/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Thursday, February 13, 2014

**** ဝိပႆနာ ****


 Photo: ဝိပႆနာ
----------
ဝိ-ထူးကဲ၍ ပႆနာ-ျမင္ျခင္း။ ဝိပႆနာထူးကဲျမင္ျခင္း။  သာမန္လူတို႔သည္ သာမန္ျမင္ၾက၏။ သာမန္ျမင္ျခင္းဟူသည္ ေယာက္်ား မိန္းမ ပုဂၢိဳလ္ သတၱဝါဟု ျမင္ျခင္းျဖစ္၏။ ထူးကဲျမင္ျခင္းဟူသည္ ထိုထက္ေက်ာ္၍ ရုပ္ နာမ္ဟုျမင္ျခင္း အေၾကာင္းအက်ိဳး ခြဲျခားျမင္ျခင္း အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ သေဘာကို ထြင္းေဖာက္၍  ျမင္ျခင္းျဖစ္၏။ ထူးကဲျမင္ျခင္း ထြင္းေဖာက္၍ ျမင္ျခင္းဟူသည္ အမွန္ကိုအမွန္အတိုင္း အရွိကို အရွိအတိုင္းျမင္ျခင္း ျဖစ္၏။ ထိုသို႔ျမင္ႏုိင္ရန္အတြက္ သမာဓိရွိဖို႔ လိုအပ္၏။ အေၾကာင္းကား သမာဓိရွိသူသာ အမွန္တရားကို ျမင္ႏုိင္၏ဟု ဘုရားေဟာထားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ သမာဓိရဖို႔အတြက္ သတိရွိရမည္။ သတိရွိမွ သမာဓိရွိႏုိင္၏။ သတိဟူသည္ ရုပ္ နာမ္အာရုံ ကမၼ႒ာန္းအာရုံထဲ၌ စိတ္ကိုနစ္ျမဳပ္ေနေအာင္ ဆြဲ၍ ႏွစ္ျမဳပ္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ရုပ္ထဲ၌ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ နစ္ျမဳပ္ေနေသာ စိတ္သာလွ်င္ ရုပ္၏သေဘာကို ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ သိမည္ျဖစ္၏။ စိတ္ထဲ၌ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ႏွစ္ျမဳပ္ေနေသာ စိတ္သာလွ်င္ စိတ္၏သေဘာကို ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ ထိုးထြင္းသိျမင္မည္ ျဖစ္၏။ ထိုရုပ္သေဘာ စိတ္သေဘာတို႔ကို ထိုးထြင္း၍ မသိျခင္းေၾကာင့္ အားလုံးဒုကၡေရာက္ေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။

အမွန္တရားကို ဖုံးကြယ္၍မရဟု အဆိုရွိ၏။ သို႔ရာတြင္ အမွန္တရားကို ျမင္ႏုိင္စြမ္းအားရွိသူတို႔အတြက္ အမွန္တရားကို ဖုံးကြယ္၍ မရေသာ္လည္း အမွန္တရားကို ျမင္ႏုိင္စြမ္းအား မရွိေသးသူတို႔အား အမွန္တရားကို မျမင္ႏုိင္ေအာင္ ဖုံးကြယ္၍ ရေသး၏။ ေလာက၌ အမွန္တရားကို ဖုံးကြယ္ေနသူမ်ားလည္း ရွိ၏။ ဖုံးကြယ္ေသာအရာမ်ားလည္း ရွိ၏။ ထိုအဖုံးအကြယ္မ်ားကို ထြင္းေဖာက္၍ ျမင္ႏုိင္စြမ္းအားရွိေသာ အသိဥာဏ္ပညာ ႐ရွိရန္ လိုအပ္၏။ ထိုဥာဏ္ပညာ ရရွိဖို႔အတြက္ သမာဓိရွိရမည္။ သမာဓိရွိဖို႔အတြက္ သတိႏွင့္ျပည့္စုံရမည္။ သို႔ျဖင့္၍ ဘုရားရွင္က အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ သတိႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။  ။ သတိႏွင့္ ျပည့္စုံၾကပါေစဟု ေနာက္ဆုံး ထြက္သက္တိုင္ေအာင္ တတြတ္တြတ္ မွာၾကားသြားျခင္း ျဖစ္၏။

