Pages

Saturday, March 15, 2014

*♠ ** သိျမင္ေရး ** ♠*♠ (၁) * “သခၤတ နွင့္ သခၤါရ" *


 *♠ ** သိျမင္ေရး ** ♠*♠ (၁)
* “သခၤတ နွင့္ သခၤါရ" *

မိဘနွစ္ပါးေၾကာင့္ပဲ ဆိုဆို
ကံ,စိတ္,ဥတု,အဟာရ တို႔၏ေထာက္ပံ႔
မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေနတာပဲ ေျပာေျပာ
ဆံပင္ ေမႊးညွင္း ေျခသည္း လက္သည္း


စေသာ-၃၂-ေကာဌာသ ရုပ္တရားႀကီးကို
“သခၤတ"မ်ဳိးဟုမွတ္ပါေလ။


ထို သခၤတ ရုပ္ႀကီးသည္ ျဖစ္ တည္ ပ်က္
ေမြး အို နာ ေသ တို႔ျဖင့္ မရပ္မနား ေျပာင္း
လဲေနသည္။ထို႔ေၾကာင့္ “ဆင္းရဲတုံးႀကီး"
ဟုေခၚၾကေလသည္။ထိုဆင္းရဲတုံးႀကီး
သည္(ေသမွ)သုႆာန္ၾကမွ ဆုံးပါမည္။


ထိုဆင္းရဲတုံးျဖစ္တဲ႔ ရုပ္တရားႀကီးကို
မဆင္းရဲေအာင္(ဝါ)မအို မနာ မေသေအာင္
ျပဳလုပ္ေနပါက ထိုျပဳလုပ္မႈသည္
“သခၤါရ"ျဖစ္ေနပါသည္။သခၤါရ ဟုေခၚ
ပါသည္။အလိုသမုဒယနွင့္အပိုျပဳေန
တဲ႔ ဒုကၡ သာ မွန္သည္။
အဝိဇၨာ ပစၥယာ သခၤါရ မ်ဳိးျဖစ္သည္။


ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “သေဗၺ
သခၤါရာ အနိစၥာ, ဒုကၡာ , သေဗၺဓမၼာ
အနတၱာ"ဟု ေဟာေတာ္မူပါသည္။
မိမိ ဟုဆိုအပ္တဲ႔ ရုပ္တရားႀကီးဟာ
ခ်မ္းသာတုံးခ်မ္းသာခဲႀကီးမဟုတ္ဘူး။
ဆင္းရဲတုံး ဆင္းရဲခဲႀကီးသာမွန္တယ္။


ေက်ာက္စရစ္ခဲကို ဆီထြက္ေအာင္
ႀကိတ္ေသာ္လည္းဆီထြက္မလာသလို
ႏြားခ်ဳိကိုနို႔ညွစ္က နို႔မထြက္သလို
ထိုဆင္းရဲတုံးဆင္းရဲခဲႀကီးအစစ္ျဖစ္တဲ႔
ရုပ္တရားကို ခ်မ္းသာခ်င္မႈ ေရွ ႔သြားျဖင့္
ခ်မ္းသာေအာင္ ဘယ္လိုပင္ လုပ္ေပး
ေသာ္လည္း လုပ္ေပးလို႔ ဘယ္လိုမွ မ
ရ ေကာင္းပါ။


အကယ္၍ ဆင္းရဲမ်ဳိးႀကီးမွန္ေနတဲ႔
သခၤတရုပ္ႀကီးကို ခ်မ္းသာခ်င္မႈျပင္းထန္၍
နင္းကန္ႀကိဳးကုတ္ျပဳလုပ္ေနပါက ထို
ခ်မ္းသာခ်င္မႈနွင့္ခ်မ္းသာေအာင္လုပ္မႈ႔
ႏွစ္ခုတို႔သာ ႏူရာဝဲစြဲ လဲရာသူခိုးေထာင္း
ဆိုသလို သခၤါရဒုကၡေတြ ပိုလာေပေတာ့သည္။


ဒါ့ေၾကာင့္ ဆင္းရဲအမွန္က္ို ဆင္းရဲအမွန္
အတိုင္းသိျမင္ၿပီးေနၾက။


ခ်မ္းသာ
ေအာင္လုပ္ေပးမေနၾကနဲ႔။ အလိုသိမ္း
၍ေအးေအးေဆးေဆးၿငိမ္းၿငိမ္းကေလး
လူျဖစ္က်ဳိးနပ္ေအာင္ လူ႔ထုံးစံလူ႔
ဝတၱရားအတိုင္း “အတၱဟိတ ပရဟိတ"
ညီမ်ွစြာနဲ႔လုပ္ကိုင္ေနထိုင္က်င့္သုံးသြား
ၾကပါလို႔ ဆႏၵျပဳခ်င္ပါတယ္။


ထိုသခၤါရတရားအားလုံးဆုံးရာမွ နိဗၺာန္
မွန္ပါသည္။နိဗၺာန္အစစ္သည္
ထိုအလို သမုဒယ နွင့္ အပိုျပဳသမ်ွ
ဒုကၡတို႔၏ ၿငိမ္းျခင္းျဖစ္သည္။


သခတ ဆုံးရာ သုႆာန္ , သခၤါရ
အားလုံးဆုံးရာမွ နိဗၺာန္ ဟု
ေက်းဇူးရွင္ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးမ်ား
ေဟာၾကားဆုံးမသြန္သင္တာကို
နာၾကားမွတ္သားရတာကို တဆင္႔ျပန္
လည္ေဖါက္သည္ခ်လိုက္ရပါသည္
မိတ္ေဆြအေပါင္းသူေတာ္ေကာင္းတို႔။


* ဝိဘဇၨ ေဝဖန္သုံးသပ္
ဥာဏ္အျမင္မွန္ရၾကပါေစေသာ္……။


ဘုရား တရား သံဃံာ အဆံုးအမ မ်ားမွ ျပန္လည္မွ်ေ၀သည္....။

No comments:

Post a Comment