ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္
==============
၄၅။ ယႆာႏုဘာ၀ေတာ
ယကၡာ ၊ ေန၀ ဒေႆႏၱိ ဘီသနံ။
*(ယတ္သာႏုဘာ၀ေတာ
ယက္ခါ ၊ ေန၀ ဒတ္ေသန္တိ ဘီသနံ။)
ယဥွိ ေစ၀ါႏုယုဥၨေႏာၱ
၊ ရတၱိႏၵိ၀’မတႏၵိေတာ။
*(ယဥ္ညွိ(ယံဟိ)
ေစ၀ါႏုယုန္(ယုဥ္)ဇန္ေတာ၊ ရတ္တႎဒိ၀’ မတန္ဒိေတာ။)
၄၇။ သုခံ
သုပတိ သုေတၱာ စ ၊ ပါပံ ကိဥၥိ န ပႆတိ။
*(သုခံ သုပတိ
သုတ္ေတာစ ၊ ပါပံ ကိန္(ကိဥ္)စိ န ပတ္သတိ။)
ဧ၀မာဒိ ဂဏူေပတံ
၊ ပရိတၱံ တံ ဘဏာမ ေဟ။
*(ဧ၀မာဒိ
ဂုဏူေပတံ ၊ ပရိတ္တံ တံ ဘဏာမ ေဟ။)
၄၈။ ကရဏီယ’မတၳကုသေလန
၊ ယႏၱ သႏၱံ ပဒံ အဘိသေမစၥ ။
*(ကရဏီယ’
မတ္ထကုသေလန ၊ ယန္တ သန္တံ ပဒံ အဘိသမစ္(ေမစ္)စ။)
သေကၠာ ဥဇူ
စ သုဟုဇူ စ ၊ သူ၀ေစာ စႆ မုဒု အနတိမာနီ။
*(သက္ေကာ
ဥဇူ စ သုဟုဇူ စ ၊ သူ၀ေစာ စတ္သ မုဒု အနတိမာနီ။)
၄၉။ သႏၱဳႆေကာ
စ သုဘေရာ စ ၊
*(သန္တုတ္သေကာ
စ သုဘေရာ စ ၊ )
အပၸကိေစၥာ
စ သလႅဟုက၀ုတၱိ။
*(အပ္ပကိတ္(ကိစ္)ေစာ
စ သန္(သလ္)လဟုက၀ုတ္တိ။)
သႏၱိၿႏၵိေယာ
စ နိပေကာ စ ၊ အပၸဂေဗာၻ ကုေလသြ’နႏုဂိေဒၶါ။
*(သန္တိန္ဒရိေယာ
စ နိပေကာ စ ၊ အပ္’ပဂတ္(ဂဗ္)ေဘာ ကုေလသ၀’ နႏုဂိတ္(ဂိဒ္)ေဒါ။)
၅၀။ န စ ခုဒၵ’မာစေရ
ကိဥၥိ ၊ ေယန ၀ိညဴ ပေရ ဥပ၀ေဒယ်ဳံ။
*(န စ ခုတ္(ခုဒ္)ဒ’
မာစေရ ကိန္(ကိဥ္)စိ ၊ ေယန ၀ိညဴ ပေရ ဥပ၀ေဒယ်ဳံ။)
သုခိေနာ ၀
ေခမိေနာ ေဟာႏၱဳ ၊ သဗၺသတၱာ ဘ၀ႏၱဳ သုခိတတၱာ။
*(သုခိေနာ
၀ ေခမိေနာ ဟြန္(ေဟာန္)တု ၊ သတ္(သဗ္)ဗသတ္တာ ဘ၀န္တု သုခိတတ္တာ။)
၅၁။ ေယ ေကစိ
ပါဏဘူတ’တၳိ ၊ တႆာ ၀ါ ထာ၀ရာ ၀’န၀ေသသာ။
*(ေယ ေကစိ
ပါဏဘူတတ္’ထိ ၊ တတ္သာ ၀ါ ထာ၀ရာ ၀’န၀ေသသာ ။)
ဒီဃာ င၀ါ
ေယ၀ မဟႏာၱ ၊ မဇၥ်ိမာ ရႆကာ အဏုကထူလာ။
*(ဒီဃာ ၀ါ
ေယ၀ မဟန္တာ ၊ မစ္(မဇ္)ဇိ(စ်ိ)မာ ရတ္သကာ အဏုကထူလာ။)
၅၂။ ဒိ႒ာ
၀ါ ေယ ၀ အဒိ႒ာ ၊ ေယ ၀ ဒူေရ ၀သႏၱိ အ၀ိဒူေရ။
*(ဒိတ္ဌာ
၀ါ ေယ ၀ အဒိတ္ဌာ ၊ ေယ ၀ ဒူေရ ၀သန္တိ အ၀ိဒူေရ ။)
ဘူတာ ၀ သမၻေ၀သီ
၀ ၊ သဗၺသတၱာ ဘ၀ႏၱဳ သုခိတတၱာ။
*(ဘူတာ ၀
သမ္ဘေ၀သီ ၀ ၊ သတ္(သဗ္)ဗသတ္တာ ဘ၀န္တု သုခိတတ္တာ ။)
၅၃။ န ပေရ
ပရံ နိကုေဗၺထ ၊ နာတိမေညထ ကတၳစိ န ကိဥၥိ။
*(န ပေရာ
ပရံ နိကုတ္(ကုဗ္)ေဗထ ၊ နတိမင္(မဥ္)ေညထ ကတ္ထစိ န ကိန္(ကိဥ္)စိ။)
ဗ်ာေရာသနာ
ပဋိဃသည ၊ နာညမညႆ ဒုကၡ’မိေစၦယ်။
*(ဗ်ာေရာသနာ
ပဋိဃသင္(သဥ္)ည ၊ နာဥ္ညမဥ္ညတ္သ ဒုက္ခ’မိတ္(မိစ္)ေဆယ်။)
၅၄။ မာတာ
ယထာ နိယံပုတၱ- မာယုသာ ဧကပုတၱ’မႏုရေကၡ။
*(မာတာ ယထာ
နိယံပုတ္တ- မာယုသာ ဧကပုတ္တ’ မႏုရက္ေခ။)
ဧ၀မၸိ သဗၺဘူေတသု
၊ မာနသံ ဘာ၀ေယ အပရိမာဏံ။
*(ဧ၀မ္ပိ
သတ္(သဗ္)ဗဘူေတသု ၊ မာနသံ ဘာ၀ေယ အပရိမာဏံ။)
၅၅။ ေမတၱဥၥ
သဗၺေလာကသၼႎ ၊ မာနသံ ဘာ၀ေယ အပရိမာဏ ။
*(ေမတ္တဥ္စ
သတ္(သဗ္)ဗေလာကသမႎ ၊ မာနသံ ဘာ၀ေယ အပရိမာဏံ။)
ဥဒၶံ အေဓာ
စ တိရိယဥၥ ၊ အသမၺာဓံ အေ၀ရ’မသပတၱံ။
*(ဥဒ္ဓံ အေဓာ
စ တိရိယဥ္စ ၊ အသမ္ဗာဓံ အေ၀ရ’ မသပတ္တံ။)
၅၆။ တိ႒ံ
စရံ နိသိေႏၷာ ၀ ၊ သယာေနာ ယာ၀တာ’ႆ ၀ိတမိေဒၶါ။
*(တိတ္ဌံ
စရံ နိသိန္ေနာ ၀ ၊ သယာေနာ ယာ၀တာတ္’သ ၀ိတမိဒ္ေဓာ။)
ဧတံ သတႎ အဓိေ႒ယ်
၊ ျဗဟၼ’ေမတံ ၀ိဟာရ’မိဓ’မာဟု။
*(ဧတံ သတႎ
အဓိတ္ေဌယ် ၊ ျဗဟ္မ’ေမတံ ၀ိဟာရ’မိဓ’မာဟု။)
