Pages

Friday, January 3, 2014

အင္းေလးေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သမိုင္းအက်ဥ္း

 Photo: အင္းေလးေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး

ေအဒီ ၁၈၇၃ - ၁၉၈၄ 
(၁၂၃၅ - ၁၃၄၆)

ဆက္လက္ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။
***********************

     ဆရာေတာ္သည္ သုသာန္ (သခ်ၤိဳင္း) မ်ားတြင္ သုသာန္ဓုတင္
ကမၼ႒ာန္းဘာဝနာပြားမ်ား ရႈမွတ္
ေနစဥ္အခါမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ
နားေဋာင္းက်ေက်းရြာသုသာန္မွကေလးငိုသံမ်ဳိးၾကားရသကဲ့သို႔ သုသာန္တိုင္းလိုလို၌ လူႀကီးညည္း
ညဴသံမ်ား ထိတ္လန္႔တၾကားေအာ္
ဟစ္လိုက္သည့္ ေယာက်္ားမိန္းမ
အသံမ်ဳိးမ်ားမၾကာခဏၾကားရ
တတ္သည္။

နတ္သမီးအေလာင္းေကာင္ႏွင့္ အေခ်ာအလွမ်ားျပျခင္း
  
 ယင္းသုသာန္သခ်ဳၤိင္းတို႔၌ မက်ြတ္
မလြတ္ျဖစ္ေနၾကေသာ နာနာဘာ
ဝ ဝိနာဘာဝတို႔ကဆရာေတာ္အား
အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အေႏွာင့္အယွက္
ေပးျခင္း,ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ပံုသ
ဏၭာန္ဖန္ဆင္း၍ကိုယ္ထင္ျပျခင္း
ေျခာက္လွန္႔ျခင္း, တစ္နည္း ဥဂၢဟ
နိမိတ္, သမထနိမိတ္ရွိမရွိျပျခင္း,
ပဋိဘာဂ နိမိတ္နတ္သမီးအ
ေလာင္းေကာင္ မေကာင္းဆိုးရြား
မ်ားႏွင့္အေခ်ာအလွွျပျခင္းမ်ဳိး ႀကံဳ
ေတာ္မူရေၾကာင္း အမိန္႔ရွိဖူးသည္။

     ဆရာေတာ္သည္ ေအဒီ ၁၉၃၈ - ၁၉၄၈ ခုအထိ ႏွစ္ေပါင္း
၁၀ ႏွစ္ကာလပတ္လံုး ညစဥ္တိုင္း
မပ်က္မကြက္ က်င့္ႀကံအားထုတ္
ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။

သစ္ေစးသုတ္ေသာ သကၤန္းႏွင့္
၁၀ ႏွစ္တာကာလ

     ဆရာေတာ္သည္ တရားထိုင္ ဘာဝနာပြားသည့္အခါတိုင္းလိုလို
မိုးႏွင့္တိုးၿပီးရႊဲရႊဲစိုေနေသာအခါ က်န္းမာေရးငဲ့ၿပီး နည္းလမ္းရွာရာ
မိမိသကၤန္းအျပင္ပိုင္းကို သစ္ေစး မ်ားသုတ္၍ တစ္ကိုယ္လံုးလႊမ္းၿခဳံ
ၿပီးတရားထိုင္ရေလသည္။ ဆရာ
ေတာ္ ၁၀ ႏွစ္တိတိ သုသာန္ဓုတင္
အသုဘကမၼ႒ာန္းပြားမ်ားအား
ထုတ္ခဲ့သည့္ ရြာမ်ားမွာ (က်ားတြန္
ရြာ, ရြာႀကီး, အင္းတိမ္ရြာ, နား
ေဋာင္းက်ရြာ, ေတာင္ပို႔နီရြာ, အင္း
ၾကင္းကုန္းရြာ, ေက်းေပါခံုရြာ) သု
သာန္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း အမိန္႔ရွိဖူး
ေလသည္။

