Pages

Thursday, April 10, 2014

** စိတ္ေကာင္း စိတ္ဆုိး ၂-မ်ဳိးလုံး၌ပါဝင္ေသာေစတသိက္မ်ား **

Photo: >>>> သဗၺဒါနံ  ဓမၼဒါနံ  ဇိနာတိ <<<<
          *********************

( စိတ္ေကာင္း  စိတ္ဆုိး    ၂-မ်ဳိးလုံး၌ပါဝင္ေသာ
  ေစတသိက္မ်ား) 

၁။ ဖႆ            ၆။ ဇီဝိတိေျႏၵ          ၁၁။ ဝီရိယ
၂။ ေဝဒနာ         ၇။ မနသိကာရ       ၁၂။ ပီတိ
၃။ သညာ           ၈။ ဝိတက္             ၁၃။ ဆႏၵ
၄။ ေစတနာ        ၉။ ဝိစာရ 
၅။ ဧကဂၢတာ    ၁၀။ အဓိေမာကၡ        

[ေဆာင္]

ေတြ႕ထိတရား   ဖႆထားေလာ့ ၊  ခံစားေဝဒနာ၊
မွတ္-သညာတည္း ၊    ေစတနာတြက္    ေစ့ေဆာ္
ခ်က္ႏွင့္ ၊  ဧကဂၢတာ   တည္ၿငိမ္စြာသား ၊   မကြာ
နာမ္သက္  ဇီဝိန္ဆက္၍ ၊    မပ်က္မျပဳန္း   ႏွလုံး
သြင္းကုိ  မနသိဆုိ၏ ၊     ထုိထုိၾကံစည္    ဝိတက္
မည္႐ွင့္ ၊     အလီလီသုံးသပ္    ဝိစာရမွတ္ေလာ့ ၊
ဆုံးျဖတ္ဓိေမာက္ ၊   ရဲစြမ္းေရာက္က   ဝီရိယဟု ၊
အားရႏွစ္သက္   ပီတိဆက္၍ ၊    သက္သက္အာ
႐ုံ   ျပဳလုိ႐ုံမွ်   ဆႏၵသေဘာ ၊   ေကာင္း-ဆုိး ေရာ
သည္    မွတ္ေလာ့တစ္ဆယ့္သုံးပါးတည္း ။

  ( ဧကဂၢတာ ၊ ဇီဝိတိေျႏၵ ၊ မနသိကာရ ၊ ဝိတက္ ၊
ဝိစာရ - တုိ႔ကုိ    တင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္ ။    ယခု
အဓိေမာကၡကုိတင္ျပလုိက္ပါသည္)

အဓိေမာကၡအေၾကာင္း
*******************

  ဆုံးျဖတ္ျခင္းသေဘာသည္  အဓိေမာကၡတည္း ၊
ကိစၥတစ္ခုခုကုိ  ျပဳလုိေသာအခါျဖစ္ေစ -   အာ႐ုံ
တစ္ခုခုကုိ   အမွားအမွန္    ေဝဖန္ေသာအခါျဖစ္
ေစ   ဤဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်တတ္ေသာ   အဓိေမာကၡ
သေဘာ  ပါရေပသည္ ။   ပါဏာတိပါတ စေသာ
ဒုစ႐ုိက္မႈႏွင့္    ဒါန  သီလ စေသာ   ေကာင္းမႈတုိ႔
သည္     ဤအဓိေမာကၡ  ဆုံးျဖတ္လုိက္မွ   အထ
ေျမာက္ၾကသည္ ၊       ထုိ႔ေၾကာင့္      "ဆုံးျဖတ္ -
ဓိေမာက္" ဟု   ဆုိခဲ့ေပသည္ ။        သူတစ္ပါးက
လိမ္သည္ကုိ    ယုံရာ၌လည္း     "သဒၶါ" မဟုတ္ ၊
ဤ အဓိေမာကၡျဖင့္      အမွားကုိ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်
ျခင္းျဖစ္သည္ ။
           
