
" လူတုိင္းကို သီလေပးလုိ႔ ရမလား "
**************************
**************************
သီလဆုိတာ ႏူတ္က ခံယူရုံနဲ႕ ရတဲ့တရားလား။ အားနာလုိ႔ ယူရတဲ့တရားမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူး။ အတင္းေပးလုိ႔လည္း ယူလုိ႔ရတဲ့တရား မဟုတ္ဘူး။
သီလဟာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခံယူ က်င့္သံုးေဆာက္တည္မွ ရတဲ့တရားမ်ိဳးပါ။ ေရာေယာင္ သီလယူျပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို လိမ္ေနသူေတြလည္း အမ်ားၾကီးရွိတယ္။
ဥပုသ္သီလဟာ တန္တဲ့လူနဲ႕သာ တန္တာ။ တန္ဖိုးထားတဲ့လူက တကယ္တန္ဖိုးထားတာ။ သီလနဲ႕ လံုး၀မတည့္တဲ့၊ မတန္တဲ့လူေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။
ေလာကထဲက လူအခ်ိဳ႕ဟာ လံုး၀သီလ မရွိသလို သူတုိ႔ကို သီလေပးခ်င္သူက ေပးလို႔လည္း မရပါဘူး။
နက္နက္နဲနဲ မဟုတ္ေတာင္ ေတာ္ေတာ္ေလး စဥ္းစား လက္ခံေ၀ဖန္မိမွသာ သီလတရားကို ထုိးထြင္းရူျမင္တတ္လာၾကာတာ ျဖစ္ပါတယ္။
သီလတရားဆုိတာကို အျမဲမလစ္ေသာ မ်က္စိသတိ၊ မေလွ်ာ့တဲ့စိတ္ ဉာဏ္၀ီရိယ၊ ျပီးေတာ့ ခုိင္ခံ့တဲ့ သမာဓိေတြနဲ႕ ထိန္းရတာပါ။
နားလည္ေအာင္ ၾကိဳးစားျပီး၊ ၾကီးမားတဲ့ စိတ္အင္အားနဲ႕ စြဲစြဲျမဲျမဲလုပ္ႏုိင္ရင္ သီလတရားက သိပ္ေကာင္းတယ္။ အဖုိးတန္မွန္းလည္း သိလာလိမ့္မယ္။
လူတုိင္းလည္း သီလ မလုိခ်င္ဘူး။ လုိခ်င္တဲ့ သူသာ လုိခ်င္တာ။ အခ်ိဳ႕က်ေတာ့ အူမမေတာင့္လုိ႔ သီလမေစာင့္ၾကဘူးေလ။ လူတုိင္းကို သီလေပးလို႔ မရဘူးဆုိတာကို ေလ့လာတဲ့သေဘာနဲ႕ ငါးရာငါးဆယ္ နိပါတ္ေတာ္ထဲက ဇာတ္တစ္ပုဒ္ကို ေလ့လာၾကည့္ၾကရေအာင္လား။
ဇာတ္က ပဥၥကနိပါတ္၊ ၃၅၆။ ေကာရ႑ိယဇာတ္ပါ။ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုရား သီတင္းသံုးေနစဥ္ အခ်ိန္ကာလမွာ ရွင္သာရိပုတၱရာနဲ႕ ပတ္သက္လုိ႔ ေဟာရတာေလ။
