Pages

Friday, March 21, 2014

*** “မလႊဲသာမေရွာင္သာ အကုသိုလ္ကိုျပဳမိပါက” ****

“မလႊဲသာမေရွာင္သာ အကုသိုလ္ကိုျပဳမိပါက”
♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ 

ေလာကေ၀ါဟာရအားျဖင့္ `အလုပ္` ေဒသနာေ၀ါဟာရအားျဖင့္`ကံ`သည္
ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံအားျဖင့္ သံုးမ်ဳိးရွိၿပီး ေကာင္းမေကာင္းအားျဖင့္
ႏွစ္မ်ဳိးစီရွိသည္။ ေကာင္းေသာကံကို ကုသိုလ္ဟူ၍ဆိုၿပီး မေကာင္းေသာကံကို အကုသိုလ္ဟုဆိုသည္။

ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ သံသရာ၌က်င္လည္ေနသ၍ ကာလပတ္လံုး ကုသိုလ္ႏွင့္အကုသိုလ္ ႏွစ္မ်ဳိးအနက္ တမ်ဳိးမ်ဳိးကို အၿမဲတေစ ျပဳလုပ္ ေနၾကရ၏။ကုသိုလ္အလုပ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ အကုသိုလ္အလုပ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ႏွစ္မ်ဳိးအ
နက္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးသာျဖစ္၏။ျကားအလုပ္ဟူ၍ မရွိ။မလုပ္ပဲေရွာင္လြဲ၍မရ။

ဤသည္ကုိပင္ သတၱ၀ါတို႔သႏၱာန္၌ကုသိုလ္ စိတ္ႏွင့္ အကုသိုလ္စိတ္ ႏွစ္မ်ဳိးမ်ဳိးတို႔အနက္
တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးသည္ အၿမဲတေစ ျဖစ္ေနၾကသည္ ဟူ၍ ဆိုရ၏။
♡  ေကာင္းေသာအလုပ္သည္ ကုသိုလ္ကံ ျဖစ္၏။မေကာင္းေသာအလုပ္သည္အကုသိုလ္ ကံျဖစ္၏။အလုပ္ဟူသမွ်သည္ေကာင္းမ
ေကာင္း ႏွစ္မ်ဳိးသာရွိၿပီး ၾကားအလုပ္ဟူ၍မရွိ။
ကံဟူသမွ်သည္ ကုသိုလ္အကုသိုလ္ႏွစ္မ်ဳိး သာရွိၿပီး ၾကားကံဟူ၍မရွိ။ဤသည္မွာ ပရမတၱသစၥာအားျဖင့္ အမွန္ျဖစ္၏။

ဤသေဘာကို အတၱႏွင့္အနတၱဘာသာ တရားမ်ားအားလံုးကေကာင္းေသာအလုပ္ကိုလုပ္ရန္ႏွင့္မေကာင္းေသာအလုပ္ကိုေရွာင္
ၾကဥ္ရန္သြန္သင္ျပ၏။

♡  သို႔ရာတြင္ေကာင္းမေကာင္းသတ္မွတ္ နည္း၊ေကာင္းေသာအလုပ္ကို လုပ္နည္း ႏွင့္
မေကာင္းေသာအလုပ္ကို ေရွာင္နည္းတို႔ႏွင့္ စပ္လ်ည္း၍သြန္သင္ရာ၌မႈအနတၱဗုဒၶေဒသနာႏွင့္ အတၱေဒသနာတို႔သည္သေဘာခ်င္းမတူ
ညီၾကေခ်။

သတၱ၀ါတို႔သည္သံသရာ၌က်င္လည္ေနသူ
မ်ားျဖစ္၏။သံသရာသည္ အေျပာက်ယ္ေသာ သမုဒၵရာႏွင့္တူ၏။သမုဒၵရာသည္ ေဘးဘ်မ္
းအတိၿပီး၏။ ႏွစ္သက္စရာမဟုတ္။

သံသရာ၌က်င္လည္ျခင္းသည္အေျပာက်ယ္
ေသာ သမုဒၵရာ၌လက္ပစ္ကူးေနျခင္းႏွင့္တူ၏။ သမုဒၵရာ၌ လက္ပစ္ကူးေနသူသည္ ျငိမ္းခ်မ္းရာ တစ္ဖက္ကမ္းေရာက္ေရးအတြက္ အေသေကာင္ပုပ္ကိုေတြ႔လွ်င္လည္း အမွီတံ ကဲျပဳ၏။သစ္တံုးကိုေတြ႔လွ်င္လည္း အမွီတံကဲျပဳ၏။ 

