
အနတၱဝါဒ အပိုင္း(၁၀)
******************
အတၱစြဲရွိေသာသူသည္ အေတြးအေခၚနယ္ပယ္၌ တစ္ဖက္စြန္းေရာက္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏။ သူ၏အျမင္အားျဖင့္ လူသားသည္ စၾကာဝဠာ၏ ထာဝရအရွင္သခင္ သို႔မဟုတ္ နိစၥဓူဝ အသခၤတဓာတ္ၾကီးကို ကိုယ္စားျပဳ၍ ၾကီးမားေသာ ဂုဏ္သတၱိပိုင္ရွင္ ျဖစ္၏။ အခြင့္ထူးခံ သတၱဝါျဖစ္၍ ေနာက္ဆုံးတစ္ေန႔၌ ထာဝရအရွင္သခင္ သို႔မဟုတ္ ထာဝရဓာတ္ၾကီးႏွင့္ ျပန္လည္ပူးေပါင္းမွုသို႔ ဦးတည္ခ်က္ရွိ၏။
အတၱစြဲရွိေသာသူသည္ အေတြးအေခၚနယ္ပယ္၌ တစ္ဖက္စြန္းေရာက္ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္၏။ သူ၏အျမင္အားျဖင့္ လူသားသည္ စၾကာဝဠာ၏ ထာဝရအရွင္သခင္ သို႔မဟုတ္ နိစၥဓူဝ အသခၤတဓာတ္ၾကီးကို ကိုယ္စားျပဳ၍ ၾကီးမားေသာ ဂုဏ္သတၱိပိုင္ရွင္ ျဖစ္၏။ အခြင့္ထူးခံ သတၱဝါျဖစ္၍ ေနာက္ဆုံးတစ္ေန႔၌ ထာဝရအရွင္သခင္ သို႔မဟုတ္ ထာဝရဓာတ္ၾကီးႏွင့္ ျပန္လည္ပူးေပါင္းမွုသို႔ ဦးတည္ခ်က္ရွိ၏။
ထိုအတၱစြဲပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိ၏ ခံယူခ်က္ကို ေဝဖန္ဆန္းစစ္ေသာ
သူတို႔အား လူသား၏ဂုဏ္ကို ဖ်က္ဆီးသည္ လူ႔ဘဝသည္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္း၍
အခ်ည္းအႏွီးျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္သည္ဟူေသာ တစ္ဖက္စြန္းေရာက္ စကားမ်ားျဖင့္
စြပ္စြဲ၏။ သူအဖို႔ လူ႔ဘဝ လူ႔ေလာကကို မွ်မွ်တတ ယထာဘူတက်က် အလယ္ရွုေထာင့္ဟူ၍
မရွိေခ်။
ဤလူ႔ဘုံသည္ ဒုကၡဘုံျဖစ္ေၾကာင္း ဒုကၡဘုံျဖစ္၍ လူသား၏တိုးတက္မွုသည္
ဆင္းရဲဒုကၡႏွင့္ ဒြန္တြဲေန၏။ လူသတၱဝါတစ္ဦး သို႔မဟုတ္ လူသတၱဝါမ်ိဳးစု
တိုးတက္မွုအတြက္ ဆင္းရဲဒုကၡ ခံစားရစျမဲျဖစ္၏။ တိုးတက္မွုရရွိေသာအခါ
အမ်ားအားျဖင့္ ထိုတိုးတက္မွုကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ျပႆနာမ်ား
အခက္အခဲမ်ားကို ရင္ဆိုင္ၾကရ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဝါဒ၏ ၾသဝါဒႏွင့္အညီ ပစၥဳပၸာန္(ဝါ) မ်က္ေမွာက္ဘဝကို အေလးထားေသာ ပုဂၢိဳလ္အဖို႔ လူ႔ဘဝသည္ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ရာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းေသာ ဘဝမဟုတ္ေခ်။ စင္စစ္ ၾကီးပြားတိုးတက္ရန္ အလားအလာရွိျခင္းသည္ လူသား၏ ဂုဏ္သတၱိျဖစ္၏။ လူေလာက၏ တိုးတက္မွုကို အက်ိဳးျပဳရာ၌ လူတို႔သည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စြမ္းရည္သတၱိ ကြာျခားေသာ္လည္း အနတၱသေဘာတရားအရ မည္သူမွ် မမီွမကင္းဘဲ တစ္ေလွတည္းစီး တစ္ခရီးတည္းသြား ျဖစ္ၾကျခင္းကို မေမ့သင့္ေခ်။
ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဝါဒ၏ ၾသဝါဒႏွင့္အညီ ပစၥဳပၸာန္(ဝါ) မ်က္ေမွာက္ဘဝကို အေလးထားေသာ ပုဂၢိဳလ္အဖို႔ လူ႔ဘဝသည္ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ရာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းေသာ ဘဝမဟုတ္ေခ်။ စင္စစ္ ၾကီးပြားတိုးတက္ရန္ အလားအလာရွိျခင္းသည္ လူသား၏ ဂုဏ္သတၱိျဖစ္၏။ လူေလာက၏ တိုးတက္မွုကို အက်ိဳးျပဳရာ၌ လူတို႔သည္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စြမ္းရည္သတၱိ ကြာျခားေသာ္လည္း အနတၱသေဘာတရားအရ မည္သူမွ် မမီွမကင္းဘဲ တစ္ေလွတည္းစီး တစ္ခရီးတည္းသြား ျဖစ္ၾကျခင္းကို မေမ့သင့္ေခ်။
ဥပမာ သိပၸံပညာ၏
အသီးအပြင့္မ်ားျဖင့္ လူ႔ေလာက တိုးတက္မွု၌ လက္ဦးစူးစမ္းေလ့လာေသာ
သိပၸံပညာရွင္မ်ားကိုသာမက စူးစမ္းမွုကိုကူညီပ့ံပိုးေသ ာ
သူမ်ားႏွင့္ အျခားတစ္နည္းနည္း ပါဝင္ပတ္သက္ေသာ သူမ်ားကိုလည္း
ေက်းဇူးတင္ရေပမည္။ အနတၱဝါဒကို သိျမင္မွုေၾကာင့္ သတၱေလာက၌ လူ၏ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္
ေနရာက႑ၾကီးျမင့္လာေၾကာင္း အေမရိကန္ပညာရွင္တစ္ဦးက။ ။
ဗုဒၶဝါဒသည္ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ရာ နိတၳိကဝါဒမဟုတ္။ ဗုဒၶအလိုအားျဖင့္ သီးျခားအတၱမရွိေသာ္လည္း လူသည္ အတၱထက္ပို၍ ၾကီးက်ယ္နက္နဲ၏။ အတၱအယူကို ပယ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ လူသည္ အဆုံးအစ မထင္ေသာ အနာဂတ္ကာလ အတိတ္ကာလႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေၾကာင္း ထင္ရွားလာ၏။
ဗုဒၶဝါဒသည္ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ရာ နိတၳိကဝါဒမဟုတ္။ ဗုဒၶအလိုအားျဖင့္ သီးျခားအတၱမရွိေသာ္လည္း လူသည္ အတၱထက္ပို၍ ၾကီးက်ယ္နက္နဲ၏။ အတၱအယူကို ပယ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ လူသည္ အဆုံးအစ မထင္ေသာ အနာဂတ္ကာလ အတိတ္ကာလႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေၾကာင္း ထင္ရွားလာ၏။
အနတၱတရားသည္ သတၱေလာက ျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္လုံးႏွင့္
က်ြႏု္ပ္တို႔ ဆက္စပ္ေနပုံကိုေဖာ္ညြန္း၏။ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ကြယ္လြန္ေသာအခါ၌
သူ၏အမွုမ်ားသည္ ေႏွာင္းလူတို႔အဖို႔ ေကာင္းေမြဆိုးေမြအျဖစ္
ဆက္လက္က်န္ရွိမည့္ အေၾကာင္းကိုလည္း ထင္ရွားေစ၏။
ဗုဒၶသည္ ရဟန္းတို႔အား
မိမိကိုယ္သာလွ်င္ မီွခိုအားထားရာျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာၾကားေသာအခါ ရဟန္းတို႔က
မည္သည့္အရာကို အားကိုးရပါမည္နည္းဟု ျပန္လည္ေမးေလွ်ာက္ျခင္း မရွိေခ်။
အတၱစြဲကင္းေသာ ရဟန္းတို႔သည္ အခ်ိဳ႕ေသာ အေနာက္တိုင္း ဗုဒၶဝါဒီ ဗုဒၶစာေပ
ေလ့လာသူမ်ားက့ဲသို႔ စိတ္ဇေဝဇဝါ ျဖစ္မေနဘဲ သဒၶါ သီလ စာဂ သတိ သမာဓိ ဝီရိယ
ပညာစေသာ တရားမ်ားကိုသာလွ်င္ အားကိုးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း
ေကာင္းစြာသိရွိနားလည္ၾက၏။
ထိုတရားမ်ားမွာ ပိဋကတ္စာေပ၌ အေလးအနက္
ဗုဒၶေဟာၾကားခ့ဲေသာ တရားမ်ားျဖစ္၍ အနတၱဝါဒ၏ ဦးတည္ခ်က္မွာ
ထိုတရားမ်ားပြားမ်ား အားထုတ္မွုကို ပိတ္ပင္တားဆီးေသာ တဏွာ မာန ဒိ႒ိကို
ပယ္သတ္ရန္ျဖစ္၏။ ဤသည္မွာ အနတၱတရားကို ဗုဒၶသိျမင္မွုႏွင့္
အေနာက္တိုင္းပညာရွင္တို႔၏ သိျမင္မွုအၾကား ထင္ရွားေသာ ကြာဟခ်က္ျဖစ္၏။
ဥေရာပပညာရွင္တစ္ဦး၏ အဆိုအားျဖင့္ အေနာက္တိုင္း ဒႆနိကဆရာတို႔၏ အနတၱအေၾကာင္း
ေရးသားခ်က္မ်ားမွာ ဗုဒၶ၏ အနတၱေဒသနာမ်ားထက္ ပိုမိုစိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္း ၏။
မတူညီေသာ အခ်က္မွာ ဒႆနိကဆရာသည္ အတၱမရွိေၾကာင္းအခိုင္အမာ ျပဆိုျပီးေနာက္
အတၱထင္ရွားရွိဘိသက့ဲသို႔ ျပဳမွုေနထိုင္၏။ သူ၏ အသိအျမင္သည္ သူ၏ ေလာဘ
ေဒါသႏွင့္ သံေယာဇဥ္တရားမ်ား အေပၚသို႔ လုံးဝအက်ိဳးသက္ေရာက္မွု မရွိေခ်။
သူ၏
ပညာ အဆင့္အတန္းကို ဆုံးျဖတ္ရာ၌ လူတို႔သည္ သူ၏ သည္းမခံမွု မာနၾကီးမွု
အဘိဇၩာဗ်ာပါဒရွိမွု ပတ္ဝန္းက်င္လူမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးအဆင္မေျပမွု
စသည္တို႔ကို ဂရုမျပဳဘဲ သူ၏ အယူအဆမ်ားအေၾကာင္း ယုတၱိခိုင္လုံမွု
ေရွ႕ေနာက္ညီညြတ္မွု စသည္တို႔ကိုသာ စဥ္းစား၍ ဆုံးျဖတ္ၾက၏။
ဗုဒၶဝါဒ
အလိုအားျဖင့္ အနတၱတရားကို သိျမင္မွုသက္သက္သည္ အခ်ည္းအႏွီးျဖစ္၍
ကိုယ္က်င့္တရားအား အက်ိဳးျပဳမွု ကိုက္တံျဖင့္သာလွ်င္ သမၼာဒိ႒ိ ဟုတ္ မဟုတ္
ဆုံးျဖတ္ရ၏။ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ ႏုိင္ငံမ်ား၌လည္း အနတၱတရားကို မၾကာခဏ ေဟာေျပာ
ၾကားနာေနပါလ်က္ တဏွာ မာန ေလာဘ ေဒါသ ဖုံးလႊမ္းေနေသာ သူတို႔မွာ မနည္းလွေခ်။
သို႔ရာတြင္ မ်ားစြာေသာဗုဒၶဝါဒီတို႔အဖို ႔
အနတၱတရားသည္ မိမိကိုယ္မိမိ ဆုံးမမွုအား အက်ိဳးျပဳပုံကို တစ္ခါက
အေမရိကန္ပညာရွင္တစ္ဦးက ေထာာက္ျပခ့ဲ၏။ ထိုပညာရွင္သည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္
အာရွႏုိင္ငံမ်ားသို႔ သြားေရာက္လွည့္လည္၍ ဗုဒၶဝါဒႏွင့္ ဗုဒၶဝါဒီအေၾကာင္းကို
ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေလ့လာျပီးေနာက္ အနတၱတရားအေၾကာင့္ ဗုဒၶဝါဒီတို႔ စိတ္ႏွလုံး
ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ပုံကို ခ်ီးက်ဴးေရးသားခ့ဲေပသည္။
အာရွတိုက္ရွိ ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံမ်ား၌ ဗုဒၶတရားေၾကာင့္ လူတို႔သည္ ေလာဘ ေဒါသႏွင့္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းစိတ္တို႔ကို ၾကိဳးစား၍ ခ်ိဳးႏွိမ္ၾကေၾကာင္း ယုံမွားစရာမရွိေခ်။ ဤအခ်က္သည္ ဗုဒၶဝါဒီတို႔၏ အနတၱတရား၌ လည္းေကာင္း အတၱစိတ္ကို ပယ္ရန္ ၾကိဳးပမ္းမွု၌လည္းေကာင္း ထင္ရွား၏။
အာရွတိုက္ရွိ ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံမ်ား၌ ဗုဒၶတရားေၾကာင့္ လူတို႔သည္ ေလာဘ ေဒါသႏွင့္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းစိတ္တို႔ကို ၾကိဳးစား၍ ခ်ိဳးႏွိမ္ၾကေၾကာင္း ယုံမွားစရာမရွိေခ်။ ဤအခ်က္သည္ ဗုဒၶဝါဒီတို႔၏ အနတၱတရား၌ လည္းေကာင္း အတၱစိတ္ကို ပယ္ရန္ ၾကိဳးပမ္းမွု၌လည္းေကာင္း ထင္ရွား၏။
ဗုဒၶဝါဒီတို႔သည္
ငါစြဲ မာန္မာနကင္းေၾကာင္း သူတို႔ႏွင့္ ဆက္ဆံဖူးေသာ သူတို႔
သတိျပဳမိၾကေပလိမ့္မည္။ ဤစိတ္ဓာတ္မ်ိဳးသည္ မာနတက္ၾကြ၍ ဝင့္ဝါလိုေသာ
အေနာက္တိုင္းသားတို႔၏ စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးႏွင့္ ကြာျခားလွေပ၏။ ဤစိတ္ဓာတ္မ်ိဳး
ရွိေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဝါဒီသည္ ျငိမ္းခ်မ္းမွုကို လိုလား၏။
မိမိ၏
အခြင့္အေရးအတြက္ တိုက္ပြဲမဝင္ေနဘဲ အနစ္နာခံကာ ျငိမ္းခ်မ္းစြာေနလို၏။ ငါ
တေကာေကာ၍ သူတစ္ပါးႏွင့္ ဖက္ျပိဳင္ကာ အႏုိင္ယူလိုေသာစိတ္ မရွိေခ်။
တိုက္ခိုက္၍ရရွိေသာ အက်ိဳးတရားသည္ မည္မွ်ၾကီးမားေစကာမူ
စိတ္ျငိမ္းခ်မ္းမွုေလာက္ တန္ဖိုးမရွိေၾကာင္း သိျမင္နားလည္၏။
ဤသို႔ေသာ မာန္မာနကင္းမွုသည္ စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့ည့ံေသာ သို႔မဟုတ္ သတၱမရွိေသာ သေဘာလကၡဏာမဟုတ္။ ယင္း၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ မာနတံခြန္ အျမဲလြင့္ထူေနေသာ အေနာက္ႏုိင္ငံသားမ်ား အ့ံၾသရမည္ျဖစ္ေသာ စိတ္ဓာတ္ရင့္က်က္မွုသည္ ရွိ၏။
ဤသို႔ေသာ မာန္မာနကင္းမွုသည္ စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့ည့ံေသာ သို႔မဟုတ္ သတၱမရွိေသာ သေဘာလကၡဏာမဟုတ္။ ယင္း၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ မာနတံခြန္ အျမဲလြင့္ထူေနေသာ အေနာက္ႏုိင္ငံသားမ်ား အ့ံၾသရမည္ျဖစ္ေသာ စိတ္ဓာတ္ရင့္က်က္မွုသည္ ရွိ၏။
သန္မာေတာင့္တင္းေသာ ေယာက္်ားသည္ မိမိ၏ခြန္အားကို ယုံၾကည္ေသာ္လည္း
လူအုပ္ထဲသို႔ တိုးေခြ႔ မသြားလိုသက့ဲသို႔ ဗုဒၶဝါဒီသည္ စိတ္ႏွလုံးယဥ္ေက်း
သိမ္ေမြ႔ေသာေၾကာင့္ မာန္မာနကင္း၍ ျငိမ္းခ်မ္းစြာေနလိုေသာ
ဆႏၵရွိျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ။
လူတို႔သည္ အတၱစိတ္ အတၱစြဲကင္းေသာ မြန္ျမတ္ေသာ
လုပ္ငန္းကိစၥမ်ား၌ ေပ်ာ္ေမြ႔ျခင္းမရွိပါက ကမၻာေပၚ၌ ျငိမ္းခ်မ္းမွု
မွန္ကန္မွု ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း စစ္မွန္မွုရွိေတာ့ မည္မဟုတ္ေခ်။လူသားသည္
မိမိ၏ အတၱဘာဝကို အစြဲမရွိအပ္။ ထိုအစြဲမရွိျခင္းသည္ အေႏွာင္ဖြဲ႔မွ
လြတ္ေျမာက္ျခင္း ျဖစ္၏။
(ဦးေအးေမာင္)
အနတၱဝါဒ အပိုင္း(1)မွ(10)အထိ ျပီးဆုံးပါျပီ။ မိတ္ေဆြမ်ား၏ အတၱအေမွာင္ထုကို တစ္လုံးတစ္ပါဒေသာ စာစုမ်ားမွ အနည္းငယ္မွ်ေသာ အလင္းေရာင္ရယူႏုိင္ၾကပါေစ။
No comments:
Post a Comment