/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Monday, December 8, 2014

***** အရိယာတုိ႕၏ ျမင့္ျမတ္ေသာေနနည္းမ်ား *******

Photo: မေရရာတဲ႔သံသရာ ေသခ်ာတဲ႔သာသနာ
****************************
  အဖန္ဖန္ အထပ္ထပ္ ဆက္စပ္ၿပီးျဖစ္ပ်က္ေန
ျခင္းကိုသံသရာဟုဆိုသည္။လူ နတ္ ျဗဟၼာ ငရဲ
တိရစၧာန္ ဘဝေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္လွည့္လည္ကူး
သန္းျဖစ္ပ်က္ေနျခင္းသည္ ျမင္သာထင္သာ သံ
သရာျဖစ္သည္။စိတ္ကေလးေတြတစ္စိတ္ၿပီးတစ္
စိတ္ ကလာပ္စည္းေလးေတြတစ္ခုၿပီးတစ္ခု ျဖစ္
လာပ်က္သြားေနျခင္းသည္ မျမင္ၾက မထင္ၾကတဲ႔
သံသရာျဖစ္သည္။ျမင္သာထင္သာ ဘဝသံသရာ
ႀကီးကိုသာျမင္ၾကၿပီး မျမင္သာမထင္သာ ရုပ္နာမ္
သံသရာႀကီးကို မျမင္ၾကလို႔လည္း သံသရာႀကီး
ထဲ ဝဲလည္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ပညတ္သံသရာ
ကိုသာျမင္ၾက၍ ပရမတ္သံသရာကိုမျမင္နိုင္ျခင္း
မွာ ေသခ်ာတဲ႔သာသနာႀကီးအတြင္း၌ မေသခ်ာတဲ႔
ေနနည္းျဖစ္ေလသည္။

    မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ သစၥာဥာဏ္မ
ေပါက္ေသးသမ်ွ သံသရာပင္လယ္ႀကီးထဲ ငရဲ
တိရစၧာန္ ၿပိတၱာဘဝမ်ိဳးနဲ႔ ျမဳ ပ္ေမ်ာေမ်ာရမယ္။
လူ နတ္ ျဗဟၼာ ဘဝမ်ိဳးနဲ႔ ေပၚေမ်ာ ေမ်ာရမယ္ဟု
သံသရာအေရးကိုေတြးၿပီး မိန္႔ေတာ္မူခဲ႔ဘူးသည္။
သံသရာႀကီးရဲ႕အစကို အေကာင္အထည္အစ
အေနနဲ႔ အထည္စကိုဆြဲထုတ္ျပဖို႔က   မတတ္
ေကာင္းဘူး။ဓမၼကိုဆြဲထုတ္ျပပါဆိုရင္ေတာ့ သံသ
ရာဘယ္ကစ မသိတာကစဟု သံသရာ့အျမစ္
ႀကီးျဖစ္တဲ႔ အဝိဇၨာ ကိုထုတ္ျပေလသည္။

   ျမဳပ္ေမ်ာေမ်ာတဲ႔သံသရာကို အယူမွားျခင္းဒိ႒ိက
ျဖစ္ေစ၍ ေပၚေမ်ာေမ်ာတဲ႔သံသရာကိုေတာ့ လိုခ်င္
တပ္မက္မႈ တဏွာက ျဖစ္ေစေလသည္။သံသရာ
ႀကီးထဲ အားခဲၿပီးသြားေနသူလည္းရွိသည္။သံသ
ရာကထြက္ေျမာက္ေအာင္အားထုတ္၍ ေအးၿငိမ္း
မႈ သုခကို အရယူသြားသူလည္းရွိသည္။ဒိ႒ိတန္း
လန္း မာနတန္းလန္း တဏွာတန္းလန္းျဖင့္ တန္း
လန္းသမားေတြကပုထုဇဥ္ေတြမို႔ သံသရာႀကီးထဲ
ယက္ကန္ယက္ကန္သြားေနၾကဆဲျဖစ္သည္။
ဒိ႒ိ မာန တဏွာကို တစ္စမခ်န္ ခြာလွန္ဖယ္ခ်နိုင္
ခဲ႔သူ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားကေတာ့ သံသရာႀကီးထဲ
ကထြက္ေျမာက္၍ အမတဘုံမွာစံၾကေလကုန္၏။

