Pages

Saturday, January 4, 2014

**** က်ိန္စာ (ကုိယ္တုိင္ေရး) ****

   

ဟုိး..ငယ္ငယ္တုန္းက ေရႊမန္းတင္ေမာင္-ရဲ့ ေမာင္မွဴးျပဇာတ္ကုိ အသံခ်ဲ႕စက္ကေန ခဏခဏနားေထာင္ခဲ့ဖူးတယ္..။
အဲဒီျပဇာတ္မွာ ေမာင္မွဴး-ကုိ သူ႔အစ္မျဖစ္သူက “ဒီလုိလူမ်ဳိးကုိ ေသမင္းက ေခၚကုိမေခၚႏုိင္ဘူး..။

 ေျမြဆုိးမ်ားကလည္း မကုိက္ၾကဘူး။ ေသမင္းရယ္ ဒီလုိလူမ်ဳိးကုိ ျမန္ျမန္ေခၚပါ..”စသည္ျဖင့္ က်ိန္ဆဲတာကုိၾကားရၿပီး လူေတြဘာေၾကာင့္မ်ား က်ိန္ၾကတာလဲ…? က်ိန္စာတုိက္ၾကတာလဲ…? က်ိန္စာဆုိတာ ဘယ္တုန္းက စတင္ခဲ့တာလဲဆုိၿပီး စိတ္၀င္စားခဲ့ပါတယ္..။
 
 ႏုိင္ငံေတာ္ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသုိလ္-ေရာက္ေတာ့ အဲဒီမွာ ပုဂံေခတ္ေက်ာက္စာေတြအေၾကာင္းကုိ သင္ယူခဲ့ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ပုဂံေခတ္ကုသိုလ္ရွင္ေတြရဲ့ က်ိန္စာတုိက္ပုံေတြကုိေတြ႕ရၿပီး ငယ္ငယ္တုန္းက က်ိန္စာသမုိင္းကုိ စိတ္၀င္စားခဲ့တာဟာ ျပန္လည္ရွင္သန္လာခဲ့တယ္။

 ဒါနဲ႔ပဲ က်ိန္စာေတြကုိ ေလ့လာခဲ့မိပါတယ္..။
 ဒီေနရာမွာ အုိျပည္စုံသင္-က်ိန္ခဲ့တာကလည္း စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းလွပါတယ္..။ 

သူက- “ဤငါလႊတ္ေသာကြ်န္ကုိ အေဆြအမ်ဳိးဟူ၍ ႏွိပ္စက္ရစ္မူကား ငရဲ အပါယ္ေလးပါးေသာအား က်က္ေစသတည္း
ေနာက္အား သားေျမးေတာ္ေသာသူတုိ႔တည္း ဖ်က္ဆီးရစ္၏ဟူမူကား ဘုန္းမႀကီးေစ အသက္မရွည္ေစ အ၀စိလွ်င္က်က္ေစသတည္း ဤအားဖ်က္ေသာသူကား ငါ့လင္မ်ဳိးလည္းေကာင္း ငါ့မ်ဳိးလည္းေကာင္း ငရဲအ၀စိကုိ က်က္ေစေသာတည္း”ဟူ၍ က်ိန္ဆုိခဲ့သည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။ 

အုိျပည္စုံသင္-သည္ မိမိတုိ႔မရွိေသာအခါ၌ ေဆြမ်ဳိးမ်ားမွ ကြ်န္မ်ားကုိ ႏွိပ္စက္မည္စုိးေသာေၾကာင့္ “ငါ့ေမာင္ င့ါတူ ငါ့သား”စေသာ စကားလုံးမ်ားျဖင့္ အႏၱရာယ္မွကာကြယ္ေပးခဲ့သည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။

