Pages

Monday, February 17, 2014

<><><><>ျဗဟၼစိုရ္တရား ေလးပါး ႏွင့္ အဓိပၸါယ္<><><><>

 Photo: <><><><>ျဗဟၼစိုရ္တရား ေလးပါး ႏွင့္ အဓိပၸါယ္<><><><>

၁။ ေမတၱာ = သတၱ၀ါတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားကို လိုလားေသာစိတ္၊ သတၱ၀ါတို႔ကို ခ်မ္းသာေစလိုေသာ စိတ္၊ တြယ္တာျခင္း ကင္းကာ ခ်စ္ခင္တတ္ေသာ စိတ္ကို ေမတၱာ ဟု ေခၚ၏။
၂။ ကရုဏာ = ကိုယ္စိတ္ဆင္းရဲကာ ဒုကၡေရာက္ေနေသာ ဒုကၡိတ သတၱ၀ါမွန္သမွ်ကို အာရုံျပဳ၍ သနား ၾကင္နာေသာ အ-ဂတိ မလုိက္တတ္ေသာ စိတ္ကို ကရုဏာ ဟု ေခၚ၏။

၃။ မုဒိတာ = သူတပါးတုိ႔ ခ်မ္းသာႀကီးပြား ေကာင္းစားေနသည္ကို အာရုံျပဳမိသျဖင့္ ၀မ္းေျမာက္ေသာသေဘာ ကို မုဒိတာ ဟု ေခၚတြင္၏။

၄။ ဥေပကၡာ = ဒုကၡိတကို ျမင္၍လည္း သနားၾကင္နာစိတ္ မျဖစ္ေပၚ၊ သုခိတသတၱ၀ါကို ျမင္၍လည္း မုဒိတာ မျဖစ္ပဲ သတၱ၀ါတုိင္း မိမိတုိ႔ ျပဳလုပ္ ထားသည့္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ကံတရားမ်ားအတိုင္းသာ ျဖစ္ၾကရတာ ခ်ည္းပဲ ဟု လ်စ္လ်ဴရႈသည့္ အလယ္ အလတ္ စိတ္သေဘာ ကို ဥေပကၡာ ဟု ေခၚအပ္၏။
<><><><>ျဗဟၼစိုရ္တရား ေလးပါး ႏွင့္ အဓိပၸါယ္<><><><>
၁။ ေမတၱာ = သတၱ၀ါတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားကို လိုလားေသာစိတ္၊ သတၱ၀ါတို႔ကို ခ်မ္းသာေစလိုေသာ စိတ္၊ တြယ္တာျခင္း ကင္းကာ ခ်စ္ခင္တတ္ေသာ စိတ္ကို ေမတၱာ ဟု ေခၚ၏။



၂။ ကရုဏာ = ကိုယ္စိတ္ဆင္းရဲကာ ဒုကၡေရာက္ေနေသာ ဒုကၡိတ သတၱ၀ါမွန္သမွ်ကို အာရုံျပဳ၍ သနား ၾကင္နာေသာ အ-ဂတိ မလုိက္တတ္ေသာ စိတ္ကို ကရုဏာ ဟု ေခၚ၏။

၃။ မုဒိတာ = သူတပါးတုိ႔ ခ်မ္းသာႀကီးပြား ေကာင္းစားေနသည္ကို အာရုံျပဳမိသျဖင့္ ၀မ္းေျမာက္ေသာသေဘာ ကို မုဒိတာ ဟု ေခၚတြင္၏။

၄။ ဥေပကၡာ = ဒုကၡိတကို ျမင္၍လည္း သနားၾကင္နာစိတ္ မျဖစ္ေပၚ ၊ သုခိတသတၱ၀ါကို ျမင္၍လည္း မုဒိတာ မျဖစ္ပဲ သတၱ၀ါတုိင္း မိမိတုိ႔ ျပဳလုပ္ ထားသည့္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ကံတရားမ်ားအတိုင္းသာ ျဖစ္ၾကရတာ ခ်ည္းပဲ ဟု လ်စ္လ်ဴရႈသည့္ အလယ္ အလတ္ စိတ္သေဘာ ကို ဥေပကၡာ ဟု ေခၚအပ္၏။


အႏႈိင္းမဲ့ဗုဒၶ မွ ကူးယူမွ်ေ၀သည္။

No comments:

Post a Comment