Pages

Friday, April 11, 2014

**** ပါရမီဘက္ မငဲ့လိုက္ၾကပါနဲ႔ *****

ဒကာ၊ဒကာမတို႔ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ရင္ တိဟိတ္ပါ၊ဝါးႏွစ္လံုးကို မီးထြက္ေလာက္တဲ့ အေျခအေန ေရာက္ေအာင္ပြတ္မွ မီးထြက္သလို...နိဗၺာန္ေပၚလာေအာင္ ျဖစ္ပ်က္အားထုတ္။ျဖစ္ပ်က္ ခ်ဳပ္ၿပီး နိဗၺာန္ေပၚမွာပဲ။


ပါရမီေတြ ဘာေတြလိုမေနနဲ႔၊ပါရမီက ျပည့္ၿပီးသားကို၊မျပည့္ေသးဘူးထင္ၿပီး မႀကိဳးစားခဲ့ေသာ္၊ပါရမီအညြန္႔တံုး၍၊
အပါယ္ေလးပါးမွာ စုန္႔စုန္႔ျမဳပ္ရပါလိမ့္မယ္၊ဘာမွ ေနာက္ျပန္ၾကည္မေနနဲ႔၊အၿပီးလုပ္ေတာ့
မယ္လို႔သာ၊ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ပါ။
"ဗုဒၶဳပၸာဒ နဝမဆိုတဲ့ မႏုႆတၱဘာဝ ဒုလႅဘျဖစ္တဲ့ လူ႔ဘဝ"ကိုလည္း ရမယ္... ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါးလြတ္ၿပီး ကံႀကီးငါးပါး မထိုင္
ဘူး၊သစၥာအႏုေလာမိက ဉာဏ္ရွိ၍ နားကတရာနာ၊ဉာဏ္ကခႏၶာႏွလံုးသြင္းအားထုတ္မယ္ဆိုရင္၊ဆုႀကီးပန္ မဟုတ္ဘဲ....
အခု နိဗၺာန္ရ...အခု နိဗၺာန္ယူမယ္ဆိုသူမ်ားသည္။ပါရမီေစာင့္ရန္မလိုဘဲ၊ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္ၾကပါလွ်င္၊ယခုဘဝ၌ပဲ
မဂၢင္ရႏိုင္ပါတယ္။ဘုရားတည္ဟူေသာ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း
တစ္ေယာက္မေပၚလာသရြ႕ ကာလပတ္လံုး၊လူေတြဟာ မိဘရိုး
ရာနဲ႔ ကိုးကြယ္ရခ်င္ရာ ကိုးကြယ္ၿပီး အပါယ္ခ်ည္းသြားၾကတာပဲ။ဘုရားက"ယထာဘူတံ ဉာဏာယသတၱံပရိေယသိ တေဗၺာ"ဆိုၿပီးဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ ေဟာတတ္တဲ့ဆရာရွာဖို႔(၃၂)ႀကိမ္မွာခဲ့
တယ္၊ဆရာသမားေကာင္းရဲ႕နည္းရရင္ မဂ္ဟာ လက္ေဖ်ာက္တီးတာကမွ ခက္ပါလိမ့္ဦးမယ္။မရမရွိပါဘူး၊ကိုယ္ဉာစြမ္းအလိုက္ (၇) ရက္နဲ႔ ရတာလည္းရွိတယ္၊ကိေလသာၾကားမခိုရင္
မနက္အားထုတ္ ညေနရတာလည္းရွိတယ္။(၃၁) ဘံုမွာ ပုပုရြရြ ျမင္သမွ်ေတြသည္ တဏွာစီမံသလို ခံေနၾကရတာ၊ဒုကၡျဖစ္ေလသမွ် တဏွာေၾကာင့့္တစ္ခ်ိန္လံုး မအားႏိုင္ပဲ တစ္ေျပးတည္းေျပးေနရတာ၊တဏွာခိုင္းေစမႈေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနၾကရတာ၊
