/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

ပဲခူးၿမိဳ႕ေရွးေဟာင္းသမိုင္းဝင္ မဟာဇိနက်ဳိက္ကလြန္ပြန္းေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး

 
   
ပဲခူးၿမိဳ႕ေရွးေဟာင္းသမိုင္းဝင္ မဟာဇိနက်ဳိက္ကလြန္ပြန္းေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး
ဟံသာဝတီ (ပထမ) ေခတ္
ဟံသာဝတီ (ပထမ)ေခတ္ကုိ သမလ၊ ဝိမလမင္းတို႔က ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၈၇၊ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၈၂၅ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ တည္ေထာင္ ခဲ့သည္။
ဟံသာဝတီ(ပထမ)ေခတ္၏ ေနာက္ဆံုးမင္းဆက္ျဖစ္ေသာ တိႆရာဇာမင္းသည္ ခမည္းေတာ္ ပုဏၰရိကရာဇာမင္း ကံကုန္ေသာ အခါ ဟံ သာဝတီထီးနန္းကုိ ေကာဇာသကၠ ရာဇ္ ၄ဝ၅၊ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁ဝ၄၃ ခုႏွစ္တြင္ စုိးစံခဲ့သည္။
ဗုဒၶအယူဝါဒႏွင့္ ျဗဟၼဏ အယူဝါဒ အားၿပိဳင္မႈ
တိႆရာဇာမင္း၏ ခမည္းေတာ္ ပုဏၰရိကရာဇာမင္းလက္ထက္တြင္ ဟံသာဝတီ(ပထမ) ၿမိဳ႕ျပႏုိင္ငံေတာ္သည္ ကမၻာ့အေရွ႕ အေနာက္ ေရေၾကာင္းကုန္သြယ္ရာလမ္းခရီးတြင္ အေရးပါသည့္  ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕ႀကီးတစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထုိစဥ္က အိႏၵိယႏုိင္ငံေတာ္ တြင္ ေခတ္စားခဲ့ေသာ ဟိႏၵဴတို႔၏ နတ္ဘုရားကုိးကြယ္ေသာ ျဗဟၼဏ အယူဝါဒသည္ ဟံသာဝတီ (ပထမ) ၿမိဳ႕ျပႏုိင္ငံေတာ္တည္ရွိရာ 'ရာမည တုိင္း'သုိ႔ ေရလမ္းခရီးမွ ဝင္ေရာက္ လာသည္။ ပုဏၰရိကရာဇာမင္းလက္ ထက္တြင္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ အားၿပိဳင္ လာသည္အထိ အင္အားေကာင္းလာသည္။
ခရစ္ ၁ဝ၄၃ ခုႏွစ္တြင္ ခမည္းေတာ္ ပုဏၰရိကရာဇာမင္း နတ္ရြာစံေသာအခါ မဟာဥပရာဇာ အိမ္ေရွ႕မင္းသားတိႆသည္ ဟံသာဝတီ (ပထမ) ၿမိဳ႕ျပႏုိင္ငံေတာ္တြင္ မင္း ျဖစ္လာသည္။
တိႆရာဇာမင္း မင္းမျဖစ္မီ အခ်ိန္က မင္းသား၏ ဆရာမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ျဗဟၼဏပုဏၰားမ်ား အႀကံ ျပဳသည့္အတုိင္း ျဗဟၼဏတုိ႔၏ အယူျဖစ္ေသာ 'ကမၻာနတ္ႀကီး'မ်ားထံ ဘုရင္ဆုပန္ခဲ့သည္။ အကယ္၍ မင္း အျဖစ္ရရွိပါက အဆုိပါ နတ္ႀကီးမ်ားအား အသက္ထက္ ဆံုး ပူေဇာ္ပသ ကုိးကြယ္ပါမည္ဟု အဓိ႒ာန္ျပဳခဲ့သည္။ အဆိုပါ မင္းဆရာ ပုဏၰားတို႔၏ အႀကံျပဳသည့္အတုိင္း လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့၍သာ ယခုလုိ ဟံသာဝတီထီးနန္းကုိ စုိးစံရသည္ဟု တိႆ ရာဇာမင္း ယံုၾကည္ၿပီး ဗုဒၶအယူဝါဒမွ ျဗဟၼဏ အယူဝါဒသုိ႔ ကူးေျပာင္း ကုိးကြယ္ခဲ့သည္။
ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ေပ်ာက္ကြယ္လုနီး အေျခသုိ႔ ေရာက္ရွိသြားျခင္း
တိႆရာဇာမင္းႏွင့္ မိဖုရား၊ သားေတာ္၊ သမီးေတာ္မ်ား နန္းတြင္း မင္းမႈထမ္းမ်ား ျဗဟၼဏ အယူဝါဒကုိ ကူးေျပာင္းကုိးကြယ္ေနသည္ ကုိ မင္း ဆရာပုဏၰားတုိ႔က အားမရလွဘဲ တစ္တုိင္း တစ္ျပည္လံုး ျဗဟၼဏ အယူဝါဒကုိ ကူးေျပာင္းကုိးကြယ္ေစလုိသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မင္းဆရာ ပုဏၰားတို႔က တိႆရာဇာမင္းကုိ ေသြး ေဆာင္တုိက္တြန္းၾကသည္။  တိႆရာဇာမင္းကလည္း မင္းဆရာ ပုဏၰားတုိ႔၏စကားကုိ နားေထာင္ၿပီး တစ္တုိင္းတစ္ျပည္လံုး ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဆင္းတုေတာ္မ်ားကုိ ကုိးကြယ္ျခင္းမျပဳရန္ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ သည္။
တိႆရာဇာမင္း၏ အမိန္႔ျဖင့္ မင္းခ်င္းတို႔သည္ ေစတီ၊ ႐ုပ္ပြားေတာ္၊ ဆင္းတုေတာ္မ်ားအား လုိက္လံသိမ္း ဆည္းၿပီး ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား အတြင္းသုိ႔ ဖ်က္ဆီးစြန္႔ပစ္ခဲ့သည္။ မင္းအမိန္႔ကုိ ေၾကာက္ရြံ႕သူမ်ားကလည္း မိမိတို႔အိမ္တြင္ ကုိးကြယ္ခဲ့ေသာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္၊ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကုိ ခ်ဳိးဖဲ့ ဖ်က္ဆီး၍ ျမစ္ေခ်ာင္းအင္းအုိင္အတြင္း စြန္႔ပစ္ခဲ့သည္။ ရတနာသံုးပါးကုိ မစြန္႔လႊတ္ႏုိင္သူမ်ားက ဗုဒၶ ႐ုပ္ပြားေတာ္၊ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကုိ ပုန္းလွ်ဳိး ကြယ္လွ်ဳိး ကုိးကြယ္ၾကသည္။ ဤနည္းျဖင့္ ဟံသာဝတီ(ပထမ) ေခတ္ ၏ ေနာက္ဆံုး မင္းဆက္ျဖစ္ေသာ တိႆရာဇာမင္းလက္ထက္တြင္ ဗုဒၶ သာသနာေတာ္သည္ ကြယ္ေပ်ာက္လုနီး ျဖစ္ခဲ့သည္။
သာသနာ့အာဇာနည္ တလေထာ္
ဟံသာဝတီၿမိဳ႕ေတာ္၏ အေရွ႕ဘက္ ၇ မုိင္ကြာ ငါးႀကီးဝင္းရြာအနီး၌ 'ပုိင္တေရာ္'အမည္ရွိ ရြာႀကီးတစ္ရြာရွိသည္။ အဆုိပါရြာတြင္ သူၾကြယ္တစ္ဦး၏ သမီး 'တလေထာ္'အမည္ရွိ အမ်ဳိးသမီးေလးတစ္ဦး ရွိသည္။ အဆုိပါ အမ်ဳိးသမီးေလးသည္ ငယ္ စဥ္ေတာင္ေက်း ကစ၍ ရတနာသံုးပါး အၿမဲဆည္းကပ္ကုိးကြယ္ခဲ့သည္။ ေန႔စဥ္ ပဥၥသီလကုိ ေဆာက္တည္သည္။ သီတင္းေန႔တုိင္း နဝဂၤ ဥေပါ သထ သီလကုိ ေဆာက္တည္သည္။