    သံသရာႀကီးထဲမွာယက္ကန္ယက္ကန္ကူးခတ္
ေနၾကတဲ႔ပုထုဇဥ္မ်ားအဖို႔ ဦးတည္ရည္မွန္းရာ
ကမ္းေပ်ာက္ေနတတ္ၾကေလသည္။ေရရာေသခ်ာ
တဲ႔ကမ္းကိုမျမင္နိုင္ပဲ ရမ္းကူး မွန္းကူးျဖင့္ ေမ႔မူး
ေတြေဝေနၾကသျဖင့္ ပရမ္းပတာနိုင္လွေပသည္။
ငါဒီဘဝကေသရင္ နတ္ျပည္ကူးမယ္ ျဗဟၼာျပည္
ကူးမယ္ ေသခ်ာေရြးခ်ယ္ခြင့္မရွိေပ။သစ္ပင္ေပၚ
ကသစ္ရြက္ကေလးေတြေႂကြက် ၍ က် ခ်င္ရာ
က်သလို ေရာက္ခ်င္ရာဘဝကိုေရာက္ရတဲ႔ ပရမ္း
ပတာေဘးဟုဆိုေသာ ဝိနိပါတေဘးႀကီးအၿမဲသင့္
တတ္ေလသည္။ေရာက္ခ်င္ရာေရာက္၍ပရမ္းပ
တာဆန္လွတဲ႔ဘဝကိုရၿပီးေနာက္လည္း ကိုး
ကြယ္မႈမွား ဆရာအတင္မွားျခင္းေဘးဟုဆိုေသာ
နာနာသတၳဥေလႅာကနေဘးႀကီးသင့္နိုင္ျပန္၏။
မိမိတို႔တင္မိရာ ဆရာသမားတို႔၏ လြဲမွားေသာ
အဆုံးအမမ်ားကို မွားသည္မွန္သည္ အေကာင္း
အဆိုး အေၾကာင္းအက်ိဳးကိုေဝဖန္ဆင္ျခင္နိုင္တဲ႔
ဝိဇၨာဥာဏ္ကလည္းမရွိေတာ့ ေျပာတိုင္းယုံ ထင္
တိုင္းလုပ္မိကာ ဒုစရိုက္တရားေတြကိုက်ဴ းလြန္မိ
ေသာ ဒုစရိတေဘးႀကီးကလည္းသင့္ခံရျပန္ေလ
သည္။အဆုံးအမအမွန္ကိုမရသည့္အတြက္ မိမိ
တို႔သည္ အမွားအမွန္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ခြဲျခား
နိုင္မႈမရွိသျဖင့္ အကုသိုလ္ကိုပင္ ကုသိုလ္ထင္
ကာ မိမိတို႔ျပဳ လုပ္မိေသာ မေကာင္းမႈဒုစရိုက္
ကာယကံ ဝစီကံ မေနာကံမ်ားသည္ အပါယ္ငရဲ
ကိုဆြဲခ် ခံရျခင္း အပါယေဘးႀကီးကလည္းသင့္
ျပန္ေလသည္။ထိုေလးပါးထက္ဆိုးေသာ ဓမၼကို
ဖ်က္ဆီး၍ အဓမၼေတြလႊမ္းမိုးလာေအာင္ဖန္တီး
မိတတ္ျခင္းမွာ ပုထုဇဥ္တစ္သိုက္တြင္ အဆိုးဆုံး
အမိုက္တရားျဖစ္ေခ်၏။

