Pages

Thursday, February 13, 2014

**** မသိျခင္းငါးပါးနဲ႔ အသက္ရွင္ေနရတဲ့ဘ၀ ****

မသိျခင္းငါးပါးနဲ႔ အသက္ရွင္ေနရတဲ့ဘ၀

(၁) ဇီ၀ိတ၊ ဘယ္အသက္အရြယ္မွာ ေသမယ္ဆုိတာလည္း မသိႏုိင္ၾကဘူး။
သတၱ၀ါေတြဟာ ဘယ္အသက္အရြယ္ထိပဲ
 ေနရတယ္၊ ဘယ္အသက္အရြယ္ ေရာက္လုိ႔ရွိရင္ ေသၾကရတယ္လုိ႔ 
သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။

အမိ၀မ္းအတြင္းမွာလည္း ကာလလေရၾကည္အခုိက္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေရျမွဳပ္ျဖစ္ေနတဲ့အခိုက္မွာပဲ
 ျဖစ္ျဖစ္၊ အသားတစ္ျဖစ္ေနတဲ့အခုိက္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ 
စသည္အားျဖင့္အမိ၀မ္းအတြင္းမွာလည္း အခ်ိန္အမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ေေသဆံုးသြားႏုိင္တယ္။


အမိ၀မ္းကထြက္လာျပန္ေတာ့လည္း တစ္နာရီ၊
 ႏွစ္နာရီ စတဲ့ နာရီပိုင္းအတြင္း၊ တစ္ရက္၊ ႏွစ္ရက္စတဲ့ 
 ရက္ပိုင္းအတြင္း၊ တစ္ပတ္၊ ႏွစ္ပတ္စတဲ့ အပတ္ပုိင္းအတြင္း၊ 
တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ စတဲ့ ႏွစ္ပိုင္းအတြင္း 
စသည္အားျဖင့္ ဘယ္အသက္အရြယ္မွာမဆုိ ေသဆံုးသြားႏုိင္တာပဲ။

ဘယ္အသက္အရြယ္မွာမဆုိ 
 ေသဆံုးသြားႏုိင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္လူသားအပါအ၀င္ သတၱ၀ါေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘယ္အသက္အရြယ္မွာ ေသရမယ္ဆုိတာကိုလည္း
 ၾကိဳတင္ျပီးေတာ့ မသိနုိင္ၾကဘူး။

(၂) ဗ်ာဓိ၊ ဘယ္အနာေရာဂါနဲ႔ ေသဆံုးရမယ္ဆုိတာကိုလည္း မသိႏုိင္ဘူး။
သတၱ၀ါေတြဟာ ဘယ္အနာေရာဂါနဲ႔ပဲ
 ေသဆံုးၾကတယ္ဆုိတဲ့ အတိအက် သတ္မွတ္ခ်က္မရွိပါဘူး။ မ်က္စိနဲ႔
 ပတ္သက္တဲ့ အနာေရာဂါနဲ႔လည္းေသႏုိင္သလို၊ နားနဲ႔ 
ပတ္သက္တဲ့ အနာေရာဂါ၊ ႏွာေခါင္းနဲ႔ 
ပတ္သက္တဲ့ အနာေရာဂါ၊ လွ်ာနဲ႔ 
ပတ္သက္တဲ့ အနာေရာဂါ၊ ကိုယ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အနာေရာဂါ၊ စိတ္နဲ႔ 
ပတ္သက္တဲ့အနာေရာဂါစသည္အားျဖင့္ ဘယ္အနာေရာဂါမ်ိဳးနဲ႔မဆုိ ေသဆံုးသြားႏုိင္တယ္။

အနာေရာဂါ တစ္ခုတည္းသာမကဘဲ 
တစ္ခုထက္မ်ားတဲ့ အနာေရာဂါေတြနဲ႔လည္း
 ေသဆံုးသြားႏုိင္တာပဲ။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေသဆံုးရမယ့္ 
အနာေရာဂါေတြကလည္း မတူၾကဘူး။

