/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

အေလာင္းေတာ္ကႆပ ေထရုပတၱိ သမိုင္းေႀကာင္းအက်ဥ္း




အေလာင္းေတာ္ကႆပ ေထရုပတၱိ 
 
ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ခံယူခန္း 

လြန္ခဲ့ေသာကမ ၻာတစ္သိန္းအထက္က ပဒုမုတၱရဘုရားရွင္ ေခမာမိဂဒါဥယ်ာဥ္၌ သီတင္းသံုးေနစဥ္ ေ၀ေဒဟသူေဌးႀကီးႏွင့္ ဇနီးတုိ႔ ခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္မ်ားကို လွဴဒါန္းကာ ဥပုသ္သီလေဆာက္တည္၍ ဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ သံဃာေတာ္ေျခာက္ေသာင္းတုိ႔အား ဆြမ္းဘုန္းေပးႂကြေရာက္ရန္ အိမ္သို႔ပင့္ဖိတ္ၿပီး ျပန္ခဲ့ေလသည္။ 

ထိုကဲ့သုိ႔ ခုႏွစ္ရက္တုိင္ေအာင္ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းၿပီး ပဒုမုတၱရဘုရားရွင္၏ ေျခေတာ္အစံုကုိ ဦးတိုက္၍ မိမိအလိုရွိိေသာ ဆု.... “ဤသို႔ ခုႏွစ္ရက္ပတ္လံုးျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ေစတနာေၾကာင့္ အရွင္နိသဘမေထရ္ကဲ့သို႔ ဓုတဓရ ဧတဒဂၢ တတိယသာ၀ကဘြဲ႕ထူး မ်ားကုိ ခ်ီးက်ဴးေျမႇာက္စား ေတာ္မူပါဘုရား” ဟု ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္လိုက္သည္။

 ထိုအခါ ပဒုမုတၱရဘုရားရွင္သည္ ေ၀ေဒဟသူေဌးႀကီး၏ သဒၶါတရားကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာအားျဖင့္.... “ေ၀ေဒဟသူေဌးႀကီး.... ဤကမ ၻာမွေနာက္ကမ ၻာတစ္သိန္းေျမာက္ ဘဒကမ ၻာ၌ ေဂါတမဘုရား ပြင့္ေတာ္မူလတၱံ႕၊ ထုိအခါ သင္သည္ ေဂါတမ ဘုရား၏ သာသနာေတာ္၌ မဟာကႆပမည္ေတာ္ရ၍ ဓုတဓရ ဧတဒဂ္ရ တတိယသာ၀ကႀကီး ျဖစ္လိမ့္မည္” ဟု ဗ်ာဒိတ္စကား မိန္႔ၾကားလုိက္သည္။

ထုိသု႔ိဗ်ာဒိတ္ေတာ္ရအၿပီး ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ၊ ေမတ္ၱာတရားမ်ားပြားမ်ား၍ အသက္အတိုင္းေနၿပီး စုေတေသာအခါ နတ္ျပည္၊ လူ႔ျပည္ လွည့္လည္ကာ ျဖစ္ၾကေလသည္။


(၁) ကိုးဆယ့္တစ္ကမ္ၻာလြန္ ၀ိပႆီဘုရားလက္ထက္၌ ဧကသာဋကပုဏၰား အျဖစ္
 

(၂) ေကာဏဂံုဘုရားႏွင့္ကႆပဘုရားႏွစ္ဆူၾကားတြင္သူေဌးႀကီးအျဖစ္
 

(၃) ကႆပဘုရားလက္ထက္တြင္ ကုေဋ(၈၀)ႂကြယ္၀ေသာ သူေဌးႀကီးအျဖစ္
 

(၄) ဗာရာဏသီျပည္၌ နႏ္ၵိယမင္းႀကီး အျဖစ္
 

(၅) ေဂါတမဘုရားထင္ရွားျဖစ္လာေသာအခါ မာဂတုိင္း၌ ကႆပႏြယ္ျဖစ္ေသာ မင္းပုဏၰား၏သားငယ္ ပိပၸလိ အျဖစ္ ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ မႏၵရာဇ္တုိင္း သာဂလၿမိဳ႕မွ ဘဒၵကာပိလာနီ ႏွင့္ မိဘတို႔၏သေဘာအတိုင္း အိမ္ရာထူေထာင္ခဲ့သည္။

ေတာထြက္ခန္း

မိဘႏွစ္ပါးဆံုးပါးသြားၿပီးေနာက္ တေန႔သ၌ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦးစလံုးသည္ “ရဟန္းျပဳအံ့၊ ရဟန္းမ ျပဳအံ့”ဟု အႀကံရလွ်က္ ရွိသမွ် စည္းစိမ္ဥစ္ၥာအားလံုး ကိုစြန႔္လြတ္၍ တစ္ဦးကိုတစ္ဦးဆံခ်ေပးၿပီး ဖန္ရည္စြန္းေသာသကၤန္းကို၀တ္႐ံု၍ ေတာထြက္ၾကေလသည္။ ထုိသို႔ ေတာထြက္လာၾကၿပီးေနာက္ ေတာၿမိဳင္တခု၌ လမ္းဆံုတခုေတြ႕ရာ ပိပၸလိက လက္ယာဘက္လမ္း မယ္ဘဒၵါက လက္၀ဲလမ္းကိုလိုက္၍ ခြဲခြာလိုက္ၾကသည္ ထုိခြဲခြာၿပီးသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ေျမျပင္သည္ပဲ့တင္တုန္ဟီး၍ ေကာင္းခ်ီးေပးခဲ့သည္။

ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ေတြ႕ခန္း

ဘုရားရွင္သည္ ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုး ေတာ္မူေနစဥ္ ပါရမီရွင္ႏွစ္ဦး လမ္းခြဲသျဖင့္ ပဲ့တင္ ေတာ္လဲေျမျပင္တုန္ဟီး၍ ေကာင္းခ်ီးေပးသံကို ၾကားရၿပီး ဆင္ျခင္ေတာ္မူရာ ပိပၸလိ၏ပါရမီအဟုန္ကို သိျမင္ေတာ္မူ ေလသည္။
“ပိပၸလိလုလင္ ရဟန္းျပဳလာျခင္းသည္ငါဘုရား၏ သာသနာအတြက္ အားကိုးထုိက္သူ၊ ငါဘုရားႏွင့္အတူ ထား၍ ခ်ီးေျမႇာက္ထိုက္သူျဖစ္လတၱံ႕” 


ဟု သိေတာ္မူ၍ ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္ႏွင့္ နာလႏၵၿမဳိ႕ ၾကား ဗဟုပုတၱကေညာင္ပင္ရင္း၌ ေရာင္ျခည္ေတာ္ ေျခာက္သြယ္ကို ကြန္႔ျမဴးလ်က္ ေစာင့္စား ေနေတာ္မူသည္။
ပိပၸလိလုလင္သည္ ဘုရားရွင္ကို ျမင္ရေသာအခါ
 

“ဤအရွင္ကား သံုးေလာက၌ အတု မရွိေသာ ဘုရားရွင္သာ ျဖစ္ရေပမည္၊ ဤဘုရားအား ရည္မွန္း၍ ငါရဟန္းျပဳ လာခဲ့ေပသည္”
ဟု ၾကည္လင္ေသာစိတ္ျဖင့္ လက္စံုမိုးလ်က္
 

“သတၱာ ေမ ဘေႏၲ ဘဂ၀ါ သာ၀ေကာ ဟိမသ္ၼိ .... ဘုန္းေတာ္ ႀကီးျမတ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား အရွင္ဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္၏ဆရာျဖစ္ပါသည္ဘုရား...တပည့္ေတာ္သာ၀က
 ျဖစ္ပါသည္ဘုရား”
ဟု ေလွ်ာက္ထားသည္။
ထုိအခါ ဘုရားရွင္က မိဘမ်ဳိး႐ိုးတုိ႔၏ဂုဏ္ႏွင့္ျပည့္စံုေသာ အမည္ကိုေခၚလို သည္ျဖစ္၍ ... 


“ခ်စ္သားကႆပ ငါဘုရားသာသနာတြင္ ေနေလာ့ . .. သင့္အား ေလာကုတၱရာအေမြကို ငါေပးေ၀အံ့” ဟု မိန္႔ေတာ္မူလ်က္....


“ခ်စ္သားကႆပ သင္သည္ ျမတ္ေသာအမ်ဳိးဇာတ္ေၾကာင့္ မာန္ မာနႀကီးခဲ့သူျဖစ္၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရြယ္ႀကီး၊ ငယ္၊ လတ္ ျဖစ္ေသာ သီတင္း သံုးေဖာ္တုိ႔၌ ျပင္းျပေသာရွက္ေၾကာက္ျခင္း ရွိေစရန္ က်င့္သံုးအပ္၏” ... 


“ကႆပ သင္သည္ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတ ေပါမ်ားလွသူျဖစ္၏၊


 ထုိ႔ေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္း တရားကို ၾကားနာရေသာအခါ ၾကားရ၊ နာရ သမွ်ကို တစ္လုံးမက်န္ နားစုိက္၍ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ နာၾကားႏိုင္ရန္ က်င့္သံုးအပ္၏”....
“ကႆပ သင္သည္႐ုပ္ရည္႐ူပကာ လွပတင့္တယ္သူျဖစ္၍ မိမိကိုယ္ကို ျပန္သာယာတတ္၏၊


 ထို႔ေၾကာင့္ သုခႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ ကာယဂတာသတိကို မစြန္႔မခြာေနႏိုင္ရန္ က်င့္သံုးအပ္၏” ဟူေသာ ၾသ၀ါဒပါတိ ေမာက္ဂါထာ သံုးပုဒ္ကို ေဟာေတာ္မူ၍ ျမင့္ျမတ္ေသာရဟန္း အျဖစ္သို႔ ေရာက္ေစေတာ္မူ ခဲ့ေလသည္။

မွတ္ခ်က္ ။ ။ ရဟန္းျပဳျခင္း ဥပသမၸဒ ရွစ္မ်ုဳိးတြင္ ဤသာသနာေတာ္၌ ရွင္မဟာကႆပတစ္ပါးသာ ၾသ၀ါဒပဋိဂၢဟဏုပသမၸဒါ ၾသ၀ါဒခံယူ႐ံုမွ်ျဖင့္ ရဟန္းျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ 



မတ္စြာဘုရားရွင္ႏွင့္ ဒုကုဋ္သကၤန္းႀကီး လဲလွယ္ခန္း
ရွင္မဟာကႆပ ရဟန္းျဖစ္ၿပီးေနာက္ ဘုရားရွင္ႏွင့္အတူ ေ၀ဠဳန္ေက်ာင္းသို႔ ျပန္ႂကြေတာ္မူလာရာ လမ္းခရီး၌ ဘုရားရွင္နားလုိ သည္ကိုသိ၍ ပခံုးထက္တင္လာေသာ ကမၵာလာဒုကုဋ္ကုိ ေလးထပ္ေခါက္၍ ခင္းေပးေတာ္မူသည္။ 

 ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္းထုိင္ရင္း၊ သကၤန္းႀကီးအား လက္ျဖင့္ သံုးသပ္လ်က္ . . .
“သင္၏ဒုကုဋ္သည္ အလြန္ႏူးညံ့ေပစြ” ဟု ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူသည္။ 


ရွင္မဟာကႆပလည္း ဤဒုကုဋ္အား ငါလွဴဒါန္းအံ့ဟု အႀကံျဖစ္လ်က္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား လွဴေတာ္မူသည္။ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း ပခံုးေတာ္ထက္မွ ပံသုကူဒုကုဋ္ သကၤန္းႀကီးကို ရွင္မဟာကႆပအား . . . 