ေနာက္တစ္ခုထူးျခားခ်က္မွာ ယေန႔ေခတ္အစုိးရသာ သမုိင္းကုိဖ်က္ဆီးသည္မဟုတ္၊ ထုိေခတ္ဘုရင္မ်ားသည္လည္း ေရွးဘုရင္တုိ႔၏ အေဆာက္အဦ သမုိင္းစသည္တုိ႔ကုိ ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာေၾကာင့္ ထုိဘုရင္တုိ႔အေနျဖင့္ ကြ်န္ကုိေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေစတီကုိေသာ္လည္းေကာင္း
 ေႏွာင့္ယွက္မည္ကုိ ႀကဳိတင္ျမင္ေသာေၾကာင့္  ထုိအပုိင္းတြင္လည္း မလစ္ဟင္းေစရန္ က်ိန္စာဆုိခဲ့သည္ကုိ ထပ္မံေတြ႕ျမင္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ 

ထုိ႔ျပင္ ေက်ာင္းကန္ဘုရားေစတီတုိ႔၏ ၀တၱကေျမမ်ားကုိ အခြန္ထုတ္ေကာက္ယူျခင္းျပဳမည့္ ေဘးမွကာကြယ္ရန္လည္း သူ႔က်ိန္စာတြင္ ထည့္သြင္းဆုိခဲ့သည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။

 တစ္ခါတစ္ရံတြင္ မိမိ၏အလွဴကုိ မနာလုိမရႈစိမ့္သူမ်ားရွိသျဖင့္ ထုိလူယုတ္မာမ်ား၏ ဖ်က္ဆီးျခင္းမွကင္းေ၀းေစရန္ က်ိန္စာတုိက္ပုံကုိလည္း သကၠရာဇ္ ၁၂၄၀-ျပည့္တြင္ ဘုရားႀကီးတစ္ဆူတြင္ ကြ်န္ငါးေယာက္လွဴခဲ့ေသာ ငစြယ္သင္-ဟူေသာ သူၾကြယ္တစ္ေယာက္၏ ေက်ာက္စာတြင္ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ပါသည္။ 

ထုိေက်ာက္စာတြင္ “ငမိတၱာ နင္ေတဖ်က္မူကား ငါက်ိန္တုိင္ေရာက္ေစသေတ”ဟု ေရးထုိး၍ မိမိအက်ဳိးကုိမလုိလားသူ ငမိတၱာ-၏ ေႏွာင့္ယွက္မႈေဘးကုိ ကာကြယ္ခဲ့ပါသည္။
ပုဂံေခတ္တြင္ အက်ိန္မ်ားေသာက်ိန္စာကား “အဘုန္းမႀကီး အသက္မရွည္ေစသတည္း။ ငရဲအ၀စိအား က်က္ေစ၏။

ဘုန္းမႀကီးေစ အသက္မရွည္ေစ ဘုရားအျဖစ္ျဖစ္လည္း အဖူးရေစ ဖ်က္ဆီရစ္ေသာသူကား အေအာက္၊ ေျမႀကီးကားအထက္ အ၀စိထဲ ငရဲလွ်င္ က်က္ေစသတည္း။ လာလတ္အံ့ေသာဘုရားအျဖစ္ျဖစ္လွ်င္ အဖူးရေစသတည္း”ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။

 တုိတုိေလးႏွင့္ထိထိမိမိက်ိန္ဆုိေသာ က်ိန္စာမွာ အိန္ေရာက္သင္-၏ “ဤငါ့အလွဴကုိ ဖ်က္ဆီးသသူကား စားခ်င္လ်က္ မစားရတတ္ ေသာက္ခ်င္လ်က္ မေသာက္ရတတ္ေစသတည္း။ ကမာၻလွ်င္ ေလာင္ေသာခဲ့လည္း မေလာင္ရာေသာ ကမာၻတစ္ပါးသုိ႔လား၍ ေျမႀကီးအထဲ ငရဲခံေစ က်က္ေစေလသတည္း”ဟူေသာ က်ိန္စာျဖစ္ပါသည္။