ဘယ္အနာေရာဂါမ်ိဳးနဲ႔မဆုိ 
 ေသဆံုးသြားႏုိင္တဲ့အတြက္ လူသားအပါအ၀င္ သတၱ၀ါေတြဟာ 
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘယ္အနာေရာဂါနဲ႔ ေသဆံုးရမယ္၊ 
မိမိေသလြန္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္အနာေရာဂါျဖစ္မယ္ဆုိတာကိုလည္း
 ၾကိဳတင္ျပီးေတာ့ မသိႏုိင္ၾကဘူး။

(၃) ကာလ၊ ေသရမယ့္ အခ်ိန္ကိုလည္း မသိႏုိင္ဘူး။
သတၱ၀ါေတြဟာ မနက္ပိုင္းအခ်ိန္မွာပဲ ေသၾကတယ္၊
 က်န္တဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ မေသၾကဘူးလုိ႔ ဒီလုိသတ္မွတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။

မနက္ပိုင္းအခ်ိန္မွာလည္း ေသႏုိင္သလုိ၊ ေန႔လယ္ပိုင္းအခ်ိန္မွာလည္း
 ေသႏုိင္တယ္၊ ညေနပိုင္းအခ်ိန္မွာလည္း
 ေသႏုိင္တယ္၊ ညပိုင္းအခ်ိန္မွာလည္း
 ေသသြားႏုိင္တယ္။ ထမင္းစားရင္းလည္း ေသႏုိင္သလို ေရေသာက္ရင္းလည္း
 ေသသြားႏုိင္တယ္။ ဘုရားရွိခိုးရင္းနဲ႔လည္း
 ေသဆံုးသြားႏုိင္သလို သတင္းစာဖတ္ရင္းတန္းလန္းနဲ႔လည္း ေသခ်င္ေသသြားႏုိင္တာပါပဲ။

ဘယ္အခ်ိန္မွာမဆိုေသဆံုးသြားႏုိင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လူသားအပါအ၀င္ သတၱ၀ါေတြဟာ 
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေသဆံုးရမယ္ဆုိတာ
 ၾကိဳတင္ျပီး မသိႏုိင္ၾကဘူး။

(၄) ေဒဟနိေကၡပန၊ ေသျပီးတဲ့ေနာက္ မိမိရဲ႕အေလာင္းေကာင္ကို ဘယ္ေနရာမွာ ပစ္ခ်ခံရမလဲ ဆုိတာကိုလည္း မသိႏုိင္ဘူး။
သတၱ၀ါေတြဟာ ေသဆံုးသြားတဲ့အခါမွာ
 ေနရာတစ္ေနရာတည္းမွာပဲ အေလာင္းေကာင္
 ပစ္ခ်ခံရတယ္လုိ႔ အတိအက် 
သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိဘူး။ ေရထဲမွဓာ ေမြးတဲ့ပုဂၢိဳလ္က ကုန္းေပၚမွာ 
အေလာင္းပစ္ခ်ခံခ်င္ ခံရမယ္။ ကုန္းေပၚမွာ ေမြးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က
 ေရထဲမွာ အေလာင္းပစ္ခ်ခံခ်င္ခံရမယ္။ ရြာမွာ ေမြးတဲ့ 
ပုဂၢိဳလ္က ျမိဳ႕မွာ အေလာင္းပစ္ခ်ခံခ်င္ ခံရမယ္။ ျမိဳ႕မွာ
 ေမြးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကေတာမွာ အေလာင္းပစ္ခ်ခံခ်င္ခံရမယ္ စသည္အားျဖင့္
 ဘယ္ေနရာမွာမဆို မိမိရဲ႕ အေလာင္းေကာင္က ပစ္ခ်ခံရႏုိင္တယ္။

အရင္တုန္းကဆုိ ရန္ကုန္မွာေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက 
ငါေသရင္ ငါ့အေလာင္းကို ၾကံေတာသုသာန္မွာ 
 ေသခ်ာတယ္လုိ႔ အတပ္ေျပာခ်င္ေျပာၾကလိမ့္မယ္။ အခုေတာ့
 ၾကံေတာသုသာန္လည္း မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕
 ေတြးဆေျပာဆိုခ်က္ဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မမွန္ႏုိင္ေတာ့ဘူးေနာ္။