“အနာဂတ္သာသနာေတာ္တြင္ ငါဘုရားကဲ့သို႔ ရဟန္းမ်ားကုိ ဆံုးမရန္ ကိုယ္စားေတာ္အရာ ထားေသာအားျဖင့္ . . . 


” ေပးသနား ေတာ္မူသည္။ ဤသို႔ ခ်ီးျမႇင့္ ခံရသူမွာ ဤသာသနာ၌ ရွင္မဟာကႆပ တစ္ပါးသာ ရွိခဲ့ဘူးသည္။
 

မွတ္ခ်က္။ ။ ျမတ္စြာဘုရား ခ်ီးျမႇင့္ေသာ ဒုကုဋ္မွာ သာမညသကၤန္း မဟုတ္၊ ပုုဏၰ ကၽြန္မအေလာင္းေကာင္မွ ပိုးေလာက္တဖြားဖြားျဖင့္ ျမတ္ဘုရားကိုယ္တုိင္ ပံ့သကူေကာက္ခဲ့စဥ္က ေျမႀကီးတုန္ဟီး ေကာင္းခ်ီးေပးခဲ့ရေသာ ၀ိေသသ သကၤန္းျဖစ္သည္။
ရွင္မဟာကႆပ ရဟႏ ၱာ ျဖစ္ခန္းႏွင့္ ဧတဒဂ္ရခန္း
ထိုသို႔ သကၤန္းခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူၿပီးသည့္ေနာက္ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို႔ 
 ေရာက္ေသာအခါ ရွင္မဟာကႆပအား ဓူတင္တစ္ဆယ့္သံုးပါး အက်င့္တရားကို ေဟာၾကားေတာ္မူေလသည္။

 ရွင္မဟာကႆပသည္ ပုထုဇဥ္အျဖစ္ခုႏွစ္ရက္ႏွင့္ ရွစ္ရက္ေျမာက္ေသာေန႔ အာ႐ုဏ္တက္လွ်င္ အရဟတၱမဂ္ကုိ ပဋိသမ္ၻိဒါေလးပါး၊ အဘိညာဥ္ေျခာက္ပါးႏွင့္တကြ ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ ေရာက္သည္။ 

ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကလည္း ခ်ီးေျမႇာက္အပ္ေသာ တပည့္ ရဟန္းတုိ႔အား ခ်ီးေျမႇာက္ ရာတြင္ ရွင္မဟာကႆပ အလွည့္က်သျဖင့္...
“ဧတဒဂၢံ ဘိကၡေ၀ မမသာ၀ကနံ ဓုတဂၤရာနံ ဘိကၡဴနံ ယဒိဒံ မဟာကႆေပါ” 


“ရဟန္းတို႔ ငါဘုရား၏တပည့္ရဟန္းမ်ားထဲတြင္ ဓူတင္ေဆာင္ရာ၌ ဤမဟာကႆပသည္ အျမတ္ဆံုး၊ အသာဆံုးေပတည္း” ဟု ဓူတဂၤဧတဂၤကိုေပး၍ ဥ႐ုေ၀လကႆပ၊ နဒီကႆပ၊ ကုမာရကႆပ၊ ဂယာကႆပ ေလးဦးတုိ႔ႏွင့္ ျခားနားေစရန္ “တတိယသာ၀က မဟာကႆပ”ဟူေသာ အမည္ကုိေပးေလသည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ဘႏၵကာပိလာနီ ရဟန္းမမွာလည္း မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီတို႔ ထံတြင္ ဘိကၡဳနီလုပ္၍ အားထုတ္သျဖင့္ ရဟႏၲာေထရီမ ျဖစ္္ကာ ဘုရားရွင္က ပုေဗၺနိ၀ါသ အရာ၌ ဧတဒဂ္ထားေတာ္မူ ေလသည္။

ဓုတင္ေဆာင္ပံုအက်ဥ္း

 
အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ႀကီးသည္ ဓူတင္(၁၃)ပါးစလံုးကုိ အၿမဲေဆာင္ေတာ္မူ၍ ေတာ၌သာတရားျဖင့္ေနသည္။ တစ္ခါတရံ နိေရာဓ သမာပတ္၀င္စား၍ ဆင္းရဲသားမ်ားကို အထူး ကယ္တင္ေတာ္မူေလ့ ရွိသည္။
တစ္ေန႔တြင္ ရြာအတြင္းသို႔ဆြမ္းခံႂကြလာရာ ႏူနာသည္အား ခ်ီးေျမႇာက္ လုိ၍ ဆြမ္းကိုအလွဴခံခဲ့ဖူးသည္။ 


ဆြမ္းေလာင္းထည့္လိုက္ ေသာအခါ ထုိႏူနာသည္ ၏ လက္ေခ်ာင္းမ်ားမွ ေသြးျပည္ယုိစီး၍ ပုပ္ပြေဆြးျမည့္ေနသျဖင့္ သပိတ္ထဲမွာပင္ လက္ေခ်ာင္း ျပတ္က်န္ခဲ့သည္။
အျခား သူလိုကိုယ္လုိလူမ်ား အဖို႕ကား အူထြက္မတတ္ေအာင္ပင္ ပ်ုဳိ႕အန္ ေပလိမ့္မည္။ 


