သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔-
ကမာၻေလာကႀကီးမွာ သြားလာေနထုိင္ က်က္စားေနၾကတဲ့ သတၱ၀ါတုိင္းဟာ မိမိတုိ႔ဆုိင္ရာ အေႏွာင္အဖြဲ႕ေလးေတြ ကုိယ္စီရွိၾကပါတယ္..၊
အဲဒီအေႏွာင္အဖြဲ႕ေလးေတြကုိ ဘယ္သူျပဳလုပ္ ေပးၾကသလဲဆုိလုိ႔ရွိရင္ ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ပဲျပဳလုပ္ၾက
ႀကဳိးကဲ့သုိ႔ေနွာင္ဖြဲ႕အပ္ေ
ဒီေနရာမွာ သံေယာဇဥ္ဆယ္မ်ဳိးထဲမွာပါတဲ့
ေႏွာင္ႀကိဳးေတြထဲက လြတ္ခ်င္စိတ္လံုး၀မရွိေတာ့ဘ
သံေ၀ဂဥာဏ္ပါရမီဥာဏ္ေတြရင့္သ
ဒါ့ေၾကာင့္ သူေတာ္စင္တို႔တေတြ သတိသံေ၀ဂဥာဏ္ေလးေတြ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ျမတ္ဗုဒၶက ပိဋကတ္သံုးပံုမွာ ဥပမာမ်ားစြာေပးၿပီး ေဟာထားတာေတြရွိပါတယ္။ အဲဒီ ဥပမာမ်ားစြာထဲက ငွက္ေတြနဲ႔
ဥပမာေပးၿပီးေဟာၾကားထားတာရွိ
အာကာေ၀ဟင္ ထက္ေကာင္းကင္မွာ ေပ်ာ္ကာက်က္စား ပ်ံ၀ဲသြားလာေနၾကတဲ့ ငွက္ကေလးေတြကို ေလးမ်ိဳးေလးစားခြဲလိုက္မယ္။
♦ ပထမအမ်ိဳးအစားငွက္ေတြကေတာ့ ဥခြံအတြင္းေပါက္ခါစ အရြယ္မွစ၍ ႀကီးျပင္းလာၿပီး ေသဆံုးသည့္တုိင္ကာလေအာင္ ေႏွာင္အိမ္ထဲမွာပဲ
ေနသြားရတဲ့ငွက္ေတြပါပဲ..။ ဒီငွက္ေတြက တစ္ဘ၀လံုးလံုး
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနမသြားရရွာဘ ူး အခ်ဳပ္အျခယ္ေနွာင္အိမ္ထဲမွာ ပဲ စိတ္မြန္းၾကပ္စြာ ေနသြားရတဲ့ ငွက္ေတြပါ။
♦ ဒုတိယငွက္အမ်ိဳးအစားေတြကေတာ ့
ငယ္ရြယ္ခ်ိန္မွာ ေႏွာင္အိမ္ထဲမွာေနရၿပီး အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အခါ ေႏွာင္အိမ္မွ
လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ကံ,ဥာဏ္,၀ီရိယေတြနဲ႔ ႀကဳိးစားမႈေၾကာင့္ ဘ၀ေႏွာင္အိမ္က
လြတ္ေျမာက္သြားတဲ့ ငွက္ကေလးေတြလုိ႔ မွတ္သားထားပါ။
♦ တတိယအမ်ဳိးအစားငွက္ေတြကေတာ့ ငယ္ရြယ္ခ်ိန္မွာ ေႏွာင္အိမ္ထဲမွာမေနရဘဲ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ပ်ံသန္းသြားလာေနထုိင္ရပါတယ္ ။ အသက္အရြယ္ အုိမင္းလာတဲ့အခါၾကမွ မုဆုိးေထာင္ေခ်ာက္ ေႏွာင္အိမ္ထဲမွာ ဖမ္းမိခံရၿပီး ဘ၀နိဂုံး ခ်ဳပ္သြားရတဲ့ ငွက္ကေလးေတြလုိ႔ မွတ္ပါ…။
