/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Tuesday, April 8, 2014

**** " ျမတ္ဘုရား၏ တေန႔တာ လုပ္ငန္းစဥ္ (၅) မ်ိဳး " ***


" ျမတ္ဘုရား၏ တေန႔တာ လုပ္ငန္းစဥ္ (၅) မ်ိဳး "


(၁) ပုေရဘတၱပုဗၺကိစၥ = နံနက္ခင္း ဗုဒၶလုပ္ငန္းစဥ္
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေစာေစာစီးစီး ထေတာ္မူ၍ အလုပ္အေကၽြး ရဟန္းေတာ္အား ခ်ီးေျမွာက္ရန္ ရူပကာယကုိယ္ေတာ္ ခ်မ္းသာရန္အတြက္ မ်က္ႏွာေတာ္သစ္ျခင္း အစရွိေသာ
ကိုယ္လက္သုတ္သင္မႈကို ျပဳေတာ္မူၿပီးလ်င္ ဆြမ္းခံ၀င္ခ်ိန္ေရာက္သည့္တိုင္ေအာင္ ဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္၌ ဖလသမာပတ္ျဖင့္ အခ်ိန္ကို ကုန္လြန္ေစေတာ္မူ၍ ဆြမ္းခံခ်ိန္ က်ေရာက္ေသာအခါ သင္းပိုင္ကို ျပင္၀တ္၍ ခါးပန္းကို ပန္းၿပီးလ်င္ သကၤန္းေတာ္ကို ရံုေတာ္မူ၍ သပိတ္ေတာ္ကို ယူေဆာင္ေတာ္မူကာ တခါတရံ တပါးတည္း၊ တခါတရံ ရဟန္းအေပါင္းၿခံရံလ်က္ ရြာနိဂံုးအတြင္းသို႔ ဆြမ္းခံၾကြ၀င္ေတာ္မူ၏။ ထိုသို႔ ၾကြ၀င္ေတာ္မူရာမွာလည္း တရံတခါ ပကတိေသာ ၾကြ၀င္ျခင္းျဖင့္ ၾကြ၀င္၍ တရံတခါ မ်ားစြာေသာ တန္ခိုး ျပာဋိဟာတို႔ျဖင့္ ၾကြ၀င္ေတာ္မူ၏။

 ၾကြ၀င္ေတာ္မူပံုမွာ-
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဆြမ္းခံ၀င္ေတာ္မူလတ္သည္ရွိေသာ္ ေရွ႕ေတာ္ ေရွ႕ေတာ္မွ
 ေလေျပ ေလညွင္းတို႔သည္ တိုက္ခတ္ၾကကာ ေျမအျပင္ကို စင္ၾကယ္ေစၾကေလသည္။ တိမ္တိုက္တို႔သည္ ေရေပါက္တို႔ကုိ တဖြားဖြား လႊတ္ကုန္လ်က္ လမ္းခရီးတေလ်ာက္ရွိ ျမဴမႈန္မ်ားကို သိပ္ေစၾက၍ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္၏ အထက္၌ ဗိတာန္မ်က္ႏွာၾကက္ပမာ လိုက္ပါၾကကုန္၏။ အျခားေသာ ေလတို႔ကလည္း ထိုထိုအရပ္၌ ပြင့္ေသာပန္းမ်ားကို ယူေဆာင္ တိုက္ခတ္ခဲ့ၾက၍ ၾကြသြားေတာ္မူရာ လမ္းတေလ်ာက္၌ ပန္းေမြ႕ရာ ႀကဲျဖန္႔ ခင္းၾကကုန္၏။ 

