
ဟုိးေရွးေရွးတုန္းက
ကန္ႀကီးလုိ႔အမည္တြင္တဲ့ ႐ြာႀကီးတစ္႐ြာရွိသတဲ့။ အဲဒီရြာရဲ႕ေက်ာင္းထုိင္
ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ဦးအဘယလို႔ ဘြဲ႔အမည္ရွိပါတယ္၊ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ရြာေက်ာင္းမွာ
ပိဋိကသုံးပုံ ကုန္စင္ေအာင္ ပရိယတၱိစာေပေတြ သင္ယူၿပီးတဲ့အခါ အဲဒီ႐ြာရဲ႕
မနီးမေဝး ေတာအုပ္ကေလးထဲမွာ တစ္ပါးတည္း ေတာရေဆာက္တည္ၿပီး ေနတယ္။
ကန္ႀကီးရြာက
သဒၶါတရားထက္လွတဲ့ ဒကာတစ္ေယာက္ဟာ ဆရာေတာ္ႀကီးဦးအဘယကုိ ေတာရေက်ာင္း
တစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းၿပီး ပစၥည္းေလးပါး ဒါယကာအျဖစ္ (၁၂)ႏွစ္တုိင္
႐ုိေသ ျမတ္ႏုိးစြာ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးေနသတဲ့။
အဲဒီေက်ာင္းဒကာဟာ ဝါဆုိ၊ သီတင္းကၽြတ္၊ ကထိန္ ကာလေတြမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ သကၤန္းခ်ဳပ္ရန္အတြက္ အထည္စ ပိတ္အုပ္ေတြကုိ ႏွစ္စဥ္ မပ်က္မကြက္ လွဴဒါန္းပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဝိနည္းေတာ္နဲ႔ ေလ်ာ္ညီေအာင္ ပိတ္စေတြကို ကုိယ္တုိင္ျဖတ္ခ်ဳပ္ ေဆးဆုိးၿပီး သကၤန္းအျဖစ္ ဝတ္႐ုံတာကုိး။
အဲဒီေက်ာင္းဒကာဟာ ဝါဆုိ၊ သီတင္းကၽြတ္၊ ကထိန္ ကာလေတြမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ သကၤန္းခ်ဳပ္ရန္အတြက္ အထည္စ ပိတ္အုပ္ေတြကုိ ႏွစ္စဥ္ မပ်က္မကြက္ လွဴဒါန္းပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဝိနည္းေတာ္နဲ႔ ေလ်ာ္ညီေအာင္ ပိတ္စေတြကို ကုိယ္တုိင္ျဖတ္ခ်ဳပ္ ေဆးဆုိးၿပီး သကၤန္းအျဖစ္ ဝတ္႐ုံတာကုိး။
ဒါေပမယ္႔
ဆရာေတာ္ႀကီးဝတ္႐ုံတဲ့ သကၤန္းေတြဟာ အၿမဲတမ္း ေဟာင္းႏြမ္းစုတ္ၿပဲေနတာကုိပဲ
ေက်ာင္းဒကာက ဖူးေတြ႕ရသတဲ့။ အေၾကာင္းကေတာ႔ ဒါယကာေတြလွဴဒါန္းတဲ့
ပစၥည္းအဝဝကုိ ေက်ာင္းဒကာနဲ႔ အိမ္နီးနားခ်င္းျဖစ္တဲ့ ဦးဟန္ပဆုိတဲ့ သူခုိး
တစ္ေယာက္ဟာ ေတာရ ေက်ာင္းကေန အၿမဲခိုးယူေနလို႔ပဲ။