ဘယ္ေနရာမဆုိ၊ ဘယ္သုသာန္မွာမဆုိ 
အေလာင္းေကာင္ကို ပစ္ခ်ခံရႏုိင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ လူအပါအ၀င္ 
သတၱ၀ါေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ငါေသရင္ ငါ့အေလာင္းေကာင္ကို 
 ဘယ္ေနရာမွာ ပစ္ခ်ခံရမယ္၊ စြန္႔ပစ္ခံရမယ္ဆုိတာကိုလည္း 
ၾကိဳတင္ျပီး မသိႏုိင္ၾကပါဘူး။

(၅) ဂတိ၊ ေသလြန္ျပီးတဲ့ေနာက္ ဘယ္ဘ၀ကို လားေရာက္ရမယ္၊ ဘယ္ဂတိကို သြားရမယ္ဆုိတာကိုလည္း ၾကိဳျပီးေတာ့ မသိႏုိင္ဘူး။
သတၱ၀ါေတြဟာ ေသဆံုးျပီးသြားရင္ 
ဘယ္ဂတိတစ္ခုကိုပဲ သြားရတယ္လုိ႔ အတိအက်
 ပံုေသကန္႔သတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။

ဥပမာဆုိပါေတာ့၊ လူေတြ ေသသြားလုိ႔ရွိရင္ လူပဲ ျပန္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဒီလို အတိအက် ကန္႔သတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ 
လူေသလုိ႔ရွိရင္ လူလည္း ျပန္ျဖစ္ႏုိင္သလို နတ္လည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္။
 ငရဲလည္းက်သြားႏုိင္တယ္၊ တိရစၦာန္လည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ ျပိတၱာလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ 
ဂတိငါးမ်ိဳးမွာ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ႏုိင္တယ္။
နတ္ေတြေသသြားလုိ႔ရွိရင္ နတ္ပဲျပန္ျဖစ္တယ္လုိ႔ 
ဒီလို အတိအက် ကန္႔သတ္ခ်က္လည္း မရွိဘူး။ နတ္ေတြ 
 ေသလြန္ျပီးေတာ့ နတ္ျပန္ျဖစ္တဲ့သူလည္း ရွိမယ္၊ လူျဖစ္တဲ့သူလည္း 
ရွိမယ္၊ ငရဲ၊ တိရစၦာန္၊ ျပိတၱာ ျဖစ္တဲ့သူလည္း ရွိမယ္ 
စသည္အားျဖင့္ေပါ့။ ဂတိငါးမ်ိဳးမွာ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ႏုိင္တယ္။

အသူရကာယ္ကို ျပိတၱာမွာ သြင္း၊ ျပဟၼာကို 
နတ္မွာ သြင္းျပီး ဂတိငါးမ်ိဳး(လားရာဘ၀ငါးမ်ိဳး) ရွိပါတယ္။

ရဟႏၱာမွအပ သတၱ၀ါေတြ ေသဆံုးျပီးတဲ့အခါမွာ 
(၁) ငရဲ 
(၂) တိရစၦာန္
 (၃) ျပိတၱာ
 (၄) လူ
 (၅) နတ္ လို႔ေခၚတဲ့ ဂတိငါးပါးမွာ 
တစ္ပါးပါးသို႔ လားေရာက္ရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ 
လူအပါအ၀င္ သတၱ၀ါေတြဟာ ေသဆံုးသြားတဲ့အခါမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
 ဘယ္ဘ၀၊ ဘယ္ဂတိကို လားေရာက္ရမယ္ဆုိတာကိုလည္း
 ၾကိဳတင္ျပီးေတာ့ မသိႏုိင္ၾကပါဘူး။

လူသားအားလံုး။ လူသားအပါအ၀င္ 
သက္ရွိသတၱ၀ါအားလံုးဟာ မသိျခင္းငါးပါးနဲ႔ အသက္ရွင္ေနၾကရတဲ့ 
သနားစရာ သတၱ၀ါေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

(၁) ဘယ္အသက္အရြယ္မွာ ေသမလဲ။

(၂) ဘယ္အနာေရာဂါနဲ႔ ေသမလဲ။

(၃) ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေသမလဲ။

(၄) အေသေကာင္ကို ဘယ္သုသာန္မွာ စြန္႔ပစ္ခံရမွာလဲ။

(၅) ေသျပီးရင္ ဘယ္ဘ၀ေရာက္မလဲ။

ဒီငါးပါးကိုလူသားေတြ၊လူသားအပါအ၀င္သတၱ၀ါေတြ 
မသိႏုိင္ၾကပါဘူး။ ဒီမသိျခင္ငါးပါးက 
လူသားအားလံုး၊ သက္ရွိသတၱ၀ါအားလံုးကို လႊမ္းမိုးႏွိပ္စက္ေနပါတယ္။

