Pages

Tuesday, March 18, 2014

***** ဒုကၡသစၥာ နက္(၄) ျဖာ *****


>>>> သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ <<<<
ဒုကၡသစၥာ နက္(၄) ျဖာ
*******************
( ဤအခ်က္အလက္မ်ားေၾကာင့္ ဤခႏၶာသည္
ဒုကၡသစၥာ - ဆင္းရဲအမွန္ - ျဖစ္ေၾကာင္းသိရပါ
ၿပီ၊ အဘယ္သေဘာအနက္ေၾကာင့္ ဒုကၡသစၥာ
ျဖစ္ပုံကုိလည္း ေျပာျပေစလုိပါသည္)

ဤအေမးအတြက္ ဒုကၡသစၥာအနက္(၄)
ခ်က္ကုိ ေဖာ္ျပရပါမည္။ အၾကင္တရားသေဘာ
သည္ လကၡဏာ (၄) ခ်က္ - အနက္ (၄) ပါးႏွင့္
ျပည့္စုံ၏၊ ထုိတရားသေဘာသည္ ဒုကၡသစၥာ
ျဖစ္ေလသည္။ အဘယ္သုိ႔ေသာ လကၡဏာအ
နက္တုိ႔နည္းဟူမူ ဒုကၡသစၥာဟူေသာ ႐ုပ္နာမ္
ခႏၶာသည္ -

၁။ "ပီဠန႒" ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ ရေသာ- ႐ွိေသာ-ျဖစ္
ေသာသတၱဝါကုိ ႏွိပ္စက္တတ္ - ႏွိပ္စက္အပ္ -
ႏွိပ္စက္ျခင္းဟူေသာ ပီဠန႒ အနက္သေဘာ ။

၂။ "သခၤတ႒" အေၾကာင္းတရား ( ၄) ပါးတုိ႔
သည္ အညီအၫြတ္ေပါင္း၍ ျပဳျပင္တတ္- ျပဳ
ျပင္အပ္- ျပဳျပင္ျခင္းဟူေသာ သခၤတ႒ အနက္
သေဘာ ။

၃။ "သႏၲာပ႒" ကိေလသာမီး ပြားစီးမႈေၾကာင့္
ပူပန္ေစတတ္- ပူပန္ေစအပ္- ပူပန္ျခင္းဟူေသာ
သႏၲာပ႒ အနက္သေဘာ ။

၄။ "ဝိပရိဏာမ႒" ရင့္ျခင္းဇရာ- ပ်က္ဆုံးျခင္း
မရဏ ဟူေသာ (၂)ပါးေသာ အျပားတုိ႔ျဖင့္ -
ေဖာက္ျပန္တတ္ေသာ ဝိပရိဏာမ႒ အနက္သ
ေဘာ ။

ဤသုိ႔လွ်င္ ဒုကၡသစၥာဟူေသာ ႐ုပ္နာမ္
(၂)ပါး၏ ဒုကၡသစၥာအနက္သေဘာျဖစ္ကုန္ေသ
ဤ(၄)ပါးတုိ႔သည္ -

"တထာ" - မွန္ကန္ကုန္၏။
"အဝိတထာ" - မခြၽတ္မယြင္းကုန္။
"အနညထာ" - ႏွိပ္စက္တတ္- ႏွိပ္စက္အပ္-
ႏွိပ္စက္ျခင္းဟူေသာ ပီဠန႒ သေဘာမွတစ္ပါး
မႏွိပ္စက္တတ္ - မႏွိပ္စက္အပ္ - မႏွိပ္စက္ျခင္း
ဟူေသာသေဘာမွ ကင္းၾကကုန္၏ ။

ဤဒုကၡသစၥာ၏ အနက္ ( ၄) ခ်က္တုိ႔တြင္
"ပီဠန႒" ႏွိပ္စက္ျခင္းအနက္သေဘာတစ္ခုသည္
သာ မူလပင္ရင္းအနက္သေဘာျဖစ္၍၊ က်န္အ
နက္(၃)ခုသည္ ဤခႏၶာဒုကၡကုိႏွိပ္စက္ရေအာင္
အကူအညီေပးၾကေသာ အျခင္းအရာ အနက္
သေဘာမ်ားျဖစ္ေလသည္။ ျဖစ္ပုံမွာ -

ဤခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္တရားတုိ႔သည္ ပီဠ
န႒ သေဘာအားျဖင့္ အဘယ္သုိ႔ႏွိပ္စက္ပါသ
နည္းဆုိေသာ္ -

"သခၤတ႒" သေဘာအားျဖင့္ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ
သည္ ျဖစ္ပ်က္ျဖစ္ပ်က္ ျပဳျပင္ခ်က္ႏွင့္ အျမဲ
မျပတ္ ႏွိပ္စက္တတ္၏ ။

"သႏၲာပ႒" သေဘာအားျဖင့္ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ
သည္ ကိေလသာတုိ႔၏ပြားစီးရာ ကိေလသာတုိ႔
ခုိေအာင္းရာ အုိနာေသမႈ ဒုကၡစုတုိ႔ အျမဲမ
ျပတ္ ႏွိပ္စက္အပ္၏ ။

"ဝိပရိဏာမ႒" သေဘာအားျဖင့္ ရင့္ေရာ္အုိ
မင္း ယုိယြင္းပ်က္စီး ေသေပ်ာက္ျခင္းတည္းဟူ
ေသာဆင္းရဲတုိ႔ျဖင့္ အျမဲမျပတ္ ႏွိပ္စက္အပ္၏။

ဤသုိ႔လွ်င္ ႏွိပ္စက္တတ္ေသာသေဘာ၊ ပူ ပန္စုိးရိမ္ ေၾကာင့္ၾကရေသာသေဘာ၊ အုိနာေသ
ေရး ဒုကၡေဘးဟု ဆုိအပ္ေသာသေဘာတုိ႔သည္
အျမဲတေစ ကပ္၍ မျပတ္ႏွိပ္စက္တတ္ရကား -
ဤ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာရျခင္းသည္ ဆင္းရဲအစစ္အမွန္
ျဖစ္ေလသည္ ။

( ဓမၼစၾကာပါဠိေတာ္တြင္ ဒုကၡသစၥာဟု သာမည
မေဟာပဲ "ဒုကၡအရိယသစၥာ" ဟု ေဟာေတာ္မူပါ
သည္၊ မည္သုိ႔ထူးျခားပါသနည္း)

ခႏၶာပရမတ္၏ ပင္ရင္းအမွန္တရားသည္
"ဒုကၡသစၥာ" ျဖစ္ပါသည္။ ထုိဒုကၡသစၥာအမွန္သ
ေဘာတရားတုိ႔ကုိ အမွန္အတုိင္း သိေနျမင္ေန
ေသာဥာဏ္သည္ အရိယာတုိ႔သိေသာဥာဏ္မ်ဳိး
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ "ဒုကၡံ အရိယသစၥံ" ဟု အသိ
ဥာဏ္ကုိ ေဟာေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ထူးျခားပါ
သည္ ။

( ဓမၼာစရိယ ဆရာႀကီးဦးၾကည္)

No comments:

Post a Comment