သတိဟူသည္ စိတ္တည္းဟူေသာ ျမိဳ႔ေတာ္အတြင္းသို႔ အေႏွာက္အယွက္ ကိေလသာရန္သူေတြ မဝင္ေရာက္ႏုိင္ေအာင္ မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္ စိတ္တံခါး ၆ ေပါက္မွ အေစာင့္အေရွာက္ေပးေနေသာ တံခါးမွဴးျဖစ္၏။ ျမင္သည့္အခိုက္မွာ သတိရွိပါေစ။ နားေပါက္မွ ကိေလသာရန္သူ မဝင္ပါေစႏွင့္။ ထို႔အတူ နံသည့္အခိုက္ ေမႊးသည့္အခိုက္ စားေသာက္သည့္အခိုက္ ထိေတြ႔သည့္အခိုက္ ေတြ႔ၾကဳံသည့္အခိုက္ သတိရွိေနပါေစ။ ကိေလသာရန္သူ မဝင္ပါေစႏွင့္ အမွန္တရားကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ေနသူ အမွန္တရားကို ဖုံးကြယ္ေနသူမ်ားဟူသည္ ကိေလသာရန္သူမ်ားသာ ျဖစ္ပါ၏။ ကိေလသာေတြ ပိတ္ဆို႔ဖုံးကြယ္ထားသျဖင့္ ကိေလသာအေမွာင္ထုၾကီး ၾကီးစုိးကာ အမွန္တရားေမွးမိွန္ ေပ်ာက္ကြယ္ေနျခင္း ျဖစ္၏။ အေမွာင္ထုကို ျပန္လည္တြန္းလွန္ ျဖိဳဖ်က္လႊမ္းမိုးႏုိင္ေသာ အသိဥာဏ္ အလင္းေရာင္ရမွသာ အမွန္တရားကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႔ရမည္ျဖစ္၏။ အမွန္တရားကို ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ သိျမင္လွ်င္ ဒုကၡခပ္သိမ္း ခ်ဳပ္ျပတ္ျငိမ္း၍ ကိစၥျပီးေတာ့သည္သာ ျဖစ္၏။ 

မအို မနာ မေသခင္အတြင္း ဒါနကို အတတ္ႏုိင္ဆုံး ျပဳရမည္။ ပစၥည္းဥစၥာ၏ အႏွစ္အသားသည္ အလွဴဒါနျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

သီလကို အတတ္ႏုိင္ဆုံး လုံျခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရမည္။ ရုပ္ခႏၶာကိုယ္၏ အႏွစ္အသားသည္ သီလျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

သမာဓိရဖို႔ သမထဘာဝနာ လုပ္ငန္းကို ၾကိဳးစားအားထုတ္ရမည္။ နာမ္ခႏၶာ၏ အႏွစ္အသားသည္ သမာဓိျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ 

ဝိပႆနာ ဥာဏ္ရင့္သန္ေအာင္ သတိပ႒ာန္တရား ရွုမွတ္ပြားမ်ားရမည္။ အသက္၏ အႏွစ္သားသည္ ဝိပႆနာ ဥာဏ္ပညာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ 

သို႔မဟုတ္ ဒါနေမ့ သီလေမ့ ဘာဝနာေမ့ႏွင့္ ငါးျဖာအာရုံ ကာမဂုဏ္တို႔ႏွင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ေနပါမူ ေနာင္အခါ ေနာင္တေကာင္းစြာ ရလိမ့္မည္။

