Pages

Wednesday, February 5, 2014

*** ေစ့ေစ့ေတြးလုိ႔ ေရးေရးျမင္ပါေစ ***

 “ေစ့ေစ့ေတြးလုိ႔ ေရးေရးျမင္ပါေစ”

- ရဟန္းေတာ္ေတြကုိ ႏုိင္ငံေရး မလုပ္ရ၊ မလုပ္ရဆုိၿပီး ေဖ့ဘုတ္ေပၚမွာေကာ၊
အခ်ိဳ႕ အခ်ိဳ႕ေသာ စာေစာင္ေတြမွာပါ ေရးသားတာ ေတြ႕ရတယ္။ မေျပာခ်င္
ေပမဲ့ မ်က္စိပိတ္၊ နားပိတ္ေနတာေလး ဖြင့္ေပးၾကည့္မယ္။

- ဒီပဲရင္းအေရးအခင္းမွာ အစုိးရက ေထာင္ထြက္၊ သခုိးက်ပုိးေတြကုိ ေခၚယူ
တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကတုံးတုန္း၊ သကၤန္းပတ္ေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ သိၿပီးသားျဖစ္
တဲ့အတုိင္္း၊ လူပုံစံေကာ၊ ရဟန္းပုံစံပါ အတုိက္အခံပါတီကုိ ရုိက္ႏွက္၊ သတ္
ျဖတ္ေစခဲ့တယ္။ ဒါက ဒီပဲရင္း။

- ေနာက္တစ္ခ်က္ ေဒၚစုအတြက္ ရဟန္းေတာ္ေတြ အမ်ားအျပား အားေပးခဲ့
ၾကတယ္။ ေဖ့ဘုတ္မွာ ေဒါင္းအလံကုိ နဖူးစည္းတဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့လုိ႔ အမုန္းခံၿပီး
ေျပာခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြရွိတယ္။ ဒီလုိေျပာလုိ႔ နဖူးေဒါင္းအလံစည္းတဲ့ ရဟန္းအ
ခ်ိဳ႕နဲ႔ ဒကာ၊ ဒကာမအခ်ိဳ႕ လုိင္းေပၚမွာ ျပႆနာေသာက္ေသာက္လဲ တက္ခဲ့
တာလဲ ကုိယ့္မ်က္ျမင္ပါပဲ။

- ေနာက္ေတာ့ ရခုိင္္ကုလားအေရးအခင္းျဖစ္ခ်ိန္မွာ ေဒၚစုုကုိ အေမလုိ႔ ေခၚ
တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြ ကုိ္ယ္တုိင္က မၾကည့္၊ မျမင္ခ်င္ ေလာက္ေအာင္ မုန္း
တာေတြ ရွိခဲ့ၾကတယ္။ ရဟန္းေတာ္ ၈၅% ဟာ အမ်ိိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္အ
ျပည့္ရွိတယ္ဆုိတာ အရင္ကလည္း ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ ယခုလည္းေတြ႕ေနရဆဲ၊
ေနာင္လည္းေတြ႔ေနအုံးမယ္ဆုိတာ မလြဲပါပဲ။

- ဒါဆုိရင္ ရဟန္းေတာ္္ေတြက ဘာအက်ိဳးကုိ ေမွ်ာ္ကုိးလုိ႔ ဒီအလုပ္ေတြ လုပ္
ေနရသလဲ ေမးရင္ သူတို႔ရင္ထဲမွာ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးအတြက္ဆုိတာ မလြဲ
မေသြ လက္ကုိင္ထားၾကတယ္။ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ အသုံးခ်တာလည္း ရွိပါ
တယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ဘာေၾကာင့္လဲ ေမးရင္ ငါတုိ႔ ဒကာ၊ ဒကာမ
ေတြ ဆင္းရဲျခင္း၊ အႏုိင္ က်င့္ခံရျခင္းမွ ကင္းလြတ္ပါေစဆုိတဲ့ စိတ္နဲ႔ လုပ္ခဲ့
ၾကတာမ်ားတယ္။