တစ္ေန႔ 'တလေထာ္' အမ်ဳိးသမီးေလးသည္ အေဖာ္မိန္းမပ်ဳိမ်ားႏွင့္ ေရဆိပ္ဆင္း၍ ေရခ်ဳိးရာ ေရေအာက္တြင္ တစ္စံုတစ္ခုႏွင့္ တုိက္ခုိက္မိသည္။ တုိက္ခုိက္မိေသာအရာကုိ ေရေအာက္မွ ဆယ္ယူၾကည့္ရာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ ၇ ဆူကုိေတြ႔ရ၍ အိမ္တြင္ ကုိးကြယ္ ရန္ ပင့္ေဆာင္ခဲ့သည္။
မိဘမ်ားက မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ကုိ ခံရမည္စုိး၍ အဆုိပါ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကုိ ေရတြင္ ျပန္လည္စြန္႔ပစ္ရန္ အျပင္းအထန္ တုိက္တြန္း သည္။ ရတနာသံုးပါးအေပၚ ယံုၾကည္သည့္ သဒၶါတရားတို႔က တလေထာ္ အမ်ဳိးသမီးေလး၏ရင္ဝယ္ ကိန္းေအာင္းေနၿပီျဖစ္ရာ မိဘ မ်ား၏ တုိက္တြန္းမႈ မေအာင္ျမင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္၊ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို စြန္႔ပစ္မည့္အစား ပန္း၊ ဆီမီး၊ ေရခ်မ္း၊ သစ္သီး ဝလံတို႔ႏွင့္ အစဥ္မျပတ္ ပူေဇာ္ခဲ့သည္။
မင္းအမိန္႔ကိုဆန္႔က်င္ၿပီး ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကုိ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ေနသည့္ အမ်ဳိးသမီးေလး 'တလေထာ္'၏သတင္းကုိ တိႆ ရာဇာမင္း ၾကားသိသည့္အခါ ျပင္းစြာအမ်က္ထြက္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ 'တလေထာ္' အမ်ဳိးသမီးေလးအား ေႏွာင္ႀကိဳးခ်ည္၍ ဘုရင့္ေရွေတာ္ေမွာက္ သြင္းရန္ အမိန္႔ေတာ္ ခ်မွတ္သည္။
ရတနာသံုးပါး ဂုဏ္ေက်းဇူးႏွင့္ မိမိျပဳခဲ့သမွ် ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကံတို႔ကုိ ယံုၾကည္ထားေသာ  အမ်ဳိးသမီးေလး 'တလေထာ္'သည္ တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ားမႈမရွိ။ ပကတိတည္ၿငိမ္ေသာ ဣေျႏၵျဖင့္  တိႆရာဇာမင္းႏွင့္ မင္းပရိသတ္ေရွ႕သုိ႔ ေရာက္ရွိလာရာ အမ်ဳိး သမီးေလး  'တလေထာ္'၏ သူရသတၱိကုိ ျမင္ရသူအေပါင္းက အံ့ၾသၾကသည္။
လွပတင့္တယ္ေသာ ႐ုပ္အဆင္းအဂၤါတုိ႔ေၾကာင့္ တိႆရာဇာမင္းသည္ 'တလေထာ္' အမ်ဳိးသမီးေလးကုိ ျမင္ျမင္ခ်င္း ေမတၱာ သက္ ဝင္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္၊ ဆင္းတုေတာ္မ်ား ကုိးကြယ္ျခင္းကုိ စြန္႔လႊတ္ၿပီး ဘုရင္ႀကီး ကုိးကြယ္သည့္ ကမၻာ နတ္ႀကီး မ်ားကုိ ကူးေျပာင္းကုိးကြယ္လွ်င္ မိဖုရားအရာ ေျမႇာက္မည္။ အကယ္၍ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္၊ ဆင္းတုေတာ္မ်ားအား ဆက္လက္ ကုိးကြယ္ေနပါက မင္းျပစ္မင္း ဒဏ္ခံရမည္ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူသည္။
