/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Tuesday, April 8, 2014

*** ဝိစိကိစၧာအေၾကာင္း ****

Photo: >>>> သဗၺဒါနံ  ဓမၼဒါနံ  ဇိနာတိ <<<<
          *********************

ဝိစိကိစၧာအေၾကာင္း
*****************

      ဘုရားစသည္တုိ႔၌  ယုံမွားျခင္းသေဘာသည္
"ဝိစိကိစၧာ" တည္း ၊   ထုိ႔ေၾကာင့္ "ဘုရားစသည့္-
ယုံမွားဘိမူ- ဝိစိကိစၧာ" ဟု  ဆုိခဲ့သည္ ၊  "ယုံမွား"
ဟူသည္   လုံးလုံး  မယုံၾကည္ျခင္းမ်ဳိးလည္း     မ
ဟုတ္ ၊   စိတ္ခ်လက္ခ်  မယုံၾကည္ဘဲ  "မယုံတစ္
ဝက္    ယုံတစ္ဝက္"  ဆုိသလုိ       ျဖစ္ေနျခင္းမ်ဳိး
တည္း ။   ဤဝိစိကိစၧာ၏  မယုံမႈမ်ားကား -

၁။  အလုံးစုံကုိ    အကုန္သိေသာ    ဘုရားဆုိတာ
      ဟုတ္ပါ့မလား ၊
၂။  ထုိတရားအတုိင္းက်င့္လွ်င္    နတ္ရြာ   နိဗၺာန္
      ရႏုိင္သည္ဆုိတာ   ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလား ၊
၃။  ( ေကာင္းမြန္စြာက်င့္ေသာ    သံဃာကုိၾကည့္
      ၍)  ေကာင္းမြန္စြာက်င့္ေသာ  သံဃာ  ဟုတ္
      မွဟုတ္ရဲ႕လား ၊
၄။  ငါတုိ႔  က်င့္ၾကံေစာင့္ေ႐ွာက္အပ္ေသာ  သီလ
      သိကၡာပုဒ္မ်ား   အက်ဳိး႐ွိမွ  ႐ွိပါ့မလား ၊
၅။  ငါတုိ႔    ေ႐ွးေ႐ွးဘဝက     ျဖစ္ခဲ့မွ     ျဖစ္ခဲ့ဖူး
      ရဲ႕လား ၊   ( ယခုဘဝမွ    ထာဝရဘုရား   ဖန္
      ဆင္းလုိ႔   ျဖစ္ရတာေလလား)
၆။  ေနာက္၌    ေရာက္ဖုိ႔ရာ  ဘဝ႐ွိေသးတယ္ဆုိ
      တာ   ဟုတ္ပါ့မလား ၊     ( ယခုဘဝေသလွ်င္
      ၿပီးခ်င္  ၿပီးေနမလား)                 
၇။  ျပဳသမွ်    ေကာင္းမႈ    မေကာင္းမႈသည္    ကု
      သုိလ္ကံ   အကုသုိလ္ကံအျဖစ္ျဖင့္    ခႏၶာအ
      စဥ္၌   သတၱိက်န္ရစ္တယ္ဆုိတာ    ဟုတ္ႏုိင္
      ပါ့မလား ၊   ( ကံကုိ  မယုံၾကည္ပုံ)
၈။  ထုိကံ၏     အက်ဳိးမ်ား       ရလိမ့္မည္ဆုိတာ
      ဟုတ္ပါ့မလား ၊( ကံ၏အက်ဳိးကုိ   မယုံၾကည္
      ပုံ)
၉။  အဝိဇၨာေၾကာင့္  သခၤါရျဖစ္ျခင္း   အစ႐ွိေသာ
      အေၾကာင္းအက်ဳိးစပ္ပုံသည္   ဟုတ္မွ ဟုတ္
      ပါ့မလား ၊  ( ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ  မယုံၾကည္ပုံ)
                 
