
ေဒါသ သမားကို အႏုိင္ယူနည္း
"အေကၠာေဓန ဇိေနေကာဓံ"
ေကာဓဆိုတာ ေဒါသခက္ထန္တဲ့သူ။ ေဒါသခက္ထန္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ဘယ္လိုအႏုိင္ယူမလဲဆိုတဲ့နည္းစနစ္။
"အေကၠာေဓန ဇိေနေကာဓံ"
ေကာဓဆိုတာ ေဒါသခက္ထန္တဲ့သူ။ ေဒါသခက္ထန္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ဘယ္လိုအႏုိင္ယူမလဲဆိုတဲ့နည္းစနစ္။
ေလာက လူသားေတြကေတာ့ ေဒါသခက္ထန္တဲ့
လူတစ္ေယာက္ကို ႏွိမ္နင္းၿပီးေတာ့ အႏုိင္ယူမယ္၊ သတ္ျဖတ္ျပီးေတာ့ အႏုိင္ယူမယ္လို႔
ဒီအေတြးပဲရွိတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္မွာပဲ ၾကည့္ေလ၊
အင္မတန္ဆိုးသြမ္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကို အႏုိင္ယူပံု၊ အႏုိင္ယူနည္းဟာ အဲဒီ
ပံုစံအတုိင္း အႏုိင္ယူတာပဲ။ ဒီေန႔ ေခတ္ကမ႓ာမွာ terrorist ဆိုတဲ့
အၾကမ္းဖက္သမားေတြရွိတယ္။
လူတကာ ဒုကၡေရာက္ေအာင္ ရက္ရက္စက္စက္
အၾကမ္းဖက္လုပ္ေဆာင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ အၾကမ္းဖက္သမားလို႔
သတ္မွတ္ထားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ဘာနဲ႔အႏုိင္ယူမလဲဆိုရင္
ျပန္လည္အၾကမ္းဖက္ျခင္းျဖင့္ အႏုိင္ယူၾကတယ္ေပါ့။
အဲဒီလို ျပန္လည္အၾကမ္းဖက္ျခင္းျဖင့္ အႏိုင္ယူတာဟာတကယ္ႏုိင္လားဆိုေတာ့ ေမးစရာရွိတယ္။ အဲဒီနည္းစနစ္ဟာ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ႕ ဓမၼအျမင္ဘက္ကၾကည့္လို႔ရွိရင္ အလြန္မွားယြင္းေနတဲ့နည္းစနစ္တစ္ခုပါပဲ။
ျမတ္စြာဘုရားက 'အေကၠာေဓန ဇိေနေကာဓံ'
ေဒါသခက္ထန္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္္တစ္ေယာက္ကို မိမိကေဒါသခက္ထန္ျခင္းမျပဳ၊
သည္းခံျခင္း၊ ေမတၱာထားျခင္း၊ ေအးျငိမ္းတဲ့စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးျဖင့္သာလွ်င္
အႏုိင္ယူလို႔ေဟာေတာ္မူတယ္။ ေဟာ ေလာကရဲ႕အျမင္နဲ႔ အလြန္ဆန္႔က်င္တယ္။
ခက္ထန္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ကို ေဒါသနဲ႔ မတံု႔ျပန္ဘဲ ေမတၱာနဲ႔
တံု႔ျပန္ရမယ္လို႔ဆိုလိုတာပဲ။ ေဒါသကို ေမတၱာနဲ႔ အႏုိင္ယူပါ။
ခႏၲီဆိုတဲ့တရားနဲ႔ အႏုိင္ယူပါ။
ဒီေနရာမွာ ခႏၲီနဲ႔ ေမတၱာ ဘာကြာသလဲေမးစရာရွိတယ္။ စာေပက်မ္းဂန္မွာ ဖြင့္ထားတာ ၾကည့္ရင္ ခႏီၲဆိုတဲ့တရားဟာ အေဒါသပဲဆိုေတာ့ ခႏၲီနဲ႔ ေမတၱာဟာ တရားကိုယ္အားျဖင့္ တူတယ္လို႔ေျပာရမွာပဲ။
ေနာက္တစ္နည္းအားျဖင့္ ခႏၲီဆိုတာ အေဒါသ အဓိကပဓာန ဦးေဆာင္ေနတဲ့ စိတ္ရဲ႕သဘာဝတရား၊ စိတ္ေနစိတ္ထားလို႔ ဒီလိုအဓိပၸာယ္ရတယ္။
ေနာက္တစ္ခါ ခႏၲီဆိုတဲ့ စကားလံုးရဲ႕႐ႈေထာင့္က ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ (သဒၵါနည္းအရ
ေျပာျပတဲ့ literal meaning ေပါ့) ခႏၲီဆိုတာ ''ခမု''ဓာတ္ (root)ကေနလာတယ္။
ခမုဓာတ္ ကိုအနက္ေဖာ္ရင္ 'ခမုသဟေန - စြမ္းႏုိင္ျခင္း' ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ရတဟယ္။
ခႏၲီဆိုတာ စြမ္းႏုိင္တယ္လို႔ အဓိပၸာယ္ရတယ္။ ဒါျဖင့္ဘာစြမ္းႏုိင္တာလဲဆိုရင္
တစ္စံုတစ္ေယာက္က မိမိကိုေဒါသထြက္လာေအာင္ လာေႏွာက္ယွက္ေပမယ့္
