/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

ဆံေတာ္ရွင္ဇင္းက်ိဳက္ေစတီေတာ္ျမတ္သမိုင္းေႀကာင္း



                                
                           ဆံေတာ္ရွင္ဇင္းက်ိဳက္ေစတီေတာ္ျမတ္သမိုင္းေႀကာင္း
    
       သံုးလူ႔ထြြဋ္ထားသဗၺညဳရွင္ေတာ္ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားသခင္သည္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ေရာက္ခါနီး ကာလဝယ္ ကရာမည-ကရ႑ကတုိင္း သုဘိႏၷဂရဟု ထင္ရွားရွိခါရွင္ေတာ္ဘုရားအပြင့္မွီ ႏွစ္ေပါင္း (၅၀-)ခန္႔က ယခု သထံုျပည္ တည္ေနရာ ဌာနသုဘိႏၷ နဂရၿမိဳ႕ႀကီး ဟုေဝးနီးထင္ေပၚ သတင္းေက်ာ္လ်က္ လြန္စြာေမြ႕ေပ်ာ္ခါစ  စတုမဟာတာဝတိသာ မာယာ စသည္နတ္႔ျပည္ကဲ့သို႔  စည္ပင္လွစြာ သားႀကီးသာ၍ သတၱဝါဗုိလ္လူခပ္သိမ္း သူတုိ႔မွီခိုေနထုိင္ရာျဖစ္ေသာ ရာဇဌာနီမင္းေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕တည္ထားခဲ့ေလသည္။ ထုိသုဘိႏၷနဂရ ယခု သထံု (ေခၚ) သုဝဏၰဘူမိ ရာဇဌာနီ မင္းေနျပည္ေတာ္တြင္ တိႆဓမၼ ဘုရင္ႀကီးသည္ သီရိကၠပါ အဂၢမေဟသီ ေဒဝီမိဖုရားေခါင္နွင့္ ဘုန္းမီး ေန,လ,ထြန္းလင္းေတာက္ပလ်က္ ဒႆရာဇ ဓမၼေလးတန္ သဂၤဟနာယက ေျခာက္ပံု ခုႏွစ္စံု အပရိဟာ၊ အစျဖာေသာ စည္လာလမ္းေၾကာင္းႏွင့္ ကမၻာအစ မဟာသမတမင္းေကာင္းမင္းျမတ္တုိ႔၏ က်င့္စဥ္ျဖင့္ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ ျပီး ေနထိုင္ေတာ္မူၾကသည္။ မင္းမိဖုရား တို့သည္ သားေတာ္ ၂-ပါး ဖြားျမင္ေတာ္မူရာတြင္ သားေတာ္အႀကီးကုိ ပုဏၰားေတာ္တုိ႔က သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့၍ သိပၸပညာအရာရာတြင္ လိမၼာတတ္ေျမာက္ျခင္း၊ သူေတာ္သူျမတ္တုိ႔၏ အေလ့အလာ သီလသိကၡာနွင့္ျပည့္စံုျခင္း ေဟာေျပာ
ၾကသျဖင့္  တိႆာကုမာရဟု ဘြဲ႕ေတာ္အပ္ႏွင္းကာ၊ သားေတာ္အငယ္က ေျခတဝါး၌ျခေသၤ့စက္လကၡဏာပါေနျဖင့္ သီဟကုမာရ ဟုဘြဲ႕ေတာ္အပ္ႏွင္းေတာ္မူ
ၿပီးလွ်င္ အလြန္ခ်စ္ခင္ယုယစြာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာစည္းစိမ္ခ်မ္းသာမင္းညီမင္းသား အေဆာင္အေယာင္မ်ားစြာတုိ႔ျဖင့္ ထားရွိေတာ္မူေလသည္။

 
       ေနာင္ေတာ္ျဖစ္ေသာ တိႆကုမာရ သက္ေတာ္ ၂၃-ႏွစ္၊ ညီေတာ္ သီဟကုမာရ သက္ေတာ္ ၂၁-ႏွစ္အရြယ္သုိ႔ေရာက္ေသာအခါ  ေနာင္ေတာ္သည္ဘဝအတန္တန္က ရင့္သန္ေသာ ပါရမီဓါတ္ခံေၾကာင့္ သတိ၊ သံေဝဂ၊ တရားေတြ ထင္ရွိလာရာ  ညီေတာ္ကုိေခၚ၍ တုိင္ပင္သည္မွာ ေနာင္ေတာ္ညီေတာ္တုိ႔သည္ မႏုႆတၱ ဒုလႅဘ ဟုဆုိေသာ လူ၏ဘဝကို အလြန္႕အလြန္ ရခဲပါလ်က္ အတိတ္ဘဝက ကုသုိလ္ကံ အထူးအက်ိဳးေပးကံ ေကာင္းလွသျဖင့္ လူ႕ဘဝတြင္ လူမင္းျဖစ္ေသာ အသက္ဦးဆံပိုင္သည့္   ေရေျမသနင္း  ျပည့္ရွင္မင္း၏သားေတာ္မ်ားျဖစ္လာၾက သည့္အေလ်ာက္ ထီးေမြနန္းေမြဆက္ခံေျခက ယြင္းေသြတိမ္းပါးမတရားေသာ္ ျဖစ္ေသာဘဝ သံသရာတြင္ တဆင့္ထက္ တဆင့္ ျမင့္ျမတ္ခါ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုိ ဧကန္ေရာက္ရွိ ခံစားစံစားႏုိင္ေအာင္ သံေဝဂ တရားႏွလံုးသြင္း အားထုတ္ဘုိ႔ အေရးသည္ စည္းစိမ္ႏွင့္ ေပ်ာ္ေမြ႕ခါ ေအးေန၍မျဖစ္ႏုိင္၊  ေတာေတာင္ေပ်ာ္ေမြ႕ရေသ့ရဟန္းျပဳလုပ္လ်က္ သီလသိကၡာျမဲစြာႏွင့္ သမထ ဝိပႆနာ ကမၼဌာန္းပါ စီးျမန္းအားထုတ္ရေသာ္မွ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္မည့္အေၾကာင္းကို ေျပာဆုိတုိင္ပင္ေလသည္။  ထိုအခါညီေတာ္သည္လည္း ပါရမီရွင္တစ္ေယာက္  ျဖစ္သည့္အေလ်က္ လြန္စြာႏွစ္ၿခိဳက္ သေဘာက်ျပီး ခမည္းေတာ္ မယ္ေတာ္တုိ႔ထံ ခြင့္ပန္ရန္ ညီေနာင္ ၂-ပါး သံဓိဌာန္ခ်ခါ ေတာထြက္ဘို႕အေရး             
 ၾကံစီေတြးေတာ ၾကေလသည္။

