Pages

Monday, March 17, 2014

**** ပါရမီ ျဖည့္ဆည္းသူတိုင္း သိသင့္ *****

Photo: ပါရမီ ျဖည့္ဆည္းသူတိုင္း သိသင့္
---------------------------------

လူမွန္သမွ် အလုပ္ကို
တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခုကို
လုပ္ေနၾကရ၏။
ထိုသို႔ လုပ္ၾကရာ၌
ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ရွိ၏။
ထိုရည္ရြယ္ခ်က္ကိုလိုက္၍
ပါရမီသေဘာႏွင့္
ပါရမီမဟုတ္ေသာ သေဘာသည္
ကြဲျပားသြား၏။

ငါ့အတြက္……
သက္သက္ဟုရည္ရြယ္လွ်င္
ပါရမီမဟုတ္ေတာ့
ေလာကအတြက္ သူတစ္ပါးအတြက္ပါလွ်င္
ပါရမီျဖစ္၏။

ပါရမီဟူသည္
တူရူသာကြဲ၏။
လုပ္ငန္းျခင္းကားမကြဲ။
ေလာကအတြက္
သူတစ္ပါးအတြက္ဟူ၍
ဆိုသည္ႏွင့္
တစ္ျပိဳက္နက္ မိမိအတြက္
တပ္မက္ျခင္းေလာဘကို
အလိုလိုပယ္စြန္႔ျပီးသားျဖစ္၏။

ယင္းကိုပင္……
နကၡမပါရမီဟု ဆိုရ၏။

နကၡမပါရမီသေဘာ
သက္ဝင္လာလွ်င္
သာယာဖြယ္ဟူသမွ်
စြန္႔ႏုိင္၏။
ၾကံ႕ၾက႕ံခိုင္ႏုိင္၏။
ရဲရင့္လာ၏။

ထိုအခါ……
ခႏၲီပါရမီသေဘာ ဝင္လာ၏။

ခႏၲီပါရမီ
သေဘာဝင္လာလွ်င္
မည္သည့္ေဘးရန္ကိုမွ်
မေၾကာက္ေတာ့။
ေျမာက္၍လည္းမေျမာက္
ေျခာက္၍လည္းမေၾကာက္
မိမိက်ရာတာဝန္အတိုင္း
တရားသျဖင့္
ေဆာင္ရြက္သြားမည္သာ ျဖစ္၏။

ရရွိႏုိင္မည့္
အက်ိဳးေက်းဇူးကိုလည္း မၾကည့္
က်ေရာက္မည့္
ျပစ္ဒဏ္ကိုလည္း မၾကည့္
တရားသျဖင့္
ျဖစ္ေရးကိုသာၾကည့္၏။

ဤသည္မွာ
ဥေပကၡာပါရမီ သေဘာျဖစ္၏။

တပ္မက္စရာေကာင္းေသာ
ရာထူးဂုဏ္သိန္
စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားကို
စြန္႔လြတ္ႏုိင္ေသာ
နကၡမပါရမီ
ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ
ေဘးရန္အႏၲရာယ္
အသြယ္သြယ္တို႔ကို
မေၾကာက္မရြ႕ံ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ႏွင့္
ၾက႕ံၾက႕ံခံႏုိင္ေသာ
ခႏၲီပါရမီတို႔ျဖစ္ထြန္း
ေပၚေပါက္လာသည္ႏွင့္
တစ္ျပိဳက္နက္
အေကာင္းအဆိုး ႏွစ္မ်ိဳးလုံးကို
လ်စ္လ်ဴရွုႏုိင္ေသာ
ဥေပကၡာပါရမီသည္
မလြဲမေသြ ေပၚလာမည္ျဖစ္၏။

ထိုပါရမီသုံးမ်ိဳး
ေပၚထြန္းလာသည္ႏွင့္
တျပိဳက္နက္
က်န္ေသာ ပါရမီမ်ားသည္
လြယ္လင့္တကူ
ျပည့္စုံလာေလ၏။

ထိုက့ဲသို႔ ပါရမီမ်ား
ျပည့္စုံလာျခင္းကိုပင္
အရိယာမ်ိဳးေစ့ကို
စိုက္ပ်ိဳးသည္မည္၏။

ထိုအရိယာ မ်ိဳးေစ့သည္
ေအာင္ျမင္သည္ႏွင့္
တစ္ျပိဳက္နက္
အခ်ိန္က်ေရာက္ေသာအခါ
အရိယာအျဖစ္သို႔
ေရာက္ေပလိမ့္မည္။

အရိယာအျဖစ္ဟူသည္
မိမိစိုက္ပ်ိဳးခ့ဲေသာ
အရိယာမ်ိဳးေစ့၏
အသီးပင္တည္း။

မ်ိဳးေစ့ကို ……
မစိုက္လွ်င္ေတာ့
အပင္လည္းေပါက္မည္ မဟုတ္။
အပင္မေပါက္လွ်င္
အသီးလည္း
သီး မည္မဟုတ္။
------------------------------------

