/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

ဦးပိန္တံတားသမုိင္းေႀကာင္း



 


ဦးပိန္တံတားသမုိင္း

ဦးပိန္တံတားေခၚ ေတာင္သမန္ 
 တံတားကိုပုဂံမင္း လက္ထက္သကၠရာဇ္ ၁၂၀၉ ခုႏွစ္မွာ  
အမရပူရျမိဳ႕ ၀န္ ဦးဘိုင္ဆပ္နဲ႔ ျမိဳ႕စာေရး
 ေမာင္ပိန္ တို႔ဦးေဆာင္  ေဆာက္လုပ္ခဲ့ပါတယ္ ။
 အဲဒီတံတား သည္ဒီကေန႔ ျမန္မာ
 ျပည္ရဲ႕ ဂုဏ္ေဆာင္တံတား  ျဖစ္ေနပါျပီး။
 
အေရွ႕အာရွမွာ သက္တန္းအရွည္းဆံုး 
သစ္သားတံတားအျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔  
ဂုဏ္ယူ ၀င့္ၾကြားေန ရျပီး ကမာၻလွည္႔ ခရီးသည္ေတြရဲ႔မ်က္စိ 
ပေသဒ ဆြဲေဆာင္ျခင္းခံေနရတဲ့
 ေနရာလည္းျဖစ္ ၊ ႏုိင္ငံျခားေငြရွာေပးေနတဲ့ ေနရာလည္းျဖစ္ပါတယ္ ။
ဒါသမိုင္း ၊ အေမြ၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအေမြတစ္ခုပါ။ 
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထိန္းသိမ္းရမွာပါ။ ဒီအေၾကာင္းကို စာေရးဆရာတစ္ခ်ိဳ႕ မၾကာခန ဂုဏ္ယူစြာ ထုတ္ေဖာ္ ေရးသားၾကပါတယ္။
 
အဲဒီလိုေရးတဲ့အခါမွာလည္း တစ္ခါတစ္ခါ ျမန္မာဘုရင္နဲ႔  ျမန္မာဘုရင္ရဲ႕ေျမွာက္စား 
ခံရသူေတြကို အထင္ေသးေစတဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား ရဲ႕စြပ္စြဲ
ႏွိမ္ခ်ေရးသာခ်က္ေတြကို အေထာက္ 
အကူ ျပဳမဲ့ အေရးသားေတြ
 ေဖၚျပလာတာကို မၾကာခဏေတြ႕ရတဲ့အတြက္ 
အေတာ္ပဲ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲရပါတယ္ ။
 
ဒီကေန႔ ဒီေလာက္ေတာင္ 
အေရးထား ဂုဏ္ယူေနရတဲ့အဆင္ေရာက္ရတဲ့ဦးပိန္ 
တံတားေဆာက္ လုပ္ျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုလည္း 
မဟုတ္တလ်ား စြပ္စြဲေရးသား တာလည္း
 ေတြ႕ရတက္ပါတယ္ .. ျမိဳ႕၀န္ကုလား 
ဘိုင္ဆပ္တို႔ရဲ႕အၾကံက အင္းရဲ႕အေရွ႕ဘက္မွာရွိတဲ့ 
ဘိုင္ဆပ္နဲ႔ ဘာသာတူနဲ့ အမ်ိဳးအႏြယ္
ကို  ဘိုင္ဆပ္အလိုရွိတဲ့အခ်ိန္မွာ အလ်င္ျမန္ 
အလြယ္တကူေရာက္ရွိျပီ အမရပူရ ထီးနန္းကိုေတာင္ 
အရယူဖို႔ၾကံစည္ ထားတယ္… လို႔စြပ္စြဲ ထားခ်က္ကို
ေဖၚျပေလ႔ရွိပါတယ္။
 
အဲဒီလိုစြပ္စြဲရေအာင္ ခိုင္လံုတဲ့ အေထာက္အထားလည္း 
မရွိပါဘူး။ ခိုင္မာတဲ့သမိုင္းစာအုပ္ ေတြျဖစ္တဲ့ 
ဦးကုလား ရာဇ၀င္ ၊ မွန္နန္းရာဇ၀င္၊ 
ကုန္းေဘာင္မဟာ ရာဇ၀င္မ်ားမွာလည္း 
လံုး၀မပါပါဘူး။ စာဖတ္ပရိသတ္ 
မ်ားကို ဦးပိန္တံတားေဆာက္လုပ္ရျခင္းရဲ႕ 
အေၾကာင္းအရင္းေတြကို အရွိကိုအရွိတိုင္းသိရွိေအာင္ ေဖၚျပလိုက္ပါတယ္ ။ 
 
အဲဒီတံတားၾကီး မေဆာက္ခင္ အသာဖယ္ယာ
 ေခါင္းေဆာင္တဲ့သံအဖြဲ႕ အင္း၀ျမိဳ႕ကို လာၾကတုန္းက
 ေတာင္သမန္ကို သူတို႔ပိုင္တဲ့ သေဘာၤနဲ႔ျဖတ္ျပီး 
၀င္လာၾကတာ  နန္းေတာ္ျမိဳ႕ရိုးအထိ 
 ေပါက္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့သမိုင္းေၾကာင္းရွိဘုးတယ္။ ဒီဦးပိန္တံတား ေဆာက္ျပီးေနာက္မွာေတာ့ 
နယ္ခ်ဲ႕သေဘၤာေတြဟာ နန္းေတာ္ဦးထိ 
 မေရာက္ႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ 
 