     သစ္ပင္ေပၚက သစ္ရြက္ေတြေျခာက္ေသြ႔
ေႂကြက်ေနသလို ပုထုဇဥ္တို႔ရဲ႕ဘဝေတြကလည္း
ဘဝအစဥ္မျပတ္ ကူးေနၾကရာ၌ တိက်ေသခ်ာ
ေရရာတဲ႔အျဖစ္ကနည္း၍ သံသရာႀကီးထဲေရာက္
ရာေပါက္ရာကူးေနရဖို႔သာရွိေလသည္။ျမင့္ျမတ္
ရာဘဝကိုေရာက္ခ်င္ေသာ္လည္း နိမ့္က်တဲ႔ဘဝ
ေတြကိုေရာက္ရတတ္၏။ျမင့္ျမတ္တဲ႔ဘဝေတြကို
လည္းေရာက္တတ္၏။အေသအခ်ာဆုတ္ကိုင္
ထားရာ မရွိသျဖင့္ မေသမခ်ာ ဘဝေတြနဲ႔ 
ေယာက္ယက္ခတ္ေနရျခင္းမွာ ပုထုဇဥ္တို႔အေလ့
သာျဖစ္သည္။

   ပုထုဇဥ္တို႔မွာ ဝိနိပါတေဘး နာနာသတၳဥေလႅာ
ကနေဘး ဒုစရိတေဘး အပါယေဘးဟု ေဘးႀကီး
ေလးပါးအၿမဲသင့္ေနသျဖင့္ ျဖစ္ေလရာ ေရာက္
ေလရာဘဝတို႔၌ စိတ္ခ်လက္ခ်ေနနိုင္သည္မ
ဟုတ္ေခ် ။ဒိ႒ိဦးစီးၿပီး ကုသိုလ္လုပ္ေသာ္လည္း
အပါယ္လမ္းကဟင္းလင္းပြင့္လ်ွက္သာရွိ၏။မာန
ဦးစီးၿပီး ကံေတြလုပ္ေနသမ်ွ ယုတ္နိမ့္တဲ႔ဘဝေတြ
ကဟင္းလင္းပြင့္လ်ွက္ရွိ၏။တဏွာဦးစီးၿပီးကံေတြ
ျပဳ ေနသမ်ွ သံသရာသက္တမ္း ရွည္လ်ွက္ ဝဋ္
ဆင္းရဲသက္ ရွည္ေနလ်ွက္ပင္ျဖစ္သည္။ျဗဟၼာ့
ျပည္တဝင္းဝင္း ဝက္စားက်င္းတရႈံ႕ရံႈ႕ဆိုေသာ
စကားသည္ ပုထုဇဥ္ဘဝ၏မေရရာ မေသခ်ာလွ
ေသာသံသရာကို ေဖာ္ၫႊန္းေနေသာစကားေလး
ပင္ျဖစ္၏။

   ထို႔ေၾကာင့္ပင္ တဏွာ မာန ဒိ႒ိဦးစီးၿပီးလုပ္ေန
ေသာကံေတြကို ဝဋၬနိႆ      ိတကံ ဟုေခၚ၍ သံသ
ရာထဲကထြက္ေျမာက္ဖို႔မရွိေပ။ပုထုဇဥ္အမိုက္
ေတြမ႔ို နာနာသတၳဥေလႅာကနေဘးသင့္၍ ဆရာ
မွားကို ခ် ဥ္းကပ္မိေနသမ်ွ ဝဋ္ဆင္းရဲသံသရာက
လြတ္ေျမာက္နိုင္ေသာဝိဝဋၬနိႆ      ိတကံေတြကိုျပဳ
လုပ္တတ္မည္မဟုတ္ပါေခ် ။မေသခ်ာတဲ႔ဆရာ
ကိုေပါင္းသင္းမိေနသမ်ွ  မေရရာတဲ႔သံသရာမွာ
ေခါင္းစိုက္ဆင္းေနရဦးမည္ျဖစ္ေလသည္။
တကယ္ေတာ့ ဒိ႒ိဦးစီးေသာကံ မာနဦးစီးေသာ
ကံေတြကိုလုပ္ေသာ္ျငားလည္း တဏွာကလည္း
ကပ္ၿငိလ်ွက္ပါေနသည္သာျဖစ္၏။ထိုသုံးခု၌ ဒိ႒ိ
ေခါင္းေဆာင္ခိုက္ တဏွာ မာနကေနာက္လိုက္
လုပ္၏။မာနကေခါင္းေဆာင္ခိုက္ ဒိ႒ိ တဏွာက
ေနာင္လိုက္လုပ္၏။တဏွာေခါင္းေဆာင္ခိုက္ ဒိ႒ိ
မာနကေနာက္လိုက္လုပ္၏။တစုတစည္းတည္း
သာျဖစ္ေလသည္။မိမိတို႔အတြက္ ရန္သူမ်ားသာ
ျဖစ္၍ မိတ္ေဆြေကာင္းအျဖစ္ေပါင္းသင့္သည္
မဟုတ္ေခ်။

