Pages

Tuesday, April 8, 2014

*** ဝိစိကိစၧာအေၾကာင္း ****

Photo: >>>> သဗၺဒါနံ  ဓမၼဒါနံ  ဇိနာတိ <<<<
          *********************

ဝိစိကိစၧာအေၾကာင္း
*****************

      ဘုရားစသည္တုိ႔၌  ယုံမွားျခင္းသေဘာသည္
"ဝိစိကိစၧာ" တည္း ၊   ထုိ႔ေၾကာင့္ "ဘုရားစသည့္-
ယုံမွားဘိမူ- ဝိစိကိစၧာ" ဟု  ဆုိခဲ့သည္ ၊  "ယုံမွား"
ဟူသည္   လုံးလုံး  မယုံၾကည္ျခင္းမ်ဳိးလည္း     မ
ဟုတ္ ၊   စိတ္ခ်လက္ခ်  မယုံၾကည္ဘဲ  "မယုံတစ္
ဝက္    ယုံတစ္ဝက္"  ဆုိသလုိ       ျဖစ္ေနျခင္းမ်ဳိး
တည္း ။   ဤဝိစိကိစၧာ၏  မယုံမႈမ်ားကား -

၁။  အလုံးစုံကုိ    အကုန္သိေသာ    ဘုရားဆုိတာ
      ဟုတ္ပါ့မလား ၊
၂။  ထုိတရားအတုိင္းက်င့္လွ်င္    နတ္ရြာ   နိဗၺာန္
      ရႏုိင္သည္ဆုိတာ   ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလား ၊
၃။  ( ေကာင္းမြန္စြာက်င့္ေသာ    သံဃာကုိၾကည့္
      ၍)  ေကာင္းမြန္စြာက်င့္ေသာ  သံဃာ  ဟုတ္
      မွဟုတ္ရဲ႕လား ၊
၄။  ငါတုိ႔  က်င့္ၾကံေစာင့္ေ႐ွာက္အပ္ေသာ  သီလ
      သိကၡာပုဒ္မ်ား   အက်ဳိး႐ွိမွ  ႐ွိပါ့မလား ၊
၅။  ငါတုိ႔    ေ႐ွးေ႐ွးဘဝက     ျဖစ္ခဲ့မွ     ျဖစ္ခဲ့ဖူး
      ရဲ႕လား ၊   ( ယခုဘဝမွ    ထာဝရဘုရား   ဖန္
      ဆင္းလုိ႔   ျဖစ္ရတာေလလား)
၆။  ေနာက္၌    ေရာက္ဖုိ႔ရာ  ဘဝ႐ွိေသးတယ္ဆုိ
      တာ   ဟုတ္ပါ့မလား ၊     ( ယခုဘဝေသလွ်င္
      ၿပီးခ်င္  ၿပီးေနမလား)                 
၇။  ျပဳသမွ်    ေကာင္းမႈ    မေကာင္းမႈသည္    ကု
      သုိလ္ကံ   အကုသုိလ္ကံအျဖစ္ျဖင့္    ခႏၶာအ
      စဥ္၌   သတၱိက်န္ရစ္တယ္ဆုိတာ    ဟုတ္ႏုိင္
      ပါ့မလား ၊   ( ကံကုိ  မယုံၾကည္ပုံ)
၈။  ထုိကံ၏     အက်ဳိးမ်ား       ရလိမ့္မည္ဆုိတာ
      ဟုတ္ပါ့မလား ၊( ကံ၏အက်ဳိးကုိ   မယုံၾကည္
      ပုံ)
၉။  အဝိဇၨာေၾကာင့္  သခၤါရျဖစ္ျခင္း   အစ႐ွိေသာ
      အေၾကာင္းအက်ဳိးစပ္ပုံသည္   ဟုတ္မွ ဟုတ္
      ပါ့မလား ၊  ( ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ  မယုံၾကည္ပုံ)
                 