၅၇။ ဒိ႒ိဥၥ
အႏုပဂၢမၼ ၊ သီလ၀ါ ဒႆေနန သမၸေႏၷာ ။
*(ဒိတ္ဌိဥ္စ
အႏုပက္(ပဂ္)ဂမ္မ ၊ သီလ၀ ဒတ္သေနန သမ္ပန္ေနာ ။)
ကာေမသု ၀ိနယ
ေဂဓံ ၊ န ဟိ ဇာတုဂၢဗၻေသယ် ပုန ေရတိ။
*(ကာေမသု
၀ိနယ ေဂဓံ ၊ န ဟိ ဇာတုတ္(တုဂ္)ဂဗ္ဘေသယ် ပုန ေရတိ။)
ေမတၱသုတၱံ
နိ႒ိတံ။
*(ေမတ္တသုတ္တံ
နိတ္ဌိတံ။)
****************************** *******************
ေမတၱာသုတ္ ပူေဇာ္ရျခင္း အက်ဳိး
====================
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္ရ ႏိုးရေစသည္။ အိပ္မက္ဆိုးမ်ား မမက္ေအာင္ ကာကြယ္ႏိုင္သည္။
မ်က္ႏွာ ၾကည္လင္၍ လူခ်စ္ လူခင္ မ်ားလိမ့္မည္။
အိပ္ခါနီးဆဲဆဲမွာ ရြတ္ၿပီး အိပ္လွ်င္
ညအခါ ဘီလူးစီးျခင္း၊ ေယာင္ယမ္း၍ ထေျပးျခင္း၊ အိပ္ေနရင္း အသံနက္ႀကီးျဖင့္
ေအာ္ျခင္း၊ အိပ္ရာနားရိွ ေတြ႔ကရာ ပစၥည္းတုိ႔ျဖင့္ ေယာင္ယမ္း၍ ပစ္ေပါက္ျခင္း စသည္တုိ႔
ကင္းသည္။ ပေယာဂ, အပေလာက အေျခာက္အလွန္႔ မခံရျခင္း၊ အနာေရာဂါ ကင္းျခင္း၊ အဆိပ္
လက္နက္ မစူးရွျခင္း၊ ႐ူးသြပ္ေသာ ေဝဒနာ ကင္းျခင္းမွ စ၍ (ေမတၱာစ်ာန္ ရသည္ထိ
ပြားမ်ားႏိုင္လွ်င္ ေသသည္၏ အျခားမဲ့၌) ျဗဟၼာဘံု ေရာက္သည္အထိ အက်ဳိးေပးႏိုင္စြမ္း
ရိွေလသည္။
မေနာကံျဖင့္ ေမတၱာပြားမ်ားျခင္း
(ေမတၱာဘာဝနာအား ဝိပႆနာထိ ဆင္ျခင္ပြားမ်ားျခင္း)
======================
ဝစီကံ-ေမတၱာအျဖစ္ ေမတၱသုတ္ေတာ္ႀကီးကို
ပါဠိ-ျမန္မာ ပူေဇာ္ၿပီးတုိင္း မေနာကံ-ေမတၱာျဖင့္ ဆက္လက္ ပြားမ်ားသင့္ပါတယ္။
မိမိတုိ႔ ေနထုိင္ရာ (အိမ္,ေက်ာင္း,ေစတီ) ေနရာမွ ရပ္ကြက္, ၿမိဳ႕နယ္, ၿမိဳ႕/ရြာ,
ျပည္, ကမ႓ာ, အနႏၲ-စၾကဝဠာအထိ အႏုလံုအားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အနႏၲစၾကဝဠာမွ မိမိတုိ႔
ေနထိုင္ရာ ေနရာသုိ႔ ပဋိလံုအားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ သတၱဝါတုိ႔ရဲ႕ အက်ဳိးကို လုိလားေသာ
ေမတၱာစိတ္ သက္သက္ျဖင့္ သတိသမၸဇဥ္ဉာဏ္ ယွဥ္ၿပီး ေမတၱာဘာဝနာ ဆိုက္သည္အထိ
ဉာဏ္စိုက္ၿပီး မေနာကံ-ေမတၱာကို ပြားရပါတယ္။
ေမတၱာစိတ္ကို အႏုလံု-ပဋိလံု
(ခ်ဲ႕ျခင္း-ခ်ဳံ႕ျခင္း)တုိ႔ျဖင္ ့ အႀကိမ္ႀကိမ္ မေနာသက္သက္ျဖင့္ ေလ့က်င့္ၾကည့္ပါ။
သမာဓိအား မလုိက္ႏိုင္လွ်င္
(အားလံုးေသာ သတၱဝါေတြ ကိုယ္,စိတ္ ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာ-ခ်မ္းသာၾကပါေစ) ဟူ၍သာ
စိတ္သက္သက္ျဖင့္ ေလ့က်င့္ပါ။ ထုိ႔ေနာက္ တစ္ဆင့္တက္၍ အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာ
ျဖန္႔ပြားနည္းကို ေလ့က်င့္ပါ။
ထုိ႔ေနာက္ အနႏၲစၾကဝဠာ ျဖန္႔ပြားနည္းကို ေလ့က်င့္ပါ။
“မာနသံ ဘာဝေယ အပရိမာဏံ” ဟူေသာ ေမတၱသုတ္ေတာ္ အတိုင္း ေမတၱာစိတ္ကို
က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ႀကီး ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားပြားမ်ား ေလ့က်င့္သင့္ပါတယ္။
(ေမတၱာဘာဝနာအား ဝိပႆနာထိ ဆင္ျခင္ပြားမ်ားျခင္း)
==============================
ကံသံုးပါးျဖင့္ ေမတၱာပြားျခင္းဟာ ‘ပညတ္ ျမင္ရင္ ေမတၱာဝင္’ ဆုိတဲ့အတိုင္း
ေမတၱာပြားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပရမတ္ ျမင္ေအာင္ ဝိပႆနာပြားမယ္ဆုိရင္ သတၱဝါတုိ႔ရဲ႕
႐ုပ္, နာမ္သေဘာ၊ အနိစၥ, ဒုကၡ, အနတၱ သေဘာတုိ႔ကို ႏွလံုးသြင္း ဆင္ျခင္
႐ႈမွတ္ပြားမ်ားရပါတယ္။
ေမတၱာ-ဘာဝနာ ပြားမ်ားခုိက္ ပုဂၢိဳလ္-သတၱဝါ-ငါ-သူတစ္ပါး-ေယာ က်္ား-မိန္းမ စေသာ
အျမင္တုိ႔သည္ ပညတ္အျမင္ တုိ႔သာ ျဖစ္ၾကကုန္၏။ ပရမတ္ အျမင္အားျဖင့္ကား
ပုဂၢိဳလ္-သတၱဝါစသည္ မရိွ၊ ႐ုပ္အစုအေဝး နာမ္အစုအေဝးမွ်သာ ျဖစ္ၾကကုန္၏။
ထုိ႐ုပ္,
နာမ္တရားတုိ႔သည္လည္ မျမဲေသာ အနိစၥသေဘာ, ဆင္းရဲေသာ ဒုကၡသေဘာ, အႏွစ္သာရ မရိွေသာ
အနတၱသေဘာတုိ႔သာတည္း။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ႐ုပ္, နာမ္တရားတုိ႔သည္ အနိစၥ-ဒုကၡ-အနတၱ။
႐ုပ္, နာမ္တရားတုိ႔သည္ ငါ၏ ဥစၥာမဟုတ္၊ ငါမဟုတ္၊ ငါ၏ အတၱမဟုတ္။
{႐ုပ္-ဟုတြင္မည္၊ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ၊ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။
ျဖစ္-ပ်က္ ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏။ ခိုင္ျမဲေက်ာမာ၊
ႏွစ္မပါဘူး။
ပညာစကၡဳ၊ ေမွ်ာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာဝ၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ-အနတၱာ၊
မွန္လွစြာ၏။ ငါ-ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာဟု၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
နာမ္-ဟုတြင္မည္၊ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ၊ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။
ျဖစ္-ပ်က္ ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏။
ခိုင္ျမဲေက်ာမာ၊
ႏွစ္မပါဘူး။ ပညာစကၡဳ၊ ေမွ်ာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာဝ၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ-အနတၱာ၊
မွန္လွစြာ၏။ ငါ-ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာဟု၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။}
(တိပိဋကဓရ မင္းကြန္းဆရာေတာ္
ဘုရားႀကီး၏ လကၤာ)
(အလ်ဥ္းသင့္၍ လူတုိ႔၌ မထားသင့္
မထားအပ္ေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ အဆိုအမိန္႔ တစ္ရပ္ကို ထပ္မံ တင္ျပလုိပါသည္။
‘ပဋိဃနိမိတၱၪၥ - မႏွစ္သက္အပ္ေသာ
အနိ႒ာ႐ံုသည္လည္းေကာင္း။
အေယာနိေသာ မနသိကာေရာ စ - မသင့္မတင့္
ႏွလံုးသြင္းျခင္းသည္ လည္းေကင္း။
ဘိကၡေဝ - ရဟန္းတုိ႔။ ေခါ - စင္စစ္။ ေဒါသႆ - ေဒါသ၏။
ဥပၸါဒါယ - ျဖစ္ျခင္းငွာ။ ပစၥယာ - အေၾကာင္းတုိ႔ကား။ ဣေမ ေဒြ - ဤ
ႏွစ္ပါးတုိ႔သာလွ်င္တည္း။’ ဟု ဆုိပါသည္။ ေဒါသ၏ မူလ ရင္းျမစ္ကို ပယ္သတ္၍ ေမတၱာ
ပြားႏိုင္ရန္ လုိအပ္လွပါေၾကာင္း ထပ္ေဆာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။)
****************************** ****************
ေမတၱာသုတ္ ပရိတ္ေတာ္ ျဖစ္စဥ္
=====================
