/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Monday, October 7, 2013

အျမတ္သံုးမ်ိဳး



ေဈးသည္စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ လူ႔ဘဝဟာအရင္းေပါ့၊ လူ႕ဘဝကေသလို႔ မိမိ
ကိုယ္ပိုင္အိမ္ၾကီးကို ျပန္ေရာက္သြားျပီဆိုရင္ အရင္းရႈံးတာေပါ့၊ ကိုယ္ပိုင္ဆိုတာ
အပါယ္ေလးဘံုကို ေျပာတာပါ။ ဗုဒၶက ပမတၱႆစတၱာေရာအပါယာသကေဂဟ
သဒိသာ - ကုသိုလ္တရားကို ေမ့ေလ်ာ့ေနသူအတြက္ အပါယ္ေလးပါးဟာ မိမိ
အိမ္သဖြယ္ျဖစ္တယ္လို႔ ေဟာထားတာရွိလို႔ပါ။ 
လူ႔ဘဝကေသျပီး လူ႔ဘဝျပန္ေရာက္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ အရင္းျပန္ရတာေပါ့၊ နတ္
ျပည္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္ကို ေရာက္ရင္ေတာ့ အျမတ္ထြက္တာေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအ
ျမတ္က ရႈံးတာနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္လိုက္လို႔သာ အျမတ္လို႔ ေျပာရတာပါ၊ အားကိုးအား
ထားျပဳေလာက္တဲ့ အေကာင္းဆံုးအျမတ္ မဟုတ္ေသးပါဘူး။



ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ဒိ႒ိတန္းလန္းသာရွိေနမယ္ဆိုရင္ နတ္ဘံုျဗဟၼာ့ဘံုက
ေန ကုသိုလ္ကံကုန္တာနဲ႔ အပါယ္ေလးဘံုကို ျပန္က်ႏိုင္ေသးလို႔ပါပဲ၊ ဒါဆိုရင္
အေကာင္းဆံုး အျမတ္ကဘာလဲဆိုေတာ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ရျခင္းပါပဲ၊ နိဗၺာန္
ခ်မ္းသာၾကီးကို ရသြားျပီးဆိုရင္ေတာ့ အို၊ နာ၊ ေသကကို လြတ္သြားျပီဆိုမွ
ေတာ့ အပါယ္ေလးဘံုနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး စဥ္းစားစရာကို မလိုေတာ့ဘူး။

အေကာင္းဆံုးအျမတ္ကို ရဖို႔အတြက္ အေရးၾကီးဆံုးအခ်က္ကေတာ့ သူေတာ္
ေကာင္းကို မွီဝဲမိဖို႔ပါပဲ၊ ဒိ႒ိကြာျပီး ေသာတာပန္ျဖစ္ဖို႕အတြက္ အဂၤါေလးခ်က္ရွိ
ပါသည္။ ဘာေတြလဲဆိုေတာ့ -


၁။ သပၸဳရိသူပနိႆယ = သူေတာ္ေကာင္းကိုမွီဝဲဆည္းကပ္ျခင္း။ 
၂။ သဒၶမၼသဝန = သူေတာ္ေကာင္းတရားကို စူးစိုက္စြာနာၾကားျခင္း။
၃။ ေယာနိေသာ မနသိကာရ = အသင့္အားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္း။
၄။ ဓမၼာႏု ဓမၼပဋိပတၱိ = တရားႏွင့္ေလ်ာ္စြာ က်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္းတို႔ပဲ ျဖစ္ပါ
သည္။


ေသာတာပန္ျဖစ္ဘို႔ မွီဝဲရမယ့္ သူေတာ္ေကာင္းဆိုတာ လူျဖစ္ေစ၊ ရဟန္းျဖစ္ေစ
ပရမတ္ခႏၶာ ၅ ပါးအေပၚမွာ ဒိ႒ိကြာေအာင္ေဟာေပးႏိုင္မယ့္ သူကို ဆိုလိုပါ သည္။ ဒုတိယအဂၤါျဖစ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတရားဆိုတာလည္း ဒိ႒ိကြာေၾကာင္း
ျဖစ္တဲ့ ပရမတ္တရား၊ ဓာတ္တရားမ်ားကို ဦးစားေပးျပီး နာၾကားဘို႔ ဆိုလိုရင္း
ျဖစ္ပါသည္။
ေယာနိေသာမနသိကာရ = အသင့္အားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းရမယ္ဆိုတာ အာရံုတစ္
ခုခုနဲ႔ ေတြ႕ၾကံဳတိုင္း အကုသိုလ္ မျဖစ္ေအာင္ ရႈတတ္ရမယ္လို႔ ဆိုလိုပါသည္။ ဥပ
မာအားျဖင့္ ခဏေနရင္ ေဟာေတာ့မယ့္ ရူပပရိေစၧဒဉာဏ္ကို ရထားတဲ့ ေယာဂီ
တစ္ေယာက္ဟာ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္ကို ျမင္လိုက္ျပီဆိုပါေတာ့ ေခ်ာလို႔ႏွစ္
သက္ရင္ ေလာဘျဖစ္မည္။
အရုပ္ဆိုးလို႔ မႏွစ္သက္ရင္ ေဒါသျဖစ္မယ္၊ ႏွစ္သက္သည္လည္းမဟုတ္၊ မႏွစ္
သက္သည္လည္းမဟုတ္၊ သာမန္ကာလွ်ံကာ သေဘာထားမယ္ဆိုရင္ ေမာဟ
ျဖစ္မယ္၊ အမွန္ကို အမွားထင္ကာ၊ အမွားကို အမွန္ထင္တာ၊ မရွိကို အရွိထင္တာ
(ပညတ္ကို ပရမတ္ထင္ျခင္း)၊ အရွိကို မရွိထင္တာ(ပရမတ္ကို ပညတ္ထင္ျခင္း)
မွန္သမွ်တို႔ဟာ ေမာဟခ်ည္းပါပဲ။