အဲသည္အခ်ိန္က ရွင္သာရိပုတၱရာဟာ အယုတ္ အလတ္ အျမတ္မေရြး ျမင္ျမင္သမွ်ကို သီလေဆာက္တည္ဖုိ႔ တုိက္တြန္းျပီး သီလေပးေလ့ရွိတယ္။ ရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ကို ရုိေသျပီး အခ်ို႕က စိတ္မပါဘဲ သီလခံယူၾကတယ္။ ကြယ္ရာေရာက္ေတာ့ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ၾကေရာ။ ၾကာေတာ့ တပည့္ရဟန္းေတြ သိလာတယ္။ တပည့္ရဟန္းေတြက ရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ကို ေလွ်ာက္တယ္။
အေၾကာင္းက သီလ ယူလုိသူတုိ႔ကိုသာ သီလတရားေပးဖုိ႔ပါ။ ရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ၾကီးက လက္မခံဘူး။ သေဘာမတူဘဲနဲ႕ဆက္လုိ႔သာ ျမင္ျမင္သမွ်ကို သီလေပးျမဲေပးတယ္။
အဲသည္ကိစၥနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ရဟန္းေတြ ေျပာကုန္ၾကေရာ။ သည္လုိ ေျပာၾကတာကို ျမတ္စြာဘုရား ၾကားသိေတာ့ ေကာရ႑ိယဇာတ္ကို ေဟာေတာ္မူေတာ့တယ္။
အတိတ္ဇာတ္လမ္းမွာ ဗာရာဏသီျပည္မွာ ျဗဟၼဒတ္မင္း စိုးစံစဥ္အခ်ိန္ပါပဲ။
ဘုရားအေလာင္းေတာ္က ပုဏၰားမ်ိဳး။
အမည္က ေကာရ႑ိယ။
ေကာရ႑ိယဟာ တကၠသိုလ္ ဆရာၾကီးတစ္ဦးထံမွာ တပည့္ခံျပီး ပညာသင္ၾကားေနပါတယ္။ တပည့္ဆုိေပမယ့္ သာမန္တပည့္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တပည့္ထဲမွာ အၾကီးအကဲ တစ္ေယာက္ပါ။
အဲသည္ ေကာရ႑ိယရဲ႕ တကၠသိုလ္ဆရာၾကီးဟာ ျမင္ျမင္သမွ်ကို သီလခံယူဖုိ႔ တုိက္တြန္း သတိေပးေနတတ္တယ္။
အဲဒါကို တပည့္ေတြက သေဘာမက်ဘူး။ တုိ႔ဆရာၾကီးက ျမင္ျမင္သမွ် ၾကံဳရာလူ သီလ ေပးေနတာပဲ။ တကယ္ေတာ့ သီလခံယူခ်င္သူကိုသာ သီလေပးသင့္ပါတယ္။ မယူခ်င္သူေတြကို မေပးသင့္ပါဘူးလုိ႔ ေျပာၾကဆုိၾကေတာ့ ဆရာၾကီး သိလာတယ္။
ဆရာၾကီးက စိတ္ညစ္သြားတယ္။ ဒါေပမယ့္ တပည့္ေတြ အၾကံေပးတာကို လက္မခံပါဘူး။ သူ႔သေဘာက် သီလ ေပးျမဲတုိင္း ေပးတာပဲ။
သည္လုိနဲ႕ ေနလာလုိက္တာ၊ ပုဏၰားေတြကို မဂၤလာရြတ္ဖုိ႔ ပင့္ဖိတ္တဲ့ေန႕ကို ေရာက္လာတယ္။ ပင့္ဖိတ္တဲ့ ေနရာကို ဆရာၾကီး မလုိက္ဘူး၊ ေနခဲ့တယ္။ ေကာရ႑ိယတုိ႔ကို သြားခုိင္းတယ္။ ပူေဇာ္သကၠာရ ခံယူျပီး သူ႔ဖုိ႔ယူခဲ့ရန္လည္း မွာလုိက္တယ္။
ေကာရ႑ိယတုိ႔တေတြ သြားၾကတာေပါ့။ မဂၤလာရြတ္တဲ့ ကိစၥျပီးလုိ႔ အျပန္မွာ ေကာရ႑ိယစိတ္ထဲ အၾကံတစ္ခု ၀င္လာေတာ့တယ္။
ေတြ႕ရတာက ေခ်ာက္ၾကီး။
နက္လွတဲ့ ေခ်ာက္ကမ္းပါးၾကီး။
ပုဏၰားေတြ ေမာေမာနဲ႔ နားေနတုန္း ေကာရ႑ိယာ သူ႔ဆရာၾကီးကို ဥပမာ ေပးဖုိ႔ အၾကံရေရာ။ ေခ်ာက္ကမ္းပါးၾကီးကို ၾကည့္ျပီးရတဲ ့အၾကံရတယ္။
ဘာမေျပာ၊ ညာမေျပာ ေခ်ာက္ကမ္းပါးထဲကို ခဲေတြ တစ္လံုးျပီးတစ္လံုး ေကာရ႑ိယ ပစ္ခ်ေနတယ္။
ေတြ႕တဲ့ပုဏၰားအဖြဲ႕၀င္ေတြက ေမးၾကတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္ ခဲလံုးပစ္ခ်တယ္ဆုိတာကို သူ မေျဖဘူး။ အားရပါးရ ပစ္ျမဲပစ္ခ်ေနတယ္။
ပုဏၰားအဖြဲ႕ေတြ သေဘာမေပါက္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ကုန္တာေပါ့။ ဟ - ဘယ္လုိလဲ၊ ေကာရ႑ိယ ဘာေတြျဖစ္သြားတာတံုး၊ ခက္တာပဲလုိ႔ ေျပာဆုိကုန္ၾကတယ္။
ပုဏၰားလုလင္အခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေကာရ႑ိယအေၾကာင္း ေျပာဖို႔ ဆရာၾကီးဆီ ေျပးျပီ။
တကၠသိုလ္ဆရာၾကီးလည္း သည္ကိစၥသိေတာ့ တအံ့တၾသနဲ႕ မေနသာဘဲ ေခ်ာက္ကမ္းပါးၾကီးနား လုိက္ခဲ့ရတယ္။
“အို - ေကာရ႑ိယ။ မင္း ဘယ္လုိမ်ား ျဖစ္သတံုး။ ဘယ္အက်ိဳးကိုလုိလုိ႔ ဘာအေၾကာင္းကို လုပ္တာတံုး။ အဓိပၸာယ္မရွိကြာ။ သည္လုိ ခဲေတြ ပစ္ခ်ေနလို႔ ဘာ အက်ိဳးရွိမွာတံုး” လုိ႔ ေမးယူရေတာ့တယ္။
အဲသည္မွာ ေကာရ႑ိယက ေျဖျပီေလ။
သည္ေခ်ာက္ကမ္းပါးၾကီးကို ညွိခ်င္လုိ႔ သည္ေျမၾကီးနဲ႕အတူ လက္၀ါးျပင္ကဲ့သုိ႔ ညီညြတ္ေအာင္ ခဲေတြ ဖုိေနတာပါတဲ့။
သည္လုိ ဆုိေလွ်ာက္လုိက္ေတာ့ -
“ဟာ - မင္းနယ္ကြာ။ မင္း လက္ႏွစ္ေခ်ာင္းနဲ႕ ဒီေခ်ာက္ ျပည့္ေအာင္ခ်လဲ ျပည့္မလား။ မျပည့္နုိင္ဘူး။ ဇြဲနဲ႕ျဖည့္လဲ ေသေတာင္ ျပည့္လာမွာ မဟုတ္ဘူး” လုိ႔ ဆိုလုိက္တယ္။
အဲသည္မွာ ေကာရ႑ိယတစ္ေယာက္ ေျပာခ်င္တာ ေျပာခြင့္ရျပီေလ။
“ဆရာၾကီးခင္ဗ်ား။ ေလာကမွာ တစ္ေယာက္တည္း ေသာ လက္နဲ႕ ေဟာဒီေျမၾကီးကို ညီညြတ္ေအာင္ မစြမ္းႏုိင္ရင္ ဆရာၾကီးကိုယ္တုိင္လဲ အယူအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတဲ့လူေတြကို ဆရာၾကီး အလုိေဆာင္ျခင္းငွာ စြမ္းႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး”