အခါတစ္ပါး ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္
သာဝတၳိျပည္မွာ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူေသာအခါ ငါးရာေသာ ရဟန္းေတာ္တုိ႔သည္ ရွင္ေတာ္
ျမတ္ဘုရားထံမွ ကမၼ႒ာန္းတရားကို မွတ္သား နာယူၿပီးလွ်င္ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အရပ္၌
ဝါကပ္ေတာ္မူၾကရန္ လူသူမနီး ေတာႀကီး ဟိမဝႏၲာသုိ႔ ေရွး႐ႈႂကြသြားေတာ္မူကုန္၏။
ယူဇနာတစ္ရာမွ် ေဝးကြာေသာအရပ္သုိ႔ ေရာက္ၾကလွ်င္ ဟိမဝႏၲာေတာအစပ္ တစ္ခုေသာ
ေတာင္ေျခအရပ္၌ ရပ္တန္႔ အပန္းေျဖရန္ တစ္ညဥ့္မွ် သီတင္းသံုးေတာ္မူၾက၍ မိုးေသာက္ခ်ိန္
ကာလတြင္ မနီးမေဝးေသာ ရြာတစ္ရြာသုိ႔ ဆြမ္းခံႂကြေတာ္မူၾကရာ ရြာသူရြာသား
ဒကာဒကာမမ်ားလည္း ရတနာ သံုးပါး၌ အားထား ယံုၾကည္သူမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ “ဤအရပ္၌ ဝါတြင္း
သံုးလတုိ႔ပတ္လံုး သီတင္းသံုး ေနထုိင္ေတာ္မူၾကပါဘုရား”ဟု ေတာင္းပန္
ေလွ်ာက္ထားၾက၍
ငါးရာေသာ ကမၼ႒ာန္းေက်ာင္းတုိ႔ကို ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းၾကၿပီးလွ်င္ ေညာင္ေစာင္း,
အင္းပ်ဥ္, ေရအိုးစင္, ေသာက္ေရ, သံုးေရ စေသာ အလံုးစံုေသာ အသံုးအေဆာင္ တုိ႔ကို
စီရင္ၾကကုန္၏၊
“တပည့္ေတာ္တုိ႔သည္လည္း အရွင္ဘုရားတုိ႔ထံ၌ သရဏဂံုႏွင့္
ငါးပါးသီလတုိ႔ကို ေစာင့္ထိန္းၾကပါကုန္မည္” ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားၾကကာ
ပစၥည္းေလးပါး ဒကာအျဖစ္ ခံယူၾကကုန္၏။
ႏွစ္ရက္ေျမာက္ေသာေန႔၌ ငါးရာေသာ ရဟန္းေတာ္တုိ႔သည္ အျခားရြာတစ္ရြာသုိ႔
ၾကသြားၾကကုန္၏၊ ထိုရြာသူရြာသားတုိ႔သည္လည္း ေရွးရြာသူရြာသားမ်ားနည္းတူသာလွ် င္
ဝါကပ္ရန္ ေတာင္းပန္ၾကျပန္၏၊ ရဟန္းေတာ္တုိ႔သည္လည္း အႏၲရယ္ကင္းလွ်င္ သီတင္းသံုး
ဝါဆုိၾကမည္ဟု ဝန္ခံ ကတိျပဳၾကသျဖင့္ ရြာသူ ရြာသား ဒကာ ဒကာမမ်ားလည္း
အားရဝမ္းသာစြာျဖင့္ ရြာႏွင့္ မလွမ္းမကမ္း ေတာင္ေျခ ေတာစခန္း၌
ကမၼ႒ာန္းေက်ာင္းတစ္ရာကို ေကာင္းစြာ ေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းၾကကုန္၏၊ ငါးရာေသာ
ရဟန္းေတာ္တုိ႔သည္ ထားရိွအပ္ေသာ ကတိကဝတ္ႏွင့္ အညီ ေက်ာက္စည္ကို တီးခတ္လွ်င္
အသီးသီးေသာ အရပ္မွ သစ္ပင္ရင္းသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ေတာ္မူၾကကာ ကမၼ႒ာန္း တရားအားထုတ္ေတာ္မူၾကကုန္၏။
ထုိေတာစခန္းရိွ ႐ုကၡစိုးနတ္တုိ႔သည္ ရဟန္းေတာ္ငါးရာ ႂကြလာေသာအခါ မွစ၍ ရဟန္းတုိ႔၏
သီလတန္ခုိးေၾကာင့္ သားငယ္တုိ႔ကို ခ်ီပိုး၍ ညိႇးငယ္ေသာ အသြင္ျဖင့္ မိမိတုိ႔၏
သစ္ပင္ဗိမာန္ထက္မွ ဆင္းသက္ၾကၿပီးလွ်င္ ေျမျပင္ထက္၌ ထိုမွ ဤမွ ေျပးသြားလွည့္လည္ၾကကာ
ငါးရာေသာ ရဟန္းေတာ္တုိ႔၏ ျပန္ႂကြမည့္ရက္ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္လ်က္
ေနၾကရရွာကုန္၏။
ယင္းသို႔ မရပ္မတည္ လွည့္လည္ေျပးသြားၾကရင္း ေစာင့္ေမွ်ာ္ကာေနခဲ့ၾကရာ လခြဲပင္
ၾကာေသာ္လည္း ျပန္ႂကြေတာ္မူၾကမည့္ အေၾကာင္းကို ေကာင္းစြာ သိရိွၾကပါသျဖင့္ ညီညြတ္စြာ
