကို ညႊတ္ေနရမယ္။
ပရိဏာမန - အၿမဲတမ္း ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ကေလးကို ေကာင္းတဲ့ဘက္ကိုပဲ
ညႊတ္ေနေအာင္ ထားေပးရမယ္။ ဆိုပါစို႔ - တစ္ေယာက္တည္း ေအးေဆးစြာေနမိရင္
ဘာကိုေတြးသလဲဆိုတာ
ျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္
ကိုယ့္စိတ္ေလးဟာ ေကာင္းတဲ့ဘက္ကို ညႊတ္ေနရမယ္။ မေကာင္းတဲ့ဘက္ကို
ညႊတ္ေနမိလို႔ရွိရင္
ေကာင္းတဲ့ဘက္ကို သတိထားၿပီး ညႊတ္မိေအာင္ ထိန္းသိမ္းေလ့က်င့္ေပးရမယ္။
ေကာင္းတဲ့ဘက္ကို
အၿမဲတမ္း ဦးလွည့္ေပးရမယ္။ ေမတၱာပြားဖို႔ အတြက္ ဦးလွည့္ေပးရမယ္။
ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ
လိုလား သူ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ဦးလွည့္ေပးရမယ္။ ကုသိုလ္တရားရဖို႔
ဦးလွည့္ေပးဂမယ္။ ဒါ
ေလ့က်င့္ေပး
ရင္ ရႏိုင္တယ္။
(၄) ႏွလံုးသြင္းမွန္ရမယ္။
အာဘုဇိတ - ႏွလံုးသြင္းတရား၊ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္မႈက အလြန္အေရးႀကီးတယ္။ ဒါကို
ျမတ္စြာဘုရားက ေယာနိေသာ မနသိကာရ လို႔ေျပာတယ္။ မွန္မွန္ကန္ကန္ စဥ္းစားတာ အသိၪာဏ္နဲ႔ စဥ္းစားတာ
ႏွလံုးသြင္းမႈ မွန္ကန္တာ၊ လိမၼာပါးနပ္စြာ စဥ္္းစားတာ၊ ဒါကို ေယာနိေသာ မနသိကာရ
လို႔ေခၚတယ္။
ဘယ္ကိစၥပဲျဖစ္ျဖစ္ ေယာနိေသာ မနသိကာရ မထားတတ္လို႔ ရွိရင္ ကုသိုလ္လုပ္ေနတာေတာင္မွ ကုသိုလ္မရဘဲ ျဖစ္တတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္စာေပမွာ “ေယေကစိ ကုသလာဓမၼ သေဗၺေတ ေယာနိ
ေသာ မနသိကာရ မူလကာ”
တဲ့၊ “ကုသိုလ္မွန္သမွ်တို႔သည္ ေယာနိေသာ မနသိကာရေပၚမွာ အေျခ ခံသည္”
ဒီလို ျမတ္စြာဘုရားကေဟာထားတယ္။
ဆိုပါစို႔… မိမိသႏ ၱာန္မွာ
ေဒါသထြက္ေနတဲ့အခါမွာ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းစကား ေျပာမိတယ္။ အဲဒီအခါ မိမိစိတ္ထဲမွာ ေတြးၾကည့္လိုက္စမ္းပါ
ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းစကားကို မိမိကိုယ္တိုင္ေတာင္ မႏွစ္သက္ဘူး၊ သူ႔ေျပာရင္ သူလည္း
ႀကိဳက္မွာမဟုတ္ဘူး၊
အဲဒီေတာ့ ခ်ဳိခ်ဳိသာသာ ေျပာၿပီးေတာ့ ေဖ်ာင္းဖ်မယ္၊ ဒီလို ေတြးရမယ္၊
အဲဒီေတာ့
ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ေျပာလိုက္တဲ့စကားဟာ တစ္ဘက္သားကို ႏူးညံ့မသြားေစဘူး၊
ၾကမ္းတမ္းသြားေစတယ္၊ ေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္လည္းပဲ ၾကမ္းတမ္းသြားမယ္။
နားေထာင္တဲ့
ပုဂၢိဳလ္လည္းပဲ
ၾကမ္းတမ္းသြားမယ္၊ အဲဒီ ၂-
ခုကို ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ေယာနိေသာမန သိကာရနဲ႔ စဥ္းစားလိုက္ရင္
ၾကမ္းၾကမ္း
တမ္းတမ္း ေျပာတာကို ငါမႀကိဳက္သလို သူလည္းပဲ ႀကိဳက္မွာမဟုတ္ဘူး၊ ဒီေတာ့ ငါ
ၾကမ္းတမ္းတဲ့
စကားေတြကို မေျပာဘူး ႏူးညံ့တဲ့စကားေတြကို ေျပာမယ္၊ အက်ဳိးရွိေအာင္ ေျပာမယ္လို႔
ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္ လိုက္ရင္ ဒါကို ေယာနိေသာ မနသိကာရလို႔ ေခၚတယ္။
(ဓမၼအသိျဖင့္ အက်ဳိး ရွိရွိေနမည္ )
( ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အဂၢမဟာ ပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာ ဘိဝံသ) (Ph.D)
