
“အဒိႏၷာဒါန အကုသိုလ္ကံ၏ ၀ဋ္ေႂကြး”
“စလင္းၿမိဳ႕က တာဇံ”
••••••••••••••••••
ဘာသာေရးမဂၢဇင္းတစ္အုပ္တြင္ အထက္ပါေခါင္းစဥ္ျဖင့္
ေရးသားေဖာ္ျပထားေသာ ျဖစ္ရပ္ေလးမွာ
“အဒိႏၷာဒါန” သိကၡာပုဒ္ျဖင့္ တိုက္႐ိုက္ဆက္စပ္ေနသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မွတ္မိသမွ် ျပန္လည္ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။
“စလင္းၿမိဳ႕သားေလး ေမာင္လူလွ”သည္ နာမည္ႏွင့္လိုက္ေအာင္
ေမြးကတည္းက ေခ်ာေမာလွပသူျဖစ္၏။
ထူးျခားသည္ကား ကေလးအရြယ္ကတည္းက
အကႌ်၊ ေဘာင္းဘီ အဝတ္မခံျခင္းပင္ျဖစ္၏။
ဇြတ္ဝတ္ေပးလွ်င္ ဓားႏွင့္အထိုးခံရသည့္အတိုင္း
တက္မတတ္၊ ခ်က္မတတ္ငိုသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ လက္ေလွ်ာ့ထားၾကရသည္။
ႀကီးလာလွ်င္ ဝတ္လိမ့္မည္ဟုသာ ထင္ထားၾကသည္။
သို႔ေသာ္ ေမာင္လူလွ ဆယ္ႏွစ္သားေက်ာ္အထိပင္ရွိလာၿပီ
အဝတ္အစားဝတ္ေပးလို႔ မရေသး။
အဝတ္မဝတ္သျဖင့္ ေက်ာင္းလည္းမေနရ။
မိဘတို႔မွာလည္း ေတြးမရေအာင္ျဖစ္ကာ စိတ္ဆင္းရဲေနၾကရ၏။
ဆယ့္ငါးႏွစ္ေက်ာ္၍ လူပ်ိဳေပါက္အရြယ္ ေရာက္ေသာအခါတြင္ကား
ေမာင္လူလွတစ္ေယာက္ လူသူမရွိေသာ ေတာထဲသို႔
ထြက္ေျပးသြားေတာ့သည္။
ေတာထဲတြင္ ကိုယ္လံုးတီးႀကီးျဖင့္ ျဖစ္သလိုေန၊
ျဖစ္သလိုစား၏။ စားစရာလံုးဝမရေသာအခါတြင္ သူ႔အိမ္သို႔
ညအခါျပန္လာၿပီး ထမင္ဟင္းမ်ားကို လူမ်ားအလစ္တြင္
ယူစားၿပီး ေတာထဲသို႔ ျပန္ေျပးေလသည္။
သူ႔သတင္းမွာလည္း စလင္းၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုလံုးပ်ံ႕ႏွံ႔ေနသျဖင့္
မိဘမ်ားမွာ မ်က္ရည္ႏွင့္မ်က္ခြက္သာ ျဖစ္ေနၾကသည္။
ကေလးဘဝမွစ၍ အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္သည့္တိုင္ေအာင္
အဝတ္အစား တစ္ခါမွ မဝတ္သျဖင့္ “တာဇံ - တာဇံ” ဟု
ေခၚရင္းက စလင္းၿမိဳ႕ျဖစ္၍ “စလင္းၿမိဳ႕ကတာဇံ”
ဟု ျဖစ္သြားရသည္။ သားအတြက္ ရင္ထုမနာျဖစ္ေနရေသာ
သူ႔ဖခင္သည္ အေၾကာင္းစံုကို ေသခ်ာသိခ်င္သျဖင့္
တာဇံအလာကို ညစဥ္ စိတ္ရွည္ရွည္ေစာင့္၏။
တစ္ညတြင္ကား ေတာထဲတြင္ စားစရာမရသျဖင့္
တာဇံတစ္ေယာက္ ညသန္းေခါင္အခ်ိန္တြင္
သူ႔အိမ္သို႔ဝင္လာသည္။ သူ႔အေဖကား အိပ္ရာထဲတြင္
အိပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေန၏။ လူေတြ႕မခံရဲသျဖင့္
ေတာထဲမွာေနရေသာ တာဇံမွာ ဆံပင္ညႇပ္ခ်ိန္၊ ျဖစ္ခ်ိန္မရ။
ထို႔ေၾကာင့္ ဆံပင္မ်ားမွာ ေက်ာႏွင့္ကုပ္ေပၚတြင္
ဖားလ်ားက်လ်က္ရွိ၏။
ႏွဳတ္္ခမ္းေမႊး၊ မုတ္ဆိတ္ေမႊး၊ ပါးသိုင္းေမႊးမ်ားမွာလည္း
အဆီးအတားမရွိ၊ ရွည္ခ်င္တိုင္းရွည္ေနရာ တာဇံကို
႐ုတ္တရက္ေတြ႕ရသူ အဖို႔ ဘီလူး သို႔မဟုတ္ သူရဲတစ္ေကာင္
ဟုပင္ ထင္သြားႏိုင္ေပသည္။ ဖခင္သည္ ေျခသံမၾကားေအာင္
ထလိုက္သြားၿပီး မီးဖိုတံခါးေဘးနားတြင္ ကပ္ရပ္လိုက္၏။
တာဇံမွာ ဆာရွာလြန္းသျဖင့္ ထမင္းကို ပန္းကန္ထဲသို႔ပင္
ခူးမထည့္ႏိုင္ဘဲ အိုးလိုက္ေအာက္ခ်ၿပီး ပလုပ္ပေလာင္း
စားေန၏။ ထမင္းႏွင့္မေတြ႕ရတာ ၾကာၿပီျဖစ္ေသာ
အက်င့္ပ်က္ေနသည့္လည္ေခ်ာင္းက ေသခ်ာမဝါးႏိုင္ဘဲ
မ်ိဳခ်လိုက္သျဖင့္ က်လာေသာ ထမင္းေစ့မ်ားကို
အလ်င္မီေအာင္ မ်ိဳမခ်ႏိုင္ဘဲ နင္ေနျပန္သည္။
“ငတ္မရွက္”ဟူေသာ စကားအတိုင္း
ဆာလြန္းအားႀကီးေနေသာအခါ မရွက္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ
လက္တစ္ဘက္က လည္ပင္းကိုသပ္ခ်လ်က္၊
က်န္လက္တစ္ဘက္က ထမင္းလုတ္ကို အဆက္မျပတ္ေအာင္
ပါးစပ္ထဲ ထည့္ေပးေနသည္။
သားအျဖစ္ကိုၾကည့္ရင္း ဦးျမင့္သူတစ္ေယာက္
ရင္ထဲတြင္နင့္သြား၏။ “ျဖစ္ရေလသားရယ္”ဟု
စိတ္ထဲကေရရြတ္ရင္း မ်က္ရည္မ်ား ေတြေတြက်ရွာ၏။
သားျဖစ္သူ ထမင္းဝေလာက္ၿပီ ဟုယူဆရေသာ အခါတြင္မွ
ဦးျမင့္သူမွ အသံေပးလိုက္၏။
“သား - လူကေလး၊ ေမာင္လူလွ”
ဖေအအသံကို ၾကားလိုက္ရသည္ႏွင့္ ေမာင္လူလွတစ္ေယာက္
လန္႔ၿပီး ထခုန္၏။ ေတာထဲေနၿပီး လူသားမ်ားႏွင့္အေတြ႕
မခံတာ ၾကာၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူဆိုလွ်င္
အလိုလိုလန္႔ေနသည္ မဟုတ္ပါလား။
ၿပီးလွ်င္ ဒေရာေသာပါး ဦးျမင့္သူေဘးမွ အတင္းတိုးၿပီး ထြက္ေျပး၏။
ဦးျမင့္သူကလည္း အလြတ္မခံ။
သားျဖစ္သူ၏ကိုယ္လံုးကို အတင္းဖက္ထား၏။
သားကရုန္း အေဖကဖက္ထားႏွင့္ ၾကမ္းျပင္တြင္
တဝုန္းဝုန္း ျဖစ္ေနၾကသည္။
ေၾကာက္လန္႔တၾကားရုန္းကန္ေနသည့္
သားလူ႐ိုင္းႀကီးကို ဦးျမင့္သူက မိဘေမတၱာျဖင့္
ေခ်ာ့ေမာ့ေျပာရွာ၏။
“သားရယ္၊ တအားမ႐ုန္းပါနဲ႔၊ အေဖ ဘာမွမလုပ္ပါဘူး။
သားနဲ႔စကားေလး ခဏေျပာခ်င္လို႔ လနဲ႔ခ်ီၿပီးေစာင့္ေနတာ
ၾကာပါၿပီကြယ္”
ထိုအခါက်မွ တာဇံ ႐ုန္းကန္မွုရပ္သြားသည္။
ငိုုရွိဳက္သံမ်ားလည္း ေပၚလာသည္။
သူ႔အေဖရင္ခြင္မွာ မ်က္ႏွာအပ္ၿပီး ခ်ံဳးပြဲခ်ငိုရွာ၏။
ထိုအခ်ိန္မွာပင္ တစ္ဝုန္းဝုန္းအသံေၾကာင့္ တာဇံ၏
အေမႏွင့္ ႏွမမ်ားပါ ႏိုးလာၾကၿပီး “ကိုျမင့္သူ ဘာျဖစ္တာလဲ”
ဟူေသာ အသံႏွင့္အတူ ဖေယာင္းတိုင္ထြန္းကာ မီးဖိုနားလာၾက၏။
ထိုအခါ တာဇံက ငိုသံပါႀကီးႏွင့္
“အေမတို႔ မီးဖိုထဲမဝင္လာၾကပါနဲ႔ဗ်ာ။
ျမင္လို႔ မသင့္ေတာ္ပါဘူး”ဟု ေအာ္ေျပာ၏။
လူ႔ဘဝခ်င္း တူၾကပါလ်က္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္
ျခားနားေနၾကရေသာ သူတို႔မိသားစုဘဝပါတကား။
ဦးျမင့္သူက “မစိန္ေမေရာ၊ သမီးတို႔ပါ အျပင္ကပဲ ေနၾကပါ။
ငါတစ္ေယာက္တည္းပဲ သားကို သိခ်င္တာေမးပါ့မယ္”
ဟု ေျပာလိုက္၏။ ထို႔ေနာက္ စိတ္ကိုၿငိမ္သက္ေအာင္ထားကာ
သားအား ေမး၏။
“သား... ဘာေၾကာင့္ အဝတ္အစားမဝတ္ခ်င္ျဖစ္ေနရတာလဲ။
အေဖ့ကို ေျပာႏိုင္ရင္ ေျပာျပပါလားကြယ္”
“ဝတ္လို႔မရဘူးအေဖ၊ အဝတ္အစားဝတ္လိုက္ရင္
ကြၽန္ေတာ့္ တစ္ကိုယ္လံုး ပူေလာင္လာတယ္”
“အဲဒါ ငါ့သားအတိတ္ဘဝက မေကာင္းတဲ့
ဝဋ္ေႂကြးေၾကာင့္ ျဖစ္ရမယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့
ငါ့သား မမွတ္မိဘူးလား”
“မွတ္မိပါတယ္ အေဖ၊ အရင္ဘဝက တရားအားထုတ္ေနတဲ့
ေတာရ ရဟန္းတစ္ပါးရဲ႕ သကၤန္းကို ကြၽန္ေတာ္ ခိုးယူခဲ့ဖူးတယ္။
ဒီဝဋ္ေႂကြးေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ေပၚ အဝတ္တင္လို႔
မရေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနရတာပါ”
“သားရယ္၊ ဝဋ္ေႂကြးကုန္တဲ့အခါ က်ရင္ေတာ့
ဝတ္လို႔ရလာမွာေပါ့။ အခုလို ေတာထဲမွာ အငတ္ငတ္အျပတ္ျပတ္နဲ႔
သြားမေနပါနဲ႔၊ အိမ္မွာပဲ အခန္းတစ္ခန္းနဲ႔ သီးသန္႔ေနပါ”
“က်ေတာ္ျပဳခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ကံက ဒီတစ္ဘဝလံုး
ေပးဆပ္ေတာင္ ေက်ခ်င္မွေက်မွာအေဖ။
ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ျမန္ျမန္ေသခ်င္တယ္။
တကယ္သတ္ေသဖို႔က်ေတာ့လည္း ဒီေလာက္ဆိုးဝါးတဲ့
ဘဝႀကီးကို တပ္မက္တဲ့ တဏွာက ရွဳပ္ေနတယ္အေဖ။