ပင္ကုိယ္က ျမင့္ေမာက္ေနေသာ ေျမအရပ္တို႔သည္ အလိုလို နိမ့္က်ကာ တညီတညြတ္တည္း ျဖစ္ၾကကုန္၏။ ပင္ကိုယ္က နိမ့္၀ွမ္းေသာ ေျမအရပ္တို႔သည္ အလိုလိုျမင့္တက္ကာ တညီတညႊတ္တည္း ျဖစ္ၾကကုန္၏။ ေက်ာက္တံုး ေက်ာက္ခဲ
 ေက်ာက္စရစ္မ်ား အိုးျခမ္းကြဲမ်ား သစ္ငုတ္ ဆူးေညာင့္မ်ားသည္ သူတို႔အလုိလို ဖယ္ႏွင့္ ရွားႏွင့္ၾကကုန္၏။
ေျခေတာ္ကို ေျမေပၚသို႔ ခ်နင္းေသာအခါ ေျမအျပင္သည္ ညီညႊတ္ၿပီးသား ျဖစ္ေနေလ၏။ သို႔မဟုတ္ အေတြ႕ေကာင္းေသာ ရထားလွည္းဘီး ပမာဏရွိသည့္ ပဒုမာၾကာပန္းႀကီးမ်ားကေသာ္မူလည္း ေျခေတာ္ေအာက္က အသင့္ခံလင့္ၾကကုန္၏။


ထိုထို ၿမိဳ႕ရြာ အ၀င္၀ တံခါးခံုအတြင္း လက်ၤာေျခေတာ္ကို ခ်ထားမိလွ်င္ပင္ ကိုယ္ေတာ္မွ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္တို႔ ကြန္႔ျမဴး ထြက္ၾကြကုန္၏။ ေလးေထာင့္ျပသာဒ္ အထြတ္တပ္ေသာ တိုက္အိမ္ အစရွိသည့္ ထိုထိုအေဆာက္အဦးမ်ားကို ေရႊရည္ျဖင့္ သြန္းေလာင္းအပ္ကုန္သကဲ့သို႔၄င္း၊ ဆန္းၾကယ္ေသာ အ၀တ္တို႔ျဖင့္ ရစ္ပတ္ ဖံုးအုပ္အပ္ကုန္သကဲ့သို႔၄င္း၊ အေရာင္ၿပိဳးျပက္ တလက္လက္ ထြက္ေအာင္ျပဳလုပ္ၾက၍ ထိုမွ ဤမွ ေျပးသြားၾကကုန္၏။ ဆင္ျမင္း ေက်းငွက္အစရွိေသာ တိရစၦာန္ သတၱ၀ါတို႔သည္ မိမိမိမိတို႔၏ ေနရာဌာန၌ တည္ေနၾကရင္းကပင္ ခ်ိဳၿမိန္သာယာေသာ အသံကို တြန္ၾကျမည္ၾက ဟီၾကကုန္၏။ 


ထို႔အတူပင္ စည္ေစာင္းအစရွိေသာ တူရိယာမ်ဳိးတို႔သည္လည္း လူတို႔က မတီးအပ္ပဲ သာယာေသာ အသံကို ျမည္ၾကကုန္၏။ လူတို႔ ကိုယ္၀ယ္ ၀တ္ဆင္ထားအပ္သည့္ ပုတီး နားေဋာင္း လက္ေကာက္ လက္ၾကပ္စေသာ အဆင္တန္ဆာတို႔ကလည္း အလိုလို သာယာေသာ အသံကို ျမည္ၾကကုန္၏။ ထုိအမွတ္သေကၤတျဖင့္ လူတို႔သည္ “ယေန႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ငါတို႔ၿမိဳ႕ရြာသို႔ ဆြမ္းခံ ၾကြ၀င္ေတာ္မူလာၿပီ” ဟု သိရွိၾကကုန္၏။