တိုင္ပင္၍ ထုိရဟန္းေတာ္မ်ား တရားအားထုတ္ေသာ ညဥ့္အခါ၌
လြန္စြာေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ အသံျဖင့္ ဆူညံဟတ္ေႂကြး၍ လည္းေကာင္း၊
လြန္စြာေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ အပုပ္န႔ံတုိ႔ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေခ်ာက္လွန္႔ၾကကုန္၏။
ယင္းသို႔ေသာ အဆင္း အသံ အနံ႔တုိ႔ေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္ အရွင္ျမတ္တုိ႔သည္
စိတ္ေတြပ်ံ႕လြင့္၍ ကမၼ႒ာန္း အလုပ္ကို ယုတ္ေလ်ာ့ေစသည့္အျပင္ လန္႔ဖ်ပ္မူးေဝ
ေသြးေလေခ်ာက္ခ်ား၍ အိပ္စားမရ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ေရာဂါဘယေတြ ခံစားေနၾကရကုန္၏၊ ထုိသုိ႔
ခံစားရေသာ္လည္း အခ်င္းခ်င္းမွာမူကား ထုိအေၾကာင္းအရာေတြကို တစ္ခါတစ္ေလမွ်
မေျပာရွာၾကေခ်။
ထို႔ေနာက္ တစ္ေန႔သ၌ စည္းေဝးခ်ိန္ကာလတြင္ သံဃာ့ေထရ္က “ငါ့ရွင္တုိ႔ - ဤေတာအုပ္သို႔
ငါတို႔လာစ သံုးေလးရက္ ရသည္တိုင္ေအာင္ အားလံုးေသာ ငါ့ရွင္တုိ႔သည္
ၾကည္လင္ရြႊင္လန္းစြာျဖင့္ ကမၼ႒ာန္းတရား အားထုတ္ႏိုင္ၾက၍ သပၸါယမွ်တပံု ရၾက၏။
ယခုအခါေသာ္ အဘယ္ေၾကာင့္ ညိႇဳးေလ်ာ္ပိန္ခ်ဳံး တစ္ကိုယ္လံုး အဆင္းမလွ ျဖစ္ေနၾကပါသနည္း။
ဤေတာအုပ္၌ သပၸာယ မမွ်တၾကသေလာ” ဤသို႔ ေစာေၾကာေမးေသာအခါ ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးသည္ “
အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္သည္ ညဥ့္အခါ၌ ဤသို႔ ဤသို႔ သေဘာရိွေသာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ
အဆင္းကိုလည္း ျမင္ရပါ၏၊
အသံကိုလည္း ၾကားရပါ၏၊ အနံ႔ကိုလည္း နံ႔ပါ၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္
တပည့္ေတာ္၏ စိတ္ေတြ ပ်ံ႕လြင့္ေနပါ၏” ဤသုိ႔ေသာ နည္းျဖင့္ အလံုးစံုေသာ ရဟန္းတုိ႔သည္
အသီးသီး မိမိတုိ႔ စြဲကပ္လာေသာ ေရာဂါေဝဒနာမ်ားကို ေျပာၾကားၾကကုန္၏။
ထုိအခါ သံဃာ့ေထရ္ႀကီးက “ ငါ့ရွင္တုိ႔ ဤသုိ႔ဆုိလွ်င္ ဝါတြင္းပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း
ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ ဒုတိယ ဝါကပ္မႈကို ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့၏၊
ငါတုိ႔သည္
ဤေနရာမွတစ္ပါး အျခားသပၸါယ မွ်တေသာ ေနရာသို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းရန္ ရွင္ေတာ္ဘုရား၏
အထံေတာ္ပါး၌ သြား၍ ေလွ်ာက္ထားၾကကုန္အံ့” ဟု ဆုိၿပီးလွ်င္ ေက်ာင္းအိပ္ရာ
ေနရာမ်ားကို ေကာင္းစြာသိုမီွး သိမ္းဆည္းေစၿပီးေနာက္ ပစၥည္းေလးပါးတုိ႔၌
ေရာင့္ရဲလြယ္ေသာ “အႏၲဳႆကဂုဏ္”၊
ဒါယကာတုိ႔ ေမြးျမဴျပဳစုလြယ္ေသာ “သုဘရဂုဏ္”၊
နည္းပါးေသာ နဝကမၼအမႈ ဟူေသာ “အပၸကိစၥဂုဏ္”၊ ဒကာ ဒကာမတုိ႔၌ တဏွာ သံေဃာ မက္ေမာ
တြယ္တာျခင္း မရိွေသာ “ကုေလသြ န နဂိဒၶဂုဏ္” စေသာ ရဟန္းတုိ႔၌ ရိွအပ္ေသာ
ဂုဏ္တုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စံုၾကေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ား ျဖစ္၍ မည္သည့္ ဒကာ ဒကာမမ်ားကိုမွ်