အထူးသတိထား ဆင္ျခင္ဖို႔ လိုအပ္၏။

( အရွင္သံဝရာလကၤာရ-ဓမၼပိယဆရာေတာ္)
ဝိပႆနာ
ဝိ-ထူးကဲ၍ ပႆနာ-ျမင္ျခင္း။ ဝိပႆနာထူးကဲျမင္ျခင္း။ သာမန္လူတို႔သည္ သာမန္ျမင္ၾက၏။ သာမန္ျမင္ျခင္းဟူသည္ ေယာက္်ား မိန္းမ ပုဂၢိဳလ္ သတၱဝါဟု ျမင္ျခင္းျဖစ္၏။ ထူးကဲျမင္ျခင္းဟူသည္ ထိုထက္ေက်ာ္၍ ရုပ္ နာမ္ဟုျမင္ျခင္း အေၾကာင္းအက်ိဳး ခြဲျခားျမင္ျခင္း အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ သေဘာကို ထြင္းေဖာက္၍ ျမင္ျခင္းျဖစ္၏။ ထူးကဲျမင္ျခင္း ထြင္းေဖာက္၍ ျမင္ျခင္းဟူသည္ အမွန္ကိုအမွန္အတိုင္း အရွိကို အရွိအတိုင္းျမင္ျခင္း ျဖစ္၏။ ထိုသို႔ျမင္ႏုိင္ရန္အတြက္ သမာဓိရွိဖို႔ လိုအပ္၏။ အေၾကာင္းကား သမာဓိရွိသူသာ အမွန္တရားကို ျမင္ႏုိင္၏ဟု ဘုရားေဟာထားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ သမာဓိရဖို႔အတြက္ သတိရွိရမည္။ သတိရွိမွ သမာဓိရွိႏုိင္၏။ သတိဟူသည္ ရုပ္ နာမ္အာရုံ ကမၼ႒ာန္းအာရုံထဲ၌ စိတ္ကိုနစ္ျမဳပ္ေနေအာင္ ဆြဲ၍ ႏွစ္ျမဳပ္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ရုပ္ထဲ၌ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ နစ္ျမဳပ္ေနေသာ စိတ္သာလွ်င္ ရုပ္၏သေဘာကို ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ သိမည္ျဖစ္၏။ စိတ္ထဲ၌ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ႏွစ္ျမဳပ္ေနေသာ စိတ္သာလွ်င္ စိတ္၏သေဘာကို ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ ထိုးထြင္းသိျမင္မည္ ျဖစ္၏။ ထိုရုပ္သေဘာ စိတ္သေဘာတို႔ကို ထိုးထြင္း၍ မသိျခင္းေၾကာင့္ အားလုံးဒုကၡေရာက္ေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။

အမွန္တရားကို ဖုံးကြယ္၍မရဟု အဆိုရွိ၏။ သို႔ရာတြင္ အမွန္တရားကို ျမင္ႏုိင္စြမ္းအားရွိသူတို႔အတြက္ အမွန္တရားကို ဖုံးကြယ္၍ မရေသာ္လည္း အမွန္တရားကို ျမင္ႏုိင္စြမ္းအား မရွိေသးသူတို႔အား အမွန္တရားကို မျမင္ႏုိင္ေအာင္ ဖုံးကြယ္၍ ရေသး၏။ ေလာက၌ အမွန္တရားကို ဖုံးကြယ္ေနသူမ်ားလည္း ရွိ၏။ ဖုံးကြယ္ေသာအရာမ်ားလည္း ရွိ၏။ ထိုအဖုံးအကြယ္မ်ားကို ထြင္းေဖာက္၍ ျမင္ႏုိင္စြမ္းအားရွိေသာ အသိဥာဏ္ပညာ ႐ရွိရန္ လိုအပ္၏။ ထိုဥာဏ္ပညာ ရရွိဖို႔အတြက္ သမာဓိရွိရမည္။ သမာဓိရွိဖို႔အတြက္ သတိႏွင့္ျပည့္စုံရမည္။ သို႔ျဖင့္၍ ဘုရားရွင္က အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ သတိႏွင့္ျပည့္စုံၾကပါေစ။ ။ သတိႏွင့္ ျပည့္စုံၾကပါေစဟု ေနာက္ဆုံး ထြက္သက္တိုင္ေအာင္ တတြတ္တြတ္ မွာၾကားသြားျခင္း ျဖစ္၏။

