/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Thursday, March 13, 2014

“ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ "

“  ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ "
★★★★★★★★
ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ ့ပဲ စဥ္းစားၾကည့္။
ဗုဒၶျမတ္စြာက လက္ေတြ ့လုပ္လို ့ရတဲ့ တရားကို ေဟာတာေနာ္။
စိတ္ကူးယဥ္ၿပီးေတာ့ ေမွ်ာ္မွန္းရရံု သက္သက္မဟုတ္ဘူး။
ဒီကေန ့ လုပ္ေနတဲ့ လုပ္ရပ္သည္  မနက္ျဖန္ခါ အက်ဳိးျဖစ္ဖို ့ ၊
ဆုိပါစို ့- ဒီလမ္းေလွ်ာက္ရင္ ဒီစခန္းေရာက္မယ္ဆုိတာသိထားၿပီးသားပဲေလ။
လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ေလွ်ာက္ေနရင္ ထိုလမ္းေၾကာင္းအတိုင္
မွန္မွန္သာေလွ်ာက္၊ ေလွ်ာက္ေနမယ္ဆုိရင္ စခန္းကိုျမင္ရ သည္ျဖစ္ေစ၊
မျမင္ရသည္ျဖစ္ေစ လမ္းမွန္ရင္ ထုိစခန္းကို ေရာက္မွာေသခ်ာတယ္။

ဆုိပါစို ့- ေရႊတိဂံုဘုရားကိုသြားမယ္၊
ေရႊတိဂံုဘုရားကို ဦးတည္ေနတဲ့ လမ္းမၾကီးေပၚမွာသာေလွ်ာက္၊
ေရာက္ကုိေရာက္သြားမွာပဲ၊ေအး ေျပာင္းျပန္ေတာ့ မေလွ်ာက္နဲ ့၊
မေရာက္ႏုိင္တဲ့ လမ္းလည္း မေလွ်ာက္နဲ ့။
မေရာက္တဲ့လမ္းေလွ်ာက္မယ္ ေျပာင္းျပန္ေလွ်ာက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့
ေရႊတိဂံုဘုရားေရာက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ဒါေတြက လက္ေတြ ့ၾကတာမို ့
ျငင္းပယ္လို ့ရတဲ့ အရာမဟုတ္ဘူး။

ဒါေၾကာင့္မို ့ျမတ္စြာဘုရားက ေကသမုတၱိရြာက လူေတြကို
လက္ေတြ ့က်က် ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ အသံုးခ်တက္ဖို ့ ဒီသုတၱန္ကို ေဟာတာ။
ဒီသုတၱန္ဟာ လူတုိင္း အတြက္ ဘ၀ခရီးလမ္းညႊန္ guide line တစ္ခုပဲ၊
Road map လို ့ေျပာခ်င္ေျပာႏုိင္တယ္။
ဘ၀ခရီးလမ္းေရြးခ်ယ္ရမယ့္လမ္း ဆုိတာကို ဒီသုတၱန္မွာ ေဟာျပထားတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက ဆက္ၿပီး ရွင္းျပတယ္။
ေအးအဲ့လို သံသယျဖစ္ေနတယ္ဆုိရင္ ငါေျပာမယ္တဲ့။

မာအႏုႆေ၀န 
၁၊ မာ အႏုႆေ၀န = အမွန္တရားကို ရွာတဲ့ အခါမွာ
 တဆင့္ၾကားစကားေပၚ အေျခခံၿပီးေတာ့
မရွာနဲ ့။ ဟိုလူေျပာတာ ဒီလူေျပာတာဆုိတဲ့ 
တဆင့္ၾကားစကား( Hearsay) ေတြအေပၚမွာ 
အေျခခံၿပီးေတာ့ အမွန္တရားကို မရွာနဲ ့။ 
တဆင့္ၾကားစကားဆုိတာ မွန္တာလည္း ရွိတယ္၊
မွားတာလည္းရွိတယ္။ မေသခ်ာဘူး။

မာ ပရမၸရာယ
၂၊ မာ ပရမၸရာယ = အစဥ္အလာ က်င့္သံုးလာတဲ့အခ်က္၊
အစဥ္အလာ ယံုၾကည္ထားတဲ့ အခ်က္ေတြ
အေပၚ အေျခခံၿပီးေတာ့လည္း အမွန္တရားကို မရွာနဲ ့။ 
ဘာျဖစ္လို ့တုန္းဆုိရင္ tradition လုိဆုိတဲ့ အစဥ္အလာက်င့္သံုးလာတဲ့ လက္ခံလာတဲ့အခ်က္ဟာ မွန္တာလည္းရွိတယ္။ မွားတာလည္းရွိတယ္။
ေသခ်ာေပါက္ အမွန္လို ့ခ်ည္း မေျပာႏုိင္ဘူး။ 
ဒါေၾကာင့္မို ့ အဲ့ဒါနဲ ့အမွား အမွန္ကိုမရွာနဲ ့။