ထိုလူတို႔သည္ အ၀တ္ေကာင္း အရံုေကာင္းကို ၀တ္ၾကရံုၾကကုန္လ်က္ နံ႔သာပန္း စသည္တို႔ကို လက္စြဲၾကကာ မိမိ မိမိတို႔၏ အိမ္မွ အသီးအသီး ထြက္ၾက၍ ၿမိဳ႕လယ္လမ္းမသို႔ တစုတရံုး သြားေရာက္ၾကလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို နံ႔သာပန္း စသည္တို႔ျဖင့္ ရိုေသစြာ ပူေဇာ္ရွိခုိးၾကၿပီးလ်င္ ”အရွင္ဘုရားတို႔ဘုရား.... တပည့္ေတာ္မ်ားအား ရဟန္းေတာ္ ဆယ္ပါးေပးၾကပါကုန္။ တပည့္ေတာ္မ်ားအား ရဟန္းေတာ္ ႏွစ္က်ိပ္ေပးၾကပါကုန္။ တပည့္ေတာ္မ်ားအား ရဟန္းေတာ္ တရာေပးၾကပါကုန္” စသည္ျဖင့္ မိမိတို႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေတာင္းယူၾကၿပီးလ်င္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ သပိတ္ေတာ္ကိုလည္း ယူေဆာင္ၾက၍ ေနရာေတာ္ ခင္းၾကၿပီး ရိုေသစြာ ဆြမ္းျပဳစု လုပ္ေကၽြးၾကေလသည္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးျခင္း ကိစၥျပဳၿပီးလတ္ေသာ္ ထိုလူမ်ား၏ အတြင္းအဇၥ်ာသယဓာတ္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာေအာင္ ၾကည့္ရႈ႕ေတာ္မူၿပီးလ်င္ အခ်ိဳ႕သရဏဂံုသံုးပါး၌ တည္ေအာင္ အခ်ိဳ႕ ငါးပါးသီလတို႔၌တည္ေအာင္ အခ်ိဳ႕ေသာတာပတၱိဖိုလ္ သကဒါဂါမိဖိုလ္ အနာဂါမိဖိုလ္တို႔တြင္ တပါးပါး၌တည္ေအာင္ အခ်ိဳ႕ရဟန္းျပဳ၍ အရဟတၱဖိုလ္၌ တည္ၾကေအာင္ တရားေဟာေတာ္မူေလ၏။ ဤနည္းျဖင့္ လူမ်ားအေပါင္းကို အက်ိဳးရေအာင္ ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူၿပီးမွ ေက်ာင္းသို႔ ျပန္ၾကြေတာ္မူေလသည္။

ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ နံ႔သာတန္ေဆာင္း၀န္းအတြင္း အသင့္ခင္းထားအပ္ေသာ ဘုရားေနရာေတာ္၌ ရဟန္းတို႔၏ ဆြမ္းကိစၥၿပီးဆံုးခ်ိန္ကို ငံ့လင့္ေတာ္မူကာ ထိုင္ေနေလသည္။ ထို႔ေနာက္မွ ရဟန္းတို႔၏ ဆြမ္းကိစၥၿပီးဆံုးေသာအခါ၌ အလုပ္အေကၽြးရဟန္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား (ရဟန္းတို႔၏ ဆြမ္းကိစၥၿပီးဆံုးပါေၾကာင္း) ၾကားေလွ်ာက္ေလသည္။ 

ထိုအခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဂႏၶကုဋီေက်ာင္းေတာ္သို႔ ၀င္ၾကြေတာ္မူေလသည္။
(ဤကား ပုေရဘတၱကိစၥ=နံနက္ခင္း ဗုဒၶလုပ္ငန္းစဥ္ ျဖစ္သည္။ ဤေနရာ၌ မေဖၚျပအပ္ေသာ ဗုဒၶကိစၥ အေသးစိတ္လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားလည္း က်န္ရွိေသး၏။ ထိုလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို မဇၥ်ိမပဏၰာသပါဠိေတာ္ ျဗဟၼာယုသုတ္၌ ေဟာေတာ္မူသည့္အတိုင္း မွတ္ယူရာ၏။)

အခ်ဳပ္ =
(၁) အိပ္ယာေတာ္မွ ထေတာ္မူၿပီး ကိုယ္လက္သုတ္သင္ေတာ္မူသည္
(၂) ဆြမ္းခံၾကြ၀င္ေတာ္မူသည္
(၃) ဆြမ္းဒကာမ်ားကို အႏုေမာဒနာတရား ေဟာၾကားေတာ္မူသည္

