
ဥေပကၡာ
---------
ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္း သနားျခင္း စိုးရိမ္ပူပန္ျခင္း မနာလိုျခင္း အစရွိသည့္ ေဝဒနာေစတသိက္မ်ားကင္းေသာ ျဗဟၼဝိဟာရတရားသည္
ကား ဥေပကၡာျဖစ္၏။
ဥေပကၡာသည္ သေမၺာဇၩင္ ခုႏွစ္ပါးတြင္ အပါအဝင္ျဖစ္၏။ ဗုဒၶသည္ ဥေပကၡာတရားကို ပတ္ဝန္းက်င္ပေယာဂေၾကာင့္ စိုးစိမွ်တုန္လွုပ္ျခင္းမရွိေသာ ေကာင္းကင္ ေျမၾကီး ေရ ေလ မီးတို႔ႏွင့္ ပုံခိုင္း၍ အေလးအနက္ေဟာၾကား၏။
" ရာဟုလာ ေျမၾကီးႏွင့္တူေသာ ဘာဝနာကို ပြားေစေလာ့ ထိုဘာဝနာကို ပြားေသာသင့္အား ျဖစ္ကုန္ျပီးေသာ ႏွစ္သက္ဖြယ္ မႏွစ္သက္ဖြယ္ေသာ ဖႆတို႔သည္ စိတ္ကို သိမ္းက်ံဳးယူငင္၍ တည္ျခင္းငွါ မတတ္ႏုိင္ကုန္လတၱ႔ံ သင့္အားျငီးေငြ႔၍ ရွက္ျခင္း စက္ဆုပ္ရြ႕ံရွာျခင္း မျဖစ္လတၱ႔ံ။ "
(မဇၩိမနိကာယ္ မဟာရာဟုေလာဝါဒသုတ္)
ဥေပကၡာကို လ်စ္လ်ဴရွုျခင္းဟူ၍ ျမန္မာလိုျပန္ဆိုျခင္းမွာ ေက်နပ္ဖြယ္ရာမရွိေခ်။ လ်စ္လ်ဴရွုျခင္းသည္ အေရးကိစၥတစ္ခု၌ ႎစိတ္မဝင္စားမွု တာဝန္ေရွာင္လြဲမွု ဘာမွ်မလုပ္ဘဲေနမွုစေသာ သေဘာသက္ေရာက္၍ ဥေပကၡာသည္ စိတ္ဝင္စားမွု တာဝန္ဝတၱရား ေဆာင္ရြက္မွု ဝီရိယတက္ၾကြမွုႏွင့္ ယွဥ္ေသာတရားျဖစ္၏။ အေရးၾကီးေသာ လုပ္ငန္းကိစၥမ်ား၌ ခံစားမွုႏွင့္ အစြဲဥပါဒါန္ကင္းေသာ ဥေပကၡာတရားကို လက္ကိုင္ထားမွသာလွ်င္ မွန္မွန္ကန္ကန္ နည္းလမ္းတက် ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေပမည္။
ဥပမာ လူနာတစ္ဦး အသည္းအသန္ ဆင္းရဲေဝဒနာ ခံစားေနရေသာအခါ ဆရာဝန္သည္ လူနာ၏ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားက့ဲသို႔ ပရိေဒဝမီးေတာက္မေနဘဲ စိတ္တည္ျငိမ္ေနပါမွ လူနာသက္သာေစရန္ ထိထိေရာက္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေပမည္။ တရားသူၾကီးသည္ တရာခံအေပၚ၌ ဥေပကၡာတရား မက်င့္သုံးဘဲ ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္း သနားျခင္းစေသာ စိတ္ခံစားမွု တစ္ခုခုရွိေနပါက ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္စြာ တရားစီရင္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေခ်။
လူမွုျပႆနာမ်ားကို သိပၸံနည္းက် စူးစမ္းေလ့လာရာ၌ ေသာ္လည္းေကာင္း တစ္ႏုိင္ငံႏွင့္တစ္ႏုိင္ငံ အျငင္းပြားမွု လူတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားမွု စသည္တို႔ကို ဆင္ျခင္သုံးသပ္ရာ၌ ေသာ္လည္းေကာင္း နဂိုမူလရွိျပီးျဖစ္ေသာ ဆႏၵစြဲ ပုဂၢိလ္စြဲ ဝါဒစြဲ အစရွိသည့္ အစြဲအားလုံးကို ဥေပကၡာျပဳထားပါမွ စဥ္းစားေတြးေခၚမွုႏွင့္ ခံယူဆုံးျဖတ္ခ်က္ မွန္ကန္ေပမည္။
ဥေပကၡာသည္ အျခားျဗဟၼဝိဟာရ တရားမ်ားထက္ အသိပညာ ပိုမိုဦးေဆာင္ရန္ လိုအပ္ေသာ တရားျဖစ္၏။