တစ္ေန႕ေတာ႔ ေက်ာင္းဒကာဟာ ငါဟာ အရွင္ဘုရားကုိ သကၤန္းလ်ာ အထည္စ ပိတ္အုပ္ေတြ ႏွစ္တုိင္းမျပတ္ လွဴဒါန္းေနတာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီပိတ္အုပ္ အသစ္ေတြကုိ အရွင္ဘုရား သကၤန္းခ်ဳပ္ဝတ္တာ၊ သိမ္းထားတာ၊ အျခားရွင္ဘုရားရဟန္ကုိ ေပးကမ္းလွဴဒါန္တာ တစ္ခါမွ်လည္း မျမင္ဖူးဘူး။
တစ္ေန႕ေတာ႔ ေက်ာင္းဒကာဟာ ငါဟာ အရွင္ဘုရားကုိ သကၤန္းလ်ာ အထည္စ ပိတ္အုပ္ေတြ ႏွစ္တုိင္းမျပတ္ လွဴဒါန္းေနတာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီပိတ္အုပ္ အသစ္ေတြကုိ အရွင္ဘုရား သကၤန္းခ်ဳပ္ဝတ္တာ၊ သိမ္းထားတာ၊ အျခားရွင္ဘုရားရဟန္ကုိ ေပးကမ္းလွဴဒါန္တာ တစ္ခါမွ်လည္း မျမင္ဖူးဘူး။
ဒီလုိျဖစ္တာ အေၾကာင္းထူး
ရွိကုိရွိရမယ္လုိ႔ ေတြးမိကာ ဒီေန႔ေတာ့ အဲဒီအေၾကာင္း စုံစမ္းဦးမွပဲဆုိၿပီး
ညေနမုိးခ်ဳပ္ ေနဝင္သြားတဲ့အခါ ဓား တစ္ေခ်ာင္း လက္စြဲၿပီး ေက်ာင္းအနီး
ခရီးလမ္းမမွာ ကင္းပုန္းဝပ္ၿပီး ေစာင့္ေနသတဲ့။
အဲဒီအခါ သူခုိးဦးဟန္ပကလည္း မနက္ခင္းက ဒကာေတြ ေက်ာင္းေတာ္မွာ အလွဴလုပ္လုိ႔ ပိတ္အုပ္ေတြရွိတာကုိသိတာနဲ႔ အဲဒါေတြ ခုိးယူဖုိ႔အတြက္ အိမ္မွ တိတ္တဆိတ္ထြက္၊ ေက်ာင္းေပၚတက္ၿပီး ပိတ္အုပ္ေတြ အကုန္ထုပ္ယူကာ ဟန္မပ်က္ လမ္းမဘတ္ ထြက္လာခဲ့တယ္။
အဲဒီအခါ သူခုိးဦးဟန္ပကလည္း မနက္ခင္းက ဒကာေတြ ေက်ာင္းေတာ္မွာ အလွဴလုပ္လုိ႔ ပိတ္အုပ္ေတြရွိတာကုိသိတာနဲ႔ အဲဒါေတြ ခုိးယူဖုိ႔အတြက္ အိမ္မွ တိတ္တဆိတ္ထြက္၊ ေက်ာင္းေပၚတက္ၿပီး ပိတ္အုပ္ေတြ အကုန္ထုပ္ယူကာ ဟန္မပ်က္ လမ္းမဘတ္ ထြက္လာခဲ့တယ္။
အဲဒီလုိ ေက်ာင္းက ပိတ္အုပ္ေတြခုိးလာတဲ့ ဦးဟန္ပကုိ
လမ္းကေစာင့္ဖမ္းတဲ့ ေက်ာင္းဒကာက ခုိးထုပ္ခုိးထည္နဲ႔
လက္ပူးလက္ၾကပ္မိတာမုိ႔ ေက်ာင္းပစၥည္း၊ သံဃာ ပစၥည္းခုိးယူရ ေကာင္းလားဆုိတဲ့
ေဒါသနဲ႔ သူခုိးဦးဟန္ပကုိ ေမ့ေျမာေအာင္ ေျခလက္နဲ႔ကန္ေၾကာက္
ပုတ္ခက္မိသတဲ႔။
ေျမေပၚမွာေမ႔လဲေနတဲ႔ သူခုိးဦးဟန္ပကုိ ေက်ာင္းဒကာက ဒီသူခုိးေတာ႔ မွတ္ေလာက္ သားေလာက္ေအာင္ ဆုံးမဦးမွပဲဆုိၿပီး သူေသ ေကာက္ပစ္ရာ သုသာန္ကုိ ထမ္းယူသြားၿပီး အေကာင္မပ်က္ေသးတဲ႔ လူေသ အေလာင္းတစ္ခုနဲ႔ ေက်ာခ်င္းကပ္ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ကာ ဦးေခါင္းကေန ေျခဖ်ား အထိ ခုိင္ခုိင္ၿမဲၿမဲ တုတ္ေႏွာင္ၿပီး ပစ္ခ်ထားခဲ့သတဲ႔။