x x x x x

(၂) ပစၦာဘတၱဗုဒၶကိစၥ = ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ဗုဒၶလုပ္ငန္းစဥ္
ထို႔ေနာက္မွ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ နံနက္ခင္း ဆြမ္းကိစၥကိုျပဳၿပီးလတ္ရကား ဂႏၶကုဋိေက်ာင္းေတာ္အနီး အလုပ္အေကၽြးရဟန္း ခင္းထားအပ္ေသာေနရာ (ရဟန္းေတာ္တို႔ ညီမူဆည္းပူးရာ)၌ ထိုင္ေနေတာ္မူကာ ေျခေတာ္တို႔ကို ေဆးေၾကာေတာ္မူ၍ 
 ေျခေဆးအင္းျပင္၌ ရပ္ေတာ္မူရင္းကပင္ ရဟန္းသံဃာကို-
“ရဟန္းတို႔…. အပၸမာဒတရားျဖင့္ သိကၡာသံုးပါးကို ျပည့္စံုေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကကုန္ေလာ့။ ေလာက၌ ျမတ္စြာဘုရားရွင္
 ျဖစ္ပြင့္ေတာ္မူရာ အခါကာလကို ရခဲလွ၏။ လူ႕အျဖစ္ကိုလည္း ရခဲလွ၏။ သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းကိုလည္း ရခဲလွ၏။ ရွင္ရဟန္းအျဖစ္ကိုလည္း ရခဲလွ၏။ သူေတာ္ေကာင္းတရား နာၾကားရျခင္းကိုလည္း (ၾကားနာရန္အခြင့္ကိုလည္း) ရခဲလွ၏။ဟု အပၸမာဒ ၾသ၀ါဒေဒသနာျဖင့္ ဆံုးမေတာ္မူေလသည္။

ထိုအစည္းအေ၀း၌ အခ်ိဳ႕ရဟန္းတို႔က ျမတ္စြာဘုရားရွင္တို႔ ကမၼဌာန္းတရား ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းၾကေလသည္။
 ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ထိုရဟန္းတို႔အား စရိုက္အားေလ်ာ္ေသာ ကမၼ႒ာန္းကို ေပးေတာ္မူေလသည္။ 

ထို႔ေနာက္မွ ရဟန္းအားလံုးပင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ရုိေသျမတ္ႏိုး ရွိခိုးၾကၿပီးေနာက္ မိမိ မိမိတို႔၏ ေန႔သန္႔ရာဌာနမ်ား ညဥ့္သန္႔ရာဌာတို႔သို႔ အသီးအသီး ဖဲသြားၾကေလသည္။ အခ်ိဳ႕ကေတာအရပ္သို႔ အခ်ိဳ႔က သစ္ပင္ရင္းသို႔ အခ်ိဳ႕က ေတာင္စသည္တို႔တြင္ တပါးပါးေသာအရပ္သို႔ အခ်ိဳ႕က စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္သို႔ အခ်ိဳ႕က တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္သို႔ ယာမာနတ္ျပည္ တုသိတာနတ္ျပည္ နိမၼာနရတိနတ္ျပည္ ပရနိမၼိတ၀သ၀တၱိနတ္ျပည္သို႔ ဖဲသြားၾကေလသည္။
ထို႔ေနာင္မွ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဂႏၶကုဋိေက်ာင္းေတာ္သို႔ ၀င္၍ အလိုေတာ္ရွိလ်င္ လက်ၤာနံေတာင္းျဖင့္ သတိသမၸဇဥ္ လက္မလြတ္ပဲ တခဏမွ် ျမတ္ေသာ ေလ်ာင္းစက္မႈ ျပဳေတာ္မူ၏။

ထို႔ေနာက္သက္သာေစအပ္ၿပီးေသာ ကိုယ္ေတာ္ရွိကာ ေလ်ာင္းေတာ္မူရာမွ ထၿပီးလွ်င္ (ေန႔၏) ဒုတိယပိုင္း၌ သတၱေလာကကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္ေတာ္မူ၏။ (ေန႔၏) တတိယပိုင္း၌မူ ေဂါစရဂါမ္အမွီျပဳ၍ ေနရာ ထိုထိုၿမိဳ႕ရြာ၌ ေနထိုင္ၾကသူ လူမ်ားအေပါင္းတို႔သည္ နံနက္ခင္း အလွဴေပးၾကၿပီးေနာက္ မြန္းလြဲေသာအခါ အ၀တ္ေကာင္း အရံုေကာင္း ၀တ္ရံုၾကလ်က္ နံ႔သာပန္းစသည္တို႔ကို လက္စြဲၾကကာ ေက်ာင္းတိုက္ေတာ္အတြင္း၌ တရားနာရန္ လာေရာက္ စည္းေ၀းၾကေလ၏။