သို႔ေသာ္ တဖက္သားအက်ဳိးရွိ ေကာင္းစားမည္ဆိုလွ်င္ အ့ံဖြယ္ခ်ီးေျမႇာက္ေတာ္မူေသာ အရွင္မဟာကႆပသည္ ထုိအိမ္နံရံေျခ၌ ပင္ထုိင္၍ ဆြမ္းထဲမွလက္ေခ်ာင္းျပတ္ကို ဖယ္ကာ ဖယ္ကာျဖင့္ ၿမိန္ယွက္စြာ ဘုဥ္းေပး ေတာ္မူခဲ့သည္။


ရွင္မဟာကႆပ၏ သိမွတ္ဖြယ္ရာမ်ား
“ရဟန္းတုိ႔.... ကႆပသည္ ေကာင္းဆုိးယုတ္ျမတ္ ရတတ္သမွ်ေသာ ပစၥည္းေလးပါးျဖင့္ ေရာင့္ရဲလြယ္၏၊ ေရာင့္ရဲလြယ္ျခင္း၏ အက်ဳိးေက်းဇူးကိုလည္း ဆိုေလ့ရွိ၏၊ ပစၥည္းေလးပါးႏွင့္ပတ္သက္၍ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အမူအက်င့္မ်ားကို လည္းမက်င့္ေပ၊ မရေသးေသာ ပစၥည္းကိုလည္း ေတာင္းတျခင္းမရွိ၊ ရၿပီးေသာ ပစၥည္းေလးပါးကိုလည္း စြဲလမ္းမက္ေမာျခင္းမရွိေပ၊ ပစၥည္းေလးပါးတို႔ကုိ လက္ခံသံုးစြဲ ေနရျခင္းကိုပင္ ေဘးဟု႐ႈျမင္တတ္၏၊ လြတ္ေျမာက္ရာကို ေရွ႕႐ႈေသာ ၪဏ္ျဖင့္ဆင္ျခင္၍သာ သံုးေဆာင္ တတ္၏” ။

(ကႆပသံယုတ္၊ သနၲဳဌီသုတ္)
“ရဟန္းတုိ႔ ..... လူတုိ႔၏ စိတ္ႏွလုံးကုိ ခ်မ္းေျမ႕ေစတတ္ေသာ ေငြလမင္းႀကီးသည္ ေကာင္းကင္ထက္၌ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သြား၍ေနသကဲ့သို႔ ကႆပသည္ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါလြတ္လြတ္ ႀကီးခြာလ်က္ ဒါယကာ၊ဒါယိကာမ တို႔ထံ ခ်ဥ္းကပ္၏၊ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ်ဆြမ္းခံေရာက္ေသာ္လည္း သူ႕အဖို႕ အားလံုးအသစ္ခ်ည္းသာ ျဖစ္သည္။ အကၽြမ္းတ၀င္ခင္မင္ရင္းႏွီးထားေသာ ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမဟူ၍ မရွိေပ၊ ငါ့ဒါယကာ၊ ငါ့ဒါယိကာမ ဟူ၍ စြဲလမ္းျခင္းလည္း မရွိေပ...”


(ကႆပသံယုတ္၊ စႏၵဴမပသုတ္)
“ ကႆပ .... ရဟန္းတို႔ကို ဆံုးမေလာ့ .....၊ ရဟန္းတို႕အား တရားေဟာၾကားေလာ့ .....၊ ရဟန္းတို႕ကို ငါဘုရားဆံုးမသကဲ့သို႔ သင္လည္း ဆံုးမေလာ့....၊ ရဟန္းတို႔အား ငါဘုရား ေဟာၾကားသကဲ့သို႔ သင္လည္း ေဟာၾကားေလာ့ .....။ 


(ကႆပသံယုတ္၊ ၾသ၀ါဒသုတ္)
- ရွင္မဟာကႆပသည္ ဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူ ၿပီးေနာက္တြင္ သုဘဒၵရဟန္းႀကီး၏ စကားကိုၾကား၍ ဓမၼသံေ၀ဂရကာ သတၱမဏၰလုိဏ္ဂူနီးတြင္ ပထမ သံဂါယနာ တင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ 


-ေနာင္အနာဂတ္တြင္ အာေသာကမင္းသည္ ဘုရားရွင္၏ ဓါတ္ေတာ္မ်ားကို ဇမၺဴဒိပ္ ကၽြန္းအႏွံ႕ ေစတီတည္ထားကိုးကြယ္ႏိုင္ရန္ ဓါတ္ေတာ္မ်ားကုိ စုစည္းပင့္ေဆာင္ကာ ဓါတ္ေတာ္တုိက္ခန္းမ်ားအတြင္း သိုမွီး သိမ္းဆည္း ခဲ့သည္။

ပရိနိဗၺာန္စံခန္း

 
သကၠရာဇ္ (၁၈၆) အေက်ာ္တြင္ ရွင္မဟာကႆပမေထရ္ႀကီးသည္ ပုေဗၺနိ၀ါသၪဏ္၊ အနဂတံသၪဏ္ေတာ္တို႔ကို ျဖန္႔က်က္၍ ဆင္ျခင္ေတာ္မူရာ သလႅာ၀တီျမစ္ (ယခုခ်င္းတြင္းျမစ္) အေနာက္ဘက္ ေ၀ဘူလ၊ ေ၀ဘာရ၊ သုနႏၵရ ေတာင္သံုးလံုးအတြင္း ရွင္မဟာကႆပတို႔ ရေသ့ညီေနာင္သံုးပါး တရားက်င့္ၾကစဥ္ ထားရွိခဲ့ၾကေသာ “ေနာင္ေတာ္ႀကီး ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံေသာအခါ ကၽြႏ္ုပ္ အရွင္မဟာကႆပက သၿဂႋဳလ္မွသာ ေတေဇာဓါတ္ ေလာင္ကၽြမ္းပါေစ၊ ကၽြႏ္ုပ္ အရွင္မဟာကႆပ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ခဲ့ေသာ ေနာင္ေတာ္ငယ္ အရိေမတၱယ်ဘုရားက သၿဂႋဳလ္မွသာလွ်င္ ေတေဇာဓါတ္ေလာင္ကၽြမ္းပါေစ” ဟူေသာ ကတိသစၥာအရ“ေနာင္ေတာ္ႀကီး ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ထားခဲ့ ေသာကတိသည္ ယခုအခါျပည့္စံုၿပီးျဖစ္သည္။ 


 ေနာင္ေတာ္ငယ္ (အရိေမတၱယ်ဘုရား) ႏွင့္ထားေသာ ကတိသာ က်န္ေနေပသည္။ ငါ၏ခႏၶာလည္း ယခုေတေဇာဓါတ္မေလာင္ကၽြမ္းႏိုင္ေသး၊ အရိေမတၱယ်ဘုရား ပြင့္ေသာအခါမွသာ ေတေဇာဓါတ္ေလာင္ကၽြမ္းေတာ့မည္ကို သိသည္”။


အေလာင္းေတာ္ကႆပ


ေတာေတာင္ထူထပ္တဲ့ေနရာ၊ ေတာ႐ိုင္း တိရစၦာန္ေတြ ေပ်ာ္ေမြ႕တဲ့ ေနရာ၊ သဘာ၀ ေတာေတာင္အလွေတြ ခံစားရင္း ျမန္မာျပည္က တန္ခိုးႀကီး ဘုရားတစ္ဆူကိုသြားဖူးမယ္ဆုိရင္ အေလာင္းေတာ္ကႆပ ဘုရားဖူးခရီးစဥ္ကလည္း တစ္ခုအပါ အ၀င္ပါပဲ။ 


နာမည္ေက်ာ္အေလာင္းေတာ္ကႆပဘုရားဖူးရာသီက တစ္ႏွစ္မွာေလးလတာရွိတာမို႔ႏိုင္ငံတစ္၀န္းကဘုရားဖူးေတြနဲ႔ ႀကိတ္ႀကိတ္တုိးစည္ ကားတဲ့ ဘုရားဖူးခရီးစဥ္တစ္ခုပါပဲ။
အေလာင္းကႆပဘုရားဖူးသြားမယ္ဆုိရင္ပထမဆုံးစဥ္းစားရမွာက ရာသီဥတုပါပဲ။
အေလာင္းေတာ္ကႆပဘုရားတည္ရွိရာေနရာဟာေတာေတာင္ ထူထပ္သလုိေတာင္အျမင့္ေပၚမွာရွိတဲ့အတြက္ရာသီဥတုကထူးထူး ကဲကဲအေအးပိုပါတယ္။
 ေဆာင္းဓာတ္မကုန္ေသးတဲ့
ဒီဇင္ဘာလ၊ဇန္န၀ါရီလမ်ားမွာသြားမယ္ဆုိရင္ 
ထူးကဲတဲ့အေအးဒဏ္ကဘုရားဖူးေတြအတြက္နည္းနည္း အေနခက္မွာပါ။ေဖေဖာ္၀ါရီလနဲ႔ မတ္လ
 ေတြကေတာ့ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။
 ေဆာင္းရဲ႕ အေအးဒဏ္ကလည္းလြတ္ 
မုိးရာသီနဲ႔လည္းသိပ္မနီးႏိုင္ေသးလုိ႔ပါ။
 ျမန္မာလတပို႔တြဲလျပည့္ေန႔ဟာေဖေဖာ္၀ါရီလအတြင္းက်တာမုိ႔ အေလာင္းေတာ္ ကႆပဘုရားဖူးသြား ဖုိ႔ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။

ဘုရားဖူးေတြမ်ားလြန္းလုိ႔ေတာင္ေပၚမွာေနေရးထုိင္ေရး အခက္အခဲရွိႏိုင္ေပမယ့္အေလာင္း ေတာ္ကႆပဘုရားဖူးေတြအတြက္ တပုိ႔တြဲလျပည့္ေန႔ကအေလာင္းေတာ္ရွင္မဟာကႆပကိန္း၀ပ္
စံပယ္ေတာ္မူရာေက်ာက္ဂူအနီးမွာမရွိမျဖစ္ရွိေနရမယ့္ ေန႔ပါပဲ။
ဘာလုိ႔ဆုိႏွစ္စဥ္တပို႔တြဲလျပည့္ေနမွာအေလာင္းေတာ္ကိန္း၀ပ္ စံပယ္ေနတဲ့ ေက်ာက္လိုဏ္ဂူတံခါးပြင့္ တတ္လုိ႔ပါ။

ဒါေၾကာင့္တပို႔တြဲလျပည့္ေန႔၀န္းက်င္ရက္ေတြမွာအနယ္နယ္ အရပ္ရပ္က ဘုရားဖူးေတြနဲ႔ စည္ကား ေနတတ္ပါတယ္။

ရွင္မဟာကႆပအေလာင္းေတာ္ျမတ္တည္ရွိရာေနရာကေတာ့ စစ္ကိုင္း ေဒသႀကီး၊ ကနီၿမိဳ႕နယ္အတြင္းကေတာ ေတာင္ထူထပ္တဲ့ သဘာ၀သစ္ေတာ ႀကိဳး၀ိုင္းႀကီးအတြင္းမွာပါ။

ဒါေၾကာင့္ သြားေရးလာေရးအတြက္ မုိးတြင္းကာလတစ္ခုလုံး မျဖစ္ႏိုင္ပဲ တစ္ႏွစ္မွေလးလေလာက္ပဲဘုရားဖူးခရီးစဥ္အျဖစ္သြား လာႏိုင္တဲ့ေနရာပါ။စစ္ကိုင္းေဒသႀကီးၿမိဳ႕ေတာ္မုံရြာၿမိဳ႕ကေန အေလာင္းေတာ္ ကႆပကိုဘုရားဖူးသြားဖုိ႔ အနီးဆုံး လမ္းက မုိင္ ၆၀ ရွိပါတယ္။

ခရီးလမ္းမေ၀းလွဘူးဆုိေပမယ့္ယင္းမာပင္နယ္၊ပုလဲနယ္ထဲက နာမည္ေက်ာ္ေျမာက္ယမားေခ်ာင္းနဲ႔တျခားေခ်ာင္းေျမာင္းေတြ ကိုျဖတ္ရတဲ့အတြက္လမ္းၾကမ္းတာ ရယ္၊ အေလာင္းေတာ္ကႆပရွိရာ သစ္တာႀကိဳး၀ိုင္းအတြင္း တစ္ႏွစ္တစ္ခါေဖာက္ထားတဲ့ေျမသားလမ္းအေကြ႕ အေကာက္ေတြကေနတက္ရတဲ့အတြက္လမ္းခရီးၾကန္႔ၾကာမႈေတြ ရွိတတ္ပါ တယ္။

ဒါေၾကာင့္အနီးဆုံးမုံရြာၿမိဳ႕ကေနအေလာင္းေတာ္ကႆပဘုရားဖူးသြား
 ေရာက္ႏိုင္မယ့္လမ္းေတြကို သိထားဖုိ႔လုိ ပါတယ္။

မုံရြာၿမိဳ႕ကေန အေလာင္းေတာ္ ကႆပကိုေရာက္ႏိုင္မယ့္ လမ္းေလး လမ္းရွိပါတယ္။အတုိဆုံးလမ္းေတြကေတာ့မုံရြာတစ္ဘက္ ကမ္းခ်င္တြင္းျမစ္ကူးတံတားကေနယာႀကီးကေလး၀ လမ္းမႀကီးအတုိင္း သစ္ယာျပင္လမ္းခြဲ - ကပိုင္လမ္း၊ ေနာက္တစ္ခုက ယာႀကီး - ကေလး၀လမ္းမ - တေရာ္က်င္း - ေညာင္ ကိုင္း - ကပိုင္လမ္း၊ 
ဒီလမ္းကခရီးတာအတုိဆုံးလမ္းလုိ႔ သိရပါတယ္။ေနာက္လမ္းေတြကေတာ့ယင္းမာပင္ၿမိဳ႕ကို
 ျဖတ္ၿပီး၊ ယင္းမာပင္ - လည္ေငါက္ - ရင္ ေပါင္တုိင္ - ကပိုင္လမ္းနဲ႔ ယင္းမာပင္ - ဇီးေတာ - ရင္ေပါင္တုိင္ - ကပိုင္လမ္းေတြပါ။အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ကဘုရားဖူေတြအေနနဲ႔ မုံရြာၿမိဳ႕ကိုဦးစြာလာေရာက္ၾကၿပီးအထက္ပါလမ္းေတြအတုိင္း အေလာင္းေတာ္ ကႆပ  ဘုရားဖူးသြား ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။

မုံရြာကေနခ်င္းတြင္းစ္ကိုျဖတ္ၿပီးယင္းမာပင္ၿမိဳ႕နယ္ျဖတ္ လမ္းေတြကေနသြားမယ္ဆုိရင္လည္း ယင္းမာပင္ၿမိဳ႕နယ္နဲ႔ ပုလဲၿမိဳ႕နယ္ အတြင္း ကသာယာလွပတဲ့ ေက်းရြာေတြနဲ႔ လွပတဲ့ စုိက္ခင္းေတြကို ခရီးသြားလာရင္း တ၀ ႀကီးခံစားႏိုင္မွာပါ။

ဘယ္လမ္းကေနပဲ သြားသြား အေလာင္းေတာ္ကႆပ ေတာင္ေျခ က ကပိုင္ရြာကိုေရာက္ရမွာပါ။

ကပိုင္ရြာမွာဘုရားဖူးကားေတြခရီးတစ္ေထာက္နားေနႏိုင္ဖုိ႔ အဆင္ေျပမွာပါ။

ဘုရားဖူးခရီးသည္ေတြအတြက္အစားအေသာက္နဲ႔ က်န္းမာေရးကိစၥေတြအားလုံးအဆင္ေျပႏုိင္မယ့္စားေသာက္ ဆုိင္ႀကီးေတြ၊ စားေသာက္ရပ္နား စခန္းေတြ ကပိုင္ရြာမွာ ရွိေနပါတယ္။

ကပိုင္ရြာက ရွင္မဟာကႆပ အေလာင္းေတာ္တည္ရွိရာ ေတာင္ေပၚ ကိုတက္ေရာက္ႏိုင္မယ့္ တစ္ခုတည္းေသာ ေတာင္တက္လမ္း ဂိတ္၀င္ ရြာတစ္ ရြာပါပဲ။