♦ ေနာက္ဆုံးစတုတၳအမ်ဳိးအစားငွ က္ေတြကေတာ့
ငယ္ရြယ္စဥ္အခါတုန္းကစ၍ အသက္အရြယ္ အုိမင္းသည့္ကာလတုိင္ေအာင္
ေႏွာင္အိမ္ထဲမွာ မေနရဘဲ ေကာင္းကင္ျပင္မွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး
ခ်မ္းေျမ့စြာ ပ်ံသန္းသြားလာႏုိင္တဲ့ ငွက္ကေလးေတြပါ။ ဒီငွက္အမ်ဳိးအစားကေတာ့
အေကာင္းဆုံးပါပဲ။
အထက္ကေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ငွက္အမ်ဳိးအစားေတြလုိပဲ ကမာၻေလာကႀကီးမွာ ေနထုိင္ၾကတဲ့လူသားေတြလည္း
အထက္ကေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ငွက္အမ်ဳိးအစားေတြလုိပဲ ကမာၻေလာကႀကီးမွာ ေနထုိင္ၾကတဲ့လူသားေတြလည္း
ေလးမ်ဳိးေလးစားရွိၾကပါတယ္-
ပထမအမ်ဳိးအစားလူေတြက ဘယ္လုိလူေတြလဲဆုိရင္ ငယ္ရြယ္ခ်ိန္မွစၿပီး မိဘ,ညီ,အစ္ကုိေမာင္ႏွမေဆြမ် ဳိး
သူငယ္ခ်င္းအေပါင္းအသင္း ခ်စ္သူေတြနဲ႔ ခ်စ္ျခင္းေတြဖလွယ္ကာ ေပ်ာ္ေမြ႕ကာ
ကာမအာရုံေတြထဲမွာ အေႏွာင္အဖြဲ႕ခံေနရပါတယ္။
ပထမအမ်ဳိးအစားလူေတြက ဘယ္လုိလူေတြလဲဆုိရင္ ငယ္ရြယ္ခ်ိန္မွစၿပီး မိဘ,ညီ,အစ္ကုိေမာင္ႏွမေဆြမ်
အရြယ္ေရာက္လာေတာ့လည္း
ခ်စ္ရတဲ့သူေတြနဲ႔ခ်စ္ရ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မယားခ်စ္,သားခ်စ္,ေျမးခ်စ္, ျမစ္ခ်စ္စသျဖင့္ အခ်စ္ထဲကကုိ မလြတ္ႏုိင္ဘဲ အခ်စ္ေတြပတ္လည္၀ုိင္း အခ်စ္ေတြနဲ႔ေႏွာင္ဖြဲ႕ခံရၿပ ီး အဲဒီအခ်စ္ဆုိတဲ့ သံေယာဇဥ္ႀကဳိးေတြကေန မလြတ္ႏုိင္ဘဲ တစ္ဘ၀တာ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိအခ်စ္ေတြနဲ႔ အေႏွာင္ဖြဲ႕ခံရၿပီး ဘ၀နိဂုံးခ်ဳပ္သြားတဲ့သူေတြ ေဟာဒီသတၱေလာကႀကီးထဲမွာ အမ်ားႀကီး မေရမတြက္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားလွပါတယ္။
♦ ဒါေၾကာင့္ အခ်စ္ဆုိတာ ဘာနဲ႔တူသလဲဆုိရင္ အမရပူရ မဟာဂႏၶာရုံ
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက “အခ်စ္အခ်စ္ ၊ ခ်စ္တုိင္းခ်စ္၍ ၊
ခ်စ္ေလခ်စ္ေလ ၊ ခ်စ္မေျပတည္း ၊ ဆားငန္ေရေနာက္ ၊
ငတ္တုိင္းေသာက္က ၊ ေသာက္ေလေသာက္ေလ ၊ ငတ္မေျပသုိ႔ ၊
ေပမအရာ ၊ တဏွာဖြ႕ဲရစ္ ၊ ထုိအခ်စ္လည္း ၊ခ်စ္လွ်င္ေပ်ာ္နုိး ၊ ခ်စ္စပ်ဳိးသည္ ၊
ခ်စ္ရုိးခ်စ္စဥ္ ခ်စ္လမ္းတည္း”ဟု ေရးသားခဲ့ပါတယ္။