- ဟုိးယခင္္ ကုလားအေရးအခင္းကစလုိ႔ ျဖစ္လာခဲ့တဲ့ ျပႆနာေပါင္းေသာင္း
ေျခာက္ေထာင္ကုိ ေလ့လာၾကည့္ရင္ ရဟန္းေတာ္ေတြ ျပႆနာရွာလုိ႔ အေရး
အခင္းျဖစ္ရတာက နည္းတာေတြ႕ရတယ္။ ဒကာ၊ ဒကာမေတြရဲ႕ အပူေတြ၊ ျပ
ႆနာ ေပါင္းေသာင္းေျခာက္ေထာင္ လာလာေျပာ၊ ထုိးထုိးအပ္ၾကလုိ႔ မခံရပ္ႏုိင္ျဖစ္ခဲ့ၾကတာ မ်ားတယ္။

- ထင္ရွားတဲ့သာဓကေတြ ထုတ္ၾကည့္ရင္ မႏၱေလးသံဃာအေရးအခင္းနဲ႔၊ ေရႊ
၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး ေတြက သက္ေသေတြပါပဲ။ ဘာမွ မလုပ္ခ်င္၊ ပ်င္းရင္၊
အကုသုိလ္မေၾကာက္ရင္ သကၤန္းခ်ဳံ၊ ဗုိက္ေမွာက္အိပ္ေနၾကရုံပါပဲ။ သာသနာ
ဘာမွ မ လုပ္၊ အမုန္း မခံခ်င္တဲ့၊ ၀န္စီးတဲ့ ရဟန္းသံဃာ၊ ရဟန္းတု၊ ရ ဟန္း
ေယာင္ေတြလည္း အမ်ားအျပားရွိၾကပါတယ္။

- ေျပာခ်င္တာက ရဟန္းေတြက ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ ၾကားထဲ ေျမစာပင္ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေနတာေတြ႕ရတယ္။ စစ္အာဏာရွင္တစ္စုက မၾကိဳက္ရင္ ရုိက္လုိက္္၊ ႏွက္လုိက္၊ ေထာင္ခ်လုိက္။ ဒီလုိလုပ္လုိ႔ မိမိတို႔ အသိထဲက ရဟန္း သံဃာအခ်ိဳ႕ဆုိရင္ အစအနေတာင္ ရွာမရတာ အမ်ားၾကီးပါ။

- ေဟာ ေနာက္ပါတီကုိအားကုိးရမလား မွတ္တယ္။ အာဏာပါတီက မရေသး
ဘူး။ ပါတီကုိ ေ၀ဖန္လုိ႔ မၾကိဳက္ရင္ ဆဲလုိက္ၾကတာလဲ ေသာက္ ေသာက္ လဲ။
ဘယ္မလဲ ဒီမုိကေရစီ။ ဘယ္သူကုိ ျပည္သူေတြ ယုံၾကည္အားကုိးမလဲ။

- ရဟန္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ လူပဲျဖစ္ျဖစ္ သူမဟုတ္တာလုပ္ရင္ သူ႕ကံအတုိင္း သူသြား
လိမ့္မယ္။ ကိုယ္က သူေတာ္ေကာင္းလုိ႔ အမည္ခံၿပီး ငါလွဴေနတာ လယ္ ယာ
ေျမေကာင္းသဖြယ္ မျဖစ္ဘူး။ ဘာညာေလွ်ာက္ ေ၀ဖန္ေနရင္ ကုိယ္တုိင္ပဲ အ
ကုသုိလ္ ၀ယ္ယူေနတာပဲ အဖတ္တင္မယ္။

- ေကာင္းေစခ်င္လို႔လုိ႔ ေျပာေျပာၿပီး သေဘာမက်လို႔ ပုတ္ခတ္ေ၀ဖန္ခ်င္တာ
ကမ်ားေနတာ ေတြြ႕ရတယ္။ ရဟန္းေတာ္ေတြ ႏုိင္ငံေရးလုပ္တာ၊ မလုပ္ တာ
ကုိ မိမိ မေ၀ဖန္ခ်င္သလုိ၊ အားေပး အားေျမွာက္လည္း မျပဳပါဘူး။ စစ္မွန္တဲ့
လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ အတြက္ ဘယ္သူ႕ကုိမွ မထိ
ခိုက္၊ မနစ္နာဘူးဆုိရင္ ဒါဟာ လုပ္သင့္ ၊ လုပ္ထုိက္တဲ့ အလုပ္ပါပဲ။