သို႔ရာတြင္ အေသေကာင္ပုပ္ကိုေတြ႔ေသာအခါ စက္ဆုပ္၏။စက္ဆုပ္ေသာ္လည္းမလြန္႔ပစ္။ သင့္သလို အမွီတံကဲအျဖစ္ အသံုးျပဳ၏။
သစ္တံုးကိုေတြ႔ေသာအခါ ၀မ္းေျမာက္၏။ ၀မ္းေျမာက္ေသာ္လည္း မသိမ္းပိုက္။
သင့္သလို အမွီတံကဲအျဖစ္ အသံုးျပဳ၏။

သူ႔အတြက္ တစ္ဖက္ကမ္းေရာက္ေရသာ အဓိက ျဖစ္၏။အေသေကာင္ပုပ္သည္လည္း အဓိကမဟုတ္၊သစ္တံုးသည္လည္းအဓိကမ
ဟုတ္။ လက္ပစ္ကူးေနစဥ္ကာလအတြင္း အသံုးျပဳစရာ တန္ဆာပလာမ်ားသာျဖစ္၏။
တစ္ဖက္ကမ္းက်ည္းကုန္းထက္သို႔ေရာက္ပါက
အသံုးျပဳစရာတန္ဆာပလာမ်ားသည္ ဘာမွ်အသံုးမက်ေတာ့။
စြန္႔ျပစ္ရမည္ခ်ည္းျဖစ္၏။ဤသို႔ျမတ္စြာဘုရားသည္မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္(၁၈၈)ကုေလႅာပမသုတ္၌ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။

ဗုဒၶေဒသနာေတာ္အရ သမုဒၵရာ၌ လူးလား ေခါက္ျပန္ လက္ပစ္ကူးေနသူအတြက္အေသ ေကာင္ပုပ္သည္ အကုသိုလ္ႏွင့္တူ၏။ သစ္တံုး သည္ကုသိုလ္ႏွင့္တူ၏။ဘာသာေရးေလာက၌ လမ္းစဥ္ႏွင့္ပန္းတိုင္ဟူေသာေ၀ါဟာရႏွစ္လံုးရွိ၏။ဗုဒၶဘာသာ၌ မဂၢင္ရွစ္ပါးကို လမ္းစဥ္ အျဖစ္သတ္မွတ္၍ နိဗၺာန္ကို ပန္းတိုင္
အျဖစ္သတ္မွတ္သည္။ လမ္းစဥ္ဟူသည္မွာ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္မစြဲလမ္းဘဲဆႏၵ သက္သက္ျဖင့္ယူႏုိင္ေသာ သေဘာျဖစ္သည္။

ပန္းတိုင္ကိုသာ ႏွလံုးသြင္းမေကာင္းလွ်င္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ စြဲလမ္းႏုိင္သည္။
ဥပမာ ေသနတ္ပစ္ေသာေယာက္်ားသည္ က်ည္ဆန္ကိုယူေသာအခါက်ည္ဆန္၌ သိမ္းပိုက္ႏုိင္ျခင္းမရွိ။ရယူ႐ုံသက္သက္မွ်သာ
ျဖစ္၏။သားေကာင္၌သာသိမ္းပိုက္လိုျခင္းရွိ၏။

ဤသေဘာအရ က်ည္ဆန္ကိုလမ္းစဥ္ ဟူ၍၄င္း၊သားေကာင္ကိုပန္းတိုင္ဟူ၍၄င္း ဆိုအပ္၏။သိမ္းပိုက္လိုျခင္းရွိလာလွ်င္ လမ္းစဥ္သည္ပင္ ပန္းတိုင္ျဖစ္လာ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ကုသိုလ္ႏွင့္အကုသိုလ္ကို မဂၢင္ရွစ္ပါး၌ပါ၀င္ေအာင္ ႀကိဳးစားအပ္၏။
အကုသိုလ္ကိုမဂၢင္ရွစ္ပါး၌ပါ၀င္ေအာင္ႀကိဳးစား ရာတြင္ ယင္းအကုသိုလ္ကိုပယ္သတ္ႏုိင္ ေအာင္သမၼပၸဒါန္နည္းအတိုင္းအားထုတ္ရန္
ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ဥာဏ္ရွိ၍ သံုးတတ္ပါက အဆိပ္ပင္ကိုလည္း ေဆးဖက္၀င္ေအာင္ အသံုးျပဳ၍ရသကဲ့သို႔ျဖစ္၏။ဤေနရာ၌လမ္း
စဥ္ကို အသံုးျပဳစရာ တန္ဆာပလာအျဖစ္သာ အသံုးျပဳအပ္၏။ပန္းတိုင္အျဖစ္အသံုး မျပဳအပ္။ 

အကုသိုလ္ကိုအသံုးျပဳစရာ တန္ဆာပလာ အျဖစ္အသံုးျပဳျခင္းဆိုသည္မွာပုထုဇဥ္တို႔၏သဘာ၀အရမလႊဲသာမေရွာင္သာအကုသိုလ္ကို
ျပဳမိပါကယင္းျပဳမိေသာအကုသိုလ္ကို‌ေမ့ထားရမည္မဟုတ္၊ မသိက်ဳိးကၽြန္ျပဳရမည္ မဟုတ္။
ယင္းအကုသိုလ္ကိုပယ္သတ္ရန္အားထုတ္ရ
မည္။

စိတၱာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္အတိုင္း အကုသိုလ္ကို အကုသိုလ္မွန္းသိရမည္။
ယင္းျပဳမိေသာအကုသိုလ္ကို အားႀကီးေသာ ဥပနိႆယအေၾကာင္းျပဳ၍ယင္း၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ကုသိုလ္ကို ျပဳရမည္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ပန္းတိုင္အျဖစ္အသံုးျပဳျခင္း ငါ၊ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့အတြက္သိမ္းပိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ယင္းကိုတဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ စြဲယူျခင္းဟူ၍ဆိုသည္။ 

အမွန္အားျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာသည္ ေလာဘကို ပယ္သတ္ေသာဘာသာျဖစ္သည္။
နိဗၺာန္ဟူသည္မွာ ၀ါနဟုေခၚ တဏွာေလာဘ ကုန္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ 

(ဆရာၾကီးဦးေရႊေအာင္)
(ဦးေရႊေအာင္၏ ကုသိုလ္ႏွင့္အကုသိုလ္ စာအုပ္မွ)
(ဓမၼ စာေပမ်ားမွ မွ်ေဝကူးယူၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္)
Visit website 

“မလႊဲသာမေရွာင္သာ အကုသိုလ္ကိုျပဳမိပါက”
♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

ေလာကေ၀ါဟာရအားျဖင့္ `အလုပ္` ေဒသနာေ၀ါဟာရအားျဖင့္`ကံ`သည္
ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံအားျဖင့္

သံုးမ်ဳိးရွိၿပီး ေကာင္းမေကာင္းအားျဖင့္
ႏွစ္မ်ဳိးစီရွိသည္။ ေကာင္းေသာကံကို ကုသိုလ္ဟူ၍ဆိုၿပီး မေကာင္းေသာကံကို အကုသိုလ္ဟုဆိုသည္။


ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ သံသရာ၌က်င္လည္ေနသ၍ ကာလပတ္လံုး ကုသိုလ္ႏွင့္အကုသိုလ္ ႏွစ္မ်ဳိးအနက္ တမ်ဳိးမ်ဳိးကို အၿမဲတေစ ျပဳလုပ္ ေနၾကရ၏။ကုသိုလ္အလုပ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ အကုသိုလ္အလုပ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ႏွစ္မ်ဳိးအ
နက္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးသာျဖစ္၏။ျကားအလုပ္ဟူ၍ မရွိ။


မလုပ္ပဲေရွာင္လြဲ၍မရ။
ဤသည္ကုိပင္ သတၱ၀ါတို႔သႏၱာန္၌ကုသိုလ္ စိတ္ႏွင့္ အကုသိုလ္စိတ္ ႏွစ္မ်ဳိးမ်ဳိးတို႔အနက္
တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးသည္ အၿမဲတေစ ျဖစ္ေနၾကသည္ ဟူ၍ ဆိုရ၏။
♡ ေကာင္းေသာအလုပ္သည္ ကုသိုလ္ကံ ျဖစ္၏။မေကာင္းေသာအလုပ္သည္အကုသိုလ္ ကံျဖစ္၏။အလုပ္ဟူသမွ်သည္ေကာင္းမ
ေကာင္း ႏွစ္မ်ဳိးသာရွိၿပီး ၾကားအလုပ္ဟူ၍မရွိ။


