/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Sunday, February 9, 2014

"အုိသည့္တုိင္ေအာင္ ေကာင္းျမတ္ေသာတရား"

Photo: "အုိသည့္တုိင္ေအာင္ ေကာင္းျမတ္ေသာတရား"
*************************************
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာသတင္းသုံးေတာ့ သန္းေခါင္ယံအခ်ိန္မွာ နတ္သား တစ္ေယာက္က ပုစၦာေလးခ်က္ကုိေမးပါတယ္။

၁။အရွင္ဘုရား၊ အုိသည့္တုိင္ေအာင္ ေကာင္းျမတ္ေသာတရားသည္ အဘယ္တရားပါနည္းဘုရား။

၂။အရွင္ဘုရား၊ ကုိယ္၌တည္ေသာ္ ေကာင္းျမတ္ေသာတရားသည္ အဘယ္တရားပါနည္းဘုရား။

၃။အရွင္ဘုရား၊ လူတုိ႔၏ အျမတ္ဆုံး အထြက္ဆုံးျဖစ္ေသာ တရားသည္ အဘယ္တရားပါနည္းဘုရား။

၄။အရွင္ဘုရား၊ သူခုိး ဓားျပေတြ မခုိးနုိင္ မယူနုိင္တဲ့တရားသည္ အဘယ္တရားပါနည္းဘုရား။ ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းေလးခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလုိေမးေလ်ွာက္ထားတဲ့အခါ တစ္ခဏခ်င္း ျမတ္စြာဘုရားက ေျဖၾကားေတာ္မူပါတယ္။

၁။ ဒါယကာနတ္သား အုိသည့္တုိင္ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္တဲ့ တရားဟာ သီလတရားပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ေလာက မွာ လူတုိင္း လူတုိင္း ငါးပါးသီလ၊ရွစ္ပါးသီလ၊ဆယ္ပါးသီလကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကရမယ္။ ငါးပါး သီလကုိ နိစၥသီလလုိ႔ေခၚတယ္။တစ္နည္းအားျဖင့္ အေလးအျမတ္ျပဳအပ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဂရုဓမၼလုိ႔လည္း ေခၚၾကပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ထုိငါးပါးသီလကုိ ျမဲေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကပါမယ္။တကယ္လုိ႔မ်ား တတ္နိုင္မယ္ ဆုိရင္ ရွစ္ပါးသီလ ဆယ္ပါးသီလ တရားေတာ္ျမတ္ကုိလည္း ေစာင့္ထိန္းၾကရမယ္လုိ႔ က်န္းဂန္မ်ားက ဆုိၾကတယ္။သီလတည္မွသာလွ်င္ အုိသည့္တုိင္ေအာင္ ေကာင္းျမတ္တဲ့တရားျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ သီလတရားေတာ္ျမတ္မ်ားကုိ အတတ္နုိင္ဆုံး ၾကိဳးစားျပီး ေဆာက္တည္ၾကပါလုိ႔တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

၂။ဒုတိယ အေမးရဲ့ အေျဖကေတာ့ ……..ဒါယကာနတ္သား ကုိယ္၌ အျမဲတည္ေသာ္ ေကာင္းျမတ္တဲ့ တရား ဟာ သဒၶါတရားျဖစ္ပါတယ္။သဒၶါဆုိတာ ယုံၾကည္မွဳကုိဆုိလုိတာပါ။ကံ ကံ၏ အက်ဳိးတရားကုိ ယုံၾကည္ျခင္း၊ ရတနာသုံးပါး၏ဂုဏ္ကုိ ယုံၾကည္ျခင္းတုိ႔ပါပဲ။သဒၶါတရားဆုိတာဟာ တန္ခုိးနဲ႔ေတာင္မွ တားလုိ႔မရတဲ့ အရာဝတၳဳျဖစ္ေနေလေတာ့ မိမိတုိ႔၏ ကုိယ္တြင္း အဇၥ်တၱသႏၱာန္မွာ ဒီသဒၶါတရား အျမဲကိန္းေအာင္ ေနရင္ အလြန္ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္ပါတယ္။ ကိုယ္၌ အျမဲတည္ေသာ္ ေကာင္းျမတ္တဲ့တရားသည္ သဒၶါတရားျဖစ္ ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္သဒၶါတရားကုိ လည္းကုိယ္တြင္း သႏၱာန္မွာ အျမဲတည္ေအာင္ ၾကိဳးစားသင့္ပါတယ္။

၃။အေျဖက…လူတုိ႔၏ အျမတ္ဆုံး အထြတ္ဆုံးတရားသည္ ပညာတရားျဖစ္ပါတယ္။ေလာကုတ္ ေလာကီ ႏွစ္လီတုိးပြား အက်ဳိးမ်ားေအာင္ ၾကံေဆာင္ျပဳတတ္ပညာျမတ္သည္ လူနတ္ျဗဟၼာသတၱဝါတုိ႔၏ မွီခို အားထားကုိးကြယ္ရာရတနာျဖစ္ပါတယ္။အဘယ့္ေၾကာင့္ ပညာသည္သာ အျမတ္ဆုံး လူတုိ႔အတြက္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္တာလဲဆုိေတာ့ ေလာကီမွာျဖစ္ေစ၊ေလာကုတၱရာမွာျဖစ္ေစ ပညာရတနာ ကုိယ္ပုိင္ရွိထား သူမ်ားမွသာ ခ်မ္းသာအားလုံးကုိ ျပည့္စုံနုိင္ၾကေလတယ္။သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲဒုကၡ အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔မွ က်ြတ္လြတ္ ေစနုိင္ျခင္း၊ ေလာကီအထြတ္ဆုံး အျမတ္ဆုံးျဖစ္တဲ့ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကုိရ၍ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေစ နုိင္ျခင္းဟာလည္း ဤတရားပင္ျဖစ္တယ္။အရာဌာနတုိင္းတုိ႔၌ အမွားအမွန္ကုိ သိစြမ္းနုိင္ျခင္းသည္လည္း ဤပညာတရားပင္ျဖစ္ပါတယ္။ပညာတည္းဟူေသာ မ်က္စိအားေကာင္းမွသာလ်ွင္ သိနိုင္ပါတယ္။ မည္သူမဆုိပညာမ်က္စိခ်ဳိ့တဲ့ေနပါက လမ္းေကာင္းလမ္းမွန္သုိ႔ မေရာက္နုိင္ပါဘူး။လမ္းမွန္သုိ႔မေရာက္ ပါလ်ွင္ ဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္သာရင္ဆုိင္ရမွာေသခ်ာပါတယ္။