သတိဟူသည္ စိတ္တည္းဟူေသာ ျမိဳ႔ေတာ္အတြင္းသို႔ အေႏွာက္အယွက္ ကိေလသာရန္သူေတြ မဝင္ေရာက္ႏုိင္ေအာင္ မ်က္စိ နား ႏွာ လွ်ာ ကိုယ္ စိတ္တံခါး ၆ ေပါက္မွ အေစာင့္အေရွာက္ေပးေနေသာ တံခါးမွဴးျဖစ္၏။ ျမင္သည့္အခိုက္မွာ သတိရွိပါေစ။ နားေပါက္မွ ကိေလသာရန္သူ မဝင္ပါေစႏွင့္။ ထို႔အတူ နံသည့္အခိုက္ ေမႊးသည့္အခိုက္ စားေသာက္သည့္အခိုက္ ထိေတြ႔သည့္အခိုက္ ေတြ႔ၾကဳံသည့္အခိုက္ သတိရွိေနပါေစ။ ကိေလသာရန္သူ မဝင္ပါေစႏွင့္ အမွန္တရားကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္ေနသူ အမွန္တရားကို ဖုံးကြယ္ေနသူမ်ားဟူသည္ ကိေလသာရန္သူမ်ားသာ ျဖစ္ပါ၏။ ကိေလသာေတြ ပိတ္ဆို႔ဖုံးကြယ္ထားသျဖင့္ ကိေလသာအေမွာင္ထုၾကီး ၾကီးစုိးကာ အမွန္တရားေမွးမိွန္ ေပ်ာက္ကြယ္ေနျခင္း ျဖစ္၏။ အေမွာင္ထုကို ျပန္လည္တြန္းလွန္ ျဖိဳဖ်က္လႊမ္းမိုးႏုိင္ေသာ အသိဥာဏ္ အလင္းေရာင္ရမွသာ အမွန္တရားကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႔ရမည္ျဖစ္၏။ အမွန္တရားကို ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ သိျမင္လွ်င္ ဒုကၡခပ္သိမ္း ခ်ဳပ္ျပတ္ျငိမ္း၍ ကိစၥျပီးေတာ့သည္သာ ျဖစ္၏။

မအို မနာ မေသခင္အတြင္း ဒါနကို အတတ္ႏုိင္ဆုံး ျပဳရမည္။ ပစၥည္းဥစၥာ၏ အႏွစ္အသားသည္ အလွဴဒါနျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

သီလကို အတတ္ႏုိင္ဆုံး လုံျခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရမည္။ ရုပ္ခႏၶာကိုယ္၏ အႏွစ္အသားသည္ သီလျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

သမာဓိရဖို႔ သမထဘာဝနာ လုပ္ငန္းကို ၾကိဳးစားအားထုတ္ရမည္။ နာမ္ခႏၶာ၏ အႏွစ္အသားသည္ သမာဓိျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

ဝိပႆနာ ဥာဏ္ရင့္သန္ေအာင္ သတိပ႒ာန္တရား ရွုမွတ္ပြားမ်ားရမည္။ အသက္၏ အႏွစ္သားသည္ ဝိပႆနာ ဥာဏ္ပညာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

သို႔မဟုတ္ ဒါနေမ့ သီလေမ့ ဘာဝနာေမ့ႏွင့္ ငါးျဖာအာရုံ ကာမဂုဏ္တို႔ႏွင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ေနပါမူ ေနာင္အခါ ေနာင္တေကာင္းစြာ ရလိမ့္မည္။

အထူးသတိထား ဆင္ျခင္ဖို႔ လိုအပ္၏။

( အရွင္သံဝရာလကၤာရ-ဓမၼပိယဆရာေတာ္)
 

No comments:

Post a Comment