* ဤသုိ႔   ဘုရားစသည္၌  မယုံၾကည္ျခင္းကုိသာ
   ဝိစိကိစၧာဟု  မွတ္ပါ ၊    ဤဝိစိကိစၧာကုိ  "သံသ
   ယ ျဖစ္ျခင္း" ဟုလည္း   ဆုိၾကသည္ ။

*
*

အ႐ွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာ
( စာ-၇၈)
ဝိစိကိစၧာအေၾကာင္း
*****************
ဘုရားစသည္တုိ႔၌ ယုံမွားျခင္းသေဘာသည္
"ဝိစိကိစၧာ" တည္း ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ "ဘုရားစသည့္-
ယုံမွားဘိမူ- ဝိစိကိစၧာ" ဟု ဆုိခဲ့သည္ ၊ "ယုံမွား"
ဟူသည္ လုံးလုံး မယုံၾကည္ျခင္းမ်ဳိးလည္း မ


ဟုတ္ ၊ စိတ္ခ်လက္ခ် မယုံၾကည္ဘဲ "မယုံတစ္
ဝက္ ယုံတစ္ဝက္" ဆုိသလုိ ျဖစ္ေနျခင္းမ်ဳိး
တည္း ။ ဤဝိစိကိစၧာ၏ မယုံမႈမ်ားကား -

၁။ အလုံးစုံကုိ အကုန္သိေသာ ဘုရားဆုိတာ
ဟုတ္ပါ့မလား ၊

၂။ ထုိတရားအတုိင္းက်င့္လွ်င္ နတ္ရြာ နိဗၺာန္
ရႏုိင္သည္ဆုိတာ ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလား ၊

၃။ ( ေကာင္းမြန္စြာက်င့္ေသာ သံဃာကုိၾကည့္
၍) ေကာင္းမြန္စြာက်င့္ေသာ သံဃာ ဟုတ္
မွဟုတ္ရဲ႕လား ၊

၄။ ငါတုိ႔ က်င့္ၾကံေစာင့္ေ႐ွာက္အပ္ေသာ သီလ
သိကၡာပုဒ္မ်ား အက်ဳိး႐ွိမွ ႐ွိပါ့မလား ၊

၅။ ငါတုိ႔ ေ႐ွးေ႐ွးဘဝက ျဖစ္ခဲ့မွ ျဖစ္ခဲ့ဖူး
ရဲ႕လား ၊ ( ယခုဘဝမွ ထာဝရဘုရား ဖန္
ဆင္းလုိ႔ ျဖစ္ရတာေလလား)

၆။ ေနာက္၌ ေရာက္ဖုိ႔ရာ ဘဝ႐ွိေသးတယ္ဆုိ
တာ ဟုတ္ပါ့မလား ၊ ( ယခုဘဝေသလွ်င္
ၿပီးခ်င္ ၿပီးေနမလား)

၇။ ျပဳသမွ် ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈသည္ ကု
သုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံအျဖစ္ျဖင့္ ခႏၶာအ
စဥ္၌ သတၱိက်န္ရစ္တယ္ဆုိတာ ဟုတ္ႏုိင္
ပါ့မလား ၊ ( ကံကုိ မယုံၾကည္ပုံ)

၈။ ထုိကံ၏ အက်ဳိးမ်ား ရလိမ့္မည္ဆုိတာ
ဟုတ္ပါ့မလား ၊( ကံ၏အက်ဳိးကုိ မယုံၾကည္ပုံ)

၉။ အဝိဇၨာေၾကာင့္ သခၤါရျဖစ္ျခင္း အစ႐ွိေသာ
အေၾကာင္းအက်ဳိးစပ္ပုံသည္ ဟုတ္မွ ဟုတ္
ပါ့မလား ၊ ( ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ မယုံၾကည္ပုံ)

* ဤသုိ႔ ဘုရားစသည္၌ မယုံၾကည္ျခင္းကုိသာ
ဝိစိကိစၧာဟု မွတ္ပါ ၊ ဤဝိစိကိစၧာကုိ "သံသ
ယ ျဖစ္ျခင္း" ဟုလည္း ဆုိၾကသည္ ။

အ႐ွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာ
( စာ-၇၈)

No comments:

Post a Comment