ကပိုင္ရြာကေန ေတာင္ေပၚအထိမုိင္၂၀ခရီးကေတာ့ ယာယီေဖာက္လုပ္ ထားတဲ့ ေျမသားလမ္းနဲ႔ ေတာင္တက္ခရီး သက္သက္ပါပဲ။ နယ္ေ၀းက လာတဲ့သူေတြကားေကာင္းမယ္ဆုိရင္ကိုယ္ပိုင္ ကားေလးေတြနဲ႔လည္း ေတာင္ေပၚကို တက္ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ေတာင္တက္လမ္းက်ဥ္းေျမာင္းတဲ့အတြက္လမ္းမွာ ကားဟြန္းအဆက္ မျပတ္ တီးသြားဖုိ႔လိုပါတယ္။

တျခားဘုရားဖူးေတြအတြက္လည္းမုံရြာၿမိဳ႕ေရာက္ရင္ အေလာင္းေတာ္ကႆပဘုရားဖူးအေရာက္ေပးပို႔ေနတဲ့ မွန္လုံယာဥ္ေတြေပါ လွပါတယ္။

ေတာင္ေျခကပိုင္ရြာကေနေတာင္ တက္ခရီးခုနစ္မုိင္ေလာက္ေပါက္ၿပီးတဲ့အခါ အေလာင္းေတာ္ကႆပအမ်ဳိး သားဥယ်ာဥ္ေဘးမဲ့
 သစ္ေတာႀကိဳး၀ိုင္း အ၀င္ဂိတ္ျဖစ္တဲ့ ဂုံညင္းပင္စခန္းကို
 ေရာက္မွာပါ။ လာသမွ်ကားေတြအားလုံး အဲဒီစခန္းမွာ 
ယာဥ္ၾကံ့ခိုင္မႈနဲ႔ တင္ ေဆာင္လာတဲ့ 
လူဦးေရအတြက္ အစစ္ ေဆးခံရပါတယ္။
ဂိတ္ေၾကးေပးေဆာင္ ရပါတယ္။

ဂုံညင္းပင္စခန္းကေနေတာင္တက္လမ္းအေကြ႕အေကာက္နဲ႔ စမ္းေခ်ာင္းေတြကို၁၃မုိင္ခရီးျဖတ္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ အေလာင္းေတာ္ကႆပဘုရားဖူးခရီးစဥ္ကားလမ္းဂိတ္ဆုံးျဖစ္တဲ့ သပိတ္ေဆးစခန္းကို ေရာက္ပါတယ္။

အဲဒီစခန္းကေနရွင္မဟာကႆပ အေလာင္းေတာ္ရွိရာေက်ာက္လိုဏ္ဂူနဲ႔ စံေက်ာင္းေတာ္ကို ေျခလ်င္ျဖစ္ေစ၊ 
ဆင္ နဲ႔ျဖစ္ေစ တက္ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။

ေတာင္တက္လမ္းအေကြ႕အေကာက္မွာ စိမ့္စမ္းေရဓာတ္နဲ႔အေငြ႕ပ်ံေနတဲ့ ေျမ 
 သားခပ္စုိစိုလမ္းေပၚမွာ အသြားအလာ ခက္ေနမယ့္ 
သူေတြအတြက္ ၄၅ မိနစ္နီး ပါး 
 ၾကာေညာင္းတဲ့ခရီးအတြက္လူတစ္ေယာက္ဆင္စီးခ က်ပ္ႏွစ္ေထာင္ဆုိတာ အလြန္သင့္ေတာ္တဲ့ ေဈးႏႈန္းလုိ႔ဆုိရမွာပါ။

တျခားေနရာေတြမွာ အလြယ္တကူ မရွိႏုိင္တဲ့ ထူးျခားတဲ့ေတာေတာင္ ဘုရားဖူးခရီးစဥ္အတြင္း ဆင္စီးရတဲ့ အရသာကို တ၀ႀကီး ခံစားရမွာပါ။

အေလာင္းေတာ္ကႆပဘုရားဖူးသြားမယ္ဆုိရင္ အျခားသတိထားရမယ့္အခ်က္ကအေျပာအဆုိအေနအထိုင္ သတိထားဖုိ႔ပါ။

အေလာင္းေတာ္တည္ရွိေတာေတာင္တစ္၀ုိက္ဟာ အလြန္တရာ ေတာနက္ၿပီး 
 နတ္ႀကီးတယ္လုိ႔ေရွးအစဥ္ အဆက္ကတည္းက 
ယုံၾကည္ထားၾကတဲ့ အတြက္ 
 ဘုရားဖူးခရီးစဥ္အတြင္းအဆင္မေျပတာေတြမျဖစ္ေစဖုိ႔ သတိထားသြားလာဖုိ႔လုိမွာပါ။

တန္ခုိးႀကီးရွင္ မဟာကႆပ အေလာင္းေတာ္ရွိရာ
 ေတာင္ကိုေရာက္ ရင္ ညအိပ္ညဥ့္ေနဘုရားဖူးခရီးသည္ ေတြအတြက္ ပထမဆုံးတည္းခုိေဆာင္ ဘက္ေတြဆီ သြားသင့္ပါတယ္။

တည္းခုိ ေဆာင္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္မွာ
ဘုရားဖူးခရီးသည္ ၂,၀၀၀ ေက်ာ္ေနထုိင္ႏိုင္တဲ့
 အတြက္ တည္းခုိစရာေနရာအတြက္ အထူး 
တလည္စိတ္ပူဖုိ႔ မလုိပါဘူး။

