/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Saturday, March 15, 2014

" ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ ျမင္ သျဖင့္ အနတၱ လကၡဏာ ထင္ျမင္ ပုံ။ "

 " ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ ျမင္ သျဖင့္ အနတၱ လကၡဏာ ထင္ျမင္ ပုံ။ "
=================================

ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ အခ်က္ကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး ျမင္ သျဖင့္
ထင္ရွားေသာ အနတၱ လကၡဏာ ကို ျပဆိုအံ့။
ဉာတ ပရိညာ အခန္း၌ ျပဆိုခဲ့ၿပီးေသာ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ အစီအရင္က္ို
ဤေနရာ၌ ေဆာင္၍ သိေလ။

လိုရင္းအဓိပၸာယ္မွာ မွန္ျပင္ မွာ လူမ်က္နွာရိပ္ ေပၚရာ၌ ထိုမ်က္နွာရိပ္သည္မွန္လည္း မဟုတ္သလို မ်က္နွာလည္းမဟုတ္။
မ်က္နွာနင့္ တူေလရကား မ်က္နွာရိပ္ဟူ၍ ေခၚရ၏။

မ်က္နွာရိပ္တို႔ မည္သည္ မွန္ထဲမွာ အၿမဲရွိေနၾကသည္ မဟုတ္ကုန္။
မွန္နွင့္ ဆုံမိၾကဆဲ အခါ၌သာ အခိုက္အတံ့အားျဖင့္ ေပၚလာၾကကုန္၏။
လူ႔မ်က္နွာရိပ္ ကြယ္ျပန္လွ်င္လည္း မ်က္နွာရိပ္ ကြယ္ေပ်ာက္ ျပန္၏။
ထို႔အတူ ေဝဒနာ တို႔သည္လည္း အာရုံတ္ို႔ႏွင့္ ေတြ႔ထိဆဲ အခါ၌သာလွ်င္အခိုက္အတံ့ အားျဖင့္ ကိုယ္သႏၲာန္အတြင္းမွာ ျဖစ္ေပၚလာၾက၏။ 

ထိုအာရုံတို႔ ကြယ္ျပန္လွ်င္လည္း ကြယ္ေပ်ာက္ ခ်ဳပ္ဆုံးၾကေလကုန္၏။
ဤသို႔ ျဖစ္ျခင္းကို ပဋိစၥ သမုပၸာဒ္ အခ်က္ဟု ဆိုသတည္း။
ေဝဒနာတို႔သည္ မိမိကိုယ္တြင္းမွာ ျဖစ္ေပၚလာေသာ္လည္း
မိမိနွင့္ ဆိုင္ရာ မဟုတ္ကုန္ဟူေသာ အနက္ကို ျပလိုရင္းတည္း။
မိမိကိုယ္လည္း မဟုတ္ကုန္။

မိမိကိုယ္ပိုင္ ဥစၥာလည္း မဟုတ္ကုန္။
မိမိကိုယ္ခႏၶာ အတြင္းမွာ အၿမဲရွိေနေသာ တရားလည္း
မဟုတ္ကုန္ ဟူေသာ အနက္ကို ျပလိုရင္းတည္း။

ဤသို႔ ေဝဒနာ၏ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္အမႈ အာဂႏၲဳက အမႈကို ေကာင္းေကာင္း
ထင္ျမင္သည္ ရွိေသာ္ ေဝဒနာတို႔၏ အနတၱ ဓမၼမ်ဳိး စစ္စစ္ျဖစ္ေၾကာင္းက္ိုပဋိစၥသမုပၸာဒ္ အခ်က္နွင့္ ျပဆိုေသာ အခန္းၿပီး၏။
ေဝဒနာ တို႔၏ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ အခ်က္ကို လွလွ ထင္ျမင္ နိုင္ ပါလွ်င္
အနတၱ ထင္ျမင္ နိုင္ေတာ့မည္ ဧကန္တည္း။