ဒါကိုေတာ့ျမင္တက္ဖို႔ လိုပါတယ္။
(အစၥလာမ္ဓမၼဗိမာန္ ႏွစ္ ၂၀ျပည္႔ အထူးစာေစာင္
 စာမ်က္ႏွာ ၁၀၂ မွာ တိုင္းရင္းသား 
အစၥလာမ့္သာသနာ ၀င္ေလာကမွာ ျမန္မာ့သမိုင္း ႏွင့္ပတ္သက္ျပီး
 ေလးစားခံရဆံုး ဆရာၾကီး ပသီဦးကိုကိုေလး ၏ ေဟာေျပာခ်က္ (ခ်က္ (၃) ခ်က္ ေဆာင္းပါးမွ)
ဤသို႔ နယ္ခ်ဲ႔အႏၱရယ္မွ လြတ္ကင္းေအာင္ 
 ပရိယယ္ၾကြယ္ၾကြယ္ျဖင့္တားဆီးႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ အမရပုူရ ျမိဳ႕ပတ္၀န္က်င္ ကိုတစ္ႏွစ္လွ်င္
 ႏွစ္လေက်ာ္ ေရလႊမ္းမိုး လ်က္ရွိရာ 
လူမ်ားစီးပြားေရးအတြက္ကုန္ပစၥည္းမ်ား ၀ယ္ယူျဖတ္သန္းသြားႏိုင္ရန္အတြက္ အေမွ်ာ္အျမင္ၾကီးစြာျဖင့္
 ေဆာက္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ 
 
(တကၠသိုလ္ေန၀င္းဘာသာျပန္ အင္း၀ေရာက္ ျဗိတိသွ်သံ) ျမိဳ႔စာေရး
ဦးပိန္သစ္သားတံတား တစ္ခုေဆာက္လုပ္ရျခင္းရဲ႕
ရည္ရြယ္ခ်က္ နဲ႔ပတ္သက္ျပီး ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္း အတြဲ( ၁၄) 
အမရပုရျမိဳ႕အေၾကာင္းမွာပုဂံမင္း လက္ထက္က ျမိဳစာေရးေမာင္ပိန္သည္ 
ထိုအင္းကိုျဖတ္၍ သစ္တားတံတားၾကီးတစ္ခု 
 ေဆာက္လုပ္လႈဒါန္းခဲ့ရာ ယခုတိုင္ရွိေသးသည္။
 ေတာင္သမာန္အင္းတစ္ဖတ္တြင္ ပုဂံမင္းတည္ထားခဲ့ေသာ ေက်ာက္ေတာ္ၾကီးဘုရား
ရွိသည္။ 
 
…လို႔ေဖၚျပထားေတာ့ အစၥလာမ္ ဘာ သာ ၀င္
တစ္ဦး ျဖစ္တဲ့ျမိဳ႕စာေရး မင္းေမာင္ပိန္ 
ဟာေစတနာအေလ်ာက္တံတားေဆာက္လုပ္လႉဒါန္းရာမွာ တံတားတစ္ဖတ္ခ်က္မွာရွိတဲ့ရြာမ်ားက
 ျမန္မာ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္ေတြ လြယ္လင့္တကူ
 အႏၱရယ္ကင္းရွင္စြာနဲ႔ဘုရားဖူးသြားႏုိင္ပါေစ ဖို႔ဆိုတဲ့
 ေစတနာကိုလည္း ဘယ္သူမွ မျငင္းႏုိင္ပါဘူး ။
ျမန္မာစြယ္စံုက်မ္း လိုခိုင္မာတဲ့က်မ္းၾကီးက
 ေဆာက္လုပ္လႉဒါန္း ခဲ့သည္ ဟု ေဖၚ ျပထားပါသည္။
 
 ျမိဳ႕စာေရးမင္း ဦးပိ္န္ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည္မွာ 
ဦးပိန္တံတာား တစ္ခုတည္းသာမက 
 ဦပိန္းသည္ စက်င္၀ေခ်ာင္းကိုျဖတ္လ်က္
 ေတာင္ၾကီးတံတား ဟသၤာတံတား ၊ ပန္ဘဲတဲ့တား၊ 
ဗံုအိုးတံတား ၊ စက်င္၀တံတား ၊ 
ကုကၠိဳင္တံတား မ်ားကိုလည္း ေဆာက္လုပ္ခဲ့ပါသည္။
 
တံတားမ်ားေဆာက္လုပ္၇န္ လုိအပ္ေသာ 
 ပန္းဘဲသမားမ်ားႏွင့္ လက္သမားမ်ား ေနထိုင္ရန္ 
ပန္းဘဲရြာ ႏွင့္ လက္သမားရြာကိုလည္း တည္ေပးခဲ့ပါသည္။
 ေနာက္စြပ္စြဲခ်က္ တစ္ခု ရွိေသးတယ္။ 
 
