/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

ဖိုလ္ဝင္ေတာင္မွ ဘုရားေစတီမ်ား

စစ္ကုိင္းတုိင္းေဒသႀကီး၊ ယင္းမာပင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ဖိုလ္ဝင္ေတာင္မွ ဘုရားေစတီမ်ား
ပိန္းေကာေလွႀကီးတစ္စင္းကုိ ေမွာက္ထားသည့္ပမာ မုိ႔ေမာက္သြယ္ တန္းေနေသာ ေတာင္စြယ္ေတာင္တန္းႀကီးကုိ ျမင္ေတြ႔ရေသာ အခါ ဗဟုသုတမ်ားေသာ ဘုရားဖူးတစ္ေယာက္က ''ဖုိလ္ဝင္ေတာင္ကို ေရာက္ၿပီ'' ဟု ေျပာလုိက္ပါသည္။ ေတာင္စြယ္ေတာင္ တန္းႀကီးေပၚတြင္ သစ္ေတာမ်ား၊ သစ္ပင္မ်ား စိမ္းစိမ္း ညဳိ႕ညိဳ႕ ေပါက္ေရာက္ရွင္သန္ေနေသာ္လည္း အနိမ့္အျမင့္ ညီညာသျဖင့္ တစ္ေတာင္လံုးကုိ ၿခံဳၾကည့္လွ်င္ ပိန္း ေကာေလွႀကီးတစ္စင္း ေမွာက္ထားပံု ႏွင့္ အလြန္တူညီပါသည္။
ထုိေတာင္ကား စစ္ကုိင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ ယင္းမာပင္ၿမိဳ႕နယ္၊ မင္းဇူးေက်းရြာရွိ ေရွးေဟာင္းသာသနာ့နယ္ေျမ ဖိုလ္ဝင္ေတာင္ေတာ္ျမတ္ ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘုရားဖူး မ်ားသည္ အေလာင္းေတာ္ ကႆပမွ အျပန္တြင္ ဖိုလ္ဝင္ေတာင္မွ ဘုရား ေစတီမ်ားကုိ ဖူးရန္ဝင္လာေသာ္လည္း ဖိုလ္ဝင္ေတာင္အေၾကာင္း အေသး စိတ္မသိဘဲ ၾကားဖူး႐ုံသာ ၾကားဖူး ၾကပါသည္။
ဖိုလ္ဝင္ေတာင္သုိ႕ ပထမအႀကိမ္ေရာက္ရွိလာေသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ သဘာဝေက်ာက္သားကုိ ထုဆစ္ေဖာက္လုပ္ထား သည့္ ေက်ာက္ ေလွကားထစ္မ်ားကုိ ေတြ႔ေသာအခါ တအံ့တၾသ ရပ္ၾကည့္ေနမိပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ဝန္းရွိ ဘုရားေစတီမ်ား တြင္ အုတ္အဂၤေတမ်ား၊ သစ္သားမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾကေသာ္လည္း ဖိုလ္ဝင္ေတာင္မွ ေလွကားထစ္မ်ားမွာ ေက်ာက္သား အစစ္ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ဘုရားဖူးအခ်ဳိ႕က လက္ျဖင့္ကုိင္ၾကည့္ေနၾကပါသည္။ ထုိေက်ာက္ေလွကားထစ္မ်ားသည္ ဖိုလ္ဝင္ေတာင္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘုရားဖူးအဖြဲ႔ကုိ ပထမဆံုး မိတ္ဆက္ေပးခဲ့သည္ဟု ဆိုႏုိင္ပါသည္။
ဘုရားဖူးမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝန္းရွိ ဘုရားေစတီေပါင္းစံုသုိ႔ ဘုရားဖူးသြားစဥ္ အုတ္ေလွကား၊ သံေလွကား၊ သစ္သားေလွကား အမ်ဳိးမ်ဳိး တက္ဖူးေသာ္လည္း ေက်ာက္သားအစစ္ကုိ လူ၏လက္ျဖင့္ ထြင္းထားေသာ ေက်ာက္ေလွကားထစ္မ်ားႏွင့္ ယခုမွသာ ႀကံဳၾကရပါသည္။ ကင္မရာကုိယ္စီျဖင့္ လာေရာက္ေသာ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားကလည္း ထုိေလွကားထစ္မ်ားကို စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ၾကည့္ ႐ႈ ေလ့လာၾကၿပီး ႐ိုက္ကူးေနၾကပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ ဖိုလ္ဝင္ေတာင္ကို ေရာက္လွ်င္ေရာက္ခ်င္း ေက်ာက္ေလွကားထစ္မ်ားကုိ အံ့ၾသေနေသာ္လည္း ဘုရားပရိဝုဏ္ အတြင္း ေရာက္ေသာအခါ အ့ံၾသစရာမ်ား တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ေတြ႔ရသျဖင့္ ေနာက္ပုိင္းတြင္ အံ့ၾသရန္ အခ်ိန္မရေတာ့ဘဲ ဘုရားေစတီ မ်ား၊ ႐ုပ္လံုး႐ုပ္ၾကြမ်ား၊ ေက်ာက္ဆစ္လက္ရာမ်ားကုိ အေျပးအလႊား ၾကည့္႐ႈခဲ့ရပါသည္။ ဖိုလ္ဝင္ေတာင္တြင္ ဘုရားေစတီေပါင္း ၄၄၆, ၄၄၄ ဆူရွိသျဖင့္ ပညာရွိမ်ားက ေရႊလသာဝါဝါဝင္းဟု စာဖြဲ႔ထားခဲ့ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ ေရႊလသာဝါဝါဝင္း စာသားေလး ကုိ ႏွစ္ သက္ေသာ္လည္း ထုိမွ်မ်ားျပားေသာ ဘုရားေစတီမ်ားကုိ တစ္ဆူခ်င္း အေသးစိတ္ ၾကည့္႐ႈပူေဇာ္ရန္ အခ်ိန္ မေပးႏုိင္ခဲ့ပါ။
ဖိုလ္ဝင္ေတာင္သည္ ေရွး ေဟာင္းသာသနာ့သမုိင္းဝင္ အထြတ္အျမတ္ေနရာထူး ျဖစ္ေသာ္လည္း ေရွးေရွးဆရာမ်ား ေရးသား ခဲ့ေသာ သမုိင္း အေထာက္အထားအတြက္ စာရြက္စာတမ္း၊ မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ား လံုးဝ မရွိျခင္းမွာ ထူးျခားခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ဖိုလ္ဝင္ေတာင္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သမုိင္းအေထာက္အထားရွားပါးသျဖင့္ ဖုိလ္ဝင္ေတာင္၏ မူလအစကုိ ေျခရာခံရန္ ခက္ခဲေၾကာင္း အေနာက္တိုင္း သမိုင္းပညာရွင္မ်ားကပင္ ဝန္ခံခဲ့ရပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႕ အေစာဆံုး လာေရာက္ သမုိင္းသုေတသန လုပ္ခဲ့ ေသာ ၿဗိတိသွ်သမုိင္းပညာရွင္ ခ်ားလ္စ္ဒူရြိဳင္ဆယ္က ဖိုလ္ဝင္ေတာင္မွ အေစာဆံုးေက်ာက္ဂူမ်ားသည္ ပ်ဴလူမ်ဳိးတို႔၏ လက္ရာျဖစ္ေၾကာင္း ပါးစပ္ ရာဇဝင္ရွိသည္ဟု ၁၉၁၄-၁၅ ခုႏွစ္တြင္ မွတ္တမ္းေရးသားခဲ့ပါသည္။ ပ်ဴလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ပထမရာစုႏွစ္အတြင္း ခ်င္းတြင္းျမစ္ ဝွမ္းေအာက္ပုိင္းသုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေနထုိင္စဥ္ ထုိဂူမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ခဲ့ဟန္တူေၾကာင္း ထိုသမုိင္းပညာရွင္က မွတ္ခ်က္ေရးထားခဲ့ပါသည္။
ကြယ္လြန္သူ သမုိင္းပညာရွင္ ဆရာႀကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္း က ''အေထာက္အထား မရွိလွ်င္ သမုိင္းမျဖစ္ဘူး'' ဟု ေျပာခဲ့ေသာ္ လည္း ဖုိလ္ဝင္ေတာင္မွ ဘုရားေစတီမ်ားႏွင့္ ႐ုပ္လံုး႐ုပ္ၾကြမ်ား၊ ေက်ာက္ေလွကားထစ္မ်ား၊ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီကားမ်ားသည္ အေကာင္းဆံုး အေထာက္အထား ျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏုိင္ပါသည္။ ေက်ာက္သား