- ေလာကတၳစရိယ၊ ဥာတတၳစရိယ၊ ဗုဒၶတၳစရိယဆုိၿပီး စရိယသုံးမ်ိဳးမွာ ခုရဟန္းေတာ္ေတြ၊ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြ လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ဟာ ေလာ ကတၳစရိယ၊ ဥာတတၳစရိယလုိ႔ ဆုိခ်င္တယ္။

- ကုိယ္တုိင္လည္း ဘာမွ မလုပ္၊ သူတစ္ပါး လုပ္ေနတာကုိလည္း အျပစ္ျမင္တဲ့
မ်က္လုံးနဲ႔ ၾကည့္ေနရင္ေတာ့ အျပစ္ဆုိတာ ရွာေတြ႕မွာပါပဲ။ ပိယစကၡဳနဲ႔ ၾကည့္ မွသာ အျပစ္ဆုိတာ မျမင္ႏုိင္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခါတစ္ေလ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ပါ။ ငါေျပာေနတာေတြ၊ ငါလုပ္ေနတာေတြဟာ တကယ္ေစတနာ မွန္ရဲ႕လား၊ မမွန္ဘူးလားဆုိတာ ကုိယ္တုိင္အသိဆုံးပါ။

- ေျမစာပင္လည္း မျဖစ္ေစပဲ၊ ေ၀ဖန္ပုတ္ခတ္တဲ့ေနရာမွာ ကုိယ့္အတြက္လည္းအျပစ္ မျဖစ္ေစ ပဲ “ရွဥ္႔လည္း ေလွ်ာက္သာ ပ်ားလည္းစြဲသာ”မ်ိဳးသာ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘာသာ၊ သာသနာ၊ လူမ်ိဳးအတြက္အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္ေစမွာ အမွန္ပဲဆုိတာေတာ့ ေျပာပါရေစ။

- ကုိယ္ - စိတ္ - ႏွလုံး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ။

- “ေဌး”သာမေဏေက်ာ္ဆရာေတာ္္
“ေစ့ေစ့ေတြးလုိ႔ ေရးေရးျမင္ပါေစ”
- ရဟန္းေတာ္ေတြကုိ ႏုိင္ငံေရး မလုပ္ရ၊ မလုပ္ရဆုိၿပီး ေဖ့ဘုတ္ေပၚမွာေကာ၊
အခ်ိဳ႕ အခ်ိဳ႕ေသာ စာေစာင္ေတြမွာပါ ေရးသားတာ ေတြ႕ရတယ္။

မေျပာခ်င္
ေပမဲ့ မ်က္စိပိတ္၊ နားပိတ္ေနတာေလး ဖြင့္ေပးၾကည့္မယ္။

- ဒီပဲရင္းအေရးအခင္းမွာ အစုိးရက ေထာင္ထြက္၊ သခုိးက်ပုိးေတြကုိ ေခၚယူ

တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကတုံးတုန္း၊ သကၤန္းပတ္ေပးတယ္။ ၿပီးေတာ့ သိၿပီးသားျဖစ္
တဲ့အတုိင္္း၊ လူပုံစံေကာ၊ ရဟန္းပုံစံပါ အတုိက္အခံပါတီကုိ ရုိက္ႏွက္၊ သတ္
ျဖတ္ေစခဲ့တယ္။ ဒါက ဒီပဲရင္း။

- ေနာက္တစ္ခ်က္ ေဒၚစုအတြက္ ရဟန္းေတာ္ေတြ အမ်ားအျပား အားေပးခဲ့

ၾကတယ္။ ေဖ့ဘုတ္မွာ ေဒါင္းအလံကုိ နဖူးစည္းတဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့လုိ႔ အမုန္းခံၿပီး
ေျပာခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြရွိတယ္။ ဒီလုိေျပာလုိ႔ နဖူးေဒါင္းအလံစည္းတဲ့ ရဟန္းအ
ခ်ိဳ႕နဲ႔ ဒကာ၊ ဒကာမအခ်ိဳ႕ လုိင္းေပၚမွာ ျပႆနာေသာက္ေသာက္လဲ တက္ခဲ့
တာလဲ ကုိယ့္မ်က္ျမင္ပါပဲ။