လူသားအားလံုးဆုိတာကေယဘုယ်အေနနဲ႔ အမ်ားစုကို ျခံဳငံု ေျပာတာပါ။ 
အနည္းစုအေနနဲ႔တရားတန္းခိုးရွိသူ၊ တရားစြမ္းအားၾကီးမားသူသူေတာ္ေကာင္းပုဂၢိဳလ္တခ်ိဳ႕ကေတာ့ သိႏုိင္ၾကပါတယ္။

အထူးသျဖင့္ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကို ေအာင္ျမင္ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ အားထုတ္ထားတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာမိမိေသရမယ့္အခ်ိန္ကို ၾကိဳတင္ျပီးေတာ့အတိအက်သိႏုိင္ၾကပါတယ္။အခ်ိန္ကိုသိသလို က်န္တဲ့ အခ်က္ေလးခ်က္ကိုလည္း ကြ်ဲကူးေရပါ သိႏုိင္ၾကပါတယ္။

အနည္းဆံုးေသာတာပန္ျဖစ္ျပီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ“ငါေသလြန္ျပီးရင္ အပါယ္ေလးပါးမလားေရာက္ရေတာ့ဘူး။လူ၊ နတ္၊ျဗဟၼာေကာင္းရာသုဂတိကိုသာ လားေရာက္ရေတာ့မယ္”လုိ႔ေသခ်ာေပါက္ေျပာႏုိင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ေကာင္းရာသုဂတိဘံုေတြကအမ်ားၾကီးရွိတာမုိ႔ ဘယ္ဘံုကို ေရာက္ရမယ္ဆုိတာကိုေတာ့အတိအက်သိဖုိ႔ မလြယ္ပါဘူး။

ဒါ့ေၾကာင့္ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊မေျပာပေလာက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္အနည္းစုကသာ သိႏုိင္ၾက၊သိျပန္ေတာ့လည္းတစ္စိတ္တစ္ေဒသေလာက္သာ သိႏုိင္ၾကတာမုိ႔တစ္စိတ္တစ္ေဒသေလာက္သာသိႏုိင္ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အနည္းစုကို စကားထဲ ထည့္ေျပာမေနေတာ့ဘဲ ခြ်င္းခ်က္အေနနဲ႔ ခ်န္လွပ္ထားခဲ့ျပီး…

လူသားအားလံုး၊သက္ရွိသတၱ၀ါအားလံုးမသိျခင္းငါးပါးနဲ႔ အသက္ရွင္ေနၾကရတယ္လုိ႔ဆုိလုိက္ရင္ စကားကတ္ခ်င္သူမ်ား ေစာဒကတက္ေနဖုိ႔ လုိမယ္မထင္ေတာ့ပါဘူး။

ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသိလွျပီ၊တတ္လွျပီလို႔အထင္ေရာက္၊ ဘ၀င္ေမာက္ေနၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္မသိျခင္းငါးပါးနဲ႔ အသက္ရွင္ေနရတဲ့ဘ၀လုိ႔နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ အေျခာက္တုိက္ မာန္မာနတက္ေနစရာ မလိုေတာ့ဘူး ထင္ပါတယ္။

မသိျခင္းငါးပါးကိုသာလူသားအားလံုးသတိရၾကမယ္ဆုိရင္ ဒီကမၻာေလာကၾကီးထဲမွာတစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္မူေတြ၊ ကိေလသာ ေသာင္းက်န္းမူေတြ နည္းပါးသြားမွာ ေသခ်ာပါတယ္။

ဇီ၀ိတံ ဗ်ာဓိ ကာေလာ စ၊
ေဒဟနိေကၡပနံ ဂတိ။

ပေဥၥေတ ဇီ၀ေလာကသိၼ ံ၊

အနိမိတၱာ န နာယေရ။

No comments:

Post a Comment