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေရာက္ဆိုက္လာေသာ ပရိသတ္အား သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ တန္ခိုးျပာဋိဟာျဖင့္ ၾကြေရာက္ေတာ္မူကာ တရားသဘင္ (=တရားေဟာရာ တန္ေဆာင္း၀န္း)၀ယ္ ခင္းထားအပ္ ျမတ္ေသာ ဘုရားေနရာေတာ္၌ ထိုင္ေနေတာ္မူကာ အခ်ိန္ကာလ အတိုင္းအရွည္ပမာဏႏွင့္ သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ တရားစကား ေဟာၾကားေတာ္မူၿပီးေနာက္ အခါကို သိေတာ္မူကာ ပရိသတ္ကို လႊတ္လိုက္ေလသည္။ 

လူအေပါင္းတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ရွိခိုးၿပီးလွ်င္ ဖဲသြားၾကေလ၏။
(ဤကား ပစၦာဘတၱဗုဒၶကိစၥ = ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ေန႔ပိုင္း ဗုဒၶလုပ္ငန္းစဥ္တည္း)

အခ်ဳပ္ =
(၁) ရဟန္းမ်ားကို သတိေပးတရားေဟာေတာ္မူၿပီး ကမၼ႒ာန္းတရားေပးေတာ္မူသည္
(၂) ေခတၱခဏမွ် ေလ်ာင္းစက္အနားယူေတာ္မူသည္
(၃) သတၱေလာကကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္ေတာ္မူသည္
(၄) လာေရာက္ၾကသည့္ ပရိသတ္မ်ားကို တရားေဟာေတာ္မူသည္။

x x x x x

(၃) ပုရိမယာမဗုဒၶကိစၥ= ညဥ့္ဦးယံပိုင္း ဗုဒၶလုပ္ငန္းစဥ္
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ဤသို႔ ပစၦာဘတၱကိစၥ= ဆြမ္းစားၿပီးေနာက္ ေန႔ပိုင္းဗုဒၶလုပ္ငန္းစဥ္တို႔ကို ေဆာင္ရြက္ၿပီးေသာ္ ကိုယ္ေတာ္ကို ေရခ်ိဳးေတာ္မူလိုလ်င္ ဗုဒၶါသန= ဘုရားေနရာေတာ္မွ ထခဲ့၍ အလုပ္အေကၽြးရဟန္း ခ်ိဳးေတာ္ေရ စီမံရာဌာနသို႔ ၾကြေရာက္ၿပီးလွ်င္ အလုပ္အေကၽြး ရဟန္း၏လက္မွ ေရသႏုပ္ကို ယူေတာ္မူ၍ ေရခ်ိဳးအိမ္သို႔ ၀င္ေတာ္မူေလသည္။
ထိုသို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေရသံုးသပ္ေတာ္မူခ်ိန္မွာပင္ အလုပ္အေကၽြးရဟန္းသည္လည္း ဘုရားေနရာေတာ္ကို ယူေဆာင္ခဲ့၍ ဂႏၶကုဋိ ပရိ၀ုဏ္အတြင္း၌ ခသ္ဒထယဒေလ၏။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ကိုယ္ေတာ္ကို ေရသံုးသပ္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ေကာင္းစြာ တပ္ဆိုးအပ္သည့္ ႏွစ္ထပ္သကၤန္းကို ၀တ္ေတာ္မူ၍ ခါးပန္းကို ပန္ၿပီးလွ်င္ ကိုယ္၀တ္စံပယ္တင္ (လက္ကန္ေတာ့ထိုး)ေတာ္မူလွ်င္ တပါးတည္းပင္ ထိုဂႏၶကုဋိ ပရိ၀ုဏ္အတြင္း ခင္းထားအပ္ေသာ ဘုရားေနရာေတာ္၌ တခဏမွ် အပန္းေျဖကာ ထိုင္ေနေတာ္မူေလသည္။
ခဏၾကာေသာအခါ ရဟန္းတို႔သည္ ထိုထိုေန႔သန္႔ရာ ညဥ့္သန္႔ရာ အရပ္တို႔မွ အသီးအသီး လာေရာက္ၾကကာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ဆည္းကပ္ခစားၾကကုန္၏။ ထိုအစည္းအေ၀း၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ရဟန္းတို႔က ျပႆနာေမးေလွ်ာက္ၾက၍ အခ်ိဳ႕ေသာ ရဟန္းတို႔က ကမၼ႒ာန္းတရား ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားၾကေလသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာရဟန္းတို႔က တရားနာဖို႔ရန္ (=တရားေဟာပါမည့္ အေၾကာင္း) ေတာင္းပန္ ေလွ်ာက္ထားၾကေလသည္။ 
 ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ထိုျပႆနာေမးေလွ်ာက္ေသာ ရဟန္း ကမၼ႒ာန္းတရားေမးေလွ်ာက္ေသာရဟန္း တရားနာရန္ (တရားေဟာပါမည့္အေၾကာင္း) ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားၾကေသာ ရဟန္းအားလံုးတို႔၏ လိုလားေတာင့္တခ်က္ကို ျပည့္စံုေအာင္ ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူလ်က္ ညဥ့္ဦးယံ အခ်ိန္ပိုင္းကို ကုန္လြန္ေစေတာ္မူေလသည္။