*
*

အ႐ွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာ
( စာ-၁၂၁ ၊ ၁၃၃)

>>>> သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ <<<<
*********************

  စိတ္ေကာင္း စိတ္ဆုိး ၂-မ်ဳိးလုံး၌ပါဝင္ေသာေစတသိက္မ်ား

၁။ ဖႆ    
   
၂။ ေဝဒနာ

၃။ သညာ 

၄။ ေစတနာ 

၅။ ဧကဂၢတာ
 
၆။ ဇီဝိတိေျႏၵ  
 
  ၇။ မနသိကာရ 
 
၈။ ဝိတက္
 
  ၉။ ဝိစာရ
  
၁၀။ အဓိေမာကၡ 
 
 ၁၁။ ဝီရိယ
 
  ၁၂။ ပီတိ
 
 ၁၃။ ဆႏၵ

[ေဆာင္]

ေတြ႕ထိတရား ဖႆထားေလာ့ ၊ ခံစားေဝဒနာ၊
မွတ္-သညာတည္း ၊ ေစတနာတြက္ ေစ့ေဆာ္
ခ်က္ႏွင့္ ၊ ဧကဂၢတာ တည္ၿငိမ္စြာသား ၊ မကြာ
နာမ္သက္ ဇီဝိန္ဆက္၍ ၊ မပ်က္မျပဳန္း ႏွလုံး
သြင္းကုိ မနသိဆုိ၏ ၊ ထုိထုိၾကံစည္ ဝိတက္
မည္႐ွင့္ ၊ အလီလီသုံးသပ္ ဝိစာရမွတ္ေလာ့ ၊
ဆုံးျဖတ္ဓိေမာက္ ၊ ရဲစြမ္းေရာက္က ဝီရိယဟု ၊
အားရႏွစ္သက္ ပီတိဆက္၍ ၊ သက္သက္အာ
႐ုံ ျပဳလုိ႐ုံမွ် ဆႏၵသေဘာ ၊ ေကာင္း-ဆုိး ေရာ
သည္ မွတ္ေလာ့တစ္ဆယ့္သုံးပါးတည္း ။

( ဧကဂၢတာ ၊ ဇီဝိတိေျႏၵ ၊ မနသိကာရ ၊ ဝိတက္ ၊
ဝိစာရ - တုိ႔ကုိ တင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္ ။ ယခု
အဓိေမာကၡကုိတင္ျပလုိက္ပါသည္)

အဓိေမာကၡအေၾကာင္း
******************

ဆုံးျဖတ္ျခင္းသေဘာသည္ အဓိေမာကၡတည္း ၊
ကိစၥတစ္ခုခုကုိ ျပဳလုိေသာအခါျဖစ္ေစ - အာ႐ုံ
တစ္ခုခုကုိ အမွားအမွန္ ေဝဖန္ေသာအခါျဖစ္
ေစ ဤဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်တတ္ေသာ အဓိေမာကၡ
သေဘာ ပါရေပသည္ ။ ပါဏာတိပါတ စေသာ
ဒုစ႐ုိက္မႈႏွင့္ ဒါန သီလ စေသာ ေကာင္းမႈတုိ႔
သည္ ဤအဓိေမာကၡ ဆုံးျဖတ္လုိက္မွ အထ
ေျမာက္ၾကသည္ ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ "ဆုံးျဖတ္ -
ဓိေမာက္" ဟု ဆုိခဲ့ေပသည္ ။ သူတစ္ပါးက
လိမ္သည္ကုိ ယုံရာ၌လည္း "သဒၶါ" မဟုတ္ ၊
ဤ အဓိေမာကၡျဖင့္ အမွားကုိ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်
ျခင္းျဖစ္သည္ ။

အ႐ွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာ
( စာ-၁၂၁ ၊ ၁၃၃)

No comments:

Post a Comment