♦ အခ်စ္ဆုိတာ ဘာနဲ႔တူသလဲဆုိရင္ ဆားငန္ေရနဲ႔တူတယ္။ ဆားငန္ေရဆုိတာ ငတ္လုိ႔ေသာက္ရင္ မ၀ႏုိင္ဘဲ ေသာက္ေလေသာက္ေလ ငတ္မေျပျဖစ္ရပါတယ္။ အခ်စ္ဆုိတာဟာလည္း ခ်စ္မိရင္ ခ်စ္လုိ႔ပင္မ၀ႏုိင္ေအာင္ ၊ ခ်စ္ေလခ်စ္ေလ ခ်စ္မေျပျဖစ္ရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိအခ်စ္ေတြနဲ႔ အေႏွာင္ဖြဲ႕ခံရၿပီး ဘ၀နိဂုံးခ်ဳပ္သြားတဲ့သူေတြ ေဟာဒီသတၱေလာကႀကီးထဲမွာ အမ်ားႀကီး မေရမတြက္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားလွပါတယ္။
♦ ဒါေၾကာင့္ အခ်စ္ဆုိတာ ဘာနဲ႔တူသလဲဆုိရင္ အမရပူရ မဟာဂႏၶာရုံ
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက “အခ်စ္အခ်စ္ ၊ ခ်စ္တုိင္းခ်စ္၍ ၊
ခ်စ္ေလခ်စ္ေလ ၊ ခ်စ္မေျပတည္း ၊ ဆားငန္ေရေနာက္ ၊
ငတ္တုိင္းေသာက္က ၊ ေသာက္ေလေသာက္ေလ ၊ ငတ္မေျပသုိ႔ ၊
ေပမအရာ ၊ တဏွာဖြ႕ဲရစ္ ၊ ထုိအခ်စ္လည္း ၊ခ်စ္လွ်င္ေပ်ာ္နုိး ၊ ခ်စ္စပ်ဳိးသည္ ၊
ခ်စ္ရုိးခ်စ္စဥ္ ခ်စ္လမ္းတည္း”ဟု ေရးသားခဲ့ပါတယ္။
♦ အခ်စ္ဆုိတာ ဘာနဲ႔တူသလဲဆုိရင္ ဆားငန္ေရနဲ႔တူတယ္။ ဆားငန္ေရဆုိတာ ငတ္လုိ႔ေသာက္ရင္ မ၀ႏုိင္ဘဲ ေသာက္ေလေသာက္ေလ ငတ္မေျပျဖစ္ရပါတယ္။ အခ်စ္ဆုိတာဟာလည္း ခ်စ္မိရင္ ခ်စ္လုိ႔ပင္မ၀ႏုိင္ေအာင္ ၊ ခ်စ္ေလခ်စ္ေလ ခ်စ္မေျပျဖစ္ရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အဲဒီအခ်စ္ေတြနဲ႔သာ ဘ၀တစ္ခုကို
ကုန္ဆုံးသြားရင္ ဘ၀ဟာ သံသရာအတြက္ ကုသုိလ္ေရးဓမၼအေရးေတြကုိ မလုပ္လုိက္ရလုိ႔
တန္ဘုိးမရွိတဲ့ဘ၀ အႏွစ္သာရမရွိတဲ့ဘ၀ ျဖစ္သြားရမွာပါပဲ။
တန္ဘုိးရွိတဲ့ဘ၀ျဖစ္ေအာင္ ကုသုိလ္အလုပ္ေတြကုိ ႀကဳိးစားျပဳလုပ္ရပါမယ္။ အခုေျပာၿပီးတဲ့ ပထမလူအမ်ဳိးအစားေတြက ငယ္ရြယ္စဥ္မွ ေသသည့္ကာလတုိင္ေအာင္ အခ်စ္ဆုိတဲ့ ကာမဂုဏ္အေႏွာင္အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ ေႏွာင္ဖြဲ႕ခံရၿပီး ဘ၀နိဂုံးခ်ဳပ္လုိ႔ ပထမငွက္အမ်ဳိးအစားနဲ႔ တူတယ္လုိ႔မွတ္ပါ။
♦ ဒုတိယအမ်ိဳးအစားလူေတြကေတာ့ ငယ္ရြယ္စဥ္မွာ သံေယာဇဥ္ႀကိဳးေတြ အေႏွာင္ဖြဲ႔ခံရၿပီး အသက္အရြယ္ႀကီးလာတဲ့အခါမွာ သတိသံေ၀ဂေတြရၿပီး ကာမဂုဏ္အာရံုေတြကို စြန္႔ခြာ အမ်ိဳးသားဆိုရင္လည္း ျမင့္ျမတ္ေသာရဟန္းေဘာင္သို႔