မွက္ ျခင္တို႔ေၾကာင့္ မယားျခင္း

     အင္းေလးတစ္ေၾကာမွ ျခင္
ေကာင္မွာ အေကာင္ႀကီးအဆိပ္
ျပင္းေသာျခင္မ်ဳိးျဖစ္၍ ကိုက္တြယ္
ခံရလ်ွင္ အသည္းခိုက္ေအာင္ နာ က်င္သည္။ ထူးျခားသည္မွာ ဆရာ
ေတာ္သည္ မွက္ ျခင္မ်ား တရားရႈ႕
မွတ္စဥ္ ကိုက္တြယ္ေနေသာ္လည္း
နာသည္ ယားသည္မရွိ ဒဏ္ရာအ
နာတရမျဖစ္ဘဲ မတုန္မလႈပ္ အဓိ
႒ာန္အပ်က္မခံခဲ့ေၾကာင္း သိမွတ္ခဲ့
ရသည္။

က်ားရဲ က်ားသစ္မ်ားႏွင့္ဥေဒါင္း
မ်ား
       
         ထိုထက္ထူးျခားသည္မွာ ဆရာေတာ္ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ေပၚ
ေရာက္စက မၾကာခဏဟိန္း
ေဟာက္ေအာ္ျမည္တတ္ေသာ က်ားရဲ က်ားသစ္သတၲဝါအေကာင္
မ်ားသည္ ထိုေတာင္ေပၚတြင္ဆရာ
ေတာ္ တရားထိုင္, ေမတၲာဘာဝနာ
ပြားခ်ိန္မွစ၍ေတာေျပာင္းသြားၾက
ေသာေၾကာင့္ ေတာင္ေပၚတြင္ ဆ
ရာေတာ္ႏွင့္အတူ ဥေဒါင္းေကာင္
မ်ားႏွင့္ေက်းငွက္မ်ားသာ က်န္ရွိ
ၾကေလသည္။

ဥေဒါင္းမ်ားေတာင္ပံျဖန္႔၍ ေနရိပ္
ျပဳလုပ္ေပးျခင္းအံ့ဖြယ္
 
    မိုးေလဝသကင္းစင္သည့္အ
ခ်ိန္၌ ဆရာေတာ္တရားထိုင္ေန
သည့္အခါမ်ားတြင္ ရံဖန္ရံခါ ဥ
ေဒါင္းေကာင္မ်ားသည္ ဆရာ
ေတာ္အနီးအနားရွိ သစ္ပင္ႏွင့္ ေတာင္ေစာင္းမ်ားေပၚမွ လွပေသာ
သူတို႔၏ ေတာင္ပံမ်ားကိုယွက္ျဖာ
၍ အရိပ္သဖြယ္ေနေျပာက္မထိုး
ေအာင္ ကာကြယ္ေပးတတ္ၾက
သည္ဟု ၾကားဖူးခဲ့သည္။

     ဆရာေတာ္ က်ားတြန္ရြာသို႕
ဆြမ္းခံၾကြသြားသည့္အခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းဒကာႏွင့္ ရြာလူႀကီးမ်ား
မ်က္ႏွာပ်က္ေစရန္ ရြာသူ ရြာသား
အခ်ဳိ႕က စီစဥ္တိုင္ပင္ထားၾကသည္
မွာ ဆရာေတာ္အား မည္သူမ်ွဆြမ္း
မေလာင္းလွဴရန္ တိုင္းပင္ဆံုးျဖတ္
ထားၾကသည္။
    ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ေပၚမွ က်ား
တြန္ရြာအေရာက္ ႏွစ္မိုင္ေက်ာ္ခရီး
လမ္းတြင္ ဆြမ္းေလာင္းရန္ ေက်း
ရြာလူသူမရွိ ေတာခ်ည္းသက္သက္
ျဖစ္ေသာ္လည္း က်ားတြန္ရြာသို႔
ေရာက္ေသာ္ ဆြမ္းသပိတ္အျပည့္
ျဖစ္ေနခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ က်ားတြန္ရြာ
တစ္ရြာလံုး ထူးျခားအံ့ၾသၾကကုန္၏