(ပညာစကၡဳံ အနဳတၱရံ)ဟု ေဟာေတာ္မူသည့္အတုိင္း ပညာတည္းဟူေသာ စကၡဳသာလ်ွင္အျမတ္ဆုံး ျဖစ္ပါတယ္။ေလာကမွာ ေနေရာင္ လေရာင္ မီးေရာင္ ပညာေရာင္ဟု အမုိက္ေမွာင္ကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ေပးနုိင္ ေသာ အေရာင္ၾကီး ေလးမ်ဳိးရွိရာ ပညာေရာင္သည္သာလ်ွင္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏ဟု ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ပညာေရာင္ကုိသာလ်ွင္ အျမတ္ဆုံးဟု ေဟာေတာ္မူပါသလဲဆုိရင္ ေလာကမွာ ေနေရာင္ လေရာင္ မီးေရာင္တုိ႔သည္ အမုိက္ေမွာင္ကုိ ပယ္ေဖ်ာက္နုိင္၏ဟုဆုိေသာ္လည္း သူ႔အခါအခြင့္ အားေလ်ာ္စြာသာလ်ွင္ ပယ္ေဖ်ာက္နုိင္၍ အေရာင္မ်ားကုိ လင္းေစပါတယ္။ပညာေရာင္သည္ကား ေလာက သုံးပါးလုံးပင္ အခါမေရြး အခ်ိန္မေရြး ထြန္းလင္းေစနုိင္သည့္အျပင္ တစ္သံသရာလုံးက အမုိက္ေမွာင္အတိ ျဖစ္လာေသာ အဝိဇၨာတည္းေသာ ေမာဟအေမွာင္ထုၾကီးကုိပင္ ပယ္ေဖ်ာက္နုိင္ေသာ အစြမ္းသတၱိထူး ရွိလွ ေသာေၾကာင့္ ပညာသည္သာလ်ွင္ အျမတ္ဆုံး အလင္းဆုံးဟု ေဟာေတာ္မူျခင္းျဖစ္ေပတယ္။သုိ႔အတြက္ မည္သူမဆုိ ပညာတည္းဟူေသာ အေရာင္ကုိသာ အျမဲတန္း ထိန္လင္းေစနုိင္ေအာင္ ျပဳၾကဖုိ႔အေရးၾကီး ပါေပသည္။

ထုိ႔ျပင္ ကာယဗလ ေဘာဂဗလ အမစၥဗလ ဇာတိဗလ ပညာဗလဟု အားငါးမ်ဳိးရွိရာတြင္ ပညာဟူေသာ အားသည္သာလ်ွင္ အလုံးစုံေသာ အမွဳကိစၥကုိျပီးေစနုိင္ေအာင္ ေဆာင္ရြတ္ေစနုိင္ပါတယ္။(မေဟာသဓ ဇာတ္ေတာ္ၾကီးတြင္) အားလုံးေသာ ကိစၥအခက္အခဲ အက်ဥ္းအက်ပ္ေတြ႔ၾကဳံလာလ်ွင္ အေလာင္းေတာ္ မေဟာသဓပညာရွိက ပညာအားႏွင့္ စီစဥ္ေဆာင္ရြတ္လုိက္သျဖင့္ အက်ဥ္းအၾကပ္ အခက္အခဲမွ လြတ္ေျမာက္ၾက၍ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာမ်ား ခံစားၾကရသည္ကုိၾကည့္ပါက ပညာအား အစြမ္းေကာင္းပုံ ထင္ရွား လွပါတယ္။(ဒါက ထင္ရွားတဲ့ အသိလြယ္ဆုံးျဖစ္တဲ့ မေဟာသဓာဝတၳဳကုိသာ ေဟာပါေသာ္လည္း အျခားေသာ ပညာျဖင့္ ေဆာင္ရြတ္လုိက္သျဖင့္ အက်ဳိးစီးပြားမ်ားရၾက ခ်မ္းသာၾကရေသာ ဝတၳဳသက္ေသ ေတြ မ်ားစြာပင္ရွိပါေပသည္။)