ၿပီးမွ ခုိးယူလာတဲ့ အဝတ္ထုပ္ကုိထမ္း ရြာလမ္းအတုိင္း အလ်င္အျမန္ျပန္လာခဲၿပီး ရြာလယ္မွာ ရြာလူထုကုိ စုေဝးေစကာ ရြာသူ ရြားသားတုိ႔၊ အခုငါေျပာမယ့္ စကားကုိ ေသခ်ာစြာ နားစြင့္ၾကကုန္။
အခုည
ငါတုိ႔ရြာထဲကုိ လူေသ အေလာင္းတစ္ခု ပူးထားတဲ့ ဘီးလူး တစ္ေကာင္
ဝင္လာမယ္ဆုိတဲ့ သတင္းစကား ငါၾကားရတယ္။ ဒီေတာ႔ ရြာသူရြာသား အားလုံးဟာ
ကုိယ့္အိမ္တံခါးေတြ ကုိယ္လုံျခဳံေအာင္ပိတ္ၿပီး တိတ္တိတ္ ေနၾကရမယ္။
တကယ္လုိ႔
ဘီလူးက (ငါဟာ ဘယ္သူ-ဘယ္ဝွါ၊ ဘယ္သူ႔ သားပါ) လုိ႔ စကားေျပာၿပီး
ဝင္ခြင့္ေတာင္းရင္ေတာင္မွ ဘယ္သူမွ တံခါးဖြင့္မေပး လုိက္ၾကနဲ႔လုိ႔
ေျပာလုိက္တယ္။ ရြာသူရြာသား အားလုံးလည္း ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕ၿပီး အားလုံး
ပုန္းေအာင္ ကုန္ၾကတယ္။
ညသန္းေခါင္ယံေလာက္ ေရာက္တဲ႔အခါ သုသာန္မွာေမ့ေျမာ ေနတဲ့ သူခုိးဦးဟန္ပဟာ သတိရလာၿပီး တြဲခ်ီထားတဲ့လူေသအေလာင္းကုိ ဘယ္လုိမွခၽြတ္ခ်လုိ႔မရတဲ႔အခါ အဲဒီအေလာင္းေကာင္ႀကီးကုိ ထမ္းပုိးၿပီး ရြာတြင္းသုိ႔ဝင္ခဲ့သတဲ႔။ ရြာသူရြာသားေတြဟာ သူတုိ႔ရြာထဲ တကယ္ ဘီလူး ဝင္လာၿပီးလုိ႔ထင္ၿပီး အားလုံးေၾကာက္ရြံ႕ေနၾကတယ္။
ညသန္းေခါင္ယံေလာက္ ေရာက္တဲ႔အခါ သုသာန္မွာေမ့ေျမာ ေနတဲ့ သူခုိးဦးဟန္ပဟာ သတိရလာၿပီး တြဲခ်ီထားတဲ့လူေသအေလာင္းကုိ ဘယ္လုိမွခၽြတ္ခ်လုိ႔မရတဲ႔အခါ အဲဒီအေလာင္းေကာင္ႀကီးကုိ ထမ္းပုိးၿပီး ရြာတြင္းသုိ႔ဝင္ခဲ့သတဲ႔။ ရြာသူရြာသားေတြဟာ သူတုိ႔ရြာထဲ တကယ္ ဘီလူး ဝင္လာၿပီးလုိ႔ထင္ၿပီး အားလုံးေၾကာက္ရြံ႕ေနၾကတယ္။
သူခုိးဦးဟန္ပဟာ သူ႔မိန္းမရဲ႕ ေနအိမ္ကစၿပီး
အေမအေဖ၊ ေဆြမ်ဳိးမိတ္ေဆြေတြရဲ႕ အိမ္ေတြ အားလုံးကုိ
လုိက္ၿပီးတံခါးဖြင့္ေပးဖုိး ေတာင္းပန္ေျပာဆုိေပမယ့္ ဘီလူးထင္လုိ႔ ဘယ္သူကမွ
တံခါးဖြင့္မေပးၾကဘူးတဲ႔။
