/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Wednesday, March 12, 2014

***** ဘုရား ၊ ရဟႏၲာႏွင့္ ငါဟူေသာ ေဝါဟာရ *****

                                                           
 ျပႆနာ = ဘုရား ၊ ရဟႏၲာ၌ အတၱစဲြ ရွိသေလာ
ေမးေလ်ွာက္သူ= ေတာစိုးနတ္သားတစ္ဦး
တစ္ဦးေသာ နတ္သားသည္ တစ္ခုေသာ ေတာအုပ္ႀကီး၌ ေန၏ ။ သူေနေသာ ေတာအုပ္ထဲသို႔ ရဟႏၲာႀကီးမ်ား လာေရာက္ေနထိုင္ၾကေလရာ ထိုနတ္သားသည္ ရဟႏၲာႀကီးမ်ား အခ်င္းခ်င္းေျပာၾကေသာ စကားမ်ားကို ၾကားေနရ၏ ။
ထိုအခါ ယင္းရဟႏၲာႀကီးမ်ား ေျပာစကားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ထိုနတ္သားသည္ ရဟႏၲာႀကီးမ်ားအေပၚတြင္ ယံုမွားသံသယျဖစ္လာသည္ ။
 
ရဟႏၲာႀကီးမ်ား ေျပာဆိုၾကသည့္ စကားမ်ားကား ၊ " ငါစားသည္ ၊ ငါေသာက္သည္ ၊ ငါအိပ္သည္ ၊ ငါ့ပစၥည္း ၊ ငါ့ဟာ ၊ ငါ့သပိတ္ ၊ ငါ့သကၤန္း " ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ အတၱစဲြ ငါ ၊ ငါ ဟူေသာ စကားမ်ားျဖစ္သတည္း ။ ထိုစကားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ နတ္သားသည္ ေတြးမိလာ၏ ။ " အစက ဤကိုယ္ေတာ္ႀကီးမ်ားကို ရဟႏၲာဟု ငါမွတ္ထင္ခဲ့သည္ ။ ရဟႏၲာတို႔မည္သည္ ငါ ၊ ငါဟူ၍ အတၱစဲြႏွင့္စပ္ေသာစကား ၊ အတၱစဲြမကင္းေသာ စကားကို ဆိုၾက ၊ ေျပာၾကရာသေလာ ၊ မဆိုမေျပာရာသေလာ " ဟု သို႔ေလာ သို႔ေလာ ေတြးေတာ ဒြိဟ သံသယ ျဖစ္လာသည္ ။

တစ္ေန႔သ၌ ထိိုနတ္သားသည္ မိမိ၏ ယံုမွားေသာ သံသယ ကင္းပျခင္းငွာ ဘုရားအထံေတာ္သို႔ ခ်ည္းကပ္ၿပီး ထိုျပႆနာရပ္ကို တင္ျပေလ်ွာက္ထားကာ ေမးျမန္းျခင္းျပဳေလ၏ ။
 
ေမး ။ ။ လူ ၊ နတ္ ၊ ျဗဟၼာတို႔၏ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား ၊ အၾကင္ရဟန္းသည္ ရဟႏၲာဆိုပါက ၊ ရဟန္းကိစၥၿပီးစီးေသာ ပုဂၢိဳလ္မွန္ပါက ၊ အာသေဝါကုန္ခန္းၿပီး ျဖစ္ပါက ၊ တစ္ဖန္ ပဋိသေႏၶေနရျခင္း မရွိေသာ ေနာက္ဆံုး ခႏၶာဝန္အတၱေဘာရွိသည္ဆိုပါက ထိုရဟန္းသည္ " အဟံ ဝဒါမိ = ငါေျပာသည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း ၊ အဟံ ပိဝါမိ = ငါေသာက္၏ ဟူ၍လည္းေကာင္း ၊ မမစီဝရံ = ငါ့သကၤန္းဟူ၍ လည္းေကာင္း " အတၱစဲြ ငါဟူေသာစကားကုိ ဆိုရာပါသေလာ ။
 