မပန္ၾကားဘဲ သာဝတၳိျပည္ ရွင္ေတာ္ဘုရား ရိွရာသုိ႔ တိစီဝရိတ္ ကုိယ္စီျဖင့္
ျပန္လည္ႂကြလာေတာ္မူၾက၏။
ဘဂဝါဘုန္းလိႈင္ ႏႈန္းၿပိဳင္ဘက္ကင္း တရားမင္း ျဖစ္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္
ထုိျပန္လည္ႂကြလာေသာ ရဟန္းတုိ႔ကို ျမင္ေတာ္မူ၍ “အုိခ်စ္သား ရဟန္းတုိ႔ ငါဘုရားသည္
ဝါတြင္း သံုးလမွာ ခရီးေဒသစာရီ မလွည့္လည္အပ္ဟု ပညတ္ေတာ္မူခဲ့သည္ မဟုတ္ေလာ၊
အဘယ္ေၾကာင့္ သင္တုိ႔သည္ လွည့္လည္သြားလာၾကဘိသနည္း” ဟု မိန္႔ေတာ္မူလွ်င္
ထုိရဟန္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား အေၾကာင္းအရာ အစံုအလင္ကို ကုန္စင္ေအာင္
ေလွ်ာက္တင္ၾကကုန္၏၊
ထုိအခါ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားသည္ “ခ်စ္သား ရဟန္းတုိ႔ အလံုးစံုေသာ
ဇမၺဴဒိ္ပ္ ေျမအျပင္ကို ငါဘုရား ဆင္ျခင္ေတာ္မူေသာ္လည္း သင္တို႔၏ ေနရာေဟာင္းထက္
ေကာင္းမြန္ေလ်ာက္ပတ္ သင့္ျမတ္ေသာ ေနရာကို အယုတ္ဆံုး ေျခေလးေခ်ာင္း ခ်ေလာက္ေသာ
တစ္ခုေသာ အင္းပ်ဥ္ေနရာမွ်လည္း ငါဘုရားျမင္ေတာ္မမူေခ်၊ ထုိေနရာသို႔သာ ျပန္ၾကကုန္ေလာ့၊
သင္တုိ႔အတြက္ အာသေဝါကုန္ခန္း၍ ရဟႏၲာ ျဖစ္ၾကမည့္ ေနရာသည္ ထုိေနရာေဟာင္းပင္
ျဖစ္ေပ၏”ဟု
မိန္႔ေတာ္မူေသာ္လည္း ျပန္ၿပီး မႂကြဝံ့ၾကသျဖင့္ “ရဟန္းတို႔ သင္တုိ႔သည္
ယခင္ကမူ လက္နက္ကို မယူဘဲ သြားၾကရကုန္၏၊ ယခုအခါ လက္နက္ကို ယူေဆာင္၍
သြားၾကကုန္ေလာ့”ဟု အမိန္႔ေတာ္ ရိွေတာ္မူရာ ရဟန္းတုိ႔သည္ အဘယ္လက္နက္ ျဖစ္ပါသနည္း။
ဘုရားဟု ျပန္၍ ေလွ်ာက္ထားၾကေသာအခါ “ကရဏီယမတၳ ကုသေလန” စေသာ ဤေမတၱသုတ္ ေဒသနာတရားကို
ေဟာၾကားေတာ္မူ၍ “ခ်စ္သား ရဟန္းတုိ႔ ဤေမတၱာလက္နက္ ပရိတ္စက္ကို ေတာနက္သုိ႔ ဝင္လွ်င္
ဆင္ျခင္ရြတ္ပြား သရဇၩယ္၍ သြားၾကကုန္ေလာ့” ဟု မွာၾကားေတာ္မူလုိက္၏။
ငါးရာေသာ ရဟန္းတုိ႔သည္ ရွင္ေတာ္ဘုရား မွာၾကားေတာ္မူသည့္အတိုင္း
ျပန္လည္ႂကြသြားရာတြင္
ေမတၱသုတ္ေဒသနာျဖင့္ တစ္စံုတစ္ရာ အေႏွာင့္အယွက္
မရိွၾကသည့္အျပင္ အလ်င္က မႏွစ္မ်ဳိ႕ေသာ နတ္တို႔သည္
ေမတၱာစိတ္ ယုိဖိတ္ၾကကုန္လ်က္
ရဟန္းေတာ္တုိ႔၏ သပိတ္သကၤန္းကို လွမ္းယူၾကၿပီးလွ်င္ ခရီးဦးႀကိဳဆုိၾကကုန္၏၊
ေက်ာင္းအာရာမ္တြင္း၌လည္း ရွင္းလင္း သုတ္သင္ၾကကုန္၏၊ ေျခလက္ဆုပ္နယ္ ေသာက္ေရ
သံုးေဆာင္ေရ တည္ျခင္းစေသာ ဝတ္ႀကီးဝတ္ငယ္ အသြယ္သြယ္ တုိ႔ကိုလည္း ျပဳလုပ္ၾကကုန္၏၊
ဤသုိ႔လွ်င္ ရဟန္းေတာ္ ငါးရာတုိ႔သည္ ေလ်ာက္ပတ္သာယာ ေအးခ်မ္းစြာျဖင့္ ေမတၱာကို
အေျခခံၿပီး ဝိပႆနာဉာဏ္ကို တစ္ဆင့္တက္ကာ ရင့္က်က္ေသာ အသိဉာဏ္ေၾကာင့္ ဝါတြင္းသံုးလ
အတြင္း၌ပင္ ပဋိသမၶဒါပတၳ ရဟႏၲာခ်ည္း ျဖစ္ေတာ္မူၾက၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေမတၱာသုတ္ ေဒသနာေတာ္သည္ ေမတၱာဘာဝနာ၏ အက်ဳိး ၁၁-မ်ဳိးကိစၥ၊ ေဘးရန္
အႏၲရယ္ ကာကြယ္တားဆီးျခင္း ကိစၥမ်ားကို ျပည့္စံုၿပီးေျမာက္႐ံုမက ေမတၱာကို အေျခခံ၍
ဝိပႆနာဉာဏ္ကို တစ္ဆင့္တက္ကာ ရင့္က်က္ပါလွ်င္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း ေကာင္းျမတ္ေသာ
ေဒသနာေတာ္ႀကီး