အမ်ိဳးသမီးေတြဆိုရင္လည္း သီလရွင္၊ ေယာဂီဘ၀သို႔ ကူးေျပာင္းကာ ပရိယတ္
ပဋိပတ္တရားေတြကို ႀကိဳးစားနာယူမွတ္သားၿပီး တရားအားထုတ္လို႔
ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရသြားတဲ့သူေတြ ေပါ့..။ သူတို႔ေတြဟာ သာသနာ့ေဘာင္ေရာက္တဲ့အခါ သံေယာဇဥ္အေႏွာင္အဖြဲ႔ေတြကို
ႀကိဳးစားျဖတ္ေတာက္ၿပီး ဘ၀တစ္ခုကို ဓမၼျဖင့္ ေအးခ်မ္းစြာ ေနထိုင္ၿပီး
နိဂံုးခ်ဳပ္သြားတဲ့အတြက္ ငယ္ရြယ္စဥ္မွာ အေႏွာင္အဖြဲ႔ခံရေသာ္လည္း
အသက္ႀကီးတဲ့အခါမွာ အေႏွာင္အဖြဲ႔ေတြက လြတ္သြားလို႔
ဒုတိယငွက္အမ်ိဳးအစားနဲ႔တူတဲ ့သူေတြပါပဲ…။
♦ ေနာက္တတိယအမ်ိဳးအစားလူေတြကေ တာ့ ငယ္ရြယ္စဥ္အခ်ိန္ကစ၍ သံေယာဇဥ္အေႏွာင္အဖြဲ႕ကင္းရာ
သာသနာ့ေဘာင္မွာ ေပ်ာ္ရြင္စြာ ေနထိုင္ၿပီး ပရိယတ္စာေပေတြကို
ႀကိဳးစားသင္ယူၾကပါတယ္..။ ေနာက္အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ပ်ိဳျမစ္ႏုနယ္လွေသြးႀကြယ္တဲ ့ ရူပါရံုရွင္မိန္းမပ်ိဳေလးေတ ြရဲ့ ၀ိသဘာဂအာရံုေတြကို စကၡဳေႃႏၵမေစာင့္စည္းပဲႀကည့္ မိၿပီး တပ္မက္စြဲလမ္းသြားတယ္…။
တန္ဘုိးရွိတဲ့ဘ၀ျဖစ္ေအာင္ ကုသုိလ္အလုပ္ေတြကုိ ႀကဳိးစားျပဳလုပ္ရပါမယ္။ အခုေျပာၿပီးတဲ့ ပထမလူအမ်ဳိးအစားေတြက ငယ္ရြယ္စဥ္မွ ေသသည့္ကာလတုိင္ေအာင္ အခ်စ္ဆုိတဲ့ ကာမဂုဏ္အေႏွာင္အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ ေႏွာင္ဖြဲ႕ခံရၿပီး ဘ၀နိဂုံးခ်ဳပ္လုိ႔ ပထမငွက္အမ်ဳိးအစားနဲ႔ တူတယ္လုိ႔မွတ္ပါ။
♦ ဒုတိယအမ်ိဳးအစားလူေတြကေတာ့ ငယ္ရြယ္စဥ္မွာ သံေယာဇဥ္ႀကိဳးေတြ အေႏွာင္ဖြဲ႔ခံရၿပီး အသက္အရြယ္ႀကီးလာတဲ့အခါမွာ သတိသံေ၀ဂေတြရၿပီး ကာမဂုဏ္အာရံုေတြကို စြန္႔ခြာ အမ်ိဳးသားဆိုရင္လည္း ျမင့္ျမတ္ေသာရဟန္းေဘာင္သို႔
♦ ေနာက္တတိယအမ်ိဳးအစားလူေတြကေ
စိတ္ကိုဆံုးမႏုိင္စြမ္း မရွိေတာ့ဘဲ စိတ္အလိုလိုက္ကာ လူ႔ေဘာင္ေလာကကို ျပန္လည္ကူးေျပာင္းသြားခဲ့ၾက တယ္။ ေနာက္ေတာ့ အိမ္ရာတည္ေထာင္လူတုိ႔ေဘာင္ထ ဲမွာဘဲ
ဇနီးမယားသမီးသားေတြနဲ႔ အေႏွာင္ဖြဲ႔ခံသြားရပါတယ္။ အဲဒီသူေတြကေတာ့
ရဟန္းလူထြက္ (ဘုန္းႀကီးလူထြက္) သီလရွင္လူထြက္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္..။
