Pages

Tuesday, July 1, 2014

ဘဝသစ္ျဖစ္ပုံ

Photo: ဘဝသစ္ျဖစ္ပုံ
--------------

ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ေတြျပဳတ့ဲအခါ ေဇာေစတနာေတြျဖစ္တယ္။ ဒီေဇာေစတနာေတြဟာ နာမ္တရားျဖစ္လို႔ ျဖစ္ျပီးပ်က္သြားတာမွန္ေပမယ့္ ေနာက္ဘဝမွာ ေကာင္က်ိဳးဆိုးက်ိဳးျဖစ္ေစမယ့္ အာနိသင္သေဘာတရားေလးေတြ က်န္ေနခ့ဲတယ္။ ဒီေစတနာလို႔ေခၚတ့ဲ ကံန႔ဲ ခႏၶာ ဒုကၡမသိမွု အဝိဇၨာ ခႏၶာအသစ္ကို လိုခ်င္မွုတဏွာ ဒီသုံးပါးေပါင္းမိျပီး ဘဝသစ္ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးလိုက္ၾကတာပဲ။ 

ဥပမာ - ေက်ာင္းဒကာအနာထပိဏ္ေသတယ္။ ေက်ာင္းလွဴတ့ဲကုသုိလ္ေၾကာင့္ နတ္ျပည္မွာ နတ္သားလာျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ ဗုဒၶအလိုက်ယူရမွာက နတ္သားလာျဖစ္တ့ဲအခါမွာ အနာထပိဏ္ဘဝက ရုပ္တရား နာမ္တရားေတြ နတ္ျပည္ကို တစ္ခုမွပါမလာဘူး။ဒါေပမယ့္ အနာထပိဏ္ရ႕ဲေသျခင္းန႔ဲ ကင္းျပီးေတာ့လည္း နတ္သားလာမျဖစ္ႏုိင္ျပန္ဘူး။

ဋီကာေက်ာ္က်မ္းလာ ဘဝသစ္ျဖစ္ပုံကို ဥပမာသုံးမ်ိဳး ေပးထားတယ္-

မီးတိုင္ရယ္-
တံဆိပ္တုံးရယ္-
ပ့ဲတင္သံရယ္-

ဖေယာင္းတိုင္တစ္တိုင္ကို မီးထြန္းထားတယ္။ ေနာက္တစ္တိုင္ ထြန္းခ်င္တ့ဲအခါ ပထမအတိုင္ကေန မီးကူးယူလိုက္တယ္။ ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားရမွာ ဒုတိယအတိုင္မွာ ေတာက္ေလာင္ေနတ့ဲမီးဟာ ပထမအတိုင္က ကူးလာတ့ဲမီးေတြလား။ ဒုတိယအတိုင္က ဖေယာင္းသားကို ေလာင္ေနတ့ဲမီးေတြလားဆိုတာပဲ။ တကယ့္အမွန္က ပထမဖေယာင္းတိုင္က မီးေတြဟာ ဒုတိယဖေယာင္းတိုင္ကို ကူးမလာပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ ပထမဖေယာင္းတိုင္က မီးန႔ဲကင္းျပီးေတာ့လည္း မီးမေတာက္ႏုိင္ပါဘူး။ ထို႔အတူ ေက်ာင္းဒကာအနာထပိဏ္ဘဝက ရုပ္နာမ္တရားေတြဟာ နတ္ျပည္ကို တစ္ခုမွကူးမလာပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းဒကာအနာထပိဏ္န႔ဲ ကင္းျပီးေတာ့လည္း နတ္ျပည္မွာ နတ္သားလာမျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္သြယ္မွုေလာက္ပဲ ရွိတယ္လို႔ယူရမွာေပါ့။

တံဆိပ္တုံးန႔ဲ ဥပမာေပးၾကဦးစို႔။  ။ ဒီသကၤန္းေခါက္ကိုၾကည့္လိုက္ပါ။ သကၤန္းသားေပၚမွာ ဂဠဳန္တံဆိပ္ထင္ေနတယ္။ သံျပားထူထူမွာ ဂဠဳန္တံဆိပ္ထြင္း အပူေပးျပီး သကၤန္းေခါက္ေပၚ ဖိခ်လိုက္တာန႔ဲ ဂဠဳန္တံဆိပ္ထင္သြားတာပဲ။ ဒီလိုထင္ေနတ့ဲ ေနရာမွာ သကၤန္းမွာထင္ေနတ့ဲ ဂဠဳန္ရုပ္ဟာ သံျပားက ဂဠဳန္ရုပ္မဟုတ္ဘူး။