ဒီေနရာမွာ ေမာဟဘာ့ေၾကာင့္ျဖစ္ရသလဲလို႔ ေမးခဲ့ရင္ ေလာဘနဲ႔ ေဒါသမျဖစ္လို႔
ေမာဟျဖစ္ရတာေပါ့ဆိုတဲ့ အေျဖဟာ စာသိအေျဖျဖစ္သြားပါသည္။အက်င့္နဲ႔ယွဥ္တဲ့
ငါသိအေျဖမဟုတ္ဘူး။ ငါသိ သိထားတဲ့ေယာဂီက ဘယ္လိုေျဖသလဲဆိုေတာ့
လူ (သို႔မဟုတ္) အမ်ိဳးသားဆိုတာဟာ တကယ္မရွိတဲ့ ပညတ္တရားသာ ျဖစ္ပါ
သည္။


တကယ္ရွိတဲ့ ပရမတ္တရားမဟုတ္ပါဘူး၊ တကယ္မရွိတဲ့ အမ်ိဳးသားဆိုတဲ့ ပညတ္
ၾကီးကို တကယ္ရွိတယ္လို႔ ထင္ျမင္ယူဆလိုက္တဲ့အတြက္ ေမာဟအကုသိုလ္ျဖစ္
ရတာပါ၊ ဒီအေျဖကမွ တရားနဲ႔ယွဥ္တဲ့အေျဖပါ။ ဒီလိုဆိုရင္ အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္
ကို ေတြ႕လိုက္တဲ့အခါ ေယာဂီတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္ ဘယ္
လိုႏွလံုးသြင္းရမလဲဆိုရင္ ငါျမင္တာဟာ အဆင္းရုပ္ (ရူပါရံု) ပါလားလို႔ ပရမတ္
ေရာက္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းရပါ့မည္။
အဆင္းရုပ္ (ရူပါရံု) ဆိုတဲ့ ပရမတ္ ဉာဏ္ပညာနဲ႔ ထိုးေဖာက္ျမင္လိုက္ျပီဆိုရင္ အ
မ်ိဳးသားလို႔ေခၚတဲ့ ပညတ္ကိုမွီျပီးမွျဖစ္ရတဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟသံုးပါးလံုး
ျဖစ္မလာေတာ့ပါဘူး။ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႕၊ အထိ တို႔နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး
အသင့္အားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းပံုကို ရုပ္ဓာတ္ကို ပိုင္းျခားျပီးသိရတဲ့ ရူပပရိေစၧဒဉာဏ္
အခန္း ေဟာျပီးရင္ ဆက္လက္ရွင္းျပပါမည္။

ေနာက္ဆံုးအဂၤါျဖစ္တဲ့ တရားႏွင့္ေလ်ာ္စြာ က်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္း ဆိုတာကေတာ့
ဥပမာအားျဖင့္ ထိုင္ရာကေန ထလိုက္ျပီဆိုတာနဲ႔ ေၾသာ္ ထိုင္ေနသခိုက္မွာျဖစ္တဲ့
ခႏၶာငါးပါးရုပ္နာမ္တရားေတြဟာ ထသခိုက္မွာ ပါမလာၾကေတာ့ဘူး။ ထိုင္ေနဆဲ
အခါမွာပဲ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ပ်က္စီးသြားၾကသည္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားဟာ
အနိစၥ အျမဲမရွိပါတကားလို႔ ရႈပြားလိုက္ျခင္းပါပဲ။


ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ
(မဂ္တား၊ ဖိုလ္တား အႏၲရာယ္မ်ား)
Buddhavasa Tiloka
လုလင္ပ်ိဳေရးသားေသာ ဒို့ျမန္မာ ဆိုဒ္မွ ကူးယူမွ်ေ၀သည္။

No comments:

Post a Comment