♦ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ အေႏွာင္အဖြဲ႔ေတြ လြတ္လို႔ ေနာက္မွသံေယာဇဥ္အေႏွာင္အဖဲြ ႕ေတြခံရၿပီး မလႈပ္ႏုိင္ ရံုးမထြက္ႏုိင္ဘဲ ဘ၀ကို ကာမဂုဏ္ေရယဥ္ေၾကာ အေမွ်ာခံၾကတဲ့သူေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘုန္းႀကီးလူထြက္၊ သီလရွင္လူထြက္ေတြကိုေတာ့ အျပစ္ေျပာလို႔ မျဖစ္ဘူးထင္မိတယ္..။
♦ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ အေႏွာင္အဖြဲ႔ေတြ လြတ္လို႔ ေနာက္မွသံေယာဇဥ္အေႏွာင္အဖဲြ
ဘုန္းႀကီးလူထြက္၊ သီလရွင္လူထြက္ေတြကိုေတာ့ အျပစ္ေျပာလို႔ မျဖစ္ဘူးထင္မိတယ္..။
ကာမဘံုသားသတၱ၀ါေတြဆိုေတာ့ ကာမအာရံုကိုခံုမင္မက္ေမာတာ သဘာ၀တရားျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔ရဲ့ပါရမီကုန္သြားတယ္လ
ဒါ့ေၾကာင့္ အသက္ႀကီးမွ လူထြက္သြားတဲ့ ငွက္ပစ္ေတာင္ဆရာေတာ္ႀကီးက--
”ပုထုဇဥ္ဓေလ့ မေတြ႕မွရြံတယ္
ေတြ႕မိလွ်င္ခင္တြယ္ တကယ္ပင္အၿမဲ
ျမာအလွ၌ သူေမြ႕လွ်င္ ဘိကၡဳပင္ထြက္လိမ့္မၿမဲ
ကိေလသာရွိသူမွန္လွ်င္ ထိမခံလြယ္ၿမဲ
ၿငိျပန္လွ်င္ တပ္စြဲကာမို႔ ဖယ္လို႔လည္းမရေပါင္
၀ီစိဆိုလွ်င္ ေအာက္ငရဲကိုလ ႏွစ္ေယာက္တြဲက်ရမေရွာင္
ေမထုနရာဂေမွာင္လွ်င္ ကာမေဘာင္ ေရွာင္မကြင္းႏုိင္ဘူး
ေမာင္ပဥၥင္းလူငယ္ေသာ္ ထြက္ေပလိမ့္ေနာ္
မိန္းမကလာေခၚလွ်င္ ငါဆရာေတာ္ပင္ ထြက္ရခ်ည္ေလး ” ဟူ၍ ေရးသားထားခဲ့ပါတယ္..။
ေလာကမွာ ကာမဂုဏ္တရားေတြကို စြန္႔လြတ္ၿပီး သာသနာ့ေဘာင္မွာ တစ္သက္လံုးေနႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ
ယခုေနာက္ဆံုး စတုတၳလူအမ်ိဳးအစားကေတာ့ ငယ္ရြယ္စဥ္အခ်ိန္မွစ၍ သံေယာဇဥ္အေႏွာင္အဖြဲ႔ကင္းလြ
သူေတာ္အေပါင္းတို႔ သေဘာေပါက္နားလည္းၾကလိမ့္မယ္
ဒါမွ သံေယာဇဥ္အေႏွာင္အဖြဲ႔ကလြတ္တ
သတၱ၀ါခပ္သိမ္း တရားကိန္း ေအးၿငိမ္းခ်မ္းသာရွိပါေစ။
- [အရွင္ကုသလ (ဇလြန္) နပသတကၠသိုလ္]
Dhamma Danã Source ►
youngbuddhistassociation
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=449426355155201&set=a.351047714993066
No comments:
Post a Comment