ပန္းပု႐ုပ္မ်ား၊ ေက်ာက္ေလွကားထစ္ မ်ား၊ ေက်ာက္ေတာင္မ်ားသည္ စကားမေျပာႏုိင္ေသာ္လည္း အခုိင္မာဆံုး ေျမေပၚအေထာက္အထားမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဖိုလ္ဝင္ေတာင္သည္ သမုိင္းမရွိဘဲ ေပၚထြန္းလာျခင္းမဟုတ္ဘဲ သမိုင္း အခိုင္အမာ မရွိျခင္း၊ သမုိင္းအေထာက္ အထား ရွားပါးျခင္း သာ ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘုရားဖူးအဖြဲ႔ကမူ ဖုိလ္ဝင္ေတာင္ေတာ္ရွိ ဘုရားေစတီေပါင္း ၄၄၆၄၄၄ ဆူသည္ အေကာင္းဆံုး သမုိင္းအေထာက္အထားျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္ေနၾကပါသည္။
ဖုိလ္ဝင္ေတာင္တြင္ ဘုရား ေစတီမ်ား၊ ႐ုပ္လံုး႐ုပ္ၾကြမ်ား ရွိသည့္နည္းတူ အုတ္မ်ား၊ သဲေက်ာက္မ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ အုတ္ကုန္းအခ်ဳိ႕ ယခုတိုင္ရွိၿပီး ထုိအုတ္ကုန္းမ်ားသည္ ပ်ဴလူမ်ဳိးတို႔၏ သခ်ဳႋင္းဂူမ်ားျဖစ္သည္ဟု ေဒသခံမ်ားက ယူဆေၾကာင္းလည္း ၿဗိတိသွ်သမုိင္းပညာရွင္က ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။ ဖိုလ္ဝင္ေတာင္တြင္ ၿဗိတိသွ်သမုိင္းပညာရွင္မ်ားႏွင့္အတူ အီတလီသမုိင္းပညာရွင္ မ်ားလည္း သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ထုိပညာရွင္မ်ား၏ ေလ့လာခ်က္မွန္ကန္ေၾကာင္း ၁၉ရာစုႏွစ္လယ္ ပုိင္း ေတြ႔ရွိ ခ်က္မ်ားက သက္ေသခံေနသည္ဟုလည္း မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့ပါသည္။
ႏုိင္ငံျခားသား သမိုင္းပညာရွင္မ်ားသည္ ကုိလိုနီေခတ္ကပင္ ဖိုလ္ဝင္ေတာင္ကုိ အႀကိမ္ႀကိမ္သြားကာ စူးစမ္းေလ့လာခဲ့သျဖင့္ သက္တမ္း အၾကာဆံုး၊ ေရွးအက်ဆံုး ဘုရားေစတီမ်ားႏွင့္ ဂူမ်ားကုိလည္း ေဖာ္ထုတ္ မွတ္တမ္းတင္ႏုိင္ခဲ့ပါသည္။ ဖိုလ္ဝင္ေတာင္ တြင္ ဘုရားေစတီ အေျမာက္အျမားရွိသည့္အနက္ ဆုေတာင္းျပည့္၊ ေတာင္းတုိင္းျပည့္၊ တတိုင္းျပည့္၊ သက္ေတာ္ရဘုရားမ်ားႏွင့္ ဘုရင္မဂူ၊ ဝကၤဘာဂူတို႔သည္ ေရွးအက်ဆံုးျဖစ္ ေၾကာင္း ႏုိင္ငံျခားသား သမုိင္းပညာရွင္မ်ား မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့ပါသည္။
ဖိုလ္ဝင္ေတာင္သည္ ေရွးႏွစ္သန္းေပါင္းမ်ားစြာက သဘာဝအတုိင္း ျဖစ္ေနေသာ ေက်ာက္ေတာင္ႀကီး ျဖစ္သျဖင့္ ဂူမ်ားမွာ လည္း ေက်ာက္ဂူ မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဂူအမ်ားစုမွာ သဘာဝအတုိင္းျဖစ္ေနေသာ ဂူမ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း ဂူအခ်ဳိ႕မွာ ဘုရားတည္ရန္ လူသားတို႔၏ လက္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားျခင္းျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ယူဆၾကပါသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ထုိဂူ အားလံုးတြင္ ဘုရား႐ုပ္ပြား အရြယ္ အစားမ်ဳိးစံုရွိၿပီး နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီကားမ်ားလည္း ယခုတိုင္ရွိေနပါသည္။ ဖိုလ္ဝင္ေတာင္၏ သမိုင္းေနာက္ခံႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ ႏုိင္ငံျခားသား သမုိင္းပညာရွင္၏အယူအဆကုိ လက္ခံႏုိင္ေသာ္လည္း ဖုိလ္ဝင္ေတာင္ရွိ ဘုရားေစတီမ်ား အေရအတြက္မွာ ကြဲလြဲေနေၾကာင္းေတြ႔ရပါသည္။ ႏုိင္ငံျခားသား သမိုင္းပညာရွင္မ်ားက ဖိုလ္ဝင္ေတာင္တြင္ ဘုရားေစတီေပါင္း ၄၄၄၄၄၄ ဆူရွိမည္ ဟုေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ေဒသခံတုိ႔က ဘုရားေစတီေပါင္း ၄၄၆၄၄၄ ဆူ ရွိသည္ဟု မွတ္သားထားရာ ဘုရားေစတီ ၂ဝဝဝ ကြာျခားေနပါသည္။
ျမန္မာတို႔၏ အစဥ္အလာ မွတ္တမ္းမ်ားအရဆိုလွ်င္ ဖုိလ္ဝင္ေတာင္ကို ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၄၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ဗႏၶဝဟု အမည္ရေသာ ဘုရင္ တည္ခဲ့သည္ဟု သိရပါသည္။ ဗႏၶဝမင္းသည္ ဗုဒၶဘာသာ ထြန္းကားေနေသာ ပုဂံျပည္မွအျပန္တြင္ ဖိုလ္ဝင္ေတာင္၌ ဘုရားေစတီမ်ား တည္ခဲ့သည္ဟု အဆိုရွိပါသည္။ ဖုိလ္ဝင္ေတာင္မွ ဘုရားေစတီမ်ားကုိ သကၠ ရာဇ္ ၄၁၂ ခုႏွစ္တြင္ တည္ခဲ့ျခင္း မွန္ကန္လွ်င္ ထုိဘုရားေစတီတို႔၏ သက္တမ္းသည္ ႏွစ္ေပါင္း ၉၆၃ ႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္ပါသည္။ ဖုိလ္ဝင္ေတာင္သည္ ႏုိင္ငံျခားသား သမုိင္း ပညာရွင္မ်ား ခန္႔မွန္းသေလာက္ ေရွးမက်ေသာ္လည္း သက္တမ္းအားျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၁ဝဝဝ နီးကပ္ေနသျဖင့္ သမုိင္းတန္ဖိုး အလြန္ ႀကီးမားပါသည္။ ဖိုလ္ဝင္ေတာင္ တည္ထားခဲ့ေသာ ဘုရား ဒါယကာ ဗႏၶဝမင္း စုိးစံခဲ့သည့္ ဗႏၶဝမင္းေနျပည္၏ တည္ေနရာကုိ မွန္းဆ ႏုိင္သူမရွိသျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သမုိင္းပညာရွင္မ်ား သုေတသနျပဳ ေဖာ္ထုတ္ရန္ လုိအပ္ေနပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဘုရားဖူးမ်ားသည္ ဖုိလ္ဝင္ေတာင္၏အမည္ကို စိတ္ဝင္စားေသာ္လည္း ထုိအမည္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အယူအဆ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္ေနသျဖင့္ မဆံုးျဖတ္ႏုိင္ဘဲ အခက္အခဲေတြ႔ခဲ့ပါသည္။ ဥစၥာေစာင့္ ေမာင္ဖိုးဝုိင္းႏွင့္ မသင္းႀကိဳင္ တို႔ ေစာင့္ေရွာက္ေသာ ေတာင္ ျဖစ္သျဖင့္ ဖုိးဝုိင္းေတာင္ဟု ေခၚေၾကာင္း ေျပာသူမ်ားရွိသလို ေဇာ္ဂ်ီ ဦးဖိုးဝင္း လွည့္လည္ က်က္စား ေဆးျမစ္ရွာေဖြသည့္ေတာင္ ျဖစ္သျဖင့္ ဖုိးဝင္းေတာင္ဟု ေခၚေၾကာင္း ေျပာသူမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ညအခ်ိန္တြင္ ေတာင္ထိပ္မွ ဝင္းဝင္းဝါဝါအေရာင္မ်ား ထြက္ေလ့ရွိသျဖင့္ ဖိုလ္ဝင္းေတာင္ဟု ေခၚသည္ကို လူအမ်ားစုက လက္ခံ ၾကပါသည္။ အမွန္အားျဖင့္ ရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္မ်ား ေတာင္ထိပ္တြင္ ဖလ သမာပတ္ ဝင္စားစဥ္ အလင္းေရာင္ မ်ား ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ ထြက္ျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဖုိလ္ဝင္ေတာင္ဟု ေခၚျခင္းျဖစ္သည္ဟုယူဆၾကပါသည္။
အေလာင္းေတာ္ ကႆပ ႏွင့္ ၄၅ မိုင္၊ မံုရြာၿမိဳ႕ႏွင့္ ၁၄ မုိင္ ကြာေဝးေသာ ဖိုလ္ဝင္ေတာင္တြင္ ပကတိေက်ာက္သားအစစ္ ေတာင္ ကုန္းေတာင္တန္းမ်ားရွိျခင္းမွာ အလြန္ထူးျခားၿပီး ထုိေက်ာက္ေတာင္ႀကီးေပၚတြင္ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ေက်ာက္ဆစ္ပညာရွင္မ်ား၊ ပန္းပု ပညာရွင္မ်ားက ဘုရားေစတီမ်ား၊ ႐ုပ္လံုး႐ုပ္ၾကြမ်ား၊ လုိဏ္ဂူမ်ားအတြင္း ထုခဲ့ျခင္းမွာ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မ်ားအတြက္ အလြန္ဂုဏ္ယူဖြယ္ ေကာင္းေသာအခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ အိႏၵိယႏုိင္ငံတြင္ သဘာဝေက်ာက္ေတာင္ကုိ လူတို႔၏လက္ျဖင့္ ထြင္း ထားေသာ လူလုပ္လုိဏ္ဂူမ်ားရွိၿပီး အဂ်န္တာလိုဏ္ဂူႏွင့္ အလိုဟာလိုဏ္ဂူမ်ား ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားပါသည္။ ထုိလိုဏ္ဂူမ်ားသည္ ဘာသာေရးႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေသာ္လည္း ပန္းခ်ီပန္းပု အႏုပညာလက္ရာ ေျမာက္သျဖင့္ ကမၻာေက်ာ္ၾကပါသည္။
ဖုိလ္ဝင္ေတာင္သည္လည္း ထုိလိုဏ္ဂူမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ကမၻာေက်ာ္လာလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိပါ သည္။ ႏုိင္ငံျခား မွ သမုိင္းပညာရွင္မ်ားသည္ ေရွးယခင္ကပင္ ဖုိလ္ဝင္ေတာင္သုိ႔ လာေရာက္ ေလ့လာခဲ့ၿပီး ယခုအခ်ိန္တြင္လည္း အစုအဖြဲ႔ျဖင့္ လာေရာက္ေလ့လာေနသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္။ ထုိပညာရွင္မ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဖိုလ္ဝင္ ေတာင္ႏွင့္ ေရႊ ဘေတာင္ကဲ့သုိ႔ေသာ ေက်ာက္ေတာင္မ်ား ရွိေနျခင္းကုိ အံ့ၾသေနၾကၿပီး ထုိေတာင္မ်ားေပၚတြင္ အလြန္လက္ရာေျမာက္ေသာ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပု၊ ပန္းရန္ပညာႏွင့္ ေက်ာက္ဆစ္ပညာဆုိင္ရာ အႏုပညာ အေမြအႏွစ္မ်ား ရွိေနျခင္းကုိ မွတ္တမ္းတင္ေန ၾကသည္။ ေရႊလသာ ဝါဝါဝင္းဟူေသာ စာသားႏွင့္အညီ ဘုရားေစတီေပါင္း ၄၄၆၄၄၄ ဆူ ရွိေသာ ဖိုလ္ဝင္ေတာင္သည္ မၾကာမီအခ်ိန္ကာလတြင္ ကမၻာေက်ာ္ ေရွးေဟာင္းသာသနာ့ နယ္ေျမတစ္ခု ျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။ 







ကုသႏၷာရံုဆံေတာ္ရွင္(သီရိပဗၺတေတာင္) သည္ မြန္ျပည္နယ္၊ဘီးလင္းျမိဳ ့နယ္၊ ဘုရားရြာေက်းရြာ

ျမတ္စြာဘုရာသည္ ဂ၀ံပတိပင့္ေၾကာင္း ကုိသိ၍ ပစၥႏၱရာဇ၌ သာသနာေတာ္ အရွည္ထြန္းလင္းမည္ အေၾကာင္း   ကိုျမင္ေတာ္မူ၍      မဟာသကၠရာဇ္   ၁၁၁ခုႏွစ္အတြင္းၾကြာျပီးသု၀ဏၰဘူမိသုိ     ့ေရာက္သည္။
တိႆမၶသီဟရာဇာမင္းႏွင့္ ျမည္သူမ်ား သဘင္ၾကီးစြာခံလ်က္တရားနာၾက၏။ 

အနီးအေ၀း ရွိရေသ့တုိလည္း တနားေတာ္နာေရာက္လာၾက၍ ဘုရွားရွင္ထံမွ ကုိးကြယ္စရာဆံေတာ္ကုိ လုိခ်င္စိတ္ရွိၾကကုန္၏။
ထုိအေၾကာင္း ကို သိတ္ေတာ္မူ၍ ဘုရားရွင္မွ ရေသ့ တုိ ့ ကုိးကြယ္ရန္ဆံေတာ္မ်ား ေပးသနားေတာ္မူသည္။
ထိုရေသ မ်ားတြင့္ ကုသိနာရံေတာင္ ရေသ့ လည္း တစ္ဦးအပါအ၀င္ျဖစ္ပါသည္။
ဒုိးကေမာ့ခတြံဂလိုင္း၊ဒုိးကုသိနာရံ၊ဒုိးခြန္းဟူေသာ ေတာင္သုံးလုံးက ရေသးသုံးပါးရေသာ ဆံေတာ္မ်ားကုိ  သုံးႏွစ္ အထိ ဌာပနာ ျခင္းမျပဳေသးပဲ ဒုိးလြန္း၊ဒုိးကုသိနာရုံေတာင္တုိ ့က ရေသ့ ႏွစ္ပါး အနာေရာဂါစြဲကပ္၍ ဆံေတာ္မ်ားကုိဒုိးကေမာ့ခတြံဂလုိင္းေတာင္ ဗုဒၶညဏရေသ ထံ ေပးအပ္ျပီး မၾကာမီ ေသလြန္ကုန္ၾက၏။  ဗုဒၶညဏရေသ  လည္း မစုေတမိ သိၾကားမင္း အကူညီ အျဖင့္ ဆံေတာ္တစ္ဆူကုိေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၁၈ တြင္ ေက်ာက္တုံးကို ထြင္းေဖာက္၍ ဆံေတာ္ဌာပနာ ၏။
က်န္ေသာ ဆံေတာ္ႏွစ္ဆူ အနက္ တစ္ဆူကုိ သိၾကားမင္းက ဒိုးခလြန္းေတာင္ထိပ္ ခု (ေကလာသ ေတာင္) ေတာင္ထိပ္ေက်ာက္ကုိထြင္း၍ ဌာပနာေပး၏။တုိကၠလားျမိဳ ့ သေပၚမင္းႏွင့္ လူအေပါင္းတုိ ့က ဘိနပ္ေတာ္ အေတာင္(၅၀) ေစတီတည္လုပ္ၾက၏။ မြန္ဘာသာ "က်ိဳက္ေကသာရ" ေခၚ၏။ တုိကၠလားျမိဳ ့ သေပၚမင္း တည္၍ "က်ိဳက္သီလေပၚ" လည္းေခၚ၏။

က်န္ေသာ ဆံေတာ္ တစ္ဆူကုိ ဘီလင္းျမိဳ ့ေဒးခင္ ေတာင္တန္း၏ အေနာက္ေျမာက္ ေထာင့္ အရပ္ ကုသိနာရံ အမည္ရွိေသာ ေတာင္တြင္ သိၾကားမင္းဌာပနာေသာ ေက်ာက္တုံးေပၚက ေစတီငယ္တစ္ဆူကို ဒါယကာတုိ ့ က တည္လုပ္ကုိးကြယ္ၾက၏။ ဘြဲ ့အမည္မွာ ' က်ိဳက္ကုသိနာရံ' ေခၚ၏။
- See more at: http://myanmarpage.blogspot.com/2013/05/blog-post_29.html#more

>>  Wednesday, May 29, 2013

 


ကုသႏၷာရံုဆံေတာ္ရွင္(သီရိပဗၺတေတာင္) သည္ မြန္ျပည္နယ္၊ဘီးလင္းျမိဳ ့နယ္၊ ဘုရားရြာေက်းရြာ

ျမတ္စြာဘုရာသည္ ဂ၀ံပတိပင့္ေၾကာင္း ကုိသိ၍ ပစၥႏၱရာဇ၌ သာသနာေတာ္ အရွည္ထြန္းလင္းမည္ အေၾကာင္း   ကိုျမင္ေတာ္မူ၍      မဟာသကၠရာဇ္   ၁၁၁ခုႏွစ္အတြင္းၾကြာျပီးသု၀ဏၰဘူမိသုိ     ့ေရာက္သည္။
တိႆမၶသီဟရာဇာမင္းႏွင့္ ျမည္သူမ်ား သဘင္ၾကီးစြာခံလ်က္တရားနာၾက၏။ 

အနီးအေ၀း ရွိရေသ့တုိလည္း တနားေတာ္နာေရာက္လာၾက၍ ဘုရွားရွင္ထံမွ ကုိးကြယ္စရာဆံေတာ္ကုိ လုိခ်င္စိတ္ရွိၾကကုန္၏။
ထုိအေၾကာင္း ကို သိတ္ေတာ္မူ၍ ဘုရားရွင္မွ ရေသ့ တုိ ့ ကုိးကြယ္ရန္ဆံေတာ္မ်ား ေပးသနားေတာ္မူသည္။
ထိုရေသ မ်ားတြင့္ ကုသိနာရံေတာင္ ရေသ့ လည္း တစ္ဦးအပါအ၀င္ျဖစ္ပါသည္။
ဒုိးကေမာ့ခတြံဂလိုင္း၊ဒုိးကုသိနာရံ၊ဒုိးခြန္းဟူေသာ ေတာင္သုံးလုံးက ရေသးသုံးပါးရေသာ ဆံေတာ္မ်ားကုိ  သုံးႏွစ္ အထိ ဌာပနာ ျခင္းမျပဳေသးပဲ ဒုိးလြန္း၊ဒုိးကုသိနာရုံေတာင္တုိ ့က ရေသ့ ႏွစ္ပါး အနာေရာဂါစြဲကပ္၍ ဆံေတာ္မ်ားကုိဒုိးကေမာ့ခတြံဂလုိင္းေတာင္ ဗုဒၶညဏရေသ ထံ ေပးအပ္ျပီး မၾကာမီ ေသလြန္ကုန္ၾက၏။  ဗုဒၶညဏရေသ  လည္း မစုေတမိ သိၾကားမင္း အကူညီ အျဖင့္ ဆံေတာ္တစ္ဆူကုိေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၁၈ တြင္ ေက်ာက္တုံးကို ထြင္းေဖာက္၍ ဆံေတာ္ဌာပနာ ၏။
က်န္ေသာ ဆံေတာ္ႏွစ္ဆူ အနက္ တစ္ဆူကုိ သိၾကားမင္းက ဒိုးခလြန္းေတာင္ထိပ္ ခု (ေကလာသ ေတာင္) ေတာင္ထိပ္ေက်ာက္ကုိထြင္း၍ ဌာပနာေပး၏။တုိကၠလားျမိဳ ့ သေပၚမင္းႏွင့္ လူအေပါင္းတုိ ့က ဘိနပ္ေတာ္ အေတာင္(၅၀) ေစတီတည္လုပ္ၾက၏။ မြန္ဘာသာ "က်ိဳက္ေကသာရ" ေခၚ၏။ တုိကၠလားျမိဳ ့ သေပၚမင္း တည္၍ "က်ိဳက္သီလေပၚ" လည္းေခၚ၏။

က်န္ေသာ ဆံေတာ္ တစ္ဆူကုိ ဘီလင္းျမိဳ ့ေဒးခင္ ေတာင္တန္း၏ အေနာက္ေျမာက္ ေထာင့္ အရပ္ ကုသိနာရံ အမည္ရွိေသာ ေတာင္တြင္ သိၾကားမင္းဌာပနာေသာ ေက်ာက္တုံးေပၚက ေစတီငယ္တစ္ဆူကို ဒါယကာတုိ ့ က တည္လုပ္ကုိးကြယ္ၾက၏။ ဘြဲ ့အမည္မွာ ' က်ိဳက္ကုသိနာရံ' ေခၚ၏။
ထုိေနာက္ သာသနာႏွစ္ ၂၃၅ တြင္ ေသာဏေထရ္ ၊ဥတၱရေထရ္တုိ ့သည္ ဒုတိယတည္ေသာ သုဓမၼ၀တီသထုံျပည္(ေကလာသေတာင္ေျခ မွ ျမိဳ ့) ကုိ သာသနာျပဳလာေရာက္၏။ အေလာင္းေတာ္ကုိ ကုသိနာရံ ဘုရားေစတီ၌ထား၏။ ထုိေၾကာင့္ ကုႆိႏၷာရုံ အမည္ ေျပာင္း၍ တြင္ေလသည္။
(ဦးေရႊေနာ္၊စာ.၃၀-၃၁)
- See more at: http://myanmarpage.blogspot.com/2013/05/blog-post_29.html#more

>>  Wednesday, May 29, 2013

 


ကုသႏၷာရံုဆံေတာ္ရွင္(သီရိပဗၺတေတာင္) သည္ မြန္ျပည္နယ္၊ဘီးလင္းျမိဳ ့နယ္၊ ဘုရားရြာေက်းရြာ

ျမတ္စြာဘုရာသည္ ဂ၀ံပတိပင့္ေၾကာင္း ကုိသိ၍ ပစၥႏၱရာဇ၌ သာသနာေတာ္ အရွည္ထြန္းလင္းမည္ အေၾကာင္း   ကိုျမင္ေတာ္မူ၍      မဟာသကၠရာဇ္   ၁၁၁ခုႏွစ္အတြင္းၾကြာျပီးသု၀ဏၰဘူမိသုိ     ့ေရာက္သည္။
တိႆမၶသီဟရာဇာမင္းႏွင့္ ျမည္သူမ်ား သဘင္ၾကီးစြာခံလ်က္တရားနာၾက၏။ 