* ဤသုိ႔   ဘုရားစသည္၌  မယုံၾကည္ျခင္းကုိသာ
   ဝိစိကိစၧာဟု  မွတ္ပါ ၊    ဤဝိစိကိစၧာကုိ  "သံသ
   ယ ျဖစ္ျခင္း" ဟုလည္း   ဆုိၾကသည္ ။

*
*

အ႐ွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာ
( စာ-၇၈)
ဝိစိကိစၧာအေၾကာင္း
*****************
ဘုရားစသည္တုိ႔၌ ယုံမွားျခင္းသေဘာသည္
"ဝိစိကိစၧာ" တည္း ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ "ဘုရားစသည့္-
ယုံမွားဘိမူ- ဝိစိကိစၧာ" ဟု ဆုိခဲ့သည္ ၊ "ယုံမွား"
ဟူသည္ လုံးလုံး မယုံၾကည္ျခင္းမ်ဳိးလည္း မ


ဟုတ္ ၊ စိတ္ခ်လက္ခ် မယုံၾကည္ဘဲ "မယုံတစ္
ဝက္ ယုံတစ္ဝက္" ဆုိသလုိ ျဖစ္ေနျခင္းမ်ဳိး
တည္း ။ ဤဝိစိကိစၧာ၏ မယုံမႈမ်ားကား -

၁။ အလုံးစုံကုိ အကုန္သိေသာ ဘုရားဆုိတာ
ဟုတ္ပါ့မလား ၊

၂။ ထုိတရားအတုိင္းက်င့္လွ်င္ နတ္ရြာ နိဗၺာန္
ရႏုိင္သည္ဆုိတာ ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလား ၊

၃။ ( ေကာင္းမြန္စြာက်င့္ေသာ သံဃာကုိၾကည့္
၍) ေကာင္းမြန္စြာက်င့္ေသာ သံဃာ ဟုတ္
မွဟုတ္ရဲ႕လား ၊

၄။ ငါတုိ႔ က်င့္ၾကံေစာင့္ေ႐ွာက္အပ္ေသာ သီလ
သိကၡာပုဒ္မ်ား အက်ဳိး႐ွိမွ ႐ွိပါ့မလား ၊

၅။ ငါတုိ႔ ေ႐ွးေ႐ွးဘဝက ျဖစ္ခဲ့မွ ျဖစ္ခဲ့ဖူး
ရဲ႕လား ၊ ( ယခုဘဝမွ ထာဝရဘုရား ဖန္
ဆင္းလုိ႔ ျဖစ္ရတာေလလား)

၆။ ေနာက္၌ ေရာက္ဖုိ႔ရာ ဘဝ႐ွိေသးတယ္ဆုိ
တာ ဟုတ္ပါ့မလား ၊ ( ယခုဘဝေသလွ်င္
ၿပီးခ်င္ ၿပီးေနမလား)

၇။ ျပဳသမွ် ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈသည္ ကု
သုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံအျဖစ္ျဖင့္ ခႏၶာအ
စဥ္၌ သတၱိက်န္ရစ္တယ္ဆုိတာ ဟုတ္ႏုိင္
ပါ့မလား ၊ ( ကံကုိ မယုံၾကည္ပုံ)

၈။ ထုိကံ၏ အက်ဳိးမ်ား ရလိမ့္မည္ဆုိတာ
ဟုတ္ပါ့မလား ၊( ကံ၏အက်ဳိးကုိ မယုံၾကည္ပုံ)

၉။ အဝိဇၨာေၾကာင့္ သခၤါရျဖစ္ျခင္း အစ႐ွိေသာ
အေၾကာင္းအက်ဳိးစပ္ပုံသည္ ဟုတ္မွ ဟုတ္
ပါ့မလား ၊ ( ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ မယုံၾကည္ပုံ)

* ဤသုိ႔ ဘုရားစသည္၌ မယုံၾကည္ျခင္းကုိသာ
ဝိစိကိစၧာဟု မွတ္ပါ ၊ ဤဝိစိကိစၧာကုိ "သံသ
ယ ျဖစ္ျခင္း" ဟုလည္း ဆုိၾကသည္ ။

အ႐ွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာ
( စာ-၇၈)

No comments:

Post a Comment