
မေသခင္ဘာလုပ္မည္နည္း
*******************
ဘဝ၏ ကံသစ္ကိုင္းကို ၾကြက္ၾကီးႏွင့္ေကာင္က အျမဲတစ္ေစ ကိုက္ျဖတ္ေနသျဖင့္ တစ္ေန႔ ဘဝကံ သစ္ကိုင္းျပဳတ္က်၍ မရဏေျမြမင္း၏ ခံတြင္းသို႔ သက္ဆင္းရဖို႔ ေသခ်ာ၏။
ထိုအျဖစ္ဆိုးႏွင့္ မၾကဳံေတြ႕ရမီစပ္ၾကား မည္သို႔ေနထိုင္က်င့္ ရမည္နည္း။
ဘာသာ သာသနာႏွင့္စပ္၍ လုပ္ေဆာင္ရန္ ဒါန သီလ သမထ(သမာဓိ) ဝိပႆနာ(ပညာ) ဟုေလးမ်ိဳးရွိ၏။ မိမိရွာေဖြရသမွ်ထဲမွငါးပုံ တစ္ပုံကို ဘာသာသာသနာအတြက္ လွဴဒါန္းပါ ေကာင္းက်ိဳးျပဳပါ။ ပစၥည္းဥစၥာ၏ အႏွစ္အရသာသည္ ဒါနသာျဖစ္၏။ ပစၥည္းဥစၥာထဲမွ ဒါနအႏွစ္ကို ရေအာင္ယူႏုိင္ရ၏။ စားသမွ်သည္ မစင္သာျဖစ္၏။ ထားသမွ်သည္ မေသခင္သာျဖစ္၏။ ဒါနျပဳႏုိင္မွ ကုသိုလ္ပေဒသာပင္ ျဖစ္သျဖင့္ ဘဝတိုင္းဆြတ္၍မကုန္ ခူး၍မကုန္ စား၍မကုန္ သုံး၍မကုန္ရွိေတာ့၏။ ဒါနမပါလွ်င္ သံသရာမွာ မ်က္ႏွာငယ္ရ၏။ ေအာက္က်ေနာက္က်ျဖစ္ရ၏။ ကိုယ္ပင္ပန္းစိတ္ပင္ပန္း ျဖစ္ရ၏။ ကိုယ္ဆင္းရဲစိတ္ဆင္းရဲ ျဖစ္ရ၏။ ဒါနပါမွသာလွ်င္ သံသရာမွာ မ်က္ႏွာပြင့္လန္း အထက္တန္းေရာက္ရ၏။ ကိုယ္သက္သာ စိတ္သက္သာမွုရ၏။ ကိုယ္ခ်မ္းသာ စိတ္ခ်မ္းသာမွုႏွင့္ ျပည့္စုံ၏။ တစ္စတစ္စ စြန္႔ဝ့ံမွသာ ဘဝေနာင္ေႏွာင္း ေကာင္းထက္ေကာင္း၏။ လက္သည္ စြန္႔စရွိမွ စြန္႔ရဲ၏။ စြန္႔စမရွိလွ်င္ တြန္႔ေနတတ္၏။ တီေကာင္ကို ဆားထိသက့ဲသို႔ တြန္႔ရာမွ တိုသြားတတ္၏။ တြန္႔တိုျခင္းသညါ မစၦရိယပင္တည္း။ တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာေစးႏွဲျခင္းသေဘာ။ ။ မစၦရိယသည္ ဆင္းရဲျခင္း ငတ္ျပတ္ျခင္း မြဲေတျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းျဖစ္၏။ သံသရာ၌ ဆင္းရဲျခင္း ငတ္ျပတ္ျခင္း မြဲေတျခင္းမွ ကင္းလြတ္ရေလေအာင္ မစၦရိယကို တတ္ႏုိင္သမွ် ႏွိမ္ႏွင္း၍ တစ္စတစ္စ နည္းနည္းျခင္းစြန္႔ပါ။ ေပးပါ လွဴပါ။ နည္းနည္းစြန္႔ရာမွ မ်ားမ်ားစြန္႔ရဲလာမည္ ျဖစ္၏။ နည္းနည္းစြန္႔လွ်င္ နည္းနည္းခ်မ္းသာဖို႔ ျဖစ္၏။ မ်ားမ်ားစြန္႔လွ်င္ မ်ားမ်ားခ်မ္းသာဖို႔ျဖစ္၏။ စြန္႔ႏုိင္သည့္ အတိုင္းအတာအေပၚမူတည္၍ ခ်မ္းသာမွုပမာဏ ၾကီးထြားလာမည္သာ ျဖစ္၏။
စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္သည္ ဒါနသာျဖစ္ပါ၏။ သို႔ျဖစ္၍ အလွဴအေပး လက္မေႏွးပါေစႏွင့္။ စြန္႔ၾကဲပါ ေပးကမ္းပါ လွဴဒါန္းပါ။ ရယူျခင္း၌ျဖစ္ေသာ ပီတိထက္ စြန္႔လြတ္ျခင္း၌ျဖစ္ေသာ ပီတိက အဆရာေပါင္းမ်ားစြာ ပိုမိုတန္ဖိုးရွိ၏။
