ဗုဒၶဘာသာ၌ ေဒသနာသည္ ေဝါဟာရေဒသနာ ပရမတၱေဒသနာဟူ၍ ႏွစ္ပါးအျပားရွိ၏။
ေဝါဟာရေဒသနာဆိုသည္ကား
ေလာက၌ ပုဂၢိဳလ္ရွိသည္။ အတၱရွိသည္။ ဇီဝရွိသည္ဟု ေလာကီဘုံသား လူအမ်ား မွတ္ယူေျပာဆိုၾကကုန္ေသာ စကားမ်ိဳးသည္ ေဝါဟာရျဖစ္၏။
ထိုေဝါဟာရ ရွိၾကသည့္အတိုင္း ေဟာေတာ္မူေသာ ဝိနည္းေဒသနာ သုတၱန္ေဒသနာမ်ားသည္ ေဝါဟာရေဒသနာမည္၏။
ပရမတၱေဒသနာဆိုသည္ကား
-------------------------- -----
ေလာက၌ ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ မရွိ။ အတၱဟူ၍ မရွိ။ သတၱဝါဟူ၍ မရွိ။ ဇီဝဟူ၍ မရွိ။ ရုပ္ဓာတ္အစု နာမ္ဓာတ္အစုမွ်သာ ရွိသည္ဟု ေဟာေတာ္မူေသာ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္သည္ ပရမတၱေဒသနာ မည္၏။
အဓိသီလသာသနာ
---------------------
အဓိစိတၱသာသနာ
--------------------
အဓိပညာသာသနာ
-------------------
ဟူ၍ သာသနာအျပား သုံးပါးရွိ၏။
၁။ သူ၏ အသက္ကို မသတ္အပ္ သူ၏ ဥစၥာကို မခိုးအပ္ အစရွိသျဖင့္ ဆုံးမေတာ္မူေသာ သာသနာသည္ " အဓိသီလ " သာသနာမည္၏။
၂။ သေဗၺ သတၱာ အေဝရာ ေဟာႏၲဳ အဗ်ာပဇၨာ ေဟာႏၲဳ အစရွိသျဖင့္ ပြားမ်ားၾကေစရန္ ဆုံးမေတာ္မူေသာ သာသနာသည္ " အဓိစိတၱ " သာသနာမည္၏။
၃။ ပုဂၢိဳလ္ သတၱဝါ အတၱ ဇီဝဟူ၍ မရွိ။ ရုပ္ဓာတ္အစု နာမ္ဓာတ္အစုမွ်သာ ျဖစ္၏။ ထိုရုပ္ဓာတ္အစု နာမ္ဓာတ္အစုသည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အနိစၥသာ ျဖစ္၏။ ဒုကၡသာျဖစ္၏။ အနတၱသာျဖစ္၏ဟု ပြားမ်ားၾကေစရန္ ဆုံးမေတာ္မူေသာ သာသနာသည္ " အဓိပညာ " သာသနာမည္၏။
ထိုတြင္ အဓိသီလသာသနာ အဓိစိတၱသာသနာ ႏွစ္ပါးသည္ ေဝါဟာရေဒသနာ၏ ဆိုင္ရာျဖစ္၏။
အဓိပညာသာသနာသည္ ပရမတၱေဒသနာ၏ ဆိုင္ရာျဖစ္၏။
--------------------
(ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ)
ေပးရေသာအခိ်န္ႏွင့္ တန္သည့္ …
အသိဥာဏ္ ဗဟုသုတမ်ား ရရွိၾကပါေစ ………………။
ေဝါဟာရေဒသနာဆိုသည္ကား
ေလာက၌ ပုဂၢိဳလ္ရွိသည္။ အတၱရွိသည္။ ဇီဝရွိသည္ဟု ေလာကီဘုံသား လူအမ်ား မွတ္ယူေျပာဆိုၾကကုန္ေသာ စကားမ်ိဳးသည္ ေဝါဟာရျဖစ္၏။
ထိုေဝါဟာရ ရွိၾကသည့္အတိုင္း ေဟာေတာ္မူေသာ ဝိနည္းေဒသနာ သုတၱန္ေဒသနာမ်ားသည္ ေဝါဟာရေဒသနာမည္၏။
ပရမတၱေဒသနာဆိုသည္ကား
--------------------------
ေလာက၌ ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ မရွိ။ အတၱဟူ၍ မရွိ။ သတၱဝါဟူ၍ မရွိ။ ဇီဝဟူ၍ မရွိ။ ရုပ္ဓာတ္အစု နာမ္ဓာတ္အစုမွ်သာ ရွိသည္ဟု ေဟာေတာ္မူေသာ အဘိဓမၼာေဒသနာေတာ္သည္ ပရမတၱေဒသနာ မည္၏။
အဓိသီလသာသနာ
---------------------
အဓိစိတၱသာသနာ
--------------------
အဓိပညာသာသနာ
-------------------
ဟူ၍ သာသနာအျပား သုံးပါးရွိ၏။
၁။ သူ၏ အသက္ကို မသတ္အပ္ သူ၏ ဥစၥာကို မခိုးအပ္ အစရွိသျဖင့္ ဆုံးမေတာ္မူေသာ သာသနာသည္ " အဓိသီလ " သာသနာမည္၏။
၂။ သေဗၺ သတၱာ အေဝရာ ေဟာႏၲဳ အဗ်ာပဇၨာ ေဟာႏၲဳ အစရွိသျဖင့္ ပြားမ်ားၾကေစရန္ ဆုံးမေတာ္မူေသာ သာသနာသည္ " အဓိစိတၱ " သာသနာမည္၏။
၃။ ပုဂၢိဳလ္ သတၱဝါ အတၱ ဇီဝဟူ၍ မရွိ။ ရုပ္ဓာတ္အစု နာမ္ဓာတ္အစုမွ်သာ ျဖစ္၏။ ထိုရုပ္ဓာတ္အစု နာမ္ဓာတ္အစုသည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အနိစၥသာ ျဖစ္၏။ ဒုကၡသာျဖစ္၏။ အနတၱသာျဖစ္၏ဟု ပြားမ်ားၾကေစရန္ ဆုံးမေတာ္မူေသာ သာသနာသည္ " အဓိပညာ " သာသနာမည္၏။
ထိုတြင္ အဓိသီလသာသနာ အဓိစိတၱသာသနာ ႏွစ္ပါးသည္ ေဝါဟာရေဒသနာ၏ ဆိုင္ရာျဖစ္၏။
အဓိပညာသာသနာသည္ ပရမတၱေဒသနာ၏ ဆိုင္ရာျဖစ္၏။
--------------------
(ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ)
ေပးရေသာအခိ်န္ႏွင့္ တန္သည့္ …
အသိဥာဏ္ ဗဟုသုတမ်ား ရရွိၾကပါေစ ………………။
No comments:
Post a Comment