 တစ္ခါတစ္ရံ၌မူ ျမတ္ဗုဒၶလက္ထက္ေတာ္တြင္ ေျမၿမဳိခံခဲ့ရေသာ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ကုိ ဥပမာေပး၍ “အလွဴကုိလုယက္ဖ်က္ဆီးေသာသူကား ဤလူလက္ထက္လည္း အျပစ္ရွစ္ပါး ေရာက္ေစသတည္း။ 

ခႏၶာပ်က္၍ ေသခဲ့ေသာလည္း သိဥၨဳိးမည္ေသာငရဲ ကာလသုတ္ငရဲ တာပနငရဲ ပတာပနငရဲ သဃၤာတငရဲ ေရာရု၀ငရဲ မဟာေရာရု၀ငရဲ အ၀ီစိငရဲ ဤသုိ႔ေသာငရဲတုိ႔၌လည္း ေဒ၀ဒတ္ခံ၏။ ေဒ၀ဒတ္ခံေသာထက္ အဆအရာ အဆအေထာင္ အဆအေသာင္း အဆအသိန္း တေျပာင္းျပန္ျပန္ ခံေစသတည္း။ 

ငါ့ေျမကုိစားေသာေယာက်ာ္းလည္းေကာင္း မိန္းမလည္းေကာင္း ေသခဲ့ေသာ္ အထုလည္း အရက္ေျခာက္ဆယ္သြားေသာ ေက်ာက္ဖ်ာႀကီးတြင္ ခါး၍နစ္လ်က္ ေရလည္းမရ အစာလည္းမရ လွ်ာငါးလံထြက္လ်က္ ခံေစသတည္း”ဟု က်ိန္စာတုိက္ခဲ့သည္ကုိ အနႏၱသူဇနီးေက်ာက္စာတြင္ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရပါသည္။
 အထက္ပါက်ိန္စာကုိၾကည့္၍ အံ့ၾသမိပါသည္။

 မိမိတုိ႔ယေန႔ေခတ္လူမ်ားပင္ မက်ိန္ႏုိင္ေလာက္ေသာစကားလုံးမ်ဳိးျဖင့္ က်ိန္ခဲ့သည္။ ေက်ာက္ဖ်ာႀကီးတြင္ ခါးနစ္ကာ အစာေရစာမရဘဲ လွ်ာငါးလံထြက္ကာ ခံရပါေစ-ဟူေသာစကားလုံးသည္ အေတာ္ပင္ ရသေျမာက္ေသာစကားလုံးျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ က်ိန္စာျဖစ္ေနသည္မုိ႔ ခက္ပါ၏။

 ထုိ႔ေနာက္တဖန္ ၿပိတၱာကုိပမာထား၍ က်ိန္ခဲ့သည္ကုိမူ “ဖ်က္ဆီးကုန္ရစ္သသူကား ေျမပုံလုံးမွ်ေသာ ဘုရားတုိ႔ ခြ်တ္၍ မကြ်တ္ပါေသာ လူၿပိတၱာလွ်င္ ျဖစ္ေစသတည္။ အကမာၻေသာ ဘုရားလည္းမဖူး အျပစ္ရွစ္ပါးေရာက္ေစသည္း”ဟူေသာစကားရပ္၌ ေတြ႕ခဲ့ရပါသည္။

 အျပစ္ရွစ္ပါးဟူသည္ ေျမၿမဳိျခင္း မုိးႀကဳိးဒဏ္ထိျခင္း မီးေလာင္ျခင္းစေသာ အျပစ္ရွစ္ပါးျဖစ္ပါသည္။
 မႀကဳိက္သင့္မွန္းသိလ်က္ မိမိႀကဳိက္ႏွစ္သက္ခဲ့ေသာက်ိန္စာကား ေညာင္ရမ္းႀကီးသမီး၏ က်ိန္စာပင္ျဖစ္ပါသည္။