အဲသည္လုိ ေကာရ႑ိယက အလြန္ေကာင္းလွတဲ့ ဥပမာနဲ႕ ရွင္းျပလုိက္တာေပါ့။
ဆရာၾကီးဟာ သီလေပးတဲ့ ကိစၥကို သေဘာေပါက္သြားတယ္။
“ဟုတ္တယ္ ေကာရေရ၊ မင္းဆုိတာ မွန္ပကြာ။ ေဟာသည္ေျမၾကီးကို ညီညြတ္ေအာင္ မတတ္ႏုိင္သလို၊ လူတုိင္းကို တစ္ဦးတည္းျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုျပဳႏုိင္မွာလဲ ဟုတ္ပါ့ကြာ၊ ဟုတ္ပါ့”
ဇာတ္ကို ေပါင္းလုိက္ေတာ့ -
တကၠသိုလ္ဆရာၾကီးက - ရွင္သာရိပုတၱရာ။
ေကာရ႑ိယလုလင္ကေတာ့ - ျမတ္စြာဘုရား။
လူတုိင္းမွာ၊ ပခံုးႏွစ္ဘက္ၾကား ေခါင္းေပါက္တဲ့လူတုိင္း ဆုိသလုိမွာ သီလ မရွိၾကပါဘူး။ အခ်ိဳ႕သာ သီလ ရွိတယ္။ အခ်ိဳ႕က သီလ မရွိဘူး။ အခ်ိဳ႕က သီလ လုိခ်င္တယ္။ အခ်ိဳ႕က သီလ လံုး၀ မလုိခ်င္ဘူး။ သီလတရားဆုိတာကို အခ်ိဳ႕က ဗုဒၶဘာသာ မိရုိးဖလာသေဘာအရ သိတယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာေတာ့ သေဘာမေပါက္ဘူး။ တခ်ိဳ႕က သိလ်က္နဲ႕ ဘ၀မုန္တုိင္းေတြထဲလြင့္ျပီး သီလကို ေဘးခ်ိတ္ထားတယ္။
အခ်ိဳ႕ကေတာ့ သီလရွိတဲ့အခါ ရွိလုိက္၊ မရွိတဲ့အခါ မရွိလုိက္၊ ဘ၀ရာသီအလုိက္ ေျပာင္းေနတယ္။
အခ်ိဳ႕က သီလရွိမွ ခ်မ္းသာႏုိင္တယ္ဆုိတာကို မယံုဘူး။
သီလေတြ ထားေနရင္ ထမင္းငတ္မယ္ေတာင္ ေျပာၾကတယ္။
လူေတြကို လက္၀ါးျပင္လုိ ညီေအာင္လုပ္လုိ႔ မရႏုိင္ပါဘူး။
ဖိနပ္တုိင္းသာ ေျခေထာက္မွာ ေတာ္ရင္ လူေတြအားလံုး ေျခရာတူမယ္ဆုိတဲ့ ႏုိင္ငံရပ္ျခားကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ဖတ္ခဲ့ဖူးတယ္။
အေရာင္ေတြ မတူ၊ ေဘာင္ေတြ မညီသလို လူေတြရဲ႕ သေဘာ ဘယ္မွာ ညီမွာလဲဆုိတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လည္း ရွိေသးတယ္။ စဥ္းစားမိတာက စက္ကိရိယာပစၥည္း အကူအညီ ေတြနဲ႕ ေတာ္ရုံတန္ရုံ ေခ်ာက္ကမ္းပါးဆုိရင္ ညီလာေအာင္ျဖည့္လို႔ ရခ်င္ရမယ္။ လူေတြအားလံုးေတာ့ သီလေပးလုိ႔ရမယ္ မထင္ဘူး။
သီလေတြ ေပးလည္း ေပးတာပဲ ရွိမွာေပါ့။
(သုေတသီဘုန္းျမင့္ေသြး)
ဓမၼနဒီမွတဆင့္
No comments:
Post a Comment