- ေနာက္ေတာ့ ရခုိင္္ကုလားအေရးအခင္းျဖစ္ခ်ိန္မွာ ေဒၚစုုကုိ အေမလုိ႔ ေခၚ

တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြ ကုိ္ယ္တုိင္က မၾကည့္၊ မျမင္ခ်င္ ေလာက္ေအာင္ မုန္း
တာေတြ ရွိခဲ့ၾကတယ္။ ရဟန္းေတာ္ ၈၅% ဟာ အမ်ိိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္အ
ျပည့္ရွိတယ္ဆုိတာ အရင္ကလည္း ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ ယခုလည္းေတြ႕ေနရဆဲ၊
ေနာင္လည္းေတြ႔ေနအုံးမယ္ဆုိတာ မလြဲပါပဲ။

- ဒါဆုိရင္ ရဟန္းေတာ္္ေတြက ဘာအက်ိဳးကုိ ေမွ်ာ္ကုိးလုိ႔ ဒီအလုပ္ေတြ လုပ္

ေနရသလဲ ေမးရင္ သူတို႔ရင္ထဲမွာ အမ်ားေကာင္းက်ိဳးအတြက္ဆုိတာ မလြဲ
မေသြ လက္ကုိင္ထားၾကတယ္။ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ အသုံးခ်တာလည္း ရွိပါ
တယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ဘာေၾကာင့္လဲ ေမးရင္ ငါတုိ႔ ဒကာ၊ ဒကာမ
ေတြ ဆင္းရဲျခင္း၊ အႏုိင္ က်င့္ခံရျခင္းမွ ကင္းလြတ္ပါေစဆုိတဲ့ စိတ္နဲ႔ လုပ္ခဲ့
ၾကတာမ်ားတယ္။

- ဟုိးယခင္္ ကုလားအေရးအခင္းကစလုိ႔ ျဖစ္လာခဲ့တဲ့ ျပႆနာေပါင္းေသာင္း

ေျခာက္ေထာင္ကုိ ေလ့လာၾကည့္ရင္ ရဟန္းေတာ္ေတြ ျပႆနာရွာလုိ႔ အေရး
အခင္းျဖစ္ရတာက နည္းတာေတြ႕ရတယ္။ ဒကာ၊ ဒကာမေတြရဲ႕ အပူေတြ၊ ျပ
ႆနာ ေပါင္းေသာင္းေျခာက္ေထာင္ လာလာေျပာ၊ ထုိးထုိးအပ္ၾကလုိ႔ မခံရပ္ႏုိင္ျဖစ္ခဲ့ၾကတာ မ်ားတယ္။

- ထင္ရွားတဲ့သာဓကေတြ ထုတ္ၾကည့္ရင္ မႏၱေလးသံဃာအေရးအခင္းနဲ႔၊ ေရႊ

၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး ေတြက သက္ေသေတြပါပဲ။ ဘာမွ မလုပ္ခ်င္၊ ပ်င္းရင္၊
အကုသုိလ္မေၾကာက္ရင္ သကၤန္းခ်ဳံ၊ ဗုိက္ေမွာက္အိပ္ေနၾကရုံပါပဲ။ သာသနာ
ဘာမွ မ လုပ္၊ အမုန္း မခံခ်င္တဲ့၊ ၀န္စီးတဲ့ ရဟန္းသံဃာ၊ ရဟန္းတု၊ ရ ဟန္း
ေယာင္ေတြလည္း အမ်ားအျပားရွိၾကပါတယ္။

- ေျပာခ်င္တာက ရဟန္းေတြက ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ ၾကားထဲ ေျမစာပင္ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေနတာေတြ႕ရတယ္။ စစ္အာဏာရွင္တစ္စုက မၾကိဳက္ရင္ ရုိက္လုိက္္၊ ႏွက္လုိက္၊ ေထာင္ခ်လုိက္။ ဒီလုိလုပ္လုိ႔ မိမိတို႔ အသိထဲက ရဟန္း သံဃာအခ်ိဳ႕ဆုိရင္ အစအနေတာင္ ရွာမရတာ အမ်ားၾကီးပါ။