ဒါေပမယ့္ သံျပားက ဂဠဳန္ရုပ္န႔ဲကင္းျပီးေတာ့လည္း မထင္ႏုိင္ပါဘူး။ ထို႔အတူ နတ္ျပည္က နတ္သားဘဝဟာ လူ႔ျပည္က ေက်ာင္းဒကာ အနာထပိဏ္မဟုတ္ပါဘူး။ ရုပ္သစ္နာမ္သစ္ထပ္ျဖစ္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ လူ႔ျပည္က အနာထပိဏ္န႔ဲလည္း ကင္းျပီးေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ 

ပ့ဲတင္သံ ဥပမာ။  ။ လိုဏ္ဂူၾကီးထဲမွာ ေဟးကနဲ တစ္ခ်က္ေအာ္လိုက္ရင္ ပထမအသံက လုိဏ္ဂူနံရံကိုရုိက္ျပီး ေဟး ေဟး ဆိုတ့ဲဒုတိယ တတိယပ့ဲတင္သံမ်ား ေပၚလာပါတယ္။ ဒုတိယ တတိယပ့ဲတင္သံမ်ားဟာ ပထမေအာ္လိုက္တ့ဲ အသံမဟုတ္ဘူး။ အသစ္ထပ္ျဖစ္တာပါ။ 

ဒါေပမယ့္ ပထမေအာ္သံန႔ဲလည္း ကင္းျပီးမျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မွုကေတာ့ ရွိေနပါတယ္။ ထို႔အတူ နတ္သားဘဝဟာ အသစ္ထပ္ျဖစ္တ့ဲ ရုပ္နာမ္ေပါ့။ လူ႔ဘဝက အနာထပိဏ္ရ႕ဲ ရုပ္နာမ္န႔ဲလည္း ကင္းျပီးေတာ့မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ 

**ရုပ္နာမ္တစ္ပါးပါးကို မပ်က္မစီး အျမဲတည္တယ္လို႔ အယူမွားတ့ဲ သႆတဒိ႒ိခံေနရင္ ဝိပႆနာအားထုတ္ေတာင္တရား မရဘူးျဖစ္တတ္တယ္**

(ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ)


ဘဝသစ္ျဖစ္ပုံ
--------------

ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ေတြျပဳတ့ဲအခါ ေဇာေစတနာေတြျဖစ္တယ္။ ဒီေဇာေစတနာေတြဟာ နာမ္တရားျဖစ္လို႔ ျဖစ္ျပီးပ်က္သြားတာမွန္ေပမယ့္ ေနာက္ဘဝမွာ
 ေကာင္က်ိဳးဆိုးက်ိဳးျဖစ္ေစမယ့္ အာနိသင္သေဘာတရားေလးေတြ က်န္ေနခ့ဲတယ္။ ဒီေစတနာလို႔ေခၚတ့ဲ ကံန႔ဲ ခႏၶာ ဒုကၡမသိမွု အဝိဇၨာ ခႏၶာအသစ္ကို လိုခ်င္မွုတဏွာ ဒီသုံးပါးေပါင္းမိျပီး ဘဝသစ္ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးလိုက္ၾကတာပဲ။

ဥပမာ - ေက်ာင္းဒကာအနာထပိဏ္ေသတယ္။ ေက်ာင္းလွဴတ့ဲကုသုိလ္ေၾကာင့္ နတ္ျပည္မွာ နတ္သားလာျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ ဗုဒၶအလိုက်ယူရမွာက နတ္သားလာျဖစ္တ့ဲအခါမွာ အနာထပိဏ္ဘဝက ရုပ္တရား နာမ္တရားေတြ နတ္ျပည္ကို တစ္ခုမွပါမလာဘူး။ဒါေပမယ့္ အနာထပိဏ္ရ႕ဲေသျခင္းန႔ဲ ကင္းျပီးေတာ့လည္း နတ္သားလာမျဖစ္ႏုိင္ျပန္ဘူး။