အမရပူရျမိဳ႕သစ္တည္တဲ့အခါ အင္း၀နဲ႔ 
စစ္ကိုင္းဘက္ က နန္းေတာ္ ေဟာင္းေတြ 
 အိမ္ေတာ္ေဟာင္းေတြ ၊ 
ၾကမ္းအေဟာင္းေတြ ကို ဖ်က္ျပီး ေတာင္သမန္ 
တံတားၾကီးမွာ အသံုးျပဳတာေပ့ါ ဆိုတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ ။ 
ထိုစြပ္စြဲခ်က္ ပါးစပ္စကားသည္ လံုး၀ ယုတိၱ မရွိေပ။
 
နန္းေတာ္မ်ား၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမ်ား၊ မင္းစိုးရာဇာ မ်ား၏
 အိမ္မ်ားတြင္ မည္သူမွ် ဖိနပ္မစီးတက္ရပါ။ 
တံတားေဆာက္၇ာတြင္ သံုးသည္ ဟုဆိုလွ်င္
 ျမန္မာ့အယူအဆအရ နာမ္ႏွိမ္ရာက်ဘုရင္ လာခြင့္ျပဳမည္ 
မဟုတ္ပါ.။ နန္းေတာ္တိုင္သည္ လူၾကီး 
တစ္ပို္က္ေက်ာ္ေက်ာ္ ရွိပါသည္။ 
ဦးပိန္တံတားမွာ လူၾကီးတစ္ပိုက္လံုးပတ္မရွိပါ။ 
 
နန္းေတာ္ကို မျမင္ဖူး ေသာ မႏၱေလးသား  
မဟုတ္သည္႔ သမိုင္းဆရာတစ္ခ်ိဳ႕ 
ရဲ႕စြပ္စြဲခ်က္သာျဖစ္တန္ရာ၏ လို႔ ေမာင္ေမာင္ခင္
 (BSc. Dip Ed )က ၁၉၉၅ ခု၊
ေဖေဖၚ၀ါရီလထုတ္ မိုးေသာက္ၾကယ္မဂၢဇင္းမွာေရးသားထားပါတယ္။
ဦးပိန္သည္ တံတားမ်ားေဆာက္လုပ္၇န္ 
 အတြက္ကၽြန္းသစ္ ခုတ္ခြင့္ရရွိေလသည္။
 
 ျမစ္ေရၾကီးေသာအခါကၽြန္းသစ္မ်ားေဖာင္ဖြဲ႕ျပီး သယ္ေဆာင္ခဲ့ေလသည္။အေဟာင္းမ်ားမပါပဲ သစ္သားျဖင့္ ေဆာက္ခဲ့သည္။ အမရပုရ ေရာက္ 
အဂၤလိပ္သံမႉးဟာင္နရီယူးက ဦးပိန္တံတားၾကီးပံုတူကို ေရးဆြဲေဖၚျပခဲ့ေပသည္။ 
 
တံတားၾကီးသည္ အသစ္စက္စက္ ျဖစ္ျပီး 
ကၽြန္း၀ရန္တာႏွစ္ဘက္တြင္ ပန္းပု၊ ပန္းႏြယ္ျဖင့္
 ျပဳလုပ္ထားသည္ဟု အတိအက်ေဖၚျပထားသည္။ 
…လို႔ (တကၠသိုလ္ ေန၀င္း ဘာသာျပန္ – အင္း၀ေရာက္
 ျဗိတိသွ် )စာအုပ္မွာ ေရးသားထားပါတယ္။
 
ဒါေၾကာင့္စြပ္စြဲခ်က္ဟာလည္း အေျခအျမစ္မရွိပါဘူး။ ေနာက္စြပ္စြဲခ်က္တစ္ခုက
 ျမိဳ႕၀န္ဘို္င္ဆပ္ကသူရဲ႕ရဲစြမ္းသတၱိေၾကာင့္ျမိဳ႕၀န္ျဖစ္လာတာ
မဟုတ္ပါဘူး။ 
 
သူကၾကက္တိုက္ ငွက္တိုက္ ႏြားတိုက္၊ 
ဆိတ္တို္က ဆိုတဲ့ အတက္ေတြ ကို ဘုရင္က သေဘာက်လို႔ 
 ျမိဳ႕၀န္ျဖစ္လာရေတာ့ နာယဂုဏ္ေျခာက္ပါး နဲ႔ 
ဘယ္ညီႏုိင္မွာလဲ …လို႔စြပ္စြဲ ပါေသးတယ္… 
အဲဒီလိုစြပ္စြဲတာက ကၽြန္ေတာ္တို႔
 ျမန္မာဘုရင္ေတြကိုဆင္ျခင္တုံတရား နည္းပါးသူအျဖစ္ ေရးရာ ေျပာဆိုရာ က်ပါတယ္ ။ 
 
ဘုရားေက်ာင္းကန္ မ်ားနဲ႔ စည္းကားေအာင္ 
လမ္းတံတားမ်ားနဲ႔ တင့္တယ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မဲ့ 
 ျမိဳေတာ္စည္ပင္ေအာင္ တာ၀န္ယူႏုိင္တဲ့
 ျမိဳ႕ေတာ္၀န္တစ္ဦးကိုတာ၀န္ေပး ေရြးခ်ယ္ရာမွာလဲ
 ေပါ့ေပါ့တန္တန္ေရြးမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။
 