ျဖစ္ပါသတည္း။
ေမတၱသုတ္အဓိပၸါယ္...
==============
တေစၧသူရဲ ဘီလူးမ်ား ေျခာက္လွန္႔မႈ
မျပဳေအာင္ စြမ္းအားထက္လွေသာ ေမတၱသုတ္ ပရိတ္ေတာ္ကို ေန႔ေရာညဥ့္ပါ ရြတ္ဆုိျခင္းျဖင့္
-
၁-ခ်မ္းသာစြာ အိပ္ရျခင္း၊
၂-အိပ္မက္ဆိုးမ်ား မျမင္မက္ျခင္း စေသာ အက်ဳိးမ်ား ရရိွႏိုင္ပါသည္။ အုိ
သူေတာ္ေကာင္း အေပါင္းတုိ႔၊ အထက္ပါ ေက်းဇူးဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ေမတၱာသုတ္
ပရိတ္ေတာ္ကို ရြတ္ဆုိၾကပါကုန္စုိ႔။
ေလာကီ, ေလာကုတၱရာ
ႏွစ္ျဖာအက်ဳိးစီးပြား၌ တတ္သိလိမၼာ ပညာရိွ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားသည္ ေမတၱာမပြားမီ
ေအာက္ပါ သူေတာ္ေကာင္း က်င့္စဥ္မ်ားကို လိုက္နာ က်င့္သံုးရေပမည္။
၁။ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈ ျပဳလုပ္ရန္
စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သူ ျဖစ္ရမည္။
၂။ ကိုယ္, စိတ္ ႏွစ္ပါး ႐ိုးသား
ေျဖာင့္မွန္သူ ျဖစ္ရမည္။
၃။ စိတ္သေဘာထား အထူး ေျဖာင့္မွန္သူ
ျဖစ္ရမည္။
၄။ မွန္ကန္ေသာ စကားရိွသူ ျဖစ္ရမည္။
၅။ စိတ္ ႏွလံုး ႏူးည့ံ သိမ္ေမြ႕သူ
ျဖစ္ရမည္။
၆။ မာန္မာန ေထာင္လႊားသူ မျဖစ္ရ။
၇။ ရသမွ်ႏွင့္
ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ႏိုင္သူ ျဖစ္ရမည္။
၈။ အစားအစာ ေထြရာ မမ်ားသူ ျဖစ္ရမည္။
၉။ အလုပ္ကိစၥ နည္းသူ ျဖစ္ရမည္။
၁၀။ အသက္ေမြး လြယ္ကူသူ ျဖစ္ရမည္။
၁၁။ ဣေျႏၵ သိကၡာရိွသူ ျဖစ္ရမည္။
၁၂။ ရင့္က်က္ေသာ အသိပညာႏွင့္
ျပည့္စံုသူ ျဖစ္ရမည္။
၁၃။ မၾကမ္းတမ္း မခက္ထန္သူ ျဖစ္ရမည္။
၁၄။ ေဆြမ်ဳိး (ဒကာ-ဒကာမ) မ်ား၌
မတြယ္တာသူ ျဖစ္ရမည္။
၁၅။ ပညာရိွတို႔ ကဲ့ရဲ႕ဖြယ္ျဖစ္ေသာ
မေကာင္းမႈ တစ္စံုတစ္ခုကို အနည္းငယ္မွ်ပင္ မျပဳမက်င့္ရာ။ (အထက္ပါ က်င့္ဝတ္
၁၅-ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုၿပီးေနာက္ ေမတၱာ ပြားရမည္။)
သတၱဝါခပ္သိမ္း ခ်မ္းသာၾကပါေစ၊
ေဘးမရိွၾကပါေစႏွင့္၊ ကိုယ္၏ ခ်မ္းသာျခင္း၊ စိတ္၏ ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္
ျပည့္စံုၾကပါေစ။
၁။ အားလံုးသတၱဝါ ေဝေနယ်ာ
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၂။ သက္ရိွသတၱဝါ ေဝေနယ်ာ
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၃။ ေၾကာက္တတ္သတၱဝါ ေဝေနယ်ာ
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၄။ တည္ၿငိမ္သတၱဝါ ေဝေနယ်ာ
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၅။ ကိုယ္ရွည္ခႏၶာ သတၱဝါ
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၆။ ကိုယ္တုိခႏၶာ သတၱဝါ
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၇။ မရွည္မတို ကိုယ္ရိွခႏၶာ
သတၱဝါ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၈။ ကိုယ္ႀကီးခႏၶာ သတၱဝါ
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၉။ ကို္ယ္ေသးခႏၶာ သတၱဝါ
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၁၀။ မႀကီးမေသး အလယ္ခႏၶာ သတၱဝါ
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၁၁။ ဝေသာခႏၶာ သတၱဝါ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၁၂။ ပိန္ၾကံဳခႏၶာ သတၱဝါ
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၁၃။ မပိန္မဝ ရၾကခႏၶာ သတၱဝါ
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၁၄။ ျမင္ရသတၱဝါ ေဝေနယ်
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၁၅။ မျမင္ရပါ သတၱဝါ
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၁၆။ ရပ္ေဝးေနရွာ သတၱဝါ
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၁၇။ ရပ္နီးေနရွာ သတၱဝါ
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၁၈။ ျဖစ္ၿပီးသတၱဝါ ေဝေနယ်ာ
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၁၉။ ျဖစ္ဆဲသတၱဝါ ေဝေနယ်ာ
ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
၂၀။ သတၱဝါခ်င္းခ်င္း
ေမတၱာႏွင္း၍ စိတ္ရင္းမလွန္ မ်က္မျပန္ သည္းခံႏိုင္ပါေစ။
၂၁။ သတၱဝါခ်င္းခ်င္း မညႇဥ္းဆဲဘဲ
အျမဲဂ႐ု အေလးျပဳ က်ဳိးစုေဆာင္ပါေစ။
၂၂။ သတၱဝါခ်င္းခ်င္း ရန္ၿငိဳးကင္း
ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာရိွပါေစ။
၂၃။ သတၱဝါခ်င္းခ်င္း ေလးစားရင္း
ျမဲတင္းရိွပါေစ။
၂၄။ သတၱဝါခ်င္းခ်င္း ေမတၱာႏွင္း၍
ဆင္းရဲဒုကၡ မေပးၾက သုခေဆာင္ပါေစ။
၂၅။ အမ်ားသတၱဝါ ခ်င္းခ်င္းသာ
ေမတၱာပြားႏိုင္ၾကပါေစ။
အမိသည္ မိမိဝမ္း၌ လြယ္၍ ေမြးထားရေသာ
တစ္ဦးတည္းေသာ သားကို အသက္ေလာက္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုး၍ အစဥ္မျပတ္ ေစာင့္ေရွာက္သည့္ နည္းတူ
သတၱဝါအားလံုးတုိ႔ အေပၚ၌ အတိုင္းမသိ ႀကီးမားေသာ ေမတၱာစိတ္ကို ပြားမ်ားရာ၏။
တစ္ေလာကလံုး ေမတၱာဖံုးေအာင္
က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေမတၱာပို႔ပါ၊ အထက္, ေအာက္, ေဘးဘီ အရပ္မ်က္ႏွာ အားလံုး
အက်ဥ္းအေျမာင္း မရိွ၊ ရန္သူ မိတ္ေဆြ ႏွစ္ေထြ ခြဲျခား မထားဘဲ ေမတၱာ ပြားမ်ားေစရာ၏။
ေမတၱာပို႔ရန္ အခ်ိန္အခါမွာ
အထူးကန္႔သတ္ခ်က္ မရိွပါ၊ အိပ္ေပ်ာ္ခ်ိန္မွ တစ္ပါး က်န္ေသာ အခ်ိန္မ်ားသည္
ေမတၱာပို႔ခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းသုိ႔ ေမတၱာစိတ္ႏွင့္ အျမဲမျပတ္ေနျခင္း၊
ထုိင္ျခင္းရိွေသာ သူေတာ္ေကာင္းကို ‘ျဗဟၼ ဝိဟာရ - ျမင့္ျမတ္စြာ ေနထုိင္သူ’ဟု
ဘုရားျမတ္စြာ ခ်ီးက်ဴးေတာ္မူပါသည္။
မွားေသာ အယူဝါဒကို လက္မခံဘဲ
ကိုယ္က်င့္သီလ ရိွေစရာ၏။ မဂ္ဉာဏ္ အျမင္ႏွင့္ ျပည့္စံုေစရာ၏။ ကိေလသာအာ႐ံု
ကာမဂုဏ္တုိ႔၌ တပ္ႏွစ္သက္ျခင္းကို ပယ္ေဖ်ာက္ရာ၏။ ဤသုိ႔ေသာ လူမ်ဳိးသည္ မိခင္ဝမ္း၌
တစ္ဖန္ ပဋိသေႏၶ မေနရေတာ့ေပ။ (ဝဋ္ဘဝ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၍ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသုိ႔ ေရာက္ေပလတၱံ။)
အားလုံး က်န္းမာ,ထီေပါက္ နိဗၺာန္ေရာက္ေစ-
အရွင္ပ႑ိတ(ေဒါင္းျဖဴ)
No comments:
Post a Comment