   ျမတ္ဗုဒၶ၏အဆုံးအမျဖင့္ ဣေႁႏၵတို႔ကိုဆုံးမၿပီး
သူ စိတ္ကိုယဥ္ေက်းေအာင္ဆုံးမၿပီးသူ အရိယာ
တို႔၌ ေသာတာပန္အရိယာသည္ပင္ ဂတိၿမဲၿပီးသူ
ျဖစ္ေလသည္။မိမိတို႔ရလိုေသာဘဝကိုယူနိုင္စြမ္း
ေခ်၏။ဓမၼိကဥပသကာႀကီးသည္ ေသာတာပန္
ပုဂၢိဳလ္ႀကီးျဖစ္၍ ကြယ္လြန္ခါနီး နတ္ျပည္ေျခာက္
ထပ္မွ နတ္ရထား ၆စင္းက အသီးသီးလာေခၚ
ရာ မိမိလိုက္လိုေသာသုတိသာနတ္ရထားျဖင့္
ေရြးခ်ယ္လိုက္ပါသြားေပသည္။ဘဝကိုထိုကဲ႔သို႔
ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိသလို သံသရာသက္တမ္းကလည္း
အလြန္ဆုံးခုနစ္ဘဝသာ က်န္ေတာ့၏။အရိယာ
စာရင္းဝင္သူမ်ားျဖစ္၍ ျဖစ္ရာေရာက္ရာဘဝတို႔
၌ ဆရာမွားကိုခ် ဥ္းကပ္မိျခင္း အယူမွားကိုယူမိ
ျခင္း ေဘးဆိုးေတြမွပါ အၿပီးတိုင္လြတ္ေလသည္။
နိမ့္က်ယုတ္ည့ံေသာဘဝေတြမွလည္းအၿမဲလြတ္
ကင္း၍ ျမင့္ရာျမတ္ရာဘဝတို႔၌သာက်င္လည္ရ
ေပမည္။ေဘးဆိုးေလးပါးကင္း၍ အျမတ္ဆုံးခ်မ္း
သာကိုခံစားရျခင္းမွာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ေသခ်ာလွေသာ
သာသနာ့ေက်းဇူးတရားပင္ျဖစ္ေပသည္။

    အေတာင္ပံပါေသာငွက္တို႔သည္ မိမိတို႔ပ်ံသန္း
ကူးသြားလိုရာသို႔ အလြယ္တကူကူးသန္းသြားလာ
နိုင္သလို အရိယတို႔၏က်န္ရွိေသာသံသရာသက္
တမ္း၌ ေကာင္းရာဘဝကိုေရြးခ်ယ္နိုင္ၿပီး အဆုံး
တစ္ေန႔ နိဗၺာန္တိုက္ေအာင္ကူးသြားနိုင္ေလ
သည္။ထိုသည္ပင္ မေကာင္းမႈေရွာင္ ေကာင္းမႈ
ေဆာင္ ျဖဴ ေအာင္စိတ္ကိုထားဟူေသာျမတ္ဗုဒၶ၏
အဆုံးအမေက်းဇူးလည္းျဖစ္ေပသည္။ေသခ်ာတဲ႔
အဆံုးအမမ်ားကို ေဝဝါးေနစရာမလိုပဲ အခုက်င့္
လ်ွင္ အခုခ်မ္းသာရမည္သာျဖစ္၏။

