
အကုသိုလ္မ်ားေပမယ့္
-------------------------
အကုသိုလ္ကံဆိုတာ လူတိုင္းမွာ မကင္းႏုိင္ၾကပါဘူး။ အနည္းႏွင့္အမ်ား ရွိၾကတာပါပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က တရားရသြားသူေတြကိုပဲ စံနမူနာ ထားၾကည့္လိုက္ပါ။ အတိတ္က အကုသိုလ္ကံ အေဟာင္းေတြ ဖယ္ထားျပီး လက္ရွိဘဝမွာတင္ ထင္ထင္ရွားရွား သတ္ျဖတ္သူ ခိုးဆိုး တိုက္ခိုက္ လုယက္သူ ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပန္း မေတာ္မတရား ျပဳသူေတြေတာင္ တရားရသြားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
မဂ္ဖိုလ္ကို တားျမစ္ႏုိင္တ့ဲ ပဥၥနႏၲရိယ ကံၾကီးေတြကလြဲရင္ သာမာန္အကုသိုလ္ကံေတြကို မဂ္ဥာဏ္က ေခ်ဖ်က္ေပးႏုိင္တာ အေသအခ်ာပါ။ တရားသိျမင္သြားျပီဆိုရင္ ျပန္ေပးဆပ္ရမယ့္ အကုသိုလ္ မေကာင္းမွုကံေတြ အားလုံးဟာ တစ္စစီ ေၾကပ်က္ကုန္ပါတယ္။ အက်ိဳးမေပးႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ပ်က္စီးကုန္ပါတယ္။
အကုသိုလ္ေတြ အျပဳမ်ားထားေပမယ့္ တရားရေအာင္က်င့္ႏုိင္ရင္ အက်ိဳးေပးမယ့္ကံေတြ ကုန္ခန္းသြားပါတယ္။ အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္ရေအာင္ ၾကိဳးစားက်င့္ႏုိင္ရင္ေတာ့ နိဗၺာန္ကို ဝင္စံႏုိင္ျပီျဖစ္လို႔ လြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ရသြားပါတယ္။
------------------------------------
အျပီးတိုင္ကံျဖတ္ရွင္း
----------------------
ကံေဟာင္းကံသစ္ေတြကို အျပီးအျပတ္ ရွင္းလင္းေပးလိုက္တာ ေလာကုတၱရာမဂ္ဥာဏ္ အဆင့္ဆင့္ပါ။ အခုလက္ရွိ အားထုတ္ေနတ့ဲ တရားက ဝိပႆနာဥာဏ္ပါ။ အခု အားထုတ္ေနခ်ိန္မွာ ျဖစ္ေပၚေနတာကို ဝိပႆနာဥာဏ္လို႔ေခၚပါတယ္။ ဝိပႆနာဥာဏ္ရင့္သန္လာမွ ဝိပႆနာဥာဏ္ကို အေျခခံကာ ေပၚေပါက္လာမွာက ေလာကုတၱရာမဂ္ဥာဏ္ပါ။
ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ရဟႏၲာဆိုတ့ဲ အရွင္ေကာင္းအရွင္ျမတ္ေတြ သူေတာ္ေကာင္းေတြရ႕ဲ သႏၲာန္မွာ ေပၚေပါက္လာတ့ဲ မဂ္ဥာဏ္ကို ေလာကုတၱရာမဂ္ဥာဏ္လို႔ ေခၚပါတယ္။ သာမန္ပုထုဇဥ္ေတြ အားထုတ္ေနတ့ဲဥာဏ္က ဝိပႆနာမဂ္ဥာဏ္ပါ။
မဂ္ဥာဏ္မွန္သမွ်ဟာ ကံေတြကို ရွင္းေပးတာခ်င္း အတူတူပါပဲ။ အျပီးအတိုင္ ျပတ္သြားတာႏွင့္ မျပတ္ေသးတာသာ ကြာျခားပါတယ္။
ေလာကုတၱရာ မဂ္ဥာဏ္ေပၚလာရင္ ကံေတြကို အသစ္တဖန္ ျပန္မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ကံေတြကို ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အေၾကာင္းတရားေတြပါမက်န္ ပယ္သတ္လိုက္တ့ဲအတြက္ ကံျမစ္ျပတ္သြားပါတယ္။ ကံေၾကြးေတြ ေၾကသြားပါတယ္။