ကံဟူသမွ်သည္ ကုသိုလ္အကုသိုလ္ႏွစ္မ်ဳိး သာရွိၿပီး ၾကားကံဟူ၍မရွိ။ဤသည္မွာ ပရမတၱသစၥာအားျဖင့္ အမွန္ျဖစ္၏။

ဤသေဘာကို အတၱႏွင့္အနတၱဘာသာ တရားမ်ားအားလံုးကေကာင္းေသာအလုပ္ကိုလုပ္ရန္ႏွင့္
မေကာင္းေသာအလုပ္ကိုေရွာင္ၾကဥ္ရန္သြန္သင္ျပ၏။

♡ သို႔ရာတြင္ေကာင္းမေကာင္းသတ္မွတ္ နည္း၊ေကာင္းေသာအလုပ္ကို လုပ္နည္း ႏွင့္
မေကာင္းေသာအလုပ္ကို ေရွာင္နည္းတို႔ႏွင့္ စပ္လ်ည္း၍သြန္သင္ရာ၌မႈအနတၱဗုဒၶေဒသနာႏွင့္ အတၱေဒသနာတို႔သည္သေဘာခ်င္းမတူ
ညီၾကေခ်။


သတၱ၀ါတို႔သည္သံသရာ၌က်င္လည္ေနသူ
မ်ားျဖစ္၏။သံသရာသည္ အေျပာက်ယ္ေသာ သမုဒၵရာႏွင့္တူ၏။သမုဒၵရာသည္ ေဘးဘ်မ္
းအတိၿပီး၏။ ႏွစ္သက္စရာမဟုတ္။


သံသရာ၌က်င္လည္ျခင္းသည္အေျပာက်ယ္
ေသာ သမုဒၵရာ၌လက္ပစ္ကူးေနျခင္းႏွင့္တူ၏။ သမုဒၵရာ၌ လက္ပစ္ကူးေနသူသည္ ျငိမ္းခ်မ္းရာ တစ္ဖက္ကမ္းေရာက္ေရးအတြက္ အေသေကာင္ပုပ္ကိုေတြ႔လွ်င္လည္း အမွီတံ ကဲျပဳ၏။သစ္တံုးကိုေတြ႔လွ်င္လည္း အမွီတံကဲျပဳ၏။ 


သို႔ရာတြင္ အေသေကာင္ပုပ္ကိုေတြ႔ေသာအခါ စက္ဆုပ္၏။စက္ဆုပ္ေသာ္လည္းမလြန္႔ပစ္။ သင့္သလို အမွီတံကဲအျဖစ္ အသံုးျပဳ၏။သစ္တံုးကိုေတြ႔ေသာအခါ ၀မ္းေျမာက္၏။ ၀မ္းေျမာက္ေသာ္လည္း မသိမ္းပိုက္။
သင့္သလို အမွီတံကဲအျဖစ္ အသံုးျပဳ၏။


သူ႔အတြက္ တစ္ဖက္ကမ္းေရာက္ေရသာ အဓိက ျဖစ္၏။အေသေကာင္ပုပ္သည္လည္း အဓိကမဟုတ္၊သစ္တံုးသည္လည္းအဓိကမ
ဟုတ္။ လက္ပစ္ကူးေနစဥ္ကာလအတြင္း အသံုးျပဳစရာ တန္ဆာပလာမ်ားသာျဖစ္၏။


တစ္ဖက္ကမ္းက်ည္းကုန္းထက္သို႔ေရာက္ပါက
အသံုးျပဳစရာတန္ဆာပလာမ်ားသည္ ဘာမွ်အသံုးမက်ေတာ့။
စြန္႔ျပစ္ရမည္ခ်ည္းျဖစ္၏။ဤသို႔ျမတ္စြာဘုရားသည္မူလ

ပဏၰာသပါဠိေတာ္(၁၈၈)ကုေလႅာပမသုတ္၌ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။
ဗုဒၶေဒသနာေတာ္အရ သမုဒၵရာ၌ လူးလား ေခါက္ျပန္ လက္ပစ္ကူးေနသူအတြက္အေသ ေကာင္ပုပ္သည္ အကုသိုလ္ႏွင့္တူ၏။ သစ္တံုး သည္ကုသိုလ္ႏွင့္တူ၏။

