ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားခဲ႔ေသာ ဓမၼပဒပါဠိေတာ္ မလဝဂ္
တိႆေထၳရ ဝတၳဳ -
အ သာဝမလံ သုမုဌယ တတုဌာယ တံေယဝ ခါဒတိ
ဧဝ ံ အတိေဓာန စာရိနံ သာနိကမၼာနိ နယႏၲိ ဒုဂၢတိ ံ။
အဓိပၸါယ္က - သံက သံေခ်းတက္သည္။ သံေခ်းက သံကို
စားပစ္သည္။ ထို့အတူ ကိုယ္ ရွာထားတဲ႔ပစၥည္း က ကိုယ့္ကို
ႏွိပ္စက္ျပီး ဒုဂၢတိ ဘဝကို ေဆာင္ သြားတတ္ပါတယ္။
ထိုျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေသာဝတၳဳကို တန္ဆာဆင္
ျပီး မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည ္ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္က
( ျဖစ္ပ်က္အနိစၥမွတပါး ကယ္မဲ႔သူ မရွိပုံ )ျပန္လည္ ေဟာ
ၾကားေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။၄င္းတရာ းေတာ္သည္ သံေဝဂ ယူနွဳင္ျပီး
အသိတရားလည္း ရရွိႏွဳိင္ ေပသည္။
" သံမ်ားမွာ ပ်က္စီးခ်င္ ရင္ သံေခ်းတက္လာသည္။
သံ ေခ်းဘယ္က ျဖစ္လာတာလဲဆိုရင္ သံကျဖစ္လာတာပါ။
သူယူလာတဲ႔ေခ်းနဲ႔ သူပ်က္စီးရပါတယ္။"
ထို့အတူ ကိုယ္ ရွာထားတဲ႔ ပစၥည္းကို ကိုယ္စားတာလည္း
အျပစ္ ရွိပါတယ္။ ကိုယ္ ရွာထားတဲ႔ ပစၥည္းကို သာယာႏွစ္
သက္ျပီး ေလာဘနဲ႔စားလိုက္လို့ရွိရင္ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံ
ဘက္ကို သြားေတာ့တာပါဘဲ။ စားရ တာ ေကာင္းတယ္
ဒီအစားမိ်ဳးေနာက္ထပ္စားခ်င္ တယ္ အားထုတ္မယ္ဆိုရင္
ျဖင့္ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံဘက္ လွည့္သြားေတာ့တာဘဲ။ အဲဒီ
ဘက္ လွည့္သြားတယ္ဆိုရင္ ဇာတိ ဇရာ မရဏ က ေတာ့
ထုံးစံအတိုင္းလာရ ေတာ့ မွဘဲ။
တိႆေထၳရ ဝတၳဳ -
အ သာဝမလံ သုမုဌယ တတုဌာယ တံေယဝ ခါဒတိ
ဧဝ ံ အတိေဓာန စာရိနံ သာနိကမၼာနိ နယႏၲိ ဒုဂၢတိ ံ။
အဓိပၸါယ္က - သံက သံေခ်းတက္သည္။ သံေခ်းက သံကို
စားပစ္သည္။ ထို့အတူ ကိုယ္ ရွာထားတဲ႔ပစၥည္း က ကိုယ့္ကို
ႏွိပ္စက္ျပီး ဒုဂၢတိ ဘဝကို ေဆာင္ သြားတတ္ပါတယ္။
ထိုျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေသာဝတၳဳကို တန္ဆာဆင္
ျပီး မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးသည
( ျဖစ္ပ်က္အနိစၥမွတပါး ကယ္မဲ႔သူ မရွိပုံ )ျပန္လည္ ေဟာ
ၾကားေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။၄င္းတရာ
အသိတရားလည္း ရရွိႏွဳိင္ ေပသည္။
" သံမ်ားမွာ ပ်က္စီးခ်င္ ရင္ သံေခ်းတက္လာသည္။
သံ ေခ်းဘယ္က ျဖစ္လာတာလဲဆိုရင္ သံကျဖစ္လာတာပါ။
သူယူလာတဲ႔ေခ်းနဲ႔ သူပ်က္စီးရပါတယ္။"
ထို့အတူ ကိုယ္ ရွာထားတဲ႔ ပစၥည္းကို ကိုယ္စားတာလည္း
အျပစ္ ရွိပါတယ္။ ကိုယ္ ရွာထားတဲ႔ ပစၥည္းကို သာယာႏွစ္
သက္ျပီး ေလာဘနဲ႔စားလိုက္လို့ရွိရင္ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံ
ဘက္ကို သြားေတာ့တာပါဘဲ။ စားရ တာ ေကာင္းတယ္
ဒီအစားမိ်ဳးေနာက္ထပ္စားခ်င္
ျဖင့္ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံဘက္ လွည့္သြားေတာ့တာဘဲ။ အဲဒီ
ဘက္ လွည့္သြားတယ္ဆိုရင္ ဇာတိ ဇရာ မရဏ က ေတာ့
ထုံးစံအတိုင္းလာရ ေတာ့ မွဘဲ။
ကိုယ္ ရွာထားတဲ႔ပစၥည္းနဲ႔ ကိုယ္ပ်က္စီး ကိုယ္ဒုကၡေရာက္
ရတယ္ဆိုတာ ရွင္းပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ မစားတတ္
လို့ ေျဖရမွာပါ။ စားတဲ႔အခါစဥ္းစားရပါ့မယ္။ ေၾသာ္ - ဒီ အစာ
ေတြစားတယ္ ဒီအစာကို စားလို့ရွိရင္ျဖင့္ သူေတာ္ ေကာင္းအ
လုပ္ လုပ္နိွဳင္ျခင္းငွါ လုပ္ဖို့ရာ စားတယ္ဆိုရင္ျဖင့္ မွတ္ျပီး
စားက အႏၲရာယ္ မျဖစ္ေစပါဘူး။ ဒါကို ႏွလုံးမသြင္းျဖစ္ဘူး
စားတဲ႔စိတ္က ေလးကိုလည္း အနိစၥ မရွဳ႕ျဖစ္ဘူး သို့မဟုတ္
စားတဲ႔ပစၥည္းကိုလည္း အနိစၥ မရွဳ႕ျဖစ္ဘူး မရႈမိေတာ့ ကိုယ္
ရွာထားတဲ႔ ပစၥည္းနဲ႔ ကိုယ့္တဏွာက ထ ေတာက္လာျပီး
ဥပါဒါန္ ကံဘက္ ေျပးေတာ့တာဘဲ။
မင္းတို႕ဟာကလဲ မရမက ရွာရ ေသးတယ္ ကုယ့္ ကိုယ္
ကိုလည္း ေသ ေစ ေသးတယ္ ဆိုရင္ ေတာ့ အဓိပၸါယ္က
ရွင္းေနပါတယ္။
ဘယ္လိုစားရမလဲဆိုရင္ ထမင္းကို သူေတာ္ ေကာင္းအ
လုပ္ လုပ္ႏွိင္ ေစျခင္း အက်ိဳးငါ ခိုင္းဖို့စားတယ္။ တနည္း
ဒီလို မလုပ္နွိဳ င္ ဘူးဆ္ိုရင္္ ဒီလို မ ေတြးနွိင္ ဘူးဆိုရင္ စားတဲ႔
စိတ္က ေလးကိုျဖစ္ပ်က ္ ရႈ႕ပစ္။ စားတဲ႔စိတ္က ေလးကို
ျဖစ္ပ်က္ ရႈ႕။ အနိစၥ ေတြပါလား ရႈ႕လိုက္။ သို့မဟုတ္ စား
စိတ္ကို ရႈ႕ လိုက္ ဒီလိုဆိုရင္ စားလဲစားရ ေသးတယ္။ ထြက္
ရပ္ လမ္းလဲ ေပါက္ပါေသးတယ္။ဒီလိုဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္
ေကာင္းသလဲ. ( တရားဆိုတာ ရိပ္သာမွသာ ရွိတာမဟုတ
ထမင္းဝုိင္းမွာလည္းရွိပါတယ္
ဒါ ကို မယုံၾကည္ ရင္ ဘုရားေဟာတာပ်က္သြားမွာေပါ့
ဝတ္ တယ္ ဆိုရင္လည္း ဟီရိၾသတၲပ လုံျခုံေစျခင္းငွါ ဝတ္
တယ္ဆိုရင္ အျပစ္မရွိပါဘူး။ ဒီဟာ ေလးက ငါ နဲ႔ လိုက္
တယ္ ဆိုရင္ ေတာ့ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံဘက္ လွည့္သြား
တယ္။
အိမ္ေတြ ေက်ာင္းေတြဆိုရင္ လည္း ေၾသာ္ အခ်မ္း
အပူ စသည္တို့ကို လုံျခဳံလို့ရွိရင္ သူေတာ္လေကာင္းအလုပ္
လုပ္ဖို့ပါဘဲ။ ကိုယ့္အိမ္က ေလးကို အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္နဲ႔
ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာနဲ႔ လွလွပပ နဲ႔ဆိုရင တဏွာ ဥပါဒါန္
ကံဘက္ လွည့္ေတာ့တာပါဘဲ။ ကို့္္ယ္ ေဆာက္ ထားတဲ႔အိမ္
က ကိုယ့္ကို အပါယ္ခ်မွာဘဲ။
ဒီ အ ေၾကာင္းအရာ ေတြ ဘယ္က လာသလဲဆိုရင္
ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးက တိႆဆို ေသာ
ရ ဟန္းေတာ္ကို အ ေၾကာင္းျပဳျပီး ေဟာ ေတာ္မူပါသည္။
