
{{{ သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ }}}
``အာနာပါနႆ ထိပ႒ာန္းအလုပ္ေပးတရားေတာ္´
``တံခါးေစာင့္ ဥပမာ´´
ဝိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာ ပဋိသမ ၻိဒါမဂ္ ပါဠိေတာ္ အ႒ကထာတို႕မွာ လာတဲ႕ဥပမာျဖစ္ပါတယ္-
ျျ ျမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕ရဲ႕ ထိပ္ တံခါးေပါက္ ဂိတ္ေပါက္မွာ ျမိဳ႕ရဲ႕လံုျခံဳေရးအတြက္
စစ္တပ္တုိ႕ ရဲတပ္တို႕ခ်ထားလွ်က္ရွိပါတယ္။
အဲဒီဂိတ္ေစာင့္ေတြဟာ ျမိဳ႕ထဲကို
ဝင္တိုင္း ဝင္တိုင္းေသာ လူေတြကိုလူဆိုးလား လူေကာင္းလား ခြဲျခားေဝဖန္ စစ္ေဆးႀကတယ္။
ျမိဳ႕ထဲကထြက္သြားတဲ႕ လူေတြကို
လည္းပဲ လူဆိုးလားလူေကာင္းလားဆုိ
တာ ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေဆးႀကပါတယ္။
ျ ျမိဳ႕ထဲကိုဝင္ျပီး လွည့္လည္စစ္ေဆးျခင္းမဟုတ္ပါဘူး။လူမ်ားစြာ ဝင္ထြက္ရာျဖစ္တဲ႕ဂိတ္ေပါက္ကေန ေစာင့္၍စစ္ေဆးျခင္းမွ်သာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလူသည္လူဆိုး ဒီလူသည္လူေကာင္းဆိုတာကို ဂိတ္က ထိုင္ေစာင့္
ျ ျပီးေတာ့ စစ္ေဆးျခင္းျဖင့္ သိႏိုင္ပါတယ္။
ဝင္တဲ႕လူေတြေနာက္ လိုက္စရာမလိုပါ
ဘူး။ ထြက္တဲ႕လူေတြေနာက္လည္း
လိုက္စရာမလိုပါဘူး။ဂိတ္ကေစာင့္ေန
ရံုပါပဲ။
တံခါးေစာင့္ ဥပမာႏွင့္တူစြာပင္ ေယာ
ဂီသည္ ဥာဏ္နဲ႕စီစစ္ေတာ့မယ္ ဓမၼဝိစ
ယ သေမၺာဇၥ်င္ ကိုသြင္းေတာ့မယ္ဆိုရင္
ထြက္ေလ ဝင္ေလရဲ႕ ႏွာေခါင္းႏွင့္ထိရာ
အရပ္ ``ဖုေ႒ာကာသ´´ဆိုတဲ႕ ဂိတ္ေပါက္
က ေစာင့္ေနရပါတယ္။
ဘယ္ကိုမွ မေရြ႕ရဘူး ဆိုတာ သတိ
ျပဳရမွာပါ။
တံခါးေစာင့္ ဂိတ္ေစာင့္သည္ ျမိဳ႕
ေပါက္ကေစာင့္၍ ဝင္တိုင္း ထြက္တိုင္း
ေသာ လူကိုစစ္ေဆးတဲ႕အခါ လူဆိုး
လူေကာင္းခြဲျခားျပီးသိတယ္။
သို႕ေသာ္ ဥာဏ္ရွိမွ လူဆိုးလူေကာင္း
ခြဲျခားႏိုင္တယ္။ဥာဏ္မရွိရင္ လူဝင္ လူ
ထြက္ေလာက္ပဲ သိမယ္။လူဆိုးဝင္တယ္
လူေကာင္းဝင္တယ္ လူဆိုးထြက္တယ္
လူေကာင္းထြက္တယ္ ဆိုတာကို ဥာဏ္
မရွိရင္ မသိပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ ဥာဏ္ အေရးႀကီးေႀကာင္း
ကိုသတိျပဳပါ။
ဒါေႀကာင့္ ထြက္ေလ ဝင္ေလကို သိရံု
မွ်ႏွင့္မျပီးပါဘူး။ ထြက္ေလ ဝင္ေလရဲ႕
ထိမႈသေဘာဟာ ဘာေတြလဲဆိုတာကို
စီစစ္တဲ႕ဥာဏ္ သြင္းဖို႕အထူးလိုအပ္ပါ
တယ္။အဲဒါကို ``ဓမၼဝိစယ သေမၺာဇၥ်င္´´
လို႕ ေခၚပါတယ္။
`` အဲဒီအခ်ိန္ ဝိပႆနာ လုပ္ငန္း
ဟာ စ , ပါတယ္။´´
( ေဒါက္တာ အရွင္ ဥာဏိႆရ )
No comments:
Post a Comment