ေလာကမွာ ပညာမွတစ္ပါးေသာ အျခားေသာ ရတနာေတြ မ်ားစြာရွိေသာ္လည္း သတၱဝါတုိ႔၏မွီခုိအာထားရာ ရတနာအစစ္မဟုတ္ေပ။ရတနာတုိ႔၏ တန္ခုိးတုိ႔သည္ ေလာကီဘက္၌ သိဒၶိအမ်ဳိးမ်ဳိး ျပီးေစနုိင္ေသာ္လည္း သူ႔ေနရာႏွင့္သာျပီးေစနုိင္ပါတယ္။ ပညာရတနာသည္ကား သူ႔ေနရာႏွင့္သာမဟုတ္ အလုံးစုံေသာ အမွဳကိစၥ ဟူသမ်ွတုိ႔ကုိ လြယ္ကူစြာႏွင့္ပင္ ျပီးေစနုိင္သည့္ သိဒၶိၾကီးပင္ ျဖစ္ေလတယ္။ ထုိ႔ျပင္လည္း အျခားေသာ ရတနာမ်ဳိးတုိ႔ကုိ ရန္သူမ်ဳိး(၅)ပါးတို႔ လြယ္ကူစြာ လုယက္ဖ်က္ဆီးနုိင္တယ္။ ပညာရတနာကုိကား မည္သည့္ ရန္သူမ်ွ မလုယက္ မဖ်တ္ဆီးနုိင္ၾကပါ။(ပညာေရႊအုိး လူမခုိး) ဟူေသာ ေရွးစကားပုံပင္ ရွိေလသည္။ ပညာ ရတနာႏွင့္ ျပည့္စုံသူမွာ ခပ္သိမ္းေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာ ရတနာအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔သည္ အလုိရွိတုိင္း ျပည့္စုံနုိင္၊လုိရာ ကုိ လွမ္းယူနုိင္ေသာေၾကာင့္ လုိတုိင္းရသည့္ ပေဒသာပင္ၾကီးႏွင့္လည္းတူ၏ဟု ပညာရွိမ်ား မိန္႔ဆုိထားၾက ပါတယ္။သုိ႔အတြက္ အလုံးစုံေသာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ အလုိဟူသမ်ွတုိ႔ ျပည့္စုံေစတတ္ေသာ အျမတ္ဆုံး ျဖစ္တဲ့ ပညာရတနာကုိ ရေအာင္ ဆည္းပူးအားထုတ္ၾကရန္ တုိက္တြန္းပါတယ္။

၄။အေျဖက……ဒါယကာ နတ္သား ဒါန သီလ စသည့္ဆယ္ဝ ျမတ္ပုညကုိ ခုိးသား ဓားျပတုိ႔သည္ နုိင္ထက္ကလူ ႏွိပ္စက္မူ၍ မလုယူ မဖ်တ္စီးနုိင္ေပဟု ေျဖေတာ္မူပါတယ္။ဤသုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား ေျဖၾကား ေတာ္မူသည့္အတုိင္း ဒါနစေသာ ကုသုိလ္ေကာင္းမွဳတုိ႔ကုိ မည္သူမ်ွ မလုယက္ မဖ်က္ဆီးနုိင္ပုံမ်ားမွာ…..

ကုသုိလ္၏ သေဘာလကၡဏာမ်ားမွာ အျပစ္မရွိျခင္း ေကာင္းေသာအက်ဳိးကုိေပးျခင္း လကၡဏာရွိသည္ဟု ဆုိေသာေၾကာင့္ ကုသုိလ္မွန္လ်ွင္ အျပစ္မရွိ၊ေကာင္းက်ဳိးကုိသာ မုခ်ေပးေၾကာင္း အလြန္ထင္ရွားလွပါတယ္။ ကုသုိလ္သည္ အက်ဥ္းခ်ဳံးအားျဖင့္ ေလာကီကုသုိလ္ ေလာကုတၱရာကုသုိလ္ဟု ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။ထုိ႔ျပင္ ကာမာဝစရကုသုိလ္၊ရူပါဝစရကုသုိလ္၊အရူပါဝစရကုသုိလ္၊မဂ္ကုသုိလ္သည္ဟုလည္းရွိျပန္ပါတယ္။မည္သုိ႔ ပင္အမည္မ်ားေစကာမူ ေလာကီကုသုိလ္၊ေလာကုတၱရာကုသုိလ္ (၂)မ်ဳိးသာရွိတာပါ။ေလာကီကုသုိလ္ျဖစ္ ျဖစ္၊ေလာကုတၱရာကုသုိလ္ျဖစ္ျဖစ္ နည္းနည္းျပဳလ်ွင္ နည္းနည္းအက်ဳိးခံစားရမည္။မ်ားမ်ားျပဳလ်ွင္ မ်ားမ်ား အက်ဳိးခံစားရမည္သာျဖစ္ပါတယ္။

သံသရာက်င္လည္ေနၾကရသည့္ အခုိက္မွာလည္း ေလာကီစည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ခံစားေနၾကနုိင္သူဟူသမ်ွဟာ ဒါနစေသာ ကုသုိလ္မ်ားကုိ ျပဳခဲ့ၾကသူမ်ားသာျဖစ္၍ ယခုကဲ့သုိ႔ ခ်မ္းသာအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ကုိခံစားေနၾကရေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါတယ္။ ေလာကုတၱရာဘက္မွာလည္း ထုိ႔အတူပင္။ေနာက္ဆုံးမွာ ဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔၏ ကုန္ရာျဖစ္ ေသာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာၾကီးကုိ ခံစားရျခင္း အက်ဳိးထူးမွာလည္း ေလာကုတၱရာကုသုိလ္ျပဳသူမ်ားသာျဖစ္ ၾကပါ တယ္။ျမတ္စြာဘုရားကလည္း သတၱဝါတုိ႔ခ်မ္းသာရာ အားကုိးရာအစစ္ျဖစ္တဲ့ ကုသုိလ္မ်ားကုိသာ မ်ားမ်ား ျပဳၾကရန္ ေဒသနာေတာ္မ်ားစြာပင္ ေဟာၾကားညႊန္ျပဆုံးမေတာ္မူခဲ့ေပတယ္။

