Pages

Thursday, April 3, 2014

*** ေစတသိက္အေၾကာင္း *****

Photo: >>>> သဗၺဒါနံ  ဓမၼဒါနံ  ဇိနာတိ <<<<
          *********************

ေစတသိက္အေၾကာင္း
*******************

"ေစတသိက္က  စိတ္ကုိျခယ္လွယ္ပုံ"

      စိတ္အေၾကာင္းကုိျပရာဝယ္   "စိတ္ေကာင္း-
စိတ္ဆုိး" ဟု  ျပခဲ့ပါၿပီ ၊     သုိ႔ေသာ္     စိတ္သည္
အာ႐ုံကုိ သိဖုိ႔ရန္ကိစၥ   တစ္ခုသာ႐ွိေသာေၾကာင့္
သူ႔ခ်ည္းသက္သက္   အေကာင္းအဆုိး  မကြဲျပား
ႏုိင္ေခ် ၊     ေစတသိက္အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္   အတူျဖစ္ရ
ေသာေၾကာင့္      ထုိေစတသိက္အမ်ား၏       အ
ေကာင္းအဆုိးလုိက္၍    စိတ္သည္လည္း    စိတ္
ေကာင္း  စိတ္ဆုိး  ျဖစ္ရေပသည္ ။ "စိတ္ေကာင္း
စိတ္ဆုိး    ၂-မ်ဳိးကြဲဖုိ႔ရန္    ယွဥ္ဖက္  ေစတသိက္
မ်ားက    ျခယ္လွယ္၍ထားၾကသည္" ဟု    ဆုိလုိ
သည္ ။    ဥပမာ   ေရသည္   ပင္ကုိယ္အေနအား
ျဖင့္   အေရာင္တစ္မ်ဳိးတည္းသာ   ႐ွိေသာ္လည္း
ေဆးနီ  ေဆးဝါ  ေဆးျပာ  ေဆးနက္တုိ႔ႏွင့္  ေရာ
စပ္မိေသာအခါ၌    ေရနီ  ေရဝါ  ေရျပာ  ေရနက္
ျဖစ္ရေတာ့သကဲ့သုိ႔တည္း ။     ထုိ႔ေၾကာင့္    စိတ္
ေကာင္းစိတ္ဆုိးဟု   နားလည္ဖုိ႔ရာ    ေစတသိက္
တုိ႔၏   အေၾကာင္းကုိလည္း     ဆက္လက္၍ေလ့
လာသင့္ၾကေပသည္ ။

[ ေဆာင္]

စိတ္၏တံထြာ   ဓမၼတာကား    ၾကံဳရာအာ႐ုံ   ရမိ
႐ုံသာ   ဖုံဖုံေကာင္းဆုိး   မကြဲ႐ုိးတည္း ၊   တစ္မ်ဳိး
တြဲဖက္    ေစတသိက္တြက္ေၾကာင့္    သက္သက္
ဆုိးေကာင္း     အေရာင္ေျပာင္း၍        မေကာင္း
လည္းစိတ္     ေကာင္းလည္းစိတ္ဟု     ခြဲစိတ္စျမဲ
ဥဒါန္းကဲသည္      စိတ္လည္းေစတသိက္ေၾကာင့္
သာကုိး ။

*
*

အ႐ွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာ
( စာ-၁၁)  


ေစတသိက္အေၾကာင္း
*******************
"ေစတသိက္က စိတ္ကုိျခယ္လွယ္ပုံ"

စိတ္အေၾကာင္းကုိျပရာဝယ္ "စိတ္ေကာင္း-
စိတ္ဆုိး" ဟု ျပခဲ့ပါၿပီ ၊ သုိ႔ေသာ္ စိတ္သည္
အာ႐ုံကုိ သိဖုိ႔ရန္ကိစၥ တစ္ခုသာ႐ွိေသာေၾကာင့္
သူ႔ခ်ည္းသက္သက္ အေကာင္းအဆုိး မကြဲျပား
ႏုိင္ေခ် ၊ ေစတသိက္အမ်ဳိးမ်ဳိးႏွင့္ အတူျဖစ္ရ
ေသာေၾကာင့္ ထုိေစတသိက္အမ်ား၏ အ
ေကာင္းအဆုိးလုိက္၍ စိတ္သည္လည္း စိတ္
ေကာင္း စိတ္ဆုိး ျဖစ္ရေပသည္ ။ "စိတ္ေကာင္း
စိတ္ဆုိး ၂-မ်ဳိးကြဲဖုိ႔ရန္ ယွဥ္ဖက္ ေစတသိက္
မ်ားက ျခယ္လွယ္၍ထားၾကသည္" ဟု ဆုိလုိ
သည္ ။ ဥပမာ ေရသည္ ပင္ကုိယ္အေနအား
ျဖင့္ အေရာင္တစ္မ်ဳိးတည္းသာ ႐ွိေသာ္လည္း
ေဆးနီ ေဆးဝါ ေဆးျပာ ေဆးနက္တုိ႔ႏွင့္ ေရာ
စပ္မိေသာအခါ၌ ေရနီ ေရဝါ ေရျပာ ေရနက္
ျဖစ္ရေတာ့သကဲ့သုိ႔တည္း ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စိတ္
ေကာင္းစိတ္ဆုိးဟု နားလည္ဖုိ႔ရာ ေစတသိက္
တုိ႔၏ အေၾကာင္းကုိလည္း ဆက္လက္၍ေလ့
လာသင့္ၾကေပသည္ ။

[ ေဆာင္]

စိတ္၏တံထြာ ဓမၼတာကား ၾကံဳရာအာ႐ုံ ရမိ
႐ုံသာ ဖုံဖုံေကာင္းဆုိး မကြဲ႐ုိးတည္း ၊ တစ္မ်ဳိး
တြဲဖက္ ေစတသိက္တြက္ေၾကာင့္ သက္သက္
ဆုိးေကာင္း အေရာင္ေျပာင္း၍ မေကာင္း
လည္းစိတ္ ေကာင္းလည္းစိတ္ဟု ခြဲစိတ္စျမဲ
ဥဒါန္းကဲသည္ စိတ္လည္းေစတသိက္ေၾကာင့္
သာကုိး ။


အ႐ွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာ
( စာ-၁၁)

No comments:

Post a Comment