ဓာတ္ေတာ္ကြန္႔ျမဴးသည္ကို
မီးေလာင္သည္ဟု ထင္ၾကျခင္း
 
    ဆရာေတာ္သည္ ေရႊဥေဒါင္း
ေတာင္ေစတီအတြင္း ဓာတ္ေတာ္
မ်ားဌာပနာၿပီးစဥ္က တစ္ညဦးအ
ခ်ိန္တြင္ ဓါတ္ေတာ္ကြန္႔ျမဴးကာ တစ္ေတာင္လံုးလင္းေနသျဖင့္ ေရႊ
ဥေဒါင္းေတာင္ႏွင့္ ႏွစ္မိုင္ေက်ာ္
ေဝးေသာ က်ားတြန္ရြာမွ ရြာသူ ရြာ
သားမ်ားက ေတာင္ေပၚ၌ မီး
ေလာင္ေနသည္အထင္ျဖင့္ ေရႏွင့္
မီးသတ္ရန္ပစၥည္းမ်ားယူေဆာင္၍
ေရာက္လာၾကဖူးေၾကာင္းသိခဲ့ရ
သည္။

ေရလွဴေသာ နတ္ေမာင္ႏွမ
 
    ေတာင္ေပၚတြင္ ေရလံုေလာက္
ရုံမ်ွသာရွိသည္။ အပိုအလ်ွံမရွိ။ အပိုအလ်ွံေလွာင္ႏိုင္ေသာေရကန္
လည္းမရွိေပ။ ဆရာေတာ္ႀကီး
သည္ ေအဒီ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ေႏြအခါ
ကာလ တစ္ေန႔ေသာ ေန႔ခင္းပိုင္း
တြင္ ေတာင္ေပၚေရအစဥ္မျပတ္ ရ ရွိေရးအတြက္ က်ားတြန္ရြာ ဒါယ
ကာ ဒါယကာမမ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္
ေဆြးေႏြးေတာ္မူေလသည္။
     ထိုေဆြးေႏြးသည့္ ညသန္း
ေခါင္ယံမွာပင္ ဆရာေတာ္ႀကီး
သည္ ျပဳလုပ္ေနက် ကမၼ႒ာန္းဘာ
ဝနာတရားအားထုတ္ၿပီးခ်ိန္တြင္
တစ္ကိုယ္လံုးအျဖဴေရာင္ ဝတ္ဆင္
ထားေသာ ထူးဆန္းေသာ အဘိုး
အို အဘြားအိုႏွစ္ဦးဆရာေတာ္အ
နီးသို႔လက္အုပ္ခ်ီ ခ်ဥ္းကပ္၍ တရားခ်ီးျမွင့္ပါဘုရားဟု ေလွ်ာက္
ထားၾကသည္။
     ဆရာေတာ္ႀကီးမွ ငါးပါးသီလ
ေပး၍တရားခ်ီးျမွင့္ၿပီးေသာ္ အဘိုး
အို အဘြားအိုတို႔က သာဓုသံုးႀကိမ္
ေခၚဆိုၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီး အလိုရွိ
ရာ မိန္႔ေတာ္မူပါရန္ေလ်ွာက္ထား
သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမွ ေတာင္
ေပၚမွာ ေရလိုေၾကာင္း ေ႐ရလို ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူရာ ရပါသည္
သေျပေရထြက္မွယူေတာ္မူပါ
ဘုရားဟုေလ်ွာက္တင္ကာျပန္သြား
ၾကေလသည္။
 
     ဆရာေတာ္ႀကီးသီတင္းသံုးရာ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ေပၚတြင္ အဖူးအ
ေျမွာ္ေရာက္လာသူ ဧည့္သည္မွန္
သမ်ွ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ဘယ္
ႏွစ္အုပ္စု ဘယ္ႏွဖြဲ႔တက္တက္အ ေမာေ့ျပေရေအးေအး,ေရေႏြးၾကမ္းု
အခါးရည္ အိုးအဆင္သင့္။ အိုးႀကီး
အိုးငယ္မ်ားကလည္း ထမင္းစား ေဆာင္တြင္အဆင္သင့္ စားမကုန္
ေသာက္မကုန္ဝင္၍ စားႏိုင္
ေသာက္ ႏိုင္ၾကေပသည္။
     ဆရာေတာ္ႀကီးမွ ဆြမ္းဟင္း ခ်က္ေက်ြးေမြးသူ ၁၀ ဦးခန္႔ အၿမဲ
ထားရွိသည္။ နာရီမလပ္ ထမင္း ေပါင္းအိုးႀကီးမ်ားမွာ ရွစ္လံုးခန္႔
ျဖစ္သည္။