ထုိ႔ျပင္ ေလာက၌ ေရႊ ေငြ စေသာအဘုိးတန္ ရတနာအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ မည္မ်ွပင္ လုံျခဳံေအာင္ သိမ္းဆည္း ထားေစကာမူ ရန္သူမ်ဳိး(၅)ပါး တုိ႔ေၾကာင့္ တစ္နည္းနည္းအားျဖင့္ ပ်က္စီးကုန္ဆုံးၾကရသည္သာ ျဖစ္ပါတယ္ ထုိသုိ႔ လုံျခဳံမွဳမရွိ ပ်က္စီးျခင္းကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ခုဒၵကပါဌ္ နိဓိက႑သုတ္မွာေဟာေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။လုံျခဳံလွျပီ စိတ္ခ်ရျပီဟု ျမွပ္ႏွံထားေသာ ပစၥည္းမ်ားသည္ ျမွပ္ႏွံရာေနရာမွ ေရြ့ေလ်ာေပ်ာက္ဆုံး တတ္တယ္။ပစၥည္းျမွပ္ရာ ေနရာ အမွတ္သညာေသာ္လည္း ေမ့တတ္တယ္။နဂါးမ်ား၊နတ္မ်ားလည္း၊ေရႊ့ထား တတ္တယ္။ခုိးယူတတ္တယ္။ မခ်စ္သည့္ အေမြခံဆုိးစေသာ သူတုိ႔သည္လည္း မျမင္ကြယ္ရာ မၾကည့္ရွဳနုိင္ ေသာအခါ ဘုန္းကံနည္းပါးေသာ အခါမွာ တူးေဖာ္ယူငင္တတ္ၾကတယ္။ ေျဖၾကားခဲ့ေသာ နည္းမ်ားစြာတုိ႔မွ တစ္ပါးပါးျဖင့္ ျမွပ္ႏွံသုိမွီးထားေသာ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားသည္ အခ်ည္းအႏွီး ေပ်ာက္ပ်က္တတ္ပါတယ္။

ဤေဟာေတာ္မူေသာ ေဒသနာေတာ္အရ မိမိတုိ႔၏ ပစၥည္းဥစၥာမ်ား ရတနာမ်ား မည္မ်ွပင္လုံျခဳံေအာင္ သုိမွီး ျမွပ္ႏွံထားေသာ္လည္း ပ်က္စီးတတ္တယ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာေတာ္မူတာပါ။အဘယ္သုိ႔ ျမွပ္ႏွံမွ လုံျခဳံ စိတ္ခ်ရမည္နည္းဟု ေမးရန္ရွိလာသည့္အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားက ဆက္လက္ျပီး ယခုဘဝမွစ၍ ျဖစ္ေလရာ ဘဝတုိ႔၌ ယူေဆာင္သြားနုိင္ေသာ ဒါန သီလ သမာဓိ ပညာ ဟူေသာ အနဳဂါမိက ပစၥည္းမ်ားကုိ သုိမွီးသိမ္း ဆည္း ျမွပ္ႏွံရမည္ဟု ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အျခားေသာ ေလာကီပစၥည္း အဘုိးတန္ ရတနာေတြကုိ မည္မွ်ပင္ လုံျခဳံေအာင္ သုိမွီးသိမ္းဆည္းထားနုိင္ေစကာမူ ယခုဘဝအတြက္ ခံစားသုံးေဆာင္နုိင္တာပါ။ ဘဝေျပာင္းသြားရရင္ေတာ့ ဘာပစၥည္းတစ္ခုကုိမွ ပါေအာင္ယူမသြားနုိင္ၾကပါ။သုိ႔အတြက္ အနဳဂါမိက ပစၥည္းမည္သည္ သူတစ္ပါးႏွင့္ မဆက္ဆံျခင္း၊ခုိးသူစသည္တုိ႔ မဖ်တ္ဆီးနုိင္ျခင္းဟူေသာ ဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စုံ ပါတယ္။ယခုေလာကအျမင္အားျဖင့္ လုိသမ်ွ ေတာင့္တသမ်ွ ေလာကီ က်က္သေရ မဂၤလာအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စုံၾကရသည္မွာလည္း အနဳဂါမိက ပစၥည္းမွ ထုတ္ယူသုံးစြဲေနၾကရျခင္း၊ခံစားၾကရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆုိရ ေပမည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာ ျဗဟၼာခ်မ္းသာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာၾကီးဟု ဆုိအပ္ေသာ ခ်မ္းသာျခင္း ေလးပါးႏွင့္ ဧကန္ျပည့္စုံနုိင္ပါတယ္လုိ႔ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။သုိ႔အတြက္ မည္သူမဆုိ ခုိးသူစေသာ ရန္သူ မ်ဳိးငါးပါးတုိ႔သည္ လုယူဖ်တ္ဆီးႏွိပ္စက္ျခင္း မျပဳနုိင္သည့္ျပင္ သြားေလရာ ေရာက္ေလရာ ဘဝတုိ႔ကုိ ယူေဆာင္သြားနုိင္တဲ့ ဒါန သီလ သမာဓိ ပညာဟူေသာ ကုသုိလ္ေကာင္းမွု အနဳဂါမိကပစၥည္းမ်ားကုိသာ သုိမီွးသိမ္းဆည္းျပဳၾကရန္တုိက္တြန္းလုိက္ရပါသည္။

စာဖတ္သူအားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္)