ဘာသာေရးေလာက၌ လမ္းစဥ္ႏွင့္ပန္းတိုင္ဟူေသာေ၀ါဟာရႏွစ္လံုးရွိ၏။ဗုဒၶဘာသာ၌ မဂၢင္ရွစ္ပါးကို လမ္းစဥ္ အျဖစ္သတ္မွတ္၍ နိဗၺာန္ကို ပန္းတိုင္
အျဖစ္သတ္မွတ္သည္။ လမ္းစဥ္ဟူသည္မွာ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္မစြဲလမ္းဘဲဆႏၵ သက္သက္ျဖင့္ယူႏုိင္ေသာ သေဘာျဖစ္သည္။

ပန္းတိုင္ကိုသာ ႏွလံုးသြင္းမေကာင္းလွ်င္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ စြဲလမ္းႏုိင္သည္။

ဥပမာ ေသနတ္ပစ္ေသာေယာက္်ားသည္ က်ည္ဆန္ကိုယူေသာအခါက်ည္ဆန္၌ သိမ္းပိုက္ႏုိင္ျခင္းမရွိ။ရယူ႐ုံသက္သက္မွ်သာ
ျဖစ္၏။သားေကာင္၌သာသိမ္းပိုက္လိုျခင္းရွိ၏။

ဤသေဘာအရ က်ည္ဆန္ကိုလမ္းစဥ္ ဟူ၍၄င္း၊သားေကာင္ကိုပန္းတိုင္ဟူ၍၄င္း ဆိုအပ္၏။သိမ္းပိုက္လိုျခင္းရွိလာလွ်င္ လမ္းစဥ္သည္ပင္ ပန္းတိုင္ျဖစ္လာ၏။

ထို႔ေၾကာင့္ကုသိုလ္ႏွင့္အကုသိုလ္ကို မဂၢင္ရွစ္ပါး၌ပါ၀င္ေအာင္ ႀကိဳးစားအပ္၏။


အကုသိုလ္ကိုမဂၢင္ရွစ္ပါး၌ပါ၀င္ေအာင္ႀကိဳးစား ရာတြင္ ယင္းအကုသိုလ္ကိုပယ္သတ္ႏုိင္ ေအာင္သမၼပၸဒါန္နည္း

အတိုင္းအားထုတ္ရန္
ျခင္းပင္ျဖစ္၏။ဥာဏ္ရွိ၍ သံုးတတ္ပါက အဆိပ္ပင္ကိုလည္း ေဆးဖက္၀င္ေအာင္ အသံုးျပဳ၍ရသကဲ့သို႔ျဖစ္၏။ဤေနရာ၌လမ္း
စဥ္ကို အသံုးျပဳစရာ တန္ဆာပလာအျဖစ္သာ အသံုးျပဳအပ္၏။ပန္းတိုင္အျဖစ္အသံုး မျပဳအပ္။ 


အကုသိုလ္ကိုအသံုးျပဳစရာ တန္ဆာပလာ အျဖစ္အသံုးျပဳျခင္းဆိုသည္မွာပုထုဇဥ္တို႔၏သဘာ၀အရမလႊဲသာ
မေရွာင္သာအကုသိုလ္ကို
ျပဳမိပါကယင္းျပဳမိေသာအကုသိုလ္ကို‌ေမ့ထားရမည္မဟုတ္၊ မသိက်ဳိးကၽြန္ျပဳရမည္ မဟုတ္။
ယင္းအကုသိုလ္ကိုပယ္သတ္ရန္အားထုတ္ရမည္။


စိတၱာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္အတိုင္း အကုသိုလ္ကို အကုသိုလ္မွန္းသိရမည္။
ယင္းျပဳမိေသာအကုသိုလ္ကို အားႀကီးေသာ ဥပနိႆယအေၾကာင္းျပဳ၍ယင္း၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ကုသိုလ္ကို ျပဳရမည္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။


ပန္းတိုင္အျဖစ္အသံုးျပဳျခင္း ငါ၊ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့အတြက္သိမ္းပိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ယင္းကိုတဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ စြဲယူျခင္းဟူ၍ဆိုသည္။

အမွန္အားျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာသည္ ေလာဘကို ပယ္သတ္ေသာဘာသာျဖစ္သည္။

နိဗၺာန္ဟူသည္မွာ ၀ါနဟုေခၚ တဏွာေလာဘ ကုန္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။

(ဆရာၾကီးဦးေရႊေအာင္)

(ဦးေရႊေအာင္၏ ကုသိုလ္ႏွင့္အကုသိုလ္ စာအုပ္မွ)


(ဓမၼ စာေပမ်ားမွ မွ်ေဝကူးယူၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္)


 https://www.facebook.com/tint.tint.58/posts/261465990701748:0 မွ

No comments:

Post a Comment