ႏွာဖ်ား ႏွာဝမွာ ထြက္ေလ ဝင္ေလသည္ အၿမဲတိုက္ဝင္ေနသည္။
ႏွာဖ်ား ႏွာဝမွာ ကာယသာဒေခၚ ရုပ္အၾကည္ဓါတ္က အထိခံေနသည္။
ဝင္ေလထြက္ေလက ထိလာျခင္း ျဖစ္သည္။
ထိုအထိခံႏွင့္ ထိတာသည္ ရုပ္ခ်ည္းျဖစ္ၿပီး
ထိတာကို သိတာက နာမ္ျဖစ္သည္။
ကို္ယ့္ႏွာဝကိုဥာဏ္ျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ရမည္။
ထိဝင္ ထိထြက္တာကို သိေနေစရမည္ ။
သိေအာင္ မွတ္ေနရမည္။
ထိုသို႕ ထိတာကို သိလွ်င္
ေလာဘ ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ျဖစ္ခြင့္ မရသျဖင့္ ျငိမ္းေနသည္။
ဝိပႆနာဟူသည္ ပစၥဳပၸန္ ( ျဖစ္ဆဲ ) ကိုသာ ရႈမွတ္ရသည္။
ႏွာဝကို ဝင္ေလ ထြက္ေလ မထိခင္ မွတ္၍လည္း မျဖစ္ ၊
သိ၍လည္း မျဖစ္ ၊ထိၿပီးေနာက္မွ မွတ္၍ သိ၍ မျဖစ
ဝင္ေလထြက္ေလ ထိဆဲကုိသာ ”ထိတယ္ ” ဟု သိေနေအာင္ မွတ္ရသည္ ။
ထိတာကို သိေနလွ်င္ရုပ္ ႏွင့္ နာမ္ သာ ရွိေၾကာင္း ၊
ငါ သူတစ္ပါး ေယာက်ၤား မိန္းမ မရွိေၾကာင္း သူတစ္ပါးကို ေမးေနဖြယ္မရွိ ၊
မိမိဘာသာ သိလာလိမ့္မည္။
ထိတာကို သိေနလွ်င္ ဥာဏ္အျမင္စင္ၾကယ္ၿပီး
သမၼာဒိ႒ိ (အျမင္မွန္) ျဖစ္ႏိုင္သည္။
ထိုသို႕ ထိတာကို သိေနလွ်င္ ရုပ္ ႏွင့္နာမ္ ကြဲျပားမႈကိုပါ ဥာဏ္ျဖင့္ သိလာ တတ္သည္။
ထိုသို႕ သိေသာ ဥာဏ္ကို နာမရူပ ပရိေစ ၦဒ ( ရုပ္ႏွင့္နာမ္ကို ခြဲျခားသိမႈ ) ဥာဏ္ဟု ေခၚသည္။
ႏွာဖ်ား ႏွာဝမွာ ထိလိုက္ ေပ်ာက္လိုက္ တရိပ္ရိပ္
ျဖစ္ပ်က္ေနပုံကို ရႈမွတ္ သိျမင္ေနရမည္ ။
ထိုသို႕ သိျမင္ေနတာ ၾကာလာလွ်င္ဝိပႆနာ သမာဓိ
တစထက္ တစ တိုးတက္ၿပီး ႏွာဖ်ား ႏွာဝမွာ သာမက
တစ္ကိုယ္လုံးမွာ တရိပ္ရိပ္ တရႊရႊ အနတၱ
( မိမိမစိုးပိုင္မႈ ) သေဘာတို႕ကို သိျမင္လာ လိမ့္မည္။
ပါးစပ္က မဆိုရေပ။
ဝိပႆနာ အလုပ္ဟူသည္ ထိမႈကို ၾကည့္ရူ သိမွတ္ေနရုံသာ ျဖစ္သည္ ။
ထိုသို႔ ရႈမွတ္ေနလွ်င္ တစ္ေန႕ထက္ တစ္ေန႕
တိုးတိုးၿပီး အလိုလို သိလာမည္ျဖစ္သည္။
ဤသို႕ျဖင့္ တရိပ္ရိပ္ ျဖစ္ေပၚေသာ ထိမႈ သိမႈတို႕ကို
ရႈမွတ္ေနရင္းပင္ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္တို႕ ဆိုက္ေရာက္လာမည္ ျဖစ္သည္ ။
မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ ရၿပီးေနာက္ ဖလသမာပတ္ကို ဝင္စားခ်င္လွ်င္
မိမိလာခဲ့သည္ ဝိပႆနာ လမ္းကို ျပန္ၾကည့္ရသည္ ။ ဖလသမာပတ္ကိုဝင္စားခ်င္လွ်င္
ဝိပႆနာလမ္းကို ျပန္ၾကည့္ရသည္။
ဖလသမာပတ္ဟူသည္ ကိုယ္ပိုင္အိမ္ႏွင့္ တူေပသည္ ။
သို႕ျဖစ္၍ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ရရွိရန္ ထိမႈ သိမႈကို
လုံ႕လဝီရိယျဖင့္ ၾကည့္ရႈ မွတ္သားေနၾက ရမည္။
(ေဝဘူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)
No comments:
Post a Comment