Pages

Friday, February 14, 2014

**** ဘုရားရွင္က ရွင္ဥပါလိမေထရ္ကို ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္။ ****




ဘုရားရွင္က ရွင္ဥပါလိမေထရ္ကို ေဟာၾကားခဲ့ေသာ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္။
ရွင္ဥပါလိမေထရ္ကို ေဟာၾကားေပးခဲ့တဲ့ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္ တစ္ခုကေတာ့ =



၁။ ဧကႏၱနိဗၺိဒါယ။ ။ သခၤ ါရတရားေတြအေပၚမွာ သာယာစရာဆိုတာ မေတြ႕ေတာ့ဘဲနဲ႔ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲႀကီးကို ၿငီးေငြ႕လာမယ္။ ၿငီးေငြ႕မွဳကို မျဖစ္ေစဘူးဆိုရင္ ကိုယ္က်င့္ေနတဲ့ တရားဟာ တရားစစ္မဟုတ္ေသးဘူး။


၂။ ၀ိရာဂ ။ ။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားတဲ့ တရားေတာ္ဟာ ကာမဂုဏ္အာရံုဆိုတဲ့ တပ္မက္မွဳေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားရမယ္။ သံသရာမွာ တြယ္တာမွဳေတြ ေလ်ာ့နည္းသြားရ
မယ္။ ေနာက္ဆံုး ကင္းသြားႏိုင္တဲ့ အေနအထားရွိရမယ္။ က်င့္ေလေလ တပ္မက္မွဳတြယ္တာမွဳေတြ ေလ်ာ့လာေလေလ ျဖစ္ရမယ္။


၃။ နိေရာဓ ။ ။ ကိေလသာဆိုတဲ့ ေလာဘေတြ ေဒါသေတြ မာန္မာနေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားရမယ္။ မၿငိမ္းဘဲနဲ႔တိုးလာတယ္ဆိုရင္ တရားဟာတရားစစ္တရားမွန္မဟုတ္ေသးဘူး၊
ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ မာန္မာနေတြ တက္လာတာဟာ တရားစစ္ မဟုတ္ဘူး၊ ဒါေတြမျဖစ္ေအာင္ ဖယ္ရွားပစ္မွ တရားစစ္ျဖစ္ပါမယ္။


၄။ ဥပသမ ။ ။ တရားတစ္ခုဟာ က်င့္ႀကံလိုက္တာနဲ႔ ၿငိမ္းေအးသြားတယ္၊ တရားကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ပူပင္တာေတြ ေသာကေတြ နည္းသြားတယ္၊ ဘယ္လိုျပႆနာမ်ိဳးနဲ႔ေတြ႕ေတြ႕ စိတ္ထဲမွာ မပူပင္ေတာ့ဘူး၊ ၿငိမ္းေနတယ္၊ တရားႏွလံုးသြင္းၿပီး ေနႏိုင္တယ္။


၅။ အဘိညာ ။ ။ သိျမင္မွဳေတြက ထူးျခားလာတယ္၊ အရင္ကသိျမင္မွဳေတြနဲ႔ မတူဘူး၊ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိလာတယ္၊ ဒုကၡသစၥာကိုလည္း ေကာင္းေကာင္ႀကီး သိလာတယ္။နိဗၺာန္ရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ကိုလည္း ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိလာတယ္၊ အဘိဉာဥ္ဆိုတဲ့ ထူးျခားတဲ့ အသိဉာဏ္ကို ရတယ္။


၆။ သေမၺာဓ ။ ။ သစၥာေလးပါးကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သိလာတယ္၊ အဲဒီလို ထူးျခာတဲ့ဓမၼ အသိေတြ ျဖစ္လာၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္ တရားအသိ မရွိတုန္းက တစ္မ်ိဳး၊ တရားအသိ ရွိၿပီးတဲ့အ
ခ်ိန္က တစ္မ်ိဳးဆိုၿပီး ေျပာင္းလဲလာတယ္။ အခ်ိဳးအစားက ဒီအတိုင္းပဲဆိုရင္ တရားမရေသးဘူးလို႔ မွတ္ရမွာပဲ။ အခ်ိဳးအစားေတြ ေျပာင္းသြားၿပီ၊ သိမ္ေမြ႕လာတယ္၊ ႏူးညံ့လာတယ္၊ အေျပာအဆိုေတြကလည္း အင္မတန္ ယဥ္ေက်းလာတယ္။