------------------------------------
သံသရာႏွင့္သစ္ပင္
--------------------
သံသရာကို သစ္ပင္တစ္ပင္ႏွင့္ ႏွုိင္းယွဥ္ျမင္ၾကည့္ ႏုိင္ၾကပါတယ္။ မ်ိဳးေစ့ကေန အပင္ငယ္ေလး ေပါက္လာပါတယ္။ အပင္ငယ္ကေန အပင္ၾကီးျဖစ္လာပါတယ္။ ဝိပႆနာဥာဏ္ဆိုတာက သစ္ပင္ကအကိုင္းအခက္ေတြကို ခုတ္ထြင္ ရွင္းလင္းေနတာႏွင့္ တူပါတယ္။ ေလာကုတၱရာဥာဏ္ကေတာ့ အပင္ေပါက္လာမယ့္ မ်ိဳးေစ့ကိုပါ မက်န္ေအာင္ ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္တာႏွင့္ တူပါတယ္။
မ်ိဳးေစ့မေအာင္ရင္ အပင္မေပါက္ေတာ့ပါဘူး။
အပင္ေပါက္မွ ခုတ္ရတာကမသက္သာဘူး။အခ်ိန္လည္းၾကာျပီး
လူလည္းပင္ပန္းပါတယ္။သစ္ပင္တစ္ပင္ကိုအကိုင္းကေန
ခုတ္လွဲဖို႔ဆိုရင္မနည္းကို ၾကိဳးစားရပါမယ္။
မ်ိဳးေစ့ကို………
ဖ်က္ဆီးလိုက္ျပီဆိုေတာ့တစ္ခ်က္တည္းႏွင့္
ကိစၥျပီးသြားပါတယ္။အျမစ္ျပတ္ျပီဆိုရင္
ဘယ္ေလာက္ၾကီးတ့ဲအပင္ျဖစ္ပါေစ
ဆက္လက္မရွင္သန္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး
ဒါေၾကာင့္ ……………
ေလာကုတၱရာမဂ္ဥာဏ္ဟာအင္မတန္မွ
အစြမ္းထက္ျမက္ျပီးအင္အားလည္းေကာင္းပါတယ္။
------------------------------------
ဓမၼဒူတ-ေဒါက္တာအရွင္ပညိႆရ
အကုသိုလ္ကံဆိုတာ လူတိုင္းမွာ မကင္းႏုိင္ၾကပါဘူး။ အနည္းႏွင့္အမ်ား ရွိၾကတာပါပဲ။ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က တရားရသြားသူေတြကိုပဲ စံနမူနာ ထားၾကည့္လိုက္ပါ။ အတိတ္က အကုသိုလ္ကံ အေဟာင္းေတြ ဖယ္ထားျပီး လက္ရွိဘဝမွာတင္ ထင္ထင္ရွားရွား သတ္ျဖတ္သူ ခိုးဆိုး တိုက္ခိုက္ လုယက္သူ ႏွိပ္စက္ညွဥ္းပန္း မေတာ္မတရား ျပဳသူေတြေတာင္ တရားရသြားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။
မဂ္ဖိုလ္ကို တားျမစ္ႏုိင္တ့ဲ ပဥၥနႏၲရိယ ကံၾကီးေတြကလြဲရင္ သာမာန္အကုသိုလ္ကံေတြကို မဂ္ဥာဏ္က ေခ်ဖ်က္ေပးႏုိင္တာ အေသအခ်ာပါ။ တရားသိျမင္သြားျပီဆိုရင္ ျပန္ေပးဆပ္ရမယ့္ အကုသိုလ္ မေကာင္းမွုကံေတြ အားလုံးဟာ တစ္စစီ ေၾကပ်က္ကုန္ပါတယ္။ အက်ိဳးမေပးႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ပ်က္စီးကုန္ပါတယ္။
အကုသိုလ္ေတြ အျပဳမ်ားထားေပမယ့္ တရားရေအာင္က်င့္ႏုိင္ရင္ အက်ိဳးေပးမယ့္ကံေတြ ကုန္ခန္းသြားပါတယ္။ အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္ရေအာင္ ၾကိဳးစားက်င့္ႏုိင္ရင္ေတာ့ နိဗၺာန္ကို ဝင္စံႏုိင္ျပီျဖစ္လို႔ လြတ္ျငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ရသြားပါတယ္။