 ေျမာက္ဘက္အျခမ္းတြင္ “ကြ်န္တစ္ေယာက္ လယ္တစ္ပယ္ေသာကုိတည္း ငါ့ေဆြတြင္က်င္လည္းေကာင္း ငါ့သခင္မင္း၏ အေဆြတြင္လည္းေကာင္း ျပင္သူလည္းေကာင္း ရဟန္းလည္းေကာင္း လူလည္းေကာင္း မိန္းမလည္းေကာင္း ေယာက်ာ္းလည္းေကာင္း လုစားလတ္ေသာ ႏုိင္ထက္မူလတ္ေသာသူကား လူတြင္ ဘုန္းမႀကီးေစ အသက္မရွည္ေစသတည္း။ မင္းႀကီးေဘးဘယာဒဏ္ႀကီး သင့္ေစသတည္း။ 

 မီးေဘး ေရေဘး မုိးႀကဳိးပုဆိန္ေဘး ဆင္ေဘး ျမင္းေဘး ေျမြေဘး သစ္က်ားလ၀ံေဘး သမားကု၍မတတ္ရာေသာ အနာေဘး ႀကီးစြာစြာလွ်င္ သင့္၍ ဖတၱလတ္(လက္တေလာ)ေသေစသတည္း။ 
 ေသြးခဲအန္၍ ေသေစသတည္း။ ေသေသာလည္း အ၀ိစိမည္ေသာ ငရဲႀကီးလွ်င္ က်က္ေစသတည္း။ ဘုရားအျဖစ္ျဖစ္လည္း အဖူးရေစသတည္း။

 ၾကမၼာအား လူျဖစ္ျငားတုံေသာ္လည္း ႏူေသာ ၀ဲေသာ ကီေသာ ကန္ေသာ နာပင္းေသာ အေသာ ရူးေသာ တုံလွီေသာ ေျခလက္တုိေသာ နားႏွာေခါင္းတုိေသာ ပုဆုိးျခမ္း လည္လွ်င္ပတ္၍ ဖုန္းစားေသာ္လည္း မစားရတတ္ေသာ လူတြင္သူမခံေသာ ၾကမၼာခံေသာ လူျပိတၱာလွ်င္ ျဖစ္ေစသတည္း။ ေျမႀကီးကမာၻကား အထက္ အယင္းလုစားေသာသူကား ေအာက္ျဖစ္ေစသတည္း”ဟု
 ေရးထုိးထားပါသည္။

 ထုိ႔ေနာက္ ေတြ႕ရေသာစိတ္၀င္စားဖြယ္ က်ိန္စာမ်ားမွာ-
သင္ႏွစ္လုိသင္-၏ “အေဆြအ၀ါး  သူႀကီးသူတစ္ပါး ဖ်က္ဆီးတည္းဟူမူကား အ၀စိကားအထက္ အယင္းတုိ႔ကားအေအာက္ က်က္ေစေသာတည္း။ 

 ေျမပုံလုံးမွ်မက သူမခံေသာၾကမၼာ အယင္းတုိ႔ခံေစေသာတည္း။ အယင္းတုိ႔ စားေသာထမင္းဟင္း၊ ေသာက္ေသာေရ အယင္းတုိ႔ကုိယ္အား အဆိပ္ျဖစ္၍ ေၾကေစေသာတည္း။ 

အယင္းတုိ႔၀တ္ေသာပုဆုိး ေရႊေငြတန္ဆာ။ အယင္းတုိ႔ကုိယ္လွ်င္ အဆိပ္ျဖစ္၍ ေၾကေစေသာတည္း”ဟူေသာ က်ိန္စာ….
မဟာဓီး-၏ “ကမာၻေလဖ်က္ေသာခါ ေျမႀကီးေတာင္ေတာ္ခပင္း မုန္႔မုန္႔ညက္ညက္  ပ်က္စီးသုိ႔ ပ်က္စီးေစသတည္း။ 

 ေဆာက္တည္ရာမရ ျဖစ္ေစကုန္သတည္း။”
ဟူေသာ ပညာသားပါသည့္က်ိန္စာ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ ‘ေဆာက္တည္ရာမရ’ဟု သုံးႏႈန္းထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။

ဥန္သင္စသူ-တုိ႔၏ “ငါတုိ႔ သြန္းေသာ ေရပူေရခ်မ္းခန္းသကဲ့သုိ႔ ခြဲေသာကရား ကြဲသကဲ့သုိ႔ ကြဲေစေသာ။ ေရသုိ႔ ခန္းေစေသာ”ဟူေသာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္က်ိန္စာမ်ား တုိတုိေလးႏွင့္ထိထိမိမိ က်ိန္သြားခဲ့သည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရပါသည္။

သီရိ၀ၯနာအမတ္ႀကီးကမူ- “ဤငါေကာင္းမႈကုိ ဖ်က္ဆီးသသူကား ေညာင္ဦးကမ္းပါး စေသာ သိရီပစၥယာတုိင္ေအာင္ ေျမပုံအလုံးလွ်င္ ႀကဳံးမကလွ်င္ ဘုရားျဖစ္ေစ၊ ထုိသုိ႔ေသာဘုရား၌ ခ်မ္းသာဟူသည္ နားျဖင့္လွ်င္မၾကားေစသတည္း။ 

အ၀ိစိမည္ေသာ ငရဲႀကီး၌လွ်င္ သံသရာ၏ သစ္ငုတ္လွ်င္ ျဖစ္ေစသတည္း”ဟု ထူးျခားစြာ က်ိန္ဆုိခဲ့ပါသည္။ ေစ့ေစ့ေတြးၾကည့္ေလ
 ေၾကာက္စရာေကာင္းေလျဖစ္ေသာ က်ိန္စာပင္ ျဖစ္ပါသည္။

သိဃၤသူသမီးကလည္း “ဖ်က္ဆီးေသာသူကား အ၀ိစိမည္ေသာ ငရဲႀကီးရွစ္ထပ္၊ ငရဲ၁၀၀ အျမတ္လွ်င္ ခံေစသတည္း။ ေညာင္ဦးစေသာ သေရပစၥယာတုိင္ေအာင္ သံပုံအလုံးအတုိင္းလွ်င္ ခံေစသတည္း”ဟု က်ိန္ဆုိခဲ့ပါသည္။

 ထုိက်ိန္စာမ်ားကုိ စနစ္တက်ေလ့လာၾကည့္ေသာ အလွဴရွင္မ်ားသည္ အလုိဆုိးျဖင့္ က်ိန္ဆိုခဲ့သည္မဟုတ္ဘဲ မိမိတုိ႔ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ မသမာသူလူယုတ္မာတုိ႔ ဖ်က္ဆီးပစ္မည္ကုိ စုိးရိမ္ေသာေၾကာင့္သာ က်ိန္ဆုိခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆမိပါသည္။

 အပရေစတနာ-ခြ်တ္ယြင္းသည္ဟု ဆုိခ်င္ဆုိ၍ရေသာ္လည္း ေစတနာထက္သန္ေသာေၾကာင့္သာ အလွဴမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။

 မွာၾကားခ်က္// ေက်ာက္စာအေရးအသားမ်ားကုိ
 ေက်ာက္စာမူရင္းအတုိင္းျပခ်င္ေသာ္လည္း စာဖတ္သူပရိသတ္တုိ႔ အခက္အခဲျဖစ္မည္စုိး၍ အတက္ႏုိင္ဆုံး ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ျပန္ဆုိခဲ့ပါသည္။

       အရွင္ပ႑ိတ(ေဒါင္းျဖဴ) ေရးသားေသာ ပို့မွ ျပန္လည္မွ်ေ၀သည္။

No comments:

Post a Comment