      အခ်ဳိ႔ေသာသူမ်ားက ဆရာ
ေတာ္ဘုရားႀကီးအား ရဟႏၲာဟူ၍
လည္းေကာင္း, အရိယာပုဂၢိဳလ္ဟူ
၍လည္းေကာင္း, သမထဘာဝနာ
က်င့္စဥ္မွ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္သို႔
ကူးေျပာင္းလာေသာ အရိယာဝိဇၨာ
ႀကီးဟူ၍ လည္းေကာင္း, အခ်ဳိ႕က
ေရႊဥေဒါင္းေတာင္အနီးတြင္ စ်ာန္
သမာပတ္ ၾကြေနသည္ဟုလည္း
ေကာင္း, မႏၲေလးမဟာျမတ္မုနိဘု
ရားႀကီး အလံုပိတ္ထားေသာ သံ
တံခါးအတြင္း၌ အာရုဏ္ဦးအခ်ိန္ ဘုရားဖူးေျမာ္ေနတတ္သည္ဟု
လည္းေကာင္း, ရံဖန္ရံခါ ရန္ကုန္
ေရႊတိဂံုေစတီရင္ျပင္ေတာ္ ေပၚတြင္
ဘုရားဖူးေနသည္ကိုလည္းေကာင္း
အံမခန္းေက်ာ္လႊားေမႊးပ်ံလ်ွက္
အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာေက်ာ္ၾကားမႈတို႔ရွိခဲ့
ေလသည္။

ပန္းပုဆရာႀကီးဦးဟန္္တင္၏
ကိုယ္ေတြ႔
  
       ပန္းခ်ီဆရာႀကီးဦးေငြကိုင္၏
တပည့္ျဖစ္သူမွလည္းကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္
ရပ္မွန္ကို ဒါရိုက္တာ ဆရာဦးျမင့္
ေမာင္မွ ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ဆံုမွတ္
တမ္းတင္ခဲ့ပါသည္။
       အက်ဥ္းခ်ဳပ္တင္ျပပူေဇာ္ရ
ေသာ္ ပန္းပုဆရာႀကီးဦးဟန္တင္
သည္ ေရႊတိဂုံဘုရားေပၚတြင္ ဖူး ေတြ႔ေပ်ာက္ကြယ္ခဲဲ့ရေသာ ရဟန္း
ထူးမွာ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ဆရာ
ေတာ္ဘုရားႀကီးျဖစ္ေၾကာင္းကို ဆရာေတာ္ႀကီးပံုတူ ပန္းပုထုရန္ အလုပ္အပ္၍ အင္းေလးဆရာ္
ေတာ္ဘုရားရွိရာ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္
က်ဖူးေျမွာ္ေရာက္ရွိမွ အေျဖေပၚ
ေတာ့သည္ဟု ဆိုခဲ့ပါသည္။

     မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ပရိယတ္
ပဋိပတ္ သာသနာေတာ္တြင္ ေန
လအသြင္ သီလ သမာဓိ ပညာ သိကၡာသံုးပါးဂုဏ္တို႔ျဖင့္ ျပည့္စံု
ထင္ရွားေတာ္မႈေသာ အင္းေလး ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ဆရာေတာ္ဘု
ရားႀကီးသည္ သက္ေတာ္ ၉၄ ႏွစ္
သိကၡာေတာ္ ၃၇ ဝါအရ ေအဒီ ၁၉၈၅ ခု, ႏိုဝင္ဘာလ ၃ ရက္
(၁၃၄၆ ခု, ျပာသိုလဆန္း ၁၃)
ရက္ေန႔ညဥ့္ ၁၀:၄၅ အခ်ိန္တြင္
ဘဝနတ္ထံ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ပါ
သည္။
္ိ