ေျဖ ။ ။ အခ်င္း ဒါယကာနတ္သား ၊ မွတ္သားနာယူေလာ့ ။ အၾကင္ရဟန္းသည္ ကုန္ၿပီးေသာ အာသေဝါတရား ေလးပါးလည္းရွိ၏ ။ ၿပီးၿပီးေသာ ရဟန္းကိစၥ ၁၆ - ပါးလည္း ရွိ၏ ။ ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ ပဋိသေႏၲေနျခင္းမရွိေသာ ေနာက္ဆံုး ခႏၶာဝန္ကိုလည္း ေဆာင္၏ ။ ထိုရဟန္းသည္ အဟံ ဝဒါမိတိပိ = ငါေျပာသည္ ၊ ငါဆိုသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း ၊ မမံ=ငါ့ကို ၊ ပေရ= တစ္ပါးေသာသူတို႔က ၊ ဝဒႏၲိ တိပိ = ေျပာကုန္သည္ ၊ ဆိုကုန္သည္ဟူ၍လည္ေကာင္း ေျပာဆိုေပရာသည္ ။ ခႏၶာေလာက၌ လိမၼာေသာရဟန္းကား လူ႔ေဝါဟာရ ၊ လူ႔ အသံုးႏႈန္းကို သိေတာ္မူ၏ ။ 
 
သိေသာေၾကာင့္ ေလာက ေဝါဟာရမ်ွျဖင့္ ဆိုရာသည္ ၊ ဆိုႏိုင္ေပသည္ ၊ ဆိုေကာင္းသည္ မွတ္ရာ၏ ။
အခ်င္း ဒါယကာနတ္သား ၊ ငါ ထင္ရွားစြာဆိုဦးအံ့ ။ ခႏၶာငါးပါးတို႔သည္ သြားကုန္၏ ၊ စားကုန္၏ ၊ ရပ္ကုန္၏ ၊ ေနကုန္၏ ။ 
 
ခႏၶာငါးပါးတို႔သည္ အိပ္ကုန္၏ ၊ ေသာက္ကုန္၏ ဆိုခဲ့ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ဤသကၤန္းကား ခႏၶားငါးပါး၏ သကၤန္းတည္း ။ သပိ္တ္ကား ခႏၶာငါးပါး၏ သပိတ္တည္းဟု ဤသို႔ေသာ ေဝါဟာရျဖင့္ ဆိုျခင္း ၊ ေျပာျခင္း ၊ သံုးႏႈန္းျခင္း ျပဳခဲ့သည္ရွိေသာ္ လည္းေကာင္း ၊ ေလာက ေဝါဟာရအစဥ္အလာ ေျပာရိုး ၊ ဆိုးရိုး ၊ လူ႔ အသံုးအႏႈန္း ပ်က္ေလ၏ ။
 
အခ်င္း ဒါယကာနတ္သား ၊ ယင္းသို႔ ခႏၶာငါးပါး သြားသည္ ၊ ခႏၶာငါးပါး စားသည္ စသည္ျဖင့္ မဆိုဘဲ လူ႔ ေဝါဟာရ ၊ လူ႔ အသံုးအႏႈန္းျဖင့္သာလ်ွင္ (လူ႔ေဝါဟာရႏွင့္ မဆန္႔က်င္ေသာ စကားျဖင့္) ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္သည္ ဆိုေပရာ၏ ။ ေလာကေဝါဟာရ လူ႔အသံုးအႏႈန္း မပ်က္ေစျခင္းငွာ ၊ နားလည္ေစျခင္းငွာ ငါသြားသည္ ၊ ငါစားသည္ ၊ ငါ့သကၤန္းဟူ၍ ဘုရားပေစၥကဗုဒၶာတို႔သည္လည္း ဆိုကုန္၏ ။ ရဟႏၲာတို႔သည္လည္း ဆိုေပကုန္၏ ။ အတၱစဲြဟူ၍ ဆိုသည္မဟုတ္ ။
( သဂါထာဝဂၢ သံယုတ္ပါဠိေတာ္ႏွင့္ ၎အ႒ကထာ )
 
BTNR မွ ဆရာ ဒဂုန္ဦးစန္းေငြ၏ ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ေျဖၾကားခဲ့ရေသာ ေမးခြန္းႏွင့္ျပႆနာမ်ား စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပူေဇာ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္ ။
 

No comments:

Post a Comment