မင္းမိဖုရား၂ပါးတုိ႕သည္သားေတာ္၂ပါးကုိ လြန္စြာခ်စ္ခင္ၾကင္နာေသာေႀကာင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာစည္းစိမ္ခ်မ္းသာျဖင့္ထားကာ   ေနေတာ္မူသည္တြင္ အခ်ိန္တန္အရြယ္ေရာက္လာေသာေၾကာင့္ သားေတာ္အႀကီးျဖစ္ေသာ တိႆကုမာရမင္းသားကုိ အိမ္ေရွ႕ဥပရာဇာ အပ္ႏွင္းေပးသနားေတာ္မူေလရာ ရေသ့ရဟန္းျပဳလုပ္လုိေၾကာင္းျဖင့္ အတန္တန္္ျငင္းပယ္ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားေသာေၾကာင့္
သားေတာ္အ
ငယ္သီဟကုမာရမင္းသားအား အိမ္ေရွ႕ဥပရာဇာအပ္ႏွင္းျပန္ေလရာ ေနာင္ေတာ္တိႆကုမာရမင္းသား ကဲ့သို႔ပင္ျငင္းဆန္ခြင့္ပန္ေလွ်ာက္ထားျပန္ရာ မင္းမိဖုရား ၂-ပါးက ခမည္းေတာ္ႏွင့္ မယ္ေတာ္တုိ႔မွာ ဤသားေတာ္ ၂-ပါးသာလ်င္ ကံအားေလွ်ာ္စြာ ရရွိကာ သံေယာဇဥ္ ျငိတြယ္ေနသျဖင့္ ထီးနန္းညြန္႔မေပ်ာက္မပ်က္ေစလုိ ေသာေၾကာင့္ ရေသ့ရဟန္းျပဳခြင့္မျပဳႏိုင္၊ အကယ္၍ သားေတာ္ ၂-ပါးအနက္သားေတာ္ ၁-ပါးထီးနန္းဆက္ခံမည္ျဖစ္ပါက ခမည္းေတာ္ မယ္ေတာ္ တုိ႔ စိတ္မခ်မ္းေျမ႕ေသာ္လည္း ေျဖႏုိင္စရာအေၾကာင္းရွိေသးသည္ကုိ မိန္႕ေတာ္မူလ်က္ ထပ္မံ ရ်္ထီးနန္ခန္႔အပ္ဖို့အေရးကို မင္းမိဖုရား၂-ပါးၾကံစည္ အားထုတ္ကာေနေတာ္မူၾကသည္။
        ဤသုိ႔ႏွင့္ပင္ညီေနာင္၂ပါးသည္ ရေသ့ရဟန္းျပဳခြင့္မရၾကသျဖင့္ စိတ္ေသာကျဖစ္ကာ မႈိင္ေတြေနရာမွ ပြဲေတာ္တည္ရန္ကိုပင္  ေကာင္းစြာသံုးေဆာင္ျခင္း မျပဳၾကဘဲ မအီမသာပိန္ျခံဳးကာရွိေနသည္ကုိ မင္းမိဖုရား၂ပါးသိရွိသျဖင့္ ေတြးေတာၾကံဆတုိင္ပင္ၾကကာ ရေသ့ရဟန္းျပဳခြင့္မရၾကလ်င္
တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ အသက္အႏၱရာယ္ဆံုးရႈံးဘြယ္ရာျဖစ္ေခ်ေတာ့မည္ကုိ စုိးရိမ္ေတာ္မူၾကသျဖင့္၊သာသနာ႔ဒါယကာသာသနာ႕အေမြခံလည္းျဖစ္ေစေတာ့ဟု တုိင္
ပင္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ရေသ့ရဟန္းျပဳခြင့္ေပးသနားေတာ္မူေလသည္။မင္းသားညီေနာင္၂-ပါးသည္ ရေသ့ရဟန္းျပဳ၍ေတာထြက္ရန္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရရ်္ အၾကံေတာ္ေအာင္္ျမင္သျဖင့္ အလြန္ရႊင္လန္းဝမ္းေျမာက္ကာ အားအင္ျပည့္
တင္းစိမ့္ေသာ ငွာရက္သတၱပတ္ၾကာ အာဟာရမွီဝဲၾကၿပီးလွ်င္  ရေသ့ရဟန္းျပဳကာ အတူတကြသုဝဏၰဘူမိ(ေခၚ)သထံုၿမိဳ အေရွ႕ေတာင္အရပ္ရွိ ဂစၦဂီရိေတာင္ေတာ္
(ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္)စခန္းသုိ႔ၾကြျမန္း  ဆုိက္ေရာက္ကာ သီလသိကၡာျပည့္စံုစြာျဖင့္ ဝိပႆနာကမၸဌာန္းမ်ားကို ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္က်င့္ၾကံေနေတာ္မူၾက
ေသာေၾကာင့္ မ်ားမၾကာမွီ ေလာကီစ်ာန္သမာပါတ္ကို ေအာင္ျမင္စြာရရွိ ခံစားၾကရေလသည္။ စ်ာန္သမာပတ္ရၾကၿပီးေသာအခါ ေနာင္ေတာ္ကတစ္ဖန္အၾကံရွိ