 "အုိသည့္တုိင္ေအာင္ ေကာင္းျမတ္ေသာတရား"
*************************************

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာသတင္းသုံးေတာ့ သန္းေခါင္ယံအခ်ိန္မွာ နတ္သား တစ္ေယာက္က ပုစၦာေလးခ်က္ကုိေမးပါတယ္။



၁။အရွင္ဘုရား၊ အုိသည့္တုိင္ေအာင္ ေကာင္းျမတ္ေသာတရားသည္ အဘယ္တရားပါနည္းဘုရား။

၂။အရွင္ဘုရား၊ ကုိယ္၌တည္ေသာ္ ေကာင္းျမတ္ေသာတရားသည္ အဘယ္တရားပါနည္းဘုရား။

၃။အရွင္ဘုရား၊ လူတုိ႔၏ အျမတ္ဆုံး အထြက္ဆုံးျဖစ္ေသာ တရားသည္ အဘယ္တရားပါနည္းဘုရား။

၄။အရွင္ဘုရား၊ သူခုိး ဓားျပေတြ မခုိးနုိင္ မယူနုိင္တဲ့တရားသည္ အဘယ္တရားပါနည္းဘုရား။ ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းေလးခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလုိေမးေလ်ွာက္ထားတဲ့အခါ တစ္ခဏခ်င္း ျမတ္စြာဘုရားက ေျဖၾကားေတာ္မူပါတယ္။

၁။ ဒါယကာနတ္သား အုိသည့္တုိင္ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္တဲ့ တရားဟာ သီလတရားပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ေလာက မွာ လူတုိင္း လူတုိင္း ငါးပါးသီလ၊ရွစ္ပါးသီလ၊ဆယ္ပါးသီလကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကရမယ္။ ငါးပါး သီလကုိ နိစၥသီလလုိ႔ေခၚတယ္။တစ္နည္းအားျဖင့္ အေလးအျမတ္ျပဳအပ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဂရုဓမၼလုိ႔လည္း ေခၚၾကပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ထုိငါးပါးသီလကုိ ျမဲေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကပါမယ္။တကယ္လုိ႔မ်ား တတ္နိုင္မယ္ ဆုိရင္ ရွစ္ပါးသီလ ဆယ္ပါးသီလ တရားေတာ္ျမတ္ကုိလည္း ေစာင့္ထိန္းၾကရမယ္လုိ႔ က်န္းဂန္မ်ားက ဆုိၾကတယ္။သီလတည္မွသာလွ်င္ အုိသည့္တုိင္ေအာင္ ေကာင္းျမတ္တဲ့တရားျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ သီလတရားေတာ္ျမတ္မ်ားကုိ အတတ္နုိင္ဆုံး ၾကိဳးစားျပီး ေဆာက္တည္ၾကပါလုိ႔တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

၂။ဒုတိယ အေမးရဲ့ အေျဖကေတာ့ ……..ဒါယကာနတ္သား ကုိယ္၌ အျမဲတည္ေသာ္ ေကာင္းျမတ္တဲ့ တရား ဟာ သဒၶါတရားျဖစ္ပါတယ္။သဒၶါဆုိတာ ယုံၾကည္မွဳကုိဆုိလုိတာပါ။ကံ ကံ၏ အက်ဳိးတရားကုိ ယုံၾကည္ျခင္း၊ ရတနာသုံးပါး၏ဂုဏ္ကုိ ယုံၾကည္ျခင္းတုိ႔ပါပဲ။သဒၶါတရားဆုိတာဟာ တန္ခုိးနဲ႔ေတာင္မွ တားလုိ႔မရတဲ့ အရာဝတၳဳျဖစ္ေနေလေတာ့ မိမိတုိ႔၏ ကုိယ္တြင္း အဇၥ်တၱသႏၱာန္မွာ ဒီသဒၶါတရား အျမဲကိန္းေအာင္ ေနရင္ အလြန္ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္ပါတယ္။ ကိုယ္၌ အျမဲတည္ေသာ္ ေကာင္းျမတ္တဲ့တရားသည္ သဒၶါတရားျဖစ္ ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္သဒၶါတရားကုိ လည္းကုိယ္တြင္း သႏၱာန္မွာ အျမဲတည္ေအာင္ ၾကိဳးစားသင့္ပါတယ္။

၃။အေျဖက…လူတုိ႔၏ အျမတ္ဆုံး အထြတ္ဆုံးတရားသည္ ပညာတရားျဖစ္ပါတယ္။ေလာကုတ္ ေလာကီ ႏွစ္လီတုိးပြား အက်ဳိးမ်ားေအာင္ ၾကံေဆာင္ျပဳတတ္ပညာျမတ္သည္ လူနတ္ျဗဟၼာသတၱဝါတုိ႔၏ မွီခို အားထားကုိးကြယ္ရာရတနာျဖစ္ပါတယ္။အဘယ့္ေၾကာင့္ ပညာသည္သာ အျမတ္ဆုံး လူတုိ႔အတြက္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္တာလဲဆုိေတာ့ ေလာကီမွာျဖစ္ေစ

၊ေလာကုတၱရာမွာျဖစ္ေစ ပညာရတနာ ကုိယ္ပုိင္ရွိထား သူမ်ားမွသာ ခ်မ္းသာအားလုံးကုိ ျပည့္စုံနုိင္ၾကေလတယ္။သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲဒုကၡ အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔မွ က်ြတ္လြတ္ ေစနုိင္ျခင္း၊ ေလာကီအထြတ္ဆုံး အျမတ္ဆုံးျဖစ္တဲ့ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကုိရ၍ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေစ နုိင္ျခင္းဟာလည္း ဤတရားပင္ျဖစ္တယ္။

