
နဂါး႐ံုဘုရားသည္
ကြမ္းေတာင္ေပါက္ လုိဏ္တစ္ဆင့္ဂူ ဘုရားျဖစ္ၿပီး
ခရစ္ (၁၁) ရာစုေႏွာင္းတြင္
က်န္စစ္သားမင္းတည္ခဲ့သည္။ က်န္စစ္သားသည္ ေစာလူးမင္းရန္ေၾကာင့္
ျမင္းကပါရြာ
အနီး ပုန္းေအာင္း ေနရစဥ္ ဇနီးျဖစ္သူ အပယ္ရတနာက
သြားေရာက္
ေတြ႕ဆံုေလ့ရွိသည္။ တစ္ေန႔တြင္ အပယ္ရတနာ
က်န္စစ္သားထံသြားရာ အိပ္ေပ်ာ္ေနသည့္
က်န္စစ္သားကုိ
နဂါးတစ္ေကာက္က ပါးျပင္းျဖင့္ မုိးေနသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။
က်န္စစ္သားႏုိးလာလွ်င္ နဂါးလည္း ေပ်ာက္ကြယ္ သြားသည္။
ထုိအေၾကာင္းကုိ
အပယ္ရတနာက က်န္စစ္သားမင္းအား ေျပာျပရာ
က်န္စစ္သားက မိမိမင္းျဖစ္မည့္
နိမိတ္ဟု အပယ္ရတနာအား ေျပာၾကားခဲ့သည္။
က်န္စစ္သား ပုဂံထီးနန္း
ရရွိၿပီးေနာက္
၄င္းအား နဂါးပါးျပင္မုိးထားရာ ေနရာ၌ နဂါး႐ံုဘုရား တည္ခဲ့သည္။

နဂါး႐ံုဘုရားကုိ
မုိးေလ်ာ၊ ပစၥယာအဆင့္ဆင့္ျဖင့္
တည္ေဆာက္ထားၿပီး ပစၥယာအထက္တြင္
ကြမ္းေတာင္ႏွင့္
အထြတ္ေစတီ ေပါက္ထားသည္။ ပစၥယာမ်ား၌ ေထာင့္ေစတီမ်ား ရွိသည္။
နဂါး႐ံုဘုရားတြင္ နံရံမ်ားႏွင့္ စၾကၤပတ္လမ္း နံရံမ်ားတြင္
ဗုဒၶ၀င္ခန္းမ်ား၊
ျမတ္စြာဘုရား တရားေဟာခန္း နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီမ်ားကုိ
ေရွးမြန္ဘာသာ ကမၸည္းစာမ်ားႏွင့္ တကြ ေတြ႕ရသည္။

နဂါး႐ံုဘုရား၏
အ၀င္ခန္းမေဆာင္ နံရံမုခ္ကပ္မ်ားတြင္
ဗုဒၶ၀င္ခန္း ျဖစ္သည့္ မယ္ေတာ္မာယာ
အိပ္မက္ခန္း၊
ျမတ္စြာဘရား ေရႊခြက္ေမ်ာခန္း၊ တာ၀တိ ံသာ နတ္ျပည္မွ
ဆင္းလာခန္း၊ ျမတ္စြာဘုရား တရားေဟာခန္း၊
ပါလိေလယ်က (ပလလည္း) ေတာတြင္
သီတင္းသံုးခန္းႏွင့္
ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳခန္း စသည့္ ေက်ာက္ဆစ္႐ုပ္တု
မ်ားႏွင့္
ဂူဘုရားအတြင္းရွိ လက္၀ဲ လက္ယာ နံရံမုခ္ကပ္ မ်ားတြင္လည္း
သဲေက်ာက္ျဖင့္ ထုလုပ္ထားသည့္ ၾကာပလႅင္ေပၚရွိ
ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဆင္းတုမ်ား၊
ဒီပကၤရာဘုရား ေရွ႕ေမွာက္
သုေမဓာ ရွင္ရေသ့ ဗ်ာဒိတ္ခံယူပံု စသည့္
ေက်ာက္ဆစ္႐ုပ္တု မ်ားကုိ ေလ့လာႏုိင္သည္။
နဂါး႐ံုဘုရား အျပင္ဖက္နံရံတြင္ တန္ဆာဆင္ထားသည့္
နဂါး႐ံုဘုရား အျပင္ဖက္နံရံတြင္ တန္ဆာဆင္ထားသည့္
အဂၤေတပန္းေတာ့ လက္ရာမ်ား ျဖစ္သည့္
ဘီလူးပန္းဆဲြမ်ား
အဂၤေတပန္း မ်ားကုိလည္း ေလ့လာႏုိင္သည္။ နဂါး႐ံုဘုရား
အေျခမွ အတြင္း တံတုိင္းအထိ စဥ့္စိမ္းသုတ္ အုပ္ခ်ပ္မ်ား ခင္းထားသည္။
http://aung-myay.blogspot.com မွ ခံစားမွ်ေ၀သည္။
No comments:
Post a Comment