ေနာက္ဆံုးကယ္သူမဲ့ေနတဲ့ ဦးဟန္ပဟာ ေတာရေက်ာင္း ဆရာေတာ္ႀကီးကို သတိရျပီး ေတာရေက်ာင္းကိုသြားကာ “ဆရာေတာ္ဘုရား တပည့္ေတာ္ ဒုကၡႀကီးစြာ ေရာက္လာပါတယ္၊ ကယ္ေတာ္မူပါဘုရား”လို႔ ေလွ်ာက္ထားလိုက္တယ္။
ေနာက္ဆံုးကယ္သူမဲ့ေနတဲ့ ဦးဟန္ပဟာ ေတာရေက်ာင္း ဆရာေတာ္ႀကီးကို သတိရျပီး ေတာရေက်ာင္းကိုသြားကာ “ဆရာေတာ္ဘုရား တပည့္ေတာ္ ဒုကၡႀကီးစြာ ေရာက္လာပါတယ္၊ ကယ္ေတာ္မူပါဘုရား”လို႔ ေလွ်ာက္ထားလိုက္တယ္။
အဲဒီအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ
သူခိုးဦးဟန္ပရဲ့အျဖစ္ကို မီးအိမ္ရဲ႕ အလင္းေရာင္ ေအာက္မွာျမင္ရလို႔
အင္မတန္ သနားႀကင္နာသတဲ့၊ အေလာင္းေကာင္ကိုျဖဳတ္ ေရေႏြးနဲ႔ေရခ်ုဳိးေစျပီး
ခႏၶာကိုယ္ေပၚက ဒဏ္ရာေတြကို မုန္ညင္းဆီနဲ႔ လိမ္းသုတ္ကာ ကိုယ္ေတာ္တိုင္
ႏွိပ္နယ္ေပးေတာ္မူတယ္။
မနက္မိုးလင္းအခိ်န္မွာ ေက်ာင္းဒကာဟာ ညက သူခိုးဟာ ဘယ္အရပ္မ်ား သြားေလသလဲလို႔ စံုစမ္းရွာေဖြရင္း ေတာရေက်ာင္း ဆရာေတာ္ထံ ၀င္ေရာက္ ဖူးေျမာ္တဲ့အခါ သူခိုးရဲ႕ေနာက္ေက်ာကို မုန္႔ညင္းဆီနဲ႔ ႏွိပ္နယ္ေပးေနတ့ဲ ဆရာေတာ္ကို ျမင္ေတြ႔ရတာမို႔ “ဆရာေတာ္ဘုရား၊ သူခိုးဆိုတာေက်းဇူးသိတတ္တာ မဟုတ္ဘူးဘုရား၊ ေက်းဇူးရွင္ဆိုျပီး ေက်းစြပ္တာပဲရွိတယ္ဘုရား။
မနက္မိုးလင္းအခိ်န္မွာ ေက်ာင္းဒကာဟာ ညက သူခိုးဟာ ဘယ္အရပ္မ်ား သြားေလသလဲလို႔ စံုစမ္းရွာေဖြရင္း ေတာရေက်ာင္း ဆရာေတာ္ထံ ၀င္ေရာက္ ဖူးေျမာ္တဲ့အခါ သူခိုးရဲ႕ေနာက္ေက်ာကို မုန္႔ညင္းဆီနဲ႔ ႏွိပ္နယ္ေပးေနတ့ဲ ဆရာေတာ္ကို ျမင္ေတြ႔ရတာမို႔ “ဆရာေတာ္ဘုရား၊ သူခိုးဆိုတာေက်းဇူးသိတတ္တာ မဟုတ္ဘူးဘုရား၊ ေက်းဇူးရွင္ဆိုျပီး ေက်းစြပ္တာပဲရွိတယ္ဘုရား။
အရွင္ဘုရားဆိုဆံုးမရင္ ေနာက္ မခိုးေတာ့ပါဘူး၊ ေျပာေပမယ့္ ဆက္ၿပီး
ခိုးေနဦးမွာပဲဘုရား။ မိရင္းဖရင္းကေတာင္ ေရွာင္တဲ့ ဒီလိုသူခိုးမ်ဳိးကို
အရွင္ဘုရား အေရာတ၀င္ မဆက္ဆံခ်င္ပါနဲ႔ဘုရား”လို႔ ေလွ်ာက္ထားသတဲ့။
အဲဒီအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဒကာေတာ္၊ သူေတာ္ေကာင္းဆိုတာ သူတစ္ပါးေတာ္လာေအာင္ ကုိယ္က ေကာင္းေပးရတယ္။ သူေတာ္မွ ကိုယ္ေကာင္း ႏိုင္မယ္ဆိုတာမ်ဳိး မျဖစ္ေစရဘူး။ နားကိုရင္ ပါး႐ိုက္မယ္ ဆိုတာမ်ဳိးက လူမိုက္အလုပ္ကြယ့္။
အဲဒီအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဒကာေတာ္၊ သူေတာ္ေကာင္းဆိုတာ သူတစ္ပါးေတာ္လာေအာင္ ကုိယ္က ေကာင္းေပးရတယ္။ သူေတာ္မွ ကိုယ္ေကာင္း ႏိုင္မယ္ဆိုတာမ်ဳိး မျဖစ္ေစရဘူး။ နားကိုရင္ ပါး႐ိုက္မယ္ ဆိုတာမ်ဳိးက လူမိုက္အလုပ္ကြယ့္။
မွားယြင္းတဲ့ သူေတြအေပၚ ေမတၱာထားတာကိုပဲ ဘုရားရွင္ ခ်ီးမြမ္းေတာ္ မူတယ္
ဒကာရဲ႕။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းဒကာဟာ ေမာင္ဟန္ပအေပၚမွာ စိတ္မဆိုးပါနဲ႔၊
ေမာင္ဟန္ပကလည္း ေက်ာင္းဒကာေပၚမွာ အၿငိဳးမထားနဲ႔ကြယ္လို႔ ဆံုးမၾသ၀ါဒ
ေပးေတာ္မူပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ေတာရေက်ာင္း ဆရာေတာ္ဟာ သူခိုးဦးဟန္ပကို ဒဏ္ရာေတြ ေပ်ာက္ကင္းၿပီး ေနေကာင္းတဲ့အထိ ေက်ာင္းမွာ (၃-၄)ရက္ ထားၿပီးတဲ့အခါ အိမ္ကို ျပန္ခြင့္ျပဳပါတယ္။ အဲဒီအခါ ဦးဟန္ပက “အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ဟာ မေသဘဲနဲ႔ ဘ၀ေျပာင္းတဲ့ လူလိုျဖစ္ေနပါၿပီဘုရား။ တပည့္ေတာ္ ခုလိုျဖစ္ပ်က္ၿပီးတဲ့ေနာက္ လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀နဲ႔ မေနလိုေတာ့ပါဘူးဘုရား။
ဒီလိုနဲ႔ ေတာရေက်ာင္း ဆရာေတာ္ဟာ သူခိုးဦးဟန္ပကို ဒဏ္ရာေတြ ေပ်ာက္ကင္းၿပီး ေနေကာင္းတဲ့အထိ ေက်ာင္းမွာ (၃-၄)ရက္ ထားၿပီးတဲ့အခါ အိမ္ကို ျပန္ခြင့္ျပဳပါတယ္။ အဲဒီအခါ ဦးဟန္ပက “အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ဟာ မေသဘဲနဲ႔ ဘ၀ေျပာင္းတဲ့ လူလိုျဖစ္ေနပါၿပီဘုရား။ တပည့္ေတာ္ ခုလိုျဖစ္ပ်က္ၿပီးတဲ့ေနာက္ လူ၀တ္ေၾကာင္ဘ၀နဲ႔ မေနလိုေတာ့ပါဘူးဘုရား။
အရွင္ဘုရားဟာ တပည့္ေတာ္ကို
သနားၾကင္နာသမႈ ျပဳလက္စနဲ႔ ဆက္လက္ၿပီး ေစာင့္ေရွာက္ ေပးေတာ္မူပါဘုရား။
တပည့္ေတာ္ အရွင္ဘုရားထံေတာ္ရင္မွာ ဦးပဥၥင္း ဘ၀နဲ႔ ရဟန္းျပဳပါရေစ”လို႔