အရာဌာနတုိင္းတုိ႔၌ အမွားအမွန္ကုိ သိစြမ္းနုိင္ျခင္းသည္လည္း ဤပညာတရားပင္ျဖစ္ပါတယ္။ပညာတည္းဟူေသာ မ်က္စိအားေကာင္းမွသာလ်ွင္ သိနိုင္ပါတယ္။ မည္သူမဆုိပညာမ်က္စိခ်ဳိ့တဲ့ေနပါက လမ္းေကာင္းလမ္းမွန္သုိ႔ မေရာက္နုိင္ပါဘူး။လမ္းမွန္သုိ႔မေရာက္ ပါလ်ွင္ ဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္သာရင္ဆုိင္ရမွာေသခ်ာပါတယ္။

(ပညာစကၡဳံ အနဳတၱရံ)ဟု ေဟာေတာ္မူသည့္အတုိင္း ပညာတည္းဟူေသာ စကၡဳသာလ်ွင္အျမတ္ဆုံး ျဖစ္ပါတယ္။ေလာကမွာ ေနေရာင္ လေရာင္ မီးေရာင္ ပညာေရာင္ဟု အမုိက္ေမွာင္ကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ေပးနုိင္ ေသာ အေရာင္ၾကီး ေလးမ်ဳိးရွိရာ ပညာေရာင္သည္သာလ်ွင္ အျမတ္ဆုံးျဖစ္၏ဟု ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ 


ဘာေၾကာင့္ ပညာေရာင္ကုိသာလ်ွင္ အျမတ္ဆုံးဟု ေဟာေတာ္မူပါသလဲဆုိရင္ ေလာကမွာ ေနေရာင္ လေရာင္ မီးေရာင္တုိ႔သည္ အမုိက္ေမွာင္ကုိ ပယ္ေဖ်ာက္နုိင္၏ဟုဆုိေသာ္လည္း သူ႔အခါအခြင့္ အားေလ်ာ္စြာသာလ်ွင္ ပယ္ေဖ်ာက္နုိင္၍ အေရာင္မ်ားကုိ လင္းေစပါတယ္။

ပညာေရာင္သည္ကား ေလာက သုံးပါးလုံးပင္ အခါမေရြး အခ်ိန္မေရြး ထြန္းလင္းေစနုိင္သည့္အျပင္ တစ္သံသရာလုံးက အမုိက္ေမွာင္အတိ ျဖစ္လာေသာ အဝိဇၨာတည္းေသာ ေမာဟအေမွာင္ထုၾကီးကုိပင္ ပယ္ေဖ်ာက္နုိင္ေသာ အစြမ္းသတၱိထူး ရွိလွ ေသာေၾကာင့္ ပညာသည္သာလ်ွင္ အျမတ္ဆုံး အလင္းဆုံးဟု ေဟာေတာ္မူျခင္းျဖစ္ေပတယ္။သုိ႔အတြက္ မည္သူမဆုိ ပညာတည္းဟူေသာ အေရာင္ကုိသာ အျမဲတန္း ထိန္လင္းေစနုိင္ေအာင္ ျပဳၾကဖုိ႔အေရးၾကီး ပါေပသည္။

ထုိ႔ျပင္ ကာယဗလ ေဘာဂဗလ အမစၥဗလ ဇာတိဗလ ပညာဗလဟု အားငါးမ်ဳိးရွိရာတြင္ ပညာဟူေသာ အားသည္သာလ်ွင္ အလုံးစုံေသာ အမွဳကိစၥကုိျပီးေစနုိင္ေအာင္ ေဆာင္ရြတ္ေစနုိင္ပါတယ္။(မေဟာသဓ ဇာတ္ေတာ္ၾကီးတြင္) အားလုံးေသာ ကိစၥအခက္အခဲ အက်ဥ္းအက်ပ္ေတြ႔ၾကဳံလာလ်ွင္ အေလာင္းေတာ္ မေဟာသဓပညာရွိက ပညာအားႏွင့္ စီစဥ္ေဆာင္ရြတ္လုိက္သျဖင့္ အက်ဥ္းအၾကပ္ အခက္အခဲမွ လြတ္ေျမာက္ၾက၍ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာမ်ား ခံစားၾကရသည္ကုိၾကည့္ပါက ပညာအား အစြမ္းေကာင္းပုံ ထင္ရွား လွပါတယ္။(ဒါက ထင္ရွားတဲ့ အသိလြယ္ဆုံးျဖစ္တဲ့ မေဟာသဓာဝတၳဳကုိသာ ေဟာပါေသာ္လည္း အျခားေသာ ပညာျဖင့္ ေဆာင္ရြတ္လုိက္သျဖင့္ အက်ဳိးစီးပြားမ်ားရၾက ခ်မ္းသာၾကရေသာ ဝတၳဳသက္ေသ ေတြ မ်ားစြာပင္ရွိပါေပသည္။)

ေလာကမွာ ပညာမွတစ္ပါးေသာ အျခားေသာ ရတနာေတြ မ်ားစြာရွိေသာ္လည္း သတၱဝါတုိ႔၏မွီခုိအာထားရာ ရတနာအစစ္မဟုတ္ေပ။ရတနာတုိ႔၏ တန္ခုိးတုိ႔သည္ ေလာကီဘက္၌ သိဒၶိအမ်ဳိးမ်ဳိး ျပီးေစနုိင္ေသာ္လည္း သူ႔ေနရာႏွင့္သာျပီးေစနုိင္ပါတယ္။ ပညာရတနာသည္ကား သူ႔ေနရာႏွင့္သာမဟုတ္ အလုံးစုံေသာ အမွဳကိစၥ ဟူသမ်ွတုိ႔ကုိ လြယ္ကူစြာႏွင့္ပင္ ျပီးေစနုိင္သည့္ သိဒၶိၾကီးပင္ ျဖစ္ေလတယ္။ ထုိ႔ျပင္လည္း အျခားေသာ ရတနာမ်ဳိးတုိ႔ကုိ ရန္သူမ်ဳိး(၅)ပါးတို႔ လြယ္ကူစြာ လုယက္ဖ်က္ဆီးနုိင္တယ္။ 


ပညာရတနာကုိကား မည္သည့္ ရန္သူမ်ွ မလုယက္ မဖ်တ္ဆီးနုိင္ၾကပါ။(ပညာေရႊအုိး လူမခုိး) ဟူေသာ ေရွးစကားပုံပင္ ရွိေလသည္။ ပညာ ရတနာႏွင့္ ျပည့္စုံသူမွာ ခပ္သိမ္းေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာ ရတနာအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔သည္ အလုိရွိတုိင္း ျပည့္စုံနုိင္၊လုိရာ ကုိ လွမ္းယူနုိင္ေသာေၾကာင့္ လုိတုိင္းရသည့္ ပေဒသာပင္ၾကီးႏွင့္လည္းတူ၏ဟု ပညာရွိမ်ား မိန္႔ဆုိထားၾက ပါတယ္။သုိ႔အတြက္ အလုံးစုံေသာ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ အလုိဟူသမ်ွတုိ႔ ျပည့္စုံေစတတ္ေသာ အျမတ္ဆုံး ျဖစ္တဲ့ ပညာရတနာကုိ ရေအာင္ ဆည္းပူးအားထုတ္ၾကရန္ တုိက္တြန္းပါတယ္။

၄။အေျဖက……ဒါယကာ နတ္သား ဒါန သီလ စသည့္ဆယ္ဝ ျမတ္ပုညကုိ ခုိးသား ဓားျပတုိ႔သည္ နုိင္ထက္ကလူ ႏွိပ္စက္မူ၍ မလုယူ မဖ်တ္စီးနုိင္ေပဟု ေျဖေတာ္မူပါတယ္။ဤသုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား

 ေျဖၾကား ေတာ္မူသည့္အတုိင္း ဒါနစေသာ ကုသုိလ္ေကာင္းမွဳတုိ႔ကုိ မည္သူမ်ွ မလုယက္ မဖ်က္ဆီးနုိင္ပုံမ်ားမွာ…..

ကုသုိလ္၏ သေဘာလကၡဏာမ်ားမွာ အျပစ္မရွိျခင္း ေကာင္းေသာအက်ဳိးကုိေပးျခင္း လကၡဏာရွိသည္ဟု ဆုိေသာေၾကာင့္ ကုသုိလ္မွန္လ်ွင္ အျပစ္မရွိ၊ေကာင္းက်ဳိးကုိသာ မုခ်ေပးေၾကာင္း အလြန္ထင္ရွားလွပါတယ္။ ကုသုိလ္သည္ အက်ဥ္းခ်ဳံးအားျဖင့္ ေလာကီကုသုိလ္ ေလာကုတၱရာကုသုိလ္ဟု

 ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။

ထုိ႔ျပင္ ကာမာဝစရကုသုိလ္၊ရူပါဝစရကုသုိလ္၊အရူပါဝစရကုသုိလ္၊
မဂ္ကုသုိလ္သည္ဟုလည္းရွိျပန္ပါတယ္။မည္သုိ႔ ပင္အမည္မ်ားေစကာမူ ေလာကီကုသုိလ္၊ေလာကုတၱရာကုသုိလ္ (၂)မ်ဳိးသာရွိတာပါ။ေလာကီကုသုိလ္ျဖစ္ ျဖစ္၊ေလာကုတၱရာ
ကုသုိလ္ျဖစ္ျဖစ္ နည္းနည္းျပဳလ်ွင္ နည္းနည္းအက်ဳိးခံစားရမည္။မ်ားမ်ားျပဳလ်ွင္ မ်ားမ်ား အက်ဳိးခံစားရမည္သာျဖစ္ပါတယ္။

သံသရာက်င္လည္ေနၾကရသည့္ အခုိက္မွာလည္း ေလာကီစည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ခံစားေနၾကနုိင္သူဟူသမ်ွဟာ ဒါနစေသာ ကုသုိလ္မ်ားကုိ ျပဳခဲ့ၾကသူမ်ားသာျဖစ္၍ ယခုကဲ့သုိ႔ ခ်မ္းသာအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ကုိခံစားေနၾကရေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါတယ္။ ေလာကုတၱရာဘက္မွာလည္း ထုိ႔အတူပင္။ေနာက္ဆုံးမွာ ဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔၏ ကုန္ရာျဖစ္ ေသာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာၾကီးကုိ ခံစားရျခင္း အက်ဳိးထူးမွာလည္း ေလာကုတၱရာကုသုိလ္ျပဳသူမ်ားသာျဖစ္ ၾကပါ တယ္။ျမတ္စြာဘုရားကလည္း သတၱဝါတုိ႔ခ်မ္းသာရာ အားကုိးရာအစစ္ျဖစ္တဲ့ ကုသုိလ္မ်ားကုိသာ မ်ားမ်ား ျပဳၾကရန္ ေဒသနာေတာ္မ်ားစြာပင္ ေဟာၾကားညႊန္ျပ