     ေသခ်ာလွတဲ႔ ျမတ္ဗုဒၶ၏အဆုံးအမအတိုင္း
သာ လိုက္နာမည္ဆိုပါက ဒါနကိုလည္း တဏွာ
မာန ဒိ႒ိမပါေအာင္လုပ္တတ္၏။သီလကိုလည္း
တဏွာ မာန ဒိ႒ိမပါေအာင္ေစာင့္သုံးနိုင္၏။ဘာဝ
နာလုပ္ငန္း၌လည္း တဏွာ မာန ဒိ႒ိမပါေအာင္
လုပ္တတ္၏။ျမတ္ဗုဒၶ၏အဆုံးအမတို႔ကို လူမႈေရး
စီးပြားေရး နိုင္ငံေရး ပညာေရးတို႔၌ပါ အသုံးခ်က်င့္
သုံးနိုင္ပါက တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေသာအေျခ
အေနသို႔ေရာက္နိုင္မည္ကိုလည္း သေဘာေပါက္
လာနိုင္၏။အခုအခါ၌ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက
ဘာသာေရးအျမင္ကသက္သက္ လူမႈေရး စီးပြား
ေရး နိုင္ငံေရး ပညာေရးက သက္သက္ဟုယူဆ
ေနၾကေလသည္။အဘယ္မွာဟုတ္နိုင္မည္နည္း။
ဘာသာေရးအျမင္မပါေသာ လူမႈေရး စီးပြားေရး
နိုင္ငံေရး ပညာေရးသည္ အတုအေယာင္ျဖစ္
တတ္ေပသည္။ေသခ်ာေသာသာသနာကိုပယ္၍
မေသခ်ာေသာမိမိတို႔အေတြးအေခၚေလးမ်ားျဖင့္
သာအေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ဆိုပါက မ်က္
ေမွာက္ သံသရာဆင္းရဲဖို႔သာရွိေလသည္။

    ကိေလသာအလုံးစုံကင္းၿပီးေသာ သဗၺၫုတ
ဥာဏ္ေတာ္ႀကီးကိုရေတာ္မူၿပီးေသာျမတ္ဗုဒၶ၏
အဆုံးအမေလာက္ေသခ်ာေသာအဆုံးအမမ်ိဳး တ
ျခားမွာမရွိနိုင္ေပ။မိမိတို႔အေတြး မိမိတို႔အေျပာအ
ဆို မိမိတို႔အလုပ္မွန္သမ်ွသည္ ကိေလသာေတြ
ၾကားကေနလုပ္ေနၾကျခင္းျဖစ္၍ အလုံးစုံမွန္ဖို႔
မလြယ္ကူပါေပ။ဒိ႒ိျဖင့္လည္းဆုံးျဖတ္နိုင္၏။မာန
ျဖင့္လည္းဆံုးျဖတ္နိုင္၏။တဏွာျဖင့္လည္းဆုံး
ျဖတ္နိုင္၏။အတိမ္းအေစာင္းရွိေနသမ်ွ အလုံးစုံ
အမွန္မျဖစ္နိုင္ေသးေပ။ထို႔ေၾကာင့္ပင္ မဟာဂႏၶာ
ရံုဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက သဗၺၫုတဥာဏ္ေတာ္
ႀကီးကိုမွမရေသးရင္ လူအခ် ည္းပါပဲဟုဆုံးမခဲ႔ဘူး
ေလသည္။

     သိရန္မွန္က မက်န္ရေအာင္ လုံးဝစုံလင္္
အကုန္ျမင္ သဗၺဥ္ဥာဏ္ေတာ္အစြမ္းတည္း။
      သိသည့္တရား မ်ားအျပား၌ ေဟာထားစဖြယ္
နည္းသြယ္သြယ္ကို လုံးဝစုံလင္ အကုန္ျမင္ 
သဗၺဥ္ဥာဏ္ေတာ္အစြမ္းတည္း။
       ကြ်တ္ထိုက္ၾကေပ မ်ားေဝေန၏ ဣေႁႏၵစရိုက္
သူ႔အႀကိဳက္ကို ႏိႈက္ခြ်တ္စုံလင္ အကုန္ျမင္ သဗၺဥ္
ဥာဏ္ေတာ္အစြမ္းတည္း။
ထိုသို႔ေသာအစြမ္းသုံးပါးျဖင့္ ေဟာၾကားခဲ႔ေသာ
ေဒသနာတို႔ကိုေထာက္ဆ၍ ေသခ်ာေသာသာသ
နာဟုဆိုလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။မေရရာတဲ႔သံသရာ
ႀကီးထဲမွာ အကန္းလမ္းေလ်ွာက္လုပ္ေနမယ့္အ
စား ေသခ်ာတဲ႔သာသနာ ၌ အဆုံးအမကိုခံယူရင္း
ဥာဏ္ဝိဇၨာ အလင္းရေအာင္လုပ္သင့္သည္ဟုဆို
ခ်င္ပါသည္။ဒါမွလည္း ေသခ်ာတဲ႔သံသရာလမ္း
ေၾကာင္းကိုေလ်ွာက္ နိုင္မည္ျဖစ္၏။