အင္းေလးေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး

ေအဒီ ၁၈၇၃ - ၁၉၈၄
(၁၂၃၅ - ၁၃၄၆)


ဆရာေတာ္သည္ သုသာန္ (သခ်ၤိဳင္း) မ်ားတြင္ သုသာန္ဓုတင္
ကမၼ႒ာန္းဘာဝနာပြားမ်ား ရႈမွတ္ေနစဥ္အခါမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ
နားေဋာင္းက်ေက်းရြာသုသာန္မွကေလးငိုသံမ်ဳိးၾကားရသကဲ့သို႔ သုသာန္တိုင္းလိုလို၌ လူႀကီးညည္း
ညဴသံမ်ား ထိတ္လန္႔တၾကားေအာ္ဟစ္လိုက္သည့္ ေယာက်္ားမိန္းမ
အသံမ်ဳိးမ်ားမၾကာခဏၾကားရတတ္သည္။

နတ္သမီးအေလာင္းေကာင္ႏွင့္ အေခ်ာအလွမ်ားျပျခင္း

ယင္းသုသာန္သခ်ဳၤိင္းတို႔၌ မက်ြတ္မလြတ္ျဖစ္ေနၾကေသာ နာနာဘာ
ဝ ဝိနာဘာဝတို႔ကဆရာေတာ္အားအမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ အေႏွာင့္အယွက္
ေပးျခင္း,ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ပံုသဏၭာန္ဖန္ဆင္း၍ကိုယ္ထင္ျပျခင္း
ေျခာက္လွန္႔ျခင္း, တစ္နည္း ဥဂၢဟနိမိတ္, သမထနိမိတ္ရွိမရွိျပျခင္း,
ပဋိဘာဂ နိမိတ္နတ္သမီးအေလာင္းေကာင္ မေကာင္းဆိုးရြား
မ်ားႏွင့္အေခ်ာအလွွျပျခင္းမ်ဳိး ႀကံဳေတာ္မူရေၾကာင္း အမိန္႔ရွိဖူးသည္။

ဆရာေတာ္သည္ ေအဒီ ၁၉၃၈ - ၁၉၄၈ ခုအထိ ႏွစ္ေပါင္း
၁၀ ႏွစ္ကာလပတ္လံုး ညစဥ္တိုင္း
မပ်က္မကြက္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။

သစ္ေစးသုတ္ေသာ သကၤန္းႏွင့္၁၀ ႏွစ္တာကာလ

ဆရာေတာ္သည္ တရားထိုင္ ဘာဝနာပြားသည့္အခါတိုင္းလိုလို
မိုးႏွင့္တိုးၿပီးရႊဲရႊဲစိုေနေသာအခါ က်န္းမာေရးငဲ့ၿပီး နည္းလမ္းရွာရာ
မိမိသကၤန္းအျပင္ပိုင္းကို သစ္ေစး မ်ားသုတ္၍ တစ္ကိုယ္လံုးလႊမ္းၿခဳံ
ၿပီးတရားထိုင္ရေလသည္။ 


ဆရာ
ေတာ္ ၁၀ ႏွစ္တိတိ သုသာန္ဓုတင္အသုဘကမၼ႒ာန္းပြားမ်ားအား
ထုတ္ခဲ့သည့္ ရြာမ်ားမွာ (က်ားတြန္ရြာ, ရြာႀကီး, အင္းတိမ္ရြာ, နား
ေဋာင္းက်ရြာ, ေတာင္ပို႔နီရြာ, အင္းၾကင္းကုန္းရြာ, ေက်းေပါခံုရြာ) သု
သာန္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း အမိန္႔ရွိဖူးေလသည္။

မွက္ ျခင္တို႔ေၾကာင့္ မယားျခင္း

အင္းေလးတစ္ေၾကာမွ ျခင္
ေကာင္မွာ အေကာင္ႀကီးအဆိပ္ျပင္းေသာျခင္မ်ဳိးျဖစ္၍ ကိုက္တြယ္
ခံရလ်ွင္ အသည္းခိုက္ေအာင္ နာ က်င္သည္။ ထူးျခားသည္မွာ ဆရာ
ေတာ္သည္ မွက္ ျခင္မ်ား တရားရႈ႕မွတ္စဥ္ ကိုက္တြယ္ေနေသာ္လည္း
နာသည္ ယားသည္မရွိ ဒဏ္ရာအနာတရမျဖစ္ဘဲ မတုန္မလႈပ္ အဓိ
႒ာန္အပ်က္မခံခဲ့ေၾကာင္း သိမွတ္ခဲ့ရသည္။

က်ားရဲ က်ားသစ္မ်ားႏွင့္ဥေဒါင္းမ်ား

ထိုထက္ထူးျခားသည္မွာ ဆရာေတာ္ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ေပၚ
ေရာက္စက မၾကာခဏဟိန္းေဟာက္ေအာ္ျမည္တတ္ေသာ က်ားရဲ က်ားသစ္သတၲဝါအေကာင္မ်ားသည္ ထိုေတာင္ေပၚတြင္ဆရာ
ေတာ္ တရားထိုင္, ေမတၲာဘာဝနာပြားခ်ိန္မွစ၍ေတာေျပာင္းသြားၾက
ေသာေၾကာင့္ ေတာင္ေပၚတြင္ ဆရာေတာ္ႏွင့္အတူ ဥေဒါင္းေကာင္
မ်ားႏွင့္ေက်းငွက္မ်ားသာ က်န္ရွိၾကေလသည္။

ဥေဒါင္းမ်ားေတာင္ပံျဖန္႔၍ ေနရိပ္ျပဳလုပ္ေပးျခင္းအံ့ဖြယ္

မိုးေလဝသကင္းစင္သည့္အခ်ိန္၌ ဆရာေတာ္တရားထိုင္ေန
သည့္အခါမ်ားတြင္ ရံဖန္ရံခါ ဥေဒါင္းေကာင္မ်ားသည္ ဆရာ
ေတာ္အနီးအနားရွိ သစ္ပင္ႏွင့္ ေတာင္ေစာင္းမ်ားေပၚမွ လွပေသာ
သူတို႔၏ ေတာင္ပံမ်ားကိုယွက္ျဖာ၍ အရိပ္သဖြယ္ေနေျပာက္မထိုး
ေအာင္ ကာကြယ္ေပးတတ္ၾကသည္ဟု ၾကားဖူးခဲ့သည္။

ဆရာေတာ္ က်ားတြန္ရြာသို႕
ဆြမ္းခံၾကြသြားသည့္အခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းဒကာႏွင့္ ရြာလူႀကီးမ်ား
မ်က္ႏွာပ်က္ေစရန္ ရြာသူ ရြာသား
အခ်ဳိ႕က စီစဥ္တိုင္ပင္ထားၾကသည္မွာ ဆရာေတာ္အား မည္သူမ်ွဆြမ္း
မေလာင္းလွဴရန္ တိုင္းပင္ဆံုးျဖတ္ထားၾကသည္။


ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ေပၚမွ က်ားတြန္ရြာအေရာက္ ႏွစ္မိုင္ေက်ာ္ခရီး
လမ္းတြင္ ဆြမ္းေလာင္းရန္ ေက်းရြာလူသူမရွိ ေတာခ်ည္းသက္သက္
ျဖစ္ေသာ္လည္း က်ားတြန္ရြာသို႔ေရာက္ေသာ္ ဆြမ္းသပိတ္အျပည့္
ျဖစ္ေနခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ က်ားတြန္ရြာတစ္ရြာလံုး ထူးျခားအံ့ၾသၾကကုန္၏။

ဓာတ္ေတာ္ကြန္႔ျမဴးသည္ကိုမီးေလာင္သည္ဟု ထင္ၾကျခင္း

ဆရာေတာ္သည္ ေရႊဥေဒါင္း
ေတာင္ေစတီအတြင္း ဓာတ္ေတာ္မ်ားဌာပနာၿပီးစဥ္က တစ္ညဦးအ
ခ်ိန္တြင္ ဓါတ္ေတာ္ကြန္႔ျမဴးကာ တစ္ေတာင္လံုးလင္းေနသျဖင့္ ေရႊ
ဥေဒါင္းေတာင္ႏွင့္ ႏွစ္မိုင္ေက်ာ္
ေဝးေသာ က်ားတြန္ရြာမွ ရြာသူ ရြာသားမ်ားက ေတာင္ေပၚ၌ မီး
ေလာင္ေနသည္အထင္ျဖင့္ ေရႏွင့္မီးသတ္ရန္ပစၥည္းမ်ားယူေဆာင္၍
ေရာက္လာၾကဖူးေၾကာင္းသိခဲ့ရသည္။

ေရလွဴေသာ နတ္ေမာင္ႏွမ

ေတာင္ေပၚတြင္ ေရလံုေလာက္
ရုံမ်ွသာရွိသည္။ အပိုအလ်ွံမရွိ။ အပိုအလ်ွံေလွာင္ႏိုင္ေသာေရကန္
လည္းမရွိေပ။ 


ဆရာေတာ္ႀကီး
သည္ ေအဒီ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ေႏြအခါကာလ တစ္ေန႔ေသာ ေန႔ခင္းပိုင္း
တြင္ ေတာင္ေပၚေရအစဥ္မျပတ္ ရ ရွိေရးအတြက္ က်ားတြန္ရြာ ဒါယ
ကာ ဒါယကာမမ်ားႏွင့္ တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးေတာ္မူေလသည္။
 

ထိုေဆြးေႏြးသည့္ ညသန္း
ေခါင္ယံမွာပင္ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ျပဳလုပ္ေနက် ကမၼ႒ာန္းဘာ
ဝနာတရားအားထုတ္ၿပီးခ်ိန္တြင္တစ္ကိုယ္လံုးအျဖဴေရာင္ ဝတ္ဆင္
ထားေသာ ထူးဆန္းေသာ အဘိုးအို အဘြားအိုႏွစ္ဦးဆရာေတာ္အ
နီးသို႔လက္အုပ္ခ်ီ ခ်ဥ္းကပ္၍ တရားခ်ီးျမွင့္ပါဘုရားဟု ေလွ်ာက္
ထားၾကသည္။


ဆရာေတာ္ႀကီးမွ ငါးပါးသီလေပး၍တရားခ်ီးျမွင့္ၿပီးေသာ္ အဘိုး
အို အဘြားအိုတို႔က သာဓုသံုးႀကိမ္ေခၚဆိုၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီး အလိုရွိ
ရာ မိန္႔ေတာ္မူပါရန္ေလ်ွာက္ထားသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးမွ ေတာင္
ေပၚမွာ ေရလိုေၾကာင္း ေ႐ရလို ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူရာ ရပါသည္
သေျပေရထြက္မွယူေတာ္မူပါဘုရားဟုေလ်ွာက္တင္ကာျပန္သြား
ၾကေလသည္။

ဆရာေတာ္ႀကီးသီတင္းသံုးရာ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ေပၚတြင္ အဖူးအ
ေျမွာ္ေရာက္လာသူ ဧည့္သည္မွန္သမ်ွ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ဘယ္
ႏွစ္အုပ္စု ဘယ္ႏွဖြဲ႔တက္တက္အ ေမာေ့ျပေရေအးေအး,ေရေႏြးၾကမ္းု
အခါးရည္ အိုးအဆင္သင့္။ 


အိုးႀကီး
အိုးငယ္မ်ားကလည္း ထမင္းစား ေဆာင္တြင္အဆင္သင့္ စားမကုန္
ေသာက္မကုန္ဝင္၍ စားႏိုင္ေသာက္ ႏိုင္ၾကေပသည္။
ဆရာေတာ္ႀကီးမွ ဆြမ္းဟင္း ခ်က္ေက်ြးေမြးသူ ၁၀ ဦးခန္႔ အၿမဲ
ထားရွိသည္။ နာရီမလပ္ ထမင္း ေပါင္းအိုးႀကီးမ်ားမွာ ရွစ္လံုးခန္႔
ျဖစ္သည္။

အခ်ဳိ႔ေသာသူမ်ားက ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား ရဟႏၲာဟူ၍
လည္းေကာင္း, အရိယာပုဂၢိဳလ္ဟူ၍လည္းေကာင္း, သမထဘာဝနာ
က်င့္စဥ္မွ ဝိပႆနာက်င့္စဥ္သို႔ကူးေျပာင္းလာေသာ အရိယာဝိဇၨာ
ႀကီးဟူ၍ လည္းေကာင္း, အခ်ဳိ႕က
ေရႊဥေဒါင္းေတာင္အနီးတြင္ စ်ာန္သမာပတ္ ၾကြေနသည္ဟုလည္း
ေကာင္း, မႏၲေလးမဟာျမတ္မုနိဘုရားႀကီး အလံုပိတ္ထားေသာ သံ
တံခါးအတြင္း၌ အာရုဏ္ဦးအခ်ိန္ ဘုရားဖူးေျမာ္ေနတတ္သည္ဟု
လည္းေကာင္း, ရံဖန္ရံခါ ရန္ကုန္ေရႊတိဂံုေစတီရင္ျပင္ေတာ္ ေပၚတြင္
ဘုရားဖူးေနသည္ကိုလည္းေကာင္းအံမခန္းေက်ာ္လႊားေမႊးပ်ံလ်ွက္
အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာေက်ာ္ၾကားမႈတို႔ရွိခဲ့ေလသည္။

ပန္းပုဆရာႀကီးဦးဟန္္တင္၏ကိုယ္ေတြ႔

ပန္းခ်ီဆရာႀကီးဦးေငြကိုင္၏
တပည့္ျဖစ္သူမွလည္းကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္မွန္ကို ဒါရိုက္တာ ဆရာဦးျမင့္
ေမာင္မွ ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ဆံုမွတ္တမ္းတင္ခဲ့ပါသည္။
အက်ဥ္းခ်ဳပ္တင္ျပပူေဇာ္ရေသာ္ ပန္းပုဆရာႀကီးဦးဟန္တင္
သည္ ေရႊတိဂုံဘုရားေပၚတြင္ ဖူး ေတြ႔ေပ်ာက္ကြယ္ခဲဲ့ရေသာ ရဟန္း
ထူးမွာ ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ဆရာ
ေတာ္ဘုရားႀကီးျဖစ္ေၾကာင္းကို ဆရာေတာ္ႀကီးပံုတူ ပန္းပုထုရန္ အလုပ္အပ္၍ အင္းေလးဆရာေတာ္ဘုရားရွိရာ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္
က်ဖူးေျမွာ္ေရာက္ရွိမွ အေျဖေပၚေတာ့သည္ဟု ဆိုခဲ့ပါသည္။

မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ပရိယတ္ပဋိပတ္ သာသနာေတာ္တြင္ ေန
လအသြင္ သီလ သမာဓိ ပညာ သိကၡာသံုးပါးဂုဏ္တို႔ျဖင့္ ျပည့္စံု
ထင္ရွားေတာ္မႈေသာ အင္းေလး ေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ဆရာေတာ္ဘု
ရားႀကီးသည္ သက္ေတာ္ ၉၄ ႏွစ္
သိကၡာေတာ္ ၃၇ ဝါအရ ေအဒီ ၁၉၈၅ ခု, ႏိုဝင္ဘာလ ၃ ရက္
(၁၃၄၆ ခု, ျပာသိုလဆန္း ၁၃)ရက္ေန႔ညဥ့္ ၁၀:၄၅ အခ်ိန္တြင္ဘဝနတ္ထံ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။


 အင္းေလးေရႊဥေဒါင္းေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သမိုင္းေႀကာင္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ မွ်ေ၀သည္။

No comments:

Post a Comment