မာဣတိကိရာယ
၃၊ မာဣတိကိရာယ = တစ္ဦးတစ္ေယာက္က လာၿပီး 
ဒါက ဒီလုိပါလို ့ဆုိၿပီး တင္ျပခ်က္ကို
အေျခခံ ၿပီးေတာ့လည္း အမွန္တရားကို ဆံုးျဖတ္လို ့မရဘူးတဲ့။
သူေျပာလာတဲ့ report ဟာ မွန္ရင္လည္းမွန္မယ္။ 
မွားရင္လည္း မွားမယ္ ။ မေသခ်ာဘူး။

မာပိဋိကသမၸဒါေနန
၄ ၊ မာပိဋိကသမၸဒါေနန= ကိုယ္သင္ထားတဲ့ စာေပနဲ ့ကိုက္ညီတယ္ဆုိရံုနဲ ့လည္း မွန္တယ္လို ့မဆံုးျဖတ္နဲ ့ဦး။ စာထဲမွာ ဒီအတိုင္းပါတာပဲ။ 
စာအုပ္ထဲမွာ ဒီလိုေရးထားတယ္ဆုိတာနဲ ့လည္း အမွန္တရားကို မဆံုးျဖတ္နဲ ့။
ဘာျဖစ္လုိ ့လဲဆုိရင္ စာအုပ္ထဲမွာ ေရးထားတယ္ဆုိေပမဲ့ မွားရင္လည္းမွားမယ္။
မွန္ရင္လည္းမွန္မွာေပါ့၊ ေျပာလို ့ရမလား။ မရဘူး။

ကေန ့ေခတ္မွာေတာင္ English ဘာသာနဲ ့ေရးၿပီး
Buddhism အမည္တပ္ထားတဲ့
စာအုပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ  ကိုယ့္အယူ၀ါဒေတြ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြေရာၿပီး ေရးထားတာေတြ ့ရတယ္။  ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ အာေဘာ္မဟုတ္ဘဲနဲ့ ကိုယ္ထင္ရာ ျမင္ရာေတြကို ဘုရားေဟာအျဖစ္ ေရးထားတာေတြ အမ်ားၾကီးပဲရွိတယ္။ ေခါင္းစဥ္ တပ္တာကေတာ့ Buddhism ပဲ။

ေအး ဒါေၾကာင့္မို ့စာအုပ္ထဲ ပါတယ္ဆုိၿပီးေတာ့ အကုန္လံုး 
စာအုပ္ထဲက ပါတဲ့အတိုင္း
မွန္တယ္လို ့မွတ္ယူလို ့မရဘူးတဲ့။
ျမတ္စြာဘုရားက အမွန္တရားကို အဲ့ဒါမ်ဳိးနဲ ့ရွာလို ့မရဘူးတဲ့။

မာတကၠေဟတု
၅၊ မာ တကၠေဟတု = ေလာကမွာ အမွန္တရားကို ရွာတဲ့နည္း 
တစ္နည္းရွိေသးတယ္ ။ Logic လို ့ေခၚတယ္။ အဲ့ဒီ logic ဆုိတဲ့ နည္းနဲ ့ေရာ အမွန္တရားကိုရွာလို ့ရမလားဆိုေတာ့ ရွာလို ့မရဘူးတဲ့။
 logic ဆုိတာ က်ဳိးေၾကာင္း ဆင္ျခင္တဲ့နည္း၊ 
အဲ့ဒီနည္းစနစ္နဲ ့ရွာရင္ မွန္တဲ့အခါမွန္တယ္။
မမွန္တဲ့အခါ မမွန္ဘူး။

က်ဳိးေၾကာင္းဆင္ျခင္တယ္ဆုိတာ ဥပမာ- လူဟာေသမ်ဳိးျဖစ္တယ္။
ဦးဘ ဟာ လူျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဦးဘ ဟာ ေသမ်ဳိးျဖစ္တယ္။
အဲ့ဒီအခ်က္ေတာ့ မွန္တယ္။ အျခားတစ္နည္းမွာ အျဖဴေရာင္ရွိတဲ့ ငွက္တစ္ေကာင္ကုိ
ၾကည့္ၿပီး ငွက္ဟာျဖဴတယ္။ က်းီဟာ ငွက္ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ီးဟာ ျဖဴတယ္လို ့ဆုိရင္
မမွန္ျပန္ဘူး။ အဲ့ဒီလို Logic နည္းနဲ ့ဆင္ျခင္တိုင္းတာလို ့လည္း အမွန္တရားဆုိတာ မေတြ ့ႏုိင္ဘူး။

မာ နယေဟတု
 ၆၊ မာ နယေဟတု =ရွာေဖြတဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခု အသံုးျပဳၿပီးေတာ့လည္း
 အမွန္တရားကို ရွာလို ့မရဘူး။
အက်ဳိးကိုၾကည့္ၿပီး အေၾကာင္းကို ေဖာ္ထုတ္တဲ့နည္း၊ 
အေၾကာင္းကိုၾကည့္ၿပီး  အက်ဳိးကိုေဖာ္ထုတ္တဲ့နည္းကို 
 အႏုမာန inference လို ့ေခၚတယ္။ အႏုမာန ဆုိတာ မွန္းဆၿပီးေတာ့ၾကည့္တာ ။
 အဲ့ဒီ inference ဆုိတာ အရာဟာ အမွန္တရားကို ရွာတဲ့အခါမွာ
လံုေလာက္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို မေပးႏုိင္ပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားက
 ေလာကမွာ အမွန္တရားဆုိၿပီး
လူေတြလက္ခံေနၾကတာဟာ ဒါေတြအေပၚမွာ အေျချပဳေနၾကတယ္တဲ့။

မာအာကာရ ပရိ၀ိတေကၠန
၇၊ မာအာကာရ ပရိ၀ိတေကၠန = အေျခအေန အရပ္ရပ္ သံုးသပ္ဆင္ျခင္တဲ့နည္း၊
အေၾကာင္းတရား ရွာတဲ့နည္း reasoning နဲ ့လည္း အမွန္တရားကို ရွာလို ့မရဘူးတဲ့။
အဲ့ဒါကလည္း လြဲတဲ့အခါ လြဲသြားႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသခ်ာတဲ့အရာ မဟုတ္ဘူး။

မာဒိ႒ိ နိဇၥ်နကၡႏ ၱိယာ 
၈၊ မာဒိ႒ိ နိဇၥ်နကၡႏ ၱိယာ = ကုိယ့္အၾကိဳက္နဲ ့ကိုက္ညီတယ္ဆုိတာနဲ ့လည္း အမွန္တရားမရွာနဲ ့။
လူေတြက အမွန္တရားကို ရွာတဲ့အခါမွာ 
ဘာနဲ ့ရွာေလ့ရွိသလဲဆုိရင္ ကိုယ့္အၾကိဳက္နဲ ့ ကိုက္ညီမႈကို 
အေျခခံျပဳတဲ့ နည္းနဲ ့ရွာတက္ၾကတယ္။ ကိုယ္က အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြးေခၚၿပီးေတာ့ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္လုိ ့ယူထားတဲ့ အယူ၀ါဒနဲ ့ ကိုက္ညီလို ့ရွိရင္ လက္ခံတယ္။
 ငါ ထင္တဲ့အတိုင္း ဟုတ္ေနၿပီဆုိၿပီးေတာ့
ကိုယ့္အျမင္ေလးနဲ ့မွန္လို ့ရွိရင္လည္း  အမွန္တရားကို လက္ခံၾကတယ္။
အဲ့ဒီ နည္းဟာလည္း စိတ္ခ်ရတဲ့ အရာတစ္ခု မဟုတ္ဘူး။

မာဘဗၺရူပတာယ
 ေနာက္တစ္ခုက ၉၊ မာဘဗၺရူပတာယ= မွတ္သားထိုက္တဲ့ အရာဆုိရံုနဲ ့လည္း အမွန္တရားကို မရွာနဲ ့။
လူေတြက အမွန္တရားကို ရွာတဲ့အခါမွာ ဒါေလးကေတာ့ မွတ္ထုိက္တယ္။ 
ဟုတ္တယ္ ၊ ယုတၱိရွိတယ္ဆုိတာ ေလးနဲ ့ အမွန္တရားကို လက္ခံၾကတယ္။ ေရွ့ကိုဆက္ၿပီး မစဥ္းစားဘူး။
ဒါလည္းပဲ စိတ္ခ်ရတဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခု မဟုတ္ေသးဘူး။

မာ သမေဏာ ေနာဂရု
ေနာက္ဆံုးတစ္ခုက ၁၀၊ မာ သမေဏာ ေနာဂရု = ဒို ့ကိုးကြယ္တဲ့ ဆရာပဲ၊
ဆရားစကား ေလးစားထုိက္တယ္ ဆုိတာနဲ ့လည္း အမွန္တရားကို မရွာနဲ ့။
ျမတ္စြာဘုရားက ဒီပုဂၢဳိလ္ၾကီးကေတာ့ ဒို ့ရဲ့ ဆရာၾကီးဘဲ ၊ဂရုၾကီးပဲ၊  
သူေျပာတာေတြ မွန္ရမယ္လို ့ဒီလိုလည္း မဆံုးျဖတ္လုိက္နဲ ့။
ခုေျပာခဲ့တဲ့ အခ်က္ ၁၀ ခ်က္ဟာ အမွန္တရားကို ဆံုးျဖတ္တဲ့ အခါမွာ အားကိုးယံုၾကည္ေလာက္တဲ့
အေၾကာင္းတရားေတြ မဟုတ္ဘူးတဲ့။

လက္ေတြ ့သိတဲ့ အသိဥာဏ္
★★★★★★★★★★★★★★
ဒါျဖင့္ အမွန္ နဲ ့ အမွား ကို ဆံုးျဖတ္တဲ့အခါမွာ 
အားကိုးယံုၾကည္ေလာက္တဲ့ အေၾကာင္းဆိုတာ ဘာလဲ။ 
ကိုယ္တုိင္ လက္ေတြ ့သိတဲ့ အသိဥာဏ္ပဲျဖစ္တယ္။
ကို္ယ္တိုင္သိေအာင္လုပ္၊ 
ကိုယ္တုိင္ သိတဲ့အခ်က္ဟာ အေသခ်ာဆံုးပဲ။
ေအး ဥပမာ - ေလာဘဆုိတဲ့ သေဘာတရား၊
 ေဒါသဆုိတဲ့ သေဘာတရား၊
 ေမာဟဆုိတဲ့သေဘာတရားဟာ အျပစ္ရွိတဲ့ အရာလား ၊ 
အျပစ္မရွိတဲ့ အရာလား။
ျမန္မာလို ေျပာမယ္ဆုိရင္ ငရဲၾကီးသလား ။မၾကီးဘူးလား ။
ကိုယ့္ဟာကို စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ ငရဲၾကီးတာ မၾကီးတာ၊
အျပစ္ရွိတာ မရွိတာ ဘာနဲ ့တိုင္းမွာလဲ ။

ထင္ရွားတာ တစ္ခုေျပာမယ္။ ဥပမာ - ကိုယ့္စိတ္ထဲ ႏွလံုးသားထဲမွာ
ေဒါသဆုိတာ ၀င္လာတာနဲ ့တစ္ၿပိဳင္နက္  စိတ္ႏွလံုးေအးခ်မ္းမႈေတြ လက္လႊတ္ဆံုးရံႈးသြားတယ္။ အ့ဲဒါဟာ ေဒါသရဲ့ အျပစ္ပဲ၊
ပင္ကိုယ္ တည္ျငိမ္တဲ့ စိတ္ေလးပ်က္စီးသြားၿပီး ပူေလာင္တဲ့ စိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာတာဟာ ေဒါသရဲ့ဆုိးက်ဳးိပဲ။
ေနာင္ဘ၀ ငရဲ ေရာက္တာ  မေရာက္တာ အသာထား၊
ေဒါသဟာ ေကာင္းသလား  မေကာင္းဘူးလားဆုိတာ 
အခု ဘ၀မွာပဲ ၾကည့္လို ့ရတယ္။

( ဘဒၵႏၲ ေဒါက္တာ နႏၵမာလာဘိဝံသ)
M.A; Ph.D
အဂၢမဟာဂႏ ၱဝါစက ပ႑ိတ၊
အဂၢမဟာပ႑ိတ၊
ပါဠိ ပါရဂူ
သ၊ စ၊ အ ဓမၼာစရိယ
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာျပဳ တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အဘိဓမၼာမဟာသိပၸံ ပါေမာကၡခ်ဳပ္
သီတဂူ ကမၻာ့ ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္
စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ မဟာသုေဗာဓာရုံေက်ာင္းတိုက္၊ တိုက္အုပ္ဆရာေတာ္  

“ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ "
★★★★★★★★

ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ ့ပဲ စဥ္းစားၾကည့္။
ဗုဒၶျမတ္စြာက လက္ေတြ ့လုပ္လို ့ရတဲ့ တရားကို ေဟာတာေနာ္။
စိတ္ကူးယဥ္ၿပီးေတာ့ ေမွ်ာ္မွန္းရရံု သက္သက္မဟုတ္ဘူး။


ဒီကေန ့ လုပ္ေနတဲ့ လုပ္ရပ္သည္ မနက္ျဖန္ခါ အက်ဳိးျဖစ္ဖို ့ ၊
ဆုိပါစို ့- ဒီလမ္းေလွ်ာက္ရင္ ဒီစခန္းေရာက္မယ္ဆုိတာသိထားၿပီးသားပဲေလ။
လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ေလွ်ာက္ေနရင္ ထိုလမ္းေၾကာင္းအတိုင္
မွန္မွန္သာေလွ်ာက္၊ ေလွ်ာက္ေနမယ္ဆုိရင္ စခန္းကိုျမင္ရ သည္ျဖစ္ေစ၊
မျမင္ရသည္ျဖစ္ေစ လမ္းမွန္ရင္ ထုိစခန္းကို ေရာက္မွာေသခ်ာတယ္။

ဆုိပါစို ့- ေရႊတိဂံုဘုရားကိုသြားမယ္၊
ေရႊတိဂံုဘုရားကို ဦးတည္ေနတဲ့ လမ္းမၾကီးေပၚမွာသာေလွ်ာက္၊
ေရာက္ကုိေရာက္သြားမွာပဲ၊ေအး ေျပာင္းျပန္ေတာ့ မေလွ်ာက္နဲ ့၊
မေရာက္ႏုိင္တဲ့ လမ္းလည္း မေလွ်ာက္နဲ ့။
မေရာက္တဲ့လမ္းေလွ်ာက္မယ္ ေျပာင္းျပန္ေလွ်ာက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့
ေရႊတိဂံုဘုရားေရာက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ဒါေတြက လက္ေတြ ့ၾကတာမို ့
ျငင္းပယ္လို ့ရတဲ့ အရာမဟုတ္ဘူး။

ဒါေၾကာင့္မို ့ျမတ္စြာဘုရားက ေကသမုတၱိရြာက လူေတြကို
လက္ေတြ ့က်က် ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ အသံုးခ်တက္ဖို ့ ဒီသုတၱန္ကို ေဟာတာ။
ဒီသုတၱန္ဟာ လူတုိင္း အတြက္ ဘ၀ခရီးလမ္းညႊန္ guide line တစ္ခုပဲ၊
Road map လို ့ေျပာခ်င္ေျပာႏုိင္တယ္။
ဘ၀ခရီးလမ္းေရြးခ်ယ္ရမယ့္လမ္း ဆုိတာကို ဒီသုတၱန္မွာ ေဟာျပထားတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက ဆက္ၿပီး ရွင္းျပတယ္။
ေအးအဲ့လို သံသယျဖစ္ေနတယ္ဆုိရင္ ငါေျပာမယ္တဲ့။


မာအႏုႆ      ေ၀န

၁၊ မာ အႏုႆ     ေ၀န = အမွန္တရားကို ရွာတဲ့ အခါမွာ
တဆင့္ၾကားစကားေပၚ အေျခခံၿပီးေတာ့
မရွာနဲ ့။ ဟိုလူေျပာတာ ဒီလူေျပာတာဆုိတဲ့
တဆင့္ၾကားစကား( Hearsay) ေတြအေပၚမွာ
အေျခခံၿပီးေတာ့ အမွန္တရားကို မရွာနဲ ့။
တဆင့္ၾကားစကားဆုိတာ မွန္တာလည္း ရွိတယ္၊
မွားတာလည္းရွိတယ္။ မေသခ်ာဘူး။


မာ ပရမၸရာယ

၂၊ မာ ပရမၸရာယ = အစဥ္အလာ က်င့္သံုးလာတဲ့အခ်က္၊
အစဥ္အလာ ယံုၾကည္ထားတဲ့ အခ်က္ေတြ
အေပၚ အေျခခံၿပီးေတာ့လည္း အမွန္တရားကို မရွာနဲ ့။
ဘာျဖစ္လို ့တုန္းဆုိရင္ tradition လုိဆုိတဲ့ အစဥ္အလာက်င့္သံုးလာတဲ့ လက္ခံလာတဲ့အခ်က္ဟာ မွန္တာလည္းရွိတယ္။ မွားတာလည္းရွိတယ္။
ေသခ်ာေပါက္ အမွန္လို ့ခ်ည္း မေျပာႏုိင္ဘူး။
ဒါေၾကာင့္မို ့ အဲ့ဒါနဲ ့အမွား အမွန္ကိုမရွာနဲ ့။


