/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Monday, March 17, 2014

*** ေမာဃကာလံ နေခပေယ *****

Photo: ေမာဃကာလံ နေခပေယ
---------------------------

ေမာဃကာလ=အက်ိဳးမျပီး အခ်ည္းအႏွီးကာလကို 
နေခပေယ=မကုန္ခမ္းေစရ။

ခုေခတ္ ခုအခါ ခုအခ်ိန္သည္ ဆုတ္ကပ္ ဆုတ္ကပ္ဆိုေတာ့ ေရာဂါဘယေတြက အင္မတန္မွ မ်ားတယ္ အသက္တမ္းကလည္း အင္မတန္မွ တိုပါတယ္ အခုလို တရားအားထုတ္ခြင့္ရတယ္ဆိုတာ မေသခင္ေလး ေသသြားရင္ အားထုတ္ခြင့္ မရွိေတာ့ဘူး။

အေသေတြကလည္း အင္မတန္မွ မ်ားတ့ဲေခတ္ၾကီးပါ။ အခုျမင္ အခုေပ်ာက္ ေန႔ျမင္ ညေပ်ာက္  ညျမင္ ေန႔ေပ်ာက္ ေရာဂါဘယေတြကလည္းမ်ား အေသကလည္း အင္မတန္မွနီး အသက္တမ္းကလည္း အင္မတန္မွတို ဒါေၾကာင့္ အင္မတန္မွ ေၾကာက္စရာေကာင္းတ့ဲ ေခတ္ၾကီးမွာ အေသမဦးခင္ ဥာဏ္ဦးေအာင္ သတိသမၸဇဥ္ဥာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ျပီး။

အေဗၺာကိဏၰံ= တစ္ပါးေသာတရား မဝင္ေစႏွင့္ ခႏၶာႏွင့္ ဥာဏ္ၾကားထဲ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကိေလသာမ်ား မဝင္ေစႏွင့္။ 
အေဗၺာကိဏၰံ= ျဖစ္ပ်က္ႏွင့္ မဂ္ႏွင့္ၾကားထဲမွာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာန ဣႆာ မစၧရိယ အစရွိတ့ဲအကုသိုလ္တရားေတြ မဝင္ေစႏွင့္။

တႆတ သမိတံ အေဗၺာကိဏၰံ ေစတႆာ အဓိမုစၥ မာေနာ။
ေစတႆာ မိမိရ႕ဲစိတ္ကလည္းပဲ အဓိမုစၥမာေနာ ခႏၶာေပၚမွာသာလွ်င္ ေလးေလးစားစား ၾကိဳးၾကိဳးစားစားႏွင့္  စူးစူးစုိက္စုိက္ ရွုမွတ္ေနရမယ္ ေစတႆာ အဓိမုစၥမာေနာ ခႏၶာေတြမွာ စူးစူးစုိက္စုိက္ႏွင့္ ေဟာဒါရုပ္တရားပဲ ဒါေဝဒနာတရားပဲ ဒါစိတ္တရားပဲ ရုပ္တရားေတြ ေပၚလာျပီ ေဝဒနာတရားေတြ ေပၚလာျပီ စိတ္တရားေတြ ေပၚလာျပီလို႔ စူးစူးစုိက္စိုက္ ရုပ္ေပၚရင္ ေပၚမွန္းသိရမယ္ ေဝဒနာေပၚရင္ ေပၚမွန္းသိရမယ္။ စိတ္ေပၚရင္ ေပၚမွန္းသိေပးရမယ္။

ဒါက သမာဓိရွိမွ သမာဓိအားေကာင္းမွ သိမယ္။ ဒါတင္မကေသးပါဘူး ပညာယ ပရိေယာဂါယ မာေနာ ဥာဏ္ပညာႏွင့္လည္းပဲ ထုိးထြင္းျပီးေတာ့ သိေပးရပါလိမ့္မယ္ ရုပ္တရားရ႕ဲ ပင္ကိုယ္သေဘာ နာမ္တရားမ်ားရ႕ဲ ပင္ကိုယ္သေဘာမ်ားကိုလည္းပဲ ဥာဏ္စကၡဳျဖင့္  ဥာဏ္ပညာႏွင့္ ထိုးထိုးထြင္းထြင္း သိေပးေနမယ္ဆိုရင္ အာသဝါနံခယာ အာသေဝါတရား ကုန္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက အာသေဝါတရား ကုန္ဖို႔ရန္အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တိုင္ နည္းနာနိႆယ ေပးခ့ဲပါတယ္။ မျပတ္မလပ္ရွု ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာရွု ထပ္ခါထပ္ခါရွု တစ္ပါးေသာ အကုသိုလ္တရားေတြ မဝင္ေစႏွင့္ စိတ္ကလည္း စူးစူးစုိက္စုိက္ထား ဥာဏ္ပညာႏွင့္လည္းပဲ ခႏၶာသေဘာကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ အဲဒီ အဂၤါေတြႏွင့္ ညီညြတ္စြာထားျပီးေတာ့ ၾကိဳးစားၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီဘဝမွာ အာသေဝါတရား ကုန္ခမ္း၍ အာသဝမရွိရာ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ပါလိမ့္မယ္လို႔ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားခ့ဲေသာေၾကာင့္ ဘယ္အခါမွ ေမ့ေမ့ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ အခ်ိန္အကုန္မခံပါႏွင့္။
-----------------------------------