တိႆရဟန္းဟာ သာဝတၳိ ျပည္ ေဇတဝန္ ေက်ာင္းမွာ
ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးနဲ႔ အတူ ေနတာ။
တ ေန့ေတာ့ သူႏွမ တစ္ေယာက္က အင္မတန္ ေကာင္း
မြန္လွတဲ႔ သကၤန္းတထည္ယက္ျပီး အကို တိႆရဟန္းကို
ဆက္ကပ္ပါတယ္။
တိႆရဟန္းၾကီးကလည္း သူႏွမ လွဴ
တာကလည္းျဖစ္ သကၤန္းကလည္း ေကာင္းေတာ့ မနက္
ဆြမ္းခံသြားေတာ့မွရုံမယ္ သိပ္သ ေဘာက် တယ္ သကၤန္း
နဲ႔ပါတ္သက္ျပီးမသုံးတတ္တာနဲ ႔ တဏွာ ဥပါဒါန္ ျဖစ္ ေန
တယ္။လူ ေတြ အဖိုးတန္ပစၥည္းကို ေသတၲာထဲထည့္ျပီး
၄င္းပစၥည္းေတြကို သာယာ ေနၾကတယ္ဆို ရင္ လဲ အတူတူပါဘဲ။
တာကလည္းျဖစ္ သကၤန္းကလည္း ေကာင္းေတာ့ မနက္
ဆြမ္းခံသြားေတာ့မွရုံမယ္ သိပ္သ ေဘာက် တယ္ သကၤန္း
နဲ႔ပါတ္သက္ျပီးမသုံးတတ္တာနဲ
တယ္။လူ ေတြ အဖိုးတန္ပစၥည္းကို ေသတၲာထဲထည့္ျပီး
၄င္းပစၥည္းေတြကို သာယာ ေနၾကတယ္ဆို ရင္ လဲ အတူတူပါဘဲ။
ဒါနဲ႔ ညဥ့္က်ေတာ့ အစာ မ ေၾက ေရာဂါနဲ႔ပ်ံလြန္ေတာ္မူ
တယ္။ မဝတ္ ရ ေသးတဲ႔ သကၤန္းကို စြဲ သြားတဲ႔ အတြက္
ေသခါနီး စြဲသြားတာ အဲဒါ အာသႏၷကံ လို့ ေခၚတယ္။ ရဟန္း
ဝတ္တာလည္းၾကာျပီ။ဘုရားနဲ႔လဲ
အက်င့္သီလ ေတြ က ေျပာစရာ မလိုပါ။
မလို ေပမဲ႔ ေသခါ
နီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရႈ႕သၾကလို႕ ငါသင္ ေပးခဲ႔တာဘဲ။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို အနိစၥ ဒုကၡ အနတၲ ဒုကၡသစၥာကို ၾကိဳက္
ရာ ရႈ႕။ ရႈ႕ျပီးေသရန္ တိႆရဟန္းက ဒီလိုမရႈမိဘဲႏွင့္
သကၤန္းသြားစြဲ လိုက္ တယ္။ သန္းျဖစ္သြားတယ္ ေပါ့။
နီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရႈ႕သၾကလို႕ ငါသင္ ေပးခဲ႔တာဘဲ။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို အနိစၥ ဒုကၡ အနတၲ ဒုကၡသစၥာကို ၾကိဳက္
ရာ ရႈ႕။ ရႈ႕ျပီးေသရန္ တိႆရဟန္းက ဒီလိုမရႈမိဘဲႏွင့္
သကၤန္းသြားစြဲ လိုက္ တယ္။ သန္းျဖစ္သြားတယ္ ေပါ့။
ရဟန္းနဲ႔သန္းဟာ အနီးက ေလးဆိုတာ ရိပ္မိျပီ မဟုတ္
ပါလား။တိရစၧာန္ဘုံသြားရ တယ္။( တိရ= ဖီလာကန္႕လန္႕ စၦာန =သြားတတ္ေသာ သတၲဝါ။တိရစၧာန္=မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္
မွ ဖီလာကန့္လန့္သြားတတ္ေသာ သတၳဝါ )
သကၤန္းဟာ သံဃိကပစၥည္းျဖစ္ေတာ့ သံဃာ ေတြ
မဲ ခြဲ ေဝယူၾကရမွာ သန္းက မၾကိဳက္ဘူး။ပစ္မွားေတာ့မွာက
ျမတ္စြာဘုရားက သိေတာ့ သံဃာ ေတာ္ေတြကို မခြဲ ေဝပါနဲ႔
အုံး။ ခုနွစ္ ရက္ ေစာင့္ပါအုံး ေပါ့။သန္းအသက္က ခုႏွစ္ ရက္
ဘဲ ခံတာ။ ေသသြားျပီ ။တုသိတာနတ္ျပည္ကို တန္းေရာက္
ပါတယ္။ ေသ ခါနီးသည္ မည္မ်ွ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းသည္
ကို ေတြ႔ရျပီမဟုတ္ပါလား ...
ဓမၼမိတ္ေဆြ။
Sai Sein Pannေဖ့ဘုတ္ တစ္ဆင့္မွ်ေ၀သည္။
No comments:
Post a Comment