ေတာ္မူသည္မွာ ငါတုိ႔ညီေနာင္အတူတကြ က်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္း သည္ ၊တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးစကားေျပာဆုိျခင္းရွိေနလွ်င္ အခ်ိန္ကုန္လြန္ေျခမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခြဲခြာ၍ သီး
ျခားေနထုိင္က်င့္ၾကံအားထုတ္ရေသာ္ ယခုရရွိထားေသာ စ်ာန္တန္ခိုးထက္ အက်ိဳးႀကီးမားသည့္ တရားေတာ္မ်ားကုိ ေစာလ်င္စြာခံစားရရွိႏုိင္ မည့္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ျဖင့္ ညီေတာ္ရေသ့ကုိ တုိင္ပင္ရာေနာင္ေတာ္၏ အမိန္႔အတုိင္းသေဘာတူလ်က္ ေနာင္ေတာ္ကဂစၦဂီရိေတာင္(ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္)၊ ညီေတာ္ကဗႏၶာဂီရိေတာင္(ဇြဲကပင္ေတာင္)သို႔
သီတင္းသံုးတရားအားထုတ္ေနေတာ္မူၾကသည္။ အေၾကာင္းရွိခဲ့ေသာ မီးျပျခင္း အခ်က္သက္ေသျပဳရန္ ကတိျပဳခဲ့ႀကသည္။
ရေသ့ညီေနာင္၂ပါး၏ ဘြဲ႕ေတာ္မွာ မင္းသား၏ဘြဲ႕ေတာ္အတုိင္း ေနာင္ေတာ္ကိုတိႆရေသ့ ၊ညီေတာ္ကုိသီဟရေသ့ဟု ပင္လွ်င္ဘြဲ႕ေတာ္ထားရွိခါေနထုိင္္ၾကေလသည္။ ယခုသထံုၿမိဳ့ အေရွ႕ေတာင္ဘက္ရွိဂစၦဂီရိ (ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္) သည္ ေရွးအခါက ပင္လယ္ကမ္းပါးေတာင္ေျချဖစ္လွ်က္ေတာင္၏ အေနာက္ဘက္ ေျခရင္း
ကမ္းပါးႏွင့္ မနီးမေ၀း ပင္လယ္ထဲတြင္ ကၽြန္းႀကီးတစ္ကၽြန္းရွိကာ ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္ကဲ့သို႔ပင္ သစ္ပင္၊သစ္ပြင့္၊သစ္သီးဆန္းၾကယ္စံုလင္စြာ အန႔႔ံအရသာ မ်ိဳးစံုကာ အရိပ္အာ၀ါသ တင့္တယ္စြာေဆးအတြက္ တန္ခုိးျဖာေသာေနရာျမဴးထူးေပ်ာ္စရာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ နဂါးျပည္မွနဂါးမ်ားသည္ ဤကၽြန္းသို႔မၾကခဏ လာေရာက္ကာ ျမဴးထူးေပ်ာ္ပါး ေနထုိင္ေလ့ရွိၾကသည္။ ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္ႏွင့္ဤကၽြန္းႀကီးကို နဂါးေပ်ာ္ေတာင္၊နဂါးေပ်ာ္ကၽြန္းဟုပင္ေခၚၾကသည္။
ဗႏၶာဂီရိေတာင္(ဇြဲကပင္ေတာင္)သည္ ေရွးအခါက စိမ့္ႀကီးၿမိဳင္ႀကီး ရိပ္ႀကီးေတာေတာင္ ေနေရာင္မသန္းပဲ ၾသဇာရသာ တန္းခိုးျဖာေသာ ေဆးသစ္ပင္မ်ား အဂၢိယ ဖိုထိုးသမားတို႔အတြက္ အက်ိဳးမ်ားေသာ ၀ထၴဳပစၥည္းမ်ားဆန္းၾကယ္စြာ  စံုလင္ေပါမ်ားေသာေၾကာင့္ ၀ိဇၨာဓိုရ္ေဇာ္ဂ်ီမ်ား ေဆးအလို႔ငွာ ေပ်ာ္ပါးလာေရာက္ေလ့ရွိၾကေလသည္။တစ္ရံေရာအခါက အဆုိပါဇင္းက်ိဳက္ေတာင္အနီး နဂါးေပ်ာ္ကၽြန္းႀကီးတြင္ နဂါးမသည္ လူမိန္းမအသြင္ နုပ်ိဳေခ်ာမြတ္စြာ ဆင္ယင္ကာ ဖန္ဆင္းလွ်က္  ထိုကၽြန္းႀကီးေပၚတြင္ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ကခုန္သီဆိုကာ ျမဴးထူးေပ်ာ္ပါးေနခိုက္ ၀ိဇၨာဓိုရ္လုလင္ပ်ိဳတစ္ဦးသည္ ၎ကၽြန္းႀကီးသို႔ေဆး၀ါးရွာ အလုိ႔ငွာေရာက္လာရာတြင္ေတြ႕ဆံုမိၾကသျဖင့္ေမတၱာဆက္ဆံ ကိုယ္လက္ႏွီးေနွာၾကေသာေၾကာင့္ လူမိန္းမအသြင္ ဖန္းဆင္းထားေသာနဂါးမတြင္ ပဋိသေႏၶစြဲကပ္ရ်္  နဂါးတို႔ထံုးစံအရ လူသားနွင့္ဆက္ဆံ ျငိတြယ္စြဲကပ္ေသာ ပဋိသေႏၶကို နဂါးျပည္သို႔ယူေဆာင္ရိုး မရွိေသာေၾကာင့္ သေႏၶရင့္မာေအာင္ ဆိုင္းငံ့ေနၿပီးမွ ဥခ်ရန္အခ်ိန္ေစ့ေရာက္၍ ၎ကၽြန္းႀကီးအနီး ဒိုက္သေရာႀကီး တစ္ခုေပၚတြင္ ဥ၂-လံုးဥခ်ထားၿပီး စြန္႔ပစ္ကာနဂါးျပည္သို့ ျပန္သြားေလသည္။ တိႆရေသ့ႀကီးသည္ ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္ရိုး တစ္ေလွ်ာက္မွ သစ္သီးသစ္ဥႀကီးငယ္မ်ားကို ရွာေဖြသံုးေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ၎ေတာင္အနီးရွိ ေက်းရြာမ်ားမွ သဒၶါတရားႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ဒါယကာတို႔လွုဴဒါန္းပူေဇာ္သကၠာမ်ားကို မွီ၀ဲသံုးေဆာင္ျခင္းျဖင့္ မွ်တေတာ္မူကာ ေတာင္၏အနီးနား၀န္းက်င္ရွိ ေတာေတာင္တစ္ေလွ်ာက္သို ႔ဣရိယာ ပုတ္ညီမွ်ေစျခင္းငွာ စႀကၤန္သေဘာျဖင့္ မၾကခဏ သြားလာလွည့္ပတ္ေလ့ရွိသည္။တစ္ေန႔ေသာအခါ လွည့္လည္ေတာ္မူရာတြင္ သံသရာမွ ကံဆံုလာသည့္အတိုင္း ေတာင္ေျခရင္းကမ္းပါးအနီး ဒိုက္သေရာႀကီးအေပၚတြင္ လူ႔ရပ္လူဘံု၌ တစ္ရံတစ္ခါမွ် မေတြ႕မႀကံဳဘူး အလြန္ထူးဆန္းေသာ အဆုိပါဥႀကီး၂-လံုးကိုေတြ႕ေသာအခါေကာက္ယူလိုေသာ အာသာစိတ္ျဖစ္ေတာ္မူေလသျဖင့္ ေကာယူရာ၌ ဥပါဒ္ေဘးရန္အႏၱရာယ္ တစ္စံုတစ္ရာရွိမရွိ စံုစမ္းၾကည့္ေသာ္ ေဘးမသီရန္မခပဲ ရယူႏိုင္ေၾကာင္းသိ၍ ဥႀကီး၂-လံုးကို ေက်ာင္းသခၤဏ္းသို႔ ရႊင္လန္း၀မ္းေျမာက္စြာ ယူေဆာင္ေတာ္မူလာေလသည္။
တိႆရေသ့ၾကီးသည္ ထုိဥႀကီး ၂-လံုးကုိ ယူေဆာင္၍ ေက်ာင္းသခၤဏ္းသို႔ ေရာက္သည့္ ခဏတြင္ပင္ ရရွိေသာ ဥႀကီး ၂-လံုးအေၾကာင္း ညီေတာ္သီဟရေသ့အား ေျပာဆုိျပသရန္အတြက္ ညတြင္မီးျပအခ်က္ျဖင့္ ညီေတာ္ကုိျပသေခၚေလရာ ေနာက္တေန႔ ညီေတာ္ေရာက္လာသျဖင့္ ထူးဆန္းေသာ ဥႀကီးမ်ား၏ အခ်င္းအရာကိုေတြးေတာဆင္ျခင္ကာ ေတာင္ေျခ၏ သမုဒၵရာပင္လယ္ ကမ္းနားနဂါးမႏွင့္ ဝိဇၨာ ေတြ႕ဆံုသင့္ျမတ္ခါ သေႏၶရသျဖင့္ ၊ နဂါးမ ဥခ်စြန္႔ထားခဲ့ေသာ ဥႀကီးမ်ားျဖစ္တန္ရာ၏ဟု တုိင္ပင္ၾကၿပီးလွ်င္ ညီေနာင္ ၂-ပါး တစ္ဥစီ သိမ္းယူထားရန္ သေဘာတူကာ ညီေတာ္သီဟရေသ့ သည္ ဇဲြကပင္ေတာ္သို႕ ဥတလံုး ယူေဆာင္ၾကြသြားကာ သိမ္းဆည္း ထားေတာ္မူေလသည္။ထုိကဲ့သို႔ ညီေနာင္ ၂-ပါး အသီးသီး သိမ္းယူထားၿပီး ကာလေပါက္ဖြားခ်ိန္ေစ့ေရာက္ေသာအခါ ေနာင္ေတာ္ တိႆရေသ့ႀကီး ယူထားေသာဥမွ ရႈျခင္စဖြယ္ အဂၤါႀကီးငယ္ လကၡဏာျပည့္စံု ငံုတန္ေၾကာ့ရွင္း အဆင္းအသားေရ တင့္တယ္လွပေသာ ေယာက်္ားကေလး ေပါက္ဖြားေလသည္။ ထုိေန႔၌ပင္လွ်င္ ညီေတာ္သီဟရေသ့ ထံရွိဥမွလည္း ထုိနည္းတူစြာ ေယာက်္ားကေလးေပါက္ဖြားသျဖင့္ ေနာင္ေတာ္တိႆရေသ့ ထံသုိ႔ ဖူးေမွ်ာ္ကန္ေတာ့ျပသေလွ်ာက္ထားရန္ ယူေဆာင္၍ ေရာက္လာရာ ေနာင္ေတာ္ကလည္း သားေယာက်္ားကေလး ေပါက္ဖြားေၾကာင္းျဖင့္ ညီေတာ္သို႔ျပသကာ တစ္ခိ်န္တည္းလုိပင္ ေပါက္ဖြားေသာ ေယာက်္ားကေလးမ်ားျဖစ္၍ ေမြးလွည့္ၾကံဳကံဆုံကာ ဘဝကပါရမီ အဟုန္ေၾကာင့္ ငါတုိ႔၏ သားမ်ားပင္ျဖစ္ေတာ့သည္ တကားဟု အလြန္ခ်စ္ခင္ၾကင္နာသံေယာဇဥ္ တြယ္တာလွ်က္ ရေသ့ညီေနာင္၏ တန္ခိုးျဖင့္၊ ဓိ႒ာန္ခါ လက္ညိွဳးမွ ႏုိ႔ရည္ယိုထြက္ ေစၿပီးလွ်င္ အသီးသီး ယုယပိုက္ေထြးေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ထားၾကေလသည္။ဥဖြား ၂-ပါး ဖြားျမင္ေသာ သကၠရာဇ္မွာ ဘုိးေတာ္ အဥၹနမင္း ေကာဇာသကၠရာဇ္( ၈၆၄၅) ၿဖိဳၿပီးေနာက္ ၈၉-ခုႏွစ္ သကၠရာဇ္တြင္ ေပါက္ဖြားႀကေလသည္။
ဇြဲကပင္ေတာင္ရွိ ညီေတာ္ရေသ့ထံ ဥမွေပါက္ဖြားေသာ သူငယ္သည္ ၉-ႏွစ္ေက်ာ္ ၁၀-ႏွစ္ အရြယ္သုိ႔ေရာက္ေသာအခါ ေက်ာက္ေပါက္ေသာေရာဂါျဖင့္ အနိစၥေရာက္၍ ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္ရွိ ေနာင္ေတာ္ တိႆရေသ့ထံ သြားေရာက္ေလွ်ာက္ထားေသာအခါ ေနာင္ေတာ္က သံသရာတြင္က်င္လည္သမွ် ဤဒုကၡမ်ိဳးသည္ လြဲေရွာင္မရ သခၤါရျဖစ္ၿမဲဓမၼတာ ျဖစ္၍သံေဝဂ ယူဘုိ႔ရာ ျဖစ္ေၾကာင္းသာဟုေျပာၾကားခါ က်န္ရွိေသာဥဖြားကိုသာ ခ်စ္ခင္ယုယ ေစာင့္ေရွာက္ဖို့အေရးရွိေနေသး၍ ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္မွာပင္ အတူတကြ ေျပာင္းေရြ႔ လွ်က္ တုိင္ပင္ေနထုိင္ၾကေလသည္။ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္တြင္ညီေနာင္ ၂-ပါး သားဥဖြားပါေနၾကရာမွ တိႆရေသ့ ႀကီးသည္ ဤအရပ္ကားၿမိဳ႕ရြာႏွင့္ နီးစပ္သျဖင့္ လူသူပရိသတ္ ထူထပ္ဆူညံ အဆင္းအသံစေသာအာရုဏ္ ကာမဂုဏ္ တုိ႔ေၾကာင့္ စိတၱဝိေဝဂ ရႏိုင္ရာ အရပ္မဟုတ္ေသးဟု အျပစ္ျမင္သျဖင့္ လူသူမနီး ေတာနက္ရာအရပ္သို႕ ေရြ႕ေျပာင္းေနထုိင္ရန္ ရွာေဖြဦးမွ သင့္ေလွ်ာ္မည္ဟု ၾကံစီၿပီးလွ်င္ ခရီးေဒသဇာ လွည့္လည္ခါျဖင့္ ဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္ ရွာေဖြလတ္ေသာ္ လူသာမန္တုိ႔ အျမဲေနရန္ မဆုိထားဘိ စိတ္ျဖင့္ ၾကံစီျခင္းငွာပင္ ခဲယဥ္းလွစြာေသာ ေတာႀကီး ေတာင္ႀကီးေျမာင္ႀကီး အတန္တန္ ကာဆီး ၿမိဳင္ႀကီး ဂႏုိင္ႀကီး ေသလာ သစ္ပင္သစ္သီး ပန္းေပါင္းစံုစြာ ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္ထက္ပင္ေဝဆာေပါမ်ားသည့္ ယခု က်ိဳက္ထီးရိုးဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္ႀကီးစံပါယ္ေတာ္မူရာျဖစ္ ေသာက်ိဳက္ထီးရိုးေတာင္ႀကီးႏွင့္ မုဆုိးေတာင္ေခၚေသာ ေတာင္ႀကီးသုိ႔ဆုိက္ေရာက္သျဖင့္ သဲျဖဴေခ်ာက္ နတ္ေခ်ာက္ နတ္ေရတြင္း က်ီးပစပ္ စမ္းေခ်ာင္းတုိ႔တြင္ ေကာင္းမြန္သန္႔ရွင္းၾကည္လင္ေသာေရစင္ ေရေကာင္းလိုသေလာက္ သံုးေဆာင္နိဳင္ေၾကာငး္ကို သိျမင္ေတာ္မူ၍  ဤရပ္ေျမသည္ အရိပ္ေရႏွင့္ ျပည့္စံုေပစြ ငါတုိ႔ရေသ့ရဟန္းမ်ားႏွင့္လည္း သင့္ေလ်ာ္ ေလွ်ာက္ပတ္ေသာ ပတိရူပအရပ္လည္းျဖစ္၍ ရႊင္လန္းဝမ္းေျမာက္ကာ ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္မွေျပာင္းေရြ႕လာေရာက္ေနထုိင္က်င့္ၾကံပါက 