 ျမိဳေတာ္၀န္ တာ၀န္ကလည္း ၾကီးမားတဲ့ အတြက္
 ေတာ္ရံုတန္ရံု အရည္အခ်င္းနဲ႔ ျဖစ္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။
ဘုရင္ကို ႏွိမ့္ခ်ဟန္ အေရးအသားေတြဟာ ျမန္မာအေရးကို
 ႏွိမ္ခ်င္ၾကတဲ့ အေနာက္ႏုိင္ငံသားေတြ
 ရဲ႕ေလသံမ်ိဳးျဖစ္ေနပါတယ္ ။ ျမိဳ႕စား ၊ ရြာစား၊ ျမိဳ႕၀န္ျဖစ္တဲ့ 
အဆင့္ေတြဟာ သာမန္ မဟုတ္ပါ့ဘုူး။ သူတို႔မွာ 
အဆင့္ေပါင္းမ်ားစြာကို ေက်ာ္ျဖတ္ျပီးမွ အဲဒီေနရာကို ေရာက္ရတာပါ။
 
ျမန္မာနန္းတြင္းအမႈထမ္းေတြမွာ အရည္အခ်င္း 
သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္။ေသေဖာ္ရွင္ဖတ္
ငါးေယာက္တစ္စုကိုတစ္အိုးစားလို႔ေခၚပါတယ္။ႏွစ္အိုးစားကို အၾကပ္တစ္ေယာက္ထားပါတယ္။အၾကပ္ငါးေယာက္ပါတဲ့ အိုးစားအစုကို ေသြးေသာက္တစ္ေယာက္ ထားပါတယ္။
ေသြးေသာက္ႏွစ္ေယာက္ကိုတပ္မႈးတစ္ေယာက္ ထားပါတယ္ 
အဲဒီတပ္မႉးငါးေယာက္ကိုအုပ္ခ်ဳပ္ရတဲ့အစုကို ဗိုလ္တစ္ေယာက္ထားတယ္။ 
 
အဲဒီထဲက ေျခဆယ္ပြဲရမွ ဆင္အစုကို 
၀င္ရတယ္။ဆင္တယ္ပြဲရမွေသြးေသာက္အစုကိုေရာက္တယ္။ အဲဒီအဆင့္ေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္ျပီးမွ ျမိဳ႕စား၊ 
ရြာစား၊ ျမိဳ႕၀န္ မွဴးမတ္ေတြ ျဖစ္ၾကရတာပါ။ အဲဒါေတြကိုသိရက္သားနဲ႔ 
 ျမိဳ႕၀န္ရာထူးကို လြယ္လြယ္ခန္႔လိုက္တယ္လို႔ေျပာတာဟာဘုရင္ကို အရည္အခ်င္းမဲ့သူအျဖစ္ စြပ္စြဲလိုက္တာသာ ျဖစ္ပါတယ္။
 
ဒါေၾကာင့္ သမိုင္းဆရာ ေဒါက္တာေက်ာ္သက္က သူေရးတဲ့
 ျမန္မာႏုိင္ငံ သမိုင္းစာအုပ္စာမ်က္ႏွာ(၃၇၄)မွ
ပုဂံမင္း(၁၈၄၆၁၈၅၂)နဲ႔ပတ္သက္ျပီးထီးနန္းကို သာယာ၀တီမင္း၏သားေတာ္ၾကီးပုဂံမင္းကဆက္ခံေလသည္။ 
 
ပုဂံမင္းလက္ထက္ႏွင့္ပတ္သက္၍ကုန္းေဘာင္ရာဇ၀င္တြင္ ပုဂံမင္းကို ေရွးအစဥ္အလာမင္းမ်ားကဲ့သို႔မင္းျဖစ္သည္ဟု
 ေဖာ္ျပထားသည္။ပုဂံမင္းသည္စတုတြင္ဆည္ေျမာင္း၊ ကန္ေခ်ာင္းမ်ားကို ေဖါက္လုပ္သည္။ 
 
ထိုေဒသမ်ားတြင္
 ေစတီပုထိုး တည္ထားသည္႔ သာသနာေဘာင္သို႔
 ေဆြမ်ိဳးမ်ားအား သြတ္သြင္းခ်ိီျမင့္ ၍ 
 သာသနာဒါယကာ အျဖစ္ခံယူခဲ့ပါသည္။
 
 ေညာင္ေရႊေစာ္ဘြား၏သမီးေတာ္ႏွင့္ လက္ဆက္သည္။
သူပုန္ထျခင္း ကို ျငိမ္သက္ပိျပားေအာင္ ျပဳလုပ္သည္။
တရုတ္ႏုိင္ငံမွ သံတမန္အဖြဲ႕ကိုတန္းတူႏုိင္ငံမွ
 ေစလႊတ္ေသာ သံအဖြဲ႔သို႔ လက္ခံျပဳစုသည္ဟု ပါရွိေလသည္။ 
 
အဲလိုပုဂံမင္းေကာင္းေၾကာင္း ေရးသားထားခ်က္မ်ားကို
 ေတြ႕ရွိေနပါတယ္။ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားက ပုဂံမင္း၏အေၾကာင္းကို ေျပာဆိုၾကသည္
မွာတစ္မ်ိဳးတစ္ဖံု ကြဲေလသည္။ 
 