မာဣတိကိရာယ

၃၊ မာဣတိကိရာယ = တစ္ဦးတစ္ေယာက္က လာၿပီး
ဒါက ဒီလုိပါလို ့ဆုိၿပီး တင္ျပခ်က္ကို
အေျခခံ ၿပီးေတာ့လည္း အမွန္တရားကို ဆံုးျဖတ္လို ့မရဘူးတဲ့။
သူေျပာလာတဲ့ report ဟာ မွန္ရင္လည္းမွန္မယ္။
မွားရင္လည္း မွားမယ္ ။ မေသခ်ာဘူး။


မာပိဋိကသမၸဒါေနန

၄ ၊ မာပိဋိကသမၸဒါေနန= ကိုယ္သင္ထားတဲ့ စာေပနဲ ့ကိုက္ညီတယ္ဆုိရံုနဲ ့လည္း မွန္တယ္လို ့မဆံုးျဖတ္နဲ ့ဦး။ စာထဲမွာ ဒီအတိုင္းပါတာပဲ။
စာအုပ္ထဲမွာ ဒီလိုေရးထားတယ္ဆုိတာနဲ ့လည္း အမွန္တရားကို မဆံုးျဖတ္နဲ ့။
ဘာျဖစ္လုိ ့လဲဆုိရင္ စာအုပ္ထဲမွာ ေရးထားတယ္ဆုိေပမဲ့ မွားရင္လည္းမွားမယ္။
မွန္ရင္လည္းမွန္မွာေပါ့၊ ေျပာလို ့ရမလား။ မရဘူး။

ကေန ့ေခတ္မွာေတာင္ English ဘာသာနဲ ့ေရးၿပီး
Buddhism အမည္တပ္ထားတဲ့
စာအုပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ကိုယ့္အယူ၀ါဒေတြ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ေတြေရာၿပီး ေရးထားတာေတြ ့ရတယ္။

 ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ အာေဘာ္မဟုတ္ဘဲနဲ့ ကိုယ္ထင္ရာ ျမင္ရာေတြကို ဘုရားေဟာအျဖစ္ ေရးထားတာေတြ အမ်ားၾကီးပဲရွိတယ္။ ေခါင္းစဥ္ တပ္တာကေတာ့ Buddhism ပဲ။
ေအး ဒါေၾကာင့္မို ့စာအုပ္ထဲ ပါတယ္ဆုိၿပီးေတာ့ အကုန္လံုး
စာအုပ္ထဲက ပါတဲ့အတိုင္း
မွန္တယ္လို ့မွတ္ယူလို ့မရဘူးတဲ့။
ျမတ္စြာဘုရားက အမွန္တရားကို အဲ့ဒါမ်ဳိးနဲ ့ရွာလို ့မရဘူးတဲ့။


မာတကၠေဟတု

၅၊ မာ တကၠေဟတု = ေလာကမွာ အမွန္တရားကို ရွာတဲ့နည္း
တစ္နည္းရွိေသးတယ္ ။ Logic လို ့ေခၚတယ္။ အဲ့ဒီ logic ဆုိတဲ့ နည္းနဲ ့ေရာ အမွန္တရားကိုရွာလို ့ရမလားဆိုေတာ့ ရွာလို ့မရဘူးတဲ့။
logic ဆုိတာ က်ဳိးေၾကာင္း ဆင္ျခင္တဲ့နည္း၊
အဲ့ဒီနည္းစနစ္နဲ ့ရွာရင္ မွန္တဲ့အခါမွန္တယ္။
မမွန္တဲ့အခါ မမွန္ဘူး။

က်ဳိးေၾကာင္းဆင္ျခင္တယ္ဆုိတာ ဥပမာ- လူဟာေသမ်ဳိးျဖစ္တယ္။
ဦးဘ ဟာ လူျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဦးဘ ဟာ ေသမ်ဳိးျဖစ္တယ္။
အဲ့ဒီအခ်က္ေတာ့ မွန္တယ္။ အျခားတစ္နည္းမွာ အျဖဴေရာင္ရွိတဲ့ ငွက္တစ္ေကာင္ကုိ
ၾကည့္ၿပီး ငွက္ဟာျဖဴတယ္။ က်းီဟာ ငွက္ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ီးဟာ ျဖဴတယ္လို ့ဆုိရင္
မမွန္ျပန္ဘူး။ အဲ့ဒီလို Logic နည္းနဲ ့ဆင္ျခင္တိုင္းတာလို ့လည္း အမွန္တရားဆုိတာ မေတြ ့ႏုိင္ဘူး။


မာ နယေဟတု
 

၆၊ မာ နယေဟတု =ရွာေဖြတဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခု အသံုးျပဳၿပီးေတာ့လည္း
အမွန္တရားကို ရွာလို ့မရဘူး။
အက်ဳိးကိုၾကည့္ၿပီး အေၾကာင္းကို ေဖာ္ထုတ္တဲ့နည္း၊
အေၾကာင္းကိုၾကည့္ၿပီး အက်ဳိးကိုေဖာ္ထုတ္တဲ့နည္းကို
အႏုမာန inference လို ့ေခၚတယ္။ အႏုမာန ဆုိတာ မွန္းဆၿပီးေတာ့ၾကည့္တာ ။
အဲ့ဒီ inference ဆုိတာ အရာဟာ အမွန္တရားကို ရွာတဲ့အခါမွာ
လံုေလာက္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို မေပးႏုိင္ပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားက
ေလာကမွာ အမွန္တရားဆုိၿပီး
လူေတြလက္ခံေနၾကတာဟာ ဒါေတြအေပၚမွာ အေျချပဳေနၾကတယ္တဲ့။


မာအာကာရ ပရိ၀ိတေကၠန
 

၇၊ မာအာကာရ ပရိ၀ိတေကၠန = အေျခအေန အရပ္ရပ္ သံုးသပ္ဆင္ျခင္တဲ့နည္း၊
အေၾကာင္းတရား ရွာတဲ့နည္း reasoning နဲ ့လည္း အမွန္တရားကို ရွာလို ့မရဘူးတဲ့။
အဲ့ဒါကလည္း လြဲတဲ့အခါ လြဲသြားႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသခ်ာတဲ့အရာ မဟုတ္ဘူး။


မာဒိ႒ိ နိဇၥ်နကၡႏ ၱိယာ
 

၈၊ မာဒိ႒ိ နိဇၥ်နကၡႏ ၱိယာ = ကုိယ့္အၾကိဳက္နဲ ့ကိုက္ညီတယ္ဆုိတာနဲ ့လည္း အမွန္တရားမရွာနဲ ့။
လူေတြက အမွန္တရားကို ရွာတဲ့အခါမွာ
ဘာနဲ ့ရွာေလ့ရွိသလဲဆုိရင္ ကိုယ့္အၾကိဳက္နဲ ့ ကိုက္ညီမႈကို
အေျခခံျပဳတဲ့ နည္းနဲ ့ရွာတက္ၾကတယ္။ ကိုယ္က အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြးေခၚၿပီးေတာ့ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္လုိ ့ယူထားတဲ့ အယူ၀ါဒနဲ ့ ကိုက္ညီလို ့ရွိရင္ လက္ခံတယ္။
ငါ ထင္တဲ့အတိုင္း ဟုတ္ေနၿပီဆုိၿပီးေတာ့
ကိုယ့္အျမင္ေလးနဲ ့မွန္လို ့ရွိရင္လည္း အမွန္တရားကို လက္ခံၾကတယ္။
အဲ့ဒီ နည္းဟာလည္း စိတ္ခ်ရတဲ့ အရာတစ္ခု မဟုတ္ဘူး။


 မာဘဗၺရူပတာယေနာက္တစ္ခုက

 ၉၊ မာဘဗၺရူပတာယ= မွတ္သားထိုက္တဲ့ အရာဆုိရံုနဲ ့လည္း အမွန္တရားကို မရွာနဲ ့။
လူေတြက အမွန္တရားကို ရွာတဲ့အခါမွာ ဒါေလးကေတာ့ မွတ္ထုိက္တယ္။
ဟုတ္တယ္ ၊ ယုတၱိရွိတယ္ဆုိတာ ေလးနဲ ့ အမွန္တရားကို လက္ခံၾကတယ္။ ေရွ့ကိုဆက္ၿပီး မစဥ္းစားဘူး။
ဒါလည္းပဲ စိတ္ခ်ရတဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခု မဟုတ္ေသးဘူး။