 ေလ်ာ္ကံ သင့္ျမတ္လိမ့္မည္ ဟု ေတြးေတာေတာ္မူျပီး ပထမ သီတင္းသံုးေသာ ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္သို႔ျပန္၍  ညီေတာ္ သီဟရေသ့ ကိုအက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာလ်က္ သုဝဏၰဘုမိၼ သထုံၿမိဳ႕ရွိ ခမည္းေတာ္မယ္ေတာ္တုိ႔ထံကိုလည္း သြားေရာက္ေျပာၾကားကာ ဥဖြားသားေတာ္ကိုပါ ေခၚေဆာင္လွ်က္ မုဆုိးေတာင္သို႔ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ၾကြေရာက္ေနထုိင္က်င့္ၾကံအားထုတ္ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူေလသည္။
ေနာင္ေတာ္တိႆရေသ့ႀကီး မုဆုိးေတာင္သို႔ေရာက္၍ လေပါင္းအေတာ္ၾကာေသာအခါ သိၾကားမင္းႏွင့္ ကရင္ေစာ္ကဲ ဒါယကာမ်ား လာေရာက္ပူေဇာ္ဆည္းကပ္ကာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေနထုိင္ခဲ့ၾကသည္။မုဆုိးေတာင္၌ ဝိဇၨာဓိုရ္လုလင္ တစ္ဦးလည္း ထုိေတာင္ရုိး ေတာင္စဥ္တစ္ေလွ်ာက္တုိ႕ကုိလွည့္ပတ္၍ ေဆးပင္ ဝါးပင္မ်ားကုိ ရွာေဖြေနကာ က်ီးပါးစပ္ဂူတြင္း၌နဂါးမႏွင့္ေတြ႕ဆံုကာတစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ၾကည္ျဖဴစံုမက္ ၊ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ၾကသျဖင့္ ေပါင္းသင္းေနထုိင္ခဲ့ၾကေလသည္။ထုိသုိ႔ေနထုိင္ၾက၍ ကာလအေတာ္ၾကာေသာအခါ တေန႕သ၌ ဝိဇၨာဓိုရ္လုလင္ ေဆးဝါးအရွာအေဖြ သြားခုိက္တြင္ သတိလြတ္လပ္စြာ အိပ္မိသျဖင့္ ဇာတိရုပ္ေပၚတဲ့အခ်ိန္ ဝိဇၨာဓိုရ္လုလင္ျမင္သြားကာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဆင္ျခင္ကာ ဤသုိ႔စဥ္းစားမိသည္..."ငါ့အား နဂါးမႏွင့္ အိ္မ္ေထာင္ဘက္ျပဳ၍ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေနသျဖင့္ မသင့္မေလ်ာ္ေခ်၊ ထုိနဂါးမႏွင့္ေတြ႕သည့္ေန႔မစ၍ မိမိ၏ေဆးဝါးလုပ္ငန္းလည္း ပ်က္ကြက္လစ္ဟင္းေခ်သည္။ ထုိသို႔တၿပီးကား မိမိ၏ေဆးဝါးလုပ္ငန္းကုိ ဆက္လက္၍ လုပ္ကိုင္ရန္နဂါးမကိုစြန္႔၍ အရပ္တစ္ပါးသို႔ တိတ္တဆိတ္ထြက္သြားေတာ့အံ့ဟု ၾကံစီၿပီး၊ ဇနီးျဖစ္သူ နဂါးမ မသိေအာင္ တစ္စံုတစ္ရာေျပာဆုိျခင္းမရွိပဲ အမွတ္တမဲ့ ထြက္လာခဲ့ၿပီး ဆရာျဖစ္ေသာ တိႆရေသ့ႀကီးကို ဖူးေမွ်ာ္ကန္ေတာ့၍ ေတာင္ေစာင္းသုိ႔ ပုန္းေအာင္ဆင္းသက္ၿပီးလွ်င္ ထြက္ေျပးေလသည္။
နဂါးမလည္း ဝိဇၨာဓိုရ္လုလင္ ထြက္ေျပးသြားသည္ကုိသိရွိကာ ဝမ္းနည္းပူေဆြးကာလင္ေတာ္ျပန္လာတဲ့အခ်ိန္ကုိေစာင့္ေမွ်ာ္ကာ မိမိ၏ပဋိသေႏၶကို သေႏၶရင့္ေအာင္ေစာင့္ဆိုင္းကာ ေနၿပီး၏သေႏၶရင့္သျဖင့္ က်ီးပါးစပ္ဂူအတြင္း ဥ ၂-လံုးဥခ်ထားခဲ့ၿပီး ဆရာရေသ့ႀကီးအား ဖူးေမွ်ာ္ကန္ေတာ့ာ ေဘာဂဝတီနဂါးျပည္သို႔ ျပန္သြားေလသည္။ေနာင္ေတာ္တိႆရေသ့ႀကီးသည္ က်ီးပါးစပ္ ဂူတြင္းမွ ဥ ၂-လံုးေတြ႔ရွိကာ ေကာက္ယူၿပီး မိမိ၏ေက်ာင္းသခၤဏ္းသို႔ျပန္လာခဲ့ေလသည္။ ထုိသို႔သိမ္းထားသည့္ေနာက္မၾကာမွီ ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္မွညီေတာ္သီဟရေသ့ေရာက္လာသျဖင့္မိမိသိမ္းထားေသာဥ ၂-လံုးကိုထုတ္ျပ၍ ေရွးကရဘူးေသာဥမ်ားႏွင့္ အလားတူပင္ျဖစ္သည္ ဟုေျပာဆုိၿပီးလွ်င္ ဥတစ္လံုးကုိညီေတာ္အားေပးေတာ္မူ၏ ညီေတာ္သီဟရေသ့လည္း ထုိဥကုိမိမိေက်ာင္းသခၤဏ္းသုိ႔ ယူေဆာင္၍ ေကာင္းမြန္ယုယစြာ သိမ္ထားေတာ္မူသည္။ကာလအတန္ၾကာေသာအခါ ထုိဥ ၂-လံုးမွ သမီးမိန္းကေလး ေပါက္ဖြားလာခဲ့သည္။ေနာင္ေတာ္တိႆရေသ့ႀကီးရရွိထားေသာ ဥမွေပါက္သည့္ မိန္းကေလး ကုိ ကရင္ေစာ္ကဲႀကီးတုိ႔ေတာင္းယူေမြးစားကာ ထုိမိန္းကေလးအား ေရႊနန္းက်င္ ဟုအမည္မွည့္ထားေလသည္။ညီေတာ္သီဟရေသ့ႀကီးရရွိထားေသာ ဥမွ ေပါက္သည့္ မိန္းကေလးကုိ အေပါင္သူႀကီးက ေတာင္းယူေမြးစားကာ နာဂသူဇာ သတုိ႔သမီးဟု အမည္မွည့္ထားေလသည္။ညီေတာ္သီဟရေသ့ႀကီး ပထမဥမွ ေပါက္ဖြားေသာ သားငယ္သည္ စုေတၿပီး မိထၳီလာျပည္တြင္ ဂဝမၸတိ ရဟႏၱာမေထရ္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။