အမ်ဳိးသမီးေလး 'တလေထာ္' သည္ မိမိအား မိဖုရားအရာ ေျမႇာက္မည္ကုိလည္း တပ္မက္ မက္ေမာျခင္းမရွိ။ ေသဒဏ္ထုိက္မည့္ မင္းျပစ္မင္းဒဏ္ကုိလည္း မေၾကာက္ရြံ႕ဘဲ သူမ၏  ယံုၾကည္ကုိးကြယ္ရာ ရတနာသံုးပါးကုိပဲ ဆက္လက္ကုိးကြယ္မည့္ အေၾကာင္းႏွင့္ နတ္မိစၧာမ်ားကုိ ကုိးကြယ္ျခင္းသည္ အယူမွားကုိ ကုိးကြယ္ျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း ရဲဝံ့စြာ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားသည္။
တိႆရာဇာမင္းသည္ မိမိ အမိန္႔ကုိ ျငင္းဆန္ေနေသာ 'တလေထာ္'အား ျမင္ေတြ႕သည့္ အခ်ိန္ကပင္ ေမတၱာမွ်ေနၿပီျဖစ္၍ မင္းျပစ္ မင္း ဒဏ္ ခံေစဆုိသည့္ အမိန္႔ေတာ္ကုိ မခ်ရက္ဘဲ သက္ညႇာသည့္ နည္းလမ္း ေကာင္းတစ္ခုကုိ ေရြးလုိက္သည္။
အဆုိပါနည္းလမ္းမွာ တိႆရာဇာမင္း ကုိးကြယ္ေသာ ကမၻာနတ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ တလေထာ္ ကုိးကြယ္သည့္ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္၊ ဆင္း တုေတာ္မ်ား တန္ခုိးၿပိဳင္ရာတြင္ တန္ခုိးသာလြန္ေသာ ဘုရားအား ကုိးကြယ္စတမ္းဟု တလေထာ္ထံမွ ကတိ စကား ေတာင္းသည္။
အမ်ဳိးသမီးေလး တလေထာ္ ကလည္း ဘုရင္ႀကီး၏ ကမ္းလွမ္းခ်က္ကုိ ဝမ္းသာအားရလက္ခံၿပီး နန္းဦးရင္ျပင္ထက္ဝယ္၊ ပခံုးေပၚ တြင္ တင္ထားေသာ တဘက္ပဝါကုိ ျဖန္႔ခင္းၿပီး မိမိအိမ္တြင္ ကုိးကြယ္ထားေသာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဆင္းတုေတာ္မ်ား ဘက္လွည့္ၿပီး ဦးသံုးႀကိမ္ခ်သည္။ နန္းဦးရင္ျပင္သုိ႔ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား ၾကြေရာက္သီတင္းသံုးရန္ ဆန္ပန္းေပါက္ေပါက္တို႔ကုိ ႀကဲ၍ အဓိ႒ာန္ ျပဳ လုိက္သည္။
တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ နတ္မိစၧာတို႔ကုိ ကုိးကြယ္ေနေသာ တိႆရာဇာမင္းကလည္း အားက်မခံ ရာဇမာန္ျဖင့္ မင္းေျမာက္တန္ဆာ ငါးပါးကုိ ဝတ္ဆင္ၿပီး မင္းဆရာ ပုဏၰားတို႕ႏွင့္အတူ ကမၻာနတ္ႀကီးမ်ားတည္ရွိရာ နတ္ကြန္းသုိ႔ သြားေရာက္သည္။ ပန္း၊ ဆီမီး၊ ေရ ခ်မ္း၊ အေမႊးနံ႔သာမ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္ၿပီး လူသားဘုရား ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ တန္ခုိးၿပိဳင္ရန္ နတ္ ဘုရားမ်ားထံတြင္ ဆုေတာင္းၾက သည္။