မွတဆင့္တင္ျပသည္။
အက်ိဳးဆိုတာ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ ရဖို႔ကို ဆိုလိုတယ္။ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာရဖို႔
အခ်က္ (၄) ခ်က္နဲ႔
ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္စြမ္းအားေတြကို ေလ့က်င့္ေပးရမယ္။
(၁) “ငါ့သႏ ၱာန္မွာ ကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ေစရမယ္”
ဒီဘဝရလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကုသိုလ္စိတ္ေတြ မ်ားမ်ားျဖစ္ေစရမယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ကုသိုလ္ စိတ္မ်ားမ်ား ျဖစ္ေစရမွာလဲဆိုရင္ ကုသိုလ္ဆိုတာ အဆိုးတရားေတြ ဖယ္ရွားၿပီး အ ေကာင္းတရားေတြကို ေဖာ္ ေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ့ တရားမ်ဳိး ျဖစ္တယ္။
(၂) အေလ့အက်င့္ လိုအပ္တယ္။
ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ဖို႔အတြက္ “ သမုဒါစာရ ” အေလ့အက်င့္ လိုအပ္တယ္။ ဆိုပါစို႔ - မနက္အိပ္ရာထရင္ မ်က္ႏွာသစ္မယ္၊ ဘုရားရွိခိုးမယ္ဆိုတဲ့ အေလ့အက်င့္ လုပ္ထားရမယ္၊ ဘုရားရွိခိုးလို႔ၿပီးမွ မနက္စာ စားမယ္၊ ဘုရားမရွိခိုးဘဲနဲ႔ နံနက္စာ မစားဘူးလို႔ ဒီလို အေလ့အက်င့္တစ္ခု ထားရမယ္။ ေနာက္ ေမတၱာပို႔မယ္ေပါ့၊ ကိုယ့္ရဲ႕ အိမ္သူအိမ္သား ေတြကေန စၿပီးေတာ့ သတၱဝါေတြ က်န္းမာၾကပါေစ ဆိုၿပီး
ေမတၱာပို႔မယ္ေပါ့ေနာ္။ ကုသိုလ္စိတ္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားရတယ္ ………
(၃) ေကာင္းတဲ့ ဘက္ကို ညႊတ္ေနရမယ္။
ပရိဏာမန - အၿမဲတမ္း ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ကေလးကို ေကာင္းတဲ့ဘက္ကိုပဲ ညႊတ္ေနေအာင္ ထားေပးရမယ္။ ဆိုပါစို႔ - တစ္ေယာက္တည္း ေအးေဆးစြာေနမိရင္ ဘာကိုေတြးသလဲဆိုတာ ျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္ ကိုယ့္စိတ္ေလးဟာ ေကာင္းတဲ့ဘက္ကို ညႊတ္ေနရမယ္။ မေကာင္းတဲ့ဘက္ကို ညႊတ္ေနမိလို႔ရွိရင္ ေကာင္းတဲ့ဘက္ကို သတိထားၿပီး ညႊတ္မိေအာင္ ထိန္းသိမ္းေလ့က်င့္ေပးရမယ္။
(၃) ေကာင္းတဲ့ ဘက္ကို ညႊတ္ေနရမယ္။
ပရိဏာမန - အၿမဲတမ္း ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ကေလးကို ေကာင္းတဲ့ဘက္ကိုပဲ ညႊတ္ေနေအာင္ ထားေပးရမယ္။ ဆိုပါစို႔ - တစ္ေယာက္တည္း ေအးေဆးစြာေနမိရင္ ဘာကိုေတြးသလဲဆိုတာ ျပန္ဆန္းစစ္ၾကည့္ ကိုယ့္စိတ္ေလးဟာ ေကာင္းတဲ့ဘက္ကို ညႊတ္ေနရမယ္။ မေကာင္းတဲ့ဘက္ကို ညႊတ္ေနမိလို႔ရွိရင္ ေကာင္းတဲ့ဘက္ကို သတိထားၿပီး ညႊတ္မိေအာင္ ထိန္းသိမ္းေလ့က်င့္ေပးရမယ္။
ေကာင္းတဲ့ဘက္ကို
အၿမဲတမ္း ဦးလွည့္ေပးရမယ္။ ေမတၱာပြားဖို႔ အတြက္ ဦးလွည့္ေပးရမယ္။
ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ
လိုလား သူ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ဦးလွည့္ေပးရမယ္။ ကုသိုလ္တရားရဖို႔
ဦးလွည့္ေပးဂမယ္။ ဒါ
ေလ့က်င့္ေပး
ရင္ ရႏိုင္တယ္။
(၄) ႏွလံုးသြင္းမွန္ရမယ္။
အာဘုဇိတ - ႏွလံုးသြင္းတရား၊ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္မႈက အလြန္အေရးႀကီးတယ္။ ဒါကို ျမတ္စြာဘုရားက ေယာနိေသာ မနသိကာရ လို႔ေျပာတယ္။ မွန္မွန္ကန္ကန္ စဥ္းစားတာ အသိၪာဏ္နဲ႔ စဥ္းစားတာ ႏွလံုးသြင္းမႈ မွန္ကန္တာ၊ လိမၼာပါးနပ္စြာ စဥ္္းစားတာ၊ ဒါကို ေယာနိေသာ မနသိကာရ လို႔ေခၚတယ္။