(ဆရာၾကီး/ဦးေရႊေအာင္)

 ပါရမီ ျဖည့္ဆည္းသူတိုင္း သိသင့္

------------------------------------
လူမွန္သမွ် အလုပ္ကို
တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခုကို
လုပ္ေနၾကရ၏။
 
ထိုသို႔ လုပ္ၾကရာ၌
ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ရွိ၏။
ထိုရည္ရြယ္ခ်က္ကိုလိုက္၍
ပါရမီသေဘာႏွင့္
ပါရမီမဟုတ္ေသာ သေဘာသည္
ကြဲျပားသြား၏။

ငါ့အတြက္……
သက္သက္ဟုရည္ရြယ္လွ်င္
ပါရမီမဟုတ္ေတာ့
ေလာကအတြက္ သူတစ္ပါးအတြက္ပါလွ်င္
ပါရမီျဖစ္၏။

ပါရမီဟူသည္
တူရူသာကြဲ၏။
လုပ္ငန္းျခင္းကားမကြဲ။

ေလာကအတြက္
သူတစ္ပါးအတြက္ဟူ၍
ဆိုသည္ႏွင့္
တစ္ျပိဳက္နက္ မိမိအတြက္
တပ္မက္ျခင္းေလာဘကို
အလိုလိုပယ္စြန္႔ျပီးသားျဖစ္၏။

ယင္းကိုပင္……
နကၡမပါရမီဟု ဆိုရ၏။

နကၡမပါရမီသေဘာ
သက္ဝင္လာလွ်င္
သာယာဖြယ္ဟူသမွ်
စြန္႔ႏုိင္၏။

ၾကံ႕ၾက႕ံခိုင္ႏုိင္၏။
ရဲရင့္လာ၏။

ထိုအခါ……
ခႏၲီပါရမီသေဘာ ဝင္လာ၏။

ခႏၲီပါရမီ
သေဘာဝင္လာလွ်င္
မည္သည့္ေဘးရန္ကိုမွ်
မေၾကာက္ေတာ့။

ေျမာက္၍လည္းမေျမာက္
ေျခာက္၍လည္းမေၾကာက္
မိမိက်ရာတာဝန္အတိုင္း
တရားသျဖင့္
ေဆာင္ရြက္သြားမည္သာ ျဖစ္၏။

ရရွိႏုိင္မည့္
အက်ိဳးေက်းဇူးကိုလည္း မၾကည့္
က်ေရာက္မည့္
ျပစ္ဒဏ္ကိုလည္း မၾကည့္
တရားသျဖင့္
ျဖစ္ေရးကိုသာၾကည့္၏။

ဤသည္မွာ
ဥေပကၡာပါရမီ သေဘာျဖစ္၏။

တပ္မက္စရာေကာင္းေသာ
ရာထူးဂုဏ္သိန္
စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားကို
စြန္႔လြတ္ႏုိင္ေသာ
နကၡမပါရမီ
ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ
ေဘးရန္အႏၲရာယ္
အသြယ္သြယ္တို႔ကို
မေၾကာက္မရြ႕ံ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ႏွင့္
ၾက႕ံၾက႕ံခံႏုိင္ေသာ
ခႏၲီပါရမီတို႔ျဖစ္ထြန္း
ေပၚေပါက္လာသည္ႏွင့္
တစ္ျပိဳက္နက္
အေကာင္းအဆိုး ႏွစ္မ်ိဳးလုံးကို
လ်စ္လ်ဴရွုႏုိင္ေသာ
ဥေပကၡာပါရမီသည္
မလြဲမေသြ ေပၚလာမည္ျဖစ္၏။

ထိုပါရမီသုံးမ်ိဳး
ေပၚထြန္းလာသည္ႏွင့္
တျပိဳက္နက္
က်န္ေသာ ပါရမီမ်ားသည္
လြယ္လင့္တကူ
ျပည့္စုံလာေလ၏။

ထိုက့ဲသို႔ ပါရမီမ်ား
ျပည့္စုံလာျခင္းကိုပင္
အရိယာမ်ိဳးေစ့ကို
စိုက္ပ်ိဳးသည္မည္၏။

ထိုအရိယာ မ်ိဳးေစ့သည္
ေအာင္ျမင္သည္ႏွင့္
တစ္ျပိဳက္နက္
အခ်ိန္က်ေရာက္ေသာအခါ
အရိယာအျဖစ္သို႔
ေရာက္ေပလိမ့္မည္။

အရိယာအျဖစ္ဟူသည္
မိမိစိုက္ပ်ိဳးခ့ဲေသာ
အရိယာမ်ိဳးေစ့၏
အသီးပင္တည္း။

မ်ိဳးေစ့ကို ……
မစိုက္လွ်င္ေတာ့
အပင္လည္းေပါက္မည္ မဟုတ္။
အပင္မေပါက္လွ်င္
အသီးလည္း
သီး မည္မဟုတ္။

(ဆရာၾကီး/ဦးေရႊေအာင္)

No comments:

Post a Comment