 ၄င္းတုိ႔အဆိုအရထင္ရွားသည္႔အခ်က္ကားပုဂံမင္းသည္ 
တန္ခိုးအာဏာ ကို အလြဲသံုးစား ျပဳသည္ 
ဟုလည္းေကာင္း၊ တို္င္းက်ိဳး ျပည္က်ိဳးကို
ေဆာင္ရြက္ျခင္းမျပဳဟုလည္ေကာင္းဆိုၾကေသာအခ်က္
 ျဖစ္ေလသည္။တိုင္းေရးျပည္ ရာကိုမင္းကလစ္လ်ဴရႉထားသည္႔အတြက္တန္ခိုးအာဏာကို အလြဲသံုးစား၍ ေဟာရမ္းမႈမ်ား ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။
 
ေနာက္စြပ္စြဲမႈတစ္ခုလည္းရွိပါေသးတယ္။အဲဒါကေတာ့ ဘိုင္ဆပ္ျမိဳ႕၀န္ျဖစ္တာနဲ႔အမရပူရကအမ်ိဳးသားေကာင္း၊ အမ်ိဳးသမီးေကာင္းေတြမွာအသက္ေသတဲ့သူနဲ႔ ဘ၀ပ်က္တဲ့သူနဲ႕ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ေတြမွာ
 ေတာင္အရွက္ကြဲခဲ့ရတယ္ဆိုတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္ပါပဲ။ဒါနဲ႔ပတ္သက္ျပီးအခုလို သမိုင္းအမွန္ကို ျပန္တင္ျပခ်င္ပါတယ္။
 
 ျမန္မာရာဇ၀င္တြင္အာဏာအတြက္အေဖကိုသားသတ္၊ သားကိုအေဖသတ္၊ အစ္ကိုကို ညီသတ္ ၊ ညီကို အစ္ကိုသတ္၊ စေသာ ရႈပ္ေထြးလွေသာနန္းတြင္ေရးရာမွာမင္းညီမင္းသားသို႔မဟုတ္ ဘုရင္တစ္ပါးပါးရဲ႕သစၥာေတာ္ခံအျဖစ္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရတာ လြယ္ကူတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီအေျခအေနတြင္ ဦးဘို္င္ဆပ္တို႔  အမႈေတာ္ထမ္းခဲ့ရတဲ့အျဖစ္က ၾကိဳးတန္းေပၚလမ္းေလွ်ာက္ရသကဲ့သို႔ အႏၱရယ္မ်ားလွပါတယ္။
 
ဒီေနရာမွာ ျမိဳ႕ေတာ္ ၀န္ဘို္င္ ဆပ္ႏွင့္ ျမိဳ႕စာေရးဦးပိန္တို႔အေၾကာင္း ကို ၁၉၉၅ခုႏွစ္ေဖေဖၚ၀ါရီလထုတ္မိုးေသာက္ၾကယ္မဂၢဇင္းပါ သမိုင္းသုေတသီ ဆရာဦးေမာင္ေမာင္ခင္ BSc (Dip Ed) ရဲ႕ ရာဇ၀င္အေဆာင္ေဆာင္မွ ေမႊေႏွာက္စုစည္းထားေသာ
 ေရႊျမိဳ႕ေတာ္၀န္ဘို္င္ဆပ္ႏွင့္ ျမိဳ႕စာေရး ဦးပိန္
 စြပ္စြဲေခ်ပခ်က္မွ ထုတ္ႏွတ္ျပီး အနည္းငယ္ တင္ျပခ်င္ပါတယ္။
 
 ျမိဳ႕ေတာ္ဦးဘိုုင္ဆပ္၊ဦးပိန္ႏွင့္ပုဂံမင္းတို႔သည္ ငယ္စဥ္ကေတာင္သမန္အင္း
အေနာက္ထိပ္ရွိဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းတြင္စာအတုူ သင္အံခဲ့ၾကသည္။ 
 
ဘို္င္ဆပ္သည္ ပုဂံမင္းသား၏ယံုၾကည္ခ်က္သဒၵါရင္းႏွီးစြာဆက္ဆံရေသာ လူပ်ိဳေတာ္တစ္ဦးျဖစ္ျပီးမင္းသားအလိုက် တာ၀န္မ်ား ေဆာင္ရြက္ခံစား ေနရေလသည္။
 
သာယာ၀တီမင္းသည္မိမိ၏သားၾကီးျပည္မင္းသားအား ဒဂံုျမိဳ႕မွအျပန္အထင္မွားျပီးသာယာ၀တီမင္း၏မိဖုရား မျမကေလး၊ ျပည္မင္းသားႏွင့္ ေျမးေတာ္ကေလးမ်ားသည္ 
မင္းမိန္ျဖင့္ အကြပ္မ်က္ခံရေလသည္။
 ျပည္မင္းသားအသတ္ခံရျပီးေနာက္ 
သာယာ၀တီမင္း နတ္ရြာစံေလသည္။ 
 