ေဒါသမထြက္ေအာင္ထိန္းထားႏုိင္တယ္။
''အတၱမနတာ စိတၱႆ'' ၾကည္ႏူးေနတဲ့
စိတ္ကေလးကို ျပင္ပကအေႏွာင့္အယွက္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးမသြားေအာင္
ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္တဲ့ စြမ္းရည္သတၱိတစ္မ်ိဳးကို ခႏၲီ လို႔ေခၚတယ္။
ေလာကႀကီးမွာ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြက ''ခႏၲီ၊ ခႏၲီ '' လို႔ေျပာေနေပမယ့္ တကယ္ခႏၲီမဟုတ္ပါဘူး။
ေလာကႀကီးမွာ တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြက ''ခႏၲီ၊ ခႏၲီ '' လို႔ေျပာေနေပမယ့္ တကယ္ခႏၲီမဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ရယ္စရာအေနနဲ႔ '' ခႏၲီစ-
မႏုိင္လို႔သည္းခံျခင္းသည္လည္းေကာင္း '' ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ေပၚလာတာေပါ့ေနာ္။
မႏိုင္လို႔အေလ်ာ့ေပးတာက္ို ခႏၲီလို႔ ထင္ေနၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့
ခႏၲီဆိုတာမႏိုင္လို႔ သည္းခံတာ မဟုတ္ဘူး။ မိမိရဲ႕ ပင္ကိုယ္ၾကည္ႏူးေနတဲ့
စိတ္ေလးကို မပ်က္ေအာင္ ထိန္းထားႏုိင္တဲ့ စြမ္းရည္ သတၱိ၊ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ
ရင့္က်က္မႈ သေဘာထားကို ခႏၲီလို႔ေျပာတာ။
ေအး. . . ေဒါသထြက္ျပီးေတာ့
လူကအံႀကိတ္ေနတယ္၊ သို႕ေသာ္ ျပန္ေတာ့မေျပာဘူး၊ ျပန္ေတာ့မလုပ္ဘူး
ဆိုတာမ်ိဳးကို ဒိကေန႔ ခႏၲီ လို႔ေခၚၾကတယ္။ စိတ္ပိုင္းဆို္င္ရာက
တုန္႔ျပန္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ အဲဒီဟာက ခႏၲီ မဟုတ္ဘူးတဲ့။
ျပန္မေျပာတာပဲရွိတယ္၊ ခႏၲီ အစစ္မဟုတ္ဘူး။ ခႏၲီ ဆိုသည္မွာပင္ကိုယ္
အေနအထားေလး မပ်က္ေအာင္ ထိန္းႏုိင္တာကိုေျပာတာ။
ဒါေၾကာင့္ ခႏၲီ ဆိုတာ
ေမတၱာမပ်က္ေအာင္ထိန္းထားႏုိင္တဲ့စြမ္းရည္သတၱိပဲ။ လူတဖက္သား
အက်ိဳးစီးပြားလိုလားတဲ့ စိတ္ေနသေဘာထားသည္ ေမတၱာ။ ထိုေမတၱာ ပ်က္မသြားရေအာင္
ထိန္းထားတာသည္ ခႏၲီ ပဲ။
စကားလံုးအရေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေမတၱာဆိုတာ ''မိတၱႆ ဧသာ'' ဆိုတဲ့အတိုင္း မိတ္ေဆြရဲ႕စိတ္ဓာတ္ကို ေမတၱာလို႔ေခၚတယ္။ မိတ္ေဆြစိတ္ဓာတ္ဆိုတာ မိတ္ေဆြဟာ ဘယ္လိုစိတ္မ်ိဳးထားလဲ။ ကိိုယ္ခ်စ္ႏွစ္သက္တဲ့ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေကာင္းစားမႈကို လိုလားတယ္။ အက်ိဳးတရားကို လိုလားတယ္။ အဲ့ဒါဟာ ေမတၱာ ပါပဲ။
ဘာသာျပန္မယ္ဆိုရင္ ''မိတ္ေဆြရဲ႕စိတ္ဓာတ္'' လို ဒီလိုျပန္ရမွာေပါ့။ အဲဒီ ေမတၱာ ဆိုတဲ့ သေဘာတရားဟာ ဒီေနရာမွာေဒါသျဖင့္ တံု႕ျပန္မႈ မျပဳဘဲနဲ႔ ပင္ကိုယ္ အေျခအေနအေကာင္းအတိုင္း မိမိရဲ႕ စိတ္ကေလးကို ထိန္းထားႏုိင္ျပီဆိုရင္ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ဟာ "အေကၠာေဓန ဇိေနေကာဓံ" ေဒါသထြက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ေယာက္ကို အႏုိင္ယူလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဒါသသမားကို ေမတၱာ နဲ႔ ခႏၲီနဲ႔ အႏုိင္ယူရမယ္။
အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ(Ph.D)
No comments:
Post a Comment