မည္သည့္တည္းခိုေဆာင္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘုရားေဂါပကအဖြဲ႕ရဲ႕ 
စီစဥ္မႈနဲ႔ အခမဲ့ တည္းခိုရမွာပါ။

ဘုရားဖူးခရီးသည္ေတြ အတြက္ အစားအေသာက္နဲ႔ 
အျခား အသုံးအေဆာင္ေတြ ရႏိုင္မယ့္ 
 ေဈးဆုိင္ တန္းရွိသလုိအမွတ္တရပစၥည္း 
အေရာင္း ဆုိင္ေတြလည္းရွိေနပါတယ္။

ေရွးယခင္ကတည္းက တည္ထားကိုး 
ကြယ္ခဲ့တဲ့ အေလာင္းေတာ္ကႆပစံ
 ေက်ာင္းေတာ္ကို သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ရင္း 
ကုိးန၀င္းေစတီ၊တစ္ရာ့ရွစ္ဆူဘုရား၊ သစၥာေရတြင္း၊ေၾကးစည္ေဆာင္တုိ႔ကိုလည္းတစ္ပါတည္း ဖူးေတြ႕ရမွာပါ။

စံေက်ာင္းေတာ္ကေန
 ေအာက္ဘက္ေပ တစ္ရာနီးပါးနက္တဲ့
 ေခ်ာက္ကမ္းပါး အတြင္းကို ကြန္ကရစ္ေလွကားအတုိင္း
 ဆင္းသြားမယ္ ဆုိရင္ ရွင္မဟာကႆပ အေလာင္းေတာ္စံျမန္းရာ ပတၱျမားလိုဏ္ ဂူေက်ာက္တံခါးကို ဖူးေတြ႕ရမွာပါ။

ထူး ျခားအံ့ဩဖြယ္ေက်ာက္တံခါး၊ 
ထူးျခားလွပတဲ့ ေက်ာက္စက္ပန္းဆြဲေတြနဲ႔ ေက်ာက္လိုဏ္ဂူ၊
 ေအးစိမ့္တဲ့ စိမ့္စမ္းေရ အထိအေတြ႕
 ေတြကေတာ့အေလာင္း ေတာ္ကႆပဘုရားဖူးခရီးစဥ္ရဲ႕
အထူး ျခားဆုံးစိတ္ခံစားမႈျဖစ္မွာပါ။

အေလာင္းေတာ္ရွိရာ ေက်ာက္လိုဏ္ဂူကေနျပန္
 တက္လာၿပီး စံေက်ာင္းေတာ္တစ္ဖက္ 
 ေက်ာက္လိုဏ္ဂူ နံရံအေပၚဘက္မွာ ေတာ့ ေမာင္ရင္ငယ္ေပါက္လုိ႔ေခၚတဲ့ 
 ေနရာအမွတ္အသားကိုျမင္ေတြ႕ရ မွာပါ။ ေမာင္ရင္ငယ္ေပါက္အထက္ကေန ေအာက္ေျခမွာစီးဆင္း
 ေနတဲ့ ေအး စိမ့္တဲ့ စိမ့္စမ္း ေရအထိအေတြ႕ကိုလည္း
 ခံစားထိေတြ႕ ရပါတယ္။

အေလာင္းေတာ္ကႆပဘုရားဖူးခရီးစဥ္အတြင္း အနီးအနားကဆင္၀ိုင္းေတြမွာ သြားေရာက္ေလ့လာၾကည့္႐ႈႏိုင္သလုိ ေတာေတာင္ 
အလွေတြ ခံစားရင္း မနီးမေ၀းတျခားတစ္ေနရာမွာ 
လြမ္းေစ တီနဲ႔ ဆုေတာင္းျပည့္ေစတီတုိ႔ကိုလည္း
 သြားေရာက္ ဖူးေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။

အေလာင္းေတာ္ကႆပတည္ရွိရာ သစ္ေတာႀကိဳး၀ိုင္းႀကီးဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံ 
မွာ အထူးျခားဆုံးလုိ႔ေခၚဆုိႏိုင္ၿပီး 
ဧရိယာအားျဖင့္ ဧက ေပါင္းႏွစ္သိန္းေလး ေသာင္းေက်ာ္က်ယ္၀န္းပါတယ္။

ဆင္ ႐ုိင္း၊ က်ားသစ္၊ ၀က္၀ံ၊ ေခ်၊ ဆတ္၊
 ေတာ၀က္၊ စုိင္၊ ေတာဆိတ္၊ ေတာင္ဆိတ္စတဲ့ ေတာ႐ိုင္း
တိရစၦာန္ေတြေနထုိင္တဲ့ သစ္ေတာ ႀကိဳး၀ုိင္းအတြင္း 
 သက္တမ္းရင့္ သစ္မ်ဳိးေကာင္းမ်ဳိးစုံကို ေတြ႕ရွိႏိုင္ပါတယ္။

ခရီးလမ္းၾကမ္းတမ္း ေ၀းလံေခါင္းပါးလုိ႔ေရာက္ႏိုင္ခဲေပမယ့္ အေလာင္းေတာ္ ကႆပဘုရားဖူးခရီးစဥ္က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွာ မျဖစ္မေနအေရာက္သြားသင့္တဲ့ေနရာတစ္ခုပါ။




http://alaungdawkathapa.blogspot.com/မွျပန္လည္မွ်ေ၀သည္။
























ပံုေတာင္မ်ားကို
https://plus.google.com/photos/111941226948166719908/albums/5799928928511206993?banner=pwa မွ ျပန္လည္ကူးယူထားပါသည္။























No comments:

Post a Comment