ပုဂံမင္းကခမည္းေတာ္ အရို္က္အရာကိုဆက္ခံခဲ့ေလသည္။ပုဂံမင္းသည္ မိမိနန္းတက္ေသာအခါဦးဘိုင္ဆပ္၏အရည္အေသြကို ငယ္စဥ္ကတည္းကပင္သိရွိျပီးျဖစ္၍ ျမိဳ႕ေတာ္၀န္ခန္႔ျပီး 
ဦးပိန္ကို စာေရးခန္႔ခဲ့ေပသည္။ 
 
ဦးဘိုင္ဆပ္သည္ နန္းျမိဳေတာ္အတြင္းႏွင့္ ျမိဳ႕ျပင္
 ႏွစ္ရပ္စလံဳးကို အုပ္ခ်ဳပ္ရေသာ ေရႊျမိဳ႕ေတာ္၀န္ပင္ ျဖစ္သည္။ 
 ျမိဳ႕ေတာ္၀န္ ဦးဘို္င္ဆပ္သည္ အမရပူရ
 ျမိဳ႕ေတာ္တြင္ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမ်ားအနက္ရွားရွားပါးပါး အုတ္တိုက္ေက်ာင္းၾကီးတစ္ေက်ာင္း ေဆာက္လုပ္ လႉဒါန္းခဲ့သည္။
 
ျမိဳ႕ေတာ္၀န္ ဦးဘိုင္ဆပ္ သည္အခြန္ အတုပ္ေကာက္ရာတြင္ 
တိုင္းသူျပည္သားႏွင့္ မင္းမႈထမ္းမ်ားအေပၚ  ျခားနားျခင္းမျပဳပဲ 
မင္းမိန္အတိုင္း စည္းၾကပ္ေကာက္ခံခဲ့သည္။
 
ထို႕ေၾကာင့္အခြန္မေဆာင္လိုေသာမင္းမႈထမ္းမ်ား၏ မ်က္မုန္းက်ိဳးျခင္းခံရေလသည္။ ေနျပည္ေတာ္၌
 ျပည္မင္းသားသစၥာခံဘက္ေတာ္သားမ်ားကလည္း 
ရွိေနပါသည္။ပုဂံမင္း၏သစၥာခံဘက္ေတာ္သားအေပၚ မလိုမုန္းထားမႈမ်ားလည္းရွိၾကေပမည္။ 
 
ဤသည္မွာ ဓမၼတာပင္ျဖစ္သည္။ 
အျပစ္ဆိုဖြယ္ရာမရွိေပ။ ဦးဘို္င္ဆပ္သည္လည္း 
က်မ္းေတာ္ရြက္ သစၥာေတာ္ခံတစ္ဦးျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ
 ေစသည္႔ကၽြန္၊ ထယ္သည္႔ႏြားကဲ့သို႔ အမႈေတာ္ကို
 ေက်ပြန္စြာ ထမ္းရြက္ရေပသည္။
 ပုဂံမင္း၏ အတိုက္ခံမ်ားအားလံုးမွာလည္း အမႈေတာ္ကို
 ေက်ပြန္စြာ ထမ္းရြက္ရေပသည္။ 
 
 ပုဂံမင္း၏ အတိုက္အခံအားလံူးမွာလည္း
 ေရႊျမိဳေတာ္၀န္ ဦးဘိုင္ဆပ္ႏွင့္ ျမိဳ႕စာေရး 
ဦးပိန္တို႔ကို မလိုမုန္းတီးၾကေပမည္။ 
၄င္းတုိ႔ကဲ့သို႔ သစၥာရွိ မင္းမႈထမ္းလူယံုမ်ားရွိေန၍
 ပုဂံမင္းကို လုပ္ၾကံရန္မလြယ္ကူေပ။ ဘိုင္ဆပ္ႏွင့္
 ေတာင္သမန္တံတား ဒါယကာဦးပိန္တို႔ကို 
အျပစ္ရွာမွာသာလွ်င္ ပုဂံမင္း၏ ထီးနန္းကို 
လြယ္လင့္တကူ ရရွိေပမည္။ 
ကေနာင္းမင္းသား 
၏ေနာက္လိုက္ အဖြဲ႕မ်ားသည္လည္း ပုဂံမင္းႏွင့္
 ႏုိင္ငံေရးအရ ဆန္႔က်င္သူမ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။
ဤအေျခအေနတြင္ ဦးဘိုင္ဆပ္တုိ႕ကို ဒုကၡေပးလိုေသာ ေနာက္ထပ္ အုပ္စုတစ္ခုကလည္းရွိေနသည္။ 
 
ယင္းသည္အျခားမဟုတ္၊ပုဂံမင္းမိဖုရား၏
 ေမာင္ေတာ္္ ဦးေက်ာက္လံုးတုိ႔အုပ္စု ျဖစ္သည္။ 
 ၄င္းဦးေက်ာက္လံုးက ဦးဘိုင္ဆပ္ ကိုျမိဳ႕၀န္ ရာထူးမွ
 ျဖဳတ္ခ်၍ မိမိျမိဳ႕၀န္ ျဖစ္လိုသည္.။ တစ္ေန႔ 
ဦးဘိုင္ဆပ္သမီးကို ဦးေက်ာက္လံုးက 
 ခိုးယူေပါင္းသင္းသည္။ 
 
ဦးဘိုင္ဆပ္က သမီးခိုးမႈကို မင္းၾကီးအား တိုင္တန္းရန္
 နန္းေတာ္သို႔ ၀င္ခဲ့သည္။ မိဖုရားၾကီးက
 မိမိ၏ေမာင္ေတာ္ဦးေက်ာက္လံုးမယားလိုလားမႈကိုပုဂံမင္းအား ၾကိဳတင္ေလွ်ာက္ထားခဲ့ေလသည္။
 
ဦးဘို္င္ဆပ္ ပုဂံမင္းေရွ႕ေတာ္သို႔
 ေရာက္၇ွိလာေသာအခါဘုရင္ကအရိပ္အကဲၾကည္ျပီး …ေယာက္ဖေတာ္ ေမာင္ေက်ာက္လံုး၏ ေယာကၡထီးၾကီး
ေနာက္က်လွခ်ည္လား …က်ီဆည္ ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ 
 
ဦးဘိုင္ဆပ္ႏွင့္ေမာင္ေက်ာက္လံုး တို႔လည္းသမီးကိစၥႏွင္ပတ္သက္ျပီးတစ္ဦးႏွစ္တစ္ဦး 
က်ားႏွင့္ဆင္ကဲ့သို႔ ရန္ေစာင္ေနခဲ့ၾကသည္။ 
ထုိအေတာအတြင္းမင္းမႈထမ္းနာခံေတာ္ ဦေရႊရသမီးမႏွစ္ကို ေရႊနားေဋာင္းအမႈႏွင့္ 
ခ်ဳပ္ထားခဲ့ရမွ နာခံေတာ္ ဦးေရႊရ ေတာင္းပန္မႈကို
 ေထာက္ထားျပီး မႏွစ္အား လက္မေဖာက္တန္း 
အခ်ဳပ္ေထာင္မွလႊတ္ေပးခဲ့ေလသည္။ 
 
ဒုတိယအၾကိမ္ကိုဦးေက်ာက္လံုး၏ အစ္မေတာ္မိဖုရားၾကီးက ေသာက္ေတာ္ေရႊဖလားတစ္လံုး
 ေပ်ာက္ဆံုးမႈျဖင့္ဖမ္းဆီးခဲ့သည္။မႏွစ္ကကိုယ္လုပ္ေတာ္တစ္ပါး ခိုးယူထားေၾကာင္း ေခ်ပခဲ့သည္။
 
မိဖုရားၾကီးလည္း ဦးဘို္င္ဆပ္အား ကိုယ္လုပ္ေတာ္မိဖုရားငယ္တစ္ပါး ခိုး၀ွက္ထားသည္ဟူ၍ပင္ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးျပီး 
 စံုစမ္းခိုင္ေလသည္။ တစ္ေန႔ ပုဂံမင္းတရားၾကီး 
ရုပ္စံုသဘင္ၾကည္႔ရႈေတာ္မူေနရာ မွရုတ္တရက္ကိုယ္လုပ္ေတာ္မိဖုရားငယ္ထံ
 ၾကြျမန္းေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ဦးဘိုင္ဆပ္သည္ ေရႊဖလားေပ်ာက္ဆံုးမႈကို 
စံုစမ္းရန္ ကိုယ္လုပ္ေတာ္ မိဖုရားငယ္ထံ ၀င္ေရာက္ခဲ့ေလသည္။ 
 
စစ္ေဆးေမးျမန္ျပီးအျပန္ ဦးဘို္င္ဆပ္သည္ ပုဂံမင္းတရားၾကီးႏွင့္ ဆံုဆည္းခဲ့သည္။ ပုဂံမင္းတရားၾကီး ရုပ္စံု သဘင္ ၾကည့္ေတာ္မူေနရာမွ ရုတ္တရက္ မိဖုရား ၾကြေရာက္မူျခင္းသည္ မလိုမုန္းထားသူမ်ား၏ ဆင္ကြက္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။ 
 
မိဖုရားငယ္ကလည္း မိမိအေပၚ ယံုမွားသံသယ 
ရွိေနမႈကို ရွက္ေတာ္မူျပီး လြတ္ေအာင္ တိုင္ၾကားေပမည္။ ေနာက္ဆံုး ကုန္ေဘာင္ဆက္ မဟာရာဇ၀င္ၾကီး တတိယအတြဲ စာမ်က္ႏွာ ၈၆- ၈၈ အရ ဦးဘိုင္ဆပ္၊ ဦးပိန္ႏွင့္တကြ ငေရႊေဘာ္၊ ငမႈန္၊ ငရွင္ကေလး ၊ ငက်ားၾကီး၊ ငၾကံတို႔ ကြပ္မ်က္ျခင္း ခံရေပသည္။ 
 
တစ္ေန႔ေသာအခါပုဂံမင္းကိုယ္တိုင္သူအခ်စ္ဆံုး ဦးဘို္င္ဆပ္ကိုမသတ္ခ်င္ဘဲသတ္ခဲ့ရေၾကာင္းအင္း၀ေရာက္ သံတြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ဒါေတြကေတာ့ ဦးဘို္င္ဆပ္
 ဦးပိန္တို႔ကိုမလိုမုန္းတီစြာမၾကာခဏအေရးယူခံရျခင္းရဲ႕ အဓိကအခ်က္မ်ားသာျဖစ္ပါတယ္။
 