ေလာကီကိစၥဟူသေရြ႕ တဏွာခိုင္းတာကို ေလွ်ာက္လုပ္ေနၾကရတာ၊သားသမီး ပစၥည္းစြဲၿပီး၊ၿပိတၱာျဖစ္ရတာလည္း၊တဏွာကို မျဖတ္ႏိုင္လို႔ သူစီမံသလိုခံရတာ၊နိဗၺာန္ရမယ့္အမႈဟူသေရြ႔
ကန္႔ကြက္ေနတာတဏွာ။အမႈကိစၥမွန္သမွ်ဉာဏ္ညြန္တံုးဖို႔ ေပၚလာတဲ့၊
အဝိဇၨာရဲ႕ စြမ္းရည္ သတၱိ၊သစၥာမသိလို႔ လုပ္မိလုုပ္ရလုပ္
ေတာ့၊ျဖစ္မိျဖစ္ရာ ဒုကၡသစၥာခ်ည္း ျဖစ္လာတာ၊အပါယ္သြားဖို႔ လူလားေျမာက္လာတာ၊အေလာင္းကသုႆန္၊အက်ိဳးေပးက အပါယ္။အဝိဇၨာဟာ (၃၁) ဘုံရဲ လူသတ္ဘုရင္ႀကီး၊ (၃၁) ဘံုဟာ အဝိဇၨာစီစဥ္ထားတဲ့ အေလာင္းျမႇဳပ္ရာ သုႆန္ေတြ၊အဝိဇၨာက ဝိဇၨာ၊တဏွာက အေလာဘ ျဖစ္မွသာ၊အရုိးကဓာတ္ေတာ္ျဖစ္တာ၊တဏွာေသမွ နိဗၺာန္ရမွ၊တဏွာမေသရင္ အၿမဲငတ္ေနရုံပဲ။
ဒါေၾကာင့္သူက၊"ဒုေကၡ အညာဏံ"တဲ့။ဒုေကၡ=ဒုကၡသစၥာ၌ ၊ အညာဏံ=မသိျခင္းသည္ ၊ အဝိဇၨာ=အဝိဇၨာပဲ။အဝိဇၨာဆိုတာ လံုးဝမသိတာကိုဆိုတာလား၊သိေကာင္းတာ မသိ၊မသိေကာင္းတာ သိတယ္ဆိုတာ ယေန႔ရွင္းၿပီလား။ဒီတစ္ခါ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ေတြ႔လို႔မွ၊မ်က္စိႏွစ္ကြင္း အလင္းရေအာင္ မယူဘူးဆိုလို႔ရွိရင္...ခင္ဗ်ားတို႔ေသလို႔ရွိရင္ ၊ အကန္းမသာ အ႐ႈၾကြေတာ္မႈၾကပါ လို႔သာ ဖိတ္ပါေတာ့၊ အဲဒီအဝိဇၨာကို ဘုန္းႀကီးက၊ ဝိဇၨာျဖစ္ေအာင္ လုပ္မေပးႏိုင္လို႔ရွိရင္ျဖင့္..ဘုန္းႀကီးကိုလည္း မကိုးကြယ္ၾကနဲ႔
ေတာ့။ေက်းဇူးရွင္လို႔ ဆိုလို႔ရပါမလား။(၃၁) ဘံုးက မီးပံုႀကီး ၊ နိဗၺာန္က (၃၁) ဘံု အျပင္ဘက္မွာ ရွိတယ္၊ နိဗၺာန္ကို ဘယ္အခါမဆို အနီးကေလးလို႔ ဘုရားကေဟာတယ္။ (၁) သစၥာတရားနာၿပီး။ (၂) မိမိခႏၶာမွာ ႏွလံုးသြင္းမွန္ရင္။ ဘယ္အခါမဆို နိဗၺာန္ေရာက္ႏိုင္တယ္၊ နိဗၺာန္ကို ပုထုဇဥ္စိတ္နဲ႔ မႀကိဳက္တဲ့
ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ..မစားဘူးဘဲနဲ႔..ရမ္းၿပီးမႀကိဳက္တာ ျဖစ္ေလေသာေၾကာင့္၊