ဆုံးမေတာ္မူခဲ့ေပတယ္။

ထုိ႔ျပင္ ေလာက၌ ေရႊ ေငြ စေသာအဘုိးတန္ ရတနာအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ မည္မ်ွပင္ လုံျခဳံေအာင္ သိမ္းဆည္း ထားေစကာမူ ရန္သူမ်ဳိး(၅)ပါး တုိ႔ေၾကာင့္ တစ္နည္းနည္းအားျဖင့္ ပ်က္စီးကုန္ဆုံးၾကရသည္သာ ျဖစ္ပါတယ္ ထုိသုိ႔ လုံျခဳံမွဳမရွိ ပ်က္စီးျခင္းကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ခုဒၵကပါဌ္ နိဓိက႑သုတ္မွာေဟာေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။လုံျခဳံလွျပီ စိတ္ခ်ရျပီဟု ျမွပ္ႏွံထားေသာ ပစၥည္းမ်ားသည္ ျမွပ္ႏွံရာေနရာမွ ေရြ့ေလ်ာေပ်ာက္ဆုံး တတ္တယ္။ပစၥည္းျမွပ္ရာ ေနရာ အမွတ္သညာေသာ္လည္း ေမ့တတ္တယ္။


နဂါးမ်ား၊နတ္မ်ားလည္း
၊ေရႊ့ထား တတ္တယ္။ခုိးယူတတ္တယ္။ မခ်စ္သည့္ အေမြခံဆုိးစေသာ သူတုိ႔သည္လည္း မျမင္ကြယ္ရာ မၾကည့္ရွဳနုိင္ ေသာအခါ ဘုန္းကံနည္းပါးေသာ အခါမွာ တူးေဖာ္ယူငင္တတ္ၾကတယ္။ ေျဖၾကားခဲ့ေသာ နည္းမ်ားစြာတုိ႔မွ တစ္ပါးပါးျဖင့္ ျမွပ္ႏွံသုိမွီးထားေသာ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားသည္ အခ်ည္းအႏွီး ေပ်ာက္ပ်က္တတ္ပါတယ္။

ဤေဟာေတာ္မူေသာ ေဒသနာေတာ္အရ မိမိတုိ႔၏ ပစၥည္းဥစၥာမ်ား ရတနာမ်ား မည္မ်ွပင္လုံျခဳံေအာင္ သုိမွီး ျမွပ္ႏွံထားေသာ္လည္း ပ်က္စီးတတ္တယ္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာေတာ္မူတာပါ။


အဘယ္သုိ႔ ျမွပ္ႏွံမွ လုံျခဳံ စိတ္ခ်ရမည္နည္းဟု ေမးရန္ရွိလာသည့္အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားက ဆက္လက္ျပီး ယခုဘဝမွစ၍ ျဖစ္ေလရာ ဘဝတုိ႔၌ ယူေဆာင္သြားနုိင္ေသာ ဒါန သီလ သမာဓိ ပညာ ဟူေသာ အနဳဂါမိက ပစၥည္းမ်ားကုိ သုိမွီးသိမ္း ဆည္း ျမွပ္ႏွံရမည္ဟု ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အျခားေသာ ေလာကီပစၥည္း အဘုိးတန္ ရတနာေတြကုိ မည္မွ်ပင္ လုံျခဳံေအာင္ သုိမွီးသိမ္းဆည္းထားနုိင္ေစကာမူ ယခုဘဝအတြက္ ခံစားသုံးေဆာင္နုိင္တာပါ။ 

ဘဝေျပာင္းသြားရရင္ေတာ့ ဘာပစၥည္းတစ္ခုကုိမွ ပါေအာင္ယူမသြားနုိင္ၾကပါ။သုိ႔အတြက္ အနဳဂါမိက ပစၥည္းမည္သည္ သူတစ္ပါးႏွင့္ မဆက္ဆံျခင္း၊ခုိးသူစသည္တုိ႔ မဖ်တ္ဆီးနုိင္ျခင္းဟူေသာ ဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စုံ ပါတယ္။ယခုေလာကအျမင္အားျဖင့္ လုိသမ်ွ ေတာင့္တသမ်ွ ေလာကီ က်က္သေရ မဂၤလာအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စုံၾကရသည္မွာလည္း အနဳဂါမိက ပစၥည္းမွ ထုတ္ယူသုံးစြဲေနၾကရျခင္း၊ခံစားၾကရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆုိရ ေပမည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာ ျဗဟၼာခ်မ္းသာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာၾကီးဟု ဆုိအပ္ေသာ ခ်မ္းသာျခင္း ေလးပါးႏွင့္ ဧကန္ျပည့္စုံနုိင္ပါတယ္လုိ႔ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။သုိ႔အတြက္ မည္သူမဆုိ ခုိးသူစေသာ ရန္သူ မ်ဳိးငါးပါးတုိ႔သည္ လုယူဖ်တ္ဆီးႏွိပ္စက္ျခင္း မျပဳနုိင္သည့္ျပင္ သြားေလရာ ေရာက္ေလရာ ဘဝတုိ႔ကုိ ယူေဆာင္သြားနုိင္တဲ့ ဒါန သီလ သမာဓိ ပညာဟူေသာ ကုသုိလ္ေကာင္းမွု အနဳဂါမိကပစၥည္းမ်ားကုိသာ သုိမီွးသိမ္းဆည္းျပဳၾကရန္တုိက္တြန္းလုိက္ရပါသည္။

စာဖတ္သူအားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။



အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္) ေဖ့ဘုတ္မွ ကူးယူမွ်ေ၀သည္။

No comments:

Post a Comment