မင္းလိုလိုက္မင္းၾကိဳက္ေဆာင္ရာတြင္အခြင့္အေရး ယူေကာင္းယူခဲ့ႏုိင္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ အာဏာသိမ္းရန္ၾကံစည္ သည္ဟူေသာ
 အေရးအသား မွာသမိုင္းတြင္ရွာမေတြ႕ခဲ့ရပါ။
 
 ဦးဘို္င္ဆပ္ကြပ္မ်က္ခံရျပီးေနာက္ ဘုရင့္ေယာက္ဖဦးေက်ာက္လံုး ေရႊျမိဳ႕ေတာ္၀န္ျဖစ္လာျခင္း
 ျဖင့္ ဦးဘို္ငဆပ္အေပၚ အထင္အျမင္ 
လြဲမွားေစေသာ အေရးအသားမ်ားမွ မည္သူဘက္ကေန 
 လာခဲ့သည္ကို သိရွိေလာက္ျပီဟု ယူဆပါသည္။
 ပုဂံမင္းသစၥာခံ ဘကေတာ္သား 
ဆူးေျငာက္ခုတ္ အားလံုးကို ေတာရွင္းထားျပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ 
ပုဂံမင္းအား လြယ္လင့္တကူ နန္းခ်
ႏုိင္ခဲ့ေလသည္။
 
မွားယြင္းတဲ့အကိုးကား ေတြထင္ရာစြပ္စြဲ 
 လြဲမွားတဲ့ေကာက္ခ်က္ေတြကို တစ္ဖတ္သတ္ ေရးၾကတာ ေတြဟာမၾကာမဏ ေတြ႔ရပါတယ္။ 
 
၁၉၉၈ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လထုတ္
ရနံသစ္မဂၢဇင္းမွာေမာင္၀မ္းဆန္း(သံျဖဴဇရပ္) က ျမိဳ႕၀န္ဘို္င္ဆပ္၊ ေတာင္သမာန္အင္းျဖတ္ 
ဦးပိန္တံတားအေၾကာင္း တစ္လြဲေတြ ေရးလို႔ 
စာေရးသူက အိတ္ဖြင့္ေပးစာေလးတစ္ခု ေရးေပးဖုူးတယ္။
 
အခုတစ္ခါ ၁၆.၉.၂၀၀၉ ထုတ္ 
News Watch Weekly ေစာင့္ၾကည္႔သတင္း ဂ်ာနယ္မွာ 
ယဥ္ေက်းမႈ အေမြခံ ေတာင္သမာန္ တံတာၾကီး ဂုဏ္ျဒပ္ဆိုတဲ့
 ေခါင္းစဥ္နဲ႔ တစ္လြဲေရးသား လာျပန္ပါတယ္ ။
 
သမိုင္းတစ္ေခတ္မွာ သူဘက္ကိုယ္ဘက္ ျပသနာေတြ အၾကားမွာ
ကိုယ့္အုပ္စု မဟုတ္ရင္ စြပ္စြဲ ပုတ္ခတ္ေရး တက္ၾကတဲ့ အစဥ္အလာ
အရေရး သားထားတဲ့ သို႔မဟုတ္ 
စြပ္စြဲေျပာဆိုတက္တဲ့ အတင္းစကားေတြကို အေလးထား 
 ေရးသားလာၾကေတာ့မလိုလားအပ္တဲ့ အထင္အျမင္လြဲမွားမႈေတြ ျဖစ္လာႏုိင္ပါတယ္။
 
ဒါေၾကာင့္ဘယ္စာေရးဆရာပဲျဖစ္ျဖစ္ တုိင္းရင္းသား ႏုိင္ငံသားျမန္မာမြတ္စလင္
အေၾကာင္းေရးေတာ့မယ္ဆိုရင္ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္ထုတ္ ရာဇ၀င္ 
ပါေမာကၡ ေရႊျပည္ဆရာဦးဘတင္ 
တည္းျဖတ္ျပီး ရာဇ၀င္သုေတသိီဆရာၾကီး ေရႊဘိုဦးဘဦး ေရးတဲ့
 ေ၇ႊမန္းအႏွစ္တရာျပည္႕ ဗမာမြတ္စလင္တို႔၏ အထၱဳပတၱိ 
စာအုပ္အပါအ၀င္ ဆရာခ်ယ္တုိ႕ပသီဦးကိုကိုေလး
တို႔လို သမိုင္းသုေတသီေတြရဲ႕စာအုပ္ေတြကိုလည္း
 ေလ႔လာျပီးမွ ေရးသားသင့္ၾကပါတယ္ ။
 
ဒါမွလည္း ကၽြန္ေတာ္ တို႔ရဲ႕ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈ 
အေမြကို အားလံုး ၀ိုင္း၀န္း ထိန္းသိမး္ ႏုိင္ၾကမွာ
 ပါ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပရင္း………..
 
စာေရးဆရာ ေမာင္သဲနီ 

 http://mgkyawthiha.blogspot.comေရးသားေသာ ဆိုဒ္မွ မွ်ေ၀ခံစားသည္။

No comments:

Post a Comment