စင္စစ္ ဥေပကၡာတရားသည္ အရိယာပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ဝိေသသဂုဏ္အဂၤါျဖစ္၍ ပုထုဇဥ္ လူသတၱဝါတို႔ က်င့္သုံးရန္ မလြယ္ကူေခ်။
သို႔ရာတြင္ သည္းခံမွု ခြင့္လြတ္မွု စြန္႔လြတ္မွု စိတ္သေဘာထားၾကီးမွု စိတ္ဓာတ္ရင့္က်င့္မွုစေသာ သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား၏ အေျခခံျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကိုယ္က်င့္တရား တိုးတက္မွုႏွင့္ စိတ္ျငိမ္းခ်မ္းမွုအတြက္ တတ္ႏုိင္သမွ် အားထုတ္က်င့္သုံးရန္ အေရးၾကီးလွေပသည္။
ဂရုဏာ
----------
ဂရုဏာတရားသည္ သူတစ္ပါး၏
ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းသာမွုသို႔
ေရွ႕ရွုေသာ ကုသိုလ္စိတ္ျဖစ္ေသာ္လည္း
အသိပညာ ဦးမေဆာင္ပါက
အတၱမာနစြဲကပ္၍
ညစ္ႏြမ္းလာတတ္၏။
အခ်ိဳ႕လူမ်ားသည္ သူတစ္ပါးအား
မိမိတို႔ကူညီခ့ဲျခင္းကို ဂုဏ္ယူ၍
မၾကာခဏေျပာေလ့ရွိၾက၏။
ေက်းဇူးတုံ႔ျပန္မွုကို
ေမွာ္လင့္၍ မ႐ွိပါက
မေက်မနပ္ျဖစ္ၾက၏။
အခ်ိဳ႕လူမ်ားမွာမူ
ဒုကၡၾကဳံေတြ႔ေနရေသာ္လည္း
အတၱမာနက ခုခံေနသျဖင့္
သူတစ္ပါး၏ အကူအညီကို
အလိုမရွိၾကေခ်။
အကူအညီကို လက္ခံေသာ
အခ်ိဳ႕သူမ်ားသည္လည္း
အတၱမာနက မသိစိတ္မွတစ္ဆင့္
လွုံေဆာ္ေနသျဖင့္ မိမိတို႔၏
ေက်းဇူးရွင္ကို ျပစ္မွားတန္ၾက၏။
ထို႔ေၾကာင့္…………
သနားၾကင္နာစိတ္သည္
အသိပညာႏွင့္ယွဥ္ေသာ
စိတ္ျဖစ္သင့္၏။
ဒုကၡေရာက္ေနေသာ
သတၱဝါတစ္ဦးကို ကူညီရာ၌
ထင္ေပၚမွု ေက်းဇူးတုံ႔ျပန္ခံရမွုကို
မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ
အကူအညီခံ ပုဂၢိဳလ္၏
အတၱမာနကို မထိပါးေစရန္လည္း
ဂရုျပဳရေပမည္။
-----------------------------------
မုဒိတာ
-------
ပုထုဇဥ္သတၱဝါတို႔ ပြားမ်ားရန္
မလြယ္ကူေသာ
ျဗဟၼဝိဟာရတရားမွာ
မုဒိတာျဖစ္၏။
သူတစ္ပါး၏ …………
ၾကီးပြားခ်မ္းသာမွုကိုၾကည့္၍
ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္ရန္မွာ
လူ၏သဘာဝစိတ္ မဟုတ္။
လူ၏ သဘာဝစိတ္မွာ
မိမိထက္သာေသာသူကို
မနာလိုျခင္းျဖစ္၍
မနာလိုစိတ္သည္
ကေလးအရြယ္မွစ၍
သက္ၾကီးအိုမင္းေသာ အရြယ္အထိ
လူသတၱဝါတို႔တြင္
ကိန္းဝပ္ေနတတ္၏
ထို႔ေၾကာင့္ ……
မုဒိတာတရားကို
မပြားမ်ားႏုိင္ေစကာမူ
ယင္းႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာ
မနာလိုစိတ္ကို
ပယ္ေဖ်ာက္ရန္ အားထုတ္သင့္၏။
ဤေနရာ၌ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္စြာ ႏွလုံးသြင္းတတ္ျခင္း (ေယာနိေသာမနသိကာရ)သည္ က်ြႏု္ပ္တို႔အဖို႔ အေရးပါေသာ အေထာက္အကူျဖစ္၏။
Ko Latt ေဖ့ဘုတ္မွ
No comments:
Post a Comment