ေလာက၌ လုံျခဳံေရးေကာင္းမြန္ဖို႔ အေရးၾကီး၏။ လုံျခဳံေရးည့ံဖ်င္းလွ်င္ အသက္စည္းစိမ္ အိုးအိမ္အတြက္ အႏၲရာယ္ရွိ၏။ ထို႔အတူ ဘဝလုံျခံဳေရး မေကာင္းလွ်င္ အႏၲရာယ္အလြန္မ်ား၏။ အပါယ္ေလးပါးအႏၲရာယ္ အသက္တိုမည့္အႏၲရာယ္ အရုပ္ဆိုးမွုအႏၲရာယ္စသည့္ အႏၲရာယ္ေတြ ဝန္းရံေန၏။ ယင္းအႏၲရာယ္ေတြ မက်ေရာက္ေစဖို႔ မကပ္ေရာက္ေစဖို႔ လုံျခဳံေရးေကာင္းဖို႔ အထူးလိုအပ္လွ၏။ ဘယ္လုံျခဳံေရးဟူမူ ငါးပါးသီလလုံျခဳံလွ်င္ ထိုအႏၲရာယ္မ်ား မည္သို႔မွ် မက်ေရာက္ မကပ္ေရာက္ႏုိင္ေပ။
ေလာကလူသား ေသာကကင္းသူ ရွိမည္မဟုတ္။ အနည္းႏွင့္အမ်ား ေသာကပြားေနၾကသူမ်ားသာ ျဖစ္၏။ အခ်စ္ေၾကာင့္ ေသာကျဖစ္ရ၏ဟု ဘုရားေဟာ၏။ အခ်စ္ႏွင့္ မကင္းသူမွန္သမွ် ေသာကႏွင့္ကင္း၍ မရစေကာင္းေပ။ သားခ်စ္ သမီးခ်စ္ လင္ခ်စ္ မယားခ်စ္ ေဆြခ်စ္ မ်ိဳးခ်စ္ ရာထူးခ်စ္ အာဏာခ်စ္ စည္းစိမ္ဥစၥာခ်စ္ ဂုဏ္သကာသနခ်စ္ သက္ရွိကိုခ်စ္ သက္မ့ဲကိုခ်စ္ အတတ္ပညာအခ်စ္ လုပ္ငန္းကိုင္ငန္းအခ်စ္ အခ်စ္ဟူသမွ် ေသာက၏ ျမစ္ဖ်ားခံရာ ျဖစ္၏။ ေသာကဟူသည္ သတ္မွတ္၍ ေျပာျခင္းျဖစ္၏။ ေသာကကိုဆိုသျဖင့္ က်န္မီး ၁၀ပါးအားလုံး ပါဝင္ေတာ့၏။ မီးဟူသည္ ေလာင္တတ္ေသာသေဘာ ရွိ၏။ ေလာင္လွ်င္ ပူေတာ့၏။ ပူလွ်င္ ေလာင္တတ္၏။
သို႔ေသာ္ ပူတိုင္းေလာင္သည္ မဟုတ္။ ေလာင္လွ်င္ျဖင့္ ပူဖို႔ေသခ်ာ၏။ အေလာင္ခံရလွ်င္ျဖင့္ အေလာင္ခံရေသာ ျဒပ္ဝတၳဳႏွင့္ ဝန္းက်င္တစ္ခြင္ အားလုံးပူရေတာ့သည္သာ။ ယင္းပူေလာင္မွုေတြ ျငိမ္းေအးသြားဖို႔အတြက္ ဘုရားရွိခိုးျခင္း ဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္း ေမတၱာပို႔ျခင္းစေသာ သမထ ဘာဝနာကို အားထုတ္ရ၏။ ႏွလုံးသြင္းရ၏။ စိတ္ေရာရုပ္ပါ ေလာင္မွန္းမသိ ေလာင္ေနေသာ မီးေတာက္အပူ အားလုံးျငိမ္းေစ ေအးေစသည္မွာ သမထလုပ္ငန္း သမာဓိလုပ္ငန္းျဖစ္ပါ၏။ သို႔ျဖစ္၍ မီးစကတစ္ဖက္မွာ ရွိေနသည့္အတြက္ တစ္ဖက္ကေရမွုတ္ ကိုင္ထားဖို႔ေတာ့ လို၏။ အခ်စ္ဆိုေသာ မီးစတစ္ဖက္က ေလာင္လိုက္ သမထဟူေသာ ေရမွုတ္ျဖင့္ ျငိမ္းလိုက္ႏွင့္ ျငိမ္းေပးေနဖို႔လို၏။
ေလာင္မွာကေတာ့ ေသခ်ာ၏။ အားလုံးက အခ်စ္ဆိုေသာ မီးစကို ကိုင္ထားၾက၏။ ျငိမ္းေပးဖို႔သာ အေရးတၾကီး လိုအပ္၏။ သမထ အလုပ္ျဖင့္ ျငိမ္း၍မေပးၾကဘူးဆိုလွ်င္ျဖ
အေသခ်ာစဥ္းစားဖို႔သင့္၏။
(အရွင္သံဝရာလကၤာရ-ဓမၼပိယဆရာ
https://www.facebook.com/ko.latt.5015မွ ျပန္လည္မွ်ေ၀သည္။
No comments:
Post a Comment