     အတၱအျမင္ေတြပါးသထက္ပါး၍ အနတၱအျမင္
ေတြထင္လင္းလာေစတာသည္ ျမတ္ဗုဒၶသာသ
နာသာလ်ွင္ရွိ၏။ျမတ္ဗုဒၶ၏အဆုံးအမသည္ 
ေဒါသမီးေတာင္ ေပါက္ကြဲရာအရပ္တို႔၌ ေမတၱာ
မိုးေအးရြာသြန္းေပးဖို႔သြန္သင္၏။ေလာဘရမၼက္
ဗြက္ထေနသူတို႔အား စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံတတ္ဖို႔
သြန္သင္၏။စိတ္ဓာတ္ညစ္မဲေနသူတို႔အား ျဖဴ စင္
တဲ႔စိတ္ဓာတ္ပိုင္ရွင္မ်ားျဖစ္လာေစ၏။ထို႔ထက္
လြန္၍ သံသရာ့အၿငိမ္းဓာတ္ႀကီးကိုရရွိနိုင္ဖို႔သြန္
သင္နိုင္ေပသည္။ဤမ်ွအတိအက်ဆိုနိုင္ျခင္းမွာ
ေရွးအတီေတကလည္းသူေတာ္ေကာင္းေတြရွိခဲ႔
၏။အခုလည္းသူေတာ္ေကာင္းေတြရွိေန၏။သူ
ေတာ္ေကာင္းတို႔သြားရာလမ္းေၾကာင္းသည္
လည္းရွင္းရွင္းႀကီးရွိေနေသး၏။

     မေရရာတဲ႔ သံသရာခရီးၾကမ္းႀကီးမွာ ေသခ်ာ
တဲ႔သာသနာကို အားျပဳ သင့္ပုံကို အထက္တြင္ဆို
ခဲ႔ေသာေဘးႀကီးေလးပါးျဖင့္သတိမူနိုင္ေပသည္။
သံသရာ၏ေထာက္ရာတည္ရာသည္ ျမတ္ဗုဒၶဟူ
ေသာဆရာေကာင္း၏ အဆံုးအမသာျဖစ္သည္။
သံသရာမွထြက္ေျမာက္ရာ တစ္ခုတည္းေသာ
လမ္းမွာ ဝိပႆ      နာလမ္းေၾကာင္းသာျဖစ္၏။သတိ
ပ႒ာန္လမ္းေၾကာင္း မဂၢင္လမ္းေၾကာင္းလည္းျဖစ္
သည္။ဝိပႆ      နာလုပ္ငန္းကို မဂၢင္ရွစ္ပါးျဖင့္သာ
တည့္ေပးနိုင္ပါက အဝိဇၨာပစၥယာ ဇာတိသံသရာ
ဟူေသာပဋိစၥသမုပၸါဒ္သံသရာကိုလည္းေကာင္း
နာမ္တရား ရုပ္တရားတို႔၏ ျဖစ္မႈပ်က္မႈ ပရမတ္
သံသရာကိုလည္းေကာင္း လူနတ္ ျဗဟၼာ အပါယ္
ငရဲ သံသရာဟူေသာ ပညတ္သံသရာႀကီးကို
လည္းေကာင္း လြန္ေျမာက္ခ်မ္းသာ ေအးၿငိမ္းနိုင္
ေပလိမ့္မည္။ထို႔ေၾကာင့္ မေရမရာသံသရာဆင္း
ရဲျခင္းကေနလြတ္ေျမာက္ဖို႔ ေသခ်ာေသာျမတ္ဗုဒၶ
သာသနာတြင္ နည္းေကာင္းလမ္းမွန္မ်ားကို
အျပည့္အစုံသြန္သင္ထားပါေၾကာင္း သူေတာ္
ေကာင္းအေပါင္းတို႔ကို သတိေပးတိုက္တြန္းလိုက္
ရပါေပသည္။