ေနာင္ေတာ္တိႆရေသ့ႀကီးသည္မင္းသားတုိ႔တပ္အပ္ေသာ အတတ္ပညာရပ္မ်ားကုိ၊မိမိငယ္စဥ္ကသင္ၾကားတတ္ေျမာက္ေတာ္မူထားသည့္အတုိင္း သတုိ႕သား နာဂဝိဇၨာ အားသင္ၾကားျပသေတာ္မူ၏။ သတုိ႔သားလည္းဆရာရေသ့ႀကီးသင္ျပေသာ အတတ္ပညာရပ္မ်ားကို အလံုးစံုကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္ေလ၏။ သတုိ႕သားငယ္ ၁၇-ႏွစ္အရြယ္သုိ႔ေရာက္ေသာအခါ တိႆမင္းႀကီးႏွင့္ သီရိကပၸါ မိဖုရားႀကီး တုိ႔သည္ သားေတာ္မ်ားႏွင့္ ေကြကြင္း၍ေနရေသာဆင္းရဲျဖင့္ အျမဲပူပင္ေသာ စိတ္ႏွလံုးရွိသည္ျဖစ္၍ညိွဳးခ်ဳံးပါးလ်ေသာ ခႏၶာကိုယ္ျဖင့္ ဇရာဒုဗၺလအရြယ္ေရာက္လ်က္ ေဝဒနာစြဲခႏၶာစဲခါနတ္ရြာစံလြန္ေတာ္မူၾကေလကုန္သည္။ 
 ေနာင္ေတာ္တိႆရေသ့ႀကီးႏွင့္ညီေတာ္သီဟရေသ့ႀကီးတုိ႔သည္ နာဂဝိဇၨာ သတုိ႔သားအားထီးနန္းအပ္ခါ အေပါင္က်ြဲျခံ သူႀကီးသမီး နာဂသူဇာကိုေဆာင္ယူၿပီးလ်င္ မုဒၶါဘိသိက္ခံေတာ္မူ၍ အဂၢမေဟသီ အရာထားေတာ္မူေလသည္။ညီေတာ္သီဟရေသ့ ၏ဥဖြားသားငယ္သည္ စုေတျပီး ရွင္ဂဝမၼတိေထရ္အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိကာ ေရွးဘဝက အဘႏွင့္ဦးရီးေတာ္ဘူးေသာ ရေသ့ ၂-ပါးတုိ႔အားဘုရားသခင္၏ဂုဏ္ေတာ္ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကို မိမိဥာဏ္အျမင္ရွိသည့္အတုိင္း အက်ယ္တဝင့္ ဖြင့္ဟေဟာၾကားေတာ္မူေလ၏။ရေသ့ညီေနာင္တုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားသခင္၏ ဂုဏ္ေတာ္ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကုိ ၾကားနာရလွ်င္ ဘုရားရွင္ကိုဖူးျမင္လိုေသာဆႏၵ၊ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ တရားေတာ္မ်ားကုိ နာယူလုိေသာဆႏၵ လြန္မင္းစြာျဖစ္ၾက၍ ရွင္ဂဝမၼတိေထရ္အား ျမတ္စြာဘုရားသခင္အား ဤအရပ္သို႔ပင့္ေဆာင္ေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားၾကကုန္သည္။
ရွင္ဂဝမၼတိေထရ္သည္လည္း ျမတ္စြာဘုရားသခင္အထံေတာ္သို႔ကပ္၍ သုဝဏၰဘူမိ သထံုၿမိဳ႕ႀကီးသုိ႔ ေနာက္ပါတပည့္ သံဃာေတာ္ ငါးရာတုိ႔ႏွင့္တကြေဒသစာရီၾကြခ်ီျဖန္႔ျမန္းေတာ္မူ၍ မိမိ၏ဖခင္ျဖစ္ဘူးေသာ ရေသ့ႏွစ္ဦးတုိ႔ႏွင့္ ထုိေဒသသူလူနတ္အမ်ားတုိ႔အားတရားေရေအးတိုက္ေက်ြးပါရန္ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ကို ရွင္ဂဝမၸတိေထရ္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားခ်က္အရ ထုိေဒသသုိ႔ ၾကြခ်ီေတာ္မူေသာ္ ရေသ့ႏွစ္ဦးႏွင့္တကြ မ်ားစြာေသာ လူအေပါင္းတုိ႔ အကၽြတ္တရားရၾကလတၱံ႕ ေသာ အေၾကာင္းႏွင့္ ထုိအရပ္၌ ဆံေတာ္ဓါတ္မ်ားအဓြန္႔ရွည္စြာ တည္၍သာသနာေတာ္ စည္ပင္ထြန္းကားအံ့ေသာအေၾကာင္း ထုိအရပ္သူ နတ္လူအေပါင္းတုိ႔၌ ေကာင္းမႈကုသိုလ္တရား အစဥ္ တုိးပြားၾကအံ့ေသာ အေၾကာင္းမ်ားကုိ အနာဂတံသ သဗၺညဳတေရႊဥာဏ္ျဖင့္ ဧကန္တိတိသိျမင္ေတာ္မူဘိ၍ မေထရ္ျမတ္ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္သည့္ အေရးကိုခြင့္ေပးေတာ္မူေလသည္။ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္လည္း တပည့္သားသံဃာေတာ္ငါးရာႏွင့္တကြ ေကာင္းကင္မွ သက္ေတာ္မူၿပီးလ်င္ ရေသ့ ၂-ပါးႏွင့္ မင္းမိဖုရားတုိ႔၏ ႀကိဳဆုိျခင္းျဖင့္ ေက်ာင္းေတာ္သို႔တက္ေတာ္မူ၍ ၇-ရက္ သီတင္းသံုးစံေတာ္မူေနသည္။