အနီးအေ၀း ရွိရေသ့တုိလည္း တနားေတာ္နာေရာက္လာၾက၍ ဘုရွားရွင္ထံမွ ကုိးကြယ္စရာဆံေတာ္ကုိ လုိခ်င္စိတ္ရွိၾကကုန္၏။
ထုိအေၾကာင္း ကို သိတ္ေတာ္မူ၍ ဘုရားရွင္မွ ရေသ့ တုိ ့ ကုိးကြယ္ရန္ဆံေတာ္မ်ား ေပးသနားေတာ္မူသည္။
ထိုရေသ မ်ားတြင့္ ကုသိနာရံေတာင္ ရေသ့ လည္း တစ္ဦးအပါအ၀င္ျဖစ္ပါသည္။
ဒုိးကေမာ့ခတြံဂလိုင္း၊ဒုိးကုသိနာရံ၊ဒုိးခြန္းဟူေသာ ေတာင္သုံးလုံးက ရေသးသုံးပါးရေသာ ဆံေတာ္မ်ားကုိ  သုံးႏွစ္ အထိ ဌာပနာ ျခင္းမျပဳေသးပဲ ဒုိးလြန္း၊ဒုိးကုသိနာရုံေတာင္တုိ ့က ရေသ့ ႏွစ္ပါး အနာေရာဂါစြဲကပ္၍ ဆံေတာ္မ်ားကုိဒုိးကေမာ့ခတြံဂလုိင္းေတာင္ ဗုဒၶညဏရေသ ထံ ေပးအပ္ျပီး မၾကာမီ ေသလြန္ကုန္ၾက၏။  ဗုဒၶညဏရေသ  လည္း မစုေတမိ သိၾကားမင္း အကူညီ အျဖင့္ ဆံေတာ္တစ္ဆူကုိေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၁၈ တြင္ ေက်ာက္တုံးကို ထြင္းေဖာက္၍ ဆံေတာ္ဌာပနာ ၏။
က်န္ေသာ ဆံေတာ္ႏွစ္ဆူ အနက္ တစ္ဆူကုိ သိၾကားမင္းက ဒိုးခလြန္းေတာင္ထိပ္ ခု (ေကလာသ ေတာင္) ေတာင္ထိပ္ေက်ာက္ကုိထြင္း၍ ဌာပနာေပး၏။တုိကၠလားျမိဳ ့ သေပၚမင္းႏွင့္ လူအေပါင္းတုိ ့က ဘိနပ္ေတာ္ အေတာင္(၅၀) ေစတီတည္လုပ္ၾက၏။ မြန္ဘာသာ "က်ိဳက္ေကသာရ" ေခၚ၏။ တုိကၠလားျမိဳ ့ သေပၚမင္း တည္၍ "က်ိဳက္သီလေပၚ" လည္းေခၚ၏။

က်န္ေသာ ဆံေတာ္ တစ္ဆူကုိ ဘီလင္းျမိဳ ့ေဒးခင္ ေတာင္တန္း၏ အေနာက္ေျမာက္ ေထာင့္ အရပ္ ကုသိနာရံ အမည္ရွိေသာ ေတာင္တြင္ သိၾကားမင္းဌာပနာေသာ ေက်ာက္တုံးေပၚက ေစတီငယ္တစ္ဆူကို ဒါယကာတုိ ့ က တည္လုပ္ကုိးကြယ္ၾက၏။ ဘြဲ ့အမည္မွာ ' က်ိဳက္ကုသိနာရံ' ေခၚ၏။
ထုိေနာက္ သာသနာႏွစ္ ၂၃၅ တြင္ ေသာဏေထရ္ ၊ဥတၱရေထရ္တုိ ့သည္ ဒုတိယတည္ေသာ သုဓမၼ၀တီသထုံျပည္(ေကလာသေတာင္ေျခ မွ ျမိဳ ့) ကုိ သာသနာျပဳလာေရာက္၏။ အေလာင္းေတာ္ကုိ ကုသိနာရံ ဘုရားေစတီ၌ထား၏။ ထုိေၾကာင့္ ကုႆိႏၷာရုံ အမည္ ေျပာင္း၍ တြင္ေလသည္။
(ဦးေရႊေနာ္၊စာ.၃၀-၃၁)
- See more at: http://myanmarpage.blogspot.com/2013/05/blog-post_29.html#more

No comments:

Post a Comment