ဋီကာေက်ာ္က်မ္းလာ ဘဝသစ္ျဖစ္ပုံကို ဥပမာသုံးမ်ိဳး ေပးထားတယ္-

မီးတိုင္ရယ္-
တံဆိပ္တုံးရယ္-
ပ့ဲတင္သံရယ္-

ဖေယာင္းတိုင္တစ္တိုင္ကို မီးထြန္းထားတယ္။ ေနာက္တစ္တိုင္ ထြန္းခ်င္တ့ဲအခါ ပထမအတိုင္ကေန မီးကူးယူလိုက္တယ္။ ဒီေနရာမွာ စဥ္းစားရမွာ ဒုတိယအတိုင္မွာ ေတာက္ေလာင္ေနတ့ဲမီးဟာ ပထမအတိုင္က ကူးလာတ့ဲမီးေတြလား။ ဒုတိယအတိုင္က ဖေယာင္းသားကို ေလာင္ေနတ့ဲမီးေတြလားဆိုတာပဲ။ တကယ့္အမွန္က ပထမဖေယာင္းတိုင္က မီးေတြဟာ ဒုတိယဖေယာင္းတိုင္ကို ကူးမလာပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ ပထမဖေယာင္းတိုင္က မီးန႔ဲကင္းျပီးေတာ့လည္း မီးမေတာက္ႏုိင္ပါဘူး။ ထို႔အတူ ေက်ာင္းဒကာအနာထပိဏ္ဘဝက ရုပ္နာမ္တရားေတြဟာ နတ္ျပည္ကို တစ္ခုမွကူးမလာပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းဒကာအနာထပိဏ္န႔ဲ ကင္းျပီးေတာ့လည္း နတ္ျပည္မွာ နတ္သားလာမျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ အေၾကာင္းအက်ိဳးဆက္သြယ္မွုေလာက္ပဲ ရွိတယ္လို႔ယူရမွာေပါ့။

တံဆိပ္တုံးန႔ဲ ဥပမာေပးၾကဦးစို႔။ ။ ဒီသကၤန္းေခါက္ကိုၾကည့္လိုက္ပါ။ သကၤန္းသားေပၚမွာ ဂဠဳန္တံဆိပ္ထင္ေနတယ္။ သံျပားထူထူမွာ ဂဠဳန္တံဆိပ္ထြင္း အပူေပးျပီး သကၤန္းေခါက္ေပၚ ဖိခ်လိုက္တာန႔ဲ ဂဠဳန္တံဆိပ္ထင္သြားတာပဲ။ ဒီလိုထင္ေနတ့ဲ ေနရာမွာ သကၤန္းမွာထင္ေနတ့ဲ ဂဠဳန္ရုပ္ဟာ သံျပားက ဂဠဳန္ရုပ္မဟုတ္ဘူး။

ဒါေပမယ့္ သံျပားက ဂဠဳန္ရုပ္န႔ဲကင္းျပီးေတာ့လည္း မထင္ႏုိင္ပါဘူး။ ထို႔အတူ နတ္ျပည္က နတ္သားဘဝဟာ လူ႔ျပည္က ေက်ာင္းဒကာ အနာထပိဏ္မဟုတ္ပါဘူး။ ရုပ္သစ္နာမ္သစ္ထပ္ျဖစ္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ လူ႔ျပည္က အနာထပိဏ္န႔ဲလည္း ကင္းျပီးေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။

ပ့ဲတင္သံ ဥပမာ။ ။ လိုဏ္ဂူၾကီးထဲမွာ ေဟးကနဲ တစ္ခ်က္ေအာ္လိုက္ရင္ ပထမအသံက လုိဏ္ဂူနံရံကိုရုိက္ျပီး ေဟး ေဟး ဆိုတ့ဲဒုတိယ တတိယပ့ဲတင္သံမ်ား ေပၚလာပါတယ္။ ဒုတိယ တတိယပ့ဲတင္သံမ်ားဟာ ပထမေအာ္လိုက္တ့ဲ အသံမဟုတ္ဘူး။ အသစ္ထပ္ျဖစ္တာပါ။

ဒါေပမယ့္ ပထမေအာ္သံန႔ဲလည္း ကင္းျပီးမျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္မွုကေတာ့ ရွိေနပါတယ္။ ထို႔အတူ နတ္သားဘဝဟာ အသစ္ထပ္ျဖစ္တ့ဲ ရုပ္နာမ္ေပါ့။ လူ႔ဘဝက အနာထပိဏ္ရ႕ဲ ရုပ္နာမ္န႔ဲလည္း ကင္းျပီးေတာ့မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။

**ရုပ္နာမ္တစ္ပါးပါးကို မပ်က္မစီး အျမဲတည္တယ္လို႔ အယူမွားတ့ဲ သႆတဒိ႒ိခံေနရင္ ဝိပႆနာအားထုတ္ေတာင္တရား မရဘူးျဖစ္တတ္တယ္**

(ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ)
 

No comments:

Post a Comment