ရေသ့ညီေနာင္ႏွစ္ပါး၊ မင္းမိဖုရား ေမာင္းမမိႆ ေျခြရံ ပရိသတ္ မုႈးမတ္ဗုိလ္ပါတုိ႔ႏွင့္တကြ ေရာက္လာသမွ်ေသာ တုိင္းသားျပည္သူလူအေပါင္းတုိ႕သည္ ဘရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္ငါးရာတုိ႔အား ၇-ရက္ပတ္လံုး မြန္ျမတ္ေသာဆြမ္းခဲဘြယ္ ေဘာဇဥ္ ခ်ိဳခ်ဥ္ရသာ အေဖ်ာ္ယမကာစသည္ တုိ႔ျဖင့္ ပူေဇာ္လုပ္ေကၽြး ၾကၿပီးလွ်င္ သရဏဂံု ပဥၥသီ ေဆာက္တည္၍ထူးျမတ္ေသာတရားေတာ္ကုိ နာယူၾကရသျဖင့္ ဥပါသကာ-ဥပါသိကာမ အျဖစ္သုိ႔ ေရာက္၍ အကၽြတ္တရားရၾကေလကုန္သည္။ ထုိအခါ ရေသ့ညီေနာင္တုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားအထံေတာ္သို႕ ကပ္၍သံုးရပ္ေသာေလာက၌ အသဒိသအမိတ ျဖစ္ေတာ္မူေပေသာေရႊကိုယ္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၊ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ျပန္လည္ၾကြခ်ီေတာ္မူသည့္ေနာက္၊ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္၏ကိုယ္စား ညြတ္တြားျမတ္ႏိုးအျမဲလွ်င္ရွိခိုး၍ ကိုးကြယ္ဆီးကပ္ပါရျခင္း အက်ိဳးငွာ တပည့္ေတာ္တုိ႔အား တစ္စံုတစ္ရာေသာ ပူေဇာ္ကိုးကြယ္ဝတၳဳကို အတုမရွိေသာ မဟာကရုဏာေတာ္ျဖင့္ ခ်ီးျမွင့္ကယ္မေတာ္မူပါဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားအသနားေတာ္ျမတ္ခံၾကကုန္၏။ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္လည္း ဦးေခါင္းေတာ္ရတနာကုိ လက်္ာလက္ျဖင့္ သံုးသပ္ေတာ္မူ၍ ပါလာေသာဆံေတာ္ဓါတ္ ၄ ဆူတုိ႔ကုိ ႏွစ္ဆူစီ ေပးသနားေတာ္မူေလ၏။
ဆံေတာ္ဓါတ္ရရွိၾကေသာ သူမြန္သူျမတ္ အေပါင္းတုိ႔တြင္ ေကလာသရေသ့ႏွင့္ သိႆရေသ့ ၊ သီဟရေသ့ တုိ႔သည္ တိႆရေသ့ႀကီး ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ကစ၍ညဥ့္ဦးယာမ္ အဘို႔တုိ႔တြင္ မိမိတုိ႔ ေတာင္ထိပ္မွ တစ္ဦးကုိတစ္ဦး မီးအမွတ္ျပ၍ ေလးျမတ္ၾကင္နာစြာ ဆက္ဆံေပါင္းသင္းေသာ သီတင္းသံုးေတာ္ မိတ္ေဆြရင္းျဖစ္ၾကကုန္၏။ ထုိသံုးဦးတုိ႔တြင္သီဟရေသ့သည္ ေနာင္ေတာ္ တိႆရေသ့၊ အေဆြေတာ္ေကလာသရေသ့၊ တူေတာ္ သီဟရာဇာ မင္းတုိ႕ႏွင့္ ညိွႏႈိင္းတုိင္ပင္ၿပီး ကာလမိမိရရွိေသာ ဆံေတာ္ဓါတ္ ၂-ဆူတုိ႔ကုိ တဆူစီသြင္းႏွံထာပနာ၍ မိမိေနရာျဖစ္ေသာ ဇဲြကပင္ေတာင္ႏွင့္ ဇင္းက်ိဳက္ေတာင္တုိ႔၌ ေစတီေတာ္ တစ္ဆူစီ တည္ေတာ္မူ၏။ ထုိသိုိ႔ သီဟရေသ့ ေစတီေတာ္ တည္ေသာအခါတြင္ သိၾကားမင္းလည္း လာေရာက္ကူညီေလ၏။ ေကလာသရေသ့ လည္း မိမိရရွိလုိက္ေသာ ဆံေတာ္ဓါတ္ ၂-ဆူမွ တဆူကို သြင္းႏွံထာပနာ၍ မိမိေနရာ ေကလာသေတာင္၌ ေစတီတည္ေတာ္မူ၏။ ဆံေတာ္ဓါတ္တစ္ဆူကုိ မိမိ၏ ဦးေခါင္းဆံက်စ္ၾကား၌ ဝွက္ထားကိုးကြယ္ေတာ္မူေလ၏။ ေနာက္ကာလအေတာ္ၾကာေသာအခါ ေကလာသရေသ့ သည္စုေတကြယ္လြန္ေတာ္မူေလ၏။ေကလာသရေသ့ ဦးေခါင္းၾကား၌ ရေသာ ဆံေတာ္ဓါတ္ျမတ္ ၁-ဆူကုိ သီဟရေသ့သည္ ေနာင္ေတာ္ တိႆရေသ့ အားေပးအပ္ေလသည္။တစ္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ မွ်ၾကာေသာအခါ တိႆရေသ့ ထံတြင္ရွိေသာ ဆံေတာ္ဓါတ္ျမတ္ ၃-ဆူ ကိုထာပနာ၍ ေစတီေတာ္(က်ိဳက္ထီးရိုးေစတီ) တည္ထားကိုးကြယ္ေတာ္မူေလသည္။…
         ဆံေတာ္ရွင္ဇင္းက်ိဳက္ေစတိေတာ္ျမတ္သည္ မြန္ျပည္နယ္၊သထံုခရိုင္၊ ေပါင္ၿမိဳ႕နယ္တြင္တည္ရွိပါသည္။ ရန္ကုန္မွ (၁၅၅)မုိင္၊ ေမာ္လၿမိဳင္မွ(၂၄)မိုင္ကြာေဝးပါသည္။သကၠရာဇ္(၂၃၆)တြင္သထံုျပည့္ရွင္ အေသာကဓမၨရာဇာမင္းႀကီးသည္ ဇင္းက်ိဳက္ဆံေတာ္ရွင္ေစတီေတာ္ျမတ္အား ဥာဏ္ေတာ္ခုႏွစ္ေတာင္အျမင့္၊ အသစ္ ျပန္လည္တည္ထားကိုးကြယ္ၿပီးအရွည္
တည္တံ့ေစရန္အတြက္ ဘုရားေတာင္ေျခတြင္ရြာတည္ခဲ့ပါသည္။ ဘုရားေျခရင္းရြာကိုမြန္ဘာသာျဖင့္ “ဇိုင္က်ာ္” ဟုေခၚဆုိရာျမန္မာလုိ “ဇင္းက်ိဳက္” ဟုအမည္
တြင္ပါသည္။


ဆရာမင္းသက္စံေရးသားေသာဇင္းက်ိဳက္ေစတီေတာ္၀က္ဆိုဒ္မွခံစားမွ်ေ၀သည္။

က်ိဳက္ထီးရိုး (၁)


က်ိဳက္ထီးရိုး (၂)


က်ိဳက္ထီးရိုး (၃)


က်ိဳက္ထီးရိုး (၄)


က်ိဳက္ထီးရိုး (၅)


က်ိဳက္ထီးရိုး (၆)


က်ိဳက္ထီးရိုး (၇)


က်ိဳက္ထီးရိုး (၈)


က်ိဳက္ထီးရိုး (၉)


က်ိဳက္ထီးရိုး (၁၀)


YouTube မွာ Toe Kyaw Kyar တင္ထားတဲ့ က်ိဳက္ထီးရိုး ဘုရားသမိုင္း Video ဆယ္တြဲကို ဤဆိုဒ္သို႔ ျမန္မာတို႔အတြက္ ဗဟုသုတ Website မွေစတနာျဖင့္ ပန္႔ပိုးေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment