
*** ၀ိပႆနာ ႐ႈပံု ႐ႈနည္း အလုပ္ေပးတရားေတာ္ (အပိုင္း-၂) *** …ေၾသာ္…ဒါျဖင့္ ၀ိပႆနာဆိုတာ အားစိုက္ ႐ႈရတာလား၊ ေစာင့္စားၿပီး ႐ႈရတာလား၊ ေစာင့္စားၿပီး႐ႈရတယ္ေနာ္၊ ေသေသခ်ာခ်ာ
ေျပာေနပါတယ္။ ေလးေလးစားစားနဲ႔ မွတ္စမ္းပါ။
ေလးေလးစားစားနဲ႔ မွတ္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ အလုပ္ေတြက ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ဘာမွ ၾကည့္စရာမရွိလို႔ ရွိရင္ျဖင့္ ေၾသာ္…ေလကေလး ထုတ္တဲ့ စိတ္ကေလးလည္း ထုတ္ၿပီး ပ်က္တာပဲ၊ ေလကေလး ျပန္သြင္းတ့ဲစိတ္ေရာ သြင္းၿပီး ပ်က္ပါတယ္။ အဲဒါကေလး ဘယ္ကမွ မရွိေတာ့ဘူးဆိုရင္ သူ႔ျပန္ထိုင္လိုက္၊ သေဘာက်ပလား…။
…ဟာ…သူ႔ ျပန္ရင္း မတၱနဲ႔ပဲ ဟိုေနရာက ယားသလို ဒီေနရာက ေအာင့္သလို၊ ဒီေနရာက ေကာင္းသလိုလို လာျပန္လုိ႔ရွိရင္ သူ႔ျဖဳတ္ပစ္လိုက္…ခုနက ယားတဲ့ေနရာ၊ ေကာင္းတဲ့ေနရာေတြ လွည့္လည္ၿပီး ေၾသာ္…ဒါေတြ ဒုကၡသစၥာပါလား လို႔ ႐ႈပါ။
…ေကာင္းတဲ့စိတ္ကေလးလည္း ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေတာ့ ဒုကၡေရာက္တာပဲ၊ ဆိုးတဲ့စိတ္ကေလးလည္း ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေတာ့ ဒုကၡေရာက္တာပဲ၊ အလယ္အလတ္ စိတ္ကေလးလည္း ျဖစ္ၿပီး ပ်က္ေတာ့ ဒုကၡေရာက္ တာပါပဲ။ အဲဒီဒုကၡသစၥာေတြခ်ည္းပဲ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ျဖစ္ပ်က္က ဒုကၡသစၥာ၊ သိတာက မဂၢသစၥာလို႔ ဒကာ ဒကာမေတြ ႀကိဳးစားေနၾကမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ၾကာေတာ့ ဒုကၡသစၥာေတြ႔တာက ဘုရားက…
“သံခိေတၱန ပဥၥပါဒါနကၡႏၶာပိ ဒုေကၡာ” လို႔ ေဟာေသာေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါးစလံုး ျပတဲ့ဥစၥာေတြ အနိစၥလည္း မျပ၊ ဒုကၡလည္း မျပ၊ အနတၱလည္း မျပ၊ အသုဘလည္း မျပဘဲနဲ႔ ဒုကၡသစၥာပဲ ျပတယ္…
…အဲဒီကဲ့သို႔ ျပလာၿပီဆိုမွျဖင့္ ေၾသာ္…လူ႔ဘ၀ရတာ ဒုကၡသစၥာရတာကိုးလို႔ ေပၚေပၚလြင္လြင္ႀကီး သိမလာေပဘူးလား။ ဒုကၡသစၥာႀကီးရတယ္ဆိုတာ မေသခ်ာဘူးလား…။ အဲဒီကဲ့သို႔ ဒုကၡသစၥာႀကီး ရတာကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ သိေနေတာ့ တစ္ကိုယ္လံုးမွာ ဟိုကယား၊ ဒီကနာ၊ ဒီကေအာင့္၊ ဟိုက ကိုက္၊ ဒီကခဲ၊ ဟိုက တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံုေပၚ၊ ေပၚလာတာဟူသေရြ႕ ေပ်ာက္တာပဲေတြ႔ရ၊
ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ မေတြ႔ရဘူးလား…။
…ဒါျဖင့္ ၀ိပႆနာအလုပ္ဆိုတာ ဘယ္လို လုပ္ရမွာပါလိမ့္မလဲလို႔ ေမးရင္ ဘယ့္ႏွယ္ေျဖၾကမလဲ၊ ေစာင့္ၾကည့္တာပဲတဲ့၊ အၾကည့္ခံရတာက ဒုကၡသစၥာ၊ ၾကည့္ဥာဏ္က မဂၢသစၥာဆိုေတာ့ ေၾသာ္…မဂ္ဟာ ဆုေတာင္းအလုပ္လား၊ ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ ဥာဏ္အလုပ္လား…။
…ေစာင့္ၾကည့္တဲ့ ဥာဏ္အလုပ္လို႔ ဒကာ ဒကာမေတြက အသိႀကီး သိလာၿပီ ဆိုမွျဖင့္ ေၾသာ္…ခႏၶာ ကိုယ္ႀကီးဟာ သုခၾကား မညွပ္၊ ဒုကၡသစၥာ တရစပ္ပါလားဆိုတာ ေပၚပါလိမ့္မယ္။ ထိုကဲ့သို႔ ေပၚလာတဲ့ အခါ က်ေတာ့မွ ေၾသာ္…ဒုကၡသစၥာႀကီးပါလား၊ သုခဆိုတာ ဘာမွ မေပၚလာပါလားဆိုေတာ့ ဒုကၡေတြ ျမင္ၿပီး ၿငီးေငြ႔လာပါလိမ့္မယ္။ ဒါျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ျမင္တာသည္ ယထာဘူတဥာဏ္…၊ ျဖစ္ပ်က္ ဒုကၡသစၥာႀကီး မုန္းလာတာသည္ နိဗၺိႏၵဥာဏ္…။
…ၾကာေတာ့ ဥာဏ္က ထက္ထက္၊ ထက္ထက္ၿပီး ၾကည့္ပါမ်ားလာေတာ့ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ဒကာ ဒကာမေတြ၌တဲ့ ဒီဒုကၡႀကီးနဲ႔ျဖင့္ မေနခ်င္ပါဘူးဆိုတာ မေနခ်င္တဲ့ဥာဏ္ မလာေပဘူးလား…။ မေနခ်င္တဲ့ဥာဏ္ လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ခုနက ဒုကၡေတြ အကုန္ေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ဒါျဖင့္ ဒုကၡ ေပ်ာက္၍ ဒုကၡဆံုးတာက နိေရာဓသစၥာ၊ ဒုကၡအဆံုး သိတာက မဂၢသစၥာ…။ မဂၢသစၥာဆိုေတာ့ မဂ္စစ္ ေပၚလာလိမ့္မယ္။ ဒုကၡေပ်ာက္ရင္ မဂ္စစ္ ေပၚလိမ့္မယ္၊ ဒုကၡေတြ႔ရင္ ၀ိပႆနာမဂ္ ေပၚလိမ့္မယ္၊ ဒုကၡေတြ မရွိဘူးဘုရား၊ ႐ႈစရာေတြ မရွိဘူးဘုရား ဆိုရင္ျဖင့္ မဂ္စစ္ေပၚလာလိမ့္မယ္၊ မဂ္စစ္ေပၚလာလို႔ ဒုကၡမရွိတာက နိေရာဓသစၥာ၊ မရွိမွန္းသိတာက မဂၢသစၥာ…။