အခ်ဳပ္ -
(၁) ေန႔ခင္းကိစၥၿပီးလွ်င္ ေရခ်ိဳးလိုက ေရခ်ိဳးေတာ္မူျခင္း


(၂) ဂႏၶကုဋိေတာ္တြင္ နားေနလ်က္ - ျပႆနာမ်ားကို ေျဖေပးျခင္း၊ ကမၼ႒ာန္းလိုခ်င္သူကို ကမၼ႒ာန္းေပးျခင္း၊ တရားနာလိုသူကုိ တရားေဟာေပးျခင္းမ်ားကို ျပဳေတာ္မူသည္။


x x x x x

(၄) မဇၥ်ိမယာမ ဗုဒၵကိစၥ = သန္းေခါင္ယံပိုင္း ဗုဒၶလုပ္ငန္းစဥ္
ညဥ့္ဥိးယံပိုင္း ဗုဒၶလုပ္ငန္းစဥ္ ၿပီးဆံုးသျဖင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ရွိခိုး၀တ္ျပဳ၍ ဖဲသြားၾကေလေသာ္ ဇာတိေခတ္ စၾကာ၀ဠာေပါင္း တိုက္တေသာင္း၌ ေနထိုင္ၾကေသာ နတ္ျဗဟၼာတို႔သည္ အခြင့္ရၾကသျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အထံေတာ္သို႔ ဆည္းကပ္ၾကၿပီးလ်င္ မိမိတို႔ စီရင္ဆင္ျခင္ စဥ္းစားခဲ့ၾကသည့္ အေမးပုစၦာ ျပႆနာမ်ားကို အယုတ္သျဖင့္ အကၳရာေလးလံုးမွ်ရွိသည့္ ျပႆနာကိုေသာ္လည္း
 ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားၾကေလသည္။

 ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ထိုထိုနတ္ျဗဟၼာတို႔ကို တခုမက်န္ ေျဖရွင္းေတာ္မူကာ မဇၥ်ိမယံ (=သန္းေခါင္းယံ)အခ်ိန္ကို ကုန္လြန္ေစေတာ္မူေလသည္ (ဤကား မဇၥ်ိမယာမ ဗုဒၵကိစၥ = သန္းေခါင္ယံပိုင္း ဗုဒၶလုပ္ငန္းစဥ္တည္း)
အခ်ဳပ္ =
နတ္ျဗဟၼာမ်ားအား တရားေဟာၾကားေတာ္မူသည္။