အမ်ဳိးသမီးေလး တလေထာ္၏ အဓိ႒ာန္စြမ္းအားေၾကာင့္ အိမ္ဦးေက်ာင္းေဆာင္တြင္ သီတင္းသံုးေနေသာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္၊ ဆင္းတုေတာ္မ်ားသည္ ေရမီးအစံု တန္ခုိးျပာဋိဟာတုိ႔ျဖင့္ ငွက္အေပါင္းၿခံရံ၍ တိႆရာဇာမင္း၏ နန္းဦးျပာသာဒ္ဆီသုိ႔ ေကာင္းကင္ ခရီးမွ ၾကြေရာက္ေတာ္မူလာရာ ေတြ႔ျမင္ၾကရေသာ ရဟန္းရွင္ လူအေပါင္းတို႔က ၾကည္ႏူးဝမ္း ေျမာက္စြာႏွင့္ ပူေဇာ္ၾကသည္။
ထုိအခ်ိန္တြင္ မင္းဆရာ ျဗဟၼဏပုဏၰားတို႔သည္ မိမိတို႔၏ ကမၻာနတ္႐ုပ္ႀကီးမ်ားအား တန္ခုိးျပႏုိင္ရန္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ႀကိဳးစားၾကေသာ္ လည္း တစ္စံုတစ္ရာ လႈပ္ရွားျခင္းမျပဳ၍ တိႆရာဇာမင္းႀကီးႏွင့္တကြ နတ္မိစၧာ ကုိးကြယ္ၾကသူမ်ား ပူပင္ ေသာက ေရာက္ၾက ရသည္။
အမ်ဳိးသမီးေလး တလေထာ္ အဓိ႒ာန္ျပဳ၍ ပင့္ေဆာင္ခဲ့ေသာ ဗုဒၶဆင္းတု႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားမွာ နန္းဦးရာဇာပလႅင္ထက္ ဆင္းသက္ သီတင္း သံုးသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ကမၻာနတ္႐ုပ္ႀကီးမ်ားသည္ ကြၽမ္းထုိးေမွာက္ခံု ျဖစ္ကုန္ၾကေတာ့သည္။
ထုိအခ်င္းအရာမ်ားကို ျမင္ေတြ႔ေသာ တိႆရာဇာမင္းႀကီးသည္ တုနလႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားၿပီး  မိမိ အယူမွားခဲ့သည္ကုိ ႀကီးစြာေနာင္တရ ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တိႆရာဇာမင္းႀကီးသည္ ရတနာျမတ္သံုးပါးကုိ အသက္ထက္ဆံုး ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ပါမည္ဟု ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္အား ရည္မွန္းပူေဇာ္ၿပီး အဓိ႒ာန္ျပဳခဲ့သည္။ ဤနည္း ျဖင့္ တိႆရာဇာမင္းႀကီးသည္ မိစၧာ အယူမ်ားကုိ စြန္႔လႊတ္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာသုိ႔ တစ္ဖန္ကူးေျပာင္းကုိးကြယ္ခဲ့ သည္။
တိႆရာဇာမင္းႀကီးအား အမွန္တရားကုိ ျမင္ေစေသာ ပုိင္တေရာ္ရြာသူ သူၾကြယ္သမီး 'တလေထာ္'အား 'မဟာသုဘဒၵါေဒဝီ'ဘြဲ႔ ခ်ီးေျမႇာက္ၿပီး အဂၢမေဟသီမိဖုရားႀကီးအျဖစ္ ထားရွိ ေတာ္မူခဲ့သည္။
ဟံသာဝတီ က်ဳိက္ကလြန္ပြန္းေစတီ တည္ေတာ္မူျခင္း