ရင္ ရႏိုင္တယ္။
(၄) ႏွလံုးသြင္းမွန္ရမယ္။
အာဘုဇိတ - ႏွလံုးသြင္းတရား၊ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္မႈက အလြန္အေရးႀကီးတယ္။ ဒါကို ျမတ္စြာဘုရားက ေယာနိေသာ မနသိကာရ လို႔ေျပာတယ္။ မွန္မွန္ကန္ကန္ စဥ္းစားတာ အသိၪာဏ္နဲ႔ စဥ္းစားတာ ႏွလံုးသြင္းမႈ မွန္ကန္တာ၊ လိမၼာပါးနပ္စြာ စဥ္္းစားတာ၊ ဒါကို ေယာနိေသာ မနသိကာရ လို႔ေခၚတယ္။
ဘယ္ကိစၥပဲျဖစ္ျဖစ္ ေယာနိေသာ မနသိကာရ မထားတတ္လို႔ ရွိရင္ ကုသိုလ္လုပ္ေနတာေတာင္မွ ကုသိုလ္မရဘဲ ျဖစ္တတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္စာေပမွာ “ေယေကစိ ကုသလာဓမၼ သေဗၺေတ ေယာနိ
ေသာ မနသိကာရ မူလကာ”
တဲ့၊ “ကုသိုလ္မွန္သမွ်တို႔သည္ ေယာနိေသာ မနသိကာရေပၚမွာ အေျခ ခံသည္”
ဒီလို ျမတ္စြာဘုရားကေဟာထားတယ္။
ဆိုပါစို႔… မိမိသႏ ၱာန္မွာ
ေဒါသထြက္ေနတဲ့အခါမွာ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းစကား ေျပာမိတယ္။ အဲဒီအခါ မိမိစိတ္ထဲမွာ ေတြးၾကည့္လိုက္စမ္းပါ
ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းစကားကို မိမိကိုယ္တိုင္ေတာင္ မႏွစ္သက္ဘူး၊ သူ႔ေျပာရင္ သူလည္း
ႀကိဳက္မွာမဟုတ္ဘူး၊
အဲဒီေတာ့ ခ်ဳိခ်ဳိသာသာ ေျပာၿပီးေတာ့ ေဖ်ာင္းဖ်မယ္၊ ဒီလို ေတြးရမယ္၊ အဲဒီေတာ့ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ေျပာလိုက္တဲ့စကားဟာ တစ္ဘက္သားကို ႏူးညံ့မသြားေစဘူး၊ ၾကမ္းတမ္းသြားေစတယ္၊ ေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္လည္းပဲ ၾကမ္းတမ္းသြားမယ္။
နားေထာင္တဲ့
ပုဂၢိဳလ္လည္းပဲ
ၾကမ္းတမ္းသြားမယ္၊ အဲဒီ ၂-
ခုကို ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ေယာနိေသာမန သိကာရနဲ႔ စဥ္းစားလိုက္ရင္
ၾကမ္းၾကမ္း
တမ္းတမ္း ေျပာတာကို ငါမႀကိဳက္သလို သူလည္းပဲ ႀကိဳက္မွာမဟုတ္ဘူး၊ ဒီေတာ့ ငါ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ စကားေတြကို မေျပာဘူး ႏူးညံ့တဲ့စကားေတြကို ေျပာမယ္၊ အက်ဳိးရွိေအာင္ ေျပာမယ္လို႔ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္ လိုက္ရင္ ဒါကို ေယာနိေသာ မနသိကာရလို႔ ေခၚတယ္။
တမ္းတမ္း ေျပာတာကို ငါမႀကိဳက္သလို သူလည္းပဲ ႀကိဳက္မွာမဟုတ္ဘူး၊ ဒီေတာ့ ငါ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ စကားေတြကို မေျပာဘူး ႏူးညံ့တဲ့စကားေတြကို ေျပာမယ္၊ အက်ဳိးရွိေအာင္ ေျပာမယ္လို႔ ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္ လိုက္ရင္ ဒါကို ေယာနိေသာ မနသိကာရလို႔ ေခၚတယ္။
(ဓမၼအသိျဖင့္ အက်ဳိး ရွိရွိေနမည္ )
( ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အဂၢမဟာ ပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာ ဘိဝံသ) (Ph.D)
( ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အဂၢမဟာ ပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာ ဘိဝံသ) (Ph.D)
မွတဆင့္တင္ျပသည္။
No comments:
Post a Comment