ေလွ်ာက္ထား ေတာင္းပန္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးက ရဟန္းျပဳေပးၿပီးတဲ့အခါ ဦးဟန္ပ တစ္ျဖစ္လဲ ဦးပဥၥင္း အရွင္ေသာဘနဟာ ဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူတဲ့ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ကို ျပည့္စံုေအာင္ ျဖည့္က်င့္ၿပီး ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာကို ႀကိဳးစား ႐ႈမွတ္တာမို႔ မၾကာခင္မွာပဲ အရဟတၱမဂ္ - အရဟတၱဖိုလ္ကိုရၿပီး “ရဟႏၲာ အရွင္ေသာဘနမေထရ္”လို႔ ထင္ရွားလာေတာ္မူပါတယ္။
ဒီဓမၼပံုျပင္ေလးရဲ႕ အဓိက ဆိုလိုခ်က္ကေတာ့ (၁) ေကာင္းျမတ္ျခင္းဟာ လူရဲ႕ပင္ကိုယ္သဘာ၀၊ မူရင္း တန္ဖိုးျဖစ္ေၾကာင္း၊ (၂) လူရဲ႕ မူရင္း တန္ဖိုးအရ လူတိုင္းရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကို ျဗဟၼစိုရ္တရားနဲ႔အညီ ေလးစားျမတ္ႏိုးရာမွာ
ဆရာေတာ္ႀကီးက ရဟန္းျပဳေပးၿပီးတဲ့အခါ ဦးဟန္ပ တစ္ျဖစ္လဲ ဦးပဥၥင္း အရွင္ေသာဘနဟာ ဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူတဲ့ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ကို ျပည့္စံုေအာင္ ျဖည့္က်င့္ၿပီး ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာကို ႀကိဳးစား ႐ႈမွတ္တာမို႔ မၾကာခင္မွာပဲ အရဟတၱမဂ္ - အရဟတၱဖိုလ္ကိုရၿပီး “ရဟႏၲာ အရွင္ေသာဘနမေထရ္”လို႔ ထင္ရွားလာေတာ္မူပါတယ္။
ဒီဓမၼပံုျပင္ေလးရဲ႕ အဓိက ဆိုလိုခ်က္ကေတာ့ (၁) ေကာင္းျမတ္ျခင္းဟာ လူရဲ႕ပင္ကိုယ္သဘာ၀၊ မူရင္း တန္ဖိုးျဖစ္ေၾကာင္း၊ (၂) လူရဲ႕ မူရင္း တန္ဖိုးအရ လူတိုင္းရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကို ျဗဟၼစိုရ္တရားနဲ႔အညီ ေလးစားျမတ္ႏိုးရာမွာ
ျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔၊ (၃) အသိအလိမၼာ ဥာဏ္ပညာကသာ လူကို
အဆိုး သံသရာမွ ထုတ္ဆယ္ကာ အျမင့္ဆံုး လူ႔ဂုဏ္ရည္နဲ႔ လူ႔တန္ဖိုးကို
ေပးအပ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္းတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အပၸမာဒဓမၼသမဂၢဇင္း၊ ၂၀၀၁ခုႏွစ္၊ မတ္လ
အပၸမာဒဓမၼသမဂၢဇင္း၊ ၂၀၀၁ခုႏွစ္၊ မတ္လ
No comments:
Post a Comment