------------------------------------
အျပီးတိုင္ကံျဖတ္ရွင္း
----------------------
ကံေဟာင္းကံသစ္ေတြကို အျပီးအျပတ္ ရွင္းလင္းေပးလိုက္တာ ေလာကုတၱရာမဂ္ဥာဏ္ အဆင့္ဆင့္ပါ။ အခုလက္ရွိ အားထုတ္ေနတ့ဲ တရားက ဝိပႆနာဥာဏ္ပါ။ အခု အားထုတ္ေနခ်ိန္မွာ ျဖစ္ေပၚေနတာကို ဝိပႆနာဥာဏ္လို႔ေခၚပါတယ္။ ဝိပႆနာဥာဏ္ရင့္သန္လာမွ ဝိပႆနာဥာဏ္ကို အေျခခံကာ ေပၚေပါက္လာမွာက ေလာကုတၱရာမဂ္ဥာဏ္ပါ။
ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ရဟႏၲာဆိုတ့ဲ အရွင္ေကာင္းအရွင္ျမတ္ေတြ သူေတာ္ေကာင္းေတြရ႕ဲ သႏၲာန္မွာ ေပၚေပါက္လာတ့ဲ မဂ္ဥာဏ္ကို ေလာကုတၱရာမဂ္ဥာဏ္လို႔ ေခၚပါတယ္။ သာမန္ပုထုဇဥ္ေတြ အားထုတ္ေနတ့ဲဥာဏ္က ဝိပႆနာမဂ္ဥာဏ္ပါ။
မဂ္ဥာဏ္မွန္သမွ်ဟာ ကံေတြကို ရွင္းေပးတာခ်င္း အတူတူပါပဲ။ အျပီးအတိုင္ ျပတ္သြားတာႏွင့္ မျပတ္ေသးတာသာ ကြာျခားပါတယ္။
ေလာကုတၱရာ မဂ္ဥာဏ္ေပၚလာရင္ ကံေတြကို အသစ္တဖန္ ျပန္မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ကံေတြကို ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အေၾကာင္းတရားေတြပါမက်န္ ပယ္သတ္လိုက္တ့ဲအတြက္ ကံျမစ္ျပတ္သြားပါတယ္။ ကံေၾကြးေတြ ေၾကသြားပါတယ္။
------------------------------------
သံသရာႏွင့္သစ္ပင္
--------------------
သံသရာကို သစ္ပင္တစ္ပင္ႏွင့္ ႏွုိင္းယွဥ္ျမင္ၾကည့္ ႏုိင္ၾကပါတယ္။ မ်ိဳးေစ့ကေန အပင္ငယ္ေလး ေပါက္လာပါတယ္။ အပင္ငယ္ကေန အပင္ၾကီးျဖစ္လာပါတယ္။ ဝိပႆနာဥာဏ္ဆိုတာက သစ္ပင္ကအကိုင္းအခက္ေတြကို ခုတ္ထြင္ ရွင္းလင္းေနတာႏွင့္ တူပါတယ္။ ေလာကုတၱရာဥာဏ္ကေတာ့ အပင္ေပါက္လာမယ့္ မ်ိဳးေစ့ကိုပါ မက်န္ေအာင္ ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္တာႏွင့္ တူပါတယ္။
မ်ိဳးေစ့မေအာင္ရင္ အပင္မေပါက္ေတာ့ပါဘူး။
အပင္ေပါက္မွ ခုတ္ရတာကမသက္သာဘူး။အခ်ိန္လည္းၾကာျပီး
လူလည္းပင္ပန္းပါတယ္။သစ္ပင္တစ္ပင္ကိုအကိုင္းကေန
ခုတ္လွဲဖို႔ဆိုရင္မနည္းကို ၾကိဳးစားရပါမယ္။
မ်ိဳးေစ့ကို………
ဖ်က္ဆီးလိုက္ျပီဆိုေတာ့တစ္ခ်က္တည္းႏွင့္
ကိစၥျပီးသြားပါတယ္။အျမစ္ျပတ္ျပီဆိုရင္
ဘယ္ေလာက္ၾကီးတ့ဲအပင္ျဖစ္ပါေစ
ဆက္လက္မရွင္သန္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး
ဒါေၾကာင့္ ……………
ေလာကုတၱရာမဂ္ဥာဏ္ဟာအင္မတန္မွ
အစြမ္းထက္ျမက္ျပီးအင္အားလည္းေကာင္းပါတယ္။
------------------------------------
ဓမၼဒူတ-ေဒါက္တာအရွင္ပညိႆရ
No comments:
Post a Comment