အရွင္ဇနိတာလကၤာရ-မိုးကုတ္


ေမာဃကာလံ နေခပေယ
---------------------------

ေမာဃကာလ=အက်ိဳးမျပီး အခ်ည္းအႏွီးကာလကို
နေခပေယ=မကုန္ခမ္းေစရ။

ခုေခတ္ ခုအခါ ခုအခ်ိန္သည္ ဆုတ္ကပ္ ဆုတ္ကပ္ဆိုေတာ့ ေရာဂါဘယေတြက အင္မတန္မွ မ်ားတယ္ အသက္တမ္းကလည္း အင္မတန္မွ တိုပါတယ္ အခုလို တရားအားထုတ္ခြင့္ရတယ္ဆိုတာ မေသခင္ေလး ေသသြားရင္ အားထုတ္ခြင့္ မရွိေတာ့ဘူး။

အေသေတြကလည္း အင္မတန္မွ မ်ားတ့ဲေခတ္ၾကီးပါ။ အခုျမင္ အခုေပ်ာက္ ေန႔ျမင္ ညေပ်ာက္ ညျမင္ ေန႔ေပ်ာက္ ေရာဂါဘယေတြကလည္းမ်ား အေသကလည္း အင္မတန္မွနီး အသက္တမ္းကလည္း အင္မတန္မွတို ဒါေၾကာင့္ အင္မတန္မွ ေၾကာက္စရာေကာင္းတ့ဲ ေခတ္ၾကီးမွာ အေသမဦးခင္ ဥာဏ္ဦးေအာင္ သတိသမၸဇဥ္ဥာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ျပီး။

အေဗၺာကိဏၰံ= တစ္ပါးေသာတရား မဝင္ေစႏွင့္ ခႏၶာႏွင့္ ဥာဏ္ၾကားထဲ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကိေလသာမ်ား မဝင္ေစႏွင့္။
အေဗၺာကိဏၰံ= ျဖစ္ပ်က္ႏွင့္ မဂ္ႏွင့္ၾကားထဲမွာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာန ဣႆာ မစၧရိယ အစရွိတ့ဲအကုသိုလ္တရားေတြ မဝင္ေစႏွင့္။

တႆတ သမိတံ အေဗၺာကိဏၰံ ေစတႆာ အဓိမုစၥ မာေနာ။
ေစတႆာ မိမိရ႕ဲစိတ္ကလည္းပဲ အဓိမုစၥမာေနာ ခႏၶာေပၚမွာသာလွ်င္ ေလးေလးစားစား ၾကိဳးၾကိဳးစားစားႏွင့္ စူးစူးစုိက္စုိက္ ရွုမွတ္ေနရမယ္ ေစတႆာ အဓိမုစၥမာေနာ ခႏၶာေတြမွာ စူးစူးစုိက္စုိက္ႏွင့္ ေဟာဒါရုပ္တရားပဲ ဒါေဝဒနာတရားပဲ ဒါစိတ္တရားပဲ ရုပ္တရားေတြ ေပၚလာျပီ ေဝဒနာတရားေတြ ေပၚလာျပီ စိတ္တရားေတြ ေပၚလာျပီလို႔ စူးစူးစုိက္စိုက္ ရုပ္ေပၚရင္ ေပၚမွန္းသိရမယ္ ေဝဒနာေပၚရင္ ေပၚမွန္းသိရမယ္။ စိတ္ေပၚရင္ ေပၚမွန္းသိေပးရမယ္။

ဒါက သမာဓိရွိမွ သမာဓိအားေကာင္းမွ သိမယ္။ ဒါတင္မကေသးပါဘူး ပညာယ ပရိေယာဂါယ မာေနာ ဥာဏ္ပညာႏွင့္လည္းပဲ ထုိးထြင္းျပီးေတာ့ သိေပးရပါလိမ့္မယ္ ရုပ္တရားရ႕ဲ ပင္ကိုယ္သေဘာ နာမ္တရားမ်ားရ႕ဲ ပင္ကိုယ္သေဘာမ်ားကိုလည္းပဲ ဥာဏ္စကၡဳျဖင့္ ဥာဏ္ပညာႏွင့္ ထိုးထိုးထြင္းထြင္း သိေပးေနမယ္ဆိုရင္ အာသဝါနံခယာ အာသေဝါတရား ကုန္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက အာသေဝါတရား ကုန္ဖို႔ရန္အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တိုင္ နည္းနာနိႆယ ေပးခ့ဲပါတယ္။ မျပတ္မလပ္ရွု ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာရွု ထပ္ခါထပ္ခါရွု တစ္ပါးေသာ အကုသိုလ္တရားေတြ မဝင္ေစႏွင့္ စိတ္ကလည္း စူးစူးစုိက္စုိက္ထား ဥာဏ္ပညာႏွင့္လည္းပဲ ခႏၶာသေဘာကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ အဲဒီ အဂၤါေတြႏွင့္ ညီညြတ္စြာထားျပီးေတာ့ ၾကိဳးစားၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီဘဝမွာ အာသေဝါတရား ကုန္ခမ္း၍ အာသဝမရွိရာ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ပါလိမ့္မယ္လို႔ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားထားခ့ဲေသာေၾကာင့္ ဘယ္အခါမွ ေမ့ေမ့ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ အခ်ိန္အကုန္မခံပါႏွင့္။

အရွင္ဇနိတာလကၤာရ-မိုးကုတ္

No comments:

Post a Comment