အရိယာတုိ႕၏ ျမင့္ျမတ္ေသာေနနည္းမ်ား
***************************

အရိယာ ဆုိတာ ကုိယ္အားျဖင့္၎
ႏႈတ္အားျဖင့္၎ ထုိမွတဆင့္စိတ္အားျဖင့္၎
ေစာင့္စည္းမႈရွိခဲ႕ျပီးသူ။ အရင္းမူလ အႏုသယႏွင့္
တပ္မက္မႈ တဏွာကုိ ႏႈတ္ပယ္လ်ွက္
ကိေလသာမီးခ်ဳပ္ျငိမ္းျပီးသူ။

ျငိမ္းေအးျခင္းသုိ႕ေရာက္ရွိ၍ စိတ္သည္ ကုိယ္ခႏၶာ၌
အသုဘ အနိစၥ စေသာ အျပစ္တုိ႕ကုိျမင္ျပီး ကိေလသာမွ
လြတ္ေျမာက္ျပီးသူ။

အရိယာသူေတာ္စင္တုိ႕ေနနည္းမွာလည္း လြန္စြာႀကည္ညုိထုိက္၏ ။
ေလးစားႀကည္ညုိ ျမတ္ႏုိးပူေဇာ္ထုိက္ပါသည္။
ေကာင္းစြာ စီရင္အပ္ေသာ
တရားေဒသနာရွိကုန္အပ္ေသာ အရိယာတုိ႕ကုိဖူးေမ်ွာ္ရျခင္းသည္
ယုံမွားသံသယကင္းေစႏုိင္ေသာ နာႀကားမႈ ေဟာႀကားဆုံးမျခင္းကုိရေစ၏။
ႀသဝါဒကုိခံယူက်င့္သုံးျခင္းျဖင့္ ပညာတုိးပြားေစ၏ ။

သူေတာ္ေကာင္းတုိ႕ထံသုိ႕ေမးေလ်ွာက္ျခင္းသည္ ျပႆ နာ(ယုံမွားျခင္း)ကုိ
ကင္းျပတ္ႏုိင္ပါသည္။ ပညာလည္းတုိးပါသည္။
အရိယာဝါသသုတ္တြင္ အရိယာတုိ႕၏ ေနျခင္း ဆယ္ပါးကုိ
အရွင္အာနႏၵာ၏ ေလ်ွာက္ထားခ်က္အရ ျမတ္ဗုဒၶေဟာႀကားခဲ႕ပါသည္။

*နီဝရဏ ငါးပါးကုိပယ္၍ေနေတာ္မူ၏ ။

*အာရုံေျခာက္ပါးတုိ႔ကုိ သိလ်ွက္ ဝမ္းနည္းဝမ္းသာမရွိဘဲ
သတိသမၸဇဥ္ႏွင့္ျပည့္စုံလ်ွက္ လ်ွစ္လ်ဴရႈလ်ွက္ေနေတာ္မူ၏။

*သတိ တည္းဟူေသာ အေစာင့္အေရွာက္ရွိသည့္စိတ္ျဖင့္ေနေတာ္မူ၏ ။

*မွီဝဲသင့္သည္ကုိ မွီဝဲျခင္း ' သည္းခံသင့္သည္ကုိ သည္းခံျခင္း 'ေရွာင္ရွားသင့္သည္ကုိေရွာင္ရွားျခင္း ' ပယ္ဖ်က္သင့္သည္ကုိ ပယ္ဖ်က္ျခင္းဟူေသာ မွီရာေလးခုျဖင့္ေနေတာ္မူ၏ ။