၇။ နိဗၺာနာယ။ ။ နိဗၺာန္ကို လက္ရွိေတြ႕သြားတဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ရွိရမယ္။ ဒါ အဆင့္အလြန္ျမင့္သြားၿပီေပါ့။ ဘုရားတရားေတာ္ ေဆာင္ၾကဥ္းသြားတာက သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡ သခၤ ါရတရားေတြကို ၿငီးေငြ႕လာတဲ့သေဘာ ရွိရမယ္။ ဒီတရား က်င့္လိုက္တဲ့အခါ ခါတိုင္းလိုကာမဂုဏ္ အာရံုေတြနဲ႔ မေပ်ာ္ေတာ့ဘူး။ တရားကိုသိရင္ အေျခအေနက ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ အရင္တုန္းက ပြဲႀကိဳက္တယ၊္ အခု ပြဲမႀကိဳက္ေတာ့ဘူး။ 


အရင္တုန္းက အရပ္ထဲမွာ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေျပာတယ္၊ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ေျပာတယ္၊
အခု အဲဒီလို မေျပာေတာ့ဘူး။ အရင္တုန္းက သံေယာဇဥ္ေတြ သိပ္ႀကီးတယ္၊ အခုေတာ့ သိပ္မထားေတာ့ဘူး။ အဲဒီလို ကြဲျပားျခားနားမွဳေတြ ရွိလာလို႔ရွိရင္ ဗုဒၶျမတ္စြာကတကယ့္တရားစစ္လို႔ ေဟာၾကားထားပါတယ္။


ဒါေၾကာင့္မို႔ တရားဓမၼ ေလ့လာ က်င့္ႀကံ အားထုတ္ ေနၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ကလည္းဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ နိဗၺာန္သို႔ ရေရာက္ႏိုင္ရန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားထားေသာ တရားဓမၼမ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ နားလည္သေဘာေပါက္ၾကၿပီးဓမၼမွတ္ေက်ာက္ကို ကိုယ္စီေဆာင္ကာ က်င့္ႀကံႏိုင္ၾကလ်က္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ကိုယ္စီ ကိုယ္ငွမ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစ ကုန္သတည္း။


{သကၠရာဇ္ ၁၃၇၁ ခုႏွစ္၊ သီတင္းကၽြတ္လဆန္း ၇ ရက္ေန႔၊ စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ မံုရြာၿမိဳ႕၌၊
ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဓမၼမွတ္ေက်ာက္ တရားေတာ္ကို
ကိုးကား ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။ }


(မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္ အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္
ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ဘုရား)


“ဆုေတာင္းပတၱနာ”
ဓမၼဒါန၊ ဤပုညေၾကာင့္၊
ဘ၀သံသရာ၊ ေနာင္ျဖစ္ရာ၌၊
ပညာထူးခၽြန္၊ ျမင့္ကဲလြန္လ်က္၊
အမြန္ခ်မ္းသာ၊ နိဗၺဴတာကို၊
လ်င္စြာရေစ၊ ေတာင္းဆုေျခြသည္၊
မေသြျပည့္၀ပါေစေသာ္။ ။
ဦးသိန္းေ၀။


http://www.facebook.com/damanadi.tk
http://www.damanady.tk/ (ဓမၼနဒီ)တြင္လည္း ဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။

------------------------------------------------------------

“ ႀကိဳးစားၾကပါစို႔ ”
===========
လူနတ္ျဗဟၼာ၊ သတၱ၀ါတို႔
မ်ားစြာက်ိဳးရ၊ ခ်မ္းသာလွသည့္
ဗုဒၶျမတ္စြာ၊ သာသနာသည္
ရွည္ၾကာတည္တံ့၊ ရွည္ခိုင္ခံ့၍
ပ်ံ႕ႏွံ႔တိုးပြား၊ က်င့္သူမ်ားလ်က္
ရျငားခ်မ္းသာ၊ ခ်မ္းေျမ႔သာေအာင္
ညီညာတို႔မ်ား၊ တာ၀န္ထား
ႀကိဳးစားၾကပါစို႔ (လား)။ ။
(ခ်မ္းေျမ႔ဆရာေတာ္)

No comments:

Post a Comment