" အနတၱ ထင္ျမင္ျခင္း၏ အက်ဳိး အာနိသင္။ "
=========================

အနတၱ ေကာင္းေကာင္း ထင္ျမင္ နိုင္ လွ်င္ အတၱဒိ႒ိ သကၠာယဒိ႒ိ အႂကြင္းမဲ့ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေသာ ေသာတာပတၱိမဂ္ဉာဏ္သို႔ ေရာက္၏။
ေသာတာပန္ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္ အျဖစ္သို႔ ေရာက္၏။
စိတ္သႏၲာန္၌ အတၱဒိ႒ိ၏ ကင္း္ၿငိမ္းျခင္းသည္
သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာႀကီးပင္ ျဖစ္ေလသတည္း။
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေရးသားစီရင္ေတာ္မူအပ္ေသာ
" အနတၱ ဒီပနီ " က်မ္းစာအုပ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ ပူေဇာ္ပါသည္။

" ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ အ ေၾကာင္းအက်ဳိး။ "
=====================

အေၾကာင္းတရားတို႔ ျပည့္စုံ ညီၫြတ္ပါက အက်ဳိးတရားတို႔သည္
သူ႔သေဘာသူေဆာင္ကာ မရွိရာမွ အသစ္အသစ္ ျဖစ္ေပၚေနျခင္းျဖစ္သည္။
အေၾကာင္းတရားတို႔ ေက်းဇူးမျပဳခင္ကလည္း ထိုအက်ဳိးတရားသည္
ႀကိဳတင္၍ ျဖစ္ေပၚ မေနသလို အေၾကာင္းကင္းသည္နွင့္လည္း
လုံးဝ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ၾက၏။

အေၾကာင္းတရားသည္ အက်ဳိးတရားကို ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ထားျခင္း မရွိသလ္ိုအက်ဳိးတရားသည္လည္း အေၾကာင္းတရား ကိုယ္ဝန္မွ ေမြးဖြားလာျခင္း မရွိပါ။

အေၾကာင္းတရားတို႔ ျပည့္စုံ ညီၫြတ္သည္နွင့္ အက်ဳိးတရားတို႔သည္
သူ႔သေဘာသူေဆာင္ကာမရွိရာမွအသစ္အေနျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း
 ျဖစ္သည္။ဥပမာ မွန္ကို ၾကည့္ေသာအခါ မွန္သားျပင္ေပၚမွာ ျဖစ္ေပၚလာေသာမ်က္နွာပုံရိပ္သည္ မွန္သားလည္း မဟုတ္သလို မ်က္နွာလည္းမဟုတ္ပါ။ 

မွန္သားနွင့္ မ်က္နွာကို စြဲ၍ မရွိရာမွ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာေသာ
ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ တရားမ်ဳိးသာျဖစ္သည္။
ထိုတရားသည္ အခိုင္အမာ အနွစ္သာရ အမာခံ မရွိေသာေၾကာင့္
ငါ၊ ငါ့ဥစၹာ အေနျဖင့္ အတၱျပဳ၍ မရေသာ အာဂႏၲဳဓာတ္ သက္သက္မွ်သာ ျဖစ္ေလသည္။

ထို႔အတူ အာရုံႏွင့္ ဒြါရ တိုက္မႈေၾကာင့္ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဝိညာဏ္သည္အာဂႏၲဳဓာတ္သက္သက္ ျဖစ္၍ ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱဝါ ၊ ျဒပ္၊ ဝတၳဳျပဳ၍အခိုင္အမာ အနွစ္သာရအားျဖင့္ စြဲယူရႏိုင္ေလာက္ေသာ အမာခံသေဘာမ်ဳိး လုံးဝမရွိပါ။

၄င္းကဲ့သို႔ အေၾကာင္း တိုက္ဆိုင္တိုင္း အက်ဳိးတရားတို႔
အသစ္ျဖစ္ေပၚလာပုံကို ပဋိစၥ သမုပၸာဒ္ သေဘာအားျဖင့္ သ္ိျမင္ျခင္းသည္အေၾကာင္းအက်ဳိး ဆက္ႏြယ္မႈ အနတၱအျမင္ျဖင့္ သ္ိျမင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ထိုသို႔ ဆက္ႏြယ္မႈကို ေအာက္ပါ (အတၳနယ) နည္း (၄) မ်ဳိးျဖင့္သိျမင္ နားလည္နိုင္ေပသည္။