သူတို႔စကားကို အတည္မယူပါနဲ႔၊ ကံစီမံတာက (၃၁) ဘံု။ ဉာဏ္စီမံတာက (၃၁) ဘုံ အျပင္ဘက္ပါ ။ ကံစခန္းက ၾကာတာ၊ ဉာဏ္စခန္းဆိုတာ ၾကာတာမဟုတ္ဘူး။မ်ားမ်ားလုပ္ ျမန္ျမန္ခရီးေပါက္တယ္၊ ဒီဥစၥာ၊ (၁) နာရီအတြင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ (၅) မိနစ္အတြင္း
လည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ မေလွ်ာ့နဲ႔ ။သံသရာရွည္တယ္ဆိုတာ ဒုကၡရွည္တာ၊ ကိုယ့္ခႏၶာထဲ ကိုယ့္တဏွာနဲ႔ ကိုယ့္ ဒိ႒ိပဲေရာက္တယ္၊ ကိုယ့္
ဉာဏ္မေရာက္ခဲ့လို႔။ သံသရာရွည္တယ္ဆိုတာသည္ ကိုယ့္ခႏၶာထဲကို..ကိုယ့္ဉာဏ္မေရာက္ခဲ့လို႔သာမွတ္ေပေတာ့၊ ခႏၶာရွိရင္ ဒုကၡရွိတယ္၊ ခႏၶာမရွိရင္ (နိဗၺာန္) သုခရွိတယ္၊ နိဗၺာန္ မရေသးသေရြ႕ ဒုကၡရမွာပဲ။ ဒုကၡကို အဝိဇၨာက ဖံုးထားတာ၊ ဒုကၡထဲမေပ်ာ္ၾကပါနဲ႔ေတာ့၊ ဒကာ ဒကာမတို႔သည္.."ေသကၡ"ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေအာင္ မႀကိဳးစားခဲ့လို႔ရွိရင္၊ စုတိၿပီး ပဋိသေႏၶ လာလိမ့္မယ္။ ဒါ-ဒကာ ဒကာမေတြ၌"ဒုကၡသစၥာ"နဲ႔ ခဲြၿပီး၊ တစ္ဖန္"ဒုကၡသစၥာ"နဲ႔ ပဲျပန္ေပါင္းရတယ္ဆိုရင္၊ လြဲပါ့မလား၊ အဲဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ား
တို႔ကို ကယ္မယ့္ယူမယ့္ဟာကျဖင့္ "မဂ္"ပဲ ။
ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ က်င့္ဆဲ"ေသကၡ"ပုဂၢိဳလ္လည္း မဟုတ္၊က်င့္တဲ့ အဆံုးလည္း မေရာက္ေသးဘူးဆိုရင္၊
ဘဝခ်ည္းကူးေနရမွာပဲ။ ကိုင္း ဒါျဖင့္..က်င့္ၾကံထားတာက ဘာမွ မရွိေတာ့၊"ေသကၡ"ပုဂၢိဳလ္ကလည္း
မဟုတ္ေတာ့..ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒကာ ဒကာမေတြ၊ စုတိ ဒုကၡၿပီးေတာ့၊"ဖ်တ္"ဆို ပဋိသေႏၶက..အမိဝမ္း
ေခါင္း ေျပာင္းရတယ္။ ဘဝကူးေကာင္းေအာင္ဆိုတဲ့ စကားသည္၊အေတာ္အ႐ုပ္ဆိုးတဲ့စကား၊
ဘဝကူးၾကလို႔ရွိရင္ျဖင့္..ဒုကၡ သစၥာႀကီးနဲ႔အတူ ေနၾကရမယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက"စတၱာေရာ အပါယာ သကေဂဟ သဒိသာ"တဲ့ သတၱဝါေတြရဲ႕ အၿမဲေန
အိမ္ဟာ အပါယ္ေလးပါး...လူ႔ျပည္လာတာ....အရိပ္လာျပတာတဲ့ ။ 

မွတ္ခ်က္။      ။http://mogokdama.blogspot.com/2012/09/blog-post_17.html

No comments:

Post a Comment