…အဲဒီက်ေအာင္ ေစာင့္ၾကည့္ရင္း မတၱနဲ႔ ဆံုးသြားေအာင္ လိုက္ လိုက္လို႔ရွိရင္ျဖင့္ “ဒုကၡႆ အႏၱံကရိႆထ” ဒုကၡႆ-ဒုကၡ၏၊ အႏၱံ-အဆံုးကို၊ ကရိႆထ-မဂ္ဥာဏ္က မ်က္ေမွာက္ ျပဳလိမ့္ လတၱံလို႔ ရွင္သာရိပုတၱရာကလည္း ေဟာ၊ ဘုရားကလည္း ေဟာသည္ ျဖစ္ေလေသာေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးတို႔၊ ဒကာ ဒကာမေတြ ယေန႔ကစၿပီး ေစာင့္ၾကည့္တဲ့အလုပ္ လုပ္စမ္းပါ…။
…ျဖစ္ပ်က္ေတြလာသေရြ႕ကို ေစာင့္သာၾကည့္ပါလို႔ သတိေပး လိုက္တယ္။ ေစာင့္ၾကည့္ပါ၊ ဒီ့ျပင္ ဘာမွမလုပ္ပါနဲ႔၊ ေစာင့္ၾကည့္တာ ၾကာေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ေတြ “ စိပ္ ” လာလိမ့္မယ္…။ စိပ္လာၿပီဆိုမွျဖင့္ စိပ္ေပမယ့္ မပ်င္းန႔ဲ၊ ေၾသာ္…အေသတယ္မ်ားပါလား။ ေၾသာ္…ဒုကၡေတြ တယ္မ်ားပါလားလို႔ သူက ဘယ္ေလာက္ပဲမ်ားမ်ား ကိုယ္က ဒုကၡမ်ားတယ္ လို႔သာ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ေန…ၾကာေတာ့ ေၾသာ္… ျဖစ္လာတာကလည္း ဒုကၡ၊ ပ်က္သြားတာကလည္း ဒုကၡ၊ အဲ…ဒီကဲ့သို႔ ဒုကၡကို အျဖစ္လည္း မသာယာ၊ အပ်က္လည္း မသာယာ…။
…မသာယာပါဘူးတဲ့။ ထိုကဲ့သို႔ မသာယာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ျဖစ္ပ်က္ကို သာယာတဲ့ တဏွာကလည္း ခ်ဳပ္ပါေရာ၊ ျဖစ္ပ်က္လည္း ခ်ဳပ္တာပဲ၊ သာယာတဲ့ဒိ႒ိလည္း ခ်ဳပ္ပါေရာ၊ ျဖစ္ပ်က္ခ်ဳပ္တာ နိဗၺာန္၊ ခ်ဳပ္မွန္း သိတာ မဂ္ဥာဏ္…။
…ဒါျဖင့္ ဒကာ ဒကာမတို႔ နိဗၺာန္ ေ၀းသလား၊ နီးသလား…။ နီးရက္နဲ႔ မေရာက္တာ ဘာ့ေၾကာင့္ ပါလိမ့္မလဲလို႔ ေမးေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္တဲ့အလုပ္လည္း မလုပ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတို႔သည္ သံသရာထဲမွာ ငရဲအိုးေတြကလည္း ငရဲမီးေတြ ေတာက္ၿပီး တပြက္ပြက္ ဆူေနတာဟာ ဒီခႏၶာႀကီးကို ခင္တြယ္တဲ့ တဏွာေလာဘက မခ်ဳပ္တာနဲ႔ဘဲတဲ့ တဏွာကေနၿပီး ငရဲအိုးကို ဖန္တီးေနတယ္။
…ဒိ႒ိကေနၿပီး ငရဲအိုး ဖန္တီးေနတာ…၊ ဒါေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတို႔ကေတာ့ တရားနာရက္ ဒုကၡက မခ်ဳပ္ေတာ့ကို ေနာက္တဏွာက က်န္မေနဘူးလား…။ ေနာက္တဏွာက်န္ေတာ့ တဏွာက ဘယ္ခႏၶာ လုပ္ရပါ့မလဲဆိုၿပီး အခ်ဳိးက် သူက စီမံေနတယ္၊ အခ်ဳိးက် စီမံၿပီးသကာလေနေတာ့ တဏွာက ငရဲသြားတဲ့ တဏွာလည္း ရွိတယ္၊ သုဂတိသြားတဲ့ တဏွာလည္း ရွိတယ္။