(၁) ဧကတၱနည္း
==========

အတိတ္အေၾကာင္းတရားနွင့္ ပစၥဳပၸၸန္ အက်ဳိးတရား။
ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတရားနွင့္ အနာဂါတ္အက်ဳိးတရားတို႔သည္
ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္ႏြယ္လ်က္ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း စဥ္ဆက္မျပတ္ ျဖစ္ေပၚေနသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ပန္းသီထားသကဲ့သ္ို႔ ရုပ္နာမ္အစဥ္၌ မျပတ္ဆဲမႈကို
ထိုးထြင္း သိျမင္သျဖင့္ ဘဝသည္ ပုခက္နွင့္ ေခါင္းၾကားမွာသာ ရွိ၏။
ေသလွ်င္ျပတ္၏ဟု စြဲယူထားေသာ ဥေစၧဒဒိ႒ိ အယူမွားႀကီးကို ပယ္စြန္႔ႏိုင္ေပမည္။

(၂) နာနတၱနည္း
==========

အေၾကာင္းတရားနင့္ အက်ဳိးတရားတို႔သည္ ဆက္ႏြယ္မႈရွိၾကေသာ္လည္း
ရုပ္နာမ္တို႔၏ သဘာဝလကၡဏာတို႔သည္ မတူညီၾကပါ။
ထို႔ေၾကာင့္ အေၾကာင္း ရုပ္နာမ္တို႔ခ်ဳပ္ၿပီး အက်ဳိးရုပ္နာမ္တို႔
အသစ္ျဖစ္ေပၚလာေသာေၾကာင့္
၄င္းတို႔၏ လကၡဏာမ်ားမွာလည္း တူညီမည္ မဟုတ္ပါ။
ထိုသို႔ သိျမင္ ပါက အတၱသည္ ၿမဲ၏ ဟူ၍ စြဲယူတတ္ေသာ
သႆတဒိ႒ိ အယူမွားျခင္းကို ပယ္စြန္႔ႏိုင္ေလသည္။

(၃) အဗ်ာပါရနည္း
===========

အေၾကာင္းတရားသည္ အက်ဳိးတရား ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ အားထုတ္သည့္ဗ်ာပါရ မရွိသလို အက်ဳိးတရားသည္လည္း အေၾကာင္းတရားရွိပါကျဖစ္ေပၚလိုက္မည္ဟု အားထုတ္သည့္ ဗ်ာပါရမ်ဳိး မရွိပါ။အေၾကာင္းတရား ထင္ ရွားျဖစ္ေပၚသည္နွင့္ အက်ဳိးတရားသည္သူ႔သေဘာသူေဆာင္ကာ မရွိရာမွ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
(ဥပမာ သြားခ်င္ေသာစိတ္သည္ အေၾကာင္း တရားအေနျဖင့္
ထင္ရွားျဖစ္ေပၚသည္နွင့္ သြားသည့္ရုပ္သည္ အက်ဳိးတရား အျဖစ္နွင့္
သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ ကာ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာ၏။
မိမိအလိုအတိုင္း ျဖစ္သည့္ သေဘာမ်ဳ္ိး မရွိပါ)။

(၄) ဧဝံဓမၼတာနည္း
============

အက်ဳိးတရားသည္ သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ကာ အသစ္ျဖစ္ေပၚလာေသာ္လည္း
ပရမ္းပတာျဖစ္ေပၚျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ေပ။
အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာသာ ျဖစ္ေပၚရေလသည္။
ဥပမာ မ်က္စ္ိနွင့္ အဆင္း တိုက္မႈေၾကာင့္ ျမင္ စိတ္သာ ျဖစ္ေပၚရသည္။
ၾကားစိတ္ ျဖစ္ေပၚျခင္း မရွိေပ။

- ေဒါက္တာစုိးလြင္ (မႏၲေလး) ၏ အေျခခံဉာဏ္နွစ္ပါးနွင့္ အနတၱအျမင္
ဓမၼလမ္းစာစဥ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ ပူေဇာ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment