Pages

Thursday, February 20, 2014

***** မစၧရိယသမားကို အႏုိင္ယူနည္း ****


 မစၧရိယသမားကို အႏုိင္ယူနည္း
''ဇိေန ကဒရိယံ ဒါေနန'' တဲ့။ ႏွေျမာတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ကို မိမိက ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲ ျခင္းျဖင့္ အႏုိင္ယူပါတဲ့။
ႏွေျမာတဲ့ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ စြန္႔ၾကဲေပးကမ္းတတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ ဘယ္သူက ႏုိင္လို႔ ဘယ္သူကရႈံးတာလဲ အႏုိင္အ႐ႈံး တြက္ၾကည့္ရမယ္။ ဒီေနရာမွာ ကဒရိယ ဆိုတဲ့ စကားလံုးဟာ ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးလဲ။ ကဒရိယ ဆိုတာ ထဒၶမစၧရီ တစ္ကယ့္ကို ျပင္းထန္တဲ့မစၧရိယ ႀကီးမားတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို ေခၚတာ။
 
 ေအး. . မစၧရိယ နဲ႔ ကဒရိယ ဘယ္လိုကြာသလဲ ဆိုရင္ ႏွေျမာဝန္တိုတတ္တဲ့ မစၧရိယ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ကိုယ့္ပစၥည္းသာ ႏွေျမာတာ လွဴမယ္တန္းမယ္ မဟုတ္ဘူး။ ရလာတဲ့ အခြင့္အေရးကို ကိုယ္သာခံစားခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ပုဂိၢဳလ္မ်ိဳး။ ကဒရိယ က်ေတာ့ အဲလိုမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ဟာလည္း မလွဴဘူး။ သူမ်ားလွဴတာလို႔ရွိရင္လည္း တာျမစ္တယ္။ မစၧရိယစိတ္ ရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္က ကိုယ္တိုင္သာ မလွဴတာ၊ သူမ်ားလွဴတာကို မေျပာဘူး။ 
 
 ကဒရိယဆိုတဲ့ ပုဂိၢဳလ္က်ေတာ့ အဲလို မဟုတ္ဘူး။ သူမ်ားလွဴတာကိုလည္း ဟန္႔တားတတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္။ သူက ပိုျပင္းထန္တယ္။ အဲဒီလို ျပင္းထန္တဲ့ မစၧရိယစိတ္ ရွိတဲ့သူကို ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲျခင္းျဖင့္သာလွ်င္ သူ႔ကို အႏုိင္ရႏိုင္တယ္လို႔ အႏုိင္ယူနည္းကို ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာတယ္။ ဒါက ပစၥဳပၸန္ဘဝ အႏိုင္ရပံုပဲ။
သံသရာမွာ အႏုိင္ရပံုကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ႏွေျမာဝန္တို ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ ဘာမွမလွဴဘူး။ 
 
ဘာမွမလွဴသည့္ အတြက္ သံသရာမွာ လူျဖစ္ရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ျပည့္ျပည့္စံုစံု မရဘူးတဲ့၊ ဆင္းရဲမြဲေတတဲ့လူ ျဖစ္ရတယ္။ ဒါနေကာင္းမႈျပဳတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ အစစအရာရာ ျပည့္စံုတယ္။ ဒါနရွိတဲ့လူနဲ႔ မရွိတဲ့လူ ဘဝသံသရာမွာ ခရီးသြားတဲ့အခါ အလြန္ပဲ ကြာျခားတယ္။ အဲဒါကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဒါနမရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ အ႐ႈံးသမားပဲ။ ဒါနရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ အႏုိင္ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ပဲ။

ကႆပျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္အခါကာလတုန္းက သူငယ္ခ်င္း ရဟန္းေတာ္ႏွစ္ပါး ရွိတယ္။ သုမန သုတၱန္မွာလာတဲ့ သူငယ္ခ်င္းရဟန္းႏွစ္ပါး၊ တစ္ပါးက ဝိပၸႆနာတရား အားထုတ္တယ္၊ ဒါနေကာင္းမႈလုပ္စရာမလိုဘူး။ ဝိပၸႆနာအက်င့္ပဲ က်င့္မယ္လို႔ဆိုတယ္။ တစ္ပါးကေတာ့ ေအး ဘုန္းႀကီးဆိုေပမယ့္ ဒါနေကာင္းမႈဆိုတာ လုပ္သင့္တယ္၊ သာရဏိယ ဝတ္ဆိုတာ ျဖည့္သင့္တယ္လို႔ ယူဆျပီး ကိုယ္ရလာတာတဲ့ ဆြမ္းသကၤန္းကို သီတင္းသံုးေဖာ္ေတြကို မွ်ေဝလွဴဒါန္းတယ္။ 
 
ဟိုတစ္ပါးကေတာ့ ဘယ္သူ႔ကိုမွ လွဴစရာမလိုဘူး၊ တရားက်င့္ဖို႔က အဓိကတဲ့။ ခုေခတ္လိုဆို ဒါနက သံသရာရွည္တယ္လို႔ ေျပာတာျဖစ္မယ္။ လွဴစရာမလိုဘူးဆိုျပီး မလွဴဘဲေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္။ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ပါး၊ တစ္ပါးနဲ႔ တစ္ပါး အျမင္မတူၾကဘူး။

အဲ့ေတာ့ ကိုယ္ႀကိဳက္တာကိုယ္လုပ္ျပီး သံသရာခရီးကို သြားၾကရတယ္။ အဲဒီကႆပျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထက္က ရဟန္ႏွစ္ပါး ပ်ံလြန္ေတာ္မူၾကတဲ့အခါ နတ္ျပည္မွာသြားျဖစ္တယ္။ ဝိပၸႆနာ အက်င့္က်င့္ျပီး ဘာမွမလွဴတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က နတ္ပင္ျဖစ္လင့္ကစား ဟိုပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အဆင့္အတန္းကို မမွီဘူး။ ဒါနကုသိုလ္ ေကာင္းမႈရွိတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ကျဖစ္လာတဲ့ နတ္က အသက္လည္းပိုရွည္တယ္။ 
 
အဆင္းလည္းပိုလွတယ္၊ ခ်မ္းသာသုခလည္း ပိုႀကီးတယ္။ အစိုးရမႈလည္း ပိုႀကီးတယ္။ နတ္၌ ျဖစ္ေသာ အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာေတြကလည္း ဟိုပုဂၢိဳလ္ထက္ သာတယ္။ ဒါနေကာင္းမႈ မလုပ္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က အစစအရာရာ နိမ့္က်တယ္။ ေအာ္ အဲဒီမွာတင္ ဒါနမရွိတဲ့သူက ရႈံးသြားျပန္တယ္။ သံသရာမွာလည္း သူဟာ အရႈံးနဲ႔ေတြ႕ရျပန္တယ္။

နတ္ျပည္ကေနျပီး လူ႔ျပည္ေရာက္တဲ့ အခါမွာ ဒါနေကာင္းမႈ ျပဳခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ဘုရင့္သား လာျဖစ္တယ္။ ဒါနေကာင္းမႈ မျပဳခဲ့တဲ့ ကိုယ္ေတာ္က အထိမ္းေတာ္ရဲ႕သား လာျဖစ္တယ္။ ဒီမွာလည္း ႐ႈံးသြားျပန္ၿပီ။ အဲဒီလို အႏုိင္အ႐ႈံးဆိုတာ ေကာင္းတာလုပ္တာနဲ႔ မေကာင္းတာလုပ္တာ၊ ဒါနရွိတာနဲ႔ ဒါနမရွိတာ ႏုိင္သူနဲ႔ရႈံးသူ။ ဒီပစၥဳပၸန္ ဘဝမွာတင္ မဟုတ္ဘူး။ သံသရာမွာပဲ ၾကည့္လိုက္မယ္၊ ဒါနေကာင္းမႈ မရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ရႈံးေနတယ္။ ဒါနရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ အႏုိင္ရေနတယ္။ ဒီလိုအႏုိင္ အ႐ႈံးဆိုတာ တြက္လို႔ရတယ္။ 

အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ (Ph.D)

No comments:

Post a Comment