မာ သမေဏာ ေနာဂရု
ေနာက္ဆံုးတစ္ခုက ၁၀၊ မာ သမေဏာ ေနာဂရု = ဒို ့ကိုးကြယ္တဲ့ ဆရာပဲ၊ဆရားစကား ေလးစားထုိက္တယ္ ဆုိတာနဲ ့လည္း အမွန္တရားကို မရွာနဲ ့။
ျမတ္စြာဘုရားက ဒီပုဂၢဳိလ္ၾကီးကေတာ့ ဒို ့ရဲ့ ဆရာၾကီးဘဲ ၊ဂရုၾကီးပဲ၊
သူေျပာတာေတြ မွန္ရမယ္လို ့ဒီလိုလည္း မဆံုးျဖတ္လုိက္နဲ ့။
ခုေျပာခဲ့တဲ့ အခ်က္ ၁၀ ခ်က္ဟာ အမွန္တရားကို ဆံုးျဖတ္တဲ့ အခါမွာ အားကိုးယံုၾကည္ေလာက္တဲ့
အေၾကာင္းတရားေတြ မဟုတ္ဘူးတဲ့။


လက္ေတြ ့သိတဲ့ အသိဥာဏ္
★★★★★★★★★★★★★★

ဒါျဖင့္ အမွန္ နဲ ့ အမွား ကို ဆံုးျဖတ္တဲ့အခါမွာ
အားကိုးယံုၾကည္ေလာက္တဲ့ အေၾကာင္းဆိုတာ ဘာလဲ။
ကိုယ္တုိင္ လက္ေတြ ့သိတဲ့ အသိဥာဏ္ပဲျဖစ္တယ္။
ကို္ယ္တိုင္သိေအာင္လုပ္၊
ကိုယ္တုိင္ သိတဲ့အခ်က္ဟာ အေသခ်ာဆံုးပဲ။
ေအး ဥပမာ - ေလာဘဆုိတဲ့ သေဘာတရား၊
ေဒါသဆုိတဲ့ သေဘာတရား၊
ေမာဟဆုိတဲ့သေဘာတရားဟာ အျပစ္ရွိတဲ့ အရာလား ၊
အျပစ္မရွိတဲ့ အရာလား။
ျမန္မာလို ေျပာမယ္ဆုိရင္ ငရဲၾကီးသလား ။မၾကီးဘူးလား ။
ကိုယ့္ဟာကို စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ ငရဲၾကီးတာ မၾကီးတာ၊
အျပစ္ရွိတာ မရွိတာ ဘာနဲ ့တိုင္းမွာလဲ ။


ထင္ရွားတာ တစ္ခုေျပာမယ္။ ဥပမာ - ကိုယ့္စိတ္ထဲ ႏွလံုးသားထဲမွာ
ေဒါသဆုိတာ ၀င္လာတာနဲ ့တစ္ၿပိဳင္နက္ စိတ္ႏွလံုးေအးခ်မ္းမႈေတြ လက္လႊတ္ဆံုးရံႈးသြားတယ္။ အ့ဲဒါဟာ ေဒါသရဲ့ အျပစ္ပဲ၊
ပင္ကိုယ္ တည္ျငိမ္တဲ့ စိတ္ေလးပ်က္စီးသြားၿပီး ပူေလာင္တဲ့ စိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာတာဟာ ေဒါသရဲ့ဆုိးက်ဳးိပဲ။
ေနာင္ဘ၀ ငရဲ ေရာက္တာ မေရာက္တာ အသာထား၊
ေဒါသဟာ ေကာင္းသလား မေကာင္းဘူးလားဆုိတာ
အခု ဘ၀မွာပဲ ၾကည့္လို ့ရတယ္။


( ဘဒၵႏၲ ေဒါက္တာ နႏၵမာလာဘိဝံသ)
M.A; Ph.D
အဂၢမဟာဂႏ ၱဝါစက ပ႑ိတ၊
အဂၢမဟာပ႑ိတ၊
ပါဠိ ပါရဂူ
သ၊ စ၊ အ ဓမၼာစရိယ
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာျပဳ တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ် ဳပ္
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အဘိဓမၼာမဟာသိပၸံ ပါေမာကၡခ်ဳပ္
သီတဂူ ကမၻာ့ ဗုဒၶတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္
စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕ မဟာသုေဗာဓာရုံေက်ာင္းတိုက္၊ တိုက္အုပ္ဆရာေတာ္


Ko Latt ေဖ့ဘုတ္မွ 

No comments:

Post a Comment