x x x x x

(၅) ပစၦိမယာမဗုဒၶကိစၥ= မိုးေသာက္ယံပိုင္း ဗုဒၶကိစၥ
ပစၦိမယံ=မိုးေသာက္ယံ) အခ်ိန္ပိုင္းကို သံုးပိုင္း ပိုင္း၍ နံနက္အခ်ိန္မွ အစျပဳကာ ထိုင္ေနျခင္း ဣရိယာပုထ္ျဖင့္ ႏွိပ္စက္အပ္သည့္ ရူပကာယကိုယ္ေတာ္ျမတ္ အပင္အပန္းအႏြမ္းအနယ္ ေျပေပ်ာက္ေစရန္ တပိုင္းတပံု အခ်ိန္ကို စၾကၤန္ၾကြသြားျခင္းျဖင့္ ကုန္လြန္ေစေတာ္မူသည္။

ဒုတိယပိုင္းအခ်ိန္၌ ဂႏၶကုဋီေက်ာင္းေတာ္သို႔၀င္၍ လက်ၤာနံေတာင္းျဖင့္ သတိသမၸဇဥ္ လက္မလြတ္ပဲ ျမတ္ေသာေလ်ာင္းစက္မႈကို ျပဳေတာ္မူေလသည္။
တတိယပိုင္းအခ်ိန္၌ ေလ်ာင္းေတာ္မူရာမွ ထၿပီးလွ်င္ ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြ ထိုင္ေနေတာ္မူ၍ ေရွးေရွးဘုရားရွင္တို႔၏ အထံ၌ ဒါနသီလအစရွိေသာအားျဖင့္ အဓိကာရ (အထိကရ) ကုသုိလ္ထူး ျပဳခဲ့ဖူးေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ပိုင္းျခားထင္ထင္ လင္းလင္းျမင္ရန္ အာသယာႏုသယညာဏ္ ဣျႏၵိယပေရာပရိယတၱိညာဏ္ တည္းဟူေသာ ဗုဒၶစကၡဳေတာ္အစံုျဖင့္ သတၱေလာကကို ၾကည့္ရႈေတာ္မူေလသည္။၏
ဤကား သံယုတ္အ႒ကထာ သီလကၡန္အ႒ကထာ စသည္တို႔၌ ဖြင့္ျပပံုတည္း။


သုတၱနိပါတ္အ႒ကထာ၌ ဖြင့္ျပပံုမွာ… မိုးေသာက္ယံအခ်ိန္ပိုင္းကို ေလးပိုင္းပိုင္း၍ ပထမအခ်ိန္ပိုင္း၌ စၾကၤန္ၾကြေတာ္မူသည္။


ဒုတိယအခ်ိန္ပိုင္း၌ ဂႏၶကုဋိေက်ာင္းေတာ္သို႔ ၀င္၍ လက်ၤာနံေတာင္းျဖင့္ သတိသမၸဇဥ္ လက္မလြတ္ပဲ ျမတ္ေသာ ေလ်ာင္းစက္မႈကို ျပဳေတာ္မူသည္။
တတိယအခ်ိန္ပိုင္း၌ အရဟတၱဖိုလ္ ဖလသမာပတ္ကို ၀င္စားေတာ္မူသည္။


စတုတၳအခ်ိန္ပိုင္း၌ မဟာကရုဏာသမာပတ္ကို ၀င္စားေတာ္မူၿပီးလွ်င္ အပၸရဇကၡသတၱ၀ါ မဟာရဇကၡသတၱ၀ါစသည္တို႔ကို လင္းလင္းထင္ထင္ ျမင္ႏိုင္ဖို႔ရန္ ေဖၚျပရာပါ ဗုဒၶစကၡဳေတာ္အစံုျဖင့္ သတၱေလာကကို ၾကည့္ရႈေတာ္မူေလသည္။

x x x x
===============================

ၱတိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသ ဦးစီးေရးသားသည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဗုဒၶသာသန မဟာဗုဒၶ၀င္ စတုတၳတြဲမွ ေဖၚျပပါသည္။
=====================================


5 Daily Tasks of Buddha (ျမတ္ဘုရား၏ တေန႔တာ လုပ္ငန္းစဥ္ (၅) မ်ိဳး) by Sayadaw U Visarabhivamsa (တိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ ဦး၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသ)

No comments:

Post a Comment