ဒါ့ေၾကာင့္လည္း ငတ္ေသခါနီးရင္ ကၽြန္ေတာ္အိမ္မွာ
လာလာခိုးစားေနတာပါ”
“ကၽြန္ေတာ့္ကို အိမ္မွာထားဖို႔ေတာ့ စိတ္မကူးပါနဲ႔အေဖ။
ကြၽန္ေတာ္ ေတာထဲမွာေနတာေတာင္ အေဖတို႔
သိကၡာက်လွပါၿပီ။ အေဖတို႔မိသားစုေရာ၊
ကြၽန္ေတာ္ပါ ဒီစိတ္ဆင္းရဲမႈမ်ိဳးႀကီးက လြတ္ေျမာက္ဖို႔
နည္းတစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္အေဖ”
ဦးျမင့္သူက ဝမ္းသာအားတက္ေသာအမူအရာျဖင့္
“ဘယ္နည္းလဲသား၊ ဘယ္လိုနည္းမ်ားလဲ၊
အေဖ့ကို ျမန္ျမန္ေျပာစမ္းပါကြယ္” ဟု ေမးလိုက္သည္။
အကြယ္က နားေထာင္ေနၾကေသာ မိခင္ႏွင့္ႏွမမ်ားကလည္း
တာဇံစကားကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးစြာႏွင့္ နားစြင့္လိုက္ၾကသည္။
“အဲဒါကေတာ့ ေတာထဲမွာ လူမသိ၊ သူမသိ
ကြၽန္ေတာ္ ျမန္ျမန္ေသသြားတာပဲ အေဖ” ဟု
ေျပာၿပီး ေမာင္လူလွသည္ သူ႔အေဖဆီက အတင္းရုန္းထြက္ကာ
အေမွာင္ထဲသို႔ တိုးဝင္သျဖင့္ ခ်က္ခ်င္းေပ်ာက္ကြယ္သြားေလသည္။
မိဘမ်ားမွာ “ျဖစ္ရေလသားရယ္” ဟုသာေျပာႏိုင္ၿပီး
မ်က္ရည္ေတြေတြက်၍ က်န္ခဲ့ၾက၏။ ငယ္ရြယ္ေသာ
ႏွမမ်ားမွာကား အကိုျဖစ္သူအတြက္ ဝမ္းနည္းပက္လက္ျဖစ္ကာ
ငုိရွိဳက္ၾကေလသည္။
ထိုေန႔မွစ၍ တာဇံသည္လည္း အိမ္သို႔ မည္သည့္အခါမွ်
ျပန္မလာေတာ့ေပ။ တာဇံေခၚ ေမာင္လူလွ၏
“အဒိႏၷာဒါန အကုသိုလ္ကံ”မ်ား အျမန္ကုန္ပါေစေသာ္...
မွတ္ခ်က္ - ေမာင္လူလွသည္ သီလ၊ သမာဓိ၊
ပညာႀကီးမားေသာ ရဟန္းသူေတာ္ေကာင္း၏ပစၥည္းကို
ခိုးမိေသာေၾကာင့္ လူစစ္စစ္ျဖစ္ပါလ်က္ ၿပိတၱာဒုကၡမ်ိဳးကို
ခံစားေနရျခင္းျဖစ္သည္။ ေမာင္လူလွသည္ “ဇာတိႆရဉာဏ္”
ရွိေသာေၾကာင့္ သူ၏အတိတ္ဘဝက အကုသိုလ္ကံကို
ျပန္ေျပာႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုဇာတိႆရဉာဏ္သည္ က်င့္ယူရသည္မဟုတ္ဘဲ
လူတစ္ေထာင္လွ်င္ သူ႔ကုသိုလ္ကံအေလ်ာက္
တစ္ေယာက္ခန္႔ အလိုလိုပင္ ရေန၊
သိေနတတ္ျခင္းျဖစ္သည္။
【ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)၏
“သီလအစြမ္း အ့ံမခန္း”ႏွာ 142 – 146 မွမွ်ေဝပါတယ္။】
Dhamma Dãna Source ►
မူရင္းဓမၼဒါန - zahan mon &
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
No comments:
Post a Comment