တိႆရာဇာမင္းသည္ မိစၧာပုဏၰားတို႔၏ ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္မႈေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာ ကုိးကြယ္မႈကုိ တားျမစ္ခဲ့သည္။ ဗုဒၶ ဆင္းတုေတာ္ ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးၿပီး ျမစ္ ေခ်ာင္းအင္းအုိင္မ်ားတြင္ စြန္႔ပစ္ခုိင္း ခဲ့သည့္ မိမိအျပစ္ကုိ ႀကီးစြာေနာင္တ ရမိ သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဖ်က္ဆီးစြန္႔ပစ္ခဲ့ေသာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကုိ ျပန္လည္စုေဆာင္း ပင့္ေဆာင္ၾကရန္ တိႆရာဇာမင္းသည္ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ အထူးသျဖင့္ ဟံသာဝတီ ၿမိဳ႕ေတာ္ အေရွ႕ဘက္ ပင္လယ္ျပင္တြင္ ပစ္ခ်ဖ်က္ဆီးခဲ့ေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္ ဆင္းတုေတာ္မ်ားမွာ မ်ားျပားလွရာ ျပန္လည္ရွာေဖြစုေဆာင္းသည့္အခါတြင္ အစုအပံုအားျဖင့္ ၁ဝ၄ (တစ္ရာ့ႏွင့္ေလးပံု)ရရွိသည္။
တိႆရာဇာမင္းႏွင့္ မိဖုရားႀကီးမဟာသုဘဒၵါတို႔ ဦးေဆာင္ၿပီး ရဟန္းရွင္လူ ျပည္သူမ်ားႏွင့္အတူ ဟံသာဝတီ က်ဳိက္ကလြန္ပြန္းေစတီ ႀကီးကုိ ေကာဇာ ၄ဝ၇၊ ခရစ္ ၁ဝ၄၅၊ ေတာ္သလင္းလဆန္း ၁၂ ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ အၿပီးတည္ထားကုိးကြယ္ၾကသည္။ ယခုႏွစ္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ေစတီေတာ္ႀကီး၏ သက္တမ္းမွာ ၉၆၈ ႏွစ္ ရွိေတာ့မည္ျဖစ္သည္။
ေစတီေတာ္ႀကီးကုိ 'က်ဳိက္က လြန္ပြန္း'ဟု ဘြဲ႔ေတာ္ေပးခဲ့သည္မွာ မြန္ဘာသာျဖင့္ 'က်ဳိက္'ကားဘုရား၊ 'ကလြန္' ကား ၁ဝဝ တစ္ရာ 'ပြန္' ကား ၄ (ေလး)ဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။ အဓိပၸာယ္အျပည့္အစံုမွာ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကုိ ျပန္လည္ ရွာေဖြစုေဆာင္း ရာ အစုအပံုအားျဖင့္ ၁ဝ၄ (တစ္ရာ့ေလး)ပံုရရွိ၍ အဆုိပါ ၁ဝ၄ ပံုရွိ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္မ်ားကုိ ဌာပနာသြင္း၍ တည္ထားကုိး ကြယ္ေသာ ေစတီေတာ္ႀကီးျဖစ္သျဖင့္ မြန္ ဘာသာျဖင့္ 'က်ဳိက္ကလြန္ပြန္း' ေစတီဟု ဘြဲ႕ေတာ္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ သည္။
ေရႊဂူႀကီး ဦးစရဏ (ေပ်ာ္ဘြယ္စိုး ျမင့္ေအာင္) ျပဳစုေသာ မဟာဇိနက်ဳိက္က လြန္ပြန္း ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး စိန္ဖူးေတာ္ တင္၊ ေရႊၾကာ သကၤန္းကပ္ႏွင့္ ဗုဒၶဘိေသ ကအေနကဇာတင္အခမ္းအနားတြင္ ဓမၼ ဒါနျပဳသည့္ လက္ကမ္းစာေစာင္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

No comments:

Post a Comment