- ေဟာ ေနာက္ပါတီကုိအားကုိးရမလား မွတ္တယ္။ အာဏာပါတီက မရေသး

ဘူး။ ပါတီကုိ ေ၀ဖန္လုိ႔ မၾကိဳက္ရင္ ဆဲလုိက္ၾကတာလဲ ေသာက္ ေသာက္ လဲ။
ဘယ္မလဲ ဒီမုိကေရစီ။ ဘယ္သူကုိ ျပည္သူေတြ ယုံၾကည္အားကုိးမလဲ။

- ရဟန္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ လူပဲျဖစ္ျဖစ္ သူမဟုတ္တာလုပ္ရင္ သူ႕ကံအတုိင္း သူသြား

လိမ့္မယ္။ ကိုယ္က သူေတာ္ေကာင္းလုိ႔ အမည္ခံၿပီး ငါလွဴေနတာ လယ္ ယာ
ေျမေကာင္းသဖြယ္ မျဖစ္ဘူး။ ဘာညာေလွ်ာက္ ေ၀ဖန္ေနရင္ ကုိယ္တုိင္ပဲ အ
ကုသုိလ္ ၀ယ္ယူေနတာပဲ အဖတ္တင္မယ္။

- ေကာင္းေစခ်င္လို႔လုိ႔ ေျပာေျပာၿပီး သေဘာမက်လို႔ ပုတ္ခတ္ေ၀ဖန္ခ်င္တာ

ကမ်ားေနတာ ေတြြ႕ရတယ္။ ရဟန္းေတာ္ေတြ ႏုိင္ငံေရးလုပ္တာ၊ မလုပ္ တာ
ကုိ မိမိ မေ၀ဖန္ခ်င္သလုိ၊ အားေပး အားေျမွာက္လည္း မျပဳပါဘူး။ စစ္မွန္တဲ့
လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ အတြက္ ဘယ္သူ႕ကုိမွ မထိ
ခိုက္၊ မနစ္နာဘူးဆုိရင္ ဒါဟာ လုပ္သင့္ ၊ လုပ္ထုိက္တဲ့ အလုပ္ပါပဲ။

- ေလာကတၳစရိယ၊ ဥာတတၳစရိယ၊ ဗုဒၶတၳစရိယဆုိၿပီး စရိယသုံးမ်ိဳးမွာ ခုရဟန္းေတာ္ေတြ၊ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြ လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ဟာ ေလာ ကတၳစရိယ၊ ဥာတတၳစရိယလုိ႔ ဆုိခ်င္တယ္။


- ကုိယ္တုိင္လည္း ဘာမွ မလုပ္၊ သူတစ္ပါး လုပ္ေနတာကုိလည္း အျပစ္ျမင္တဲ့

မ်က္လုံးနဲ႔ ၾကည့္ေနရင္ေတာ့ အျပစ္ဆုိတာ ရွာေတြ႕မွာပါပဲ။ ပိယစကၡဳနဲ႔ ၾကည့္ မွသာ အျပစ္ဆုိတာ မျမင္ႏုိင္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခါတစ္ေလ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ျပန္လည္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ပါ။ ငါေျပာေနတာေတြ၊ ငါလုပ္ေနတာေတြဟာ တကယ္ေစတနာ မွန္ရဲ႕လား၊ မမွန္ဘူးလားဆုိတာ ကုိယ္တုိင္အသိဆုံးပါ။

- ေျမစာပင္လည္း မျဖစ္ေစပဲ၊ ေ၀ဖန္ပုတ္ခတ္တဲ့ေနရာမွာ ကုိယ့္အတြက္လည္းအျပစ္ မျဖစ္ေစ ပဲ “ရွဥ္႔လည္း ေလွ်ာက္သာ ပ်ားလည္းစြဲသာ”မ်ိဳးသာ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘာသာ၊ သာသနာ၊ လူမ်ိဳးအတြက္အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္ေစမွာ အမွန္ပဲဆုိတာေတာ့ ေျပာပါရေစ။


- ကုိယ္ - စိတ္ - ႏွလုံး ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ။


- “ေဌး”သာမေဏေက်ာ္ဆရာေတာ္္


 ေထရဝါဒ တို႔တိုင္းျပည္ ေဖ့ဘုတ္မွ တစ္ဆင့္မွ်ေ၀သည္။

No comments:

Post a Comment