…အဲဒီကဲ့သို႔ တဏွာက အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖံုဖံု စုတိ စီမံလိုက္၊ ငရဲအိုးေတြ စီမံလိုက္ဆိုတာ တဏွာမခ်ဳပ္လို႔ ျဖစ္ရတာ၊ ဒိ႒ိမခ်ဳပ္လို႔၊ ၀ိစိကိစၦာ မခ်ဳပ္လို႔ ျဖစ္ရတာ…။ အခုေတာ့ျဖင့္ ဒကာ ဒကာမေတြ ေစာင့္ၾကည့္ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ရင္ ယထာဘူတဥာဏ္၊ ျဖစ္ပ်က္မုန္းရင္ နိဗၺိႏၵဥာဏ္…။
…ျဖစ္ပ်က္ေတြမ်ား ႐ႈရင္းမတၱနဲ႔ ျဖစ္ဒုကၡ၊ ပ်က္ဒုကၡမွ တစ္ပါး ဘာမွ မရွိဘူးလို႔ လိုခ်င္စရာ၊ ရခ်င္စရာ၊ ဘာမွ မရွိဘူးလို႔ ဒီခႏၶာကို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လို႔ရွိရင္လည္း အဲဒါ ဒုကၡသစၥာ ပိုင္းျခားသိတာပဲ။ ထိုကဲ့သို႔ ပိုင္းျခား သိလိုက္တဲ့အခါက်လို႔ရွိရင္ ဒုကၡေတြ ခ်ဳပ္သြားတယ္၊ ဒုကၡေတြ ဆံုးသြားတယ္၊ ဒုကၡဆံုးတာက နိဗၺာန္…ဆံုးေပါ့လို႔ သိတာက မဂ္ဥာဏ္…။
…ေၾသာ္…ဒါျဖင့္ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒကာ ဒကာမေတြ နိဗၺာန္သည္ ဤခႏၶာအဆံုးရွိတယ္ဆိုတာ ယေန႔ တစ္ထစ္ခ် မွတ္ဖို႔…နိဗၺာန္သည္ အထက္မွာ ရွိသလား၊ ေအာက္မွာ ရွိသလား၊ ေဘးမွာ ရွိသလားလို႔ ေမးရင္ ခႏၶာအဆံုးမွာရွိတယ္…။
…အဲ…ခႏၶာဆိုတာ ျဖစ္ပ်က္ပဲ၊ အဲဒီျဖစ္ပ်က္အဆံုးမွာ နိဗၺာန္ရွိတယ္ဆိုတာ ယေန႔က စၿပီး ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒကာ ဒကာမေတြ ႀကိဳးစားလို႔ရွိရင္ျဖင့္တဲ့ အပါယ္ေလးပါး တံခါးေတြ၊ တံခါးတင္ မဟုတ္ပါဘူး၊ ငရဲမီး ၿငိမ္း၍ ငရဲအိုး သိမ္းပါတယ္ ဆိုတာကို ကိုယ့္ဥာဏ္က မဂ္ဥာဏ္ကေန သိမ္းလိုက္တယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္… ။
…ဘယ္သူက သိမ္းတာပါလိမ့္…(မဂ္ဥာဏ္က သိမ္းတာပါဘုရား)…ရွင္းၿပီလား…သေဘာပါပလား…၊ ဒါက အလုပ္စဥ္ကေလး ေရွ႕ပိုင္းက ျပတာပါ…..။
…(၁၁.၁၁.၁၉၆၁) ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာေထရ္ အဂၢမဟာပ႑ိတ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ “၀ိပႆနာ ႐ႈပံု ႐ႈနည္း အလုပ္ေပးတရားေတာ္” အပိုင္း(၂) ေနာက္ဆံုးပိုင္းအား ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အားလံုးသို႔ ထုတ္ႏုတ္ပူေဇာ္ ဓမၼဒါနျပဳပါသည္။
No comments:
Post a Comment