*ေလာကသည္ ျမဲသည္ မျမဲသည္ ' အသက္သည္ ဤကုိယ္ျဖစ္သည္'
သတၲဝါသည္ ေသျပီးေနာက္ရွိသည္ မရွိသည္ အစရွိေသာ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ
သစၥာဝါဒတုိ႕ကုိ ပယ္ဖ်က္၍ ေနေတာ္မူေလ၏ ။

*ကာမ ' ဘဝ ႏွင့္ အက်င့္ျမတ္ဟူသည္တုိ႕၌ ရွာမွီးျခင္းကုိ စြန္႕ပစ္၍ ေနေတာ္မူေလ၏ ။

*ကာမဂုဏ္၌ ႀကံစည္မႈ ' ပ်က္စီးေစရန္ႀကံစည္မႈ ' ညွင္းဆဲရန္ႀကံစည္မႈ'
အားလုံးကုိ ပစ္ပယ္၍ မေနာက္က်ဴေသာ အႀကံျဖင့္ေနေတာ္မူေလ၏ ။

*ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမရွိေသာ လ်စ္လ်ွဴရႈမႈ ဥပကၡာေႀကာင့္ျဖစ္သည့္ သတိ၏စင္ႀကယ္ျခင္းရွိေသာ
စတုတၳစ်ာန္ကုိ ဝင္စား၍ ကုိယ္ကုိျပဳ ဳျပင္မႈ ကာယသခၤါရျငိမ္း၍ ေနေတာ္မူ၏ ။

*ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ တုိ႔မွ ေကာင္းစြာလြတ္ေျမာက္ျပီးေသာ စိတ္ျဖင့္ေနေတာ္မူ၏ ။

* ဤရာဂ ေဒါသ ေမာဟတုိ႕ကုိ အႀကြင္းမဲ႕ပယ္ဖ်က္ျပီးျပီဟု ေကာင္းစြာလြတ္ေျမာက္ျပီးေသာ
ပညာျဖင့္ေနေတာ္မူျခင္းဟူ၍အရိယာတုိ႔၏ ေနျခင္းဆယ္ပါးကုိ
 ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ႕ပါသည္။

ဤသုိ႔အရိယာတုိ႕၏ဘဝေနနည္းတရားေတာ္အား မွတ္သားမိသည့္ေန႔မွစ၍
တရားခ်စ္ခင္သူေတာ္ေကာင္း သူျမတ္ေလာင္းတုိ႕သည္လဲ
အရိယာသူေတာ္စင္ႀကီးမ်ားအား ႀကည္ညုိျမတ္ႏႈိးမႈသဒါၶတရားတုိးပြားျခင္းမွအစျပဳ၍
မိမိတုိ႔၏ ဆုိင္ရာဆုိင္ရာသီလ ကုသုိလ္ ဘာဝနာကုသုိလ္ အရင္းထားလ်က္ႏွလုံးရႊင္ျပျခင္း ဝမ္းေျမာက္ျခင္း ပီတိကုိျဖစ္ေစျခင္းတုိ႔မွတဆင့္
သုခခ်မ္းသာျခင္း သမာဓိတရားကုိက်င့္ႏုိင္ႀကပါေစ
က်င့္သည့္အတုိင္းဟုတ္မွန္စြာသိျမင္ျခင္းျဖင့္ မိမိခႏၶာကုိမတြယ္တာဘဲျငီးေငြ႕လ်က္ တပ္မက္မႈကင္းကြာႀကပါေစ။
သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲအေပါင္းမွ ေကာင္းစြာမေသြ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ႀကပါေစ။
ထုိ လြတ္ေျမာက္မႈကုိ သိျမင္ျခင္းဟူေသာ ကုသုိလ္သီလေႀကာင့္ အရဟတၱဖုိလ္ထိအဆင့္ဆင့္ျဖစ္ေပၚလာေသာ အက်ဳိးအာနိသင္မ်ားကုိ အထက္ပါအတုိင္း ရရွိႏုိင္ႀကပါေစသတည္း။

post by ZmA.
 

No comments:

Post a Comment